Alla kategorier E-handel Binero

Binero

Binero startade sin verksamhet 2002 under namnet Aleborg Solutions AB. Binero är ett ägarstyrt företag med aktiva delägare som har en lång erfarenhet och en stor kunskap av webbhotell- och domännamnsbranschen.
Vi har fått ett flertal utmärkelser för våra tjänster, service och support. År 2009 och 2010 utsågs företaget till Sveriges bästa webbhotell av branschtidningen Internetworld, som även rekommenderade Binero tre av fyra föregående år. Binero har sedan starten blivit känt för en hög funktionalitet och god support, vilket lett till en snabb tillväxt. Binero är den största svenska återförsäljaren av .se-domäner med flera tiotusentals kunder, allt från privatpersoner och föreningar till stora företag och internationella organisationer. Till kunderna hör: SVT, Nordic Hotels, Trafikverket och Thåström.
Mån-Tor: 08:00-22:00
Fre: 08:00-19:00
Lör-Sön: 10:00-15:00

Läs vad 236 kunder tycker om Binero

• Sam B
    Sam B skrev om Binero
    Men vad i h*****te!!
    Jag brukar inte svära men det här tar alla pris i dom sämsta av alla kategorier.
    Jag jobbar som egen företagare med att bland annat hjälpa små företag med sina webplatser och e-post.
    Jag har försökt att samla dom flesta av mina kunder hos ett webhotell för lättare hantering och det har tills nu varit hos BInero men nu är det slut med det.
    Supporten verkar helt oduglig och otroligt arrogant. Låt mig berätta.
    Jag gjorde ett misstag i en av dom webplatser jag sköter om, mitt fel och mitt misstag, när jag skulle återställa den från backup gick det inte så jag kontaktar supporten.
    Dom skickar en länk till instruktionen om hur man återställer backup samt ett ganska korthugget svar.
    Jag förklarar att det inte är det som är problemet utan att det inte går att återställa från backup av någon anledning.
    Supporten svarar efter någon dag att dom kan göra ett undantag och hjälpa mig.
    Helt plötsligt hade HELA kontot blivit återställt från backup, alltså alla domäner och inte bara den jag jag TYDLIGT hade angivit.
    Givetvis hade jag gjort en del andra jobb på andra webplatser under tiden jag väntat på deras långsamma support och nu är databaser och kod i osynk samt det jobb jag gjort under några dagar borta.
    Supporten vill inte kännas vid att dom skulle ha gjort något fel och hänvisar igen till instruktionen om hur man återställer backup.
    När jag vill prata med någon som bestämmer något hos Binero får jag prata med någon supportchef som inte är intresserad av att alls fatta vad som är problemet och det är helt omöjligt att få prata med någon högre upp.

Kontentan är ett supporten kan göra vad dom vill och aldrig kommer att behöva ta ansvar för det.

Dessutom är admingränssnittet hos Binero så segt att det knappt går att använda och har varit så sen över ett år.

Nu håller jag på och flyttar alla mina kunder som finns hos Binero till ett annat webhotell.
  • Mio M
    Mio M skrev om Binero
    * Katastrofal service
    * Rekommenderar ingen att bli kund här
    * Förlorade mig som kund

Ser direkt när jag kollar recensionerna att jag inte är ensam. Binero är verkligen värdelösa på kundservice.

Marknaden för webhosting är konkurrenskraftig och jag förväntade mig faktiskt att få bra service som kund hos dem då jag betalat tusentals kronor för deras tjänster, men insåg snabbt vid min första kontakt med dem att så inte var fallet.

Jag bemöttes av både deras kundservicemedarbetare och deras supportansvariga (chef?) på ett sätt som fick mig direkt att känna att mitt värde som kund var noll.

Det gällde egentligen bara ett slentrianärende som hade kunnat lösts direkt, men blev ett långt utdraget ärende där deras ansvariga för supporten satte sin personliga prestige i första rummet, istället för att hantera det på ett ödmjukt sätt som fick mig som kund att känna mig värdefull.

