Blocket AB

Västra Järnvägsgatan 21, 111 64 Stockholm — Visa karta

Radannonsering för privatpersoner och företag. Nordens största största köp- och säljmarknad på internet för privatpersoner.

Mediabyråer nära Blocket AB:

Västberga Allé 9, Hägersten
SpinMedia är en digital konverteringsbyrå som gör besökare till kunder! Läs mer ›
Yaroslav S:
Fick ett besök av Spinmedia där de hjälpe mig med ideér och nya insikter kring min hemsida. Vår affär resulterade i att vi använder deras li...

Läs vad 18 kunder tycker om Blocket AB

• Anders J
    Anders J skrev om Blocket AB
    Stasi-fasoner!

Jag innerligt hatar detta företag! De tar plötsligt bort ens annons utan rimlig förklaring med citat av någon regel som inte går att förstå.

Det mejlet går förstås inte att svara på och när man skickar mejl till kundtjänst får man inga svar alls eller dryga otrevliga svar. Sedan när man ger upp vägrar de skicka tillbaka pengarna.

Diktaturer har blivit omkullkastade för mindre!
  • Stefan A
    Stefan A skrev om Blocket AB
    Jag väntar på ersättning för såld vara via Blocketpaket. Något som Blocket drullat bort, sedan skyller man på sin leverantör, men tjänsten heter Blocketpaket, så det är Blocket som ska gå i svaromål. Det rör sig om flera tusen kronor.

Nedan har jag rullat ärendet från början hur Blocket först refuserade min annons inte bara en gång utan vid båda annonseringarna. Titta på när ärendet startade. Försäljningen gick på några dagar, resten är tjafs med Blocket.

Till er andra som funderar på Blocketpaket, låt det stanna vid funderingar.

Till dig, Simon, som frågade efter min återkoppling; nåväl, här är den. Hoppas den är till belåtenhet?

Nedan följer urval av mejl till och svar mellan mig och Blockets kundtjänst. Massa ord, ingen verkstad:

Jag:
    Hej, godtages ej. Pengarna ska vara på mitt konto idag. Jag har en affär som ska erläggas likvid idag och dessa pengar måste in. Det är själva f**n att en sak som detta inte kan exekveras. Jag vill ha högre befäls svar i detta och full verksamhet tills det att pengarna finns på mitt konto. JAG GODTAR INTE ERT SVAR. VI FÖR VIDARE DIALOG PÅ ER FACEBOOKSIDA FRÅN MED NU.

Kundservice
    11:09
    Till: Stefan

Sermed (Blockets Kundservice)
    3 dec. 11:09
    Hej Stefan,
    Jag har fått kontakt med berörd person på Schenker nu och du ska också ha blivit kontaktad av henne. Dom ska undersöka vad som hänt. Troligtvis är det något galet som skett med registreringen av paketet/betalningen vid ombudet.
    Pengarna kommer bli utbetalda under början av nästa vecka. Schenker har tagit över ärendet och kommer även hålla dig informerad.
    Vi ber om ursäkt för strulet.
    Sermed
    Blockets Kundservice

##- Skriv ditt svar ovanför linjen -##

Simon Å (Blockets Kundservice)
    14 nov. 09:44
    Hej Stefan,
    Jag heter Simon och kommer ta över det här ärendet, jag har läst eran konversation.
    Det verkar ha skett missförstånd i granskningen, och din annons har dessvärre blivit
    felaktigt nekad. Du har självklart fått pengarna tillgodo så att du kan lägga in den igen. Jag skulle vilja göra en granskning från kundtjänst så den inte nekas igen.
    Lägg in annonsen på nytt för ditt tillgodohavande genom att uppge samma mejladress som tidigare. Men när du sedan får mejlet med verifieringslänken i så klickar du INTE på denna länk. Svara istället på detta mejl så utför vi granskningen direkt ifrån kundservice istället så att du kan få den publicerad så snabbt som möjligt.
    Beklagar det inträffade och hoppas att detta inte ställer till det allt för mycket för dig.
    Jag ser fram emot din återkoppling.
    Simon
    Blockets Kundservice5646f48160015_47363f96c7ecd338224544_sprut

Stefan Andersson
    2015-11-14
    Till: Kundservice
    Visa det här meddelandet...

Från: Stefan Andersson
    Skickat: den 14 november 2015 09:00:46
    Till: Kundservice (support+id1120404@blocket.zendesk.com)

Detta är min bild, jag är en avancerad amatörfotograf med egen studio.

Du förstår, det finns kunder till er som betalat en annons, som faktiskt KAN fotografera.

Kundservice
    2015-11-13
    Till: Stefan Andersson
    Från: Kundservice (support@blocket.zendesk.com)
    Skickat: den 13 november 2015 20:13:33

Anastasia (Blockets Kundservice)
    13 nov. 20:13
    Hej Stefan,
    Tack för ditt mejl, hoppas allt är bra med dig.
    Din annons blev nekad för att man inte får använda sig av studiobilder.
    Du kan ändra dina kontaktuppgifter i kontoinställningarna, gör du detta så kommer dina uppgifter
    att uppdateras i annonsen när du lägger in den på nytt.
    Du är varmt välkommen att återkomma om du har några frågor och funderingar!
    Anastasia
    Blockets Kundservice
  • Hippie C
    Hippie C skrev om Blocket AB
    Det är omöjligt att få annonser godkända! De vägrar säja vad som är fel och man får inga pengar tillbaks! De har hopplösa betalalternativ!

