Alla kategorier Renovera badrum Stockholms län Södertälje Badrumsrenoverarna
Rekommenderat företag 2015 - Badrumsrenoverarna

Badrumsrenoverarna

Tuna Industriväg 4, 153 30 Järna — Visa karta

Badrumsrenoverarna i Sverige AB renoverar i hela Stockholmsområdet med omnejd. Kapacitet från ombyggnationer för privatpersoner till kompletta stambyten i flerbostadshus.
Strävar efter ständiga förbättringar och arbetar för att Du ska känna Dig trygg i Din badrumsrenovering.
Kvalitet är en av byggstenarna i företaget och med egenkontroller och kvalitetsdokument blir renoveringen en investering för livet.

Badrumsrenoverarna erbjuder Dig konceptet Nytt badrum på 7 dagar. En snabbare renovering av Ditt badrum – givetvis med samma goda kvalitet.

Läs vad 29 kunder tycker om Badrumsrenoverarna

• Mattias N
    Mattias N skrev om Badrumsrenoverarna
    Tyvärr kan jag inte ett fint omdöme. Ni gick igenom golvet hos min granne, och igenom mitt tak. Mitt tak och badkar blev förstört och ni skulle åtgärda det omgående. Det tog 5 MÅNADER!!! Sen jag frågar efter en låg kompensation för all denna väntan, så får jag inget. Ni tyckte att det var tillräckligt att ni åtgärdat. Jag försöker ringa VD:n, men får veta att "han nästan aldrig svarar" och att jag bör maila. Jag mailar.. men får inget svar (Det har gått två veckor sen jag mailade nu)
  • Andreas J
    Andreas J skrev om Badrumsrenoverarna
    Vi anlitade Badrumsrenoverarna hösten 2015 för att totalrenovera ett gammalt badrum från 1962, men ville i samma veva riva några väggar och lägga nytt golv för att göra ett närliggande förråd till ett hemmagym. Jag hade läst några bra recensioner på nätet, och efter vårt första möte med Ken Lindekrantz som är Kundansvarig så kändes allting väldigt förtroendeingivande. Ken var väldigt noggrann och förstod alla våra önskemål i genomgången hur vi tänkt oss badrummet och gymmet, och allting utmynnade i en tydlig och detaljerad plan med ett åtagande att färdigställa både badrum och hemmagym inom 5 veckor. Priset vi fick kändes också bra så vi körde igång!

Under de 5 veckorna hade vi kontinuerlig kontakt med Ken som alltid var tillgänglig, och hade vi en sen ad-hoc förändring i planen så var det aldrig några problem. När små oväntade saker dök upp (som att vi hade ett "gömt fönster" bakom det gamla kaklet!) kändes det alltid betryggande att Ken och killarna skulle lösa det, och kommunikationen var alltid tydlig kring vad det skulle kunna innebära. Vi ändrade oss också en del under planens gång (ville tex ta bort ett element och lägga golvvärme istället), och Ken var alltid snabbt med att återkomma med en uppdaterad offert och om det innebar nån ändring i tidsplanen.

Det var ett gäng olika killar som kom och utförde olika jobb (rör, el, målning etc) och alla kändes väldigt seriösa och kompetenta.

Slutsumman blev precis som vi förväntat oss, eller faktiskt till och med bättre än vi hoppats!

Jag skulle absolut anlita Badrumsrenoverarna.se igen (kanske gör det snart:-) och kan starkt rekommendera detta företag till alla som funderar på att renovera sitt badrum m.m.

MVH
    Andreas Juliusson
  • Frank J
    Frank J skrev om Badrumsrenoverarna
    Bemötandet från start tills idag är för mig och min hustru mycket gott. Information och kommunikation är A och O för att få ett så bra resultat som möjligt. Det som vi har beställt har BadrumsR fullföljt på ett mycket bra sätt. De missar som har skett har kunnat fixas på för oss ett positivt sätt.
    Detta är ett företag som vi varmt kan rekommendera för andra. Den dagen vi renoverar köket så finns redan BadrumsR i våra tankar. Detta gäller även VVS, kakel och El som har varit här.
  • Christoffer F
    Christoffer F skrev om Badrumsrenoverarna
    Efter att ha hittat Badrumsrenoverarna på nätet skickade jag ett mail med en förfrågan om vad en helrenovering av ett badrum på strax under 3m2 skulle kosta. Det jag frågade om var att helkakla och klinker, golvvärme, spottar i taket, ny toalett, dusch, badrumsmöbler samt flytt av befintlig golvbrunn.

