Läs vad 99 kunder tycker om Bålsta Rörmokeri 2

• 2021-01-16
    Kundorienterad, jag behövde snabb hjälp och fick det samma dag. Mycket bra
  • 2021-01-11
    Professionellt utfört arbete och trevligt bemötande, rekommenderars varmt!
    Markus F
  • 2021-01-06
    Inkoppling av vattenfelsbrytare.
    Bra bemötande och bra tidshållning när arbetet utfördes.
    Väl utfört arbete av trevlig personal.
    Jag är nöjd kund och skulle gärna rekomendera andra att anlita Bålsta Rörmokeri.
  • 2020-12-09
    Snabba, trevliga och kunniga! Vi är jättenöjda.
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Tack för det omdömet Ylva! Hör av er framöver ifall värmepumpen fortsätter strula.

• 2020-11-27
    Bålsta Rörmokeri är som man skulle önska att alla hantverkare var.

Lätt att kommunicera med
    Tydlig offert
    Snabba svar
    Utmärkt arbete
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Tack för de fina orden Johan, vi hjälper dig gärna framöver!

• 2020-11-27
    Snabb respons på fråga, förstod direkt vad vi var ute efter. Initialt möte gick på några minuter och jobbet utfördes dagen efter. Utmärkt resultat, grundigt och rejält utfört utan slarv.
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Hej Linus, glädjande att du känner dig nöjd och vi hjälper dig gärna framöver!

• 2020-11-25
    Installation kommod, tvättställ och blandare samt reparation av köksblandare, proffsigt och snabbt utfört.
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Hej Andreas, tack för orden. Hör av dig när du tänkt klart om hur du tänker dig din varmvattenlösning så hjälper vi dig att utföra den.

• 2020-11-23
    Proffsigt o snabbt agerande från samtal till handling samma dag! Rekommenderas varmt!!!
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Ibland går det i raketfart! Ring även nästa gång så kommer rörexpressen!

• 2020-11-23
    Utmärkt på alla sätt. Bra kontakt före besöket, ett mycket väl utfört arbete samt en bra kontakt efter besöket. Bålsta rörmokeri rekommenderas!
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Tack för det Johan, roligt att höra att du är nöjd!

• 2020-11-20
    Trevliga och professionella. Levererade snabbt och smidigt det de hade lovat.
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Tack själv Raymond, och bra uppstyrt av arbetena vi kunde hjälpa din gata med. Det är bara att slå en signal ifall ni behöver mer hjälp i framtiden.

• 2020-11-20
    Jag hade problem med min elpanna och ringde upp Bålsta rörmokeri .De ordnade en tid inom ett par dagar .Killen som kom var artig, och trevlig och hittade genast felet och fixade det på en gång. Innan han åkte kollade han mina element .
    Jag är nöjd med att det gick så fort att få hjälp och killen upplevde jag som kunnig och han förklarade felet för mig.
    Hjördis E
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Hej Hjördis, jag hoppas värmen fungerar som den ska nu. Hör gärna av dig vid fler frågor så hjälper vi till.

• 2020-11-07
    Topp fin hjälp va duktiga killar!
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Roligt att höra, hör av dig framöver ifall du behöver mer hjälp!

• 2020-11-05
    5 min = 943kr
    Trevliga men dyra.

Skulle byta kran/blandare i köket.
    De kom hit , så att det var fel blandare

Detta besök på 5 minuter kostade mig 943 kr.

De informerade inte om detta, känner mig bedragen
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Hej Bengt. Ja, det var synd att du köpt en blandare som ej är godkänd och som vi inte får installera då vi är Säker Vatten-anslutna och enbart installerar godkänt rörmaterial. Sedan så kommer den rörmokaren som kommer till dig få sin lön oavsett om jobb utförs eller om vi behöver lämna för att du köpt fel material, det är inget vi kan bjuda på då felet ligger hos dig. Hör gärna av dig innan nästa gång så kan vi ta med en godkänd blandare.

• 2020-10-29
    Snabb och bra service och trevligt bemötande
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Tack för det Daniel, hör gärna av dig om du behöver mer hjälp framöver!

• 2020-10-21
    Fick hjälp med avloppet i duschen. Plus två andra ”smågrejer”
    Snabbt, effektivt och mycket trevlig kille. Tyvärr frågade jag inte efter priset på grejerna så det blev dyrare än jag beräknat.
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Hej Marie, det glädjer mig att höra att du är nöjd med hjälpen du fick och med Dennis. Dessvärre är det så att rördelar ibland kan ha högre priser än man har räknat med. Ha en fortsatt trevlig dag!

