Bayron Group

Välkommen till Bayron Group!

Vi är din kompetenta badrumsrenoverare i Enskede med omnejd. Går du i tankar av att renovera badrummet? Med lång erfarenhet och kompetenta medarbetare kan vi ta fram en offert helt skräddarsydd för ditt badrum. Vi garanterar alltid hög kvalitet och snabb service på utförda arbeten.

Vi på Bayron Group kan hjälpa dig installera allt från duschkabin, bubbelbadkar och WC till tvättmaskin, torktumlare, handdukstork och allt du kan tänka dig inom området badrum. Tveka inte att höra av dig till oss för ett förutsättningslöst möte där vi kan planera och ge råd inför din nästa badrumsrenovering. Varmt välkommen!

Läs vad 39 kunder tycker om Bayron Group 2

• Caroline R
    2021-10-22
    Yery o hans gäng är mycket duktiga o pålitliga o håller vad de lovar. Man känner sig i goda händer även när man själv inte har koll på allt.
  • 2021-08-30
    De har inte börjat jobbet men kommunikationen är redan jätte bra och känner mig trygg
    Jag skriver efter de är klar hur det gick
    2021-08-25
    Ett mycket trevligt bemötande av all personal
    Alltid lätt att få kontakt med arbetsledaren under arbetets gång
    Fantastisk service med hjälp som delvis föll utanför offerten
    Ett mycket snyggt badrum
  • Camilla R
    2021-08-20
    Jag flyttade in i ett hus där badrummets tätskikt var brutet. Badrummet behövde därav göras om.

Jag gjorde en riktigt grundlig research om ca 20 företag som kunde hjälpa mig renovera mitt badrum. Bland annat genom redo.se. Bayron Group blev det självklara valet. Jag är så otroligt, otroligt nöjd.

Innan min egna research frågade jag vänner och bekanta, och ingen ville rekommendera de hantverkarna de tidigare tagit hjälp av. Jag önskar därför att alla kunde få upp ögonen för Bayron Group, för att få en lika enkel och väl genomfört renovering som jag.

Ska jag sammanfatta Bayron Group med ett ord skulle det vara KUNSKAP/KUNNIGA - de är otroligt duktiga på det de gör.

* Offert
    Bayron var ett av 4 bolag som fick göra ett hembesök och ge offert. Bayron var lite billigare än de andra. Men framför allt gav de ett väldigt förtroendeingivande intryck och gav redan vid första träffen tankar, idéer och rekommendationer. Det var stor skillnad jämfört de andra företagen jag träffade. Bayron Group var absolut det självklara valet.

* Första träffen med projektledaren
    När Bayron sedan började sitt arbete fick jag träffa projektledaren. Han var väldigt kunnig och ännu fler rekommendationer, tankar och idéer fick jag till mina redan befintliga funderingar. Det var otroligt skönt att bolla med någon som var så otroligt kunnig och proffsig. Han är verkligen kunnig på allt. Dessutom otroligt skönt att enbart ha 1 kontaktperson.

* Tidigare erfarenhet
    Jag har tidigare varit med om ett stambyte, och hade erfarenhet av allt damm som sprider sig genom hela lägenheten trotts att allt kläs in i plast. När Bayron gjorde jobbet var det en helt annan upplevelse. Jag vet inte hur de gjorde, men det kom inte in något damm i resterande rum.

* Personalen
    Eftersom jag bodde hemma och befann mig hemma under dagarna pga Corona träffade jag de olika hantverkarna. Elektriker, Rörmockare och Plattsättare. Alltså - vilka ödmjuka, trevliga och framför allt KUNNIGA personer. Vilka proffs!

* Hittar lösningar på det mesta, för att tillgodose mina önskemål och få mitt drömbadrum
    Jag hade köpt lite ny inredning till badrummet. I och med min okunskap hade jag köpt produkter som kanske inte passade, med det löste de galant. Ville jag ändra något (exempelvis handdukstorkens placering) var det inga problem.

* Lösning av oväntade händelser
    Jag fick även ett oväntat problem med vattenventilen, var tvungen att kontakta kommunen och det blev helt enkelt ett litet sidojobb jag/vi inte räknat med (Uppmärksamma att detta inte hade något att göra med hantverkarna, utan berodde på att huset var från 1983. Tydligen hade många andra grannar haft samma problem). Men hela detta "missödet" löste Bayron galant även om det innebar att de inte kunde fortsätta jobbet och att det innebar lite fler resor.

