Bålsta Rörmokeri

Galoppvägen 4, 746 39 Bålsta — Visa karta

Välkommen till Bålsta Rörmokeri!

Upphovsmannen till Bålsta Rörmokeri är Mikael Wranding som efter många år som rörmokare på ett antal välrenommerade rörmokarfirmor valt att starta eget. År 2017 blev det officiellt att Bålsta Rörmokeri skulle hjälpa invånarna i Bålsta med omnejd med allt som involverar rör och vattenläckor.

Målet har alltid varit att bli Bålstas egen lokala rörmokarfirma som riktar sig både till privata men även företagskunder. Du kan ringa Mikael dygnet runt alla dagar om året när dina rör behöver akut hjälp! Varmt välkomna!
Öppet just nu
Mån-Sön: 00:00-23:50

Läs vad 57 kunder tycker om Bålsta Rörmokeri

• 2020-01-22

Lars-erik L skrev om Bålsta Rörmokeri
    De var mycket tillmötesgående och ställde upp i en prekär situation. När han kom hit, fixade han det på 10 min. Sen kan man ju tycka att ta betalt för 2 timmar är i dyraste laget.
    Lars-Erik Larsson/Brf Furuhäll. Läs mer
  • 2019-12-25

Seth-ove A skrev om Bålsta Rörmokeri
    En varmvattenberedare och jag är väldigt nöjd med dom Läs mer
  • 2019-12-25

Daniel O skrev om Bålsta Rörmokeri
    Snabb, proffsig och trevlig service. Toppen! Läs mer
  • 2019-12-12

Karl M skrev om Bålsta Rörmokeri
    Bålsta rörmokarutbildningen utförde jobbet snabbt och proffesionellt. Mycket trevliga hantverkare. Läs mer
  • Per F

2019-12-12

Per F skrev om Bålsta Rörmokeri
    Första kylan vintern 2019 frös vattenutkastarn till trädgårdsslangen. Ringde Micke som glatt svarade - Det fixar vi! Samma eftermiddag var utkastarn bytt. Super service!!!! Läs mer
  • 2019-12-10

Shiva P skrev om Bålsta Rörmokeri
    Fick hjälp på kort varsel, bra service och fint bemötande Läs mer
  • 2019-12-04

Per S skrev om Bålsta Rörmokeri
    Jag köpte tjänsten att reparera alt byta ut en el-panna i en anläggning från 1995.
    Jag var rädd för att hela värmesystemet skulle behövas bytas ut men när jag blev ombedd att ta ett fotografi på pannan såg de att de kände till pannan och jag blev glad att det bara var själva el-patronen och dess elektronik behövde ersättas. Varmvattenberedaren var helt. Jag fick en bra och tydlig offert på jobbet med specifikation av förväntat ROT-avdrag. Inom en vecka bad Bålsta att få komma ut och jag hade ärende till huset och öppnade åt dem. En elektriker medföljde samtidigt och en ny elpanna sattes in efter påfyllning av vatten och luftning av radiatorerna. Pannan ställdes in på automat. Det fattades några fastsättningsanordningar av ytterluckan och det utlovade man att de skulle skicka efter från leverantören. Pannan startades och jag fick informationen att det skulle ta ett tag innan värmen skulle komma. Jag var kvar i huset någon timme efter att arbetet var klart och jag kollade om jag kände någon värme men det gjorde jag inte än. Jag åkte då hem och avsåg att jag i alla fall skulle tillbaka dagen efter.

När jag var tillbaka märkte jag direkt att värmesystemet inte hade fungerat. Alla radiatorer var kalla. Jag ringde då direkt till Bålsta och berättade om situationen. De lovade att de skulle skicka en ny elektriker från tillverkarens serviceagent. Jag ordnade så att jag satte upp en nyckelgömma på utsidan och lade nycklarna till huset i den och meddelade koden för att öppna den.

Huset ligger i Åkersberga och den nye elektrikern bodde där.
    Han konstaterade att systemet var kalt men insåg att systemet gav värme när pannan sattes i reservläge. Inga fäst-detaljer hade han medfört än.

