Alla kategorier Bilverkstad Uppsala Uppsala Bil 5:an

Bil 5:an

Skebogatan 3, 752 28 Uppsala — Visa karta

4.6 i betyg av av 94 omdömen
Välkommen till oss på Bil 5:an!

Här erbjuder vi allt mellan verkstad, bilvård och däckbyte. Du kan få både en enklare biltvätt eller en full service där bilen får en helt ny känsla. Hos oss är det verkligen en ren körglädje som gäller. Vi rengör bilen med både in- och utvändig tvätt, underspolning, polering av strålkastare, motortvätt och vaxning.

Är det något annat du behöver? Vi erbjuder drop-in-tider för däckskifte samt klassiska tjänster som oljebyten, fordonskontroll, inspektion av bromsklossar och mycket mer.

Kontakta oss eller kom förbi på Skebogatan 3 i Uppsala. Vi lovar att ta hand om din bil!

Läs vad 94 kunder tycker om Bil 5:an

• 2019-07-21

MOHAMMED B S S skrev om Bil 5:an
    Bra bemötande Bra priser Snabb hjälp Läs mer
  • 2019-06-28

Anne R skrev om Bil 5:an
    Helrekon exklusive tvätt av klädsel.
    Trevlig personal, mycket nöjd med resultatet, kan rekommenderas vilket jag gjorde till en vän som också blev helt nöjd. Läs mer

Christer Å skrev om Bil 5:an
    En perfekt utförd recond. Kan varmt rekommendera denna. Läs mer

Åsa G skrev om Bil 5:an
    Lämnade in bilen för reparation för att klara ombesiktning. Reparation av bromsar. Blev vänligt bemött och det gick att få en tid på kort varsel. Upplevde att de som jobbar där ansträngde sig så att jag kunde få tillbaka bilen innan helg. Läs mer

Karin V skrev om Bil 5:an
    Jag är mycket nöjd! Snabb o bra service o trevligt bemötande! Läs mer

Ernst Sune V skrev om Bil 5:an
    Reparation av generator på min husbil. Blev bemött av personalen på ett mycket proffsigt och bra sätt. Dagen efteråt kunde vi fortsätta vår resa hem till Luleå.
    Med hälsningar Sune Wäppling Läs mer
  • Maria F

2019-06-26

Maria F skrev om Bil 5:an
    Jättebra bemötande och proffsig personal. Gjorde en service på min bil. Kan varmt rekommenderas. Kommer definitivt anlita dessa igen.

Extra plus att pengar skänks till barncancerfonden -( min dotter dog i leukemi 11 år gammal.) Läs mer
  • 2019-06-25

Sara N skrev om Bil 5:an
    Gjorde en helrekond med rabatt från Letsdeal. Trevlig personal, bra erbjudande och fin och fräsch bil! Jättenöjd Läs mer
  • 2019-06-25

Peter G skrev om Bil 5:an
    A:rekond B: bra C: stora , bra D: bra hela vägen ,åter kommer gärna Läs mer
  • gunilla m

2019-06-25

gunilla m skrev om Bil 5:an
    Köpte en hel rekordet, bilen var superfin o är supernöjd, har rekommend Läs mer
  • 2019-04-02

Ann O skrev om Bil 5:an
    In- och utvändigt tvätt samt däckbyte.
    Trevligt bemötande. Bilen blev som ny, snabb och bra service och bra priser. Läs mer
  • 2019-03-30

Josefin f skrev om Bil 5:an
    Snabb och bra service! Jag fick ett exakt prisförslag innan de satte igång med bilen. Mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-03-04

LILLIAN A skrev om Bil 5:an
    Lämnade in min bil för rekond, supernöjd med resultatet! Bilen ser ut som ny. Mycket bra service och bemötande. Läs mer
  • 2019-03-01

Pär T skrev om Bil 5:an
    Jag har varit nöjd tidigare.
    Jag hade stora förväntningar på jobbet, som grabbarna fixade med stor glans.
    Bästa rekonden i stan!! Läs mer
  • Daniel Z

2019-03-01

Daniel Z skrev om Bil 5:an
    En av deras personal var den enda som stannade och hjälpte mig när jag fått bilstopp! En riktig hjälte! Läs mer
  • 2019-02-21

Catarina W skrev om Bil 5:an
    Snabba, bra tvättat och supertrevlig personal! Läs mer
  • 2019-02-21

Ann S skrev om Bil 5:an
    Snabbt, effektivt och mycket trevlig personal. Läs mer
  • 2019-02-18

