Alla kategorier Övrigt Stockholms län Solna Bergshamra Hunddagis

Järvstigen 2, 170 71 Solna — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om Bergshamra Hunddagis

• Zrean T
    Zrean T skrev om Bergshamra Hunddagis
    VARNING till alla hundälskare. Lämna absolut inte din hund här. Detta ställe är mer som ett litet fängelse än ett dagis. Bara några av dom saker vi har upplevt senaste månaderna där:

Första veckan kom hunden hem med ett bitmärke vid ögat. Personalen sa då inget när vi hämtade honom, utan vi märkte det själva när vi väl kom hem. När vi väl fick kontakt med chefen så tyckte hon att det var fullt normalt. Det fanns ingen anledning för dom att informera oss för att "Barn kommer hem från skolan med skador, så det är ingen skillnad för hundar".

Chefen kan ignorera telefonsamtal och mail under flera dagar. Om du akut behöver diskutera något med henne så får du vänta. Det går heller inte att ta det med personalen då dom bara refererar till chefen.

Jag har sett personalen skrika hållkäften till hundar som skäller eller gnäller. Dom går inte ens fram för att kolla om något är fel.

Nästan varje dag så har dom satt på selen på ett nytt sätt som är helt fel. Vi har försökt lära dom flertalet gånger, och det är inte så svårt! Detta kan leda till att din hund får problem med muskler och leder då viktfördelningen inte är korrekt.

Bara ett par veckor sen så fick vi tillbaka hunden på kvällen med ett sönderslitet sele. Hunden hade kommit loss under en promenad nära en bilväg. De bettede sig som att detta var fullt normalt och "inte så farligt" när vi skulle plocka upp honom.

Fakturor kan komma flera månader försenat med en ackumulerad summa för hela den tiden som DOM missade att fakturera. Ibland dyker dom upp i form av post-it lappar.

Har du klagomål så kan du ta och hitta ett annat hunddagis. För när vi framförde våra klagomål till chefen så "gillade hon inte min ton", och tyckte att "om vi inte tycker om deras sätt att hantera verksamheten så kan vi hitta ett annat hunddagis".

Personalen sliter och drar i hundarna när dom ska lämna över dom till ägarna.

Dom förväntar sig att man som ägare ska vara flexibel. Dom vill kunna ringa dig när som helst under dagen och du ska kunna vara på plats när det behövs. Men dom själva lyfter inte på ett finger om det inte står med i kontraktet.

Allmänt så verkar det här stället drivas av en grupp hobbyister. Ingen aspekt av deras verksamhet visar någon som helst form av proffesionalism. Inkompetensnivån är hög och det verkar som att företagets högsta prioritet är pengar; hundarnas välmående och säkerhet kommer fullständigt i andra hand. Och på absolut sista plats är kunderna. Läs mer
  • Martin R skrev om Bergshamra Hunddagis
    Bergshamra hunddagis är inget ställe att lämna sin hund på. Personalen drar och sliter i hundarna under promenaderna. Vattenskålarna fylls inte på regelbundet. De har inte fungerande säkerhetsrutiner. Vid ett flertal tillfällen har hundar kommit loss under promenaderna, nära dagis finns flera vältrafikerade vägar samt E18 och E4 som en lös hund kan springa ut på!
    Tänk på er hund när ni väljer ett hunddagis, ta inte bergshamra hunddagis!!! Läs mer