Blocket AB

Västra Järnvägsgatan 21, 111 64 Stockholm — Visa karta

2.2 i betyg av av 26 omdömen

Radannonsering för privatpersoner och företag. Nordens största största köp- och säljmarknad på internet för privatpersoner.

Läs vad 26 kunder tycker om Blocket AB

• MAGNUS K

2020-05-20

MAGNUS K skrev om Blocket AB
    För ca tre veckor sedan skapade jag en annons med blocketpaketet och en affär slöts med en köpare. Köparen betalade för varan och jag väntade på fraktsedel för att slutföra affären.
    Pga en bugg i Blockets paket gick det inte att skapa en fraktsedel. Blockets förslag på lösning var att skapa en ny annons och be köparen betala för varan en gång till utan att svara på när köparen skulle få tillbaka pengarna för den uteblivna affären.
    Som kompensation utlovades 300:- som ett tillgodohavande på mitt blocketkonto. Detta kunde användas för att skapa nya annonser, inget annat.
    Enligt konsumenttjänstlagen skall kompensation för utebliven tjänst ges så att den kommer kunden till nytta, tillgodohavanden, presentkort mm behöver inte accepteras.
    Ett tillgodohavande som dessutom brinner inne om det inte utnyttjas inom en viss period har jag ingen nytta av och begärde att det skulle betalas ut cash.
    Blocket motsätter sig detta med två argument.
    Dels menar de att det inte är en kompensation utan goodwill.
    Dels menar de att jag inte betalat för någon tjänst, blocketpaketet.
    Man kan kalla det vad man vill, en kompensation är ändå en kompensation och skall betalas ut enligt konsumettjänstlagen.
    Enda sättet att aktivera tjänsten Blocketpaketet är genom att betala för en annons. Därmed är tjänsten köpt och då den inte är levererad skall konsumenttjänstlagen efterlevas.
    I nuläget verkar blockets kundtjänst vägra besvara mina frågor eller ens bekräfta att de fullföljt sin del gällande kompensationen. De har lovat att ge kompensationen till köparen istället för till mig som plåster på såren över att köparen blev utan pengar en tid. Inte heller det får jag bekräftat.
    Jag har upprepade gånger sökt kuntjänst och fått bannor för att jag skapat för många ärenden, då avvaktade jag i över en vecka men fick inget svar trots att de meddelar att de skall kontakta mig inom kort.
    Min slutsats är att så länge de tjänar pengar så bryr de sig men de är för stora och har för mycket monopolställning för att bry sig om sina kunder. Det minsta man kan begära är att någon tar itu med ärendet och besvarar frågorna. Läs mer
  • 2020-02-12

HANS I skrev om Blocket AB
    Lite problematiskt då det gäller vissa av svaren från "kundservice" angående brister i systemet då man inte förstår problemet. Men många gånger lider man av okunnighet.
    Mycket är bra men
    bostadsmarknaden har länge varit en enda soppa. Man tycks anlita helt oerfarna programmerare som inte begriper vad kunder och sökanden behöver. Givetvis måste man kunna kontakta en hyresvärd med frågor om en bostad innan man gör sig omaket att söka där många personuppgifter mm behöver bifogas.
    Härutöver struntar den oseriösa portalen/kundtjänsten i om en hyresvärd bevisligen agerar falskt genom att tex uppge att uthyrda lägenheter är lediga. Detta görs för att det är omsättning i de dåliga områdena som tex Fagersta och Norberg och hyresvärdarna kan ha stående annonser och behöver inte bekosta nya annonser vid varje skifte. Men däremellan finns inget ledigt alls. Blocket förstår inte problemet för de som söker och reser pga detta i onödan. Läs mer
  • 2020-01-17

Isto R skrev om Blocket AB
    Blocket kräver att man skriver in verksamhet i rubriken, fast man säljer ett aktiebolag och utan verksamhet.