Detta leder till att när min abonnemangstid går ut kommer jag avsluta det direkt och byta över till någon av deras konkurrenter.
  • Ahmad A
    Ahmad A skrev om Binero
    Jag kan bara säga att Binero är Sveriges sämsta webhotells, domän, epost och server leverantör!
    Väldig SLARVIGA och riktig seg support.
    Man betalar för domänförnyelser där och de tar emot betalningen men ingen förnyelse sker, vilket leder till att man förlorar sitt domännamn!
    Har flyttat alla mina sajter och domännamn till CitySites.se som är 100000 gånger bättre än jävla ***** Binero lekstuga!
  • Robert G
    Robert G skrev om Binero
    Kan inte längre rekommendera dem de har blivit usla sen de blev uppköpta ov ONE försökte få in roslyn i deras system då microsofts nya c# 6 kräver det för att lira annars måste man som kund göra en "pre-compiling" vilket inte är så trevligt. Supporten försökte hjälpa till men det slutar som vanligt till att de hänvisar till deras vps de verkar inte vara inne på att alla kunder är lika värda utan lyssnar enbart på de som betalar stora summor pengar. Standardsvar som jag fick i slutet var detta:

Hej igen,

Har kollat upp detta med teknikerna nu igen och vi har i dagsläget inga planer på att införa Roslyn.
    Vi kan inte göra ändrar i hela vår miljö för att inför detta just nu.

Har rapporterat detta vidare till teknikerna så om det finns intresse kan detta komma att införas.
    Som sagt inget som vi har planer på just nu.

Med vänliga hälsningar / Kind regards,

Jesper Lundgren
    Binero Support

Som sagt så säger de "Om det finns intresse för det" med andra ord vi som är små har inga rättigheter eller något att säga till om jag rekommenderar att ni som söker ett bra webbhotell letar vidare.

Update: nu får det vara nog de är riktiga skithögar...

Ja så var det dags igen men den här gången så fattar de inte alls bara att den här gången så frågar supporten mig om jag vill återställa den själv efter att ha väntat två dagar utan svar så får man detta skit...

info@****** [****]
    Ja, Tack! Ge mig rdp (Remote Desktop) inloggning till database server så fixar jag det gladeligen.

Erik W****
    Hej!

Vill du att vi återställer din databas? eller vill du göra det själv?

Med Vänliga Hälsningar
    Erik W*****

info@**** [****]
    Har lagt in en ny databas backup som behöver restorans från lokal miljö till prod filen finns i ftp root "/*******.se/Support_Db.zip"
  • david s
    david s skrev om Binero
    Det är så dålig support på Binero så jag känner mig nödsakad att skapa ett konto här och berätta för omvärlden att om ni vill ha support anlita INTE Binero dom har ingen kompetens öht. Dom har stängt ner min sida och visar sedan några månader tillbaka en binero-logga istället för min hemsida och det finns ingen förklaring på hur den hamnat där.
  • Tinalill H
    Tinalill H skrev om Binero
    Har använt många webbhotell tidigare men nu använder jag bara Binero till mig och mina kunder.

Det bästa webbhotellet som finns, riktigt bra personal som jobbar där också och kundtjänsten hjälper alltid med olika problem. Väldigt tillmötesgående, professionella och bra navigering på sidan.

5 av 5, enkelt.
  • Aida B
    Aida B skrev om Binero
    Hade ett riktigt envist problem och brådskande också. Fick inte bara snabb hjälp men fantastisk support av tålmodiga och supertrevliga Robin Goode. Hade så bråttom att få ordning på grund av ett lanseringsdatum och han hjälpte mig LIKE A BOSS. Überlycklig tjej!
    TACK
  • C. M. W
    C. M. W skrev om Binero
    Jag kan på något sätt inte rekommendera Binero.

