Binero
3.6 i betyg av av
291 omdömen
Sedan 2019-11-01 ägs och hanteras fd. Binero Webhotell av företaget Loopia Group AB och går under namnet Websupport. Notera att detta konto ej hanteras av Websupport och att alla kommentarer kring Websupports webhotell och andra produkter ska anges på Websupports Reco-sida så att den relevanta mottagaren blir uppmärksam på detta. Givetvis kan man alltid gå till websupport.se för att kommunicera direkt med företaget.
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag291 omdömen om Binero
-
skrev om Binero
Tar 20 dagar för att återbetala, då jag dubbeltbetalat , då jobbet tar max 5 min
-
-
skrev om Binero
Kund sedan 9 år tillbaka och har fått utstå nertid i tillräckligt många år nu. Det enda som fått mig att stanna kvar de senaste 5 åren är allt arbete det skulle ta att flytta allt. Men idag börjar jag flytta. Tack ändå för att ni funnits, önskar bara att ni hade brytt er mer om er produkt.
-
skrev om Binero
Lämnade Binero innan jul efter många år som kund. Detta efter att Binero inte höll vad de lovade prestanda-mässigt. La därför 3 dagars arbetstid bara på att sätta upp identiska sajter på flertalet konkurerande webhotell och köra lasttester. Det visade sig att även hotell som kostade 20kr i månaden var 5ggr så snabba. Mest anmärkningsvärt var att supporten på de billiga webhotellen var både snabbare och mer kunniga än den jag möttes av på Binero. Hos Binero så är det lite som att spela på lotto beroende på vilken support man hamnar hos.
Gick tillslut över till ett webhotell i samma prisklass som Binero och upplever en stor förbättring i allt och hastigheten på tjänsten är nu 10ggr snabbare än innan.
Dock lider vi fortfarande av Binero då en extern tjänst vi använder oss av ligger där och gårdagens krash som Binero påstås ha löst för 10h sen skapar stora problem för oss. När man pratar med supporten så visar det sig att de inte vet vad felet är och fortsatt felsöker, samtidigt som status på deras driftsida är att problemet är löst. -
skrev om Binero
Varit kund sedan 2008 men senaste året har Binero nått botten. Att Loopia sitter vid rodret förändrar ingenting. Senaste året kan sammanfattas - HÅLL ER BORTA IFRÅN BINERO !
Usel tjänst. -
skrev om Binero
Skrev ett omdöme när vi bytte till Binero för ett antal månader sen.
Skrev som vore en säljare för dem. Har något ändrats?
- NEJ, tvärtom!
Supporten är "state-of-the-art"! De gör oftast mycket mer än vad de lovar i reklamen. Flera timmars support, envetet, sakligt, kunnigt, sånt man på andra ställen får betala dyrt för. Problemen löses.
Stort TACK, nu senast till ALEXANDER, men alla ni andra också. - Ni ÄR Binero!
Enda bekymret är Loopias köp av Binero; Vad händer med super-supporten, med medarbetarna, med priserna? Förstör inte detta!
En enda sak dock; en önskan om snabbare servrar, i övrigt är jag mer än nöjd!
- TOPPBETYG! Förbättra prestandan bara, så är ni det givna alternativet!
/Mikael Sjögren -
skrev om Binero
Riktigt dåliga servrar!
Under senaste månaderna har servrarna gått ner många många gånger. Vi har viktiga system där men det ska man inte ha. Det ända som Binero duger till är möjligtvis en blogg som ingen läser. När man skirver in ett support ärende så får man till svar, "vi är medvetna om felet och jobbar på att åtgärda det"...
Sedan får man till svar (långt senare) Nu har vi löst det. Fast problemet kvarstår ändå, servern är fortfarande nere, så man får skriva ett nytt supportinlägg. NEJ ni har inte fixat det.
Detta bolaget är ett skojarbolag som inte tar hand om sina kunder, eller sina servrar!
VARNING - Ha inget viktigt hos Binero/loopia -
skrev om Binero
Tragiskt nog är det bara att instämma i kören.
Haft Binero så länga som jag kan minnas men senaste året har varit helt bedrövligt.
Inte bara med att tjänsterna legat nere - det värsta har ändå varit att man inte kommunicerat väl utan bara hänvisat till att "vi jobbar så fort det går" och ingen återkoppling eller ursäkter eller andra former av återbäring eller garantier givits.
Så nu får det vara nog. Det är slut - det är inte jag, det är du.Hej Jonas,
Binero
Synd att du tycker så. FYI. Fr.o.m. 191101 (dvs. idag) så ägs och hanteras Binero webhotell av Loopia. Det kanske blir bättre nu?
/JoachimKänns inte riktigt som att jag vill att det ska inträffa en ytterligare incident för att ta redan på detta.
Jonas B -
skrev om Binero
Binero har under de senaste månader jag driftat tjänster hos dem haft frekventa störningar och driftstopp i en omfattning jag inte stött på hos andra leverantörer. Problem i en tjänst kan alltid uppstå, det som utmärker en relation är dock hur man hanterar och informerar om de problem man har. Binero har en statussida (https://status.binero.se/) där man kommunicerar driftläget. Problemet är att när störningar blir många och utdragna så räcker inte en statussida till och det misslyckas Binero att förstå eller ta till sig av den kritik man får. Den support man ger vid en störning kan inte annat än hänvisa till statussidan med driftläget. Ingen uppföljning mot dig som kund eller incidentrapport ges vilket gör att man är väldigt utelämnad.
En leverantör definieras inte av hur man agerar när allt flyter på, att det gör det är förväntat när man köper en tjänst, utan hur man bemöter och vårdar sin relation när man har problem. Binero har inget SLA åtagande för sina webbhotell, inte heller erbjuder man kompensation av något slag när man inte kan leverera. Villkoren är tydliga när man köper tjänsten, men signalerar också i ljuset av driftstabiliteten att man inte vågar ta ansvar för sin tjänst. Lägger man detta samman med bristen på kommunikation och kundbemötande vid störningar så blir det ett lågt betyg för Binero.
Jag har förtroende för Binero, men jag tror man kan bättre än såhär. Väljer du Binero idag får du räkna med att det är svajigt och att du står ensam med dina kunder när tjänsten du köpt går ner. -
skrev om Binero
Obefintlig kund support...
11 år med detta bolag och de är TOTALT ointresserade av att hjälpa till. Senaste support ärendet fick jag efter otaliga meddelanden börja skriva till dem som om de vore barn för att de skulle förstå.... När de sedan TILL SLUT förstod vad vi faktiskt sa så vad de helt clueless och det senaste de skickade var:
Vi har nu kikat på det och blir tyvärr inte riktigt klok på problemet - gissningsvis är problemet dock att....
och så kommer de med en skit "lösning" som absolut inte kan ha med saken att göra. Sedan har de mage att markera ärendet som "solved"... WTF????
Behöver nog inte säga att jag kommer byta så fort det bara går, vill bara varna andra från att använda detta Kalle Anka företag...
