Alla kategorier Bilverkstad Uppsala Uppsala Bil 5:an

Bil 5:an

Skebogatan 3, 752 28 Uppsala — Visa karta

Välkommen till oss på Bil 5:an!

Här erbjuder vi allt mellan verkstad, bilvård och däckbyte. Du kan få både en enklare biltvätt eller en full service där bilen får en helt ny känsla. Hos oss är det verkligen en ren körglädje som gäller. Vi rengör bilen med både in- och utvändig tvätt, underspolning, polering av strålkastare, motortvätt och vaxning.

Är det något annat du behöver? Vi erbjuder drop-in-tider för däckskifte samt klassiska tjänster som oljebyten, fordonskontroll, inspektion av bromsklossar och mycket mer.

Kontakta oss eller kom förbi på Skebogatan 3 i Uppsala. Vi lovar att ta hand om din bil!

Läs vad 48 kunder tycker om Bil 5:an

• Annie Å skrev om Bil 5:an
    Byte av olja, genomgång av bromsar mm. Mycket nöjd med bemötande samt service. Läs mer
  • Petter A skrev om Bil 5:an
    Varning! Köp inte deras handtvätt. De använder smutsiga tvättsvampar/dukar vilket fick till följd att min bil blev helt repig. Jag vet detta eftersom den var polerad och repfri innan. Det är inte seriöst! Man får vad man betalar för. Läs mer
    2018-07-13 Bil5:an A svarar Petter A
    Hej Petter!
    Tråkigt och höra detta. Vi är alltid noggranna med att både tvätta och byta tvättsvamparna och dukarna. Dessutom så har vi bilkontroll rutiner innan den lämnas tillbaks till kunden. Du är alltid välkommen och höra av dig till oss på verkstaden så kan du få hjälp på bästa möjliga sättet. Välkommen åter!

MVH/
    Bil5an
  • Abdul B
    Abdul B skrev om Bil 5:an
    Ritigt fula personal sa inget om prisförslag. felsökte fanns ingen papper på felsök heller. bilen tankade utan o fråga ville ha 2350kr utan o laga. Dåligt kommunikation kan ej svenska. Läs mer
    2018-06-28 Bil5:an A svarar Abdul B
    Hej Abdul!
    Tråkigt och höra!
    Vid felsökningen så gick inte bilen och starta på grund av elsystemet och brist på bränsle på tanken vilket gjorde att vi fyllde på med bränsle vilket också kostar så klart. Därefter insåg vi att pumpen inte kunde ta emot något bränsle. Vill även berätta att vi utgår alltid från kundernas godkännande innan vi påbörjar reparationen, felsökningen etc på bilen. Då utgick vi från ditt godkände på både felsökningen och prisförslaget, som du var med på från första början tills du ändrade dig sista minuten -för du tyckte att det var för högt pris- när felet väl hade upptäckts.
    Felsökningspapper finns alltid och hämta hos oss! Du är välkommen för att hämta den.

