Bil 5:an

Skebogatan 3, 752 28 Uppsala — Visa karta

4.6 i betyg av av 95 omdömen
Välkommen till oss på Bil 5:an!

Här erbjuder vi allt mellan verkstad, bilvård och däckbyte. Du kan få både en enklare biltvätt eller en full service där bilen får en helt ny känsla. Hos oss är det verkligen en ren körglädje som gäller. Vi rengör bilen med både in- och utvändig tvätt, underspolning, polering av strålkastare, motortvätt och vaxning.

Är det något annat du behöver? Vi erbjuder drop-in-tider för däckskifte samt klassiska tjänster som oljebyten, fordonskontroll, inspektion av bromsklossar och mycket mer.

Kontakta oss eller kom förbi på Skebogatan 3 i Uppsala. Vi lovar att ta hand om din bil!

Läs vad 95 kunder tycker om Bil 5:an

• 2020-07-23

GAJANA G skrev om Bil 5:an
    10/10, hit kommer jag igen!
    Fantastiskt bemötande, jättehärlig personal och den bilservice jag fick var minst sagt generös. Fick dessutom hjälp omgående, fort gick det.
    Jag rekommenderar bil5:an varmt! :) Läs mer
    Speedy Bilservice Märsta
    4.7 / 5 i betyg — 39 omdömen
    Badge2020
    "Måste vara den bästa bilverkstaden i hela Stockholm. Bra servicenivå och jättevänliga och gör det bästa och snabbaste jobbet som jag upplevt"
  • 2019-07-21

Mohammed b s S skrev om Bil 5:an
    Bra bemötande Bra priser Snabb hjälp Läs mer
  • 2019-06-28

Anne R skrev om Bil 5:an
    Helrekon exklusive tvätt av klädsel.
    Trevlig personal, mycket nöjd med resultatet, kan rekommenderas vilket jag gjorde till en vän som också blev helt nöjd. Läs mer
    Speedy Bilservice Tyresö
    4.6 / 5 i betyg — 481 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Fått mer hjälp än vad jag begärde. En trasig och läckande bränsleslang hittades när ventilationen skulle justeras. Stort tack för den hjälpe"
    Becklin C

Christer Å skrev om Bil 5:an
    En perfekt utförd recond. Kan varmt rekommendera denna. Läs mer

Åsa G skrev om Bil 5:an
    Lämnade in bilen för reparation för att klara ombesiktning. Reparation av bromsar. Blev vänligt bemött och det gick att få en tid på kort varsel. Upplevde att de som jobbar där ansträngde sig så att jag kunde få tillbaka bilen innan helg. Läs mer
    Speedy Bilservice Solna
    4.6 / 5 i betyg — 715 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Göran & co på Speedy hjälpte mig på bästa vis. Toppenbra!"

Karin V skrev om Bil 5:an
    Jag är mycket nöjd! Snabb o bra service o trevligt bemötande! Läs mer

Ernst Sune V skrev om Bil 5:an
    Reparation av generator på min husbil. Blev bemött av personalen på ett mycket proffsigt och bra sätt. Dagen efteråt kunde vi fortsätta vår resa hem till Luleå.
    Med hälsningar Sune Wäppling Läs mer
    Speedy Bilservice Täby
    4.8 / 5 i betyg — 575 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Utmärkt service. De tog emot bilen lite tidigare än avtalat och det blev lite lägre pris än förhandsinformationen 2 dagar innan."
  • Maria F

2019-06-26

Maria F skrev om Bil 5:an
    Jättebra bemötande och proffsig personal. Gjorde en service på min bil. Kan varmt rekommenderas. Kommer definitivt anlita dessa igen.