Stefan AnderssonHej Stefan,
Binero
Utmaningen för supporten är att när det gäller den grundläggande driften - så kan de inte göra något, om den ligger nere. Det är driftavdelningens uppgift. Detta kanske kan missförstås som om man inte kan hjälpa till, men så är givetvis inte fallet. Jag beklagar att du inte har haft en positiv upplevelse.
Mvh,
Joachim -
skrev om Binero
Har varit kund i över 10 år. Har ett stort antal webbplatser, har handlat med domäner, har installerat kunders webbar och projekt hos Binero etc etc. Har haft både privat och företagskonto.
TLDR - välj ett annat webhotell!
- Supporten tappar ofta bort ärenden och stänger dem utan åtgärd.
- Deras kontrollpanel fungerar enbart i dator
- Just nu går det inte ens att logga in på kontrollpanelen
- Installern för wordpress/wiki fungerar ytterst sällan. Vid nästan varje installation så måste supporten hjälpa till.
- När supporten hjälpt till så behövs ofta fler kontakter då de inte gjort det som de lovat.
- Driftstabiliteten är usel. Vid varje driftstörning står det alltid att det drabbar "ett fåtal kunder". Märkligt nog så drabbas alltid jag (och mina kunder) av deras driftstörningar.
- En helt nyinstallerad WP utan några aktiverade plugins går extremt långsamt. Jämfört med samma typ av installation hos andra webhotell så går det inte ens att jämföra.
Vill du ha ett långsamt webhotell där det oftast krävs kontakt med supporten och du kan vara säker på att supporten är långsam och tappar bort dina ärenden - då är Binero rätt webbhotell för dig!Hej Mattias, tråkigt att du tycker att det har blivit sämre på sistone. Noterar att du hävdar att "supporten" tappar ofta bort ärenden och stänger dem utan åtgärd" - något som vi inte håller med om alls. Skulle kunna handla om missförstånd eller så mellan dig o supporten någon gång (mänskliga faktorn), men eftersom du skriver "ofta" (=tätt, återkommande tillfällen?) så är det något vi inte känner igen oss i och inget som vi hör av andra kunder.
Binero
Men, återigen, tråkigt att kände ett behov att slänga dig ut på Reco för att ge oss en 1:a. Är det något som hänt precis nyligen så utgår jag från att du har varit i kontakt med oss - om inte - gör så gärna asap.
Mvh, JoachimFem ärenden har tappats bort. Fyra har stängts trots att problemet inte var löst. Men visst, håll inte med.
Mattias Greger H
Att ni inte hör det från andra kunder är ju svårt att värdera och kvantifiera. Berätta nu igen, hur var det med kundbemötande. För varje missnöjd kund som säger till så finns det hur många till?
Ditt svar är väldigt talande för hur Binero är som webhotell. -
skrev om Binero
Har varit kund i 10år. Har varit katastrof senaste året. Sidor som ligger nere i flera dagar och "tekniker som kollar på problemet" är ett återkommande inslag man får förvänta sig som kund.
På 8veckor har sidorna legat nere i ca 12 % av tiden.
Jag rekommenderar ingen att använda Binero. Tragiskt att ett företag som länge levererade en bra tjänst inte längre verkar bry sig!
Välj en annan leverantör!Hej Jonas, tråkigt att du tycker att det inte har varit så bra det senaste året. Att vi hade lite utmaningar i början av Juni är väl dokumenterat. Hoppas att du har varit i kontakt med vår support och inte bara läst ett statusmeddelande, men jag utgår från att så är fallet. I övrigt så är det svårt att möta dina svepande påståenden utan vi får tacka för den tiden som har varit. Mvh, Joachim
Binero"Lite utmaningar" är kanske lite vagt uttryckt. Om vi tittar på de sista 2 veckorna från idag, så har det igen varit ganska stora utmaningar om du frågar mig. Just nu ligger alla domäner nere. Det var 2 dagar sen sist det hände! Hade gärna sluppit att byta leverantör för alla domäner och system men detta är helt ohållbart!
Jonas JNu är det mer än 12h som alla sidor legat nere!
Binero -
skrev om Binero
Katastrof.
Så länge inget krashar/går fel så funkar det helt ok. Men när "the shit hits the fan" (hemsidan ligger nere utan förklaring) då är Bineros kundservice den sista du vill använda för att lösa ditt problem. De försöker snarare sälja på mer tjänster än faktisk hjälp. -
skrev om Binero
Efter att ha varit kund i 5 år fram och tillbaka, så kommer jag aldrig att vilja ha med Binero att göra igen. Har bytt till annat webbhotell nu som är 3 gånger så billigt och min webbsida laddar 5 sekunder snabbare utan att göra någon som helst ändring på den. Långsamma hemsidor och krångel med precis ALLT det är vad man får hos Binero.
I juni (midsommar): Jag registrerar privatpaketet igen efter att ha varit borta ett tag och laddar upp en hemsida. Den ligger nere eller är extremt seg i ca 2 veckor (!!!!) på grund av deras driftstörningar. Det är ju helt sjukt att de bara låter det hända, så vill du riskera det igen, var så god. Annat som krånglat sedan midsommar bara:
1. Sjukt seg hemsida även efter driftstörningar, kanske för de är extremt snåla med PHP minnet?
2. Inte gått att byta adress på kontot, tvungen att kontakta support.
3. Inte gått att logga in på FTPN, tvungen att kontakta support.
4. Inte gått att betala med kreditkort, tvungen att kontakta support.
5. Nu när jag skulle nedgradera kontot så gick inte ens det att göra, tvungen att kontakta support.
Okej om det berodde på min okunskap, men det har det inte gjort. När man bara möts av ett "FEL" och inget mer på deras sida så blir man lite uppgiven också.
Binero är inte jättedyrt, visst 89 kr i månaden. Så man kanske inte ska klaga? Men när man får ALLT bättre hos konkurrenter för ynka 29 kr i månaden, så finns det 0 anledningar till att välja Binero.
Tänk dig för noga innan du köper något från det här företag är mitt tips! -
skrev om Binero
Jag skriver nästa aldrig omdömen då jag tror på en andra, tredje och fjärde chans men nu får det vara nog... Det är FULLSTÄNDIG KATASTROF med ständig och långa driftproblem. Lägg på detta total avsaknad av transparens och kommunikation och ej existerande besked om när problemen skall vara avhjälpta... Det enda man har är status.binero.se där man konstant kan se "Slow websites - Status: investigating"
VARNING!Hej Kim, Himla tråkigt att du tycker detta! Du ska ha fått info via mail tidigare och jag utgår från att du har varit i kontakt med supporten när det har varit problem.
Binero
Vad gäller statusuppdateringarna kan de tyckas lite korta ibland, man vi kan garantera att det pågår febrilt arbete hela tiden.