Alf ö skrev om Bil 5:an
    Mycket bra utvändig tvätt och väldigt trevligt bemötande av personalen. Läs mer
  • 2019-01-31

Dick J skrev om Bil 5:an
    Fantastisk service.
    Bilen blir som ny. Läs mer
  • Rabih N

2019-01-31

Rabih N skrev om Bil 5:an
    Bytt styrväxel och tändstift och gjort stor service på mina båda bilar mycket nöjd. Ärliga, prisvärda och trevliga. Bästa verkstan av de jag har varit på i Uppsala. Läs mer
  • Jakob H

2019-01-30

Jakob H skrev om Bil 5:an
    Lämnade in min bil för service.
    De hade tid redan dagen efter jag ringde och erbjöd mycket bättre pris än någon annanstans i stan. Sköna killar allmänt och bra bemötande. Mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-01-30

Carina T skrev om Bil 5:an
    Vi bytte olja och bränsle filter och bilen går perfekt nu. Vi tycker att ni är så trevliga, vänliga, ger fin service och hjälpsamma och vi kommer tillbaka när vi måste serva bilen igen.
    Carina och Göran Tibi
    L 200 Läs mer
  • 2019-01-29

Frida Nilsson skrev om Bil 5:an
    Mycket bra bemötande. Väldigt trevlig personal. Har fått bilen rekondad och en service som dem har gjort mycket bra. Vi återkommet säkert fler gånger Läs mer
  • 2019-01-28

saleh M skrev om Bil 5:an
    شكرا لكم شيء جميل وخدمه ممتازة جدا Läs mer
  • 2019-01-25

Elham E skrev om Bil 5:an
    Jag gick dit då en kompis rekommenderad. Mottagandet var väldigt professionellt och välkomnande, det som gjorde var killen i kassan som försökte hjälpa så gott han kunde med mina frågor. Rekommenderar starkt denna bilverkstad Läs mer
  • 2019-01-25

Salem A skrev om Bil 5:an
    Trevligt bemötande och riktigt bra service. Jag fick en bra pris och de erbjöd lånebil till och med. Jag kommer definitivt tillbaka. Läs mer
  • 2019-01-24

Mikael D skrev om Bil 5:an
    Trevligt bemötande och bra resultat! Bilen fick en rejäl uppfräschning efter mycket körning på slaskiga vintervägar.
    Känns som ny ! Läs mer

Catrin L skrev om Bil 5:an
    Lämnade bilen super skitig, och hämtade den den såg ut som ny... Läs mer

tomas o skrev om Bil 5:an
    Har servat, tvättat och bytt däck och är helnöjd med resultaten och de håller låga priser så hit fortsätter jag att komma. Läs mer
  • Mohammed Isac A

2019-01-23

Mohammed Isac A skrev om Bil 5:an
    Mycket bra bemötande! Fick bilen lagad under samma dag. Humana priser. Läs mer

Redi M skrev om Bil 5:an
    Hej! Söker du eller känner du någon som har besvär med sin bil. Så rekommenderar jag bil5:än välutbildade mekaniker snabb service till bästa pris. och dom är super trevliga!!! Läs mer
  • 2019-01-21

Hassan s skrev om Bil 5:an
    Det är bästa servering i hela uppsala
    Snabt och bra jobb . Läs mer
  • 2019-01-18

Lars w skrev om Bil 5:an
    Däckbyte. Snabbt jobb och ett bra bemötande i kundmottagningen som skulle behöva ett facelift, men det är på gång enl personalen. Även bra priser på hyrbilar. Hit åker jag gärna igen! Läs mer
  • 2019-01-17

Pernilla T skrev om Bil 5:an
    Super service, snabba och professionella Läs mer
  • 2019-01-16

Catrin L skrev om Bil 5:an
    Fick mycket snabb hjälp med montering av fäste till motorvärmarkabel.
    Vänligt och trevligt bemötande
    Företaget levde upp till mina förväntningar
    Kommer att vända mig till det här företaget igen Läs mer
  • 2019-01-14

Anna H skrev om Bil 5:an
    Fick snabb och bra hjälp med tvätt av min smutsiga bil. Trevligt bemötande och bra pris. Läs mer
  • Amaret S

2019-01-10

Amaret S skrev om Bil 5:an
    Tack för snabb hjälp med bilen och för att ni besikta den åt mig och höll kontankt med mig angående bilen. Ni löste problemet snabbt ! Mycket trevlig personal som tog sig tid att hitta problemen och hittade lösningar snabbt. Rekommenderar varmt till andra. Läs mer
  • 2019-01-10

