Bergströms Kunskapsföretag

Djurö Gårds väg 18, 139 73 Djurhamn — Visa karta

4.1 i betyg av av 45 omdömen

Bergströms huvudsakliga verksamhet är utbildning och kurser för personal inom behandling, HVB, socialtjänst, psykiatri, öppenvård, företagshälsovård, diakoni etc.

Utbildningarna;
- Grundläggande utbildning i psykoterapi med kognitiv inriktning, KBT steg 1
- A-terapeututbildning inom beroende och ångestområdet
- Anhörigterapeut
- Tolvstegsbehandlare

Kurserna;
- Påbyggnadskurs för behandlare, inom framförallt missbruk och beroendeområdet
- Orienteringskurs i KBT

I mån av tid handleder vi även ledare och specialister inom dessa områden. Vi driver också Ångestmottagningen i Stockholm, angestmottagningen.se. Under utveckling är Bergströms Behandlingar, bergstromsbehandllingar.se, - ett landstäckande nät av terapeuter där enskilda, par eller familjer får hjälp ångest, missbruk, beroende, relationer m m.

Läs vad 45 kunder tycker om Bergströms Kunskapsföretag

• 2019-08-23

Aurora H skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Gick steg 1 KBT i 2 år. Har tyvärr inget gott att säga om detta företag då de som jobbar med företaget var mycket oseriösa, direkt oetiska och oprofessionella. Lynnig lärare samt en aggressiv utbildningsledare. Rekommenderas verkligen inte. Välj en annan utbildningsanordnare. Läs mer
  • Sponsor
    Utbildningslandslaget AB
    4.6 / 5 i betyg — 8 omdömen
    "Jag var där och gjorde 3 olika kurs (säkra lift, fall skydd och mobila arbetsplataformer). Jag hade ingen förväntningar, måste säga att inst"
  • 2019-08-21

Thorbjörn M skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Hög kompetens och stort hjärta.. Läs mer
  • 2019-08-21

Andreas H skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Att grunden till utbildningen är baserad på beprövad erfarenhet och forskning , kryddad med erfarna och kompetenta lärare där lärandet och vi:et står i fokus gör att utbildningen är både trovärdig och intressant, ja, kul! Jag känner mig så inspirerad och nyfiken på framtiden, både gällande studierna men även vad jag gör med utbildningen då jag summerar dessa tre år. Läs mer
  • Reco tipsar!
    Berlitz
    4.6 / 5 i betyg — 150 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Jag har genomgått en 5-dagars 1-till-1 intensivutbildning på heltid i avancerad affärsengelska. Jag är imponerad av kvaliteten på utbidlning"
  • 2019-08-16

Eva N skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Jag har köpt en utbildning. Det dåliga betyget beror främst på att utbildningslokalen är under all kritik, det kontraktet man skrivit på stämmer inte överens med hur det verkligen är. Litteraturen ska kosta ca 6.000:- men kostar ca 3 ggr så mycket. Läs mer
  • Anne S

2019-08-14

Anne S skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    En kvalificerad utbildning!
    Den var lärorik, kunskapsbildande och en är kunnig efter utbildningen. Läs mer
  • 2019-08-11

Goran C skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Goran Ciric heter jag,
    ATU terapeut utbildningen går jag.
    Bra företaget, mycket duktiga lärare.
    Lärde mycket under utbildnings gång.
    Framtidens skola på distans.
    Modern psykologi med geniala inslag av skolans grundare.
    Fick mycket mer än väntat.
    Jag tycker om min utbildning.
    Självklart vill jag att mina barn så småningom påbörjar gå Bergströms utbildning. Läs mer
  • 2019-08-09

Madeleine L skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Jag betalade för en 2-årig distansutbildning.
    Bra, kompetenta lärare med mycket kunskap o erfarenhet.
    Helt nöjd med min tid tillsammans med Bergström. Läs mer
  • 2019-08-09

Tina L skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Utb. Räknas ingenstans så det var svårt att få jobb, gör något helt annat idag så jag ser utb. som egen läkning Läs mer
  • Anwahr S