Ungefär som att om man säljer ett garage, ska de stå "röd volvo" i rubriken. Märkligt! Eller om man säljer ett begagnat koppel, ska de framgå vilken ras. Dumhuvuden! Fick inte igenom annonsen på grund av det.

Blocket vill att man saluför något som man inte har till salu. Läs mer
  • Göran C

2019-10-24

Göran C skrev om Blocket AB
    Sämsta tänkbara kundbemötande om nu uteblivna svar kan kallas kundbemötande.....slut annonserat! Läs mer
  • 2019-09-04

Robin J skrev om Blocket AB
    Använd aldrig nya blocketpaketet. Det skulle vara tryggt att skicka via detta då man skulle få 24 timmar på sig att kontrollera så att varan stämde överens med annonsen.
    Jag hittade en Dji Mavic drönare som jag ville ha. I annonsen står det ordagrant: Drönare Mavic Pro fly more combo i nyskick.
    Sen listar han allt som ingår.
    Jag vile ha Fly more combon då man fick med 2 extra batterier. När jag får paketet testar jag så att allt fungerar men då visar det sig att ett av batterierna är defekt. Jag meddelar både säljaren och blocket om problemet och blocket pausar utbetalningen. Säljaren svarar att han inte kört med drönaren sen förra sommaren och då fungerade alla batterierna. Jag skulle vilja ha någon form av ersättning då ett batteri kostar 1000kr eller så kunde jag skicka tillbaka drönaren till honom. Säljaren svarar inte mig.
    Efter att blocket pratat med säljaren så hör dom av sig till mig och säger att säljaren inte visste att ett batteri var sönder och att jag har köpt varan i befintligt skick. Jag svarar blocket med att han uttryckligen har skrivit i annonsen att det var i nyskick och då måste man ju ha kontrollerat grejerna. Ett defekt batteri är inte i nyskick. Blocket svara att drönaren var i nyskick och inte batterierna. Uttryckligen stod det att drönaren och fly more paketet är i nyskick! Det inkluderar batterierna. Blocket säger att det inte är tillräckligt för att dom ska kunna ingripa så här sitter jag med mitt defekta batteri..
    Hade jag åkt och kollat på drönaren så hade jag ju kontrollerat så att allt fungerade, inklusive batterierna, och då trodde jag att man kunde göra samma sak med blocketpaketet. Läs mer
  • 2018-11-13

Andreas L skrev om Blocket AB
    Det är nu 17 mejl konversationer utan resultat, tre gånger säger dom att man ska få en specialist.
    Eftersom jag hade 250kr tillgodo så ville jag få dessa överförda till ett nytt konto och det gick bra efter 12 dagar, det som sedan var att dom skickar bekräftelse mejl till ett raderat mejlkonto så det går varken att sätta in annonser eller få tillbaka pengar.
    Schibsted är tydligen norskt och blocket också eller Vad det kan vara men kundserivice som visserligen annvänder svenska namn håller nog till i Bangladesch med språkprogram och får 2öre per kund svar.
    Det förklarar en del såfall, jag önskar deras chef dör i en saftigt illa dödsolycka så mycket besvär dessa ställt till det med, tid förlorad.
    Tråkigt att den globala fria marknaden visat sig vara så motbjudande.
    Usch va tråkigt, jag som en gång gillade blocket. Läs mer
  • 2017-08-27

Juan S skrev om Blocket AB
    Hade aldrig tänkt mig att bli lurad av blockets kundtjänst, kan inte få min annons godkänd och när det väl händer tar de ens pengar tillgodo som du inte kan utnyttja på andra annonser:/ "Blocket, av skojare för skojare" Eller "Vi på kundtjänst är blåsta, kom in så ska vi blåsa dig med" Läs mer
    Göran C gillar detta
  • 2017-02-21

