Blocket AB
1.8 i betyg av av
43 omdömen
Radannonsering för privatpersoner och företag. Nordens största största köp- och säljmarknad på internet för privatpersoner.
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag43 omdömen om Blocket AB
-
skrev om Blocket AB
Tips till Blockets ledning: släng ut kundserviceansvarig - hen kommer orsaka stor ekonomisk skada för er.
Kundservice verkar rent utav sitta och jävlas med sina betalande kunder. Ena stunden godkänner de en betald annons, för att sedan neka samma annons publicering när man ändrar ett stavfel. De är vidare helt inkonsekventa i sina bedömningar - ena stunden nekas annonser för att de anser att man har sökord (?) när man skriver att ett par sommarhjul passar en Volvo XC90. Andra gången har man en för företagslik annons. När man påpekar felaktigheter verkar någon John svara med helt personliga åsikter - "helt uppenbart att du driver någon hobbyverksamhet!!!" - när jag sålt tre par sommarhjul i samband med en garagerensning. Pinsamt.
Ta nu de 89 kr för min senaste annons som jag har betalat och inte fått tillbaka, jag bjuder på det. Ni kommer behöva pengarna. Kundservicens bemötande har snart hjälp Blocket att köra ner i diket tyvärr. Synd för en i övrigt bra plattform med många besökare. -
skrev om Blocket AB
Jag ifrågasatte en utav blockets funktioner, att de tog fullt betalt för något som inte fungerade till 100% utan att informera mig som kund. JAG hade fel och trots detta så hjälpte Sebastian på kundtjänst mig med en tjänst helt gratis som egentligen borde kostat mig pengar.
Tack Sebastian på blocket butiks support! Detta är kundservice av hög klass och fler bolag borde ta efter detta. -
skrev om Blocket AB
När man anmäler misstänkta bedrägerier händer inte mycket.
Själv annser jag blocket bidrar och hjälper bedragare att lura andra på pengar.
blocket har en fruktansvärt dålig stämpel och har sjunkit lågt. -
skrev om Blocket AB
Her blivit jätte dåligt, radera annonsen pga. ett fel ord i beskrivning. Länken som de skicka via epost fungera inte. Kundservice svara inte. Orden kundservice känner de inte till!
-
skrev om Blocket AB
Undvik om ni kan detta företag.
Jag köpte en bil via blocket av Borås Cars AB (Borås El Cars AB), Bilen var felaktig reparerad i framvagnen.
Jag anmälde Borås Cars AB till ARN.
Borås Cars AB blev fällda av ARN.
Men Borås Cars AB väljer att inte följa ARNs rekommendationer.
Enligt Blockets "Policy" så spärrar dom företag som inte följer ARNs beslut.
Men det visar sig att det gör inte Blocket, det är en felaktig marknadsföring.
Antagligen om företaget har nog många annonser på Blocket så låter dom företaget vara kvar som kund.
Detta händer mig just nu, Jag har varit utan bil i över1 år och under den tiden låter Blocket Borås Cars AB samt Borås El Cars AB att annonsera utan problem.
Skamlösa företag båda två. -
skrev om Blocket AB
Beware that if you sell more than one item on Blocket you are liable to be classified as a legal entity by Blocket. This means you have to sell your items as a legal entity/company and oblige to consumer laws that are applicable to legal entities/companies/businesses. There is no objective criteria to determine if you are a legal entity it is up to the support desk employee to determine that. If you refuse to disguise yourself as a legal entity (because you are not a legal entity/company/business) you will be banned from the site. Blocket tries to force you to advertise as a legal entity even though you cannot oblige to consumer laws. It is a breach of their own policy:
"Blocket "Private Ads" is for use by individuals authorized to enter into contracts as set forth above in these Terms of Use.
Blocket "Company Ads" is for businesses. Blocket reserves the right to determine when an ad is business-like. The following are categorized as companies:
Legal entities
Advertiser with goods sold with deductible VAT
Business advertisers undertake to comply with consumer protection laws (including the Consumer Purchase Act, the Consumer Services Act and the Price Information Act) and the General Complaints Board's recommendations."