Extra plus att pengar skänks till barncancerfonden -( min dotter dog i leukemi 11 år gammal.) Läs mer
  • 2019-06-25

Sara N skrev om Bil 5:an
    Gjorde en helrekond med rabatt från Letsdeal. Trevlig personal, bra erbjudande och fin och fräsch bil! Jättenöjd Läs mer
    Speedy Bilservice Södertälje
    4.8 / 5 i betyg — 236 omdömen
    Badge2020
    "Jag kom dit vid 9 -tiden och hade stort behov av dem den dagen och fantastiskt nog fick jag bilen färdig den dagen vid ett !toppen personal"
    Cecilia Carolina E
  • 2019-06-25

Peter G skrev om Bil 5:an
    A:rekond B: bra C: stora , bra D: bra hela vägen ,åter kommer gärna Läs mer
  • gunilla m

2019-06-25

gunilla m skrev om Bil 5:an
    Köpte en hel rekordet, bilen var superfin o är supernöjd, har rekommend Läs mer
    Speedy Bilservice Högdalen
    4.7 / 5 i betyg — 1710 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Trevligt bemötande. Billigare service, snabbt jobbat med kvalitet. Bra läge med Högdalens t-bana i närheten."
    Annalena S
  • 2019-04-02

Ann O skrev om Bil 5:an
    In- och utvändigt tvätt samt däckbyte.
    Trevligt bemötande. Bilen blev som ny, snabb och bra service och bra priser. Läs mer
  • 2019-03-30

Josefin f skrev om Bil 5:an
    Snabb och bra service! Jag fick ett exakt prisförslag innan de satte igång med bilen. Mycket nöjd! Läs mer
    Min Bil Haninge
    4.4 / 5 i betyg — 500 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Jag brukar låta Min bil åtgärda olika ”saker”på min bil,jag blir vänligt bemött,och dom är väldigt serviceminded.med förtroende vänder jag m"
    Gerd Elisabet F
  • 2019-03-04

Lillian A skrev om Bil 5:an
    Lämnade in min bil för rekond, supernöjd med resultatet! Bilen ser ut som ny. Mycket bra service och bemötande. Läs mer
  • 2019-03-01

Pär T skrev om Bil 5:an
    Jag har varit nöjd tidigare.
    Jag hade stora förväntningar på jobbet, som grabbarna fixade med stor glans.
    Bästa rekonden i stan!! Läs mer
    Mekonomen Norrtull
    4.7 / 5 i betyg — 402 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Bra verkstad. Försöker alltid lösa problem. Väldigt trevliga."
    Wåhlin Arkitekter Aktiebolag W
  • Daniel Z

2019-03-01

Daniel Z skrev om Bil 5:an
    En av deras personal var den enda som stannade och hjälpte mig när jag fått bilstopp! En riktig hjälte! Läs mer
  • 2019-02-21

Catarina W skrev om Bil 5:an
    Snabba, bra tvättat och supertrevlig personal! Läs mer
    Speedy Bilservice Västerås
    4.6 / 5 i betyg — 314 omdömen
    fiveYearsBadge
    "2 års nybilsgarantiservice som utfördes bra och bemötandet var också trevligt."
  • 2019-02-21

Ann S skrev om Bil 5:an
    Snabbt, effektivt och mycket trevlig personal. Läs mer
  • 2019-02-18

Alf ö skrev om Bil 5:an
    Mycket bra utvändig tvätt och väldigt trevligt bemötande av personalen. Läs mer
    Speedy Bilservice Södermalm
    4.7 / 5 i betyg — 439 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Vilka hjältar! Så tacksam för snabb och proffsig hjälp! Ringde och fick komma in direkt. Trevlig personal som såg till att jag lyckades ko"
  • 2019-01-31

Dick J skrev om Bil 5:an
    Fantastisk service.
    Bilen blir som ny. Läs mer
  • Rabih N

2019-01-31

Rabih N skrev om Bil 5:an
    Bytt styrväxel och tändstift och gjort stor service på mina båda bilar mycket nöjd. Ärliga, prisvärda och trevliga. Bästa verkstan av de jag har varit på i Uppsala. Läs mer
    KW Bilservice i Stockholm AB
    4.6 / 5 i betyg — 145 omdömen
    Badge2018
    "Alltid trevligt bemötande och snabb återkoppling. Supernöjd!"
    Janette J
  • Jakob H

2019-01-30

Jakob H skrev om Bil 5:an
    Lämnade in min bil för service.
    De hade tid redan dagen efter jag ringde och erbjöd mycket bättre pris än någon annanstans i stan. Sköna killar allmänt och bra bemötande. Mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-01-30