2019-08-09

Anwahr S skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Jag läste en kurs i psykoterapi. Oerhört låg kundkapsnivå på kursmaterialet. Endast jag och en till med högskoleexamen, annars var det endast personer som läst ut gymnasiet, inget fel med det men det gjorde att det blev svårt att hålla diskussionerna på den nivå jag hade förväntat mig. Ägaren av kunskapsföretaget uttryckte sig även vid ett tillfälle väldigt kontroversiella, rasistiska, och andra politiska åsikter som inte alls lämpar sig; varken i ett klassrum eller inom det terapeutiska arbetet. Jag lämnade utbildningen pga ville ej förknippas med varken ägaren eller företaget, och är nu klar terapeut från ett seriöst lärosäte. Läs mer
  • 2019-08-07

Melina N skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Väldigt bra utbildning kan varmt rekommendera Bergströms kunskapsföretag Läs mer
  • 2019-06-18

Esa P skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Utbildningen var bra, likaså utbildarna. Lokalen däremot, var inte så bra.

Men det fungerade, det är det viktigaste. Läs mer
  • 2019-04-17

Björn L skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    I samband med att en arbetsplats stängde erhöll jag utbildningen som en del i uppgörelsen. Bergström har varit mycket tillmötesgående i min studietakt pga att jag snabbt fick nytt arbete och haft svårt att hålla takten, bland annat haft uppehåll i ett par år men det har inte varit några problem.
    Kommer avsluta under 2019. Läs mer
  • 2019-04-15

Madeleine O skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Jag har studerat på distans nu i 3 år till A-terapeut och är mycket nöjd med det.
    Jag hade önskat mer gruppdagar.
    Det bästa med Bergströms är att dom ser människan och inte va dom har för betyg sedan innan.
    Jag tycker om att kursens innehåll är grundat mycket på ångest.
    Bra lärare där jag upplever att jag blivit mycket bra bemött. Läs mer
  • 2019-04-11

Robert V skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Handledaren Mirja var fantastisk. En stor nackdel som drar ned mitt omdöme var att gruppen var för stor. Vi fick inte så mycket handledning som vi borde ha då gruppen var nästan dubbel så stor.

Robert Vrebac
    Leg. psykoterapeut och psykolog Läs mer
  • Erika A

2019-04-10

Erika A skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Köpt en utbildning enligt ovan. Bra bemötande.Förväntningar var att den skulle hålla hög kvalitet vilket den gjort i grunden. Det förstör dock mkt att jag upplever den som för splittrad och ofokuserad. Behöver fokusera mer på kärnan. Minska antal kurslitteratur, för en del sannolikt mkt svårt o orimligt att läsa så många böcker som föreslås. Många går dessutom i vartannat i innehåll. Utb behöver komprimeras. Svår att klara annars. Mkt av det man läser glömmer man, bättre att fokusera på kärnan man vill ha fram. Tror många ej fixar att genomföra utbildningen till slutet, pga att känslan kan bli att man drunknar i litteratur- där flera inte ger något mer än att de måste läsas för att kunna svara på frågorna. Orimligt höga krav gällande kurslitteraturläsning (då jämför jag med de två högskoleutb jag gått) Behöver effektiviseras för att inte trötta ut eleverna tror jag. Kärnan i utb är jättebra upplagd o jätteviktig. Bara fokuset o litteratur som behöver förbättras. Läs mer

Aleksandra G skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Har lärt mig så otroligt mycket. Utbildningen håller hög standard och kvalitet. Min lärare Eva har varit en fantastisk lärare. En utbildning som jag rekommenderar starkt. Läs mer

Madelene M skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Hej!
    Jag köpte den ovan nämnda utbildningen och kan säga att den var helt fantastisk. Mirija en super duktig terapeut som har gåvan att lära ut. Att gå den och att gå i egen terapi är det mest välgörande jag gjort för skälen, någonsin.

Tyvärr så stupade jag på målsnöret med ett heltidsarbete som socionom ( med ledighet vid lektionstillfällena) och det som var värst, otur med mina tre övningskandidater som bedömdes alldeles för svåra efter introduktionen med filmning tester och bedömning osv...jättesynd men fick inget napp och orkade helt enkelt inte fullfölja.

