Avanzera AB

Avanzera AB

Välkommen till Avanzera AB!

Vi är ett branschöverskridande konsult- och rekryteringsföretag. Oavsett om du behöver hjälp enstaka tillfällen eller varje dag så har vi rätt person med rätt kompetens som kan vara på plats snabbt.

Vi har genom åren anlitat över 1000 personer och hjälpt hundratals företag att hitta rätt person för jobbet. Hos oss på Avanzera hittar du personal inom administration, ekonomi, sälj/marknad, human resources och logistik/inköp.

Ingen fråga eller behov är för litet eller för stort för oss på Avanzera. Med över 20 år i branschen har vi varit med om det mesta. Kontakta oss gärna för mer information om hur vi kan hjälpa dig.

Läs vad 69 kunder tycker om Avanzera AB 2

• 2021-07-12
    Jättebra och trevliga.
    Fick bra kontakt på en gång, hjälpsam rekryterare
    Sökte en tjänst via Avanzera
  • 2021-05-25
    En utmärkt rekryterings och konsultupplevelse
    2021-05-03
    Snabb återkoppling
    Professionellt bemötande
    Lyhörda inför kundens behov
    Löpande återkoppling under konsultens uppdrag
    2021-04-28
    Rekrytering av en ekonomi- och fastighetsadministratör.
    Vi har anlitat Avanzera många gånger genom åren och alltid fått ett mycket professionellt och trevligt bemötande. Denna gång lyckades Helena genomföra rekryteringen på fem veckor, från vårt första samtal till att den nyanställda var på plats hos oss på kontoret. Rekord! För oss står Avanzera för gedigen kompetens och erfarenhet inom sitt område, är en trygg samarbetspartner som håller vad de lovar, med stor personkännedom, som jobbar snabbt och med gott slutresultat. Tack igen Avanzera och Helena!
  • 2020-11-23
    Arbetssökande, blev jättebra bemött och fick under hela processen feedback angående status.
  • 2020-11-23
    En proffisionell och humanisk rekrytering där man såg till mig som person och vad jag kan.
  • Tina R
    skrev om Kunder en del av Avanzera AB
    2020-11-23
    Vi anlitade Avanzera för att hyra en ekonomikonsult under tiden vår ordinarie ekonomichef var sjukskriven för rehab. Allt har gått smidigt och vi blev presenterade bra kandidater. Vi behövde en snabb lösning och allt gick smidigt. Vi är mycket nöjda med den konsult vi valde. Hon har kommit med bra besparingsförslag på kort tid och satte sig snabbt in i vår verksamhet och skapade på så sätt mervärde på ytterligare sätt förutom dem hon var anlitad för.
  • 2020-11-16
    Som konsult på Avanzera känner jag mig väldigt trygg. Jag blir alltid trevligt bemött och har en väldigt bra dialog och jargong med min konsultchef och andra kollegor. Jag rekommenderar Avanzera varmt och tackar dem för att jag får vara en del av teamet.
    2020-10-23
    Inhyrning/Bemanning
    Gott bemötande, flexibilitet och vilja att tillmötesgå behov och förväntningar, vilket till stora delar uppfylldes
    Tack snälla Mona, vi är också glada för det fina samarbete vi har. // Peter, vd på Avanzera Kunder
  • 2020-10-21
    Jag tycker att Avanzera är jätte bra, personalen är jätte trevliga och man känner sig alltid välkommen hos dem
    Tack för dina fina ord Vivian, vi är mycket stolta över det arbete du gör hos våra kunder. // Peter, vd på Avanzera Konsulter & Utrekryterade
