Bålsta Rörmokeri

Galoppvägen 4, 746 39 Bålsta — Visa karta

Välkommen till Bålsta Rörmokeri!

Upphovsmannen till Bålsta Rörmokeri är Mikael Wranding som efter många år som rörmokare på ett antal välrenommerade rörmokarfirmor valt att starta eget. År 2017 blev det officiellt att Bålsta Rörmokeri skulle hjälpa invånarna i Bålsta med omnejd med allt som involverar rör och vattenläckor.

Målet har alltid varit att bli Bålstas egen lokala rörmokarfirma som riktar sig både till privata men även företagskunder. Du kan ringa Mikael dygnet runt alla dagar om året när dina rör behöver akut hjälp! Varmt välkomna!
Öppet just nu
Mån-Sön: 00:00-23:50

Läs vad 81 kunder tycker om Bålsta Rörmokeri

• 2020-08-27

Jiri S skrev om Bålsta Rörmokeri
    Trevligt bemötande, bra service och bra utfört jobb! Läs mer
  • 2020-08-16

Susanne K skrev om Bålsta Rörmokeri
    Vi fick akut problem med vår duschblandare en tidig morgon. Ringde vid 8 och Micke ordnade ny blandare, kom och bytte den och allt var klart innan lunch. Snabbt, stabilt och jättejättebra! Läs mer
  • 2020-08-13

Elke V skrev om Bålsta Rörmokeri
    Nya kranar i dusch och tvättställ.
    Trevlig personal. Snabb installation.
    Utmärkt. Läs mer
  • 2020-07-23

Per H skrev om Bålsta Rörmokeri
    Pågående byggprojekt av enfamiljshus i privat regi där Bålsta Rörmokeri sköter all vvs installation. Dom har ett väldigt proffessionellt bemötande, agerande och besitter stor kunskap inom sitt område.
    Mycket bra kommunikation och problemlösning har lett till en felfri upplevelse. Läs mer
  • 2020-07-08

Anna M skrev om Bålsta Rörmokeri
    Proffsigt och schysst bemötande. Lyhörda och hjälpsamma trots ändrade direktiv från vår sida. Läs mer
  • 2020-07-01

Max Å skrev om Bålsta Rörmokeri
    Jag fick hjälp med en rinnande toalett som gjorde mig sjukt irriterad. Jag kontaktade Bålsta Rörmokare som raskt skickade den trevlige och kunnige rörmokaren David som löste problemet lätt som en plätt med ett byte av en reservdel. Muggen är som ny. Jag är framförallt nöjd med hur snabbt de löste allt. Jag rekommenderar Bålsta Rörmokare varmt./Max Läs mer
  • 2020-06-29

Nina E skrev om Bålsta Rörmokeri
    Byte av vvb, trevliga, professionella, arbetet gick snabbt och smidigt. Läs mer
  • Mattias K

2020-06-18

Mattias K skrev om Bålsta Rörmokeri
    Fick hjälp med att flytta en ackumulatortank till solvärmeanläggningen inför vårt bygge av pannrum.

Trevlig personal och snabb service. En bra rörmokare med hög kompetens. Läs mer
  • 2020-06-17

Mathias P skrev om Bålsta Rörmokeri
    Installation av vattenutkast.

Svar på offert inom ett par timmar, bokad tid inom ett par dagar. Proffsigt trevligt bemötande vid kontakt.
    Arbetet utfördes snabbt och superbra!

Använder mig gärna av företaget igen och kommer rekommendera det till vänner och bekanta. Bålsta Rörmokeri levde helt klart upp till alla mina förväntningar om ett bra seriöst lokalt företag. Läs mer
  • 2020-06-10

Ulf L skrev om Bålsta Rörmokeri
    Renovering av badrum efter fuktskada.
    Vi blev väl bemötta av servicevänliga personer.
    Rörmokaren var mycket hjälpsam och löste problem. Läs mer
  • 2020-05-10

Agneta I skrev om Bålsta Rörmokeri
    Köksblandare FM Mattsson
    12/3-20
    Trevligt och bra bemötande redan vid
    första kontakten per telefon.
    Inga problem, allt fungerade bra och arbetet utfördes efter förväntan!
    Det bästa av allt att jag fick hjälp så fort.
    Tacksam kund!
    Agneta Röseler Läs mer
    2020-05-10 Bålsta Rörmokeri svarar Agneta I
    Vad bra att vi kunde leva upp till era förväntningar och det är bara att höra av dig vid framtida rörarbeten.
  • 2020-05-08