Bil5an
    Abdul B gillar detta
  • Mauri Å skrev om Bil 5:an
    Recond av personbil
    Bra bemötande.
    Bilen blev otroligt fin. Nästan som ny.
    Precis vad jag förväntade mig.
    Återkommer nästa år. Läs mer
  • Caroline G skrev om Bil 5:an
    Köpte helrekond på Letsdeal.
    I huvudsak bra gjort.
    + för pris och bemötande
    - för att det glömdes en fläck på framrutan samt att det tog en hel dag Läs mer
  • Maria E skrev om Bil 5:an
    Fick hjälp med att. Byta handbromsen och att tvätta bilen.
    Det gjordes snabbt och noggrant.
    Snäll och pålitlig personal.
    Besöker bil 5an nästa gång också :) Läs mer
  • Ingela L skrev om Bil 5:an
    Det var enkelt att boka tid.
    Bra bemötande.
    Snabbt.
    Bra utfört jobb. Läs mer
  • Peter F skrev om Bil 5:an
    Klädseltvätt, bättre än vad jag hade hoppats👍👍👍👍 Läs mer
  • Kerstin M skrev om Bil 5:an
    Recond.
    Mycket bra bemött.
    Mycket bra resultat. Läs mer
  • Lennart B skrev om Bil 5:an
    En rekond på bilen. Mycket bra bemött. De gjorde ett bra jobb. Jag är mycket nöjd med utförandet. Läs mer
  • Dick J skrev om Bil 5:an
    Rekond.
    Bilen blir som ny varje gång .
    Supernöjd Läs mer
  • Sven B skrev om Bil 5:an
    Rekond
    Allt till belåtenhet
    Mycket nöjd Läs mer
  • Erik M skrev om Bil 5:an
    Fick tid väldigt fort två gånger på rad. Billiga. Läs mer
  • Peter W skrev om Bil 5:an
    Köpte recond och är mycket nöjd med resultatet. Bra bemötande.
    Kan rekommenderas Läs mer
  • Yvonne K skrev om Bil 5:an
    Rekond av V70
    Korrekt bemötande och ett väl utfört arbete, genomgång av vad man gjort uppskattas Läs mer
  • Eva R skrev om Bil 5:an
    Fin bil, nybilskänsla 👍. Läs mer
  • Ingvar Å skrev om Bil 5:an
    Trevlig personal😃
    Utmärkt utfört arbete! 😃👍 Läs mer
  • Jeanette O
    Jeanette O skrev om Bil 5:an
    Bra och trevlig personal. Lite dåligt putsad vindruta på insidan och vatten hade runnit på bakrutan, annars väldigt bra jobb. Alla asfaltsprickar på lacken var borta och insidan glänste som utsidan. Läs mer
  • Fredrik E skrev om Bil 5:an
    Lämnade in bil för rekond in-/ och utvändigt med klädseltvätt. Är fantastiskt nöjd med resultatet. Bilen blir som ny. Läs mer
  • Sofia K skrev om Bil 5:an
    Rekond med motortvätt och klädselrengörning. Läs mer
  • Arne W
    Arne W skrev om Bil 5:an
    Kanon, bra genomfört arbete, bilen blev som ny Läs mer
  • 2017-12-11