Han tog med manualen med sig och återkom efter någon dag med utrustning för att analysera och upptäcka felet.
    Han fann då att en kabel inne på styrkortet eller anslutning glappade och när detta åtgärdades fungerade även automatiken och värmen kom direkt ut till Radiatorerna. Pannan var ju varm hela tiden.
    Efter ytterligare en vecka ringde Bålsta och meddelade att de hade fått tag på alla fäst-detaljer och manualen och ville åka ut och slutföra arbetet vilken de också gjorde förra veckan och idag var jag där och allt fungerade perfekt. Inga kvarlämnade delar fanns heller. Jag hade redan frågat om de kunde byta en avstängningskran till huvudledning av inkommande vatten.
    Detta arbete gjordes och tillades enligt överenskommelse korrekt på fakturan. Det gladde mig att jag skulle få över en månad på mig att betala. Nu betalade jag samma dag jag fick fakturan.
    Bålsta meddelade att jag var välkommen att komma tillbaka med begäran om hjälp senare. Det ganska troligt att det kan bli så för jag är nöjd med arbetet även om jag tycker att de hade otur med felet i den nya el-pannan. Jag kan gissa att den enheten jag hade fått hade stått på lagret ett tag och fungerat som reservdelslager. (Bara en gissning)

Företaget har gjort vad de ska. De har säkert fått betala för de extra arbeten installatörerna har får utföra. Detta har dock inte kostat mig något. Jag hade ju samtidigt ärenden till huset för ett större arbete med dräneringen. De har alltid betett sig juste.

Ni får gärna korta ner mina synpunkter och upplevelser! Läs mer
  • 2019-11-18

Agnes U skrev om Bålsta Rörmokeri
    Min 0rdenarie rörmokare struntade i problemet som uppstått, med den reglermodul för värmeregleringen på min pelletspanna, som han monterat. värmen i elementen gick upp till över 70 grader, men han tyckte bara att jag skulle strypa värmen på elementen och vänta tills han skulle få tid att åtgärda det.
    Efter en vecka lade pannan av och han hade inte hört av sig eller svarat på mina desperata telefonsamtal.
    Efter idogt letande på nätet efter någon reparatör, hamnade jag till slut hos Bålsta rör.
    Dom hade egentligen inte heller tid, men när jag berättade om mina problem, så lovades jag hjälp. Den trevliga killen i andra änden, sa att när värmen inte fungerade, så gick det före allt annat.
    Efter en dryg timme kom en jättetrevlig montör, han hade fått avbryta ett annat jobb, för att hjälpa mig. Det kan man väl kalla service på hög nivå!
    Tack David Lilja, som fixade så värmen kom tillbaka 0ch tack till dig, som jag pratade med på telefonen.
    Dom allra bästa rekommendationer får ni från mig. Läs mer
    2019-11-28 Bålsta Rörmokeri svarar Agnes U
    Tack Agnes och det känns fantastiskt roligt att du känner dig så nöjd och att vi kunde hjälpa dig på bästa sätt. Hör gärna av dig framöver om du har framtida problem eller önskningar kring dina rör!
  • 2019-11-18

Nikos S skrev om Bålsta Rörmokeri
    Tillmötesgående firma.
    Trevlig och kunnig rörmokare på plats. Läs mer
    2019-11-28 Bålsta Rörmokeri svarar Nikos S
    Tack Nikos, återkom gärna när du behöver mer hjälp.
  • 2019-10-28

Lars A skrev om Bålsta Rörmokeri
    Tillsyn av värmepanna med el.
    Inget att klaga på
    De levde upp till förväntningarna
    OK Läs mer
    2019-10-29 Bålsta Rörmokeri svarar Lars A
    Tack Lars, det är bara att höra av dig i framtiden ifall du behöver vidare hjälp.
  • 2019-10-21