Den situation som du beskriver känns inte rolig alls och vi ber om ursäkt för de problem som detta kan ha skapat dig. Vi jobbar hårt för att rätta till dessa. / Binero -
skrev om Binero
Snart i två dygn har min site legat nere denna gång. Teamleader på Binero: ta ett snack er supportgäng om vad man lovar och hur man förklarar. Er sida med driftstatus säger ingenting av värde för en vanlig användare.
-
skrev om Binero
Vill du förlora ditt kassaflöde rekommenderar jag starkt Binero som webbhotell. Haft alldeles för mycket problem med denna leverantör nu. Först problem med SSL-certifikat och nu laddningstider.
Marknadsför sig som "Sveriges vänligaste och stabilaste webbhotell", vilket långt ifrån stämmer.
Detta webbhotell bör se över kompensationer till befintliga kunder de orsakat problem för, om de vill behålla de som kunder såklart. Själv kommer jag byta webbhotell pronto då jag varken hört något om kompensation eller liknande. -
skrev om Binero
Tyvärr. Binero har under alla år vi haft vår sajt där haft problem till och från. Men den senaste tiden har det blivit allt värre med svårigheter eller omöjligt för besökare att komma in, problem med inloggning och så vidare... Man hävisar till sin storagelösning som inte fungerar och som kund är man hjälplös. Kan efter alla år på Binero definitivt inte rekommendera det här webhotellet.
Hej, det är ju inte bra att det har varit problem under alla år som du har varit kund. Utan att veta vad det är så blir det svårt att uttala sig om detta. Dock hoppas vi att du har varit i kontakt med supporten om det har behövts. Vad gäller nutid så är det så att vår splitternya storagelösning inte har funkat så bra som leverantören har lovat, vilket i sin tur har gjort att vi har haft seriösa problem. Nu går vi till en lösning som vi litar på. Vi har den djupaste förståelse för de problem som du har haft och ber verkligen om ursäkt för detta. Detta är ju som du säkert förstår inte en situation som vi tycker är bra och vi jobbar hårt på att lösa detta permanent. /Binero
BineroTyvärr tycks ni inte tillräckligt bra i förväg ha kollat upp att er leverantör verkligen kan leverera vad de lovar. Jag är övertygad om att era tekniker jobbar så det glöder. Men det vore klädsamt om de chefer som är ansvariga för haveriet träder fram och tar sitt ansvar… Att de inte redan har gjort visar på en kundsyn i företagsledningen.
Ülo MErt systerföretag Crystone, med samme vd som Binero, hamnade tidigare i år i samma situation. Och veckorna gick. Knappast förtroendeingivande. https://computersweden.idg.se/2.2683/1.718058/fortsatt-strul-crystone
BineroBineros företagsledning avslöjar sin kundsyn väldigt tydligt när man på FB och i företagets blogg far med direkta osanningar. Göran Gylesjö skriver om den senaste tidens haveri: "Denna migrering är nu genomförd, vilket innebär att webbplatserna har återfått full prestanda." Flera timmar senare ligger vår webplats och en rad andra alltjämt nere på oviss tid, vilket bekräftas av Bineros support. Vd Gylesjö har antingen föga kontakt med verkligheten eller också far han med direkt osanning. Knappast ägnat att skapa förtroende för Binero. Jag avråder bestämt alla från att anlita företaget .
Ülo MBelysande svar från Binero. Hänvisa till en driftsajt som uppdateras sporadiskt medan vd:n i ett nyhetsbrev säger något helt annat. Binero är ett företag där ledningen smiter från ansvar medan teknikerna i supporten får ta konsekvenserna av chefernas misstag. Vår sajt har nu legat nere i 28 timmar trots flera kontakter med Binero och inget har hänt – vi har inte ens fått en lägesrapport, än mindre någon prognos. Vd gör sig oanträffbar, svarar inte på frågor. Jag avråder bestämt från att anlita Binero och Crystone (samma företagsledning).
BineroBelysande svar från Binero. Hänvisa till en driftsajt som uppdateras sporadiskt medan vd:n i ett nyhetsbrev säger något helt annat. Binero är ett företag där ledningen smiter från ansvar medan teknikerna i supporten får ta konsekvenserna av chefernas misstag. Vår sajt har nu legat nere i 28 timmar trots flera kontakter med Binero och inget har hänt – vi har inte ens fått en lägesrapport, än mindre någon prognos. Vd gör sig oanträffbar, svarar inte på frågor. Jag avråder bestämt från att anlita Binero och Crystone (samma företagsledning).
Ülo MLite extra otur? Den som följer inläggen på Bineros FB-sida kan lätt konstatera att vi är många som haft lite "extra" otur. När detta skrivs har vår sajt legat nere 36 timmar och vi har inte fått veta något som förklarar att det tar "extra lång tid" att fixa problemet. Istället antyds det att det kommer att ta ytterligare dagar! Problemet är vållat av Binero och ingen annan när man bytte lagringslösning till en som "såg bra ut på papperet" för att citera er vd.
Binero
Alla kan dra sina egna slutsatser av det extremt långa avbrottet och Bineros oförmåga att lösa problemet. Själv avråder jag numera bestämt från att anlita Binero eller systerföretaget Crystone.
Kompensation? Nej, det vägrar vd att diskutera.Den som läser tråden kan dra sina egna slutsatser om Bineros inställning till sina kunder och till sanningen. För övrigt brakade tjänsten samman igen måndag eftermiddag – och inte bara för mig utan också för många andra hårt prövade kunder. Binero har en sajt, binerodrift.se, där man redovisar störningar. Förutom det pågående avbrottet för många kunder hävdar Binero där att man inte haft en enda incident de senaste sju dagarna. Trots att man haft enorma problem. Bondfångeri à la 2019. Och vd fortsätter att tiga om kompensation till hårt drabbade kunder. Självklart avråder jag bestämt alla från att anlita Binero eller systerföretaget Crystone.
Ülo MBineros svar visar ytterligare på kaoset inom företaget.
Binero
Mitt föregående inlägg kom inte alls i fel ordning, även om Binero. Inlägget skrevs sent på eftermiddagen, tisdagen den 18 juni när vår sajt kraschade än en gång och låg nere cirka 7,5 timmar. Datum framgår även längst uppe i höger hörn på varje inlägg. Natten till onsdag den 19 juni kom sajten igång igen, för att åter krascha vid 11-tiden på förmiddagen den 19 juni – när detta skrivs alltså för cirka fyra timmar sedan.
När det gäller kompensation meddelade mig Pontus Viksten på er support kl 08.55 "Gällande din fråga om kompensation skickar jag det vidare till behörig avdelning.". Från behörig avdelning har inget hörts.
Jag har även vid ett flertal tillfällen förgäves ställt frågan till er vd utan att få något svar.