Björn N skrev om Blocket AB
    Är en mångårig Blocketanvändare men nu blir man mörkrädd. Jag har haft två larm, ett såldes för ett år sedan och det andra ville jag sälja för en månad sen. Lade in samma annonstext som jag hade förra gången men fick efter en stund tillbaka ett kryptiskt meddelande att texten inte var godkänd? OK, ändrade lite efter det jag kunde tolka ut av meddelandet och skickade in igen. Snart kom det tillbaka ett helt annat meddelande att det inte var godkänt med länkar till ej existerande sidor? Ändrade igen och så kom ett mail att min annons var inne. Loggade in och såg att annonsen var borttagen, så mailade kundservice med frågan varför. Fick svar efter en lång tid att jag brutit mot Blockets regler och därför är blockerad och mitt konto tömts. Skrev en fråga till dem där jag inte håller med och ber dem förklara hur de kan göra så. Inget svar så en månad senare skickar jag en påminnelse. Då kommer ett svar att jag brutit mot reglerna och så tas även en helt annan annons bort jag har nu på en espressomaskin. Behandlar man kunder så?
    Antingen har de spårat ur eller så tar sig vissa personer i deras kundsupport sig för stora friheter.
    Eftersom annonserna per styck kostar så lite så klarar de sig från ARN och KO, men om många som drabbats går samman så blir det ett case Läs mer
  • 2015-12-21

Anders J skrev om Blocket AB
    Stasi-fasoner!

Jag innerligt hatar detta företag! De tar plötsligt bort ens annons utan rimlig förklaring med citat av någon regel som inte går att förstå.

Det mejlet går förstås inte att svara på och när man skickar mejl till kundtjänst får man inga svar alls eller dryga otrevliga svar. Sedan när man ger upp vägrar de skicka tillbaka pengarna.

Diktaturer har blivit omkullkastade för mindre! Läs mer
  • Stefan A

2015-12-03

Stefan A skrev om Blocket AB
    Jag väntar på ersättning för såld vara via Blocketpaket. Något som Blocket drullat bort, sedan skyller man på sin leverantör, men tjänsten heter Blocketpaket, så det är Blocket som ska gå i svaromål. Det rör sig om flera tusen kronor.

Nedan har jag rullat ärendet från början hur Blocket först refuserade min annons inte bara en gång utan vid båda annonseringarna. Titta på när ärendet startade. Försäljningen gick på några dagar, resten är tjafs med Blocket.

Till er andra som funderar på Blocketpaket, låt det stanna vid funderingar.

Till dig, Simon, som frågade efter min återkoppling; nåväl, här är den. Hoppas den är till belåtenhet?

Nedan följer urval av mejl till och svar mellan mig och Blockets kundtjänst. Massa ord, ingen verkstad:

Jag:
    Hej, godtages ej. Pengarna ska vara på mitt konto idag. Jag har en affär som ska erläggas likvid idag och dessa pengar måste in. Det är själva f**n att en sak som detta inte kan exekveras. Jag vill ha högre befäls svar i detta och full verksamhet tills det att pengarna finns på mitt konto. JAG GODTAR INTE ERT SVAR. VI FÖR VIDARE DIALOG PÅ ER FACEBOOKSIDA FRÅN MED NU.

Kundservice
    11:09
    Till: Stefan

Sermed (Blockets Kundservice)
    3 dec. 11:09
    Hej Stefan,
    Jag har fått kontakt med berörd person på Schenker nu och du ska också ha blivit kontaktad av henne. Dom ska undersöka vad som hänt. Troligtvis är det något galet som skett med registreringen av paketet/betalningen vid ombudet.
    Pengarna kommer bli utbetalda under början av nästa vecka. Schenker har tagit över ärendet och kommer även hålla dig informerad.
    Vi ber om ursäkt för strulet.
    Sermed
    Blockets Kundservice

