Dipl Alkohol- & drogterapeut, dipl A-terapeut SJI (ATU)

Dipl Alkohol- & drogterapeut, dipl A-terapeut SJI (ATU)

22 omdömen om Dipl Alkohol- & drogterapeut, dipl A-terapeut SJI (ATU)

Björn L
Skrev om Dipl Alkohol- & drogterapeut, dipl A-terapeut SJI (ATU) en del av Bergströms Kunskapsföretag

I samband med att en arbetsplats stängde erhöll jag utbildningen som en del i uppgörelsen. Bergström har varit mycket tillmötesgående i min studietakt pga att jag snabbt fick nytt arbete och haft svårt att hålla takten, bland annat haft uppehåll i ett par år men det har inte varit några problem. Kommer avsluta under 2019.

Madeleine O

Jag har studerat på distans nu i 3 år till A-terapeut och är mycket nöjd med det. Jag hade önskat mer gruppdagar. Det bästa med Bergströms är att dom ser människan och inte va dom har för betyg sedan innan. Jag tycker om att kursens innehåll är grundat mycket på ångest. Bra lärare där jag upplever att jag blivit mycket bra bemött.

Erika A

Köpt en utbildning enligt ovan. Bra bemötande.Förväntningar var att den skulle hålla hög kvalitet vilket den gjort i grunden. Det förstör dock mkt att jag upplever den som för splittrad och ofokuserad. Behöver fokusera mer på kärnan. Minska antal kurslitteratur, för en del sannolikt mkt svårt o orimligt att läsa så många böcker som föreslås. Många går dessutom i vartannat i innehåll. Utb behöver komprimeras. Svår att klara annars. Mkt av det man läser glömmer man, bättre att fokusera på kärnan man vill ha fram. Tror många...

Aleksandra G

Har lärt mig så otroligt mycket. Utbildningen håller hög standard och kvalitet. Min lärare Eva har varit en fantastisk lärare. En utbildning som jag rekommenderar starkt.

Jeanette A

Jag tycker att det är en bra utbildning. Duktiga lärare och bra litteratur.

Marianne K

En utbildning som jag varmt kan rekommendera för de som skall arbeta inom detta område. Här lägger man stor fokus på den egna individens behov för att tillfriskna, man får lära sig att anpassa rätt behandling för den egna enskilde individen så kallad matchningsmodell. Bra och kompetent personal som kan sin sak, samt att man kunnat få handledning efter avslutad utbildning är oerhört värdefullt.

Madelaine E

Min upplevelse av Bergströms är väldigt positiv. Jag fick bra lära om behandlingsarbete och de närliggande faktorer som vi behöver som verktyg för att kunna utföra bra behandling. Jag kan varmt rekommendera denna utbildning, som också har en mycket kompetent lärarstab.

Thomas H

Jag fick ett väldigt bra bemötande och kursen infriade till nästan 100 % vad jag hade förväntat mig.

Josefin P

Bredden på kunskaper! Grundsynen 'Rätt behandling', för det finns flera och att kunna studera på distans - mitt i prick för mig! Josefin Wall, A-terapeut färdig 2012. Just nu arbetandes med 12-stegsbehandling.

Eva J

Ett respektfullt bemötande av kunnig personal. Mina förväntningar blev tillgodosedda med råge. En utbildning som gav ett helhetsintryck av kommande yrke samt av missbruk och beroendes behov.