Emelie M skrev om Bålsta Rörmokeri
    Fixade till läckande kran i tvättstället i badrummet.
    Kort väntetid för att få det ordnat.
    Trevligt bemötande av reparatören och bra jobb. Läs mer
    2020-05-10 Bålsta Rörmokeri svarar Emelie M
    Tack Emelia, jag vidarebefordrar berömmet till montören. Det är bara att höra av dig framöver!
  • 2020-05-07

Bostadsrättsföreningen V skrev om Bålsta Rörmokeri
    Köpte ett byte av avloppslucka för en Brf. Väldigt bra service, väldigt bra kontakt och trevliga killar. Rekommenderas starkt! Läs mer
    2020-05-10 Bålsta Rörmokeri svarar Bostadsrättsföreningen V
    Tack! Det där jobbet var faktiskt inte bara, men det gick helt exemplariskt! Väldigt bra frilagt och grävt utav bostadsrättsföreningen själv ska dock tilläggas :)
  • 2020-05-07

Maria W skrev om Bålsta Rörmokeri
    Proffsiga, de är alltid i tid, arbetet går fort och det blir bra plus snyggt! Läs mer
    2020-05-10 Bålsta Rörmokeri svarar Maria W
    Tack Maria för de fina orden! Det ska jag skicka vidare till montörerna!

Anita I skrev om Bålsta Rörmokeri
    Pålitliga!
    Kunniga!
    De skötte allt rörmokeri i vårt nya badrum. Läs mer
    2020-05-10 Bålsta Rörmokeri svarar Anita I
    Tack Anita och jag hoppas att ni hör av er framöver med framtida jobb!
  • Bernt E

2020-05-05

Bernt E skrev om Bålsta Rörmokeri
    Vår varmvattenberdare gick sönder en söndag. Fick tips om B R.
    Ringde samma kväll och de var här på måndag morgon och bytte ut beredaren. Allt klart före lunch samma dag.
    Strålande service med andra ord. Läs mer
    2020-05-05 Bålsta Rörmokeri svarar Bernt E
    Ibland går det riktigt fort och det är glädjande att vi kunde hjälpa dig med så kort varsel. Hör gärna av dig i framtiden Bernt!

Bertil   skrev om Bålsta Rörmokeri
    De har gjort ett bra jobb. Det gick snabbt att få kontakt och byte av varmvattenberedare. Läs mer
    2020-05-05 Bålsta Rörmokeri svarar Bertil
    Tack Bertil, det gick väldigt smidigt hemma hos dig. Hör gärna av dig ifall du behöver hjälp framöver!

Pernilla K skrev om Bålsta Rörmokeri
    Jag köpte installation av badkar och är mycket nöjd med både bemötande och utfört arbete! Läs mer
    2020-05-05 Bålsta Rörmokeri svarar Pernilla K
    Tack Pernilla och vad roligt att allt gick så bra ändå trots försenade leveranser med badkar.

Sven E skrev om Bålsta Rörmokeri
    Snabba i kontakter och proffsiga! Läs mer
    2020-05-05 Bålsta Rörmokeri svarar Sven E
    Hej Sven och tack för omdömet! Jag hoppas du återkommer ifall du får fler rörproblem i framtiden.
  • 2020-03-31

Ulf Jan-Erik S skrev om Bålsta Rörmokeri
    Tack Dennis för utmärkt och snabbt åtgärd av badkarskranen. Läs mer
    2020-04-05 Bålsta Rörmokeri svarar Ulf Jan-Erik S
    Tack Ulf för de orden! Dennis är en klippa!
  • 2020-03-12

Bengt R skrev om Bålsta Rörmokeri
    Mycket nöjd, snabb service. Byte av cirkulationspump. Läs mer
    2020-03-15 Bålsta Rörmokeri svarar Bengt R
    Tack Bengt, det är bara att du hör av dig ifall du behöver mer hjälp framöver!
  • 2020-03-12

Annika D skrev om Bålsta Rörmokeri
    Bålsta rör är pålitligt och korrekt. De kunniga och snabba. Läs mer
    2020-05-05 Bålsta Rörmokeri svarar Annika D
    Tack Annika, det är bara att du hör av dig nästa gång du behöver hjälp.
  • 2020-02-05

David M skrev om Bålsta Rörmokeri
    Jag ringde Bålsta Rörmokeri när min varmvattenberedare börjat läcka.
    Dom bokade in jobbet och utförde det exemplariskt.
    När dom endå var på plats så passade dom på att byta en läckande kran i handfatet.