##- Skriv ditt svar ovanför linjen -##

Simon Å (Blockets Kundservice)
    14 nov. 09:44
    Hej Stefan,
    Jag heter Simon och kommer ta över det här ärendet, jag har läst eran konversation.
    Det verkar ha skett missförstånd i granskningen, och din annons har dessvärre blivit
    felaktigt nekad. Du har självklart fått pengarna tillgodo så att du kan lägga in den igen. Jag skulle vilja göra en granskning från kundtjänst så den inte nekas igen.
    Lägg in annonsen på nytt för ditt tillgodohavande genom att uppge samma mejladress som tidigare. Men när du sedan får mejlet med verifieringslänken i så klickar du INTE på denna länk. Svara istället på detta mejl så utför vi granskningen direkt ifrån kundservice istället så att du kan få den publicerad så snabbt som möjligt.
    Beklagar det inträffade och hoppas att detta inte ställer till det allt för mycket för dig.
    Jag ser fram emot din återkoppling.
    Simon
    Blockets Kundservice5646f48160015_47363f96c7ecd338224544_sprut

Stefan Andersson
    2015-11-14
    Till: Kundservice
    Visa det här meddelandet...

Från: Stefan Andersson
    Skickat: den 14 november 2015 09:00:46
    Till: Kundservice (support+id1120404@blocket.zendesk.com)

Detta är min bild, jag är en avancerad amatörfotograf med egen studio.

Du förstår, det finns kunder till er som betalat en annons, som faktiskt KAN fotografera.

Kundservice
    2015-11-13
    Till: Stefan Andersson
    Från: Kundservice (support@blocket.zendesk.com)
    Skickat: den 13 november 2015 20:13:33

Anastasia (Blockets Kundservice)
    13 nov. 20:13
    Hej Stefan,
    Tack för ditt mejl, hoppas allt är bra med dig.
    Din annons blev nekad för att man inte får använda sig av studiobilder.
    Du kan ändra dina kontaktuppgifter i kontoinställningarna, gör du detta så kommer dina uppgifter
    att uppdateras i annonsen när du lägger in den på nytt.
    Du är varmt välkommen att återkomma om du har några frågor och funderingar!
    Anastasia
    Blockets Kundservice Läs mer
  • Hippie C

2014-04-09

Hippie C skrev om Blocket AB
    Det är omöjligt att få annonser godkända! De vägrar säja vad som är fel och man får inga pengar tillbaks! De har hopplösa betalalternativ!

Ett av sveriges största företag men har inte ens TELEFON! De är dock snabba på mail men ofta OTREVLIGA och ohjälpsamma. Här gör du din SÄMSTA affär! Läs mer
  • Helder P

2014-02-11

Helder P skrev om Blocket AB
    Kundservicen är obefintlig och ljuger rakt ut för att slippa arbete. Läs mer
  • 2013-08-06

Marie skrev om Blocket AB
    Älskar blocket! Finns inget mer att säga Läs mer
  • 2013-03-10

David skrev om Blocket AB
    Sidan har utvecklats marginellt sedan 90-talet, saknar massor med relevanta funktioner, extremt fyrkantig kundservice som bara använder standardsvar och löser inga egentliga problem utan står på sig kring nya uppkomna regler som inte finns i användaravtalet, BEHÅLLER DESSUTOM PENGARNA och man måste hota med polisanmälan osv för att få tillbaka sina pengar. En ny regel som används godtyckligt är att man max får annonsera 6 ggr/år inom en kategori Läs mer
    Göran C, Juan S, Björn N, Helder P gillar detta
  • 2012-10-28

Clarence D skrev om Blocket AB
    Min annons blev raderad,ingen kunde hjälpa mig på kundtjänst.Fick 4 email,fick förklara till 4 olika personer mitt problem,email mitt kvitto.Fick besked att de inte hittade min annons trots att jag hade kvitto Läs mer
    Juan S, Björn N, Helder P gillar detta
  • 2011-04-18

Lena S skrev om Blocket AB
  • Andreas I

2011-03-31

Andreas I skrev om Blocket AB
    Jag är lite som Tobias B, med en viss hatkärlek till Blocket. När det gäller att sälja saker på sajten så lyckas jag nästan aldrig, osäker på vad det beror på men när det kommer till att köpa saker så är Blocket grymt. Jag skulle velat haft en bättre sökfunktion på sidan men den duger ändå. Läs mer
  • Tobias B

2011-03-25

Tobias B skrev om Blocket AB
    Blocket är lite för bra. Jag menar, det händer inte helt sällan att jag lägger ut något på Blocket för att plocka bort det inom en timma. 10 mejl, 10 SMS och massor av tele-samtal senare har jag redan sålt det jag har annonserat ut.