* Tidsplan
    Tidsplanen hölls. Badrummet blev till och med klart tidigare och blev precis så som jag drömt om.

* Jag är så otroligt nöjd med Bayron Group
    Det låter kanske nästan som att jag blivit sponsrad av att skriva allt ovan. Men så är inte fallet. Bayron Group har ingen aning om vad jag skriver.
    Jag är så himla, himla nöjd. Detta är första gången jag själv renoverat ett badrum. Men då många vänner renoverat sina badrum genom åren har jag allt för ofta hört hur allt inte fungerat så bra. Jag har faktiskt inte hört någon som varit helt nöjd. Men det är jag!
    Så jag önskar verkligen att fler testar att använda sig av Bayron Group oavsett om de ska göra om hela badrummet, göra om köket, eller bara göra något litet. Oavsett vad jag ska göra i framtiden, kommer jag alltid först höra med Bayron om de kan hjälpa mig.
    2021-08-10
    Trevliga, noggranna, lite långsamma, lite svag kommunikation
    2021-08-09
    Väl utfört arbete och bra dialog vid renoveringen av badrummet.
    2021-07-18
    Tack till Bayron!

Jag och min man är väldigt nöjda med Bayron, som vi kontaktade inför en köksrenovering i villa. Arbetet innebar mer än bara ytskikt och uppfräschning – en vägg skulle flyttas, ett schakt göras mindre, en korridor skulle stängas igen och en ny dörr öppnas upp på ett annat ställe, renoveringen skulle påverka tre våningsplan där såväl vatten, ventilation och konstruktionens hållbarhet skulle påverkas på olika sätt. Flera frågetecken hängde i luften – behöver vi en stålbalk som håller upp konstruktionen, kommer vi få plats med kyl/frys som vi vill men inte kunde veta i förväg förrän man börjat riva väggar kring ett gammalt luftschakt? Denna typ av osäkerheter gjorde en del andra firmor mer ifrågasättande mot oss och la över mycket ansvar på oss för att redan i förväg i en planeringsfas ge firman order om att riva exakt här/bygga exakt så/staga upp exakt på detta sättet. Men inte Bayron – de var lyhörda och såg lösningar där andra ville ha tydlighet i förväg. De var vana att jobba i äldre hus (50-tal) och förstod att här måste man helt enkelt riva lite och öppna upp innan man vet vad som gömmer sig bakom och vad vi alltså har att jobba med. De var väldigt trevliga och lätta att ha att göra med i själva genomförandet. De som vi hade mest kontakt med hade tom designtips till oss (på enkel nivå – rörde sig om spotlights eller ej i köksskåpen), men blev mycket bättre tack vare att Bayron vågade ge råd till oss kunder och inte bara göra exakt som vi hade tänkt oss från början). En del saker gjordes med sådan professionalitet och självklarhet att vi blev förvånade (någon garderobsdörr sattes fast på millimetern där det passade bäst, vilket låter oväsentligt men påverkade hela möjligheten med garderobsinredning och andra möbleringsplaner vi hade). Såväl dragning av ny ventilation, el och vatten kändes tryggt och blev precis som vi ville. Efter renoveringen märkte vi småsaker som behövde fästas rätt efter en tid (någon golvplanka som behövde förankras, en utbuktning i en vägg som behövde spacklas över och målas igen). Allt detta kom Bayron över och gjorde gratis för att lämna ett helt färdigt jobb och även om de är oerhört uppbokade så hittade vi en tid när de kom och ordnade dessa småsaker. Det kändes tryggt att alltid kunna ringa Yeri och ta beslut via honom som han sedan förmedlade till sina anställda. Det som dock underlättade från vår sida var att vi hade möjlighet att jobba hemifrån under renoveringen och därför kunde ta små beslut ihop med hantverkarna för att driva bygget framåt snabbare. Jag och min man kan varmt rekommendera Bayron för renoveringar i villa.