För en stund sedan meddelade er support att man kan ansöka om kompensation när felet är avhjälpt. Med tanke på att ert fel ständigt återkommer lär det aldrig bli möjligt att ansöka om kompensation…
Som sagt: Undivik Binero och Crystone. För Bineros kännedom (så att ni kan hålla reda på dagarna): Det här inlägget skrevs onsdag 19 juni kl 14.42 när vår sajt alltjämt ligger nere och inga besked går att få. -
skrev om Binero
Det är bara att beklaga. Det här webbhotellet är inte vad det brukade vara för tio år sedan. Privatkund i 12 år, flyttade över jobbets webb året efter det. För sex år sedan trodde jag på ert snack om att ta storageproblemen på allvar. Har funderat på att flytta bort under två års tid och nu sitter spiken i kistan. Det här fungerar inte längre.
Marknadsavdelningens kommentar nedan om Bineros "långa fläckfria historik" är sanslöst dålig självinsikt. Det här kommer att bemötas med standardsvar om att ta "synpunkter på fullaste ansvar och kommer skicka vidare det till berörd avdelning". Nej, ni vet faktiskt inte hur hånfullt det där känns för trogna kunder. Just nu har jag långt större förtroende för ett UF-företag med nybörjare utan serverkunskaper. -
skrev om Binero
Uselt! Otroliga driftstörningar hela tiden. Något som kommit sista tiden. Nästa driftstörning och de tappar 4 bolag på direkten.. otroligt trött på detta!!
-
skrev om Binero
Har blivit ett av världens sämsta webbhotell numera. Har haft många gratiswebbhotell förr som varit många gånger stabilare och bättre. Sidor hostade på Binero är mer nere än uppe nu för tiden verkar det som. Kan inte rekommendera Binero till någon.
Himla tråkigt att att du känner så, Simon W. Vi har för tillfället problem, men hoppas att de ska vara lösta inom kort. Tyvärr vet vi inte när - vilket är det jobbigaste. Men målet är att ära vår långa fläckfria historik med att komma tillbaka på den nivån snart. / Binero
BineroNi fortsätter ha ritkigt dålig upptid och webbplatser hostade hos er är nere titt som tätt. Tror inte er "långa fläckfria historik" kommer vara tillräckligt för att rädda er från denna nergången... Jag och andra jag känner som varit kunder hos er länge kommer aldrig gå tillbaka till er efter detta, finns så många bättre alternativ helt enkelt. På jobbet har vi kunder som har sina webbplatser hostade hos er för tillfället, när det ska göras någon ändring på kundernas webbplats och sidan är otroligt långsam eller t.o.m. nere så påverkar det oss väldigt negativt. Så vi har som mål att byta alla webbhotell inom kort till något annat.
Simon W -
skrev om Binero
Vilket skämt. Det går utför nu för detta bolag. Efter två veckors trassel så är informationen fortfarande bristfällig eller obefintlig. Undvik!
Tråkigt att du tycker så, Jesper. Vi hoppas att du följer den driftinformation som finns så att du kan se att vår driftavdelning arbetar med att lösa problemet. Finns inte så mycket mer info att ge. Definitivt ingen mer info som skulle göra att problemen skulle lösas "med en gång". Håll ut. / Binero
Binero -
skrev om Binero
Är så missnöjd som man kan vara. Under en veckas tid har jag haft stora svårigheter att ladda upp bilder till min sajt. Nu kan jag överhuvudtaget inte logga in utan fastnar och datorn låser. Det värsta av allt är det ointresse som er support visar. Tidigare när man kontaktat supporten så har man mötts med intresse och engagemang, men tyvärr inte nu. Har varit i telefonkontakt två gånger denna vecka och en mejlfråga till supporten. Fått i det närmaste lika svar, det är problem med "storage". Anser att detta "goddag yxskaft" svar är en mer eller mindre förolämpning till mig som kund. Måste nu allvarligt överväga om jag ska vara kvar som kund eller söka mig till någon annan,
-
skrev om Binero
VARNING! Sveriges i särklass mest instabila och opålitliga webbhotell. Hemsidor som ligger nere flera dagar varje månad, ibland i flera timmar. Att de inte konkat än är ett mysterium.
Hej Markus, tråkigt att du har farit illa under den senaste tiden - det är ju inte något som är Bineros adelsmärke om tittar en lång tid tillbaka. Vi förstår fullt ut den impact som driftavbrott kan ha på kunders verksamhet och denna vetskap smärtar oss stort och gör att vi arbetar ännu hårdare att lösa problemen. Jag utgår från att du har varit i kontakt med supporten och så. Som sagt, vi arbetar dedikerat med att fixa till stabiliteten och hoppas att det ska vara löst inom kort. /Binero
BineroJa, jag har varit i kontakt med supporten, men de svarar bara samma sak varje gång: "Vi jobbar på problemet och hoppas att det är löst inom kort". Är nu uppe i över 5 timmar som ALLA mina hemsidor har legat nere idag, något som dessutom hänt säkert ytterligare 2-3 gånger bara den senaste månaden.
Olov Markus Hollner K
Varje gång jag laddar någon av de berörda hemsidorna så kommer det upp ett nytt felmeddelande. Det är allt från "Access forbidden!", "Resource Limit Is Reached" och "504 Gateway Time-out" till random kodharanger.
Känns som att de ansvariga inte har en aning om vad de håller på med. -
skrev om Binero
Sveriges Filatelist-Förbund flyttade sina hemsidor till Binero för några veckor sedan.
Tyvärr har det varit många stillestånd och ibland har sajterna legat nere i flera timmar.
Inga besked från supporten utan bara att dom undersöker. Inga förklaringar vad som händer.
Vårt tålamod är snart slut!Hej Lars,
Binero
Vi beklagar verkligen besvären som ni haft och vad synd att det inträffat precis när ni haft förtroende för oss för att hosta era hemsidor.
Vi tar dina synpunkter på fullaste allvar och skickar detta vidare till berörande avdelning.
/BineroHar vid flera tillfällen bett om en förklaring, men ni skyller bara på att ni undersöker.
Lars Bertil Ingemar N
Har bett en ansvarig kontakta mig, men ännu har ingen ringt. RIKTIGT DÅLIGT!Att det skall ta flera veckor att utreda och fixa detta är inte rimligt!
BineroNu har vi haft problem från och till hela hösten. När har ni fixat så att driften blir stabil?
Lars Bertil Ingemar NJa det är tyvärr det enda sättet som ni vill kommunicera. Blir man klokare av denna upplysning:
Binero
Description:
We are aware of a problem affecting a few of our customers causing their websites to be unresponsive. We are still investigating the issue. -
skrev om Binero
Been a customer with them for over 7 years and I have 6 web sites on their servers and for the last few weeks- my web sites have took over 10 mins to down load- and some times never !!!!
I run 2 companies and my potential customers coming to the site will go else where, because the sites will not appear for them.
I can not take this anymore- so I have to look for a better and faster hosting company - there are so many out there- so I am sure it will be no problem to find one.
Since I have been writing this- my web sites still haven't down loaded.
Never ever thought that this would ever happen over on Binero - but I was totally wrong - so it looks like it's time to pack my bags and leave themHi William.