Suverän service av två duktiga killar på Bålsta Rörmokeri Läs mer
    2020-02-05 Bålsta Rörmokeri svarar David M
    Det var roligt att höra killarna hjälpte dig väl, det ska jag framföra till dem först av allt imorgon!
  • 2020-02-04

Ulrika T skrev om Bålsta Rörmokeri
    Proffsiga! Arbetet genomfördes snyggt och prydligt på utsatt tid. Mycket nöjd. Läs mer
    2020-02-05 Bålsta Rörmokeri svarar Ulrika T
    Tack Ulrika! Dennis gjorde ett riktigt bra jobb där, kul att ni är nöjda!
  • 2020-01-22

Lars-erik L skrev om Bålsta Rörmokeri
    De var mycket tillmötesgående och ställde upp i en prekär situation. När han kom hit, fixade han det på 10 min. Sen kan man ju tycka att ta betalt för 2 timmar är i dyraste laget.
    Lars-Erik Larsson/Brf Furuhäll. Läs mer
    2020-01-27 Bålsta Rörmokeri svarar Lars-erik L
    Hej Lars-Erik,

Det kändes bra att vi kunde hjälpa dig när du ringde akut dagen innan julafton, trots att vi alla var lediga! Som tur var så kunde en av våra rörmokare ställa upp och avbryta sin föräldraledighet den dagen för att kunna hjälpa er.

Det känns dock synd att du upplever att kostnaden inte överensstämde med den servicen du fick, då jag även var tydlig med vad det skulle kosta att avbryta sin ledighet och laga eran läcka.

Hör gärna av dig om du vill diskutera detta vidare!
    Med vänlig hälsning,
    Mikael Wranding
  • 2019-12-25

Seth-ove A skrev om Bålsta Rörmokeri
    En varmvattenberedare och jag är väldigt nöjd med dom Läs mer
    2020-01-27 Bålsta Rörmokeri svarar Seth-ove A
    Kul att höra, hör gärna av dig om du behöver hjälp framöver!
  • 2019-12-25

Daniel O skrev om Bålsta Rörmokeri
    Snabb, proffsig och trevlig service. Toppen! Läs mer
  • 2019-12-12

Karl M skrev om Bålsta Rörmokeri
    Bålsta rörmokarutbildningen utförde jobbet snabbt och proffesionellt. Mycket trevliga hantverkare. Läs mer
  • Per F

2019-12-12

Per F skrev om Bålsta Rörmokeri
    Första kylan vintern 2019 frös vattenutkastarn till trädgårdsslangen. Ringde Micke som glatt svarade - Det fixar vi! Samma eftermiddag var utkastarn bytt. Super service!!!! Läs mer
    2020-01-28 Bålsta Rörmokeri svarar Per F
    Tack för orden! Nu har vi satt in en vattenutkastare som tömmer sig själv, så nu ska det inte hända igen. Glöm dock inte bort att ta loss vattenslangen innan vintern kommer!
  • 2019-12-10

Shiva P skrev om Bålsta Rörmokeri
    Fick hjälp på kort varsel, bra service och fint bemötande Läs mer
  • 2019-12-04

Per S skrev om Bålsta Rörmokeri
    Jag köpte tjänsten att reparera alt byta ut en el-panna i en anläggning från 1995.
    Jag var rädd för att hela värmesystemet skulle behövas bytas ut men när jag blev ombedd att ta ett fotografi på pannan såg de att de kände till pannan och jag blev glad att det bara var själva el-patronen och dess elektronik behövde ersättas. Varmvattenberedaren var helt. Jag fick en bra och tydlig offert på jobbet med specifikation av förväntat ROT-avdrag. Inom en vecka bad Bålsta att få komma ut och jag hade ärende till huset och öppnade åt dem. En elektriker medföljde samtidigt och en ny elpanna sattes in efter påfyllning av vatten och luftning av radiatorerna. Pannan ställdes in på automat. Det fattades några fastsättningsanordningar av ytterluckan och det utlovade man att de skulle skicka efter från leverantören. Pannan startades och jag fick informationen att det skulle ta ett tag innan värmen skulle komma. Jag var kvar i huset någon timme efter att arbetet var klart och jag kollade om jag kände någon värme men det gjorde jag inte än. Jag åkte då hem och avsåg att jag i alla fall skulle tillbaka dagen efter.

