Alla kategorier Bilverkstad Uppsala Uppsala Bil 5:an

Skebogatan 3, 752 28 Uppsala — Visa karta

Boka tid Vi bekräftar snarast via SMS
Be om offert
Boka tid Vi bekräftar snarast via SMS
Välkommen till oss på Bil 5:an!

Här erbjuder vi allt mellan verkstad, bilvård och däckbyte. Du kan få både en enklare biltvätt eller en full service där bilen får en helt ny känsla. Hos oss är det verkligen en ren körglädje som gäller. Vi rengör bilen med både in- och utvändig tvätt, underspolning, polering av strålkastare, motortvätt och vaxning.

Är det något annat du behöver? Vi erbjuder drop-in-tider för däckskifte samt klassiska tjänster som oljebyten, fordonskontroll, inspektion av bromsklossar och mycket mer.

Kontakta oss eller kom förbi på Skebogatan 3 i Uppsala. Vi lovar att ta hand om din bil!

Läs vad 18 kunder tycker om Bil 5:an

• Tommy F
    Tommy F skrev om Bil 5:an
    Under förre verkstadschefen Abdalraouf Ali “Abbe” Darwich, under samma varumärke, påstod sig Bil 5:an 2016 ha lyft ut min motor och åtgärdat en allvarlig oljeläcka. Denna oljeläcka upptäcktes sedan jag lämnat in min Saab för en synnerligen billig service erbjuden via Lets Deal. Efterkontroll hos Saabexperten i Fyrislund avslöjade sedan att motorn inte lyfts ut och att något spår efter den påstådda reparationen saknades. Ett brev till Bil 5:an med motfaktura besvarades inte. Bedrägeri eller utpressning? Svårt att säga.
    2017-11-15 Bil5:an A svarar Tommy F
    Hej Tommy! Väldigt tråkigt och höra. Måste tyvärr säga att vi har köpt hela verksatden av han och då hette verkstaden Upplands 5an Ab och inte Bil 5:an. Så vi har egentligen inte med det och göra men du är absolut välkommen in hos oss så kan vi försöka hjälpa dig på det möjligaste sättet.
  • Victoria A
    Victoria A skrev om Bil 5:an
    De ger bra service för sina kunder. Trevlig och kompetent personal, iallafall för Skoda och VW
  • Ingela Ö
    Ingela Ö skrev om Bil 5:an
    Mycket bra bemötande, en väl utförd rekond på bilen.
  • Anders S
    Anders S skrev om Bil 5:an
    Perfekt arbete. Jag fick tillbaka en helt NY bil.
    Bra jobbat. Trevligt bemötande!
  • Anna E
    Anna E skrev om Bil 5:an
    Trevligt bemötande och snabba.
    Supernöjd då vi rullade hem i vår rekondadebil.
    Ren, fräsch och glänsande :)
  • Ulf J
    Ulf J skrev om Bil 5:an
    Mycket kompetent personal. Vänligt bemötande och fantastiskt prisvärt erbjudande. Utförde invändig och utvändig rekord på Audi A4 2,0 SP. Bilen blev som ny. Tack för ett mycket bra jobb.
  • Margareta L
    Margareta L skrev om Bil 5:an
    Beställde service med oljebyte.
    Mycket nöjd med arbetet och bemötandet.
    Hälsning. Margareta lind.
  • Johan P
    Johan P skrev om Bil 5:an
    Bra och snabb service. Polerat strålkastarna. Mkt bra resultat!
  • Maria J
    Maria J skrev om Bil 5:an
    Rekond av bil.bilen var tipp topp när jag hämtade den
  • Evelyn K
    Evelyn K skrev om Bil 5:an
    Trevligt bemötande och väl utfört jobb!
  • Erik J
    Erik J skrev om Bil 5:an
    Hej. Bemötande var trevligt , inget att klaga på. Gott kaffe också. Det var oljebyte o dyligt.
  • Asta H
    Asta H skrev om Bil 5:an
    Jag är mycket nöjd med service och arbete.
  • Ulrika S
    Ulrika S skrev om Bil 5:an
    Snabb service, kanontrevlig personal!
  • Kenneth J
    Kenneth J skrev om Bil 5:an
    Bra killar o bra mottagande. Just o snabbt jobbat. Bra priser.
  • Kristmansson D
    Kristmansson D skrev om Bil 5:an
    Fick tid snabbt och blev genast mottagen när jag kom för att lämna bilen och mycket trevligt bemött.
    Lika snabbt och trevligt mottagen när jag hämtade bilen och blev visad vad de hade gjort. Jag är jättenöjd.
  • Torbjörn H
    Torbjörn H skrev om Bil 5:an
    3e gången jag använder dom. Aldrig missnöjd.
  • Lena C
    Lena C skrev om Bil 5:an
    Mycket bra bemötande. Väldigt trevlig personal. Har fått bilen rekondad och en service som dem har gjort mycket bra. Vi återkommet säkert fler gånger 👍👏
  • Å
    Å skrev om Bil 5:an
    Företaget missade vid första servicen att fjädern var av vid höger fram.
    Vid andra försöket missade dom att de inre bromsklossarna var nernötta till plåten i fram.
    Detta trots att bromskoll skulle ingå i köpt service.

Skebogatan 3, 752 28 Uppsala