Binero
We're really sorry for the inconvenience this has caused and we apologize sincerely.
We have identified the problem and our technicians are working hard to solve the issues this has caused.
If you possibly haven't contacted our support, we recommend you to do so. Also we take your feedback with full responsibility, and we'll take this up with the affected department.
Sincerely,
BineroToday it took over 4 mins for my site to down load- then another 5/6 mins to get to another page.
William allan L
You had the same problem last week and said the problem was fixed - and now we have it again.
I will give this a few days, and if it's not fixed- I will start to move my web sites- as this is hurting my company...Seems like you have fixed the problem- sites are now down loading faster - hopefully it will stay this way ?
BineroSpoke too soon ! the problem has come back- time to move to another web hotel.
William allan LEnough was enough !!! I started moving all my web sites today, after 7 years with Binero.
Binero
Now they are up at another web hotel - and this other server is fast and reliable.... -
skrev om Binero
Företagshemsidan nere två gånger på en period mindre än 3 veckor. Fyfan!
-
skrev om Binero
Vill varna andra för detta webbhotell. Långsamma och opålitliga tjänster. Det tar 1-3 sekunder för deras servrar att ens svara på anrop ibland (det som kallas för wait time).
Hej Erik,
Binero
Vad trist att du inte är nöjd med våra tjänster och vi beklagar att det gått så segt för dig. Det vill vi såklart inte att du eller andra kunder ska behöva uppleva. Vi kommer ta detta vidare till berörande avdelning och vi vill låta dig veta att vi tar ditt omdöme på fulaste allvar!
Hälsningar,
Binero -
skrev om Binero
Har blivit sämre med åren. Har tagit betalt för avslutade tjänster ett flertal gånger.
Det senaste året så har våra hemsidor gått ner flera gånger per vecka under allt från ett par minuter till ett par timmar.
De måste börja leverera en stabilare upplevelse inom kort annars får jag betala för att flytta över ett 50-tal domäner till annan leverantör. Kastar ju pengar i sjön på annonsering till mina sidor om de ligger nere.
Deras FTP-lösning är inte så mycket att ha och det lite märkligt att de inte utfärdar egna SSL-certifikat.
De har väldigt trevlig kundtjänst men då chatten byter kontaktperson hela tiden är det svårt att hålla en längre konversation.Hej Gustav,
Binero
Vi är hemskt ledsna över den dåliga upplevelsen du fått med oss. Gällande att vi tagit betalt för avslutade tjänster så är det viktigt att du skickar in vilka betalningar detta gäller så vi kan kika närmare på detta. Vi tar ditt omdöme på fullaste allvar, vi skickar därför detta vidare till supporten och berörande avledning!
Hälsningar, BineroHej Svinero,
Gustaf F
Bra att ni på Sveriges vänligaste webhotell inte ens kan stava mitt namn rätt, det visar ju precis hur noga ni går igenom klagomål.
Jag har skickat in det och det tog ungefär 20 mejl innan det var löst, smidigt!
Titta gärna över era kampanjer, löjligt att ni kör kampanjer som inte nuvarande kunder kan ta del av. Det står inte ens i avtalet att man inte kan teckna era era kampanjer om man är nuvarande kund utan det märker man först när man har beställt.
Ni har en snygg hemsida men den rullar ju på något gammalt system som ni måste köra dropp på för att det ska överleva, har varit likadant sedan jag blev kund hos er 2011, kom igen, ni ska vara ledande i Sverige!
Har ni ens rört B'Easy på de senaste 10 åren? Ni har ju en fantastisk möjlighet att få in nya E-handlare om ni bara promotar den mer och får upp funktionaliteten. Till och med eran support rekommenderade ju för måånga år sen att skippa B'Easy och skaffa Wordpress istället vilket jag gjorde.
Bryt ihop och kom igen!Hej,
Binero
Tyvärr är det så att av de två kampanjer jag tidigare har hoppade på för webbhotell inte har haft den texten som ni nu har på er kampanj, mejlade er screenshot på detta vid de två tillfällena för 1 respektive 2 år sedan då jag ville beställa: https://www.binero.se/wh-kampanj
Tråkigt att ni inte har kampanjer för trogna kunder.
Er information om ert nya datacenter är bristfällig, detta är informationen jag har fått via er support:
"Vi arbetar som tidigare nämnt aktivt med att överföra våra tjänster till ett nytt datacenter som vi hoppas skall normalisera laddtiderna och i överlag stabilisera tjänsterna i sin helhet men dessvärre kan vi ej utge ett exakt tidsperspektiv när detta arbete väntas vara helt klart tyvärr men det är ett högt prioriterat arbete."
Enligt er blogg ska det nya datacentret redan vara invigt men jag hittar ingen information om jag ligger på det nya datacentret eller väntar på en förflyttning:
https://blogg.binero.se/2019/04/binero-groups-nya-datacenter-officiellt-invigt/
Någon sorts tidsplan måste ni väl ha? Pratar vi timmar, veckor, månader eller år innan ni är klara?
Idag har vår huvudsida legat nere totalt 53 gånger och ligger för närvarande nere igen. Förlorar pengar i annonskostnader, tusentals kronor rakt ner i vasken och då ska vi inte tala om missade intäkter och kunders förtroende som försvinner då vår programvara endast går att få tag på via vår hemsida. -
skrev om Binero
Intrycket jag får är att de jagar dig som en desperat galning när du vill lämna dem!
Hade domän hos Binero och det fungerade bra tills jag ville avsluta tjänsten. Enligt mig har Binero bedrägligt beteende genom att ge fem betalpåminnelser på mail och SMS till en redan avslutad tjänst och de skickar faktura på mail utan att det finns krav eller skäl på att betala. -
skrev om Binero
Flera dagars problem med SSL-certifikat gjorde att våra hemsidor inte kunde besökas (i princip). Efter andra dagen av problem, och 10 timmars driftstörning försökte jag att ringa supporten. Efter en timma i telefonkö (58 minuter), fick jag prata med en väldigt ointresserad person.
Jag förklarade att jag åtminstone behövde veta NÄR problemen skulle tänkas vara lösta. Som svar fick jag att "vi kommunicerar inte på det sättet med våra drifttekniker, du får vänta å se".
Jag påpekade att det nu efter två dagar börjar bli dyrt att bara "vänta å se om ni löser det".
Som svar fick jag drygt tillbaka att "du har som alternativ att byta webhotell, stänga av SSL eller vänta - och de första två alternativen innebär en hel del jobb för dig".
Visserligen är det sant. Men vaf...
Vi har varit kunder hos Binero i över 6 år. Men de prövar vårt tålamod ordentligt.
Jag kan absolut INTE rekommendera Binero idagsläget.Hej Dick,
Binero
Mitt namn är Sandra och jag jobbar på marknadsavdelningen. Jag är ledsen över ditt tråkiga bemötande. Så ska det absolut inte vara. Sett till diftproblemen så jobbart våra tekniker det och det är såklart tråkigt att det tagit sån tid det med. Tyvärr. Vi tar dock er feedback seriöst och vi kommer ta detta vidare till berörande avdelning!Hej Sandra.
