Alla kategorier Övrigt Stockholms län Norrtälje Axelsviks Gård

Olof O:

Läs vad 2 kunder tycker om Axelsviks Gård

• Marie Susanne H
    Marie Susanne H skrev om Axelsviks Gård
    Har nu anmälningar på sig hos vetrinära ansvarsnämnden efter att hon hållit en mycket oseriös hovslagare om ryggen och rekommenderat henne trots att hovslagaren använt sig av liknande beskärningar av hästhovar som förbjudna Strassermetoden. Man skär av för mycket av hästens hovar och hästar har blivit liggande efter att vetrinären med sin hovslagare har varit i farten och skurit av hovar. Sen skyller de på ägarna att hästen skulle vara sjuk innan eller få fel foder. Beklagligt. Hovverkaren är nu anmäld av Länsrätten och de känner väl till samarbetet mellan veterinären och den plågande hovverkaren. Hovverkaren har blivit tillsagd flertalet gånger att hästarna får ont men hon kan inte sluta skada hästar och det är tydligen ett tvång att fortsätta! Artikel i Norrtälje tidning kom ut 1/10.
  • Gösta U
    Gösta U skrev om Axelsviks Gård
    Mycket engagerad, duktig o trevlig veterinär som verkligen bryr sig om de djur hon tar hand om.

Båtsviksvägen 22, 763 91 Hallstavik