Ni får gärna kontakta oss (Bayron förmedlar uppgifter i så fall). Mvh Matilda & Jorge
    2021-06-15
    Byron Group renoverade badrummet på mitt fritidshus och gjorde ett mycket gott arbete. Tidsplanen hölls bra och under hela förloppet hade jag löpande kontakt med arbetsledaren och fick goda råd. Jag är mycket nöjd med resultatet och kan absolut rekommendera dem för liknande arbetsuppgifter.
  • Ann D
    2021-05-01
    Jag fick ett helt nytt badrum och är väldigt nöjd med resultatet- det blev precis som jag hoppades.
    Kontakten och bemötandet har fungerat jättebra.
    Det enda jag saknade var en bättre framförhållning och planering i de olika momenten.
    Sammantaget en mycket positiv upplevelse.
    Mvh Ann
    2021-04-23
    Killarna var mycket trevliga och noga i sitt arbete. Allt gick enligt plan och resultatet är vi väldigt nöjda.
    Rekommenderas starkt

Alex
    2021-04-20
    Jag anlitade Bayron Group till att totalrenovera ett rum i min lägenhet. De lade nytt golv, renoverade tak, fixade fönster och bredspacklade samt målade väggar. Bayron Group var mycket hjälpsamma och trevliga i hela processen, svarade snabbt på mejl och telefon, och levererade ett snyggt slutresultat. Rekommenderar!
    Mvh Ebba
    2021-03-25
    Renovering badrum.
    Ett av få företag som var beredda att göra resan till där mitt hus ligger.
    Trevlig kontakt och bra kommunikation inför arbetet.
    Arbetet utfördes av hantverkare med dålig svenska men resultatet blev mycket bra.
    Det var några missförstånd åt båda hållen på vägen och tog lite längre tid än planerat.
    Men resultatet blev bra efter några små justeringar.
    2021-03-10
    Vi beställde slipning av alla golv i huset. Fick ett väldigt bra bemötande samt att dom höll tider och pris enligt offert. Mycket nöjd!
    2021-02-10
    Pålitligt företag som gör det dem anlitas för plus mycket mer.

/Mauro på Camfes AB
    2021-01-23
    Vi har fått ett mycket bra bemötande och vi har fått en jättefin tvättstuga!
    2021-01-22
    Total renovering av ett lite mindre badrum. Allt har gått snabbt och smidigt och jag har fått bra information om det löpande arbetet så jag har hela tiden känt mig trygg och väl omhändertagen.
  • 2021-01-20
    Vi är extremt nöjda med Yery och Bayron Group för vår totalrenovering. Från offerten till städning, vi uppskattade tydlig och rak kommunikation. Trotts att vi alltid lagt på nya uppgifter och extra arbete, deras teams kämpade hårt och allt blev fixat ordentligt. Vi är jätte glada att de kunde hjälpa oss, sakkunniga, lösningsinriktade och tillmötesgående. Vi stark rekommenderar.. kommer definitivt anlita dem igen.
    Hej Marc
    Tack för ett bra samarbete!
    Mvh Yery
    2020-12-17
    De målade om och renoverade badrum. De är proffsiga, snabba och lätta att kommunicera med.
    Arbetslagsledare Yery gör verkligen allt för att man som kund ska känna sig nöjd. Kan varmt rekommendera! 👍🏻
    2020-12-01
    Vi anlitade Bayron för att bygga nya inneväggar och dra el i samband med en flytt, vilket gjorde att vi hade en begränsad tidplan. Bemötandet var mycket trevligt från början, men vi drabbades tyvärr av förseningar i leveransen. Kommunikationen var inte omedelbar, men tydlig och klar. (Som köpare vill man ofta vara informerad innan saker ens hänt. :-)) Trots förseningarna, som inte var kopplade till Bayron direkt, höll företaget tidplanen och kämpade hårt för att hålla vad de lovat! Väggarna blev bra och klara i tid, det var ett bra samarbete. Både arbetsledningen och gänget på plats var trevliga och kompetenta. Vi kommer anlita Bayron igen för våra framtida projekt.
    2020-11-23
    Jery är väldig lätt tillgänglig, ha koll på det händer saker och lätt att kommunicera med. Allt gick stort sett smidigt.

Alla hans anställda som kom gjorde ett utmärkt arbete. Vi är jätte nöjda!