Dick Alexander H
Vår sida går fortfarande inte att använda. Ni ger oss FORTFARANDE inga svar. Ni hjälper inte till med någon lösning.
I 3 dagar nu har vi inte kunnat använda vår hemsida, som är företagets sida utåt. Detta kostar pengar.
Att samtidigt få skräpig attityd ifrån er supportavdelning är bara grädden på moset.
Detta är verkligen under all kritik. Jag förutsätter att ni jobbar på "en lösning". Men under tiden så drabbas era kunder oerhört. Och vi får inget gehör alls.
Jag hoppas innerligt att folk inte väljer att bli kunder hos Binero i detta skede. Det kan vara förödande för småföretagare.
efter snart 4 dagars problem skiter dom i oss fortfarande. KÖP ALDRIG TJÄNSTER IFRÅN DETTA FÖRETAG. -
skrev om Binero
Flyttade 6 domäner i fredags 22/3, de onsdag idag 27/3 och ingenting har hänt.
fick svar i förrgår 25/3 att tekniker ska kolla på detta, mejlade igen i morse inget svar.
Kontrollpanelen är seg som SIRAP, väntetider på upp till 15 sek på sidbyten och igår 26/3 va den helt nere halva dan.
Har varit kund i många år men känner att deras kvalité har försämrats avsevärt! -
skrev om Binero
Jag har just bytt från One till Binero och jag vill ge en hel bunt rosor till Joakim på Bineros kundtjänst. Det har varit en hel del strul med flytt av min hemsida och e-post, men Joakim har varit tålmodig, snabb och proffsig. Nu är allt på banan igen, ett stort tack till dig!
-
skrev om Binero
Köpte domän på Binero ungefär kl 7 och fick bekräftelse samt kvitto på köpte 07:02. Klockan 11 hade jag fortfarande inte fått mail om mina kontouppgifter samt bekräftelse på att domänen hade blivit registrerad så jag kontaktade supporten. Supporten hade så klart ingen aning vad det berodde på och sa att dom skickade det vidare till deras tekniker. Fick inge svar ifrån supporten så ringde senare på kvällen o dom hade inget vettigt svar heller.
DAGEN EFTER mailar dom och säger att Loopia AB hade registrerat domänen före dom. Dom hade alltså inte lyckats registrerat domänen på 24 timmar.
Måste vänta 20 arbetsdagar för att få tillbaka mina pengar nu.
Sämst företag men Loopia AB verkar veta vad dom gör...Hej Jesper,
Binero
Om vi förstår rätt så är det tillsammans med Erik Nystöm som ni tyvärr inte fått er domän.
Vi är så ledsna över besväret och vi beklagar att du inte tillfredsställs av våra tjänster eller service, vi tar givetvis er feedback på fullaste allvar och vi skickar det vidare till berörd avdelning.
Hälsningar,
Sandra -
skrev om Binero
Skulle registrera en domän via Binero som var ledig, efter 24 timmar så har de fortfarande inte lyckats registrera domänen. Vid köpet så fick jag order/betalning bekräftelse via mail, dock ingen registrerings bekräftelse.
Enligt kontakt via mail/telefon så skulle support kolla på detta vidare, de får fram att de måste ha blivit något fel i deras system så tekniker måste kolla på det, vilket support försäkrade mig om att det skulle vara löst vid dagens slut.
Dagen efter kollar jag om de löst problemet men, nu ser jag bara att någon annan lyckats registrera domänen hos en annan registrar, medans som jag har haft en order på Binero i mer än 24 timmar inte får de löst via "support".
Riktigt uselt företag och rekommenderar inte Binero om du vill vara säker på att du får domänerna..Hej Erik,
Binero
Vi har redan pratats vid på Facebook då du skicka in dina funderingar även där. Vi är hemskt ledsna över besväret. Min kollega Simon ska kika närmare på vad som faktiskt har hänt och vi kommer med mer information till dig via mail.
Vi ser att du hunnit registrera två andra domäner, det är inte någon av dessa du syftar på? Om inte, vilken domän är det du försökt köpa? (Tyvärr kan sånt här hända när någon hinner köpa domänen före).
Vi återkommer med mer information.Hej igen,
Erik Nyström
Ni har haft ca en hel dag att lösa problemet, eftersom att domänen blev tagen dagen efter ordern på Binero gick "igenom". Det har inget med att någon hann före, utan endast fel på Binero som gjort att registreringen aldrig gick igenom, på en hel dag.. Skrev även denna info på Facebook, om ni vill ha en konversation där.
Problemet handlar om order'8505951'.
Mvh Erik & Jesper -
skrev om Binero
Jag talade med Daniella Laurila och fick ett fantastiskt bemötande
Stor eloge till henne som hjälpte oss igenom vårt problem
PeterTack, Peter! Kul att höra. Vi passar vidare detta till Daniella med en gång.
Binero
Mvh,
Joachim
BineroTackar!!
Peter Larsson
Jag kommer verkligen att rekommendera er -
skrev om Binero
Samma som tidigare recensenter med dålig prestanda vid företagskontot. Kontrollpanelen långsamt och krångligt. Dessvärre är kundservicen eller Teknisk Support inte kundorienterad utan försöker läxa upp sina kunder. Fick en etta mest för den usla mailkonversationen.
Hej Mario,
Binero
Det var himla tråkigt att du upplever vår support som icke-kundorienterad. Jag är mycket nyfiken på vad vi kan ha skrivit, eftersom det låter allvarligt.
Om du har möjlighet så får du gärna copy/paste konversationen och skicka den till marknad@binero.se så ska vi se över detta med en gång.
Tack på förhand.
Mvh,
Joachim
Binero -
skrev om Binero
Provade företagskontot en tid och kan bara hålla med tidigare recensenter om den dåliga prestandan.
Kontrollpanelen är dessutom alltför rudimentär. Inte prisvärt. -
skrev om Binero
Hej Binero,
jag måste verkligen säga att ni håller det ni utlovar. Jag har ringt er support ganska ofta och varje gång får jag alltid fantastisk hjälp. Jag önskar såååå att fler företag vore som er. Ni är helt fantastiska, tack! -
skrev om Binero
Tycker Binero är ett bra webbhotell. De gånger jag varit i kontakt med deras service har det alltid varit snabbt och bra. Har varit en enstaka gång jag tyckt det kunnat vara bättre, men det var inte värre än jag kontakta dem igen och de fixade det åt mig. De har även givit mig bra tips på hur jag ska kunna optimera min sida
Man ska alltid sträva efter förbättring om den enda förbättring jag kunnat önska mig var att de laddade bilderna i https/2. Detta innebär egentligen att bilder laddas upp på hemsidan snabbar. Om man inte är jättenördig med optimering av hemsida är detta utan större betydelse. -
skrev om Binero
Helt sjukt segt konto! Har företagskonto och haft i 5-6 år nu. Senaste året är det väldigt segt!