• 2020-10-14
    Trevliga, proffsiga och snabba! Bästa servicen jag fått.
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Tack för de väldigt fina orden Sari, det är verkligen roligt när kunderna blir nöjda!

• 2020-10-05
    Snabba, duktiga och kunnig personal som kom med många smarta idéer till våran utökning.
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Tack för det, vi uppskattar när kunden ber oss om hjälp med att komma på egna idéer. Roligt att ni känner er nöjda!

• 2020-10-02
    En super trevlig kompetent och skicklig hantverkare samt ett företag med stort hjärta
    Ingela G
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Tack Ingela för de fina orden, det värmer! Det känns glädjande att vi kunde hjälpa er när ni stod utan vatten med gäster i huset. Det är bara att du hör av dig framöver ifall du behöver mer rörhjälp!

• 2020-08-27
    Trevligt bemötande, bra service och bra utfört jobb!
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Tack för det Jiri, kul att vi kunde hitta felet hos er. Tveka inte att höra av er igen!

• 2020-08-16
    Vi fick akut problem med vår duschblandare en tidig morgon. Ringde vid 8 och Micke ordnade ny blandare, kom och bytte den och allt var klart innan lunch. Snabbt, stabilt och jättejättebra!
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Hej Susanne, det här kommer jag ihåg. Det gick fort att kunna hjälpa er med det där jobbet! Tack för omdömet.

• 2020-08-13
    Nya kranar i dusch och tvättställ.
    Trevlig personal. Snabb installation.
    Utmärkt.
  • 2020-07-23
    Pågående byggprojekt av enfamiljshus i privat regi där Bålsta Rörmokeri sköter all vvs installation. Dom har ett väldigt proffessionellt bemötande, agerande och besitter stor kunskap inom sitt område.
    Mycket bra kommunikation och problemlösning har lett till en felfri upplevelse.
  • 2020-07-08
    Proffsigt och schysst bemötande. Lyhörda och hjälpsamma trots ändrade direktiv från vår sida.
  • 2020-07-01
    Jag fick hjälp med en rinnande toalett som gjorde mig sjukt irriterad. Jag kontaktade Bålsta Rörmokare som raskt skickade den trevlige och kunnige rörmokaren David som löste problemet lätt som en plätt med ett byte av en reservdel. Muggen är som ny. Jag är framförallt nöjd med hur snabbt de löste allt. Jag rekommenderar Bålsta Rörmokare varmt./Max
  • 2020-06-29
    Byte av vvb, trevliga, professionella, arbetet gick snabbt och smidigt.
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Tack för det Nina, det gick väldigt smidigt ditt byte. Det glädjer mig att du är nöjd!

• 2020-06-18
    Fick hjälp med att flytta en ackumulatortank till solvärmeanläggningen inför vårt bygge av pannrum.

Trevlig personal och snabb service. En bra rörmokare med hög kompetens.
    Mattias K
  • 2020-06-17
    Installation av vattenutkast.

Svar på offert inom ett par timmar, bokad tid inom ett par dagar. Proffsigt trevligt bemötande vid kontakt.
    Arbetet utfördes snabbt och superbra!

Använder mig gärna av företaget igen och kommer rekommendera det till vänner och bekanta. Bålsta Rörmokeri levde helt klart upp till alla mina förväntningar om ett bra seriöst lokalt företag.
  • 2020-06-10
    Renovering av badrum efter fuktskada.
    Vi blev väl bemötta av servicevänliga personer.
    Rörmokaren var mycket hjälpsam och löste problem.
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Tack för omdömet Ulf, glädjande att du är nöjd!

• 2020-05-10
    Köksblandare FM Mattsson
    12/3-20
    Trevligt och bra bemötande redan vid
    första kontakten per telefon.
    Inga problem, allt fungerade bra och arbetet utfördes efter förväntan!
    Det bästa av allt att jag fick hjälp så fort.
    Tacksam kund!
    Agneta Röseler
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Vad bra att vi kunde leva upp till era förväntningar och det är bara att höra av dig vid framtida rörarbeten.

• 2020-05-08
    Fixade till läckande kran i tvättstället i badrummet.
    Kort väntetid för att få det ordnat.
    Trevligt bemötande av reparatören och bra jobb.
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Tack Emelia, jag vidarebefordrar berömmet till montören. Det är bara att höra av dig framöver!

• 2020-05-07
    Köpte ett byte av avloppslucka för en Brf. Väldigt bra service, väldigt bra kontakt och trevliga killar. Rekommenderas starkt!
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Tack! Det där jobbet var faktiskt inte bara, men det gick helt exemplariskt! Väldigt bra frilagt och grävt utav bostadsrättsföreningen själv ska dock tilläggas :)

• 2020-05-07
    Proffsiga, de är alltid i tid, arbetet går fort och det blir bra plus snyggt!
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Tack Maria för de fina orden! Det ska jag skicka vidare till montörerna!