If you try to reason with the support desk these are the answers you will get:
"Your ads has been denied in the review as they is company-like.
We have made the assessment that you should advertise as a company on the site.
This does not necessarily mean that you have a business, but only that we want you to advertise as a company.
Change to "Company" (Företag) in your ad, and it will be approved and published. You do this by changing the ad and clicking in "Company" (Företag) instead of "Private" (Privat) at the top of the ad form." [Blocket Customer Service]
"Even if you post ads as a private individual, they should be added as a company if the sale is perceived to be to an extent that exceeds what is considered a hobby activity.They're not about what the ad looks like or that your ad looks like a company ad.
The Blocket’s rule document states, among other things: "Declaration of sales:
The income from single sales for example sales of goods and services are you not required to declare, you do not need to include in the income tax return if the total profit is less than 50 000 SEK. However, if you sell goods regularly, you should include the income in your tax return regardless of whether you have earned a lot or some money.You report your income as a hobby or as an economic activity, depending on the purpose of the business and its extent. Read more at the Swedish Tax Agency."
https://www.blocket.se/regler.htm
The Swedish Tax Agency states, among other things: "If the business is independent and durable but not profit-making, it is considered as a hobby. Taxation takes place on its own within the income category service and you pay your own social security contributions in the form of self-contributions."
https://www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/edition/2020.3/326279.html" [Blocket Customer Service]
"Thank you for your email and hope everything is good with you.
My name is xxxx and i am going to help you in this case.
We can see that you have a lot of ads in the same category, we at the customer service have the right to stop someone if the ads gets a bit too much.
On our website you can also read this ''The "Business ads" block is for businesses. Block reserves the right to determine when an ad is business-like.''
Here is the link to it, but it is in swedish:
https://www.blocket.se/om/villkor/anvandarvillkor
I can also see that my colleagues have explained this to you so if you want to have your ads up on the site you have to follow the rules🌻" [Blocket Customer Service]
"In plain and simple, your ads have been rejected because of the amount of Bicycle accessories ads you have published.
To answer your question, we do not have a fixed amount limit of how many ads you can create before you are considered 'business like' our review departement do individual assessments in every case.
As my colleagues have mentioned, we will not accept any private ads for bicycle accessories, if you want to publish them, you will have to create a 'company ad'" [Blocket Customer Service]. -
skrev om Blocket AB
Sämsta platform i hela världen. Sämsta kundtjänst (barn som sitter där)
Företag utan logik
Jag ville annonser som företag, då fick jag felmeddelande att jag måste ha abonnemang som kostar 2500kr i månaden om jag vill annonsera som företag. Det står dock att vi kan annonsera som privatperson om vi har ett litet företag. Visst men när vi gör det så får vi "ej godkänd annons" och hänvisar till att vi ska annonsera som företag istället... Å så blir man bollad mellan deras hemsida och deras automatiska epost. Hemsidan tillåter ej att vi lägger annons som företag men i mailet hänvisar de att man ska annonsera som företag.
Detta är bara 1 av 100 dåliga erfarenheter jag haft med blocket. Nu ska jag även börja annonsera på andra plattformar som är smartare, smidigare och inte minst sjukt mycket billigare är blocket. -
skrev om Blocket AB
Hatar det jävla blocket..är det inte det ena felet så kommer de med annat..har bollat idag med min annons 4 gånger fram och tillbaka..är det inte företagslikt så är annonsen i fel kategori..de hittar nytt fel hela tiden..en gång tog de bort alla mina annonser och jag skrev dit att betala tillbaka mina pengar omgående men fick aldrig tillbax några pengar..jag hatar dom så djupt att det är inte normalt knappt..hoppas det kommer nån annan sajt där man kan annonsera utan att hålla på en dag och skicka in annonser fram och tillbax..