Gjort prestandasökning på https://tools.pingdom.com/ och där får jag upp att serven tar 2.39 sekunder i "Wait" time! Inte OK för ett företagskonto som kostar 219 kr /mån!
- Notera att sidan jag testar mot enbart är 493.3 kB stor.
- 27 requester görs enbart (varav 6 inte är mot Binero server).
- Performance grade är relativt högt: 83.
Sidan är enkel WordPress sida med "W3 Total Cache" och "Smush" på bilder!
2.39 sekunder för att serven ska svara. Totol tid att få sidan laddad 2.59! Något är väldigt fel här Binero!
Ska bli kul att se vad supporten svarar denna gången - skickat in ärende!Hej Pierre,
Binero
Tack för detta. Supporten hanterar Ditt ärende och kommer tillbaka till Dig. Överhuvudtaget, frågor som denna hanteras ju bäst med att vara i direktkontakt med supporten såklart.
Jag vet inte om något speciellt har hänt precis nu - som gjorde att Du kände Dig tvungen att slänga Dig ut på internet, gå in på Reco och ge oss en 1:a i betyg. Man jag hoppas att Du kan ev. justera betyget framöver när Du har fått hjälp.
Mvh,
Joachim, Binero -
skrev om Binero
Jag har varit kund hos Binero i 8 års tid, men Binero är nu ett sjunkande skepp utan dess like.
Vid flera tillfällen har vår tjänst slutat att fungera utan anledning (vi betalar för företagsabonnemang och har dessutom betalat dyrt för ett antal SSL-certifikat etc). När vi kontaktat supporten har de lovat att de ska fixa problemet inom kort. Nu ligger en av våra sidor nere och vi är nu inne på 32h+ nedtid.
Jag kan inte komma på något annat webbhotell i Sverige som någonsin haft 32h nedtid utan att kunna fixa problemet. För er som undrar så ligger problemet helt hos Binero. Våra sidor är inte problemet, utan Binero saknar uppenbarligen den mest grundläggande kompetensen för att drifta servrar 2018.
Binero var ett välskött och bra företag en gång i tiden, men idag är de inte värda att anlita överhuvudtaget. Supportens kvalitet har sjunkit drastiskt de senaste åren, och jag misstänker att deras teknikers kompetensnivå har sjunkit i samma takt.Hej Daniel,
Binero
väldigt tråkigt att höra och du ska absolut inte behöva vänta så länge för att få hjälp. Kan du maila in din kundnummer till support@binero.se så ska vi försöka hjälpa dig.
bästa hälsningar,
JoachimHej Joachim,
Daniel
Det finns ett öppet supportärende i ert system, det kan inte vara så svårt att hitta. Eller ni kanske har många kunder med ärenden som löpt mer än 30h+, i sådana fall tycker jag allvarligt talat synd om er.
Ärendenummer: 1362974.
Det har nu gått 45h utan att ni lyckats lösa problemet. Det faktum att ni är snabbare på att svara på Reco.se än genom er egen supportportal säger en hel del om ert företag. Senaste svaret vi fick av supporten i er egen portal var 2018-08-29 19:32:45. -
skrev om Binero
Kan varmt rekommendera Binero. Inte minst den nya cloud-plattformen tycker jag är super! Snabbt, enkelt, robust och bra support vid frågor. Tror nystarten i och med bytet från Online Group till Binero Group kommer bli finemang. Kul dessutom att det är helt och hållet närproducerad IT, grönt och miljövänligt och att någon vågar nysatsa! Kommer flytta alla mina kunder hit!
-
skrev om Binero
Jag har varit kund på Binero sen starten av mitt företag, 4 år sen. Allting har funkat bra fram tills det att jag flyttade min hemsida från Wix till Wordpress och Binero. Fick en fruktansvärt långsam laddningstid på min hemsida. Jag får lägga ut massa pengar på konsulter som komprimerar, cachar och förbättrar hemsidan så den ska ladda snabbare. Till slut säger en av konsulterna att jag borde kolla med Binero, kan ju vara deras servrar som är långsamma. Jag ringer och pratar med en kille på Bineros kundtjänst som verkar väldigt ointresserad av att hjälpa mig (speciellt eftersom jag inte heller talar tech-språk). Han sträcker sig så långt att han går in på min hemsida och säger "jag tycker den laddar rätt snabbt". När jag ber honom undersöka grejen så säger han att det inte finns något problem.
Konsulten jobbar vidare och kommer tillbaka någon vecka senare och säger att nu har han komprimerat min sida och gjort allt han kan göra för snabbhet. (sidan laddar fortfarande på >9-14 sek). Till slut säger väljer han att slänga över en kopia på sidan på ett annat webhotell som han själv använder. Vips så är sidan blixtsnabb! Utan att ha cachat eller gjort några andra grejer.
Jag ringer tillbaka till Binero och får prata med kundtjänst igen. När det blir tal om att byta webhotell så blir min sida helt plötsligt supersnabb en stund efter. Kan inte annat än undra om Binero stryper hastigheten för att spara pengar eller något?
Tycker det är fruktansvärt dåligt att Binero erbjuder en tjänst som är mycket dyrare än många andras. (betalat 2000 kr för detta kalaset till binero för bara detta året + 1-2000 till för SSL certifikat). Nu betalar jag mellan 300-500 kronor per år till ett annat webhotell. Där både SSL ingår och min sida är supersnabb.
När jag bad om pengarna tillbaka för det jag inte använt så fick jag svaret att de inte gör så. Vilket jag hade kunnat förstå om det var så att deras tjänst ger vad de utlovar och jag bytte bara för att.
Den ljusa sidan på detta är väl att jag inte förlorar fler potentiella kunder pga en kass laddningstid och att jag upptäckte detta "tidigare" än långt senare. -
skrev om Binero
Det finns många webbhotell som kanske är snabbare, har mer features och möjligen är lite billigare MEN jag är väldigt tveksam till om det finns något som har så suverän support som Binero har. De är alltid snabba, vänliga, hjälpsamma, och har glimten i ögat!!!
Det är den bästa support jag träffat på sedan Internets tillkomst!! Och en suverän support är faktiskt A och O för en kund! Heja Binero!!! -
skrev om Binero
Jag har använt Binero sedan 8 år tillbaka. År 2010 räknades Binero som Sveriges bästa webbhotell, något de fortfarande gärna skryter om. Dessvärre kan man inte leva på gamla meriter.
År 2018 är Binero tämligen segt. Prestandan är undermålig, även för Företagspaketet som jag testat utförligt. Wordpress på Binero är tungrott, något som flera andra nämner i sina recensioner. Jag är alltså inte ensam.
Nu vurmar de för VPS men det är dyrt det också och jämför man med vilket webbhotell som helst så är Binero både dyrast och segast.
Något har även hänt med spam-skyddet. År 2009 skanderar de att de har bättre spam-skydd än självaste Gmail! Det var då det. Nu fullkomligt svämmar det över av spam på flera av mina domänadresser. När jag ringer supporten tror man inte sina öron! De tycker att jag kan väl klicka på "unsubscribe" i de spam jag får. Så, så fel och på så många punkter! För det första ska man aldrig klicka på någonting i ett mejl man inte bett om. Allra helst inte ens öppna det. Gör man det så dels talar man om för spam-bolagen att det är en aktiv adress, dels har man inte den blekaste aning om vad för malware man riskerar att ladda ner på kuppen. Sen borde ju ett modern spam-filter ha stoppat mejlet redan från början.
Då föreslår supporten istället att jag ska logga in i deras webbgränssnitt, som förresten ser ut som något från 1997, för att däri blockera avsändare, en efter en, manuellt... Det är så man smäller av! En 7-åring vet att spammare byter adresser oftare än de byter strumpor och det gäller även domänerna från vilka spammet kommer ifrån. Om det vore så enkelt skulle Google inte satsa miljontals kronor på att utveckla sina algoritmer över huvudtaget. Markerar jag ett mejl som spam så ska den informationen föras över IMAP-protokollet tillbaka till mail-servern, men Bineros servrar verkar helt immuna mot kommandot. Så jag fortsätter drunkna i spam.
Så har vi Let's Encrypt. När Binero själva i blogginlägg efter blogginlägg varnar för att nu går HELA WEBBEN över till SSL och kryptering och så kan de inte ens erbjuda det mest självklara alternativet. De har hållit på sedan 2016 och gång på gång får man samma svar på frågan om hur det går: "vi jobbar på det". Hur länge ska ni "jobba på det"? Det tar mig fem minuter på vilket annat webbhotell som helst att aktivera Let's Encrypt. Jag kan till och med aktivera det på webbservern hemma utan några som helst problem. Känns mer som om Binero jobbar på ett sätt att ta ut pengar för något som egentligen ska vara gratis och därför tar det sån himla tid.
Det är så, så tråkigt att Binero 2018 är Sveriges sämsta webbhotell. Det finns både billigare och bättre alternativ som inte sitter fast i 2010 och tycker det är okej. Kan ni snälla sluta se vinstsiffror framför ögonen, ta er i kragen och börja erbjuda den service som ni var så stolta över och som ni byggt hela er affärsidé på?
Mvh
ChrisHej Chris,
Binero
Vi vill först och främst ursäkta oss för dina dåliga upplevelser med Binero. Vi vill även passa på att tacka för din feedback, du tar upp många punkter som vi absolut tar åt oss av, då vi vill lära av våra misstag.
Gällande Let's Encrypt så är vi i slutfas, anledningen till att det har dröjt är för att man har utmaningar på andra plan i vår infrastruktur för att kunna erbjuda storskaliga och automatiserade SSL-tjänster till alla våra kunder, som gör att det dragit ut på tiden att släppa detta publikt (fördröjningarna har inte med Let's Encrypt i sig att göra). Dessa arbetar vi både internt och från leverantörer med att lösa och så snart en bra lösning är på plats så kommer vi öppna upp för alla våra kunder.
Vi hoppas att Du förstår att vi inte vill erbjuda våra kunder något som inte är pålitligt och som potentiellt kan skapa problem i förlängningen.
Gällande de problem du har med snabbhet och spamm skulle vi uppskatta om du ville ringa in till vår support där du kan få en betydligt prioriterat svar av våra tekniker.
Återigen vi beklagar dina erfarenheten med oss och vi hoppas på att vi tillsammans kan hitta tillbaka till din pålitlighet hos oss!
Bästa hälsningar,
Binero -
skrev om Binero
Har varit kund i 8 år och åtta månader (sedan 2009-09-19). Tyvärr så har det blivit sämre de senaste åren framförallt är det prestandan som inte riktigt håller måttet. Jag har övervägt att uppgradera till "Företag" men då hamnar man ju i en helt annan prisklass med en helt annan konkurrens. Att det sen släpar med Lets Encrypt som nästan alla konkurrenter redan har på plats gör ju inte det hela bättre.
Visst det duger helt ok att hosta statiska sidor men att typ köra wordpress är inte en kul upplevelse. Supporten har faktiskt varit bra när jag har behövt använda den.
Jag har börjat att fundera på en migreringsplan. -
skrev om Binero
Varit kund i över 7 år och alltid fått snabb och bra service när det behövts! :)
-
skrev om Binero
Varit kund i 8 år och aldrig haft några problem. Bineros support är alltid snabb att hjälpa till när man behöver hjälp.
-
skrev om Binero
Har varit kund hos Binero i 10 år och sett det gradvis försämras. Kontrollpanelen är like seg som resten av deras tjänster. Vill du att dina sajter ska laddas fort ska du inte välja Binero. Det är riktigt bedrövligt faktiskt.
Hej Daniel,
Binero
Det var himla tråkigt att Du tycker såhär. Speciellt efter så här lång tid. Jag hoppas att Du har varit i kontakt med supporten kring detta.
Jag undrar dock om det hänt något speciellt här på slutet som gjorde att Du helt plötsligt kände Dig tvingad att ta Dig ut på Reco och ge oss en 1:a i rating tillsammans med allmän och svepande kritik. Har Du något mer specifikt som vi kan lära oss av alt. avhjälpa? Låt oss gärna veta.
Mvh,
Joachim
Binero, MarknadHej Joachim,
Daniel S
Jag har påpekat detta för supporten ett antal gånger, men de tycker allt rullar på bra, vilket jag inte alls håller med om. Jag har som sagt varit kund länge och alltid varit supernöjd med Binero. Toppen support, flyter på bra, etc, men på senare tid tycker jag supporten försämrats lite (även om den fortfarande generellt är bra), men framför allt då prestandan. Man behöver bara logga in på Bineros kontrollpanel så ser man hur otroligt segt det är.
Och sen det här med SSL. Hur länge har ni inte sagt att ni ska implementera stöd för Let's Encrypt? "Det kommer, det kommer"...vi har väntat i år känns det som.
Jag har fortfarande hopp om att Binero kan förbättras och hoppas verkligen att prestandan blir bättre, annars måste jag flytta hur jobbigt det än är. Hur man än vrider och vänder på det är prestandan en deal breaker. Jag kan inte ge annat än 1 i betyg om inte prestandan är så bra som den borde vara.
Avskyr att behöva vara så negativ, men det är en viktig fråga för mig som kund.
Mvh
DanielEfter att jag uppgraderat tjänsten från privat till företag upplever jag en liten förbättring i prestandan och laddningstider, även om det fortfarande finns utrymme för en hel del förbättring. Av denna anledning ändrar jag mitt betyg något åt det positiva hållet.
Binero
Mvh
Daniel -
skrev om Binero
Fungerar inte på Firefox. Skickar detta på google Chrome