Jag tänker ibland att jag spenderade över 100 000 kr på en utbildning som gick i stöpet!! Ibland när jag tänker på det så ger det mig sorg i hjärtat. Men har försökt se det positiva med det jag faktiskt fick till mig och det har gett mig mycket kunskaper och kött på benen som jag använder varje dag i mitt arbete som socionom: )

Man kan ju alltid fråga sig varför jag inte tagit upp tråden igen och försökte slutföra men känner inte att det är ok att lägga mer pengar på något som jag redan betalt och som jag inte lyckades slutföra.

Varma hälsningar/ Madelene Mellrin Läs mer

Rebecca S skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Jag gick KBT steg 1 men den fantastiska läraren Mirja Svartengren som med sin breda erfarenhet och kunskap gör utbildningen fantastisk. Det jag skulle önska mer av var lite mer nyuppdaterade dokument som vi fick utdelat, men det är väl också det enda. Mirja ÄR Bergströms för mig.

Intygets utseende skulle också kunna uppdateras! Läs mer
  • 2016-05-12

Jeanette A skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Jag tycker att det är en bra utbildning. Duktiga lärare och bra litteratur. Läs mer
  • 2016-05-11

Marianne K skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    En utbildning som jag varmt kan rekommendera för de som skall arbeta inom detta område. Här lägger man stor fokus på den egna individens behov för att tillfriskna, man får lära sig att anpassa rätt behandling för den egna enskilde individen så kallad matchningsmodell. Bra och kompetent personal som kan sin sak, samt att man kunnat få handledning efter avslutad utbildning är oerhört värdefullt. Läs mer
  • 2016-05-02

Irene V skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Bemötandet var mkt professionellt och levde mer än väl upp till mina förväntningar Läs mer
  • 2016-05-01

Madelaine E skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Min upplevelse av Bergströms är väldigt positiv. Jag fick bra lära om behandlingsarbete och de närliggande faktorer som vi behöver som verktyg för att kunna utföra bra behandling. Jag kan varmt rekommendera denna utbildning, som också har en mycket kompetent lärarstab. Läs mer
  • 2016-05-01

Thomas H skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Jag fick ett väldigt bra bemötande och kursen infriade till nästan 100 % vad jag hade förväntat mig. Läs mer

Josefin P skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Bredden på kunskaper! Grundsynen 'Rätt behandling', för det finns flera och att kunna studera på distans - mitt i prick för mig!
    Josefin Wall, A-terapeut färdig 2012. Just nu arbetandes med 12-stegsbehandling. Läs mer

Eva J skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Bra bemötande av kunnig personal. Utbildningen gav en helhetssyn över att behandla enligt de tolv stegen principer. Som komplement också en förståelse av människan i sin helhet. Mycket nöjd. Läs mer

Eva J skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Ett respektfullt bemötande av kunnig personal. Mina förväntningar blev tillgodosedda med råge. En utbildning som gav ett helhetsintryck av kommande yrke samt av missbruk och beroendes behov. Läs mer
  • Bengt G

Bengt G skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Bergströms kunskapsföretag gav mig det självförtroende baserat på kunskap och humanism som gör att jag idag med förnyade krafter orkar göra skillnad för hemlösa personer och jag ser helt klart att mitt profitionellta bemötande av dessa människor är en stor hjälp för oss båda. Stora hjärtan är inte fel men det behövs Bergströms matchningsprogram och reprosystem för att komma vidare. Läs mer

Dan L skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    En oslagbar utbildning där den vetenskapliga och den praktiska delen löper som en röd tråd genom hela kursen. Jag kände verkligen att jag hade "kött på benen" när jag började min karriär inom beroendevården. Utbildningen känns modern och bred och ligger verkligen i linje med de nationella riktlinjerna. Läs mer

Catrin H skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Gedigen utbildning, allt från lärare till utbildningsmaterial! Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Maria H

Maria H skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Bra struktur o omfattande innehåll. Mycket bra handledning i eget arbete med klienter. Läs mer

Johanna L skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Mycket bra utbildning. Till Er som funderar på att gå Tolvstegsbehandlarutbildning så är Bergströms bästa alternativet. Stor erfarenhet och kunskap finns i företaget. Läs mer

Markus A skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    En utbildning som grundas i vetenskap och forskning. Helhetsperspektiv och olika behandlingsmetoder lärs ut samt kunskap utifrån ett tvärvetenskapligt perspektiv. Lärare och övrig personal är kompetenta och var mycket tillgängliga under hela utbildningen. Utbildningen uppfyller dessutom de kriterier som förbundet för alkohol- och drogterapeuter (FAD) kräver för yrkesgruppen vilket i sig borgar för kvalite! Läs mer
  • Gun-marie E