-
skrev om Blocket AB
VARNING.betala inga annonser hos dom,inget händer.sista veckan har dom spammat min email med 100 tals mail,tagit bort och lagt in samma gratisannonser.ingenting fungerar sedan 5 dagar tillbaka,välj annat annonsforum.verkligen oseriöst och amatörmässigt skött av blocket!!!!!! sådana här clowner ska man inte använda sig av!!!!!!!!!!!!!!!!
-
skrev om Blocket AB
Bedrövligt!
Jag lade in en båtmotor för 50kr, när allt va klart med bilder o text så skulle jag betala 89kr, en ökning på nästan 100%. Jag backade. Sen dröjde svar från kundtjänst så jag la in ny annons som skulle kosta 50kr men fick betalade 89kr.
Fick svar dagen efter att de höjt priset idag! Men jag la ju in det igår och fick betala nästan 100% för mycket?
Bedrövligt av blocket, välj andra ställen att annonsera om du vill ha ärlighet. -
skrev om Blocket AB
Duger väl..dyrt bara tycker jag för flera annonser
-
skrev om Blocket AB
Värdelöst ,sämst ,odugligt ,uselt, eländigt, bedrövligt, undermåligt, förkastlig och sketen. Icke existerande kundtjänst , mer bedragare än användare ... Och låt oss inte ens börja prata om blocketpaketet. Råkade få monopol en gång i tiden och har endast ett intresse , håva in pengar. Borde förstatligas
-
skrev om Blocket AB
Ett företag med monopol och det märks. Sämsta appen med massvis med buggar, inkompetent kundservice och går bara att nå via Mail då dom gömmer sig bakom det.
Klarar inte av att hjälpa, skickar till ”experterna” som inte kan svara på frågor hur deras produkt fungerar och vill bara att man ska identifiera sig via bank id.
Annonserade 2 st gokartar, annonsen gick igenom, sen ändrade jag ett stavfel, efter det nekad....företags verksamhet.
Tog ca 2 veckor efter väldigt många mail då dom ansåg att man måste vara ett företag för att sälja 2 Gokartar, efter många diskussioner med ”experterna” så fattade dom att man kan faktiskt ha fler barn som utövar samma sport! Sorgligt dålig service och bemötande....bara 1 av många dåliga exempel.
Sålde bort lite hjul och annat åt företaget, blev nekad annonsera och då måste org nummer in. Inga problem då det är företagets grejer och försäljningen är företagets. Efter det så är nu min privata ”mail” spärrad för att annonsera ( sälja en bil ) då jag haft för många bil annonser ( det var däck ), dom kan alltså inte särskilja trots org nummer på alla annonser( ändrade sig sen till däck annonser) ....sjukt dåligt och dom vet själva inte hur det funkar och skiter i att hjälpa till med det utan enbart bank id som gäller för dom. Absolut sämsta företaget som existerar i Sverige och som drar in sjukt mycket pengar pga sitt monopol, inte för en bra produkt och bra service. -
skrev om Blocket AB
Skit bolag dem nekade min annons flera gånger. Dem säger att jag driver bilförsäljning. När jag varifera mig med bank id. Kom dem med en annan ursäkt att jag publicera från olika mail adresser?
Okey vad spelar det för roll? Jag och min sambo mail adress. Det är inget fel på det.
Oavsett så frågan var om jag var privat bilhandlare.
Sluta för i helvetet. Det finns en myndighet som heter skattverket och det finns en bank dem kan sköta sitt jobb. Jag kommer anmäla dem precis överallt.
Till alla goda folk använd inte blocket. Använd marketplace på Facebook istället gratis tjänst utan huvudvärk. -
skrev om Blocket AB
hej min annons har blivit refuserad nu igen utan anledning . Förra gången var för att jag sålde för billigt .
Denna gång har jag också betalat i förväg men blivit nekad publisering utan motivering. Och under blockets sk. regler står ingenting som kan vara till hjälp
Och den så kallade kundtjänsten hör inte av sig trots påstötningar under en längre tid. Och ringa går ju inte till
detta "fan"tastiska företag.
tråkigt att man MÅSTE ge en stjärna.
