Alla kategorier Kylanläggning Västra Götaland Göteborg Bilkylspecialisten

Bilkylspecialisten

Importgatan 4, 422 46 Hisings backa — Visa karta

Välkommen till Bilkylspecialisten!

Vi är specialister på kyla och värme. Därför kan vi lösa alla problem som gäller just kyla och värme i allt från bilar till båtar, entreprenadmaskiner och oljeplattformar.

Bilkylspecialisten ägs och drivs av danska Nissens, som producerar allt från små värmeelement till stora kylanläggningar. Vi har personal som är certifierad för att reparera, serva och fylla AC-anläggningar och vi kan hjälpa till med nytillverkning, renovering och reparation av vatten-, laddluft- och oljekylare i både mobila och stationära motorer.

Vet du inte vad som är fel, har en kylare som läcker eller en värmeväxlare som krånglar? Kom in på en kostnadsfri felsökning! Vi ger dig sedan ett kostnadsförslag direkt på plats.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 31 kunder tycker om Bilkylspecialisten

• Harry L skrev om Bilkylspecialisten
    Mycket bra bemötande. Trevlig och kunnig personal, såväl på kontor som verkstad!
    Kommer att varmt rekommendera företaget för andra. Läs mer
  • Kajsa I skrev om Bilkylspecialisten
    Trevligt och proffsigt bemötande i kontakten kring min krånglande AC. Läs mer
  • Roger P skrev om Bilkylspecialisten
    Utmärkt bemötande och bra och proffsigt arbete. Läs mer
  • Tony V skrev om Bilkylspecialisten
    Köpt varor och tjänster. Nöjd! Läs mer
  • Emma H skrev om Bilkylspecialisten
    Byte av kylarelement. Snabbt jobbat, fantastisk service och bra kvalitet till vettigt pris. Riktigt nöjd kund! Läs mer
  • Dag O skrev om Bilkylspecialisten
    Fick en bilkyl renoverat. Mycket trevlig personal, bra bemötande och mycket fint utfört arbete. Läs mer
  • Sture R skrev om Bilkylspecialisten
    Tog för lång tid att få det till baka Läs mer
  • Ulf A skrev om Bilkylspecialisten
    Mycket bra service och mottagande Läs mer
  • Leif C skrev om Bilkylspecialisten
    AC-bekymmer. Personalen är helt OK. Tyvärr löstes inte problemet helt. Läs mer
  • Eva-lena K skrev om Bilkylspecialisten
    Bemötande var super, kom in för att fylla på ac:n o upptäckte snabbt felet som åtgärdades inom ett par dagar, superbra service rekommenderar denna firma till mina vänner helt klart. Läs mer
  • Elisabeth N skrev om Bilkylspecialisten
    Är mycket nöjd med bemötandet och hjälpen jag fick hos Bilspecialisten!! Läs mer
  • Dennis H skrev om Bilkylspecialisten
    Fick hjälp med min AC.Fantastiskt bra kundbemötande av en kille, kommer inte ihåg vad han heter men han kommer från Kinna. Han va verkligen en kanon kille. Mvh Dennis Hedberg. Läs mer
  • Kerstin E skrev om Bilkylspecialisten
    Utmärkt och snabb service allt var perfekt Läs mer
  • Anders A skrev om Bilkylspecialisten
    Duktiga, ärliga och bra att ha att göra med! Läs mer
  • Peter A skrev om Bilkylspecialisten
    Bilkylspecialisten bytte AC-kompressor och kondensor på min Skoda Octavia. De ger snabbt en offert efter den fria felsökningen och har mycket konkurrenskraftiga priser. Jag är en mycket nöjd kund. Läs mer
  • Christian P skrev om Bilkylspecialisten
    Bra bemötande och trevlig personal. Har redan rekommenderat till andra att åka dit om dom får problem 👍👍👍👍 Läs mer
  • Hans J skrev om Bilkylspecialisten
    Ny som gammal bil, du får professionell hjälp. Från gratis felsökning till färdig reparation. Min bil är av årsmodell 96. Läs mer
  • Dan S
    Dan S skrev om Bilkylspecialisten
    Snabb och bra kundmottagning,
    Lagade mitt kyl medan jag väntade.
    Utmärkt service! Läs mer
  • Daniel S skrev om Bilkylspecialisten
    Behövde byta kondensorn. De fixade jobbet till halva priset mot de större företagen och de hade väldigt bra bemötande i all kontakt jag hade med dem.
    Svarade snabbt på mail. Läs mer
  • Inger E skrev om Bilkylspecialisten
    Snabb och bra service! Gjorde mindre än de först trodde de skulle behöva vilket gav lägre pris än först beräknat. Läs mer
  • Toomas S skrev om Bilkylspecialisten
    Kan rekommendera de, bra tillmötesgående, fri felsökning ~20min och fick därefter tydligt specad skriftlig offert på åtgärda arbetet vilken var fördelaktig jämfört med märkesverkstad.

Arbetet utfördes enligt utlovad tid och offert. Trevliga killar dessutom. Läs mer
  • Henrik W skrev om Bilkylspecialisten
    Åkte in på en gratis felsökning på AC, visade sig att Kondensorn läckte. Fick en snabb tid för byte även fast det var semestertider. Bra pris och trevligt bemötande från personalen. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Lars L skrev om Bilkylspecialisten
    Jag lämnade in min värmeväxlare till båten för en provtryckning.
    Jag bad om en återkoppling men fick ringa efter några dagar och då var reparation i redan i gång.
    Från inlämning till att jag kunde hämta värmeväxlaren 4 arbetsdagar. Mycket bra.
    Priset 1500kr helt okej. Läs mer
  • Thore R skrev om Bilkylspecialisten
    Hej.
    Jag lämnade in en värmeväxlare till en VolvoPenta för provtryckning och rengöring. Snabbt och trevlig bemötande i butiken, man meddelade att det skulle ta ca: 14dagar, det gick snabbare, mycket bra, det pris jag fick stämde också.// Thore Läs mer
  • Taisto skrev om Bilkylspecialisten
    Bra och trevlig bemötande av kunnig personal, snabb felsökning och reparation. Rekommenderas! Läs mer
  • Malin J skrev om Bilkylspecialisten
    Helt fantastisk service och bemötande. Läs mer
  • Peter F skrev om Bilkylspecialisten
    Mycket bra service, trevlig bemötande och rekommenderas helt klart. Läs mer
  • José V skrev om Bilkylspecialisten
    Det gick snabbt.
    Trevlig bemötande.
    Rekommenderas. Läs mer
  • Per-ivar G skrev om Bilkylspecialisten
    Mycket bra service.
    Och att ni donerar till barn cancer fonden.
    ,.................................................................. Läs mer
  • Tord N skrev om Bilkylspecialisten
    Jag har kontaktat firman några gånger och kan inte nog uttrycka hur imponerad jag är. Felsökning så fort man dyker upp och sedan snabb reparation utan onödigt dröjsmål Läs mer
  • Peter W skrev om Bilkylspecialisten
    Välkomnande och inger förtroende. Fixade 3 bilar åt mej snabbt och till bra pris. Imponerande bra. Läs mer