Carina T skrev om Bil 5:an
    Vi bytte olja och bränsle filter och bilen går perfekt nu. Vi tycker att ni är så trevliga, vänliga, ger fin service och hjälpsamma och vi kommer tillbaka när vi måste serva bilen igen.
    Carina och Göran Tibi
    L 200 Läs mer
    Speedy Bilservice Eskilstuna
    4.7 / 5 i betyg — 169 omdömen
    Badge2020
    "Mycket snabb och proffsig hjälp med akut bromsproblem. Väldigt hög nivå på kundservicen!"
    AGNETA SOFIA L
  • 2019-01-29

Frida Nilsson skrev om Bil 5:an
    Mycket bra bemötande. Väldigt trevlig personal. Har fått bilen rekondad och en service som dem har gjort mycket bra. Vi återkommet säkert fler gånger Läs mer
  • 2019-01-28

saleh M skrev om Bil 5:an
    شكرا لكم شيء جميل وخدمه ممتازة جدا Läs mer
    Speedy Bilservice Jakobsberg
    4.7 / 5 i betyg — 158 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Väldigt bra bemötande, kunnig och efektiv personal! Kommer absolut att försätta laga min bil hos dem! Jag rekomenderar alla varmt att besök"
  • 2019-01-25

Elham E skrev om Bil 5:an
    Jag gick dit då en kompis rekommenderad. Mottagandet var väldigt professionellt och välkomnande, det som gjorde var killen i kassan som försökte hjälpa så gott han kunde med mina frågor. Rekommenderar starkt denna bilverkstad Läs mer
  • 2019-01-25

Salem A skrev om Bil 5:an
    Trevligt bemötande och riktigt bra service. Jag fick en bra pris och de erbjöd lånebil till och med. Jag kommer definitivt tillbaka. Läs mer
    Speedy Bilservice Nacka
    4.6 / 5 i betyg — 887 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Det gick fort att få en tid! Och besöket gick jätte fort! Allt var toppen!"
    Jeanette L
  • 2019-01-24

Mikael D skrev om Bil 5:an
    Trevligt bemötande och bra resultat! Bilen fick en rejäl uppfräschning efter mycket körning på slaskiga vintervägar.
    Känns som ny ! Läs mer

Catrin L skrev om Bil 5:an
    Lämnade bilen super skitig, och hämtade den den såg ut som ny... Läs mer
    Speedy Bilservice Gävle
    4.6 / 5 i betyg — 65 omdömen
    Badge2018
    "Snabb service, bra bemötande och rätt resultat"

tomas o skrev om Bil 5:an
    Har servat, tvättat och bytt däck och är helnöjd med resultaten och de håller låga priser så hit fortsätter jag att komma. Läs mer
  • Mohammed Isac A

2019-01-23

Mohammed Isac A skrev om Bil 5:an
    Mycket bra bemötande! Fick bilen lagad under samma dag. Humana priser. Läs mer
    Min bil Bromma
    4.4 / 5 i betyg — 1468 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Hör byter jag oftast/alltid däck för säsongen. Inga problem: snabbt gjort och trevligt bemötande. Har även köpt nya däck och fått goda tips"

Redi M skrev om Bil 5:an
    Hej! Söker du eller känner du någon som har besvär med sin bil. Så rekommenderar jag bil5:än välutbildade mekaniker snabb service till bästa pris. och dom är super trevliga!!! Läs mer
  • 2019-01-21

Hassan s skrev om Bil 5:an
    Det är bästa servering i hela uppsala
    Snabt och bra jobb . Läs mer
    Speedy Bilservice Valhallavägen
    4.7 / 5 i betyg — 748 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Bästa servicen jag har haft! Tack till er alla som hjälpte mig med min bil."
  • 2019-01-18

Lars w skrev om Bil 5:an
    Däckbyte. Snabbt jobb och ett bra bemötande i kundmottagningen som skulle behöva ett facelift, men det är på gång enl personalen. Även bra priser på hyrbilar. Hit åker jag gärna igen! Läs mer
  • 2019-01-17

Pernilla T skrev om Bil 5:an
    Super service, snabba och professionella Läs mer
    Speedy Bilservice Smista
    4.5 / 5 i betyg — 356 omdömen
    Badge2020
    "Härmed vill jag tacka Speedy Västberga så mycket både för deras gedigna arbete, för det trevliga bemötandet och för deras snabba hantering a"
  • 2019-01-16