Ett av sveriges största företag men har inte ens TELEFON! De är dock snabba på mail men ofta OTREVLIGA och ohjälpsamma. Här gör du din SÄMSTA affär!
  • Helder P
    Helder P skrev om Blocket AB
    Kundservicen är obefintlig och ljuger rakt ut för att slippa arbete.
  • Marie
    Marie skrev om Blocket AB
    Älskar blocket! Finns inget mer att säga
  • David
    David skrev om Blocket AB
    Sidan har utvecklats marginellt sedan 90-talet, saknar massor med relevanta funktioner, extremt fyrkantig kundservice som bara använder standardsvar och löser inga egentliga problem utan står på sig kring nya uppkomna regler som inte finns i användaravtalet, BEHÅLLER DESSUTOM PENGARNA och man måste hota med polisanmälan osv för att få tillbaka sina pengar. En ny regel som används godtyckligt är att man max får annonsera 6 ggr/år inom en kategori
  • Clarence D
    Clarence D skrev om Blocket AB
    Min annons blev raderad,ingen kunde hjälpa mig på kundtjänst.Fick 4 email,fick förklara till 4 olika personer mitt problem,email mitt kvitto.Fick besked att de inte hittade min annons trots att jag hade kvitto
  • LENA S
    LENA S skrev om Blocket AB
  • Andreas I
    Andreas I skrev om Blocket AB
    Jag är lite som Tobias B, med en viss hatkärlek till Blocket. När det gäller att sälja saker på sajten så lyckas jag nästan aldrig, osäker på vad det beror på men när det kommer till att köpa saker så är Blocket grymt. Jag skulle velat haft en bättre sökfunktion på sidan men den duger ändå.
  • Tobias B
    Tobias B skrev om Blocket AB
    Blocket är lite för bra. Jag menar, det händer inte helt sällan att jag lägger ut något på Blocket för att plocka bort det inom en timma. 10 mejl, 10 SMS och massor av tele-samtal senare har jag redan sålt det jag har annonserat ut.

Då känner jag mig som en loser. Varför tog jag inte ett högre pris?

Men faktum är att Blocket gör samhället och alla oss andra lite bättre eftersom vi slipper springa omkring och köpa nyproducerade prylar hela tiden. Vi återanvänder mer eftersom vi kan sälja saker som andra människor uppenbarligen behöver mer än vi själva och vi slipper köpa större lägenheter/hus/vindsförråd för alla prylar som vi, likt ekorrar, samlar på oss :)

Det är en hatkärlek, för ingen gillar en aktör som är alldeles för stor och dominant. Men samtidigt är Blocket så dominerande av just en enkel anledning. Det fungerar löjligt bra att sälja sina saker på Blocket och ungefär lika bra att köpa saker som är utannonserade på Blocket. Blocket äger, fortfarande.
    Nikke L gillar detta
  • Anders K
    Anders K skrev om Blocket AB
    Säljer nästan alltid mina begagnade mobiler via blocket, brukar fungera riktigt bra. Har en del företagsannonsering där också och upplever rätt ofta att kundtjänsten inte läser igenom texterna på vissa produkter innan dom dömer ut annonsen så den inte visas, om man skall veta om en annons följer reglerna eller inte så är det rekommenderat att man läser igenom den innan man bedömmer den.
  • Andreas A
    Andreas A skrev om Blocket AB
    Använder ofta Blocket.se då jag är en person som gillar att test på prylar men ganska snabbt tappar intresset för dom.
    När man annonserar mot privatpersoner får man räkna med att det ringer många som ska ge sista pris och s.k däckspakare. Det är ju trots allt så att varorna som man säljer sällan ligger längre än 48 timmar innan dom blir sålda.
  • Christian W
    Christian W skrev om Blocket AB
    Håller koll på annonsörer med rena Stasi metoder.
    Underkänner annonser godtyckligt och behåller pengarna.
    RIKTIGT USELT BETEENDE!!!
  • Anders S
    Anders S skrev om Blocket AB
    Största och mest välkända annons-sida bland svenska internet-annonssidor.
    Som sagts tidigare, det enda som krävs är att kunna förstå vad människor skriver och menar.
  • Sofie D
    Sofie D skrev om Blocket AB
    Jävla idioter som bara försöker sno pengar genom att gnälla så att man ska ge upp så de kan sno pengarna man betalat för annonsen.
  • Sven S
    Sven S skrev om Blocket AB
    Tycker Blocket har blivit alldeles för dominant på marknaden för radannonser gällande begagnade varor. Annonspriserna är alldeles för höga, 90 SEK, för en vanlig annons. Mer konkurrens skulle behövas.
  • Oskar L
    Oskar L skrev om Blocket AB
    Jag har gjort så många fynd på blocket att jag knappt orkar räkna dem längre. Möbler, telefoner, cyklar... Sidan är väldigt lättavänd och snabbladdad då den inte är nedlusad av reklam som många andra annonssajter. Väldigt enkelt att lägga upp egna annonser också.
  • Alexandra S
    Alexandra S skrev om Blocket AB
    Förutom att sveriges befolkning verkar bestå av folk som inte har någon förståelse alls för hur man ska marknasföra prylar så att det blir tydligt för andra vad de vill säga, samt framhäva produkten i sitt bästa ljus så är blocket en guldgruva för alla som behöver köpa sig ett nytt hem med en tight budget.

Västra Järnvägsgatan 21, 111 64 Stockholm