När jag var tillbaka märkte jag direkt att värmesystemet inte hade fungerat. Alla radiatorer var kalla. Jag ringde då direkt till Bålsta och berättade om situationen. De lovade att de skulle skicka en ny elektriker från tillverkarens serviceagent. Jag ordnade så att jag satte upp en nyckelgömma på utsidan och lade nycklarna till huset i den och meddelade koden för att öppna den.

Huset ligger i Åkersberga och den nye elektrikern bodde där.
    Han konstaterade att systemet var kalt men insåg att systemet gav värme när pannan sattes i reservläge. Inga fäst-detaljer hade han medfört än.

Han tog med manualen med sig och återkom efter någon dag med utrustning för att analysera och upptäcka felet.
    Han fann då att en kabel inne på styrkortet eller anslutning glappade och när detta åtgärdades fungerade även automatiken och värmen kom direkt ut till Radiatorerna. Pannan var ju varm hela tiden.
    Efter ytterligare en vecka ringde Bålsta och meddelade att de hade fått tag på alla fäst-detaljer och manualen och ville åka ut och slutföra arbetet vilken de också gjorde förra veckan och idag var jag där och allt fungerade perfekt. Inga kvarlämnade delar fanns heller. Jag hade redan frågat om de kunde byta en avstängningskran till huvudledning av inkommande vatten.
    Detta arbete gjordes och tillades enligt överenskommelse korrekt på fakturan. Det gladde mig att jag skulle få över en månad på mig att betala. Nu betalade jag samma dag jag fick fakturan.
    Bålsta meddelade att jag var välkommen att komma tillbaka med begäran om hjälp senare. Det ganska troligt att det kan bli så för jag är nöjd med arbetet även om jag tycker att de hade otur med felet i den nya el-pannan. Jag kan gissa att den enheten jag hade fått hade stått på lagret ett tag och fungerat som reservdelslager. (Bara en gissning)

Företaget har gjort vad de ska. De har säkert fått betala för de extra arbeten installatörerna har får utföra. Detta har dock inte kostat mig något. Jag hade ju samtidigt ärenden till huset för ett större arbete med dräneringen. De har alltid betett sig juste.

Ni får gärna korta ner mina synpunkter och upplevelser! Läs mer
  • 2019-11-18

Agnes U skrev om Bålsta Rörmokeri
    Min 0rdenarie rörmokare struntade i problemet som uppstått, med den reglermodul för värmeregleringen på min pelletspanna, som han monterat. värmen i elementen gick upp till över 70 grader, men han tyckte bara att jag skulle strypa värmen på elementen och vänta tills han skulle få tid att åtgärda det.
    Efter en vecka lade pannan av och han hade inte hört av sig eller svarat på mina desperata telefonsamtal.
    Efter idogt letande på nätet efter någon reparatör, hamnade jag till slut hos Bålsta rör.
    Dom hade egentligen inte heller tid, men när jag berättade om mina problem, så lovades jag hjälp. Den trevliga killen i andra änden, sa att när värmen inte fungerade, så gick det före allt annat.
    Efter en dryg timme kom en jättetrevlig montör, han hade fått avbryta ett annat jobb, för att hjälpa mig. Det kan man väl kalla service på hög nivå!
    Tack David Lilja, som fixade så värmen kom tillbaka 0ch tack till dig, som jag pratade med på telefonen.
    Dom allra bästa rekommendationer får ni från mig. Läs mer
    2019-11-28 Bålsta Rörmokeri svarar Agnes U
    Tack Agnes och det känns fantastiskt roligt att du känner dig så nöjd och att vi kunde hjälpa dig på bästa sätt. Hör gärna av dig framöver om du har framtida problem eller önskningar kring dina rör!
  • Nikos S

2019-11-18

Nikos S skrev om Bålsta Rörmokeri
    Tillmötesgående firma.
    Trevlig och kunnig rörmokare på plats. Läs mer
    2019-11-28 Bålsta Rörmokeri svarar Nikos S
    Tack Nikos, återkom gärna när du behöver mer hjälp.
  • 2019-10-28

Lars A skrev om Bålsta Rörmokeri
    Tillsyn av värmepanna med el.
    Inget att klaga på
    De levde upp till förväntningarna
    OK Läs mer
    2019-10-29 Bålsta Rörmokeri svarar Lars A
    Tack Lars, det är bara att höra av dig i framtiden ifall du behöver vidare hjälp.
  • 2019-10-21