  • 2020-10-21
    Jobbar som konsult.
    Väldigt trevligt bemötande.
    Förstod vad jag sökte för typ av uppdrag och fann ett inom någon vecka.
    Rekommenderar Avanzera.
    Tack Kristina för det fina omdömet. Du har också gjort ett jättebra jobb hos vår kund. Vi ser framemot att finna nästa uppdrag till dig när det är dags. Peter, vd på Avanzera Konsulter & Utrekryterade
  • 2020-10-15
    Bra anställningsvillkor, omhändertagande kontaktperson som regelbundet hör av sig.
    Tack snälla Angelica! Du nämner precis det som vi på Avanzera står för. // Peter, vd på Avanzera. Konsulter & Utrekryterade
  • 2020-10-14
    Blev rekryterad till en provanställning. Professionellt och trevligt bemötande från alla. Hade inga förväntningar, då allt gick väldigt fort vid rekryteringen. P.g.a Corona har också kontakten varit mindre än jag tror den hade varit annars. Nöjd och kan tänka mig att vända mig till Avanzera igen om behovet finns i framtiden.
    Åsa, grattis till det nya jobbet och tack för det fina omdömet. // Peter, vd på Avanzera Konsulter & Utrekryterade
    2020-10-14
    Köpte rekryteringstjänst gällande administratör, fick otroligt bra kandidater och anställde den bästa! Vi är så nöjda! Ett fantastiskt jobb att kunna hitta rätt bland så många sökanden! Rekryteringskonsulten var tillgänglig, snabb och professionell! Stort tack till Cecilia Wiborg!
    Tack Ewa för ditt fina omdöme, vi blir jätteglada över det och hoppas få fortsatt gott samarbete. // Peter, vd på Avanzera Kunder
    2020-10-14
    Avanzera är lyhörda, snabba och måna om att förstå sin kund. Dessutom lika viktigt, de är schyssta och måna om sina anställda/konsulter. Det ger förtroende och långsiktighet.
    Tack Torbjörn, få fint du beskriver oss som samarbetspartner. Det är ett stort nöje att ha er som kund och samarbetet har fungerat exemplariskt. Hoppas vi hörs snart igen när ni behöver fler medarbetare. // Peter, vd på Avanzera Kunder
  • 2020-10-12
    Avanzera är ett toppenbolag att arbeta åt, man har en engagerad konsultcheck och en bra kontakt med företaget.
    Tack så jättemycket Kimberly för ditt fina omdöme. Vi uppskattar verkligen dina ord. // Peter, vd på Avanzera Konsulter & Utrekryterade
    2020-10-12
    Administrativa och redovisningstjänster både på konsultbasis och rekrytering
    Mycket väl bemött
    Att få tillgång till kompetent personal och förväntningarna har uppfyllts med råge.
    Uppskattar arbetet innan, under tiden och efter. Känns som Avanzera bemödar sig att förstå våra behov och föreslår kandidater utifrån det
    Tusen tack Mia, vad fint du beskriver vårt samarbete. Vi blev verkligen glada över det. // Peter, vd på Avanzera Kunder
  • 2020-07-08
    Att som konsult rapportera till och samarbeta med Avanzera är jätteroligt. Cecilia Wiborg är mycket målinriktad och nyfiken på vilka områden man vill förbättra sig inom. Dessutom är hon väldigt omtänksam och har alltid haft tid att coacha och motivera mig.
    2020-03-05
    Personalrekrytering vid 3tillfällen.
    Introduktion/presentation, trevliga kontakter och uppföljning under process men även efter var till stor tillfredställelse.