Riktigt uselt är mitt bästa betyg.
enligt tidigare kunder så verkar det som om blocket jobbar hårt för att komma ned till en sjärna
lycka till önskar
K-G -
skrev om Blocket AB
Oseriös
Det finns en del av företaget som inte ange register skylta på Bytbil.com annons och det är fel och illa kund bemötande eftersom genom register skylta kund kan kontrollera själv digitalt om bilen utan att kontakta företag och ber onödigt register skylta.
Bytbil.com borde ställa obligatorisk krav till alla bil handel företag att inte "gömmer " register skylta genom företags "reklam skylta "över register skylta på bilen när man annonserar på Bytbil.com
Det är inte acceptabelt och respektabelt mot kunder som kanske vill köpa bil .
När jag skrev om detta till Blocket kundservice.
Blocket kundservice som ansvarar för Bytbil.com verksamhet svarar till mig citerar:
""""
Tack för ditt mejl.
Tack för förslaget, jag tar detta vidare till våra beslutsfattare.
Önskar dig en fin dag!
Hälsningar,
Sebastian på Blocket
"""""""
Jag tycker att är fruktansvärt ansvarslös att Blocket kundservice bryr sig inte om Bytbil.com kvalitet utan det verkar att Blocket bryr sig endast att känna pengarna från företag som annonserar på Bytbil.com .
Det andra Blocket borde ta bort möjlighet att annonserar på Bytbil.com och Blocket dvs att bilhandel företag som har hamnat på ARN svarta lista får inte annonsera och sälja sina bilar på Bytbil.com och på Blocket.
På sådant sätt Blocket skulle bidra till samhälle bekämpning av de på ARN svarta lista oseriösa bilhandel företag som annonserar och säljer sina bilar på Bytbil.com och på Blocket.
Det verkar att Blocket skiljer inte kvalite på de seriösa bilhandel företag och de oseriösa som är på ARN svarta lista.
Blocket ansvariga ville bara känna pengarna och de fullständigt struntar på kvalitet. Blocket var bra förr i tiden men senaste 10 år fruktansvärt dålig kvalitet på allting dessutom Blocket kundservice åtgärdar inte kundens klagomål .
Om det var möjligt jag skulle inte sätta betyd med 1 tjärna på Trust Pilot utan skulle sätta 0 tjärna eftersom Blocket idag och senaste 10 år när gäller kvalitet på Bytbil.com och Blocket annonser håller
0 kvalitet -
skrev om Blocket AB
Det är skandal att ett sådan företag har inte bättre sökfunktioner. Deras filtreringsfunktion är värdelöst. Jag slutade att använda Blocket. Företaget hänger inte med utvecklingen.
-
skrev om Blocket AB
Sämst kundservice på denna sidan av atlanten. Alltid ska det bråkas, tjafsas och vägras!
-
skrev om Blocket AB
För ca tre veckor sedan skapade jag en annons med blocketpaketet och en affär slöts med en köpare. Köparen betalade för varan och jag väntade på fraktsedel för att slutföra affären.
Pga en bugg i Blockets paket gick det inte att skapa en fraktsedel. Blockets förslag på lösning var att skapa en ny annons och be köparen betala för varan en gång till utan att svara på när köparen skulle få tillbaka pengarna för den uteblivna affären.
Som kompensation utlovades 300:- som ett tillgodohavande på mitt blocketkonto. Detta kunde användas för att skapa nya annonser, inget annat.
Enligt konsumenttjänstlagen skall kompensation för utebliven tjänst ges så att den kommer kunden till nytta, tillgodohavanden, presentkort mm behöver inte accepteras.
Ett tillgodohavande som dessutom brinner inne om det inte utnyttjas inom en viss period har jag ingen nytta av och begärde att det skulle betalas ut cash.
Blocket motsätter sig detta med två argument.
