Barsbro Bil

Skälbyvägen 35, 175 64 Järfälla — Visa karta

GRENVÄGEN 6, 15242, SÖDERTÄLJE
Södertälje City Bilcenter
Mohannad A:
Jag är mycket nöjd med mitt bill köp komer varmr rekomedera er till mina vener andra mes vänligase hälsningar mohannad

Försäljare av begagnade bilar nära Barsbro Bil:

Veddestavägen 2, JÄRFÄLLA
Välkommen till Riddermark Bil i Järfälla. Här hjälper vi dig med avyttring av ti... Läs mer ›
Siluxgruppen I Stockholm:
Bra bemötande och proffsig sälg

SPJUTVÄGEN 5 C, Järfälla
Självklart tar vi er bil som inbyte. Läs mer ›
Dan L:
Jag tycker bemötandet var mycket bra och fick bra information i samband med mitt bilköp. De var också mycket trevliga i sitt sätt mot mig s...

Siktgatan 3A, VÄLLINGBY
Familjebil-Center hjälper dig med din bilaffär. Läs mer ›
Örn K:
Andra bilaffären för oss hos Familjebil-Centeroch vi är jättenöjd,vi rekommenderar för en trygg affär.

Bergslagsvägen 394, VÄLLINGBY
På Swebilar hjälper vi dig till ditt livs bästa bilaffär. Genom hög service och ... Läs mer ›
Andre D:
Bra mottagande trevlig personal allt som allt en bra första bilköpare upplevelse tack Alex !!!

Läs vad 5 kunder tycker om Barsbro Bil

• Nikos P
    Nikos P skrev om Barsbro Bil
    Köp inte era bilar hos barsbro bil, ni kommer ångra er direkt efter som i mitt fall, dålig service bort förklaringar och slutändan var tvungen att anmäla honom för han ska tillsluts fixa min bil. Köpte 2011 en caddy 06 modell. allt funkade perfekt tills jag kör bilen och efter ett tag märker jag att bilen startar och alla lampor lyser i service och så vidare, jag gick tillbaka han skickade bilen till MTO bilcenter som han samarbetade och dem bytte nån sensor och bilen funkade bra tills efter 2-3 veckor det började hända igen och den hära gången vägrar han laga den eftersom MTO bilcenter har tydligen lurat honom! efter tjafs och anmälningar mot honom så fixar han min bil, Vill ni ha bil utan problem? vill ni ha bil utan att ni hamnar i svåra sits gör er en tjänst köp inte hos honom! hans egna människor rekommenderar att inte köpa hos honom på grund att han är ute efter bara o tjäna pengar. efter så lång tid så sålde jag caddy vidare utan problem, men ångrar mig att jag köpte den då jag förlorade en del pengar, köp era bilar hos seriösa företag och inte clownföretag och sånt. köp där du är känner dig säker! många som har köpt hos honom är väldig missnöjda på grund alla har blivit behandlade på detta fula sätt och att hans jävla bilar fungerar men efter 2-3 veckor dem fungerar inte.
  • Therese
    Therese skrev om Barsbro Bil
    Ojojoj, här finns de mycket att bita i.
    Till en början var jag väldigt nöjd med Barsbro bil, men nu när jag har sett andra sidan av dem blir man mörkrädd.
    De var väldigt trevliga under affären, men när jag fått hem bilen märker jag att värmen inte fungerar. Får åka tillbaka och mecken säger att de brukar glömma sätta tillbaka spjället efter de bytt filter. Men vänta här, du är deras meck, de är väl du som gör servicen?! 20mil tur och retur.