Vi kommer att utnyttja/använda oss av Avanzera vid tillfälle, och rekommenderar till fullo deras tjänster för andra företag.

Med vänlig hälsning
    Pauli Scandinavia Ab
  • 2020-03-02
    Min resa med Avanzera började 2017, och redan från mitt första möte med min konsultchef Malin Klingberg kände jag att firman jobbar med en väldigt hög kvalité på service gentemot deras konsulter och kunder. Väldigt snabbt fick jag ett varm intryck, familjär känsla, men framförallt ett professionellt bemötande av Malin och hela firman i stort, som med sin långa erfarenhet inom branschen hjälpte mig hela vägen genom processen att landa mitt första uppdrag. Firman är bland de bästa jag har jobbat med och lever upp till de förväntningar jag har av en samarbetspartner. Jag rekommenderar Avanzera varmt till alla jag känner och även bekanta som söker arbete.
  • 2020-02-28
    Har ett tag varit nyfiken på att börja jobba som konsult och har träffat Malin Klingberg vid flera tillfällen och alltid fått ett väldigt vänligt och varmt mottagande. Har även träffat och varit i kontakt med Cecilia Wiborg och även där blivit väldigt fint bemött.
    Kan varm rekommendera Avanzera tack vare den mycket personliga fina kontakten där man som konsultämne känner sig sedd och tänkt på.
    Hoppas våra vägar kommer korsas på ett eller annat sätt framöver igen!
    2020-01-24
    konsulttjänster. har haft 2 olika konsultchefer under åren. saknar en regelbundenhet i relationen och kommunikation. vi hörs mest när det händer något eller jag behöver något. det märks att vi är intressantare som kund under de perioder vi har många inhyrda onsulter från A än när vi kanske bara har en person inne.
    jag får alltid ett trevligt bemötande när jag ringer eller behöver hjälp.
    Tack Katrin för att du tog dig tid och lämna ditt omdöme. Vi tar till oss din feedback. Peter, vd på Avanzera Kunder
    2020-01-16
    - Inhyrning och rekrytering av flera ekonomi- och administrativa tjänster såsom ekonomiassistent och redovisningsekonom samt även fastighets- och projektadministratörer.
    - Alltid bra bemött hos Avanzera
    - Avanzera har alltid hanterat våra uppdrag professionellt, även om det i vissa fall tagit längre tid än förväntat att hitta rätt kandidat och att vi någon gång fått göra omtag, så har det alltid blivit bra i slutänden!
    - Helena har en grym känsla för personkemi!
    Stort tack Helene. Vi blir verkligen glada över att läsa dina fina ord! Det har varit väldigt roligt att arbeta med er under dessa tio år. Peter, vd på Avanzera Kunder
    2019-12-17
    Mina kontakter på Avanzera är väldigt engagerade i att både vi som kund och vår konsult är nöjda och tillfreds med vårt samarbete. Allt flyter på jättebra och vår konsult är toppen!!
    Veronica, tack för ett jättefint samarbete! Vi blev väldigt glada över dina ord. // Peter, vd på Avanzera Kunder
    2019-12-16
    Rekrytering
    Mycket bra och professionellt bemötande
    Tar fram kompetenta kandidater
    Tack så mycket Anneli. Vi blir verkligen glada över att läsa dina fina ord om oss. Vi vill tacka dig för ett så fint och mångårigt samarbete. // Peter, vd på Avanzera Kunder
    2019-12-13
    Vi har köpt konsulter för perioder 6 månader - 18 månader. Många har sedan blivit erbjudna anställning efter sin konsultperiod.

Avanzera är kunniga och professionella i sitt bemötande och i dialogen och har levererat efter våra krav och förväntningar på ett mycket trevligt sätt. De ser till kundens behov och har alltid fler än en kandidat på förslag.

Jag har själv varit konsult hos Avanzera och är nu anställd på det företag som hyrde in mig. En perfekt match! Som konsult blir du sedd och förstådd och har alltid någon att vända dig till.

Ett tryggt och kompetent företag som ser till både kundens och konsultens behov!
    Maria, vad roligt att höra! Vi blir verkligen glada över att läsa dina fina ord om oss. Vi vill tacka dig för ett så fint och mångårigt samarbete, både som konsult och kund! // Peter, vd på Avanzera Kunder
    2019-12-12
    Konsulttjänst

Proffsigt, pragmatiskt och ödmjukt.
    Allt flyter på bra, aldrig några konstigheter eller problem.

Jag var även konsult själv hos Avanzera under många år och kunde inte ha önskat mig ett mer supporterade och välmenande gäng. De stöttar och tror på en och det är enormt betydelsefullt. Aldrig känt mig så trygg.
    Linda, vad roligt att höra! Vi blir verkligen glada över att läsa dina fina ord om oss. Vi vill tacka dig för ett så fint och mångårigt samarbete, både som konsult och kund! // Peter, vd på Avanzera Kunder
  • 2019-12-11
    Min uppfattning och upplevelse hos Avanzera är bara positiv. Alltid tillgängliga och lyssnat påsmugen som konsult.

Man lyssnar verkligen på konsulten och gör ett utmärkt jobb och matcha perfekta uppdrag.