Dels menar de att det inte är en kompensation utan goodwill.
Dels menar de att jag inte betalat för någon tjänst, blocketpaketet.
Man kan kalla det vad man vill, en kompensation är ändå en kompensation och skall betalas ut enligt konsumettjänstlagen.
Enda sättet att aktivera tjänsten Blocketpaketet är genom att betala för en annons. Därmed är tjänsten köpt och då den inte är levererad skall konsumenttjänstlagen efterlevas.
I nuläget verkar blockets kundtjänst vägra besvara mina frågor eller ens bekräfta att de fullföljt sin del gällande kompensationen. De har lovat att ge kompensationen till köparen istället för till mig som plåster på såren över att köparen blev utan pengar en tid. Inte heller det får jag bekräftat.
Jag har upprepade gånger sökt kuntjänst och fått bannor för att jag skapat för många ärenden, då avvaktade jag i över en vecka men fick inget svar trots att de meddelar att de skall kontakta mig inom kort.
Min slutsats är att så länge de tjänar pengar så bryr de sig men de är för stora och har för mycket monopolställning för att bry sig om sina kunder. Det minsta man kan begära är att någon tar itu med ärendet och besvarar frågorna. -
skrev om Blocket AB
Blocket kräver att man skriver in verksamhet i rubriken, fast man säljer ett aktiebolag och utan verksamhet.
Ungefär som att om man säljer ett garage, ska de stå "röd volvo" i rubriken. Märkligt! Eller om man säljer ett begagnat koppel, ska de framgå vilken ras. Dumhuvuden! Fick inte igenom annonsen på grund av det.
Blocket vill att man saluför något som man inte har till salu. -
skrev om Blocket AB
Sämsta tänkbara kundbemötande om nu uteblivna svar kan kallas kundbemötande.....slut annonserat!
-
skrev om Blocket AB
Använd aldrig nya blocketpaketet. Det skulle vara tryggt att skicka via detta då man skulle få 24 timmar på sig att kontrollera så att varan stämde överens med annonsen.
Jag hittade en Dji Mavic drönare som jag ville ha. I annonsen står det ordagrant: Drönare Mavic Pro fly more combo i nyskick.
Sen listar han allt som ingår.
Jag vile ha Fly more combon då man fick med 2 extra batterier. När jag får paketet testar jag så att allt fungerar men då visar det sig att ett av batterierna är defekt. Jag meddelar både säljaren och blocket om problemet och blocket pausar utbetalningen. Säljaren svarar att han inte kört med drönaren sen förra sommaren och då fungerade alla batterierna. Jag skulle vilja ha någon form av ersättning då ett batteri kostar 1000kr eller så kunde jag skicka tillbaka drönaren till honom. Säljaren svarar inte mig.
Efter att blocket pratat med säljaren så hör dom av sig till mig och säger att säljaren inte visste att ett batteri var sönder och att jag har köpt varan i befintligt skick. Jag svarar blocket med att han uttryckligen har skrivit i annonsen att det var i nyskick och då måste man ju ha kontrollerat grejerna. Ett defekt batteri är inte i nyskick. Blocket svara att drönaren var i nyskick och inte batterierna. Uttryckligen stod det att drönaren och fly more paketet är i nyskick! Det inkluderar batterierna. Blocket säger att det inte är tillräckligt för att dom ska kunna ingripa så här sitter jag med mitt defekta batteri..
Hade jag åkt och kollat på drönaren så hade jag ju kontrollerat så att allt fungerade, inklusive batterierna, och då trodde jag att man kunde göra samma sak med blocketpaketet. -
skrev om Blocket AB
Det är nu 17 mejl konversationer utan resultat, tre gånger säger dom att man ska få en specialist.
Eftersom jag hade 250kr tillgodo så ville jag få dessa överförda till ett nytt konto och det gick bra efter 12 dagar, det som sedan var att dom skickar bekräftelse mejl till ett raderat mejlkonto så det går varken att sätta in annonser eller få tillbaka pengar.
