Alla kategorier Vuxenutbildning Stockholms län Stockholm Östermalm Bergströms Kunskapsföretag Dipl Alkohol- & drogterapeut, dipl A-terapeut SJI (ATU)
Dipl Alkohol- & drogterapeut, dipl A-terapeut SJI (ATU)

Dipl Alkohol- & drogterapeut, dipl A-terapeut SJI (ATU)
en del av Bergströms Kunskapsföretag

GÖTGATAN 106, 118 62 Stockholm — Visa karta

4.5 / 5 i betyg — 18 rekommendationer

Läs vad 18 användare tycker om Dipl Alkohol- & drogterapeut, dipl A-terapeut SJI (ATU)

• Jeanette A
    Jeanette A skrev om Dipl Alkohol- & drogterapeut, dipl A-terapeut SJI (ATU) en del av Bergströms Kunskapsföretag
    Jag tycker att det är en bra utbildning. Duktiga lärare och bra litteratur.
  • Marianne K
    Marianne K skrev om Dipl Alkohol- & drogterapeut, dipl A-terapeut SJI (ATU) en del av Bergströms Kunskapsföretag
    En utbildning som jag varmt kan rekommendera för de som skall arbeta inom detta område. Här lägger man stor fokus på den egna individens behov för att tillfriskna, man får lära sig att anpassa rätt behandling för den egna enskilde individen så kallad matchningsmodell. Bra och kompetent personal som kan sin sak, samt att man kunnat få handledning efter avslutad utbildning är oerhört värdefullt.
  • Madelaine E
    Madelaine E skrev om Dipl Alkohol- & drogterapeut, dipl A-terapeut SJI (ATU) en del av Bergströms Kunskapsföretag
    Min upplevelse av Bergströms är väldigt positiv. Jag fick bra lära om behandlingsarbete och de närliggande faktorer som vi behöver som verktyg för att kunna utföra bra behandling. Jag kan varmt rekommendera denna utbildning, som också har en mycket kompetent lärarstab.
  • Thomas H
    Thomas H skrev om Dipl Alkohol- & drogterapeut, dipl A-terapeut SJI (ATU) en del av Bergströms Kunskapsföretag
    Jag fick ett väldigt bra bemötande och kursen infriade till nästan 100 % vad jag hade förväntat mig.
  • Josefin P
    Josefin P skrev om Dipl Alkohol- & drogterapeut, dipl A-terapeut SJI (ATU) en del av Bergströms Kunskapsföretag
    Bredden på kunskaper! Grundsynen 'Rätt behandling', för det finns flera och att kunna studera på distans - mitt i prick för mig!
    Josefin Wall, A-terapeut färdig 2012. Just nu arbetandes med 12-stegsbehandling.
  • Eva J
    Eva J skrev om Dipl Alkohol- & drogterapeut, dipl A-terapeut SJI (ATU) en del av Bergströms Kunskapsföretag
    Ett respektfullt bemötande av kunnig personal. Mina förväntningar blev tillgodosedda med råge. En utbildning som gav ett helhetsintryck av kommande yrke samt av missbruk och beroendes behov.
  • Bengt G
    Bengt G skrev om Dipl Alkohol- & drogterapeut, dipl A-terapeut SJI (ATU) en del av Bergströms Kunskapsföretag
    Bergströms kunskapsföretag gav mig det självförtroende baserat på kunskap och humanism som gör att jag idag med förnyade krafter orkar göra skillnad för hemlösa personer och jag ser helt klart att mitt profitionellta bemötande av dessa människor är en stor hjälp för oss båda. Stora hjärtan är inte fel men det behövs Bergströms matchningsprogram och reprosystem för att komma vidare.
  • Catrin H
    Catrin H skrev om Dipl Alkohol- & drogterapeut, dipl A-terapeut SJI (ATU) en del av Bergströms Kunskapsföretag
    Gedigen utbildning, allt från lärare till utbildningsmaterial! Rekommenderas varmt!
  • Markus A
    Markus A skrev om Dipl Alkohol- & drogterapeut, dipl A-terapeut SJI (ATU) en del av Bergströms Kunskapsföretag
    En utbildning som grundas i vetenskap och forskning. Helhetsperspektiv och olika behandlingsmetoder lärs ut samt kunskap utifrån ett tvärvetenskapligt perspektiv. Lärare och övrig personal är kompetenta och var mycket tillgängliga under hela utbildningen. Utbildningen uppfyller dessutom de kriterier som förbundet för alkohol- och drogterapeuter (FAD) kräver för yrkesgruppen vilket i sig borgar för kvalite!
  • Nicklas B