Jag är mycket nöjd med Avanzera.
    Tusen tack Josief! Vi är så nöjda med din insats ute hos kunden, det är ett rent nöje att få ha dig som konsult. // Peter, vd på Avanzera Konsulter & Utrekryterade
  • 2019-12-11
    Jag har samarbetat med Iren och Malin när jag nyligen rekryterade till en tjänst. De är båda mycket kompetenta, trevliga och lätta att ha konstruktiva dialoger med!
    Anna – stort tack för ditt fina omdöme! Iren och Malin hälsar och tackar så hjärtligt. Vi vill alla passa på att önska dig lycka till med nya jobbet! // Peter, vd på Avanzera Konsulter & Utrekryterade
    Toppen bra
    Bra och kompetent företag
    Tack Hajar för dina fina ord! Vi vill önska dig stort lycka till med dina nya utmaningar, du är varmt välkommen tillbaka i framtiden. // Peter, vd på Avanzera Konsulter & Utrekryterade
    2019-12-11
    Har anlitat Avanzera både genom direktrekrytering och konsult. Avanzera har varit mycket professionella, med hög träffsäkerhet.
    Tack så jättemycket Pethra! Samarbetet med dig och er är toppenbra, vi är så glada över att få jobba med er. // Peter, vd på Avanzera Kunder
    2019-12-08
    Väldigt bra. Enkelt, prestigelöst, flexibelt och trevligt. Man blir utmanad, man får hjälp och genom åren har man skapat en relation som gjorde, i detta fall Malin, visste vad vi letade efter och kunde därmed jaga fram rätt profiler. Det är tråkigt att vårt samarbete tyvärr är avslutat pga. nya direktiv hos Telia.

En annan viktig sak är att alla som vi tagit in via Avanzera varit väldigt positiva till er som arbetsgivare, väldigt viktigt göt mig.
    Stort tack för ditt fina omdöme Leif, det värmer. Konsulterna har trivts väldigt bra hos er. Det är tydligt då det är många som arbetar hos er nu som börjat som konsulter från oss. Ni är alltid välkomna tillbaka! // Peter Kunder
  • 2019-12-05
    Anställd som konsult
    Blir bemött professionellt, vänligt, med intresse och engagemang.
    Mina förväntningar är väl att jag ska ha löpande uppdrag som alltid har inträffat hittills, absolut att företaget har levt upp till mina förväntningar
    Min upplevelse av Avanzera som min arbetsgivare är mycket positiv👍🏼
    Katrin, stort tack för din fina recension. Vi är jätteglada över att få ha dig i vårt team sedan så många år! // Peter, vd på Avanzera Konsulter & Utrekryterade
  • 2019-12-05
    Jag har en fantastisk kontaktperson vid namn Cecilia. Vi har en öppen och lättsam kontakt och hon stöttar mig när det behövs.
    Tack Linda för fina ord. Vi är jätteglada för vårt samarbete. Cecilia hälsar och tackar så mycket! // Peter, vd på Avanzera Konsulter & Utrekryterade
  • 2019-12-04
    Professionella. Vänligt och familjärt bemötande. Trivdes utmärkt i rollen som uthyrd konsult.
    Tack Marie, du var en alldeles utmärkt konsult. Varmt välkommen tillbaka! // Peter, vd på Avanzera Konsulter & Utrekryterade
  • 2019-12-04
    Bästa konsultchefen jag har haft. Professionell och vänlig.
    Tack Sheila, det är så kul att ha dig tillbaka igen! // Peter, vd på Avanzera Konsulter & Utrekryterade
    2019-12-04
    Vi har och har haft inhyrda konsulter från Avanzera. Vi är mycket nöjda. Dels för att vi bara haft bra erfarenhet av deras konsulter, men också för att vi upplever att vi har en bra kontakt och får ett fint bemötande. I de fall det har uppstått problem eller liknande så har detta adresserats snabbt och man blir som kund "tagen på allvar". Det är ett stort plus att den kontaktperson vi har känner vårt bolag nu och alla konsulter vi har haft har passat bra in på företaget.
    Erica, tack för åtta år av ett jättefint samarbete! Vi blev väldigt glada över dina ord och ser framemot många fler år tillsammans framöver. // Peter, vd på Avanzera Kunder
  • 2019-12-03
    Jag har fått uppdrag från Avanzera. Har blivit bemött på väldigt professionellt och vänligt sätt.
    Tack Tamara för mer än fem år som konsult! Vi hoppas att det blir många fler år framöver. // Peter, vd på Avanzera Konsulter & Utrekryterade
  • 2019-12-03
    Bästa bemanningsföretag jag varit anställd på med bra arbetsvillkor, jämställdhet, fast månadslön, stabila arbetsförhållanden, bra och hjälpsamma arbetsledare.
    Tusen tack Carlos! Du är en stor tillgång i vårt team. // Peter, vd på Avanzera Konsulter & Utrekryterade
  • 2019-12-02
    * Blivit bemött på bästa sätt. Har världens bästa arbetsledare.
    * Avanzera definitivt levde upp till mina förväntningar.
    * Avanzera är riktig bra arbetsplats.
    Tack Sarika, vilken toppenrecension! Det värmer. // Peter, vd på Avanzera Konsulter & Utrekryterade
  • 2019-12-02
    Jag har haft flera konsultuppdrag för Avanzera, som underkonsult, och det har alltid fungerat utmärkt. Vänligt bemötande, alltid positiva och har förmågan att koppla uppdrag som passar intresse och erfarenheter bra. De lär känna sina konsulter väl så det blir en familjär känsla på företaget. Kan inte hitta något negativt med vårt samarbete, som varat under flera år. De är även lyhörda för kundens behov så matchningen brukar fungera väl för kunden.
    Tack Kerstin! Tänk att du började som kund och nu varit konsult i så många år! Stort tack för det fina samarbetet. // Peter, vd på Avanzera Konsulter & Utrekryterade
    2019-12-02
    Avanzera hjälpte oss rekrytera en ekonomiassistent på halvtid. Väldigt trevligt bemötande, snabbt jobbat, bra kandidater. Helnöjd!
    Tack för ett så smidigt och gott samarbete, Kristina. Välkommen tillbaka när ett nytt behov uppstår! // Peter, vd på Avanzera Kunder
    2019-12-02
    Rekrytering och inhyrda konsulter. Proffsiga, trevliga och lyhörda för kunden.
  • 2019-12-01
    Jag sökte en tjänst som var bred och aktiv! Jag fick träffa en person som var trevlig, tillmötesgående, ödmjuk och lyhörd.