Ellen I skrev om Bålsta Rörmokeri
    Varmvattnetbetedaren slutade fungera. Rörmokare komma samma dag och installera en provisorisk. Kunde sen återkomma två dagar efteråt men det kunde inte jag. Vi bestämde en ny dag som passade oss båda. Kunnig trevlig rörmokare! Läs mer
  • Eren E

2019-10-21

Eren E skrev om Bålsta Rörmokeri
    Trevlig och ambitiös röris.
    Snabb hjälp av kunniga rörisar.
    Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-10-18

Johan S skrev om Bålsta Rörmokeri
    Trevliga, kompetenta och punktliga rörmokare som håller det dom lovar! Läs mer
  • 2019-10-18

Fredrik L skrev om Bålsta Rörmokeri
    Mycket trevlig och kunnig personal!
    Mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-10-16

Anders B skrev om Bålsta Rörmokeri
    Byte termostater element, vänligt, snabbt och bra jobb! Läs mer
    2019-10-17 Bålsta Rörmokeri svarar Anders B
    Tack för omdömet Anders, det gick väldigt smidigt med ditt jobb. Ring när du behöver mer hjälp!
  • 2019-10-06

Ingrid R skrev om Bålsta Rörmokeri
    Byte av toalett. Bra bemötande. Bra och snabbt utfört arbete. Smidig i kontakten inför utfört arbete. Läs mer
  • 2019-10-04

Bengt O skrev om Bålsta Rörmokeri
    De gör ett bra jobb, och kommer när de har lovat.

Rekommenderar dem gärna- Läs mer
    2019-10-17 Bålsta Rörmokeri svarar Bengt O
    Tack för det Bengt, hör av dig när ni behöver mer hjälp!
  • 2019-09-26

Andreas L skrev om Bålsta Rörmokeri
    Bålsta Rörmokeri installerade rör för vårt nya badrum. Mycket professionella och bra att ha att göra med. Effektiva! Läs mer
    2019-09-26 Bålsta Rörmokeri svarar Andreas L
    Tack för det fina omdömet Andreas!
  • 2019-09-10

Mats J skrev om Bålsta Rörmokeri
    Allt har funkat perfekt så nöjd Läs mer
    2019-09-12 Bålsta Rörmokeri svarar Mats J
    Roligt att höra Mats, det är bara höra av dig om du behöver mer hjälp i framtiden!
  • 2019-08-29

Martin I skrev om Bålsta Rörmokeri
    Beställde en installation av vattenutkastare.

Installationen blev otroligt snyggt gjort även på insidan av väggen. Väldigt enkel och bra kommunikation med företaget.

Rekommenderas starkt !! Läs mer
    2019-09-01 Bålsta Rörmokeri svarar Martin I
    Hej Martin, tack för de fina orden. Roligt att höra att ni blev nöjda!
  • 2019-07-25

Kulturföreningen K skrev om Bålsta Rörmokeri
    Vi beställde rörarbete och WC. Allt gick enligt avtalat. Så vi anlitar gärna Bålsta Rörmokeri igen. Läs mer
  • 2019-07-09

Pia S skrev om Bålsta Rörmokeri
    Bra service, kommer i tid, förklarar vad som behöver göras och ger bra tids och kostnads uppskattningar. Läs mer
  • 2019-07-09

Anna K skrev om Bålsta Rörmokeri
    Montering av ny toalett. Toppenservice kom dagen efter och monterade. Läs mer
  • 2019-06-21

Klaesson & Lindmarks B skrev om Bålsta Rörmokeri
    Alltid seriöst utförda arbeten och snabb respons. Kan varmt rekommendera Läs mer
  • 2019-06-17

Bo R skrev om Bålsta Rörmokeri
    allt är bra // ordning och reda på företaget Läs mer
    2019-06-17 Bålsta Rörmokeri svarar Bo R
    Tack för omdömet, det var roligt att höra!
  • Skokloster H

2019-06-14

Skokloster H skrev om Bålsta Rörmokeri
    David hjälpte oss med ett mindre jobb och var punktlig, proffsig, snabb, och utomordentligt trevlig. Full pott! Läs mer
    2019-06-16 Bålsta Rörmokeri svarar Skokloster H
    Det var glädjande att höra, det ska jag föra vidare till David!
  • 2019-06-14