Det tog lång tid att få svar så först hade jag gett upp hoppet men när jag fick svar så gick det desto fortare.
    Badrumrenoverarna skickade över ett prisförslag enligt mina önskemål. Jag tyckte att förslaget såg bra ut. Efter hembesök för att justera det sista fick jag efter några dagar den riktiga offerten och kontraktet.
    Offerten var mycket detaljerad och proffsig (jämfört med andra offerter jag hade fått från andra företag. Kontraktet angav tydligt startdatum för arbetet samt datum när arbetet skulle vara klart. Slutresultatet blev mprecis som jag hade tänkt mig, tack

+Proffsig offert
    +Arbetetet startade och avslutades på lovad tid.
    +Överenskommet pris hölls.
    +Mycket trevliga hantverkare
    +Skönt att få välja material hemifrån och få detta inhandlat av er.

-Lång tid till första kontakten etablerades
  • Marianne S
    Marianne S skrev om Badrumsrenoverarna
    Bra planering och genomförande, lätt att kommunicera med företaget, snabb återkoppling, jag är mycket nöjd med resultatet.
  • Johanna S
    Johanna S skrev om Badrumsrenoverarna
    Vi renoverade ett litet badrum som var gammalt och väldigt slitet. Tog ut allt och satte in nytt.
  • Christer A
    Christer A skrev om Badrumsrenoverarna
    Proffsigt bemötande från första kontakt till slutförande av arbetet! Höll utlovad tidsplan.
  • Tor A
    Tor A skrev om Badrumsrenoverarna
    Renovering badrum. Trevligt och professionellt bemötande. Väldigt nöjda med resultatet.
  • Tommy F
    Tommy F skrev om Badrumsrenoverarna
    Bemötandet var bra, oftast snabb respons på mail. Tider som var satt på projektet hölls och inga oväntade kostnader uppstod. Renoverat objekt var ett litet badrum som utfördes på 12 dagar.
  • Madeleine F
    Madeleine F skrev om Badrumsrenoverarna
    Utmärkt service i alla avseenden. Proffesionellt handhavande av mig som kund OCH utmärkt slutresultat i badrummet!

Heder! Mvh Madeleine
  • Patrik E
    Patrik E skrev om Badrumsrenoverarna
    Vi valde att anlita Badrumsrenoverarna under sommaren då vi ville renovera vårt badrum. Möjligheten att få en sådan renovering gjord på 7 arbetsdagar var det argument som gjorde att vi valde dem som entreprenör.

Överlag vill vi säga att vi är mycket nöjda med hela projektet och hur det har genomförts.

De hantverkare som varit och arbetat hemma hos oss har varit punktliga, arbetat hårt samt varit väldigt trevliga och lyhörda. Varje dag så avslutade de med att städa undan efter sig.

Utöver själva arbetet med renoveringen som vi upplevt vara väldigt proffsigt genomfört så har den täta kontakten med företagets kontaktperson Ken, som projektledare, skapat en stark känsla av trygghet för oss och visat ett sällsynt engagemang från företagets sida.

Avslutningsvis så har den oberoende slutbesiktningen och åtgärderna som utförts ytterligare förstärkt intrycket av Badrumsrenoverarna som en väldigt seriös och samvetsgrann entreprenör.

Det var många som uttryckte tvivel om hur bra eller noggrant arbete man kunde förvänta sig när man anlitade någon att totalrenovera ett badrum på 7 dagar.

Därför är det väldigt kul att nu efteråt kunna visa dem vårt nya badrum och berätta hur vi upplevt renoveringen.

Ett stort tack till dig Ken och alla de killar som under sommaren varit med och jobbat hemma hos oss.