Sara C skrev om Bil 5:an
    Bra bemötande o snabb service men det blev inte som tänkt. Skulle byta till vinterdäck . Blev lurad på pengar o fick lämna in bilen för att fixa en grej som de hade orsakat men inte ville erkänna att de gjort . Så tänker inte åka dit igen . Läs mer
    2018-01-09 Bil5:an A svarar Sara C
    Hej Sara! Väldigt tråkigt och höra. Du är välkommen in hos oss så kan vi försöka hjälpa dig.
  • Helena R skrev om Bil 5:an
    Service och lagning av upphängning av avgassystem.
    Mycket trevligt bemötande, lätt att få tid och bra fixat. Kan rekommendera. Läs mer
  • Björn K skrev om Bil 5:an
    Väldigt trevligt bemötande väl genomförd rekonditionering Läs mer
  • Stefan U skrev om Bil 5:an
    Snabbt och bra bemötande. Gjorde ett mycket bra och prisvärt arbete. Läs mer
  • Anna-lena P skrev om Bil 5:an
    Bilservice och mindre reparation. Allt var smidigt! Bra pris, snabb service, trevligt bemötande. Läs mer
  • Ninas H skrev om Bil 5:an
    Snabb och professionell hjälp till rätt summa pengar Läs mer
  • Andreas L skrev om Bil 5:an
    Bra pris, snabb hjälp. Mycket nöjd med hela upplevelsen. Läs mer
  • Monika A skrev om Bil 5:an
    Mycket bra bemötande. Mycket bra service Läs mer
  • Alf W skrev om Bil 5:an
    Fantastiskt bra bemötande och bilen blev som ny Läs mer
  • Tommy F
    Tommy F skrev om Bil 5:an
    Under förre verkstadschefen Abdalraouf Ali “Abbe” Darwich, under samma varumärke, påstod sig Bil 5:an 2016 ha lyft ut min motor och åtgärdat en allvarlig oljeläcka. Denna oljeläcka upptäcktes sedan jag lämnat in min Saab för en synnerligen billig service erbjuden via Lets Deal. Efterkontroll hos Saabexperten i Fyrislund avslöjade sedan att motorn inte lyfts ut och att något spår efter den påstådda reparationen saknades. Ett brev till Bil 5:an med motfaktura besvarades inte. Bedrägeri eller utpressning? Svårt att säga. Läs mer
    2017-11-15 Bil5:an A svarar Tommy F
    Hej Tommy! Väldigt tråkigt och höra. Måste tyvärr säga att vi har köpt hela verksatden av han och då hette verkstaden Upplands 5an Ab och inte Bil 5:an. Så vi har egentligen inte med det och göra men du är absolut välkommen in hos oss så kan vi försöka hjälpa dig på det möjligaste sättet.
  • Victoria A
    Victoria A skrev om Bil 5:an
    De ger bra service för sina kunder. Trevlig och kompetent personal, iallafall för Skoda och VW Läs mer
  • Ingela Ö skrev om Bil 5:an
    Mycket bra bemötande, en väl utförd rekond på bilen. Läs mer
  • Anders S skrev om Bil 5:an
    Perfekt arbete. Jag fick tillbaka en helt NY bil.
    Bra jobbat. Trevligt bemötande! Läs mer
  • Anna E skrev om Bil 5:an
    Trevligt bemötande och snabba.
    Supernöjd då vi rullade hem i vår rekondadebil.
    Ren, fräsch och glänsande :) Läs mer
  • Ulf J skrev om Bil 5:an
    Mycket kompetent personal. Vänligt bemötande och fantastiskt prisvärt erbjudande. Utförde invändig och utvändig rekord på Audi A4 2,0 SP. Bilen blev som ny. Tack för ett mycket bra jobb. Läs mer
  • Margareta L skrev om Bil 5:an
    Beställde service med oljebyte.
    Mycket nöjd med arbetet och bemötandet.
    Hälsning. Margareta lind. Läs mer
  • Johan P skrev om Bil 5:an
    Bra och snabb service. Polerat strålkastarna. Mkt bra resultat! Läs mer
  • Maria J skrev om Bil 5:an
    Rekond av bil.bilen var tipp topp när jag hämtade den Läs mer
  • Evelyn K skrev om Bil 5:an
    Trevligt bemötande och väl utfört jobb! Läs mer
  • Erik J skrev om Bil 5:an
    Hej. Bemötande var trevligt , inget att klaga på. Gott kaffe också. Det var oljebyte o dyligt. Läs mer
  • Asta H skrev om Bil 5:an
    Jag är mycket nöjd med service och arbete. Läs mer
  • Ulrika S skrev om Bil 5:an
    Snabb service, kanontrevlig personal! Läs mer
  • Kenneth J skrev om Bil 5:an
    Bra killar o bra mottagande. Just o snabbt jobbat. Bra priser. Läs mer
  • Kristmansson D skrev om Bil 5:an
    Fick tid snabbt och blev genast mottagen när jag kom för att lämna bilen och mycket trevligt bemött.
    Lika snabbt och trevligt mottagen när jag hämtade bilen och blev visad vad de hade gjort. Jag är jättenöjd. Läs mer
  • Torbjörn H skrev om Bil 5:an
    3e gången jag använder dom. Aldrig missnöjd. Läs mer
  • Lena C skrev om Bil 5:an
    Mycket bra bemötande. Väldigt trevlig personal. Har fått bilen rekondad och en service som dem har gjort mycket bra. Vi återkommet säkert fler gånger 👍👏 Läs mer
  • Å
    Å skrev om Bil 5:an
    Företaget missade vid första servicen att fjädern var av vid höger fram.
    Vid andra försöket missade dom att de inre bromsklossarna var nernötta till plåten i fram.
    Detta trots att bromskoll skulle ingå i köpt service. Läs mer

Skebogatan 3, 752 28 Uppsala