Pavel F skrev om Bålsta Rörmokeri
    Jag köpte en elpanna, toalett och blandare. Jag blev bra bemött. Läs mer
    2019-06-16 Bålsta Rörmokeri svarar Pavel F
    Tack Pavel, det är bara att höra av dig om du behöver mer hjälp.
  • 2019-06-08

Carl O skrev om Bålsta Rörmokeri
    Glatt och trevligt bemötande.
    Snabbt utfört arbete med bra resultat. Läs mer
    2019-06-12 Bålsta Rörmokeri svarar Carl O
    Tack Carl, det var roligt att höra!
  • 2019-06-05

Henry H skrev om Bålsta Rörmokeri
    Innanmäte till toastol,mycket bra,dom fixade felen fort,

Det blev ovanligt dyrt vad det gäller arbetstiden,vilket jagser som att den är väl saltad,40min första tillfället och 5 min andra tillfället när fakturan kom var 4 timmar. Läs mer
    2019-06-12 Bålsta Rörmokeri svarar Henry H
    Hej Henry,

Båda tillfällena, som var på separata dagar, innebar restid och det ingick även tid för att åka till grossist och köpa in reservdelar till WCn. Jag förstår att det kan upplevas som mer tid på pappret än den faktiska tiden på plats, men som jag skrev här så innebär ett arbete ibland även tid utanför själva arbetsplatsen.
    Med vänlig hälsning,
    Bålsta Rörmokeri

Anita T skrev om Bålsta Rörmokeri
    Vid vår utlandsvistelse fick vi samtal från vår son som beskrev att varmvattenberedaren läckte. Vi fick då telefonnr av en bekant till Micke . Vi fick kontakt och Micke som löste våra problem via telefon efter konsultation kom han dagen efter och bytte beredaren och tog med sig den gamla.
    Vi är supernöjda med den service vi fick och att allt löste sig innan översvämning blev resultatet från den läckande beredaren. Läs mer
    2019-05-30 Bålsta Rörmokeri svarar Anita T
    Kul att jag kunde hjälpa er och det gick mer än smidigt!

Arkitekt & skrev om Bålsta Rörmokeri
    Bra och proffsigt utförande och även bra kommunikation. Mycket nöjd och kan verkligen rekommenderas. Läs mer

Johan J skrev om Bålsta Rörmokeri
    Kanonbra på alla sätt! Rekomenderas. Läs mer
  • 2019-05-01

Kjell F skrev om Bålsta Rörmokeri
    installering av nya rör i tvättstuga och renovering av badrum.

Mycket trevlig kille som var lättillgänglig när hjälp behövdes och gjorde ett proffsigt jobb samt gav goda råd angående installationerna . Läs mer
  • 2019-04-19

Anita Birgitta S skrev om Bålsta Rörmokeri
    Ett fint jobb installation av en ny blandare.och en trevlig representant för firman.

Bertil Svensson Läs mer
  • 2019-04-17

Svante H skrev om Bålsta Rörmokeri
    Proffsig, snabb, trevlig. Bra kundbemötande! Läs mer
  • Omid S

2019-04-17

Omid S skrev om Bålsta Rörmokeri
    Jag anlitade bålsta rörmokeri för att installera nya rör hemma. Dem är väldigt proffsiga, snabba, och tar välhand om kunden. Jag kan starkt rekommendera bålsta rörmokeri. Läs mer
  • 2019-04-17

Toni D skrev om Bålsta Rörmokeri
    Micke är grymt social och kompetent. Kommer definitivt använda Bålsta Rörmokeri i framtiden Läs mer
  • 2019-04-16

Yvonne R skrev om Bålsta Rörmokeri
    Mycket proffsig med superbra bemötande. Rekommenderas!' Läs mer
  • Katarina M

2019-04-16

Katarina M skrev om Bålsta Rörmokeri
    Jag rekommenderar Bålsta Rörmokeri! Enkelt och smidigt att få kontakt. Nöjd med arbetet. Läs mer
  • Anna W