Jag kan lova att vi kommer att rekommendera er till våra vänner, familj och bekanta den dag de börjar prata om att renovera badrummet.

Tack.
  • Per S
    Per S skrev om Badrumsrenoverarna
    Vi är oerhört nöjda med arbetet som Badrumsrenoverarna gjort hos oss. Från första mötet till att allt är genomfört har det gått riktigt smidigt, med löpande information och uppdateringar. Tjänsten "badrum på 7 dagar" kan vi verkligen rekommendera, vilket underlättade mycket för oss då man inte behöver vara borta speciellt länge och ett helt nytt badrum har byggts upp.. Hantverkarna var riktigt trevliga och tillmötesgående under hela bygget. Vår kontaktperson Ken är oerhört lyhörd, lösningsoriented och kommer med bra inputs som gjorde vårt badrum ännu bättre. Vi ger Badrumsrenoverarna vår starkaste rekommendation för er som vill ha ett kvalitativt utfört arbete genomfört på rätt tid. / Per
  • Christina G
    Christina G skrev om Badrumsrenoverarna
    Badrumsrenovering. Kundbemötandet är mycket bra. Alla är lugna och trevliga. Mycket ordningsamma, dammsuger och håller efter varje dag. En kundansvarig person som kontinuerligt håller koll på hur det går och som är lätt att nå om man har frågor. Bra info då det upptäckts saker som ej kunde förutses och som ändå åtgärdats till rimlig kostnad. Tiden för renoveringen stämde bra och slutresultatet är över förväntan.
  • Björn N
    Björn N skrev om Badrumsrenoverarna
    Badrumsrenovering.

Bra bemötande med rak kommunikation.
  • My V
    My V skrev om Badrumsrenoverarna
    Bra och snabb service. Fint utfört arbete. Rekommenderas.
  • Cecilia H
    Cecilia H skrev om Badrumsrenoverarna
    Väldigt trevliga och nöjd med resultatet!
  • Annika K
    Annika K skrev om Badrumsrenoverarna
    Mycket nöjd. Smidig kontakt och bra arbete
  • Tobias R
    Tobias R skrev om Badrumsrenoverarna
    Proffsigt och prisvärt. Höll i princip tidplanen och rättade till de småsaker som noterades vid slutbesiktning. Lätta att ha att göra med. Rekommenderas!
  • Margareta E
    Margareta E skrev om Badrumsrenoverarna
    Efter sökning på nätet fann vi BADRUMSRENOVERARNAs hemsida enkel och informativ och beslöt att anlita denna firma då vi skulle fräscha upp vårt duschrum.
    Efter den första telefonkontakten skickade kontaktmannen en prel. offert och därefter kom han hem till oss för att se vad vi behövde. Han sjusterade den första offerten och återkom med förklaringar och en tidsplan.
    Hantverkarna började den bestämda dagen och fullföljde sitt jobb snabbt. Tidsplanen följdes med betryggande marginal.
    Vi hade tillgång till en "Arbetsdokumentations pärm"där vi även kunde läsa hur arbetet skulle fortskrida.
    Våra förväntningar var både högt och lågt ställde. Vi förväntade oss ett fint duschrum och det fick vi."Hantverksstrul" trodde vi hörde till, men absolut inte hos oss.
    Ett särskilt stort tack för den gedigna inplastningen av v-rum, hall, samt trappan till övervåningen.
    SAMMANFATTNING:Vi är mycket nöjda med ert arbete både planerarens, arbetsledarens och hantverkarnas, Ert bemötande var mycket trevligt och professionellt. Vi kan med duschrummets fina resultat rekommendera BADRUMSRENOVERARNA
  • Patrik G
    Patrik G skrev om Badrumsrenoverarna
    Slutresultatet blev precis så bra som vi hoppts
  • Anders K
    Anders K skrev om Badrumsrenoverarna
    Renovering av duschrum/toalett på övervåningen i villa, våtrumsgolv + tapet, skärmvägg vid dusch, ny toalettstol + handfat med underskåp, ny vattenavstängning på övervåningen.
    Har blivit trevligt bemött från första början, proffsigt utfört, inget tjafs när taket blev sabbat av misstag, fick nytt (snyggare)uppsatt, hjälp med alla inköp till bra priser, alla synpunkter har beaktats, jag är jättenöjd.
  • Bertil S
    Bertil S skrev om Badrumsrenoverarna
    Utmärkt planering under hela renoveringen, man kunde följa arbetet dag för dag. Arbetet blev till och med klart innan den utlovade tiden och vi är mycket nöjda med resultatet.
  • Magnus W
    Magnus W skrev om Badrumsrenoverarna
    Vi är mycket nöjda trevliga
    Återkopplar alltid och framför allt gör ett
    Mycket bra jobb