Kund hos Binero sedan 2009 har jag från ett par år sedan gradvis blivit mer och mer missnöjd så till den grad att jag som företagskund under december 2016 flyttade både mig själv och mina kunder (med egna konton) till annat webhotel.
    Här är några höjdpunkter från december:
    Binero skickar kunders bankkontouppgifter inklusive namn med e-post och påstår att detta är helt normalt och att det är helt okänsliga uppgifter.
    Binero vägrar eskalera ärenden från förstalinjen trots att de inte löses.
    Binero föreslår att man skall köpa en VPS istället för att ta till sig ett förslag om en lättare konfigurationsförändring som kommer både kunder och Binero till gagn.
    Bineros Apache2 konfiguration möjliggöra för en angripare att undvika loggning.
    Binero sysloggar inte
    Bineros personal går på eget bevåg in och ”rensar lite” i sina kunders webplatser.
    Binero har två ganska allvarliga konfigurationsmissar som jag av respekt för andra stackare som är kvar hos Binero inte avslöjar öppet och Binero är inte intresserade av att ta del av dessa.
    Binero har uttryckligen sagt att de inte är intresserade av information som kan stärka deras skydd mot skadlig kod.
    Binero försökte lura mig på pengar två gånger när jag sade upp avtalet trots att det i deras egna villkor står att man får full återbetalning för kvarvarande period.
    Binero behandlar alla kunder som nybörjare och som professionell är det omöjligt att prata på den nivån med support.
    Kontrollpanelen har under sex månader varit oerhört seg och svaret från kundtjänst är att ”detta kanske kommer att ordnas under våren 2017” men under tiden kan man använda deras app.
  • John D
    John D skrev om Binero
    Under all kritik, hemsidorna är konst nere jag är så sjukt irriterad på mig själv som bytte från min leverantör. Där föll sidan en gång i veckan hos binero kan man inte ens logga in i wordpress för då kraschar sidan och ger felkoden "serverfel"
    Men så är det när man vill ha billigt och så kommer det alltid att vara när man söker sig till billigare varianter. Man får helt enkelt leva med att sajten ligger nere. Supporten är svår att få tag på vilket är ännu ett minus. Alla positiva rekommendationer nedan verkar ju vara falska? Hur som helst får ni 1 stjärna av 5 då det inte finns noll. Riktigt uselt...
  • John
    John skrev om Binero
    Fantastisk support. Nu senast av en Fabian S, men jag även tidigare blivit positivt överraskad över hur noga Binero är med att lösa problemen och hålla mig uppdaterad under tiden ärendena pågår.
  • Mehran K
    Mehran K skrev om Binero
    Jag vill tacka Jesper Lundgren tusen gånger för exceptionell hjälp! Han fixade problemet på en minut innan jag ens hann lägga på luren! Rekommenderar denna snabba support och bästa service starkt!
  • Björn W
    Björn W skrev om Binero
    De gör sitt jobb. Tyvärr långsamt frontend i kontrollpanelen. Att vänta flera sekunder varje gång en sida skall laddas är inte gott betyg till ett företag som levererar webbhosting även om jag misstänker att det är deras leverantör (Atomia?) som levererar deras back- och frontendsystem.
    2016-09-28 Binero A svarar Björn W
    Hej Björn, vi arbetar med vår leverantör på att förbättra detta, och under hösten kommer vi förhoppningsvis ha en ny frontend tillgänglig till våra kunder. Vi tackar även för din feedback då den är viktig för oss. Vänligen, Emma