Per H skrev om Bil 5:an
    Snabbt och bra bemötande
    Proffsig hjälp
    Kunnig personal Läs mer
  • 2019-01-10

Hilde Å skrev om Bil 5:an
    Jag har lämnat in min bil flera gånger till Bil 5:an och aldrig varit missnöjd. Alltid bra kommunikation och rimliga priser. Vid ett tillfälle fick jag möjlighet att bli guidad till vilka arbeten som genomförts och se de utbytta delarna och varför dessa hade blivit icke-funktionella. Trevlig personal och tillmötesgående! Läs mer
  • 2019-01-09

Helena L skrev om Bil 5:an
    Gullig personal, trevligt bemötande gott kaffe, och sist men inte minst bra utfört arbete 🤙 Läs mer
  • 2019-01-08

Anna S skrev om Bil 5:an
    Fick hjälp att byta lampor till registreringsskylten då skruvarna rostat sönder. Väldigt trevligt bemötande och bra service. Fick hjälp med en gång. Läs mer
  • 2019-01-08

Anders G skrev om Bil 5:an
    Väldigt ärliga och prisvärda, har varit nöjd varje gång. Läs mer
  • 2019-01-07

Gunnar L skrev om Bil 5:an
    Bra bemötande Bra priser Snabb hjälp Läs mer
  • 2019-01-05

Ylva L skrev om Bil 5:an
    Service, däckbyten och reparationer av min bil. Killarna är mycket trevliga och serviceinriktade. Jag är mycket nöjd med allt de hjälpt mig med. Läs mer
  • Jonas A

2019-01-05

Jonas A skrev om Bil 5:an
    Var i Uppsala med mitt innebandylag.
    Fick fel på bromsarna.
    Googlade upp detta företag som tog in min bil direkt och lagade bilen.
    Service på högsta nivå. Tack. /Jonas Läs mer
  • Imad A

2019-01-03

Imad A skrev om Bil 5:an
    Jag behövde byta kamrem och kollade runt på flera ställen. Mest prisvärda och bäst service bil5an tack för hjälpen. Väldigt nöjd. Läs mer
  • 2018-07-21

Annie Å skrev om Bil 5:an
    Byte av olja, genomgång av bromsar mm. Mycket nöjd med bemötande samt service. Läs mer
  • 2018-07-06

Petter A skrev om Bil 5:an
    Varning! Köp inte deras handtvätt. De använder smutsiga tvättsvampar/dukar vilket fick till följd att min bil blev helt repig. Jag vet detta eftersom den var polerad och repfri innan. Det är inte seriöst! Man får vad man betalar för. Läs mer
    2018-07-13 Bil5:an A svarar Petter A
    Hej Petter!
    Tråkigt och höra detta. Vi är alltid noggranna med att både tvätta och byta tvättsvamparna och dukarna. Dessutom så har vi bilkontroll rutiner innan den lämnas tillbaks till kunden. Du är alltid välkommen och höra av dig till oss på verkstaden så kan du få hjälp på bästa möjliga sättet. Välkommen åter!

MVH/
    Bil5an
  • Abdul B

2018-06-28

Abdul B skrev om Bil 5:an
    Ritigt fula personal sa inget om prisförslag. felsökte fanns ingen papper på felsök heller. bilen tankade utan o fråga ville ha 2350kr utan o laga. Dåligt kommunikation kan ej svenska. Läs mer
    2018-06-28 Bil5:an A svarar Abdul B
    Hej Abdul!
    Tråkigt och höra!
    Vid felsökningen så gick inte bilen och starta på grund av elsystemet och brist på bränsle på tanken vilket gjorde att vi fyllde på med bränsle vilket också kostar så klart. Därefter insåg vi att pumpen inte kunde ta emot något bränsle. Vill även berätta att vi utgår alltid från kundernas godkännande innan vi påbörjar reparationen, felsökningen etc på bilen. Då utgick vi från ditt godkände på både felsökningen och prisförslaget, som du var med på från första början tills du ändrade dig sista minuten -för du tyckte att det var för högt pris- när felet väl hade upptäckts.
    Felsökningspapper finns alltid och hämta hos oss! Du är välkommen för att hämta den.

Bil5an
    Abdul B gillar detta
  • 2018-05-30

Mauri Å skrev om Bil 5:an
    Recond av personbil
    Bra bemötande.
    Bilen blev otroligt fin. Nästan som ny.
    Precis vad jag förväntade mig.
    Återkommer nästa år. Läs mer
Klockarvägen 102, 15161, Södertälje