Catrin L skrev om Bil 5:an
    Fick mycket snabb hjälp med montering av fäste till motorvärmarkabel.
    Vänligt och trevligt bemötande
    Företaget levde upp till mina förväntningar
    Kommer att vända mig till det här företaget igen Läs mer
  • 2019-01-14

Anna H skrev om Bil 5:an
    Fick snabb och bra hjälp med tvätt av min smutsiga bil. Trevligt bemötande och bra pris. Läs mer
    Mekonomen Bilverkstad Gnista
    4.5 / 5 i betyg — 195 omdömen
    Badge2020
    "Proffsig och kunnig personal med ett fantastiskt bemötande!"
    Justyna Aleksandra T
  • Amaret S

2019-01-10

Amaret S skrev om Bil 5:an
    Tack för snabb hjälp med bilen och för att ni besikta den åt mig och höll kontankt med mig angående bilen. Ni löste problemet snabbt ! Mycket trevlig personal som tog sig tid att hitta problemen och hittade lösningar snabbt. Rekommenderar varmt till andra. Läs mer
  • 2019-01-10

Per H skrev om Bil 5:an
    Snabbt och bra bemötande
    Proffsig hjälp
    Kunnig personal Läs mer
    Speedy Bilservice Vällingby
    4.7 / 5 i betyg — 991 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Toppen. Bra service och väldigt trevlig och hjälpsam personal. Jättenöjd"
    Åsa christina N
  • 2019-01-10

Hilde Å skrev om Bil 5:an
    Jag har lämnat in min bil flera gånger till Bil 5:an och aldrig varit missnöjd. Alltid bra kommunikation och rimliga priser. Vid ett tillfälle fick jag möjlighet att bli guidad till vilka arbeten som genomförts och se de utbytta delarna och varför dessa hade blivit icke-funktionella. Trevlig personal och tillmötesgående! Läs mer
  • 2019-01-09

Helena L skrev om Bil 5:an
    Gullig personal, trevligt bemötande gott kaffe, och sist men inte minst bra utfört arbete 🤙 Läs mer
  • Reco tipsar!
    "Supernöjd med service och bemötande trots att vi har en äldre bil! Ni har haft stor uthållighet i att hitta felet som gav diffusa symtom! Oc"
  • 2019-01-08

Anna S skrev om Bil 5:an
    Fick hjälp att byta lampor till registreringsskylten då skruvarna rostat sönder. Väldigt trevligt bemötande och bra service. Fick hjälp med en gång. Läs mer
  • 2019-01-08

Anders G skrev om Bil 5:an
    Väldigt ärliga och prisvärda, har varit nöjd varje gång. Läs mer
    Min Bil Sollentuna
    4.5 / 5 i betyg — 1275 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Utmärkt service hela vägen, inklusive mottagande, kommunikation och personligt anpassning av servicen! Mycket nöjd!"
  • 2019-01-07

Gunnar L skrev om Bil 5:an
    Bra bemötande Bra priser Snabb hjälp Läs mer
  • 2019-01-05

Ylva L skrev om Bil 5:an
    Service, däckbyten och reparationer av min bil. Killarna är mycket trevliga och serviceinriktade. Jag är mycket nöjd med allt de hjälpt mig med. Läs mer
    Sumpan Expressverkstad
    4.5 / 5 i betyg — 508 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Alltid fått mycket bra bemötande av personalen."
  • Jonas A

2019-01-05

Jonas A skrev om Bil 5:an
    Var i Uppsala med mitt innebandylag.
    Fick fel på bromsarna.
    Googlade upp detta företag som tog in min bil direkt och lagade bilen.
    Service på högsta nivå. Tack. /Jonas Läs mer
  • Imad A

2019-01-03

Imad A skrev om Bil 5:an
    Jag behövde byta kamrem och kollade runt på flera ställen. Mest prisvärda och bäst service bil5an tack för hjälpen. Väldigt nöjd. Läs mer
    STHLM BIL
    4.8 / 5 i betyg — 102 omdömen
    Badge2020
    "Nice car, good price and excellent service. 100% nöjd. Thanks alot."
    Taxi 0046 A
  • 2018-07-21

Annie Å skrev om Bil 5:an
    Byte av olja, genomgång av bromsar mm. Mycket nöjd med bemötande samt service. Läs mer
  • 2018-07-06