  • Michaela E
    Michaela E skrev om Binero
    Suverän support! :) oerhörd snabb och bra hjälp via mejl!
    2016-08-11 Binero svarar Michaela E
    Hej Michaela! Tack snälla för dina fina ord och vi uppskattar att du är nöjd med vår service! :) Vänligen, Emma
  • martin k
    martin k skrev om Binero
    Bytte till Oderland Webbhotell!
    2016-08-03 Binero svarar martin k
    Hej Martin!
    Det är givetvis tråkigt att du har valt att lämna oss. Du får gärna maila till marknad@binero.se med feedback om varför du valt att lämna oss, så att vi kan försöka att förbättra oss.
    Vänligen, Emma
  • Anna-Karin G
    Anna-Karin G skrev om Binero
    Har varit kund hos Binero i många år och är mer än nöjd. Stabil tjänst, gott om utrymme även i privatpaketet, och inte minst supertrevlig och kunnig support. Rekommenderas varmt!
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Binero
    Helt nöjd med pris, prestanda och support.
  • Ann B
    Ann B skrev om Binero
    Binero support - I love you! Snabba och begripliga svar, fantastisk service och all möjlig hjälp med alla konstiga instruktioner och kommandon, som jag inte har en susning om! Ni är suveräna!
  • Raud S
    Raud S skrev om Binero
    Alltid riktigt bra support hos Binero. Denna gången var det Robin Goode som gjorde ett fantastiskt jobb när han hjälpte mig. Mycket nöjd!
    2016-06-08 Binero svarar Raud S
    Tack för fina ord Raud! :) Ska se till att framföra dem till Robin.
  • Andreas B
    Andreas B skrev om Binero
    Är en mångårig kund hos Binero, har prövat många andra leverantörer men de håller inte måttet med Binero. Servicen man får från Binero är utomordentlig, har aldrig upplevt något negativt med något. Kan inte annat än att rekommendera Binero för dig som är ute efter en bra webhost!
  • Stefan B
    Stefan B skrev om Binero
    Fantastisk hjälp med allt. Och snabbt dessutom. Aldrig några problem från supporten, alltid trevliga och tillmötesgående. Bra backups vilket har räddat oss från tid till annan ... Idag räddade August oss från många timmars arbete. Tack!
  • michael h
    michael h skrev om Binero
    I just got the BEST tech service from Jespher Karlsson...in English...on the phone...and by email! Super happy with his speed and efficiency of service. Thanks so much, Jespher.
    Binero, Binero A gillar detta
  • Ismael S
    Ismael S skrev om Binero
    Supporten är hel underbar och priserna också, har inget att klaga på. Rekommenderar Binero till 100%
  • Nicklas A
    Nicklas A skrev om Binero
    Superbra support och rimliga priser!
  • Bjarne D
    Bjarne D skrev om Binero
    Behövde byta adress på konto och alla mina domäner. Även byta ägare på en av dem. Robin, ny på supporten, löste det galant via kollegorna. Tekniskt finns det webhotell med högre prestanda på sajter, men Binero levererar mycket för pengarna och bra öppet-/svarstider på supporten!
  • Peter S
    Peter S skrev om Binero
    Mycket bra funktioner, bra support, bra upptid och sällan problem... ja, jag vet att de haft problem med sitt storage system ibland, men det verkar funka alldeles utmärkt numera. DDoS attacker i slutet på förra året - jag vet det också, det gjorde att de hade en del problem.