Schibsted är tydligen norskt och blocket också eller Vad det kan vara men kundserivice som visserligen annvänder svenska namn håller nog till i Bangladesch med språkprogram och får 2öre per kund svar.
Det förklarar en del såfall, jag önskar deras chef dör i en saftigt illa dödsolycka så mycket besvär dessa ställt till det med, tid förlorad.
Tråkigt att den globala fria marknaden visat sig vara så motbjudande.
Usch va tråkigt, jag som en gång gillade blocket. -
skrev om Blocket AB
Hade aldrig tänkt mig att bli lurad av blockets kundtjänst, kan inte få min annons godkänd och när det väl händer tar de ens pengar tillgodo som du inte kan utnyttja på andra annonser:/ "Blocket, av skojare för skojare" Eller "Vi på kundtjänst är blåsta, kom in så ska vi blåsa dig med"
-
skrev om Blocket AB
Är en mångårig Blocketanvändare men nu blir man mörkrädd. Jag har haft två larm, ett såldes för ett år sedan och det andra ville jag sälja för en månad sen. Lade in samma annonstext som jag hade förra gången men fick efter en stund tillbaka ett kryptiskt meddelande att texten inte var godkänd? OK, ändrade lite efter det jag kunde tolka ut av meddelandet och skickade in igen. Snart kom det tillbaka ett helt annat meddelande att det inte var godkänt med länkar till ej existerande sidor? Ändrade igen och så kom ett mail att min annons var inne. Loggade in och såg att annonsen var borttagen, så mailade kundservice med frågan varför. Fick svar efter en lång tid att jag brutit mot Blockets regler och därför är blockerad och mitt konto tömts. Skrev en fråga till dem där jag inte håller med och ber dem förklara hur de kan göra så. Inget svar så en månad senare skickar jag en påminnelse. Då kommer ett svar att jag brutit mot reglerna och så tas även en helt annan annons bort jag har nu på en espressomaskin. Behandlar man kunder så?
Antingen har de spårat ur eller så tar sig vissa personer i deras kundsupport sig för stora friheter.
Eftersom annonserna per styck kostar så lite så klarar de sig från ARN och KO, men om många som drabbats går samman så blir det ett case -
skrev om Blocket AB
Stasi-fasoner!
Jag innerligt hatar detta företag! De tar plötsligt bort ens annons utan rimlig förklaring med citat av någon regel som inte går att förstå.
Det mejlet går förstås inte att svara på och när man skickar mejl till kundtjänst får man inga svar alls eller dryga otrevliga svar. Sedan när man ger upp vägrar de skicka tillbaka pengarna.
Diktaturer har blivit omkullkastade för mindre! -
skrev om Blocket AB
Jag väntar på ersättning för såld vara via Blocketpaket. Något som Blocket drullat bort, sedan skyller man på sin leverantör, men tjänsten heter Blocketpaket, så det är Blocket som ska gå i svaromål. Det rör sig om flera tusen kronor.
Nedan har jag rullat ärendet från början hur Blocket först refuserade min annons inte bara en gång utan vid båda annonseringarna. Titta på när ärendet startade. Försäljningen gick på några dagar, resten är tjafs med Blocket.
Till er andra som funderar på Blocketpaket, låt det stanna vid funderingar.
Till dig, Simon, som frågade efter min återkoppling; nåväl, här är den. Hoppas den är till belåtenhet?
Nedan följer urval av mejl till och svar mellan mig och Blockets kundtjänst. Massa ord, ingen verkstad:
Jag:
Hej, godtages ej. Pengarna ska vara på mitt konto idag. Jag har en affär som ska erläggas likvid idag och dessa pengar måste in. Det är själva f**n att en sak som detta inte kan exekveras. Jag vill ha högre befäls svar i detta och full verksamhet tills det att pengarna finns på mitt konto. JAG GODTAR INTE ERT SVAR. VI FÖR VIDARE DIALOG PÅ ER FACEBOOKSIDA FRÅN MED NU.