Jag hade inte alls stora förväntningar och ville mest gå och höra mig för om vad tjänsten innebar.

Det blev toppenbra!
    Carina – tusen tack för den positiva omnämningen och vad roligt att det blev så bra! // Peter, vd på Avanzera Konsulter & Utrekryterade
  • 2019-12-01
    Jag är helt nöjd, jag har blivit bemött på ett professionellt och trevligt sätt av alla på Avanzera. Malin Klingberg är mycket trevlig, hon har svarat på alla mina frågor och hjälpt mig.
    Jag är stolt över att jobba åt Avanzera.
    Tack Kalle, vi uppskattar vårt samarbete och blir oerhört glada över att läsa det du skrivit om oss. Det värmer! // Peter, vd på Avanzera Konsulter & Utrekryterade
  • 2019-11-30
    Engagerade, sjyssta, kunniga, människo-orienterade, ärliga och har en ovanlig kombination av omtänksamhet/professionalism. Svårslaget i rekryteringsbranchen.
    Anna, stort tack för många år av gott samarbete! Det gläder oss att läsa dina fina ord om oss. // Peter, vd på Avanzera Konsulter & Utrekryterade
    2019-11-30
    Bokföring, utför tjänsten till belåtenhet. Trevliga och tillmötesgående människor.
    Tusen tack Peter, för ett fint och personligt samarbete. Vi blev väldigt glada över ditt omdöme! // Peter, vd på Avanzera Kunder
  • 2019-11-30
    Jättetrevligt bemötande och professionell rekrytering!
    Tack Cecilia, vi ser fram emot ett fortsatt framtida samarbete med dig! // Peter, vd på Avanzera Konsulter & Utrekryterade
  • 2019-11-30
    Jag blev introducerad till Cecilia Wiborg av en bekant och vi hade ett möte på Avanzeras kontor där vi fick en bra kontakt och Cecilia läste snabbt av vem jag var, vad jag kunde och vad jag kunde passa till. Sen var det julhelg och det mesta "låg nere" men när allt kom igång igen så blev det rätt på första försöket! Cecilia ringde med ett förslag till möte på ett kontor här i Stockholm och på en vecka var allt klart. Måste jag ens säga hur nöjd jag är? Smidigt, proffsigt, enkelt (i alla fall för mig...) och snabbt.
    Tack för hjälpen!
    Wow, tack Kicki! Vilka fantastiska ord. Vi blev alla väldigt glada av att läsa detta. Cecilia hälsar och tackar så mycket. // Peter, vd på Avanzera Konsulter & Utrekryterade
  • 2019-11-30
    Jobbade som konsult och min konsultchef var väldigt proffsig och mån om både kund och anställda!
    Det bästa konsultföretag jag jobbat åt!
    Tack Malin, vilket toppbetyg! Det gör oss hur glada som helst att läsa. // Peter, vd på Avanzera Konsulter & Utrekryterade