Då känner jag mig som en loser. Varför tog jag inte ett högre pris?

Men faktum är att Blocket gör samhället och alla oss andra lite bättre eftersom vi slipper springa omkring och köpa nyproducerade prylar hela tiden. Vi återanvänder mer eftersom vi kan sälja saker som andra människor uppenbarligen behöver mer än vi själva och vi slipper köpa större lägenheter/hus/vindsförråd för alla prylar som vi, likt ekorrar, samlar på oss :)

Det är en hatkärlek, för ingen gillar en aktör som är alldeles för stor och dominant. Men samtidigt är Blocket så dominerande av just en enkel anledning. Det fungerar löjligt bra att sälja sina saker på Blocket och ungefär lika bra att köpa saker som är utannonserade på Blocket. Blocket äger, fortfarande. Läs mer
    Nikke L gillar detta
  • Anders K

2011-03-25

Anders K skrev om Blocket AB
    Säljer nästan alltid mina begagnade mobiler via blocket, brukar fungera riktigt bra. Har en del företagsannonsering där också och upplever rätt ofta att kundtjänsten inte läser igenom texterna på vissa produkter innan dom dömer ut annonsen så den inte visas, om man skall veta om en annons följer reglerna eller inte så är det rekommenderat att man läser igenom den innan man bedömmer den. Läs mer
    Helder P gillar detta
  • 2011-01-21

Andreas A skrev om Blocket AB
    Använder ofta Blocket.se då jag är en person som gillar att test på prylar men ganska snabbt tappar intresset för dom.
    När man annonserar mot privatpersoner får man räkna med att det ringer många som ska ge sista pris och s.k däckspakare. Det är ju trots allt så att varorna som man säljer sällan ligger längre än 48 timmar innan dom blir sålda. Läs mer
  • 2010-01-24

Christian W skrev om Blocket AB
    Håller koll på annonsörer med rena Stasi metoder.
    Underkänner annonser godtyckligt och behåller pengarna.
    RIKTIGT USELT BETEENDE!!! Läs mer
    Björn N, Helder P gillar detta
  • Anders S

2009-08-14

Anders S skrev om Blocket AB
    Största och mest välkända annons-sida bland svenska internet-annonssidor.
    Som sagts tidigare, det enda som krävs är att kunna förstå vad människor skriver och menar. Läs mer
  • 2009-07-28

Sofie D skrev om Blocket AB
    Jävla idioter som bara försöker sno pengar genom att gnälla så att man ska ge upp så de kan sno pengarna man betalat för annonsen. Läs mer
  • 2009-02-09

Sven S skrev om Blocket AB
    Tycker Blocket har blivit alldeles för dominant på marknaden för radannonser gällande begagnade varor. Annonspriserna är alldeles för höga, 90 SEK, för en vanlig annons. Mer konkurrens skulle behövas. Läs mer
  • 2008-08-29

Oskar L skrev om Blocket AB
    Jag har gjort så många fynd på blocket att jag knappt orkar räkna dem längre. Möbler, telefoner, cyklar... Sidan är väldigt lättavänd och snabbladdad då den inte är nedlusad av reklam som många andra annonssajter. Väldigt enkelt att lägga upp egna annonser också. Läs mer
  • 2008-07-18

Alexandra S skrev om Blocket AB
    Förutom att sveriges befolkning verkar bestå av folk som inte har någon förståelse alls för hur man ska marknasföra prylar så att det blir tydligt för andra vad de vill säga, samt framhäva produkten i sitt bästa ljus så är blocket en guldgruva för alla som behöver köpa sig ett nytt hem med en tight budget. Läs mer