Men efter ett tag märker jag även att treans växel är svår att få i. Jag ringer deras meck som säger att det är vanligt att synkringarna blir dåliga på dem, först börjar trean, sen fyran och sist backen. Och de slår mig då att alla dessa krånglar för mig, men jag har hela tiden trott att jag inbillar mig.
    Lämnar in bilen, 20mil tur o retur, och får en inbytesbil att låna. Den skitigaste bil jag någonsin sett, luktar spya inuti och gamla ägarens tillhörigheter ligger kvar, såsom en strumpa i baksätet. dessutom går inte bakdörrarna att låsa, glad att jag inte bor i Stockholm... Men jag var ändå glad att jag fick låna en bil. Såklart! Och de tog inget extra betalt, det tackar vi för!
    När mecken sedan ringer mig ett par timmar (!) efter att vi lämnat in bilen och berättar för mig att de han sa tidigare om trean, fyran och back inte gällde (Han hade även sagt att han själv inte reparerar växellådor). Han hade provkört den, samt låtit en Nissan verkstad köra den, men de är tydligen inte växellådan - jag kan komma och hämta bilen.
    Då blir jag lite sur och poängterar att de faktiskt är något fel eftersom jag ibland inte får i trean, han säger då att jag växlar för fort? Konstigt tycker jag som inte är den enda som har problemet i min bil och dessutom aldrig haft de problemet på min sambos Nissan...
    När jag ber min sambo ringa och bestämma när han kan hämta bilen, har de helt plötsligt valt att hissa upp den igen och kolla mer saker.
    Dagen efter ringer han och säger att han bytt en motorkudde och nu ska allt vara bra, får inga kvitton - ingenting. Han visar bara en trasig motorkudde och hur ska jag kunna veta att den va min när jag inte kan se vart den utbytta sitter?
    Hur som, kommer hem och dagen efter ringer mecken och säger att han glömt en startbooster i min bil, konstigt säger jag. Med tanke på att en sådan inte behövs för min. Då har de kört med min i andra tjänster än provkörning, utan att meddela mig det. Dessutom har de ställt ett mindre rent föremål i mitt baksäte, rätt på tyget. När jag ifrågasätter det här hos mecken börjar han skrika o skälla på mig i telefonen.Han säger att han håller sina vertyg och maskiner rena samt att han gjort lagningen utan betalning av snällhet. Jag kontrar med att; Nej, problemet är fortfarande kvar SAMT att det är ett garanti ärende.
    Tillslut tröttnar jag på hans skrikande och ringer upp hans chef och berättar hur han bemött mig.
    Då undrar han om jag inte har vägarna förbi Stockholm snart så vi kan mötas upp, vilket jag tyvärr inte har. Han la även fram förslaget att jag skulle köra tillbaka den, glöm det!
    Har ni använt min bil till något annat utan att meddela mig eller gett mig betalt för det och sedan inte suddat ut era spår, då ska inte jag som kund behöva stå för det kalaset.
    Nej tack, nästa gång åker jag till min Nissan verkstad. Även fast försäkringsbolaget inte står för en krona pga garantin finns kvar (Bilen är en -09). Ska man som kund bli utskälld efter att man blivit utnyttjad, då är man absolut inte på rätt ställe!
    Synd bara att de skulle sluta såhär, för i början blev jag otroligt trevligt bemött!
    Tack för mig Barsbro!

*****
    Lägger till en kommentar efter fortsatt projekt med Barsbro.
    Fick en ny lånebil, den här gången en jag absolut tyckte motsvarade min bil. Supernöjd!
    Barbsbro stod för garantin och lämnade in växellådan på renovering på en neutral verkstad, men då de visade sig att lådan var i bra skick valde de istället att byta kopplingen. (De som testkört säger att de var lådan, snopna mekaniker som sedan öppnade lådan)
    Så nu har jag gått därifrån och är nöjd. Jag känner att de har gjort allt i deras makt för att jag som kund ska bli nöjd med mitt bilköp.
    Summan av de hela; Väldigt nöjd kund!
  • Micke C
    Micke C skrev om Barsbro Bil
    Fick tyvärr inget större förtroende för Barsbro Bil. Här står super-rekondade bilar på rad. De snackade mycket om yta och detaljer - titta vilken fin lack och kolla kromen - men när det kom till motor, bromsar och avgassystem så får man inga raka svar utan bara en hänvisning till att de ger tre månaders garanti och spydiga kommentar om att du köper ju en begagnad bil. När man försökte fråga mekanikerna på golvet (eller var det kanske bara rekondare) så kunde dem inte ett ord svenska. Inte kunde de ge en någon varudeklaration heller som man enligt Konsumentverket kan kräva på alla bilar över 30 000. När man förklarade att det inte går att köpa en förvisso sminkad gris i säcken och att man efter erlagd handpening ville göra en bildiagnos hos Svensk Bilprovning så fegade dem ur och påstod att de sålt bilen till någon annan.
  • Lars A
    Lars A skrev om Barsbro Bil
    Jag har varit kund i företaget sedan starten. Det är det bästa servicen som man kan få hos en bil firma, väldigt trevlig säljare och mycket bra service.Jag köpte en bil hos företaget en Renault megane årsmodel -00. efter en vecka ville den inte starta, då ringde jag säljaren och han skickade 2 mekaniker hem till mig för att kolla bilen, då visade det sig att det var ett dåligt start batteri,vilket bra service va?
    så jag rekomenderar varmt det företag. sällan får man en så bra service hos en bilhandlare, döm ut själv.
  • ct c
    ct c skrev om Barsbro Bil
    köp din bil någon annanstans. Rörigare och krångligare har jag inte varit med om. säljaren missade att säg att min bil skulle ombesiktigas.. något jag upptäckte av en slump. Något som jag fick göra, liksom hämta den hos verkstaden efter diverse strul. Min inbytesbil löstes inte hos finansbolaget och jag fick flera kravbrev på den sålda bilen.

Skälbyvägen 35, 175 64 Järfälla