Mvh. Familjen Magnus Wallteg
  • Christer S
    Christer S skrev om Badrumsrenoverarna
    Mycket duktiga och tillmötesgående, hela vägen från första kontakt ända tills allting var klart. Rekommenderas å det varmaste.
  • Annika A
    Annika A skrev om Badrumsrenoverarna
    Snabba, effektiva och bra bemötande.
  • Margaretha G
    Margaretha G skrev om Badrumsrenoverarna
    Har precis renoverat mitt badrum nu i februari. Är supernöjd med allt arbete. Allt från offert till färdigt badrum har gått kanonbra. Offert och tider hölls och deras bemötande var alltid glatt och positivt. Förutom att badrummet blev över förväntan så gjorde de även alltid snyggt och rent efter sig. Kan verkligen rekommendera Badrumsrenoverarna.

MVH/Margaretha
  • erica h
    erica h skrev om Badrumsrenoverarna
    Renoverade mitt badrum januari 2015.
    Är super nöjd efter utfört arbete.
    Det jag är mest nöjd med utöver ett välgjort arbete är kommunikationen. Hade en bra dialog både före, under och efter ombyggnationen.
    Fördelen med detta var att jag hela tiden hade böjlighet till att påverka eventuella detaljer.
    Offerten var också tydlig, och tidsplanen som var satt hölls.
    Kan genom dessa erfarenheter varmt rekommendera badrumsrenoverarna!
    Vänligen
    Erica
  • yvonne n
    yvonne n skrev om Badrumsrenoverarna
    Har fått duschrummet renoverat av Badrumsrenoverarna. Trevligt bemötande, superduktiga
    hantverkare. Punktliga, noggranna. Alltid lätt att nå för info. Tydlig offert , noggranna beskrivningar. T.om klara tidigare än lovat och perfekt utfört. Önskat att jag haft ett duschrum till.......
    Badrumsrenoverarna A gillar detta
  • Annette R
    Annette R skrev om Badrumsrenoverarna
    Bedrövligt utförande och bedrövlig kommunikation!

I januari 2011 skrev vi på ett kontrakt med Badrumsrenoverarna. Badrumsrenoverarna hade vid tillfället inte någon egen personal för att utföra jobbet utan de tog in andra företag, något som inte kommunicerades från deras sida. Kommunikationen mellan Badrumsrenoverarna och de andra företagen fungerade inte alls. Inte heller kommunikationen med oss som kund. Vi fick inga svar på vår mail med frågor. Vi fick inget svar på mail där vi begär möte med ansvarig person i företaget. Hantverkare skickades hit utan information om vad de egentligen skulle göra osv.

Istället för att få det fina badrum vi trott vi skulle få, fick vi månader/år av problem.

På hemsidan skriver de: i tid (inte i vårt fall), med garanti (det har vi inte sett till någon), utan problem (det har vi inte märkt något av), tidplan (begärde vi men såg aldrig någon), egenkontroll (någon sådan fick vi aldrig ta del av, ett påpekande som den oberoende besiktningsmannen vi tog in också påpekade tillsammans med 28 andra punkter). Tidplan och åtgärdsplan för att åtgärda de 29 punkterna i besiktningsprotollet såg vi heller aldrig till.

Med andra ord rekommenderar jag inte detta företag för badrumsrenoveringar och skulle om det gick ge betyget 0.

Tuna Industriväg 4, 153 30 Järna