Petter A skrev om Bil 5:an
    Varning! Köp inte deras handtvätt. De använder smutsiga tvättsvampar/dukar vilket fick till följd att min bil blev helt repig. Jag vet detta eftersom den var polerad och repfri innan. Det är inte seriöst! Man får vad man betalar för. Läs mer
    2018-07-13 Bil5:an a svarar Petter A
    Hej Petter!
    Tråkigt och höra detta. Vi är alltid noggranna med att både tvätta och byta tvättsvamparna och dukarna. Dessutom så har vi bilkontroll rutiner innan den lämnas tillbaks till kunden. Du är alltid välkommen och höra av dig till oss på verkstaden så kan du få hjälp på bästa möjliga sättet. Välkommen åter!

MVH/
    Bil5an
    Speedy Bilservice Vasastan
    4.9 / 5 i betyg — 357 omdömen
    Badge2020
    "Dags för 10.000 mila service. Självklart ringer jag Speedy Bilservice Vasastan trots att jag flyttat utanför stan. De är trevliga, proffsiga"
    Brittis O
  • Abdul B

2018-06-28

Abdul B skrev om Bil 5:an
    Ritigt fula personal sa inget om prisförslag. felsökte fanns ingen papper på felsök heller. bilen tankade utan o fråga ville ha 2350kr utan o laga. Dåligt kommunikation kan ej svenska. Läs mer
    2018-06-28 Bil5:an a svarar Abdul B
    Hej Abdul!
    Tråkigt och höra!
    Vid felsökningen så gick inte bilen och starta på grund av elsystemet och brist på bränsle på tanken vilket gjorde att vi fyllde på med bränsle vilket också kostar så klart. Därefter insåg vi att pumpen inte kunde ta emot något bränsle. Vill även berätta att vi utgår alltid från kundernas godkännande innan vi påbörjar reparationen, felsökningen etc på bilen. Då utgick vi från ditt godkände på både felsökningen och prisförslaget, som du var med på från första början tills du ändrade dig sista minuten -för du tyckte att det var för högt pris- när felet väl hade upptäckts.
    Felsökningspapper finns alltid och hämta hos oss! Du är välkommen för att hämta den.

Bil5an
    Abdul B gillar detta
    Speedy Bilservice Arninge
    5.0 / 5 i betyg — 60 omdömen
    Badge2020
    "Bytte Broms belägg och broms skivor, bra kundbemötande, kunde utförligt o bra visa exakt vad som gjorts och vad som bytts samt påvisa hur pa"
    Holger Gunnar B
    Speedy Bilservice Fruängen
    4.6 / 5 i betyg — 1230 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Perfekt! Perfekt! Perfekt! Perfekt!"
    OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
    4.3 / 5 i betyg — 51 omdömen
    Badge2020
    "Otroligt hjälpsamma! Seriösa, professionella med ett väldigt fint bemötande. Rekommenderas starkt!"
    Caroline R
    Min Bil Vallentuna
    4.5 / 5 i betyg — 437 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Reparation av spridare i samband med motorstop och en grundlig stor service. Det blev en stor summa men en prisvärd reparation som vi är myc"
    Bror Kristian L
    Speedy Bilservice Haninge
    4.8 / 5 i betyg — 352 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Kunnig personal, bra service"
    Borrexpress S
    Proline Bilskador AB
    4.7 / 5 i betyg — 119 omdömen
    Badge2019
    "Väldigt trevligt bemötande. Fint utfört arbete"
    Speedy Bilservice Huddinge
    4.7 / 5 i betyg — 347 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Snabbt utfört men något dyrt med service......................................."
    Maria Therese K
    Min Bil Täby
    4.5 / 5 i betyg — 785 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Jag fick hjälp att felsöka och reparera min bil, jag är nöjd med precis allt! Tack!"
    Berit Margareta A
    Mekonomen Hemmesta
    4.5 / 5 i betyg — 514 omdömen
    Badge2020
    "Bra service och trevligt bemötande"
    Staffan M

Bästa Bilverkstäderna nära Bil 5:an:

Justyna Aleksandra T Justyna Aleksandra T tycker:
“Proffsig och kunnig personal m...” Läs mer