Jag kommer definitivt boka Bayron igen i framtiden!
    2020-09-05
    Väldigt nöjd med min helrenovering. Proffesionellt och tryggt under hela processen. Snabb respons från företaget så fort jag hade någon fråga. Arbetet slutfördes i tiden enligt ök. Allt perfekt. Kan stark rekommendera dem och såklart att om jag behöver renovera något framöver kommer jag anlita Byron group igen!
    2020-08-28
    Bayron Group slipade alla våra golv på bottenvåningen, målade alla väggar mm invändigt både uppe och nere samt fixade en hel del annat (el, byte av blandare i kök och badrum mm). Vi är väldigt nöjda! Proffsigt bemötande och snyggt utfört. Yery - som ledde arbetet - var mycket lyhörd och serviceminded. Även efter att vi betalat allt återkom de och fixade till småsaker som vi kom på efter hand. Vi är verkligen mycket nöjda!/ Christine och Stefan i Täby
    2020-08-25
    Anlitade Bayron Group för köksrenovering samt byte av ytterdörr och innerdörrar. Vi är jättenöjda, allt flöt på enligt plan. Bayron Group var punktliga och noggranna, och när det dök upp saker längs vägen som behövde åtgärdas (tex flytt av ventilationsaggregat, vilket vi inte hade räknat med) så var det inga problem. De blev färdiga exakt den dagen de hade utlovat . Tydligt specificerad faktura, och de låg bra i pris jämfört med de andra firmorna vi tog in offert från. Vi kommer garanterat anlita Bayron Group igen!
    2020-08-01
    Renoverade 3 rum; nytt tak, golv och fixade väggarna. Allt blev gjort med väldigt bra kvalitet. I tid. Och till överenskommet pris...så jag är väldigt nöjd!

Bayron visade prov på hög yrkesstolthet, hjälpsamhet och lyckades få till riktigt bra lösningar även på de problem/krux som man alltid stöter på längs vägen.
  • 2020-07-12
    Vi anlitade Yery från Bayron Group då vi hade behov av att slipa golv och måla om hela lägenheten. Vår lägenhet är väldigt gammal och under renoveringens gång framkom det saker som lika gärna kunde mörkas. Men Yery tillsammans med sina kollegor var väldigt noggranna och professionella och kontaktade oss kontinuerligt genom hela arbetet så vi kunde ta ställning till hur vi ville ha slutresultatet. Vi vart vart supernöjda och dom var väldigt prisvärda!
    Jag skulle definitivt rekommendera dom!

Hälsningar från,
    Polis Robin och Klara
    Hej Robin och Klara!
    Tack för ert förtroende och tillit.
    Det har varit en ära att kunna jobba med er.
    Mvh Bayron Group!
    2020-05-12
    Effektivt och prisvärt jobb med proffsigt resultat! Vi hittade Bayron Group tack vare en personlig rekommendation av vänner som anlitat samma firma, då behövde hjälp med omfattande grundarbete och målning av vår lägenhet. Killarna som kom jobbade på flitigt, ingen maskning här inte! Vi kände oss även väldigt trygga med chefen Yery som uppvisade stor flexibilitet under hela processen. Vi kommer absolut att rekommendera Bayron för måleriarbete.
    2020-05-10
    Jag anlitade Bayron group för totalrenovering av min lägenhet på 75kvm där allt i hela lägenheten behövdes bytas ut i princip eftersom inget egentligen gjorts i lägenheten sedan sent 70-tal. Arbetet var därför omfattande och jag hade begränsad tid att få det klart samtidigt som jag hade stora krav på såväl kvalité som estetiken.
    Arbetet satte snabbt igång med full fart och stor effektivitet och så fort frågor uppstod gick Yery alltid att få tag på direkt. Personal är samarbetsvilliga och hjälpsamma och man kan lita på deras uppskattad datum för hela arbete.
    Pga rådande situation kring Coronavirus var det många leveransförseningar som jag varit full beredd på skulle skjuta upp inflyttningsdatum avsevärt. Trots det flöt det hela på mycket bra och jag var MYCKET nöjd med såväl tjänstvillighet som kvalité i det utförda arbetet.
    Summa summarum av detta är att Bayron group har mina varmaste rekommendationer till vem som helst som går i renoveringstankar. Bayron group är den mest professionella och pålitliga renoveringsfirma jag någonsin varit i kontakt med och nästa gång jag behöver renovera är det till dem jag ska vända mig direkt!

Hatten av till Yery och hans personal!