MEN...

Kör du inte en kommersiell site, vill ha en massa hjälpmedel för att skapa dina webbar osv - ja då är Binero ditt val
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Binero
    Ofta ganska seg support.
    Tyvärr händer det att supporten ger helt fel svar.

Ganska ofta DDOS-attacker.

Bra kontrollpanel, även om den innehåller lite buggar.

Duger till mindre sajter.
  • Jesse S
    Jesse S skrev om Binero
    Överlägset webbhotell och varje uppdatering de gör är kul att följa!
    Har alltid fått ett snabbt svar med bra bemötande både via telefon och mail.
    Bra priser med bra prestanda, Binero är helt klart att rekommendera till andra.
    Binero A, Binero gillar detta
  • Ermin R
    Ermin R skrev om Binero
    Binero är riktigt grymma kort sagt. När man behöver hjälp är dom inte bara supersnabba med svar utan också villiga att hjälpa till personligen vilket är guld värt. Om man äger domäner hos många leverantörer märker man skillnaden som tex på one.com där dom bara hjälper en med ett svar så måste du göra vi kan tyvärr inte hjälpa dig mer. Underbart att Binero finns, ska man skapa en hemsida eller 1000 hemsidor så är det enklaste , mest prisvärda och bästa stället att göra det hos.

Mvh Ermin Rajic
  • Alf J
    Alf J skrev om Binero
    Binero = Binere. Ständiga DDos attacker, mail som inte fungerar, kontrollpanel som man inte kommer åt, oerhört långa svarstider emellanåt mm. mm. mm. Driver idag ett -30 tal webbplatser hos Binero, varav ett flertal av dessa är affärskritiska. Har tappat kunder, förtroende och pengar tack vare Binero. Kollar man sen deras Facebooksida är det katastrof, massor med ilskna inlägg men inga svar, lägg ner den sidan!! Söker just nu en ny pålitlig leverantör av dessa tjänster. Gör om, gör rätt, eller lägg ner verksamheten Binero!

En kredit kan jag ändå ge - de är väldigt transparenta med sina problem. På deras driftsida kan man läsa om alla problem, tyvärr ingen rolig läsning. För något år sedan var det ett bra hotell, men inte idag. Har man som vi felloggning på våra sidor är det mycket lätt att se hur sidorna vacklar.
  • Anton A
    Anton A skrev om Binero
    Riktigt riktigt dåligt Binero!
    Mer regel än undantag att något inte fungerar!
    Daniel S, Alf J gillar detta
  • Jonas N
    Jonas N skrev om Binero
    Prisvärt och bra driftsäkerhet.
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Binero
    Överlägset webbhotell och varje uppdatering de gör är kul att följa!
    Jag kör WordPress, OpenCart och OwnCloud på deras servrar samt en DNS-anslutning till min NAS.
    E-posten har fungerat felfritt än så länge.
    Jag får den support jag behöver +5
    2015-06-23 Binero svarar Mikael S
    Tack så mycket för de fina orden Mikael. Som vanligt, har du några som helst frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig. Mvh Kjetil
  • Frank O
    Frank O skrev om Binero
    Nöjd kund sedan snart 6 år.
    I början var supporten otroligt bra, de hjälpte till med saker som inte ingick i deras uppgifter.
    Men på senare tid har supporttiden ökat drastiskt, från att fått svar inom några timmar kan man nu få vänta i flera dagar.

Annars klart bästa webbhotellet, bra erbjudanden till bra priser.
    2015-06-23 Binero svarar Frank O
    Hej Frank!

Härligt att du känner dig nöjd, vad gäller supporten så har vi lagt stor energi på att få ner svarstiderna i allmänhet och vi ser att det har gett resultat senaste halvåret. För flera dagar ska det absolut inte ta innan man får sitt första svar från oss.

Men tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar.

Mvh Kjetil
  • Emil N
    Emil N skrev om Binero
    Jag har gillat Binero väldigt mycket. Tagit del utav deras rabatter de två första åren och fått en hosting väldigt billigt! Den hjälp man behövt har man även fått.

Nu senaste månaderna gick min Binero premunition ut och jag tyckte det var värt att betala fullpris även om jag inte använder min sida väldigt mycket.

Saken är att jag anser Binero danat ner från ett berg sedan dess, deras support tar en vecka att få svar ifrån, de kan inte hjälpa mig med något av mina problem längre, de vet inte hur man blockerar IP ranges och kan inte hjälpa mig med det.

Visst, annars verkar allt annat vara stabilt enligt mig.
    2014-10-27 Representant för Binero svarar Emil N
    Hej Emil,

Kul att du gillar våra tjänster!

När det gäller supporten har vi haft lite av ett generationsskifte, där flera av de mer erfarna supportagenterna har gått vidare till andra uppgifter. Vi arbetar intensivt med att nyanställa, utbilda och effektivisera i supporten, så inom kort bör allt vara lika bra som förut och bättre ändå!