    Nicklas B skrev om Dipl Alkohol- & drogterapeut, dipl A-terapeut SJI (ATU) en del av Bergströms Kunskapsföretag
    Jag är hel nöjd, finns inga andra som kan konkurrera med oss på marknaden så vi befinner oss, med vår kunskap i en bra situation på arbetsmarknaden !!
  • Cecilia S
    Cecilia S skrev om Dipl Alkohol- & drogterapeut, dipl A-terapeut SJI (ATU) en del av Bergströms Kunskapsföretag
    En gedigen Alkohol-o drogterapeututbildning. Här lär du dig hur man matchar rätt klient till rätt behandling i rätt miljö och tid. Certifiering i Repro-konceptet som innebär katläggning och skattning av klienten som får rätt bedömning av sin beroendeproblematik och kan förmedlas rätt vård. Du lär dig också om AngCop ångesthantering. Ett annat sätt att se på ångest och dess betydelse för beroendepersonen. Tack för en utbildning som gör skillnad
  • Fanny G
    Fanny G skrev om Dipl Alkohol- & drogterapeut, dipl A-terapeut SJI (ATU) en del av Bergströms Kunskapsföretag
    Avslutade utbildningen juni 1999 som dipl A-terapet!
    Min upplevelse hos lärarna på Svenska Jellinekinstitutet/Bergström var mycket kunniga , inspirerande, kunskapsmässigt för oss elever. jag upplevde dessa terminer som otroligt kunnigt lärande. Naturlitvis även mycket krävande arbete för att klara kursen och bli godkänd.
    Stor förståelse inom missbruksproblematiken som kom eleven till godo.
    Jag fann utbildningen utomordentligt givande för mig, med stor inlevelse, förståelse för beroendeproblematiken.
    Jobigga o roliga lektioner, men OJ vad jag fick mycket med mig i bagaget!
  • Fredrik T
    Fredrik T skrev om Dipl Alkohol- & drogterapeut, dipl A-terapeut SJI (ATU) en del av Bergströms Kunskapsföretag
    Väldigt familjär skola, gillade verkligen alla som var inblandade i utbildningen.
  • Eva R
    Eva R skrev om Dipl Alkohol- & drogterapeut, dipl A-terapeut SJI (ATU) en del av Bergströms Kunskapsföretag
    Alkohol- & drogterapeut utbildningen håller väldigt hög klass. Jag gick den för flera år sedan men kan verkligen säga att den fortfarande är långt före sin tid med hela upplägget vad gäller bl.a checklistor och prognoser som ligger till grund för matchning av rätt behandling i rätt tid till klienterna som söker hjälp. Programmet är också inriktat på att fokusera på ångestproblematiken som så ofta bara hänvisas till psykiatrin som inte kan behandla dessa klienter och inte har rätta verktygen heller vilket är ett måste när det gäller beroendeklienter. Kan varmt rekommendera denna utbildning till alla som vill ha en bred kunskap på detta område.
  • Sanna L
    Sanna L skrev om Dipl Alkohol- & drogterapeut, dipl A-terapeut SJI (ATU) en del av Bergströms Kunskapsföretag
    En väldigt heltäckande utbildning som ger betydligt mycket mer kunskap än dom allt för många trainee utbildningarna till terapeut. Utbildningsinnehållet ger en mycket bred kompetens på beroendeområdet.
  • Nino G
    Nino G skrev om Dipl Alkohol- & drogterapeut, dipl A-terapeut SJI (ATU) en del av Bergströms Kunskapsföretag
    Bergströms utbildningar har hjälpt mig att börja se beroende problematiken med helt nya ögon! Idag har det blivit mycket enklare för mig bemöta dessa människor och hjälpa de i deras strävan efter ett bättre liv.
  • Bertil S
    Bertil S skrev om Dipl Alkohol- & drogterapeut, dipl A-terapeut SJI (ATU) en del av Bergströms Kunskapsföretag
    Jobbar med de sjuka,de kan ingen bli frisk av..
  • Annica W
    Annica W skrev om Dipl Alkohol- & drogterapeut, dipl A-terapeut SJI (ATU) en del av Bergströms Kunskapsföretag
    Jag har fått en bred och djup utbildning på Bergströms. Jag har utbildat mig till Dipl Alkohol/drogterapeut med kognitiv inriktning. Även till 12-stegsutbildning (TBU). Jag har även familjeperspektivet och erbjuder anhöriga, både vuxna och barn samtalsbehandling.
    Annica Widström

GÖTGATAN 106, 118 62 Stockholm