Pålitliga!
    Kunniga!
    De skötte allt rörmokeri i vårt nya badrum.
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Tack Anita och jag hoppas att ni hör av er framöver med framtida jobb!

• 2020-05-05
    Vår varmvattenberdare gick sönder en söndag. Fick tips om B R.
    Ringde samma kväll och de var här på måndag morgon och bytte ut beredaren. Allt klart före lunch samma dag.
    Strålande service med andra ord.
    Bernt E
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Ibland går det riktigt fort och det är glädjande att vi kunde hjälpa dig med så kort varsel. Hör gärna av dig i framtiden Bernt!

• 2020-05-05
    De har gjort ett bra jobb. Det gick snabbt att få kontakt och byte av varmvattenberedare.
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Tack Bertil, det gick väldigt smidigt hemma hos dig. Hör gärna av dig ifall du behöver hjälp framöver!

• 2020-05-05
    Jag köpte installation av badkar och är mycket nöjd med både bemötande och utfört arbete!
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Tack Pernilla och vad roligt att allt gick så bra ändå trots försenade leveranser med badkar.

• 2020-05-05
    Snabba i kontakter och proffsiga!
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Hej Sven och tack för omdömet! Jag hoppas du återkommer ifall du får fler rörproblem i framtiden.

• 2020-03-31
    Tack Dennis för utmärkt och snabbt åtgärd av badkarskranen.
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Tack Ulf för de orden! Dennis är en klippa!

• 2020-03-12
    Mycket nöjd, snabb service. Byte av cirkulationspump.
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Tack Bengt, det är bara att du hör av dig ifall du behöver mer hjälp framöver!

• 2020-03-12
    Bålsta rör är pålitligt och korrekt. De kunniga och snabba.
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Tack Annika, det är bara att du hör av dig nästa gång du behöver hjälp.

• 2020-02-05
    Jag ringde Bålsta Rörmokeri när min varmvattenberedare börjat läcka.
    Dom bokade in jobbet och utförde det exemplariskt.
    När dom endå var på plats så passade dom på att byta en läckande kran i handfatet.

Suverän service av två duktiga killar på Bålsta Rörmokeri
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Det var roligt att höra killarna hjälpte dig väl, det ska jag framföra till dem först av allt imorgon!

• 2020-02-04
    Proffsiga! Arbetet genomfördes snyggt och prydligt på utsatt tid. Mycket nöjd.
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Tack Ulrika! Dennis gjorde ett riktigt bra jobb där, kul att ni är nöjda!

• 2020-01-22
    De var mycket tillmötesgående och ställde upp i en prekär situation. När han kom hit, fixade han det på 10 min. Sen kan man ju tycka att ta betalt för 2 timmar är i dyraste laget.
    Lars-Erik Larsson/Brf Furuhäll.
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Hej Lars-Erik, Det kändes bra att vi kunde hjälpa dig när du ringde akut dagen innan julafton, trots att vi alla var lediga! Som tur var så kunde en av våra rörmokare ställa upp och avbryta sin föräldraledighet den dagen för att kunna hjälpa er. Det känns dock synd att du upplever att kostnaden inte överensstämde med den servicen du fick, då jag även var tydlig med vad det skulle kosta att avbryta sin ledighet och laga eran läcka. Hör gärna av dig om du vill diskutera detta vidare! Med vänlig hälsning, Mikael Wranding

• 2019-12-25
    En varmvattenberedare och jag är väldigt nöjd med dom
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Kul att höra, hör gärna av dig om du behöver hjälp framöver!

• 2019-12-25
    Snabb, proffsig och trevlig service. Toppen!
  • 2019-12-12
    Bålsta rörmokarutbildningen utförde jobbet snabbt och proffesionellt. Mycket trevliga hantverkare.
  • 2019-12-12
    Första kylan vintern 2019 frös vattenutkastarn till trädgårdsslangen. Ringde Micke som glatt svarade - Det fixar vi! Samma eftermiddag var utkastarn bytt. Super service!!!!
    Per F
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Tack för orden! Nu har vi satt in en vattenutkastare som tömmer sig själv, så nu ska det inte hända igen. Glöm dock inte bort att ta loss vattenslangen innan vintern kommer!