//
Kundservice
11:09
Till: Stefan
Sermed (Blockets Kundservice)
3 dec. 11:09
Hej Stefan,
Jag har fått kontakt med berörd person på Schenker nu och du ska också ha blivit kontaktad av henne. Dom ska undersöka vad som hänt. Troligtvis är det något galet som skett med registreringen av paketet/betalningen vid ombudet.
Pengarna kommer bli utbetalda under början av nästa vecka. Schenker har tagit över ärendet och kommer även hålla dig informerad.
Vi ber om ursäkt för strulet.
Hälsningar,
Sermed
Blockets Kundservice
##- Skriv ditt svar ovanför linjen -##
Simon Å (Blockets Kundservice)
14 nov. 09:44
Hej Stefan,
Jag heter Simon och kommer ta över det här ärendet, jag har läst eran konversation.
Det verkar ha skett missförstånd i granskningen, och din annons har dessvärre blivit
felaktigt nekad. Du har självklart fått pengarna tillgodo så att du kan lägga in den igen. Jag skulle vilja göra en granskning från kundtjänst så den inte nekas igen.
Lägg in annonsen på nytt för ditt tillgodohavande genom att uppge samma mejladress som tidigare. Men när du sedan får mejlet med verifieringslänken i så klickar du INTE på denna länk. Svara istället på detta mejl så utför vi granskningen direkt ifrån kundservice istället så att du kan få den publicerad så snabbt som möjligt.
Beklagar det inträffade och hoppas att detta inte ställer till det allt för mycket för dig.
Jag ser fram emot din återkoppling.
Hälsningar,
Simon
Blockets Kundservice5646f48160015_47363f96c7ecd338224544_sprut
Stefan Andersson
2015-11-14
Till: Kundservice
Visa det här meddelandet...
Från: Stefan Andersson
Skickat: den 14 november 2015 09:00:46
Till: Kundservice (support+id1120404@blocket.zendesk.com)
Detta är min bild, jag är en avancerad amatörfotograf med egen studio.
Du förstår, det finns kunder till er som betalat en annons, som faktiskt KAN fotografera.
//
Kundservice
2015-11-13
Till: Stefan Andersson
Från: Kundservice (support@blocket.zendesk.com)
Skickat: den 13 november 2015 20:13:33
Anastasia (Blockets Kundservice)
13 nov. 20:13
Hej Stefan,
Tack för ditt mejl, hoppas allt är bra med dig.
Din annons blev nekad för att man inte får använda sig av studiobilder.
Du kan ändra dina kontaktuppgifter i kontoinställningarna, gör du detta så kommer dina uppgifter
att uppdateras i annonsen när du lägger in den på nytt.
Du är varmt välkommen att återkomma om du har några frågor och funderingar!
Hälsningar,
Anastasia
Blockets Kundservice -
skrev om Blocket AB
Det är omöjligt att få annonser godkända! De vägrar säja vad som är fel och man får inga pengar tillbaks! De har hopplösa betalalternativ!
Ett av sveriges största företag men har inte ens TELEFON! De är dock snabba på mail men ofta OTREVLIGA och ohjälpsamma. Här gör du din SÄMSTA affär! -
skrev om Blocket AB
Kundservicen är obefintlig och ljuger rakt ut för att slippa arbete.
-
skrev om Blocket AB
Älskar blocket! Finns inget mer att säga
-
skrev om Blocket AB
Sidan har utvecklats marginellt sedan 90-talet, saknar massor med relevanta funktioner, extremt fyrkantig kundservice som bara använder standardsvar och löser inga egentliga problem utan står på sig kring nya uppkomna regler som inte finns i användaravtalet, BEHÅLLER DESSUTOM PENGARNA och man måste hota med polisanmälan osv för att få tillbaka sina pengar. En ny regel som används godtyckligt är att man max får annonsera 6 ggr/år inom en kategori
-
skrev om Blocket AB
Min annons blev raderad,ingen kunde hjälpa mig på kundtjänst.Fick 4 email,fick förklara till 4 olika personer mitt problem,email mitt kvitto.Fick besked att de inte hittade min annons trots att jag hade kvitto
-
skrev om Blocket AB
-
skrev om Blocket AB
Jag är lite som Tobias B, med en viss hatkärlek till Blocket. När det gäller att sälja saker på sajten så lyckas jag nästan aldrig, osäker på vad det beror på men när det kommer till att köpa saker så är Blocket grymt. Jag skulle velat haft en bättre sökfunktion på sidan men den duger ändå.