Ellen I skrev om Bålsta Rörmokeri
    Varmvattnetbetedaren slutade fungera. Rörmokare komma samma dag och installera en provisorisk. Kunde sen återkomma två dagar efteråt men det kunde inte jag. Vi bestämde en ny dag som passade oss båda. Kunnig trevlig rörmokare! Läs mer
  • Eren E

2019-10-21

Eren E skrev om Bålsta Rörmokeri
    Trevlig och ambitiös röris.
    Snabb hjälp av kunniga rörisar.
    Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-10-18

Johan S skrev om Bålsta Rörmokeri
    Trevliga, kompetenta och punktliga rörmokare som håller det dom lovar! Läs mer
  • 2019-10-18

Fredrik L skrev om Bålsta Rörmokeri
    Mycket trevlig och kunnig personal!
    Mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-10-16

Anders B skrev om Bålsta Rörmokeri
    Byte termostater element, vänligt, snabbt och bra jobb! Läs mer
    2019-10-17 Bålsta Rörmokeri svarar Anders B
    Tack för omdömet Anders, det gick väldigt smidigt med ditt jobb. Ring när du behöver mer hjälp!
  • 2019-10-06

Ingrid R skrev om Bålsta Rörmokeri
    Byte av toalett. Bra bemötande. Bra och snabbt utfört arbete. Smidig i kontakten inför utfört arbete. Läs mer
  • 2019-10-04

Bengt O skrev om Bålsta Rörmokeri
    De gör ett bra jobb, och kommer när de har lovat.

Rekommenderar dem gärna- Läs mer
    2019-10-17 Bålsta Rörmokeri svarar Bengt O
    Tack för det Bengt, hör av dig när ni behöver mer hjälp!
  • 2019-09-26

Andreas L skrev om Bålsta Rörmokeri
    Bålsta Rörmokeri installerade rör för vårt nya badrum. Mycket professionella och bra att ha att göra med. Effektiva! Läs mer
    2019-09-26 Bålsta Rörmokeri svarar Andreas L
    Tack för det fina omdömet Andreas!
  • 2019-09-10

Mats J skrev om Bålsta Rörmokeri
    Allt har funkat perfekt så nöjd Läs mer
    2019-09-12 Bålsta Rörmokeri svarar Mats J
    Roligt att höra Mats, det är bara höra av dig om du behöver mer hjälp i framtiden!
  • 2019-08-29

Martin I skrev om Bålsta Rörmokeri
    Beställde en installation av vattenutkastare.

Installationen blev otroligt snyggt gjort även på insidan av väggen. Väldigt enkel och bra kommunikation med företaget.

Rekommenderas starkt !! Läs mer
    2019-09-01 Bålsta Rörmokeri svarar Martin I
    Hej Martin, tack för de fina orden. Roligt att höra att ni blev nöjda!
  • 2019-07-25

Kulturföreningen K skrev om Bålsta Rörmokeri
    Vi beställde rörarbete och WC. Allt gick enligt avtalat. Så vi anlitar gärna Bålsta Rörmokeri igen. Läs mer
  • 2019-07-09

Pia S skrev om Bålsta Rörmokeri
    Bra service, kommer i tid, förklarar vad som behöver göras och ger bra tids och kostnads uppskattningar. Läs mer
  • 2019-07-09

Anna K skrev om Bålsta Rörmokeri
    Montering av ny toalett. Toppenservice kom dagen efter och monterade. Läs mer
  • 2019-06-21

Klaesson & Lindmarks B skrev om Bålsta Rörmokeri
    Alltid seriöst utförda arbeten och snabb respons. Kan varmt rekommendera Läs mer
  • 2019-06-17

Bo R skrev om Bålsta Rörmokeri
    allt är bra // ordning och reda på företaget Läs mer
    2019-06-17 Bålsta Rörmokeri svarar Bo R
    Tack för omdömet, det var roligt att höra!
  • Skokloster H

2019-06-14

Skokloster H skrev om Bålsta Rörmokeri
    David hjälpte oss med ett mindre jobb och var punktlig, proffsig, snabb, och utomordentligt trevlig. Full pott! Läs mer
    2019-06-16 Bålsta Rörmokeri svarar Skokloster H
    Det var glädjande att höra, det ska jag föra vidare till David!

Galoppvägen 4, 746 39 Bålsta