Anna W skrev om Bålsta Rörmokeri
    Har anlitat Bålsta rörmokeri vid flera tillfällen & kommer att kontakta firman ytterligare om jag behöver sådana tjänster 👍🏻 Läs mer
  • Kerstin S

Kerstin S skrev om Bålsta Rörmokeri
    Byte av vattenledningar och kranar i duschen. Blev väl bemött och fick upplysning om annat som var i behov av byte och fick även det åtgärdad. Har nyttjat firman tidigare och hade klart för mig vad de kan och förväntade mig att det inte skulle bli problem, vilket det heller inte blev. Båda personerna jag hade kontakt med höll måttet väl. Läs mer

Johan W skrev om Bålsta Rörmokeri
    Bålsta Rörmokeri hjälpte oss med vår bergvärmepump och framförallt vattenrör, cirkulatorer mm.

Mycket trevligt bemötande, bra kompetens och snabb hjälp när det krisande (även på helgen och per telefon när support behövdes).

Överlag är vi väldigt nöjda med Bålsta Rörmokeri och vi kommer ta hjälp av dom igen. Läs mer
  • Bo L

Bo L skrev om Bålsta Rörmokeri
    Byte av radiatorventiler i hela huset. Snabbt, effektivt och med stor professionalism. Dessutom till överkomlivt pris. Mycket nöjd. Läs mer
  • Maud P

Maud P skrev om Bålsta Rörmokeri
    Jag köpte en ny wc-stol med installation. Jag fick ett mycket trevligt bemötande, snabbt och snyggt utfört arbete och bra service när jag hade synpunkter på själva produkten. Mycket nöjd! Läs mer

Thomas B skrev om Bålsta Rörmokeri
    Utbyte av värmepump.
    Bra och trevligt bemötande av företagets anställda,
    Företaget levde upp till mina förväntningar.
    Vi kan starkt rekommendera Bålsta rörmokeri till andra. Läs mer

Stefan Ö skrev om Bålsta Rörmokeri
    Snabbt, trevligt bemötande, rekommenderas. Läs mer
  • Sten-Åke W

Sten-Åke W skrev om Bålsta Rörmokeri
    Byte av toalettstol och i övrigt kontroll av befintliga kopplingar till övriga maskiner i hushållet.

Mycket trevligt bemötande. Professionell yrkesman. Arbetade snabbt och säkert. Kom i tid.

Har rekommenderat firman till mina bekanta.

Christin Läs mer
  • 2019-04-14

Mikael S skrev om Bålsta Rörmokeri
    Behövde hjälp med installation av avlopp och kran i kök, byte av toalettstol, installation av diskmaskin samt tvätt maskin och avlopp och kran till tvättstuga.

Bålsta Rörmokeri svarar alltid i telefon, är alltid i tid (och kan dom inte det, hör dom av sig i god tid innan), gör exakt det man önskar utan att man behöver ge djupare förklaringar, har ett mycket trevligt bemötande, mycket välspecificerade fakturor (ner till enskild bult vilket gör att du som kund ser exakt vad du betalat för) och dom försöker alltid lösa eventuella problem längs vägen. Vi fick en läckande toalett och några timmar senare var den urkopplad och röret pluggat. Det kallar jag service. Att dom sen har humana priser är också ett plus.

Är jag nöjd? Ja, mycket.
    Skulle jag anlita dom igen? Absolut. Har några kommande jobb för dom.
    Skulle du rekommendera dom: Utan tvekan. Läs mer
  • Marianne R

2019-04-14

Marianne R skrev om Bålsta Rörmokeri
    Lätt att kontakta, svarar i telefon eller ringer upp/smsar
    Inga överraskningar på fakturan, man vet vad man betalar för.
    Korrekt och bra utförda jobb. Läs mer
  • 2019-04-14

Lena H skrev om Bålsta Rörmokeri
    Mycket bra bemött och arbetet blev gjort inom tiden det var utlovat. Läs mer

Galoppvägen 4, 746 39 Bålsta