-
skrev om Blocket AB
Blocket är lite för bra. Jag menar, det händer inte helt sällan att jag lägger ut något på Blocket för att plocka bort det inom en timma. 10 mejl, 10 SMS och massor av tele-samtal senare har jag redan sålt det jag har annonserat ut.
Då känner jag mig som en loser. Varför tog jag inte ett högre pris?
Men faktum är att Blocket gör samhället och alla oss andra lite bättre eftersom vi slipper springa omkring och köpa nyproducerade prylar hela tiden. Vi återanvänder mer eftersom vi kan sälja saker som andra människor uppenbarligen behöver mer än vi själva och vi slipper köpa större lägenheter/hus/vindsförråd för alla prylar som vi, likt ekorrar, samlar på oss :)
Det är en hatkärlek, för ingen gillar en aktör som är alldeles för stor och dominant. Men samtidigt är Blocket så dominerande av just en enkel anledning. Det fungerar löjligt bra att sälja sina saker på Blocket och ungefär lika bra att köpa saker som är utannonserade på Blocket. Blocket äger, fortfarande. -
skrev om Blocket AB
Säljer nästan alltid mina begagnade mobiler via blocket, brukar fungera riktigt bra. Har en del företagsannonsering där också och upplever rätt ofta att kundtjänsten inte läser igenom texterna på vissa produkter innan dom dömer ut annonsen så den inte visas, om man skall veta om en annons följer reglerna eller inte så är det rekommenderat att man läser igenom den innan man bedömmer den.
-
skrev om Blocket AB
Använder ofta Blocket.se då jag är en person som gillar att test på prylar men ganska snabbt tappar intresset för dom.
När man annonserar mot privatpersoner får man räkna med att det ringer många som ska ge sista pris och s.k däckspakare. Det är ju trots allt så att varorna som man säljer sällan ligger längre än 48 timmar innan dom blir sålda. -
skrev om Blocket AB
Håller koll på annonsörer med rena Stasi metoder.
Underkänner annonser godtyckligt och behåller pengarna.
RIKTIGT USELT BETEENDE!!! -
skrev om Blocket AB
Största och mest välkända annons-sida bland svenska internet-annonssidor.
Som sagts tidigare, det enda som krävs är att kunna förstå vad människor skriver och menar. -
skrev om Blocket AB
Jävla idioter som bara försöker sno pengar genom att gnälla så att man ska ge upp så de kan sno pengarna man betalat för annonsen.
-
skrev om Blocket AB
Tycker Blocket har blivit alldeles för dominant på marknaden för radannonser gällande begagnade varor. Annonspriserna är alldeles för höga, 90 SEK, för en vanlig annons. Mer konkurrens skulle behövas.
-
skrev om Blocket AB
Jag har gjort så många fynd på blocket att jag knappt orkar räkna dem längre. Möbler, telefoner, cyklar... Sidan är väldigt lättavänd och snabbladdad då den inte är nedlusad av reklam som många andra annonssajter. Väldigt enkelt att lägga upp egna annonser också.
-
skrev om Blocket AB
Förutom att sveriges befolkning verkar bestå av folk som inte har någon förståelse alls för hur man ska marknasföra prylar så att det blir tydligt för andra vad de vill säga, samt framhäva produkten i sitt bästa ljus så är blocket en guldgruva för alla som behöver köpa sig ett nytt hem med en tight budget.