Gun-marie E skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Bemötandet var alltid gott, både från Bergströms och våra lärare. Jag fick mina förväntningar uppfyllda men det fanns väl ett och annat att reflektera över. Att vara kund hos Bergström har i det stora hela varit till belåtenhet och kan rekommenderas. Utbildningen har lett till att jag idag använder min terapeutroll i mitt befintliga yrke med samma arbetsgivare som tidigare. Läs mer

Nicklas B skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Jag är hel nöjd, finns inga andra som kan konkurrera med oss på marknaden så vi befinner oss, med vår kunskap i en bra situation på arbetsmarknaden !! Läs mer

Cecilia S skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    En gedigen Alkohol-o drogterapeututbildning. Här lär du dig hur man matchar rätt klient till rätt behandling i rätt miljö och tid. Certifiering i Repro-konceptet som innebär katläggning och skattning av klienten som får rätt bedömning av sin beroendeproblematik och kan förmedlas rätt vård. Du lär dig också om AngCop ångesthantering. Ett annat sätt att se på ångest och dess betydelse för beroendepersonen. Tack för en utbildning som gör skillnad Läs mer

Fanny G skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Avslutade utbildningen juni 1999 som dipl A-terapet!
    Min upplevelse hos lärarna på Svenska Jellinekinstitutet/Bergström var mycket kunniga , inspirerande, kunskapsmässigt för oss elever. jag upplevde dessa terminer som otroligt kunnigt lärande. Naturlitvis även mycket krävande arbete för att klara kursen och bli godkänd.
    Stor förståelse inom missbruksproblematiken som kom eleven till godo.
    Jag fann utbildningen utomordentligt givande för mig, med stor inlevelse, förståelse för beroendeproblematiken.
    Jobigga o roliga lektioner, men OJ vad jag fick mycket med mig i bagaget! Läs mer

Thorbjörn M skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Kunniga och trevlig människor. Läs mer

Eva N skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Bra bemötande!!
    Mera grundläggande KBT hade varit bra. Läs mer

Fredrik T skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Väldigt familjär skola, gillade verkligen alla som var inblandade i utbildningen. Läs mer

Eva R skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Alkohol- & drogterapeut utbildningen håller väldigt hög klass. Jag gick den för flera år sedan men kan verkligen säga att den fortfarande är långt före sin tid med hela upplägget vad gäller bl.a checklistor och prognoser som ligger till grund för matchning av rätt behandling i rätt tid till klienterna som söker hjälp. Programmet är också inriktat på att fokusera på ångestproblematiken som så ofta bara hänvisas till psykiatrin som inte kan behandla dessa klienter och inte har rätta verktygen heller vilket är ett måste när det gäller beroendeklienter. Kan varmt rekommendera denna utbildning till alla som vill ha en bred kunskap på detta område. Läs mer

Sanna L skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    En väldigt heltäckande utbildning som ger betydligt mycket mer kunskap än dom allt för många trainee utbildningarna till terapeut. Utbildningsinnehållet ger en mycket bred kompetens på beroendeområdet. Läs mer

Camilla K skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Bra grundutbildning men borde ha tillgång till ngt modernare lokaler och teknik. Läs mer

Nino G skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Bergströms utbildningar har hjälpt mig att börja se beroende problematiken med helt nya ögon! Idag har det blivit mycket enklare för mig bemöta dessa människor och hjälpa de i deras strävan efter ett bättre liv. Läs mer

Bertil S skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Jobbar med de sjuka,de kan ingen bli frisk av.. Läs mer
  • Annica W

2016-04-27

Annica W skrev om Bergströms Kunskapsföretag
    Jag har fått en bred och djup utbildning på Bergströms. Jag har utbildat mig till Dipl Alkohol/drogterapeut med kognitiv inriktning. Även till 12-stegsutbildning (TBU). Jag har även familjeperspektivet och erbjuder anhöriga, både vuxna och barn samtalsbehandling.
    Annica Widström Läs mer

Bästa Vuxenutbildningarna nära Bergströms Kunskapsföretag: