Alla kategorier E-handel Binero

Binero

Binero startade sin verksamhet 2002 under namnet Aleborg Solutions AB. Binero är ett ägarstyrt företag med aktiva delägare som har en lång erfarenhet och en stor kunskap av webbhotell- och domännamnsbranschen.
Vi har fått ett flertal utmärkelser för våra tjänster, service och support. År 2009 och 2010 utsågs företaget till Sveriges bästa webbhotell av branschtidningen Internetworld, som även rekommenderade Binero tre av fyra föregående år. Binero har sedan starten blivit känt för en hög funktionalitet och god support, vilket lett till en snabb tillväxt. Binero är den största svenska återförsäljaren av .se-domäner med flera tiotusentals kunder, allt från privatpersoner och föreningar till stora företag och internationella organisationer. Till kunderna hör: SVT, Nordic Hotels, Trafikverket och Thåström.
Mån-Tor: 08:00-22:00
Fre: 08:00-19:00
Lör-Sön: 10:00-15:00

Läs vad 279 kunder tycker om Binero

• 2019-06-26

KIM K skrev om Binero
    Jag skriver nästa aldrig omdömen då jag tror på en andra, tredje och fjärde chans men nu får det vara nog... Det är FULLSTÄNDIG KATASTROF med ständig och långa driftproblem. Lägg på detta total avsaknad av transparens och kommunikation och ej existerande besked om när problemen skall vara avhjälpta... Det enda man har är status.binero.se där man konstant kan se "Slow websites - Status: investigating"

VARNING! Läs mer
    2019-06-26 Binero svarar KIM K
    Hej Kim, Himla tråkigt att du tycker detta! Du ska ha fått info via mail tidigare och jag utgår från att du har varit i kontakt med supporten när det har varit problem.
    Vad gäller statusuppdateringarna kan de tyckas lite korta ibland, man vi kan garantera att det pågår febrilt arbete hela tiden.
    Den situation som du beskriver känns inte rolig alls och vi ber om ursäkt för de problem som detta kan ha skapat dig. Vi jobbar hårt för att rätta till dessa. / Binero
  • 2019-06-14

RIITTA K skrev om Binero
    Snart i två dygn har min site legat nere denna gång. Teamleader på Binero: ta ett snack er supportgäng om vad man lovar och hur man förklarar. Er sida med driftstatus säger ingenting av värde för en vanlig användare. Läs mer
    2019-06-17 Binero svarar RIITTA K
    Hej Riita, vi ber om ursäkt om du har fått felaktig information. Det kan vara bra att veta att supporten agerar på info som de får av driftteamet, vilket kan vara en anledning till vad man har utlovat. / Binero
  • FELIX B

2019-06-14

FELIX B skrev om Binero
    Vill du förlora ditt kassaflöde rekommenderar jag starkt Binero som webbhotell. Haft alldeles för mycket problem med denna leverantör nu. Först problem med SSL-certifikat och nu laddningstider.

Marknadsför sig som "Sveriges vänligaste och stabilaste webbhotell", vilket långt ifrån stämmer.

Detta webbhotell bör se över kompensationer till befintliga kunder de orsakat problem för, om de vill behålla de som kunder såklart. Själv kommer jag byta webbhotell pronto då jag varken hört något om kompensation eller liknande. Läs mer
    2019-06-17 Binero svarar FELIX B
    Hej Felix, vet ej hur länge har varit kund hos Binero, men det är himla tråkigt att det ska ta slut på detta sätt. När det gäller din frågor här i slutet av din text så hanteras de ej publikt. Kontakta supporten kring detta. / Binero
  • 2019-06-13

Ülo M skrev om Binero
    Tyvärr. Binero har under alla år vi haft vår sajt där haft problem till och från. Men den senaste tiden har det blivit allt värre med svårigheter eller omöjligt för besökare att komma in, problem med inloggning och så vidare... Man hävisar till sin storagelösning som inte fungerar och som kund är man hjälplös. Kan efter alla år på Binero definitivt inte rekommendera det här webhotellet. Läs mer
    2019-06-13 Binero svarar Ülo M
    Hej, det är ju inte bra att det har varit problem under alla år som du har varit kund. Utan att veta vad det är så blir det svårt att uttala sig om detta. Dock hoppas vi att du har varit i kontakt med supporten om det har behövts. Vad gäller nutid så är det så att vår splitternya storagelösning inte har funkat så bra som leverantören har lovat, vilket i sin tur har gjort att vi har haft seriösa problem. Nu går vi till en lösning som vi litar på. Vi har den djupaste förståelse för de problem som du har haft och ber verkligen om ursäkt för detta. Detta är ju som du säkert förstår inte en situation som vi tycker är bra och vi jobbar hårt på att lösa detta permanent. /Binero
    2019-06-13 Ülo M svarar Binero
    Tyvärr tycks ni inte tillräckligt bra i förväg ha kollat upp att er leverantör verkligen kan leverera vad de lovar. Jag är övertygad om att era tekniker jobbar så det glöder. Men det vore klädsamt om de chefer som är ansvariga för haveriet träder fram och tar sitt ansvar… Att de inte redan har gjort visar på en kundsyn i företagsledningen.
    2019-06-13 Binero svarar Ülo M
    Tja, förstudier och test har genomförts, men de speglade uppenbarligen inte det som hände därefter. Kan inte säga mer i dagsläget. När det gäller synen på kunden så är det vårt levebröd och ingen ansvarig tar lätt på detta. /Binero
    2019-06-13 Ülo M svarar Binero
    Ert systerföretag Crystone, med samme vd som Binero, hamnade tidigare i år i samma situation. Och veckorna gick. Knappast förtroendeingivande. https://computersweden.idg.se/2.2683/1.718058/fortsatt-strul-crystone
    2019-06-13 Binero svarar Ülo M
    Hej, ett annat problem, men lika olyckligt för kunderna såklart. Det skulle vi säga är (tyvärr) den gemensamma punkten.
    Artikeln i CS är i våra ögon väldigt "dramatiskt" skriven av en journalist som jagar exponeringar. Det är visserligen the name of the game i branschen - men illustrerar inte riktigt situationen som den var. Nåväl, inga bortförklaringar spelar roll. Vår ambition är att återvinna förtroendet. / Binero
    2019-06-13 Ülo M svarar Binero
    Bineros företagsledning avslöjar sin kundsyn väldigt tydligt när man på FB och i företagets blogg far med direkta osanningar. Göran Gylesjö skriver om den senaste tidens haveri: "Denna migrering är nu genomförd, vilket innebär att webbplatserna har återfått full prestanda." Flera timmar senare ligger vår webplats och en rad andra alltjämt nere på oviss tid, vilket bekräftas av Bineros support. Vd Gylesjö har antingen föga kontakt med verkligheten eller också far han med direkt osanning. Knappast ägnat att skapa förtroende för Binero. Jag avråder bestämt alla från att anlita företaget .
    2019-06-14 Binero svarar Ülo M
    Hej, om du läser driftinfo så står det: "Most sites have finished last sync. We have opened up FTP and SSH for read/write and all services should now be functional. Some disturbances will remain until the sync is completed." Så, håll ut.
    2019-06-14 Ülo M svarar Binero
    Belysande svar från Binero. Hänvisa till en driftsajt som uppdateras sporadiskt medan vd:n i ett nyhetsbrev säger något helt annat. Binero är ett företag där ledningen smiter från ansvar medan teknikerna i supporten får ta konsekvenserna av chefernas misstag. Vår sajt har nu legat nere i 28 timmar trots flera kontakter med Binero och inget har hänt – vi har inte ens fått en lägesrapport, än mindre någon prognos. Vd gör sig oanträffbar, svarar inte på frågor. Jag avråder bestämt från att anlita Binero och Crystone (samma företagsledning).
    2019-06-14 Binero svarar Ülo M
    Hej, tack för ditt engagemang. Du ska veta att vi är lika engagerade i ditt fall. Du måste ha haft lite extra otur eftersom det på de flesta platser fungerar bra nu. Vi har tekniker som tittar specifikt på detta fallet och varför det tar extra lång tid. Vi återkommer. / Binero
    2019-06-14 Ülo M svarar Binero
    Lite extra otur? Den som följer inläggen på Bineros FB-sida kan lätt konstatera att vi är många som haft lite "extra" otur. När detta skrivs har vår sajt legat nere 36 timmar och vi har inte fått veta något som förklarar att det tar "extra lång tid" att fixa problemet. Istället antyds det att det kommer att ta ytterligare dagar! Problemet är vållat av Binero och ingen annan när man bytte lagringslösning till en som "såg bra ut på papperet" för att citera er vd.

Alla kan dra sina egna slutsatser av det extremt långa avbrottet och Bineros oförmåga att lösa problemet. Själv avråder jag numera bestämt från att anlita Binero eller systerföretaget Crystone.

Kompensation? Nej, det vägrar vd att diskutera.
    2019-06-17 Binero svarar Ülo M
    Hej igen, arbetet fortgick enligt tidigare info - det går inte att ge en exakt tid när det ska vara klart - om vi gör det och den tiden inte hålls så blir folk ännu surare (standardprocedur för alla operatörer) - och nu har din sajt varit uppe rätt länge. Men detta har du säkert sett. / Binero
    2019-06-18 Ülo M svarar Binero
    Den som läser tråden kan dra sina egna slutsatser om Bineros inställning till sina kunder och till sanningen. För övrigt brakade tjänsten samman igen måndag eftermiddag – och inte bara för mig utan också för många andra hårt prövade kunder. Binero har en sajt, binerodrift.se, där man redovisar störningar. Förutom det pågående avbrottet för många kunder hävdar Binero där att man inte haft en enda incident de senaste sju dagarna. Trots att man haft enorma problem. Bondfångeri à la 2019. Och vd fortsätter att tiga om kompensation till hårt drabbade kunder. Självklart avråder jag bestämt alla från att anlita Binero eller systerföretaget Crystone.
    2019-06-19 Binero svarar Ülo M
    Hej, detta inlägg har kommit i fel ordning, verkar det som.

Nåväl, frågor kring kompensation eller annat vägrar ingen att diskutera (vet ej vad du har fått detta från) - kontakta vår support direkt via telefon eller support@binero.se. Denna infon har du även fått via mail den 13:e - dvs. dagen innan du skrev detta. / Binero
    2019-06-19 Ülo M svarar Binero
    Bineros svar visar ytterligare på kaoset inom företaget.

Mitt föregående inlägg kom inte alls i fel ordning, även om Binero. Inlägget skrevs sent på eftermiddagen, tisdagen den 18 juni när vår sajt kraschade än en gång och låg nere cirka 7,5 timmar. Datum framgår även längst uppe i höger hörn på varje inlägg. Natten till onsdag den 19 juni kom sajten igång igen, för att åter krascha vid 11-tiden på förmiddagen den 19 juni – när detta skrivs alltså för cirka fyra timmar sedan.

När det gäller kompensation meddelade mig Pontus Viksten på er support kl 08.55 "Gällande din fråga om kompensation skickar jag det vidare till behörig avdelning.". Från behörig avdelning har inget hörts.

Jag har även vid ett flertal tillfällen förgäves ställt frågan till er vd utan att få något svar.

För en stund sedan meddelade er support att man kan ansöka om kompensation när felet är avhjälpt. Med tanke på att ert fel ständigt återkommer lär det aldrig bli möjligt att ansöka om kompensation…

Som sagt: Undivik Binero och Crystone. För Bineros kännedom (så att ni kan hålla reda på dagarna): Det här inlägget skrevs onsdag 19 juni kl 14.42 när vår sajt alltjämt ligger nere och inga besked går att få.
    2019-06-19 Binero svarar Ülo M
    Hej igen, ingen försöker "mörka" några driftstörningar. Det går liksom inte. När det gäller driftstörningar som registreras på driftsidan så försvinner originalpostningen (tillsammans med de kopplade uppdateringsposter som kommer därefter) efter sju dagar. Det är det som har hänt här. Det blir väldigt konstigt om bara uppdateringsposterna skulle vara kvar, när originalpostningen är borta.
    Vad vi vet så har detta har inte setts som ett problem, eller kommenterats, tidigare. Nu gör du det dock - och vi noterar detta. Får vi fler noteringar kring detta så kan det vara värt att utöka tiden för hur länge en historisk driftstörning ska stå kvar. / Binero
  • Seth Thomas Linus W

Seth Thomas Linus W skrev om Binero
    Det är bara att beklaga. Det här webbhotellet är inte vad det brukade vara för tio år sedan. Privatkund i 12 år, flyttade över jobbets webb året efter det. För sex år sedan trodde jag på ert snack om att ta storageproblemen på allvar. Har funderat på att flytta bort under två års tid och nu sitter spiken i kistan. Det här fungerar inte längre.
    Marknadsavdelningens kommentar nedan om Bineros "långa fläckfria historik" är sanslöst dålig självinsikt. Det här kommer att bemötas med standardsvar om att ta "synpunkter på fullaste ansvar och kommer skicka vidare det till berörd avdelning". Nej, ni vet faktiskt inte hur hånfullt det där känns för trogna kunder. Just nu har jag långt större förtroende för ett UF-företag med nybörjare utan serverkunskaper. Läs mer
    2019-06-13 Binero svarar Seth Thomas Linus W
    Tråkigt att du tycker så, men vi förstår din känsla. Hånfulla är dock det minsta vi försöker vara. Tvärtom, vi tar all input vi får nu på fullaste allvar. De problem som vi har nu är allvarliga och vi är på väg att lösa dessa. / Binero
  • 2019-06-12

BAJRAM N skrev om Binero
    Uselt! Otroliga driftstörningar hela tiden. Något som kommit sista tiden. Nästa driftstörning och de tappar 4 bolag på direkten.. otroligt trött på detta!! Läs mer
    2019-06-12 Binero svarar BAJRAM N
    Hej Bajram, yes - vi har problem för tillfället. Det är inte bra och vi förstår vad det innebär för våra kunder. Det smärtar oss. Men just nu kan vi inte säga mer än att vi gör allt för att lösa detta och hoppas ha bättre nyheter snart. / Binero
  • 2019-06-12

SIMON W skrev om Binero
    Har blivit ett av världens sämsta webbhotell numera. Har haft många gratiswebbhotell förr som varit många gånger stabilare och bättre. Sidor hostade på Binero är mer nere än uppe nu för tiden verkar det som. Kan inte rekommendera Binero till någon. Läs mer
    2019-06-12 Binero svarar SIMON W
    Himla tråkigt att att du känner så, Simon W. Vi har för tillfället problem, men hoppas att de ska vara lösta inom kort. Tyvärr vet vi inte när - vilket är det jobbigaste. Men målet är att ära vår långa fläckfria historik med att komma tillbaka på den nivån snart. / Binero
  • JESPER T

JESPER T skrev om Binero
    Vilket skämt. Det går utför nu för detta bolag. Efter två veckors trassel så är informationen fortfarande bristfällig eller obefintlig. Undvik! Läs mer
    2019-06-12 Binero svarar JESPER T
    Tråkigt att du tycker så, Jesper. Vi hoppas att du följer den driftinformation som finns så att du kan se att vår driftavdelning arbetar med att lösa problemet. Finns inte så mycket mer info att ge. Definitivt ingen mer info som skulle göra att problemen skulle lösas "med en gång". Håll ut. / Binero
  • Björn Christer S

Björn Christer S skrev om Binero
    Är så missnöjd som man kan vara. Under en veckas tid har jag haft stora svårigheter att ladda upp bilder till min sajt. Nu kan jag överhuvudtaget inte logga in utan fastnar och datorn låser. Det värsta av allt är det ointresse som er support visar. Tidigare när man kontaktat supporten så har man mötts med intresse och engagemang, men tyvärr inte nu. Har varit i telefonkontakt två gånger denna vecka och en mejlfråga till supporten. Fått i det närmaste lika svar, det är problem med "storage". Anser att detta "goddag yxskaft" svar är en mer eller mindre förolämpning till mig som kund. Måste nu allvarligt överväga om jag ska vara kvar som kund eller söka mig till någon annan, Läs mer
    2019-06-12 Binero svarar Björn Christer S
    Hej Björn, Vi tar detta på väldigt stort allvar. Att vår support varit så otrevliga mot dig är absolut inte okej. Vi ska ta detta vidare till berörande avdelningschef och vi förstår om du tappat förtroendet för oss helt. Vi beklagar verkligen.
    Björn Christer S gillar detta
  • Olov Markus Hollner K

2019-06-11

Olov Markus Hollner K skrev om Binero
    VARNING! Sveriges i särklass mest instabila och opålitliga webbhotell. Hemsidor som ligger nere flera dagar varje månad, ibland i flera timmar. Att de inte konkat än är ett mysterium. Läs mer
    2019-06-11 Binero svarar Olov Markus Hollner K
    Hej Markus, tråkigt att du har farit illa under den senaste tiden - det är ju inte något som är Bineros adelsmärke om tittar en lång tid tillbaka. Vi förstår fullt ut den impact som driftavbrott kan ha på kunders verksamhet och denna vetskap smärtar oss stort och gör att vi arbetar ännu hårdare att lösa problemen. Jag utgår från att du har varit i kontakt med supporten och så. Som sagt, vi arbetar dedikerat med att fixa till stabiliteten och hoppas att det ska vara löst inom kort. /Binero
    2019-06-11 Olov Markus Hollner K svarar Binero
    Ja, jag har varit i kontakt med supporten, men de svarar bara samma sak varje gång: "Vi jobbar på problemet och hoppas att det är löst inom kort". Är nu uppe i över 5 timmar som ALLA mina hemsidor har legat nere idag, något som dessutom hänt säkert ytterligare 2-3 gånger bara den senaste månaden.

Varje gång jag laddar någon av de berörda hemsidorna så kommer det upp ett nytt felmeddelande. Det är allt från "Access forbidden!", "Resource Limit Is Reached" och "504 Gateway Time-out" till random kodharanger.

Känns som att de ansvariga inte har en aning om vad de håller på med.
    2019-06-11 Binero svarar Olov Markus Hollner K
    Hej igen,
    Att lösa det aktuella problemet ligger hos driftavdelningen. Supporten kan bara agera på den info de får från drift. De önskar att de kunde göra mer - speciellt när besvikna kunder kontaktar dem. Jag kan utlova att alla "ansvariga" jobbar 100% på att lösa detta. Det kan vara anledningen till olika felmeddelanden. Oavsett, så förstår vi hur surt detta är för dig - och kan för tillfället bara be om ursäkt + hoppas att problemet permanent löses snart.
  • 2019-06-10

Lars Bertil Ingemar N skrev om Binero
    Sveriges Filatelist-Förbund flyttade sina hemsidor till Binero för några veckor sedan.
    Tyvärr har det varit många stillestånd och ibland har sajterna legat nere i flera timmar.
    Inga besked från supporten utan bara att dom undersöker. Inga förklaringar vad som händer.
    Vårt tålamod är snart slut! Läs mer
    2019-06-10 Binero svarar Lars Bertil Ingemar N
    Hej Lars,

Vi beklagar verkligen besvären som ni haft och vad synd att det inträffat precis när ni haft förtroende för oss för att hosta era hemsidor.
    Vi tar dina synpunkter på fullaste allvar och skickar detta vidare till berörande avdelning.
    /Binero
    2019-06-10 Lars Bertil Ingemar N svarar Binero
    Har vid flera tillfällen bett om en förklaring, men ni skyller bara på att ni undersöker.
    Har bett en ansvarig kontakta mig, men ännu har ingen ringt. RIKTIGT DÅLIGT!
    2019-06-10 Binero svarar Lars Bertil Ingemar N
    Det som har hänt är att det ligger ett fel i vår Storage dvs vår lagringsplattform, detta gör att hemsidorna upplevs som långsamma. Våra tekniker har identifierat problemet och jobbar nu med att lösa detta. På http://status.binero.se kan du läsa våra dift-uppdateringar i realtid.

Vi tar din feedback på fullaste allvar och skickar detta vidare till berörande avdelning.
    2019-06-10 Lars Bertil Ingemar N svarar Binero
    Att det skall ta flera veckor att utreda och fixa detta är inte rimligt!
    2019-06-11 Joachim M svarar Lars Bertil Ingemar N
    Hej Lars, Nej, det tycker självklart inte vi heller. Nu är det dock IT vi pratar om där det i vissa fall kan vara rätt komplicerat - både när det gäller att främst utreda, men även att åtgärda. Så har det varit i detta fallet, tyvärr.
    Som du säkert förstår så är den nuvarande situationen inget som vi tycker är i närheten av bra. Vi är fullt medvetna vilken impact detta har hos våra kunder - och detta bringar oss ingen glädje. Vi har dock fullt samarbete med våra underleverantörer kring detta och arbetar för att lösa detta - tro inget annat. /Binero
    WILLIAM ALLAN L gillar detta
  • WILLIAM ALLAN L

2019-06-08

WILLIAM ALLAN L skrev om Binero
    Been a customer with them for over 7 years and I have 6 web sites on their servers and for the last few weeks- my web sites have took over 10 mins to down load- and some times never !!!!
    I run 2 companies and my potential customers coming to the site will go else where, because the sites will not appear for them.
    I can not take this anymore- so I have to look for a better and faster hosting company - there are so many out there- so I am sure it will be no problem to find one.
    Since I have been writing this- my web sites still haven't down loaded.
    Never ever thought that this would ever happen over on Binero - but I was totally wrong - so it looks like it's time to pack my bags and leave them Läs mer
    2019-06-10 Binero svarar WILLIAM ALLAN L
    Hi William.

We're really sorry for the inconvenience this has caused and we apologize sincerely.
    We have identified the problem and our technicians are working hard to solve the issues this has caused.
    If you possibly haven't contacted our support, we recommend you to do so. Also we take your feedback with full responsibility, and we'll take this up with the affected department.

Sincerely,
    2019-06-10 WILLIAM ALLAN L svarar Binero
    Today it took over 4 mins for my site to down load- then another 5/6 mins to get to another page.
    You had the same problem last week and said the problem was fixed - and now we have it again.
    I will give this a few days, and if it's not fixed- I will start to move my web sites- as this is hurting my company...
    2019-06-11 Binero svarar WILLIAM ALLAN L
    Thank You, William. We are doing everything we can to solve this. / Binero
    2019-06-11 WILLIAM ALLAN L svarar Binero
    Seems like you have fixed the problem- sites are now down loading faster - hopefully it will stay this way ?
    2019-06-12 Binero svarar WILLIAM ALLAN L
    We are not sure everything is resolved - so our staff is still hard at work in trying to get a permanent solution in place. /Binero
    2019-06-12 WILLIAM ALLAN L svarar Binero
    Spoke too soon ! the problem has come back- time to move to another web hotel.
    2019-06-13 Binero svarar WILLIAM ALLAN L
    Yes, just like we wrote - we did not feel that it was resolved. Very sorry about this. / Binero
    2019-06-14 WILLIAM ALLAN L svarar Binero
    Enough was enough !!! I started moving all my web sites today, after 7 years with Binero.
    Now they are up at another web hotel - and this other server is fast and reliable....
    2019-06-17 Binero svarar WILLIAM ALLAN L
    Hi again, glad to hear that you're happy. Unfortunately, it's not with us. But, we do hope that they will be reliable (slightly early to make that claim, though) and cater to your needs so you'll get - at least - 7 years of success. Best wishes, Binero
  • 2019-06-08

CHRISTOPHER S skrev om Binero
    Företagshemsidan nere två gånger på en period mindre än 3 veckor. Fyfan! Läs mer
    2019-06-10 Binero svarar CHRISTOPHER S
    Hej Christopher,

Vi beklagar besvären, det är inte roligt. Vi har felsökt och hittat problemet, det ligger i Storage, detta jobbat teknikerna nu väldigt hårt på att lösa. Vi tar era synpunker på fullaste allvar och tar detta vidare till berörande avdelning.

• 2019-06-02

ERIK N skrev om Binero
    Vill varna andra för detta webbhotell. Långsamma och opålitliga tjänster. Det tar 1-3 sekunder för deras servrar att ens svara på anrop ibland (det som kallas för wait time). Läs mer
    2019-06-03 Binero svarar ERIK N
    Hej Erik,
    Vad trist att du inte är nöjd med våra tjänster och vi beklagar att det gått så segt för dig. Det vill vi såklart inte att du eller andra kunder ska behöva uppleva. Vi kommer ta detta vidare till berörande avdelning och vi vill låta dig veta att vi tar ditt omdöme på fulaste allvar!

• GUSTAF F

2019-05-19

GUSTAF F skrev om Binero
    Har blivit sämre med åren. Har tagit betalt för avslutade tjänster ett flertal gånger.
    Det senaste året så har våra hemsidor gått ner flera gånger per vecka under allt från ett par minuter till ett par timmar.
    De måste börja leverera en stabilare upplevelse inom kort annars får jag betala för att flytta över ett 50-tal domäner till annan leverantör. Kastar ju pengar i sjön på annonsering till mina sidor om de ligger nere.
    Deras FTP-lösning är inte så mycket att ha och det lite märkligt att de inte utfärdar egna SSL-certifikat.
    De har väldigt trevlig kundtjänst men då chatten byter kontaktperson hela tiden är det svårt att hålla en längre konversation. Läs mer
    2019-05-20 Binero svarar GUSTAF F
    Hej Gustav,
    Vi är hemskt ledsna över den dåliga upplevelsen du fått med oss. Gällande att vi tagit betalt för avslutade tjänster så är det viktigt att du skickar in vilka betalningar detta gäller så vi kan kika närmare på detta. Vi tar ditt omdöme på fullaste allvar, vi skickar därför detta vidare till supporten och berörande avledning!
    Hälsningar, Binero
    2019-05-22 GUSTAF F svarar Binero
    Hej Svinero,
    Bra att ni på Sveriges vänligaste webhotell inte ens kan stava mitt namn rätt, det visar ju precis hur noga ni går igenom klagomål.
    Jag har skickat in det och det tog ungefär 20 mejl innan det var löst, smidigt!
    Titta gärna över era kampanjer, löjligt att ni kör kampanjer som inte nuvarande kunder kan ta del av. Det står inte ens i avtalet att man inte kan teckna era era kampanjer om man är nuvarande kund utan det märker man först när man har beställt.
    Ni har en snygg hemsida men den rullar ju på något gammalt system som ni måste köra dropp på för att det ska överleva, har varit likadant sedan jag blev kund hos er 2011, kom igen, ni ska vara ledande i Sverige!
    Har ni ens rört B'Easy på de senaste 10 åren? Ni har ju en fantastisk möjlighet att få in nya E-handlare om ni bara promotar den mer och får upp funktionaliteten. Till och med eran support rekommenderade ju för måånga år sen att skippa B'Easy och skaffa Wordpress istället vilket jag gjorde.
    Bryt ihop och kom igen!
    2019-05-23 Binero svarar GUSTAF F
    Ledsen för missen Gustaf, självklart var det inte med meningen att stava ditt namn fel.

Gällande kampanjer så är det alltid tydligt angivet i våra villkor på varje kampanjsida om det gäller endast alla kunder eller endast nuvarande. Vi ska tydliggöra detta mer i framtiden, tack för tipset.

Vi skickar de andra punkterna vidare och framför dina rekommendationer!

Tack!
    2019-06-09 GUSTAF F svarar Binero
    Hej,

Tyvärr är det så att av de två kampanjer jag tidigare har hoppade på för webbhotell inte har haft den texten som ni nu har på er kampanj, mejlade er screenshot på detta vid de två tillfällena för 1 respektive 2 år sedan då jag ville beställa: https://www.binero.se/wh-kampanj
    Tråkigt att ni inte har kampanjer för trogna kunder.

Er information om ert nya datacenter är bristfällig, detta är informationen jag har fått via er support:
    "Vi arbetar som tidigare nämnt aktivt med att överföra våra tjänster till ett nytt datacenter som vi hoppas skall normalisera laddtiderna och i överlag stabilisera tjänsterna i sin helhet men dessvärre kan vi ej utge ett exakt tidsperspektiv när detta arbete väntas vara helt klart tyvärr men det är ett högt prioriterat arbete."

Enligt er blogg ska det nya datacentret redan vara invigt men jag hittar ingen information om jag ligger på det nya datacentret eller väntar på en förflyttning:

Någon sorts tidsplan måste ni väl ha? Pratar vi timmar, veckor, månader eller år innan ni är klara?

Idag har vår huvudsida legat nere totalt 53 gånger och ligger för närvarande nere igen. Förlorar pengar i annonskostnader, tusentals kronor rakt ner i vasken och då ska vi inte tala om missade intäkter och kunders förtroende som försvinner då vår programvara endast går att få tag på via vår hemsida.
    2019-06-11 Binero svarar GUSTAF F
    Hej Gustaf F, vi har full förståelse för din frustration. Vi arbetar kontinuerligt att lösa problemen. Om det hade varit enkelt så hade det varit löst sedan länge - vi tjänar ju inget alls på att ha den situation som vi har haft. Det kanske är självklart, men tål att nämnas.
    Vi är också medvetna om vilken impact detta har på kunder som dig, och det skär i hjärtat när det är på detta sättet - tro mig. Hela organisationen vet om detta och arbetar för att det ska vara permanent löst så snart som möjligt. / Binero
  • 2019-05-04

Anonym tack skrev om Binero
    Intrycket jag får är att de jagar dig som en desperat galning när du vill lämna dem!
    Hade domän hos Binero och det fungerade bra tills jag ville avsluta tjänsten. Enligt mig har Binero bedrägligt beteende genom att ge fem betalpåminnelser på mail och SMS till en redan avslutad tjänst och de skickar faktura på mail utan att det finns krav eller skäl på att betala. Läs mer
    2019-05-06 Binero svarar Anonym tack
    Hej Anonym,
    Beklagar att du inte är tillfreds med våra tjänster. Vi tar givetvis dina synpunkter på fullaste ansvar och kommer skicka vidare det till berörd avdelning. Hälsningar, Binero
  • 2019-04-24

Dick Alexander H skrev om Binero
    Flera dagars problem med SSL-certifikat gjorde att våra hemsidor inte kunde besökas (i princip). Efter andra dagen av problem, och 10 timmars driftstörning försökte jag att ringa supporten. Efter en timma i telefonkö (58 minuter), fick jag prata med en väldigt ointresserad person.

Jag förklarade att jag åtminstone behövde veta NÄR problemen skulle tänkas vara lösta. Som svar fick jag att "vi kommunicerar inte på det sättet med våra drifttekniker, du får vänta å se".

Jag påpekade att det nu efter två dagar börjar bli dyrt att bara "vänta å se om ni löser det".

Som svar fick jag drygt tillbaka att "du har som alternativ att byta webhotell, stänga av SSL eller vänta - och de första två alternativen innebär en hel del jobb för dig".

Visserligen är det sant. Men vaf...

Vi har varit kunder hos Binero i över 6 år. Men de prövar vårt tålamod ordentligt.

Jag kan absolut INTE rekommendera Binero idagsläget. Läs mer
    2019-04-25 Binero svarar Dick Alexander H
    Hej Dick,

Mitt namn är Sandra och jag jobbar på marknadsavdelningen. Jag är ledsen över ditt tråkiga bemötande. Så ska det absolut inte vara. Sett till diftproblemen så jobbart våra tekniker det och det är såklart tråkigt att det tagit sån tid det med. Tyvärr. Vi tar dock er feedback seriöst och vi kommer ta detta vidare till berörande avdelning!
    2019-04-25 Dick Alexander H svarar Binero
    Hej Sandra.
    Vår sida går fortfarande inte att använda. Ni ger oss FORTFARANDE inga svar. Ni hjälper inte till med någon lösning.
    I 3 dagar nu har vi inte kunnat använda vår hemsida, som är företagets sida utåt. Detta kostar pengar.

Att samtidigt få skräpig attityd ifrån er supportavdelning är bara grädden på moset.

Detta är verkligen under all kritik. Jag förutsätter att ni jobbar på "en lösning". Men under tiden så drabbas era kunder oerhört. Och vi får inget gehör alls.

Jag hoppas innerligt att folk inte väljer att bli kunder hos Binero i detta skede. Det kan vara förödande för småföretagare.

efter snart 4 dagars problem skiter dom i oss fortfarande. KÖP ALDRIG TJÄNSTER IFRÅN DETTA FÖRETAG.
  • 2019-03-27

Roman D skrev om Binero
    Flyttade 6 domäner i fredags 22/3, de onsdag idag 27/3 och ingenting har hänt.
    fick svar i förrgår 25/3 att tekniker ska kolla på detta, mejlade igen i morse inget svar.
    Kontrollpanelen är seg som SIRAP, väntetider på upp till 15 sek på sidbyten och igår 26/3 va den helt nere halva dan.
    Har varit kund i många år men känner att deras kvalité har försämrats avsevärt! Läs mer
    2019-03-27 Binero svarar Roman D
    Hej Roman,

• 2019-03-05

Carina Järvenhag skrev om Binero
    Jag har just bytt från One till Binero och jag vill ge en hel bunt rosor till Joakim på Bineros kundtjänst. Det har varit en hel del strul med flytt av min hemsida och e-post, men Joakim har varit tålmodig, snabb och proffsig. Nu är allt på banan igen, ett stort tack till dig! Läs mer
    2019-03-05 Binero svarar Carina Järvenhag
    Hej Carina!

Vad kul att Joakim kunde hjälpa dig med flytten och välkommen till Binerofamiljen. :-)
    Vi är glada över att ha med dig som kund.
    Binero gillar detta
  • 2019-02-19

Jesper Johansson skrev om Binero
    Köpte domän på Binero ungefär kl 7 och fick bekräftelse samt kvitto på köpte 07:02. Klockan 11 hade jag fortfarande inte fått mail om mina kontouppgifter samt bekräftelse på att domänen hade blivit registrerad så jag kontaktade supporten. Supporten hade så klart ingen aning vad det berodde på och sa att dom skickade det vidare till deras tekniker. Fick inge svar ifrån supporten så ringde senare på kvällen o dom hade inget vettigt svar heller.

DAGEN EFTER mailar dom och säger att Loopia AB hade registrerat domänen före dom. Dom hade alltså inte lyckats registrerat domänen på 24 timmar.

Måste vänta 20 arbetsdagar för att få tillbaka mina pengar nu.

Sämst företag men Loopia AB verkar veta vad dom gör... Läs mer
    2019-02-19 Binero svarar Jesper Johansson
    Hej Jesper,

Om vi förstår rätt så är det tillsammans med Erik Nystöm som ni tyvärr inte fått er domän.

Vi är så ledsna över besväret och vi beklagar att du inte tillfredsställs av våra tjänster eller service, vi tar givetvis er feedback på fullaste allvar och vi skickar det vidare till berörd avdelning.

• 2019-02-19

Erik Nyström skrev om Binero
    Skulle registrera en domän via Binero som var ledig, efter 24 timmar så har de fortfarande inte lyckats registrera domänen. Vid köpet så fick jag order/betalning bekräftelse via mail, dock ingen registrerings bekräftelse.

Enligt kontakt via mail/telefon så skulle support kolla på detta vidare, de får fram att de måste ha blivit något fel i deras system så tekniker måste kolla på det, vilket support försäkrade mig om att det skulle vara löst vid dagens slut.

Dagen efter kollar jag om de löst problemet men, nu ser jag bara att någon annan lyckats registrera domänen hos en annan registrar, medans som jag har haft en order på Binero i mer än 24 timmar inte får de löst via "support".

Riktigt uselt företag och rekommenderar inte Binero om du vill vara säker på att du får domänerna.. Läs mer
    2019-02-19 Binero svarar Erik Nyström
    Hej Erik,

Vi har redan pratats vid på Facebook då du skicka in dina funderingar även där. Vi är hemskt ledsna över besväret. Min kollega Simon ska kika närmare på vad som faktiskt har hänt och vi kommer med mer information till dig via mail.

Vi ser att du hunnit registrera två andra domäner, det är inte någon av dessa du syftar på? Om inte, vilken domän är det du försökt köpa? (Tyvärr kan sånt här hända när någon hinner köpa domänen före).

Vi återkommer med mer information.
    2019-02-19 Erik Nyström svarar Binero
    Hej igen,

Ni har haft ca en hel dag att lösa problemet, eftersom att domänen blev tagen dagen efter ordern på Binero gick "igenom". Det har inget med att någon hann före, utan endast fel på Binero som gjort att registreringen aldrig gick igenom, på en hel dag.. Skrev även denna info på Facebook, om ni vill ha en konversation där.

Problemet handlar om order'8505951'.

Mvh Erik & Jesper
    2019-02-19 Binero svarar Erik Nyström
    Hej igen,

Nu har även jag fått mer Info om ert ärende, det har gått vidare till rätt avdelning. Min kollega hör av sig till er.

Återigen beklagar vi att ni inte tillfredsställs av våra tjänster eller service, vi tar givetvis er feedback på fullaste allvar och vi skickar det vidare till berörd avdelning.

• 2019-02-05

Peter Larsson skrev om Binero
    Jag talade med Daniella Laurila och fick ett fantastiskt bemötande
    Stor eloge till henne som hjälpte oss igenom vårt problem
    Peter Läs mer
    2019-02-05 Joachim M svarar Peter Larsson
    Tack, Peter! Kul att höra. Vi passar vidare detta till Daniella med en gång.

2019-02-05 Peter Larsson svarar Joachim M
    Tackar!!
    Jag kommer verkligen att rekommendera er
    Joachim M, Peter Larsson gillar detta
  • 2019-01-11

Mari O skrev om Binero
    Samma som tidigare recensenter med dålig prestanda vid företagskontot. Kontrollpanelen långsamt och krångligt. Dessvärre är kundservicen eller Teknisk Support inte kundorienterad utan försöker läxa upp sina kunder. Fick en etta mest för den usla mailkonversationen. Läs mer
    2019-01-11 Joachim M svarar Mari O
    Hej Mario,
    Det var himla tråkigt att du upplever vår support som icke-kundorienterad. Jag är mycket nyfiken på vad vi kan ha skrivit, eftersom det låter allvarligt.
    Om du har möjlighet så får du gärna copy/paste konversationen och skicka den till marknad@binero.se så ska vi se över detta med en gång.

Tack på förhand.

Roman D gillar detta
  • 2018-12-06

Håkan skrev om Binero
    Provade företagskontot en tid och kan bara hålla med tidigare recensenter om den dåliga prestandan.
    Kontrollpanelen är dessutom alltför rudimentär. Inte prisvärt. Läs mer
    2018-12-06 Joachim M svarar Håkan
    Hej H,

Vi är väldigt ledsna över att du fått så dålig upplevelse. Om du har andra feedback tar vår support gärna emot de! vi strävar alltid på att förbättras!

Roman D gillar detta
  • Cecilia P

2018-10-03

Cecilia P skrev om Binero
    Hej Binero,

jag måste verkligen säga att ni håller det ni utlovar. Jag har ringt er support ganska ofta och varje gång får jag alltid fantastisk hjälp. Jag önskar såååå att fler företag vore som er. Ni är helt fantastiska, tack! Läs mer
    2018-10-03 Joachim M svarar Cecilia P
    Stort tack, Cecilia. Det värmer att höra! Jag passar vidare detta till supporten.
    Joachim, Binero
  • Stephan J

2018-09-19

Stephan J skrev om Binero
    Tycker Binero är ett bra webbhotell. De gånger jag varit i kontakt med deras service har det alltid varit snabbt och bra. Har varit en enstaka gång jag tyckt det kunnat vara bättre, men det var inte värre än jag kontakta dem igen och de fixade det åt mig. De har även givit mig bra tips på hur jag ska kunna optimera min sida

Man ska alltid sträva efter förbättring om den enda förbättring jag kunnat önska mig var att de laddade bilderna i https/2. Detta innebär egentligen att bilder laddas upp på hemsidan snabbar. Om man inte är jättenördig med optimering av hemsida är detta utan större betydelse. Läs mer
    2018-09-19 Binero svarar Stephan J
    Hej Stephan!!

Tack så mycket för dina vänliga ord och det är så bra att du hör av dig till oss när du har problem som vi gärna hjälper med.

Vi tar emot all feedback vi kan få!
    Binero gillar detta
  • 2018-09-16

Pierre skrev om Binero
    Helt sjukt segt konto! Har företagskonto och haft i 5-6 år nu. Senaste året är det väldigt segt!
    Gjort prestandasökning på https://tools.pingdom.com/ och där får jag upp att serven tar 2.39 sekunder i "Wait" time! Inte OK för ett företagskonto som kostar 219 kr /mån!

- Notera att sidan jag testar mot enbart är 493.3 kB stor.
    - 27 requester görs enbart (varav 6 inte är mot Binero server).
    - Performance grade är relativt högt: 83.

Sidan är enkel WordPress sida med "W3 Total Cache" och "Smush" på bilder!

2.39 sekunder för att serven ska svara. Totol tid att få sidan laddad 2.59! Något är väldigt fel här Binero!

Ska bli kul att se vad supporten svarar denna gången - skickat in ärende! Läs mer
    2018-09-17 Joachim M svarar Pierre
    Hej Pierre,
    Tack för detta. Supporten hanterar Ditt ärende och kommer tillbaka till Dig. Överhuvudtaget, frågor som denna hanteras ju bäst med att vara i direktkontakt med supporten såklart.
    Jag vet inte om något speciellt har hänt precis nu - som gjorde att Du kände Dig tvungen att slänga Dig ut på internet, gå in på Reco och ge oss en 1:a i betyg. Man jag hoppas att Du kan ev. justera betyget framöver när Du har fått hjälp.

Joachim, Binero
    Pierre gillar detta
  • 2018-08-30

Daniel skrev om Binero
    Jag har varit kund hos Binero i 8 års tid, men Binero är nu ett sjunkande skepp utan dess like.

Vid flera tillfällen har vår tjänst slutat att fungera utan anledning (vi betalar för företagsabonnemang och har dessutom betalat dyrt för ett antal SSL-certifikat etc). När vi kontaktat supporten har de lovat att de ska fixa problemet inom kort. Nu ligger en av våra sidor nere och vi är nu inne på 32h+ nedtid.

Jag kan inte komma på något annat webbhotell i Sverige som någonsin haft 32h nedtid utan att kunna fixa problemet. För er som undrar så ligger problemet helt hos Binero. Våra sidor är inte problemet, utan Binero saknar uppenbarligen den mest grundläggande kompetensen för att drifta servrar 2018.

Binero var ett välskött och bra företag en gång i tiden, men idag är de inte värda att anlita överhuvudtaget. Supportens kvalitet har sjunkit drastiskt de senaste åren, och jag misstänker att deras teknikers kompetensnivå har sjunkit i samma takt. Läs mer
    2018-08-31 Joachim M svarar Daniel
    Hej Daniel,

väldigt tråkigt att höra och du ska absolut inte behöva vänta så länge för att få hjälp. Kan du maila in din kundnummer till support@binero.se så ska vi försöka hjälpa dig.

bästa hälsningar,
    2018-08-31 Daniel svarar Joachim M
    Hej Joachim,

Det finns ett öppet supportärende i ert system, det kan inte vara så svårt att hitta. Eller ni kanske har många kunder med ärenden som löpt mer än 30h+, i sådana fall tycker jag allvarligt talat synd om er.

Ärendenummer: 1362974.

Det har nu gått 45h utan att ni lyckats lösa problemet. Det faktum att ni är snabbare på att svara på Reco.se än genom er egen supportportal säger en hel del om ert företag. Senaste svaret vi fick av supporten i er egen portal var 2018-08-29 19:32:45.
    2018-09-03 Joachim M svarar Daniel
    Vi förstår. Däremot ser vi nu att du fått hjälp och svar sedan i fredags. Hoppas att det fortfarande är löst!
    Ha en trevlig vecka!

/Joachim
  • 2018-08-24

erik skrev om Binero
    Kan varmt rekommendera Binero. Inte minst den nya cloud-plattformen tycker jag är super! Snabbt, enkelt, robust och bra support vid frågor. Tror nystarten i och med bytet från Online Group till Binero Group kommer bli finemang. Kul dessutom att det är helt och hållet närproducerad IT, grönt och miljövänligt och att någon vågar nysatsa! Kommer flytta alla mina kunder hit! Läs mer
    2018-08-24 Joachim M svarar erik
    Hej Erik!

Kul att du tycker så väl om oss och tack för den varma rekommendationen!

Trevlig helg!
  • Tommy D

2018-08-03

Tommy D skrev om Binero
    Jag har varit kund på Binero sen starten av mitt företag, 4 år sen. Allting har funkat bra fram tills det att jag flyttade min hemsida från Wix till Wordpress och Binero. Fick en fruktansvärt långsam laddningstid på min hemsida. Jag får lägga ut massa pengar på konsulter som komprimerar, cachar och förbättrar hemsidan så den ska ladda snabbare. Till slut säger en av konsulterna att jag borde kolla med Binero, kan ju vara deras servrar som är långsamma. Jag ringer och pratar med en kille på Bineros kundtjänst som verkar väldigt ointresserad av att hjälpa mig (speciellt eftersom jag inte heller talar tech-språk). Han sträcker sig så långt att han går in på min hemsida och säger "jag tycker den laddar rätt snabbt". När jag ber honom undersöka grejen så säger han att det inte finns något problem.

Konsulten jobbar vidare och kommer tillbaka någon vecka senare och säger att nu har han komprimerat min sida och gjort allt han kan göra för snabbhet. (sidan laddar fortfarande på >9-14 sek). Till slut säger väljer han att slänga över en kopia på sidan på ett annat webhotell som han själv använder. Vips så är sidan blixtsnabb! Utan att ha cachat eller gjort några andra grejer.

Jag ringer tillbaka till Binero och får prata med kundtjänst igen. När det blir tal om att byta webhotell så blir min sida helt plötsligt supersnabb en stund efter. Kan inte annat än undra om Binero stryper hastigheten för att spara pengar eller något?

Tycker det är fruktansvärt dåligt att Binero erbjuder en tjänst som är mycket dyrare än många andras. (betalat 2000 kr för detta kalaset till binero för bara detta året + 1-2000 till för SSL certifikat). Nu betalar jag mellan 300-500 kronor per år till ett annat webhotell. Där både SSL ingår och min sida är supersnabb.

När jag bad om pengarna tillbaka för det jag inte använt så fick jag svaret att de inte gör så. Vilket jag hade kunnat förstå om det var så att deras tjänst ger vad de utlovar och jag bytte bara för att.

Den ljusa sidan på detta är väl att jag inte förlorar fler potentiella kunder pga en kass laddningstid och att jag upptäckte detta "tidigare" än långt senare. Läs mer
  • Lena L

2018-07-28

Lena L skrev om Binero
    Det finns många webbhotell som kanske är snabbare, har mer features och möjligen är lite billigare MEN jag är väldigt tveksam till om det finns något som har så suverän support som Binero har. De är alltid snabba, vänliga, hjälpsamma, och har glimten i ögat!!!

Det är den bästa support jag träffat på sedan Internets tillkomst!! Och en suverän support är faktiskt A och O för en kund! Heja Binero!!! Läs mer
    2018-08-08 Binero svarar Lena L
    Hej Lena,

Tack för att du väljer oss och tack den goda feedbacken!
    Vi är glada över att ha dig som kund!
    Lena L, Binero gillar detta
  • ChaotiX66

2018-06-17

ChaotiX66 skrev om Binero
    Jag har använt Binero sedan 8 år tillbaka. År 2010 räknades Binero som Sveriges bästa webbhotell, något de fortfarande gärna skryter om. Dessvärre kan man inte leva på gamla meriter.

År 2018 är Binero tämligen segt. Prestandan är undermålig, även för Företagspaketet som jag testat utförligt. Wordpress på Binero är tungrott, något som flera andra nämner i sina recensioner. Jag är alltså inte ensam.

Nu vurmar de för VPS men det är dyrt det också och jämför man med vilket webbhotell som helst så är Binero både dyrast och segast.

Något har även hänt med spam-skyddet. År 2009 skanderar de att de har bättre spam-skydd än självaste Gmail! Det var då det. Nu fullkomligt svämmar det över av spam på flera av mina domänadresser. När jag ringer supporten tror man inte sina öron! De tycker att jag kan väl klicka på "unsubscribe" i de spam jag får. Så, så fel och på så många punkter! För det första ska man aldrig klicka på någonting i ett mejl man inte bett om. Allra helst inte ens öppna det. Gör man det så dels talar man om för spam-bolagen att det är en aktiv adress, dels har man inte den blekaste aning om vad för malware man riskerar att ladda ner på kuppen. Sen borde ju ett modern spam-filter ha stoppat mejlet redan från början.

Då föreslår supporten istället att jag ska logga in i deras webbgränssnitt, som förresten ser ut som något från 1997, för att däri blockera avsändare, en efter en, manuellt... Det är så man smäller av! En 7-åring vet att spammare byter adresser oftare än de byter strumpor och det gäller även domänerna från vilka spammet kommer ifrån. Om det vore så enkelt skulle Google inte satsa miljontals kronor på att utveckla sina algoritmer över huvudtaget. Markerar jag ett mejl som spam så ska den informationen föras över IMAP-protokollet tillbaka till mail-servern, men Bineros servrar verkar helt immuna mot kommandot. Så jag fortsätter drunkna i spam.

Så har vi Let's Encrypt. När Binero själva i blogginlägg efter blogginlägg varnar för att nu går HELA WEBBEN över till SSL och kryptering och så kan de inte ens erbjuda det mest självklara alternativet. De har hållit på sedan 2016 och gång på gång får man samma svar på frågan om hur det går: "vi jobbar på det". Hur länge ska ni "jobba på det"? Det tar mig fem minuter på vilket annat webbhotell som helst att aktivera Let's Encrypt. Jag kan till och med aktivera det på webbservern hemma utan några som helst problem. Känns mer som om Binero jobbar på ett sätt att ta ut pengar för något som egentligen ska vara gratis och därför tar det sån himla tid.

Det är så, så tråkigt att Binero 2018 är Sveriges sämsta webbhotell. Det finns både billigare och bättre alternativ som inte sitter fast i 2010 och tycker det är okej. Kan ni snälla sluta se vinstsiffror framför ögonen, ta er i kragen och börja erbjuda den service som ni var så stolta över och som ni byggt hela er affärsidé på?

Chris Läs mer
    2018-06-18 Joachim M svarar ChaotiX66
    Hej Chris,

Vi vill först och främst ursäkta oss för dina dåliga upplevelser med Binero. Vi vill även passa på att tacka för din feedback, du tar upp många punkter som vi absolut tar åt oss av, då vi vill lära av våra misstag.

Gällande Let's Encrypt så är vi i slutfas, anledningen till att det har dröjt är för att man har utmaningar på andra plan i vår infrastruktur för att kunna erbjuda storskaliga och automatiserade SSL-tjänster till alla våra kunder, som gör att det dragit ut på tiden att släppa detta publikt (fördröjningarna har inte med Let's Encrypt i sig att göra). Dessa arbetar vi både internt och från leverantörer med att lösa och så snart en bra lösning är på plats så kommer vi öppna upp för alla våra kunder.

Vi hoppas att Du förstår att vi inte vill erbjuda våra kunder något som inte är pålitligt och som potentiellt kan skapa problem i förlängningen.

Gällande de problem du har med snabbhet och spamm skulle vi uppskatta om du ville ringa in till vår support där du kan få en betydligt prioriterat svar av våra tekniker.

Återigen vi beklagar dina erfarenheten med oss och vi hoppas på att vi tillsammans kan hitta tillbaka till din pålitlighet hos oss!

Bästa hälsningar,
  • Nicklas N

2018-06-04

Nicklas N skrev om Binero
    Har varit kund i 8 år och åtta månader (sedan 2009-09-19). Tyvärr så har det blivit sämre de senaste åren framförallt är det prestandan som inte riktigt håller måttet. Jag har övervägt att uppgradera till "Företag" men då hamnar man ju i en helt annan prisklass med en helt annan konkurrens. Att det sen släpar med Lets Encrypt som nästan alla konkurrenter redan har på plats gör ju inte det hela bättre.

Visst det duger helt ok att hosta statiska sidor men att typ köra wordpress är inte en kul upplevelse. Supporten har faktiskt varit bra när jag har behövt använda den.

Jag har börjat att fundera på en migreringsplan. Läs mer
    2018-06-05 Joachim M svarar Nicklas N
    Hej Nicklas!

Tack för din feedback och tack för att du varit kund hos oss så länge!

Vi önskar alltid att kunna lösa en helhetslösning för våra kunder och vi ursäktar oss om du inte fått uppleva det.
    Vi jobbar på Lets Encrypt och hoppas komma med godare nyheter snart.

Tack på förhand!
  • Frida B

2018-05-14

Frida B skrev om Binero
    Varit kund i över 7 år och alltid fått snabb och bra service när det behövts! :) Läs mer
    2018-05-14 Binero svarar Frida B
    Hej Frida!
    Tack för de fina orden! De värmer.
    Frida B gillar detta
  • Thomas B

2018-05-09

Thomas B skrev om Binero
    Varit kund i 8 år och aldrig haft några problem. Bineros support är alltid snabb att hjälpa till när man behöver hjälp. Läs mer
    2018-05-09 Binero svarar Thomas B
    Hej Thomas!

Tack för din härliga feedback!
    Binero familjen är glad att ha med dig i teamet!
    Frida B, Binero, Joachim M gillar detta
  • Daniel V

2017-12-21

Daniel V skrev om Binero
    Har varit kund hos Binero i 10 år och sett det gradvis försämras. Kontrollpanelen är like seg som resten av deras tjänster. Vill du att dina sajter ska laddas fort ska du inte välja Binero. Det är riktigt bedrövligt faktiskt. Läs mer
    2017-12-21 Joachim M svarar Daniel V
    Hej Daniel,

Det var himla tråkigt att Du tycker såhär. Speciellt efter så här lång tid. Jag hoppas att Du har varit i kontakt med supporten kring detta.

Jag undrar dock om det hänt något speciellt här på slutet som gjorde att Du helt plötsligt kände Dig tvingad att ta Dig ut på Reco och ge oss en 1:a i rating tillsammans med allmän och svepande kritik. Har Du något mer specifikt som vi kan lära oss av alt. avhjälpa? Låt oss gärna veta.

Binero, Marknad
    2017-12-21 Daniel V svarar Joachim M
    Hej Joachim,

Jag har påpekat detta för supporten ett antal gånger, men de tycker allt rullar på bra, vilket jag inte alls håller med om. Jag har som sagt varit kund länge och alltid varit supernöjd med Binero. Toppen support, flyter på bra, etc, men på senare tid tycker jag supporten försämrats lite (även om den fortfarande generellt är bra), men framför allt då prestandan. Man behöver bara logga in på Bineros kontrollpanel så ser man hur otroligt segt det är.

Och sen det här med SSL. Hur länge har ni inte sagt att ni ska implementera stöd för Let's Encrypt? "Det kommer, det kommer"...vi har väntat i år känns det som.

Jag har fortfarande hopp om att Binero kan förbättras och hoppas verkligen att prestandan blir bättre, annars måste jag flytta hur jobbigt det än är. Hur man än vrider och vänder på det är prestandan en deal breaker. Jag kan inte ge annat än 1 i betyg om inte prestandan är så bra som den borde vara.

Avskyr att behöva vara så negativ, men det är en viktig fråga för mig som kund.

Daniel
    2017-12-21 Joachim M svarar Daniel V
    Hej Daniel,

Tack för lite mer utförlig info. Jag passar denna vidare till rätt personer.

För att kommentera lite kort: Det du nämner ("seghet" eller laddningstid) på kontrollpanelen är något som vi är medvetna om och som vi jobbar på att förbättra. Det är inte speciellt vanligt med kommentarer kring detta men - oavsett - så är inte heller vi fullt nöjda med hur det är nu. Vad gäller övriga tjänster (som dock inte har något med laddningstiden på kontrollpanel att göra) så har det inte rapporterats någon "seghet", vad jag vet. Jag passar dock vidare infon så får driftavdelningen kika på denna.

FYI. Det kommer att komma ut en bloggpost nästa vecka som kommer att prata utförligt om gratis SSL (och Let's encrypt) och var vi är just nu och varför det inte är så lätt att fixa detta på en kafferast - men att vi snart är i mål. Håll ut.

Binero, Marknad
    2018-01-02 Daniel V svarar Joachim M
    Efter att jag uppgraderat tjänsten från privat till företag upplever jag en liten förbättring i prestandan och laddningstider, även om det fortfarande finns utrymme för en hel del förbättring. Av denna anledning ändrar jag mitt betyg något åt det positiva hållet.

Daniel
  • 2017-12-02

Verifierad kundrelation
    Marjatta U skrev om Binero
    Fungerar inte på Firefox. Skickar detta på google Chrome Läs mer
  • 2017-10-28

Stefan B skrev om Binero
    Det är något seriöst trasigt med firman, välj något annat. Läs mer
  • 2017-10-23

Stefan L skrev om Binero
    Har t.e.x sagt upp en domän a 99 kronor flera ggr. Bl.a. mailat, och då får man bara ett std svar utav Kalle Anka karaktär.
    Sms att - ringt flera ggr. Likförbannat kommer det flera emails om påminnelse............... vi talar om en årsdomän för 99sek. Känner för att fakturera dem för all denna tid som detta tar/tagit.

Jag skulle aldrig valt detta ftg om jag visste att det var ett "stalking" ftg. eller ett ftg med total utvecklingspotential i kommunikation. Kund-dialog stavar dom nog med z.

akta Er om Ni inte har all tid i världen för att styra, påminna, uppdatera,påminna, kolla, kontrollera deras jobb
    just det deras arbete Läs mer
  • 2017-10-15

robin e skrev om Binero
    Segaste kontrollpanelen jag någonsin testat och dessutom helt galet dålig support. Läs mer
  • JONAS N

2017-09-14

JONAS N skrev om Binero
    Har haft några domäner och någon liten webbsida hos Binero många år och aldrig upplevt några direkta problem, men heller inte haft någon anledning att kontakta deras support.

Letade efter en ny Hosted Exchange-leverantör och såg ett erbjudande hos Binero. Såg dock det senaste årets recensioner här på reco.se, så jag kontaktade Binero och frågade hur de såg på detta och vad de gjort för att förbättra situationen. Deras svar visade en förvånande brist på insikt om problemet (vissa delar av kritiken förnekades, andra ignorerades).

Efter att ha valt annan leverantör för Hosted Exchange valde jag även att flytta bort de tjänster jag redan hade hos Binero. Då når deras support nya bottennivåer. Dels får jag förklarat för mig att det inte går att avsluta sitt konto hos Binero, först efter att jag refererat till PUL svarar de att de tagit bort alla uppgifter(?). Dels vägrar man återbetala återstående tiden för webbhotellet, trots att de på sin egen hemsida, under "Varför Binero?" skriver "Som enda webbhotell (i världen?) så erbjuder vi en tjänst helt utan bindningstid och uppsägningstid. Hos oss kan du avsluta din tjänst när du
    vill och du är inte på något sätt bunden. Vi till och med ÅTERBETALAR eventuell förinbetald webbhotellskostnad som inte kommer att utnyttjas, det kan vi lova att ingen annan gör. Det är med andra ord helt riskfritt att testa oss." Detta gäller inte längre, informationen på hemsidan är direkt vilseledande. Man kan undra hur många nya kunder de lurat med detta?

Dessutom, hos Binero verkar alla kanaler leda till samma support (info@binero.se, marknad@binero.se, support@binero.se), så om man är missnöjd med kundbemötandet hos supporten finns ingen annan att kontakta, ärendet går tillbaka till samma personer. Läs mer
  • Knut K

2017-06-15

Knut K skrev om Binero
    SVERIGES SÄMSTA WEBBHOTELL!
    Grattis Ni vinner första pris i mina ögon.
    Håller med tidigare inlägg Segaste supporten och Segaste kontrollpanelen.
    Har Ni helt enkelt givit upp? Läs mer
  • 2017-06-15

Per L skrev om Binero
    Reggade mig här bara för att varna andra för det här webhotellet.
    Tack och lov har jag inte hunnit lägga upp så mycket på sidan än så det är lätt att flytta, men är tid jag inte har med ett nystartat företag mitt i början av högsäsongen.
    Tar två tre dar innan man får svar på enkla frågor och då är svaren bara samma sak som står i deras supportsidor. Försök inte ringa dit för dom svarar inte och svarar dom får man ingen hjälp.
    Jag erkänner att jag inte är den vassaste kniven i lådan när det kommer till det här med att sätta upp en Wordpress men det är verkligen inte Wordpress jag bett om hjälp med utan deras tjänster om hur man ska få till det med sändlistor med rätt avsändare och https på Wordpress bland annat.
    Enda positiva är att man kan säga upp skräpet när man vill och få pengarna tillbaka...om det nu funkar så i praktiken.
    Jag gick faktiskt på att Binero har blivit rekommenderat företag här men det visade sig ju inte vara ett bra va.
    Fattar inte hur dom han ha över 4 i betyg. Läs mer
  • 2017-05-28

Daniel S skrev om Binero
    Helt absurt dåligt e-postfilter. De kör Halon och Spamassasin men det kan man inte tro, förbereder en flytt. Jag har inkorgen full med skräppost varje morgon. Läs mer
    Knut K gillar detta
  • 2017-05-18

Sam B skrev om Binero
    Men vad i h*****te!!
    Jag brukar inte svära men det här tar alla pris i dom sämsta av alla kategorier.
    Jag jobbar som egen företagare med att bland annat hjälpa små företag med sina webplatser och e-post.
    Jag har försökt att samla dom flesta av mina kunder hos ett webhotell för lättare hantering och det har tills nu varit hos BInero men nu är det slut med det.
    Supporten verkar helt oduglig och otroligt arrogant. Låt mig berätta.
    Jag gjorde ett misstag i en av dom webplatser jag sköter om, mitt fel och mitt misstag, när jag skulle återställa den från backup gick det inte så jag kontaktar supporten.
    Dom skickar en länk till instruktionen om hur man återställer backup samt ett ganska korthugget svar.
    Jag förklarar att det inte är det som är problemet utan att det inte går att återställa från backup av någon anledning.
    Supporten svarar efter någon dag att dom kan göra ett undantag och hjälpa mig.
    Helt plötsligt hade HELA kontot blivit återställt från backup, alltså alla domäner och inte bara den jag jag TYDLIGT hade angivit.
    Givetvis hade jag gjort en del andra jobb på andra webplatser under tiden jag väntat på deras långsamma support och nu är databaser och kod i osynk samt det jobb jag gjort under några dagar borta.
    Supporten vill inte kännas vid att dom skulle ha gjort något fel och hänvisar igen till instruktionen om hur man återställer backup.
    När jag vill prata med någon som bestämmer något hos Binero får jag prata med någon supportchef som inte är intresserad av att alls fatta vad som är problemet och det är helt omöjligt att få prata med någon högre upp.

Kontentan är ett supporten kan göra vad dom vill och aldrig kommer att behöva ta ansvar för det.

Dessutom är admingränssnittet hos Binero så segt att det knappt går att använda och har varit så sen över ett år.

Nu håller jag på och flyttar alla mina kunder som finns hos Binero till ett annat webhotell. Läs mer
  • Mio M

2017-05-11

Mio M skrev om Binero
    * Katastrofal service
    * Rekommenderar ingen att bli kund här
    * Förlorade mig som kund

Ser direkt när jag kollar recensionerna att jag inte är ensam. Binero är verkligen värdelösa på kundservice.

Marknaden för webhosting är konkurrenskraftig och jag förväntade mig faktiskt att få bra service som kund hos dem då jag betalat tusentals kronor för deras tjänster, men insåg snabbt vid min första kontakt med dem att så inte var fallet.

Jag bemöttes av både deras kundservicemedarbetare och deras supportansvariga (chef?) på ett sätt som fick mig direkt att känna att mitt värde som kund var noll.

Det gällde egentligen bara ett slentrianärende som hade kunnat lösts direkt, men blev ett långt utdraget ärende där deras ansvariga för supporten satte sin personliga prestige i första rummet, istället för att hantera det på ett ödmjukt sätt som fick mig som kund att känna mig värdefull.

Detta leder till att när min abonnemangstid går ut kommer jag avsluta det direkt och byta över till någon av deras konkurrenter. Läs mer
  • 2017-05-09

Ahmad A skrev om Binero
    Jag kan bara säga att Binero är Sveriges sämsta webhotells, domän, epost och server leverantör!
    Väldig SLARVIGA och riktig seg support.
    Man betalar för domänförnyelser där och de tar emot betalningen men ingen förnyelse sker, vilket leder till att man förlorar sitt domännamn!
    Har flyttat alla mina sajter och domännamn till CitySites.se som är 100000 gånger bättre än jävla ***** Binero lekstuga! Läs mer
  • Robert G

2017-04-09

Verifierad kundrelation
    Robert G skrev om Binero
    Kan inte längre rekommendera dem de har blivit usla sen de blev uppköpta ov ONE försökte få in roslyn i deras system då microsofts nya c# 6 kräver det för att lira annars måste man som kund göra en "pre-compiling" vilket inte är så trevligt. Supporten försökte hjälpa till men det slutar som vanligt till att de hänvisar till deras vps de verkar inte vara inne på att alla kunder är lika värda utan lyssnar enbart på de som betalar stora summor pengar. Standardsvar som jag fick i slutet var detta:

Hej igen,

Har kollat upp detta med teknikerna nu igen och vi har i dagsläget inga planer på att införa Roslyn.
    Vi kan inte göra ändrar i hela vår miljö för att inför detta just nu.

Har rapporterat detta vidare till teknikerna så om det finns intresse kan detta komma att införas.
    Som sagt inget som vi har planer på just nu.

Med vänliga hälsningar / Kind regards,

Jesper Lundgren
    Binero Support

Som sagt så säger de "Om det finns intresse för det" med andra ord vi som är små har inga rättigheter eller något att säga till om jag rekommenderar att ni som söker ett bra webbhotell letar vidare.

Update: nu får det vara nog de är riktiga skithögar...

Ja så var det dags igen men den här gången så fattar de inte alls bara att den här gången så frågar supporten mig om jag vill återställa den själv efter att ha väntat två dagar utan svar så får man detta skit...

info@****** [****]
    Ja, Tack! Ge mig rdp (Remote Desktop) inloggning till database server så fixar jag det gladeligen.

Erik W****
    Hej!

Vill du att vi återställer din databas? eller vill du göra det själv?

Med Vänliga Hälsningar
    Erik W*****

info@**** [****]
    Har lagt in en ny databas backup som behöver restorans från lokal miljö till prod filen finns i ftp root "/*******.se/Support_Db.zip" Läs mer
  • 2017-03-09

david s skrev om Binero
    Det är så dålig support på Binero så jag känner mig nödsakad att skapa ett konto här och berätta för omvärlden att om ni vill ha support anlita INTE Binero dom har ingen kompetens öht. Dom har stängt ner min sida och visar sedan några månader tillbaka en binero-logga istället för min hemsida och det finns ingen förklaring på hur den hamnat där. Läs mer
  • 2017-03-09

Tinalill H skrev om Binero
    Har använt många webbhotell tidigare men nu använder jag bara Binero till mig och mina kunder.

Det bästa webbhotellet som finns, riktigt bra personal som jobbar där också och kundtjänsten hjälper alltid med olika problem. Väldigt tillmötesgående, professionella och bra navigering på sidan.

5 av 5, enkelt. Läs mer

Gustavslundsvägen 141 A, 167 51 Bromma