• 2019-12-10
    Fick hjälp på kort varsel, bra service och fint bemötande
  • 2019-12-04
    Jag köpte tjänsten att reparera alt byta ut en el-panna i en anläggning från 1995.
    Jag var rädd för att hela värmesystemet skulle behövas bytas ut men när jag blev ombedd att ta ett fotografi på pannan såg de att de kände till pannan och jag blev glad att det bara var själva el-patronen och dess elektronik behövde ersättas. Varmvattenberedaren var helt. Jag fick en bra och tydlig offert på jobbet med specifikation av förväntat ROT-avdrag. Inom en vecka bad Bålsta att få komma ut och jag hade ärende till huset och öppnade åt dem. En elektriker medföljde samtidigt och en ny elpanna sattes in efter påfyllning av vatten och luftning av radiatorerna. Pannan ställdes in på automat. Det fattades några fastsättningsanordningar av ytterluckan och det utlovade man att de skulle skicka efter från leverantören. Pannan startades och jag fick informationen att det skulle ta ett tag innan värmen skulle komma. Jag var kvar i huset någon timme efter att arbetet var klart och jag kollade om jag kände någon värme men det gjorde jag inte än. Jag åkte då hem och avsåg att jag i alla fall skulle tillbaka dagen efter.

När jag var tillbaka märkte jag direkt att värmesystemet inte hade fungerat. Alla radiatorer var kalla. Jag ringde då direkt till Bålsta och berättade om situationen. De lovade att de skulle skicka en ny elektriker från tillverkarens serviceagent. Jag ordnade så att jag satte upp en nyckelgömma på utsidan och lade nycklarna till huset i den och meddelade koden för att öppna den.

Huset ligger i Åkersberga och den nye elektrikern bodde där.
    Han konstaterade att systemet var kalt men insåg att systemet gav värme när pannan sattes i reservläge. Inga fäst-detaljer hade han medfört än.

Han tog med manualen med sig och återkom efter någon dag med utrustning för att analysera och upptäcka felet.
    Han fann då att en kabel inne på styrkortet eller anslutning glappade och när detta åtgärdades fungerade även automatiken och värmen kom direkt ut till Radiatorerna. Pannan var ju varm hela tiden.
    Efter ytterligare en vecka ringde Bålsta och meddelade att de hade fått tag på alla fäst-detaljer och manualen och ville åka ut och slutföra arbetet vilken de också gjorde förra veckan och idag var jag där och allt fungerade perfekt. Inga kvarlämnade delar fanns heller. Jag hade redan frågat om de kunde byta en avstängningskran till huvudledning av inkommande vatten.
    Detta arbete gjordes och tillades enligt överenskommelse korrekt på fakturan. Det gladde mig att jag skulle få över en månad på mig att betala. Nu betalade jag samma dag jag fick fakturan.
    Bålsta meddelade att jag var välkommen att komma tillbaka med begäran om hjälp senare. Det ganska troligt att det kan bli så för jag är nöjd med arbetet även om jag tycker att de hade otur med felet i den nya el-pannan. Jag kan gissa att den enheten jag hade fått hade stått på lagret ett tag och fungerat som reservdelslager. (Bara en gissning)

Företaget har gjort vad de ska. De har säkert fått betala för de extra arbeten installatörerna har får utföra. Detta har dock inte kostat mig något. Jag hade ju samtidigt ärenden till huset för ett större arbete med dräneringen. De har alltid betett sig juste.

Ni får gärna korta ner mina synpunkter och upplevelser!
  • 2019-11-18
    Min 0rdenarie rörmokare struntade i problemet som uppstått, med den reglermodul för värmeregleringen på min pelletspanna, som han monterat. värmen i elementen gick upp till över 70 grader, men han tyckte bara att jag skulle strypa värmen på elementen och vänta tills han skulle få tid att åtgärda det.
    Efter en vecka lade pannan av och han hade inte hört av sig eller svarat på mina desperata telefonsamtal.
    Efter idogt letande på nätet efter någon reparatör, hamnade jag till slut hos Bålsta rör.
    Dom hade egentligen inte heller tid, men när jag berättade om mina problem, så lovades jag hjälp. Den trevliga killen i andra änden, sa att när värmen inte fungerade, så gick det före allt annat.
    Efter en dryg timme kom en jättetrevlig montör, han hade fått avbryta ett annat jobb, för att hjälpa mig. Det kan man väl kalla service på hög nivå!
    Tack David Lilja, som fixade så värmen kom tillbaka 0ch tack till dig, som jag pratade med på telefonen.
    Dom allra bästa rekommendationer får ni från mig.
    skrev om Bålsta Rörmokeri
    Tack Agnes och det känns fantastiskt roligt att du känner dig så nöjd och att vi kunde hjälpa dig på bästa sätt. Hör gärna av dig framöver om du har framtida problem eller önskningar kring dina rör!