Mvh, Natalija Gnjatovic
  • 2020-04-05
    Jag var väldigt nöjd med hela min renovering som Bayron utförde. Jobbet var att måla väggar, slipa & lacka golv samt riva och bygga om en vägg. Jag bestämde mig för att även riva och göra om golv i hall och kök samt måla stuckaturer och lite annat som inte ingick i den ursprungliga offerten, och de utförde trots det jobbet på utsatt tid.
    Yery hjälpte även till med att köpa material och ge bra råd, svarade alltid snabbt i telefon på frågor.
    Pålitligt och professionellt företag, trevliga killar som gjorde ett noggrant och fint jobb - rekommenderar starkt!
    2019-10-20
    Allt bra utom när fakturan kom. När jag skrev in bg- nummer kom ett namn upp som inte står på fakturan. Hur ska man då veta att man betalar till rätt firma?
    2019-10-06
    Installerade på ett par timmar trädgårdsbelysning vi behövde för en stor fest vi hade hemma den 31 augusti.
    Mycket bra service, arbete och kontakt.
  • 2019-07-01
    I am highly satisfied with service provided by Bayron group. Good were bought by company only

I met company through BraByggare.se

Yes, company lived upto expectations.

Craftsman were skilled and they delivered the job in expected manner.

I am also happy with project co-ordinator 'Yery' . He ensured that customer demands are met and was accessible whenever required.
    2019-06-28
    Vi hade förmånen att välja rätt företag för vår vardagsrumsrenovering, allt gick väldigt smidigt från början till slut. Arbetsledaren, Yery, var väldigt professionell med rak och tydlig kommunikation och dessutom väldigt kunnig om det mesta i byggväg. Under byggets gång visade det sig att även byggarna var väldigt kunninga och arbetade snabbt med mycket bra resultat. Dessutom var de nogranna när det gäller att städa upp efter dagarna slut speciellt under de dammiga faserna av byggprojektet. Genom att Yery nogrannt följde byggets utveckling fanns det hela tiden möjlighet att göra korrigeringar som vi kom på under renoveringen. Ingenting var besvärligt eller omöjligt att göra vilket märktes när upptäckte att vi tänkt fel när det gällde en vägg som senare flyttades utan problem.

Jag vill verkligen rekommendera Bayron Group då slutresultatet blev mycket bra enligt oss själva och dem!
  • 2019-06-11
    Kunnig personal som utförde arbetet i tid och med väldigt bra slutresultat.
  • 2019-06-05
    Jag är nöjd med mitt nya hallgolv.
  • Jens J
    2019-06-05
    Bayron Group är ett seriöst och professionellt företag. Dem renoverade hela min lägenhet. Dem båste ut köket och monterade ett nytt, bytte golv i hela lägenheten samt målade om. Jag är väldigt nöjd med arbetet, väldigt bra utförd! Yery var arbetsledare. Vi hade en bra dialog under hela processen. Yery är lätt att kommunicera med och jag hade fullt förtroende för honom hela tiden. Tack för ett superbra arbete. Jag hör av mig igen om jag ska renovera i framtiden!
  • 2019-06-04
    Jag gjorde en totalrenovering på min lgh 67 kvm. Bra service och lätt att kommunicera med. Tillmötesgående personal. Mycket duktiga hantverkare.
  • 2019-06-03
    Bayron Group har totalrenoverat vårt badrum. De gjorde ett fantastiskt bra jobb, och så här mer än ett år senare är vi precis lika nöjda. Deras offert var tydlig och inget oförutsett hände på vägen. Vi har känt oss mycket trygga med Bayron Group. De är professionella, pålitliga och enormt bra att ha och göra med. Vi kan varmt rekommendera dem för liknande uppdrag.
  • 2019-06-03
    Bra och tydlig kommunikation kring önskemål om utfört arbete. Punktlighet i leverans till överenskommet pris. Lätt att underhand diskutera önskemål om förändringar och få dessa utförda. Tydlig redovisning av alla kostnader. Trevligt bemötande.
  • 2019-06-03
    Jag behövde hjälp med att montera ett IKEA kök.
    Från första början kände jag mig trygg med Bayron group. Yery och killarna var alla mycket kunniga och trevliga.
    De visste verkligen hur man bygger ett kök, det gick fort och jag är så nöjd!
    Jag hade gjort fel med parketten under några stommar, men de löste det och det var inga problem alls.
    Samma sak med den för korta bänkskivan😔, killarna löste även det problemet. Det blev hur fint som helst!
    Om jag i framtiden behöver hjälp med nåt, tvekar jag inte en sekund att anlita Bayron igen. De får mina varmaste rekommendationer.