MVH Christer
  • Henrik B
    Henrik B skrev om Binero
    Binero är ett fantastiskt företag som utmärker sig som bäst med sin kundsupport. Alltid snabba svar med effektiva lösningar.
    Dessutom har de generösa villkor gällande allt ifrån uppsägningar (om man nu skulle vilja göra det) till datamängder. Solklart val av webhosting för min del!
    2014-05-22 Representant för Binero svarar Henrik B
    Stort tack för berömmet Henrik! Det värmer verkligen. Jag vidarebefordrar dina fina ord till supporten!

MVH Christer
  • Maja H
    Maja H skrev om Binero
    Absolut sämsta prestanda man kan tänka sig. Har världens bästa kundservice men det hjälper inte när webbplatserna inte laddas som de ska. Tyvärr Binero 1/5.
    2014-05-20 Representant för Binero svarar Maja H
    Hej Maja,

Vad tråkigt att du upplevt att sajterna inte laddas bra. Jag kan inte hitta ditt ärende så det är svårt att säga något om ditt fall specifikt. Men vi har många kunder vars sajter mår bra hos oss, och i de fall det eventuellt skulle bli strul med sajterna hjälper vi till med att hitta en lösning på det.

Innehållet i våra paket är väl tilltaget och i de fall man inte kan att driva sin sajt på ett privatpaket rekommenderar vi att man uppgraderar till företagspaketet med ytterligare prestanda.

• Frank
    Frank skrev om Binero
    Billig och acceptabel prestanda
  • Mikael R
    Mikael R skrev om Binero
    Kanonbra service, superbra tillgänglighet och support
    2014-05-15 Representant för Binero svarar Mikael R
    Stort tack för rekommendationen, jättekul att du är nöjd!

• Lars G
    Lars G skrev om Binero
    Bra web-hotell! Snabb och effektiv support.
  • Per-Ola N
    Per-Ola N skrev om Binero
    Synnerligen bra support med rappa svar. Svårarbetat webbside-verktyg (B'easy).
    2014-05-14 Representant för Binero svarar Per-Ola N
    Hej Per-Ola, tack för rekommendationen. Jag kan glädja dig med att berätta att vi har en ny sitebuilder på väg in, en som är bättre än b'Easy.

• http://www.matkasseguiden.se M
    Otroligt bra bemötande av kundservice!
  • Arian H
    Arian H skrev om Binero
    bra
  • Liza H
    Liza H skrev om Binero
    Fantastiskt bra! Har löst alla mina problem med hemsidan. Har vart deras kund i flera år nu.
    2014-05-14 Representant för Binero svarar Liza H
    Tack för berömmet Liza, härligt att du är nöjd!

• Johan L
    Johan L skrev om Binero
    Trots att det var lite problem i början så måste jag ändå säga att supporten hanterat det kanon och hjälpt mig direkt.
  • Olof E
    Olof E skrev om Binero
    Bra och snabb kundservice! Tyvärr var det en massa strul med tjänsterna i höstas som drar ner helhetsbetyget. Min sajt låg nere med jämna mellanrum, inget kul alls.
    2014-05-14 Representant för Binero svarar Olof E
    Hej Olof,

Det är sant att vi hade en hel del underhåll tidigt i höstas. Det berodde på det nödvändiga bytet till en bättre lagringslösning i somras. Nu har vi en mycket välfungerande tjänst.

2014-05-14 Olof E svarar Representant för Binero
    Betyget avspeglar min totala upplevelse sen det att jag blev kund. Nu tycks tjänsten fungera bra. (Ta i trä!)
    2014-05-14 Representant för Binero svarar Olof E
    Hej Olof!

Jag förstår bakgrunden till betyget. Jag ville bara förtydliga att problemen är lösta och att du kan räkna med en fortsatt högklassig tjänst.

Christer
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Remus C
    Remus C skrev om Binero
    Superbra service även för oss som inte riktigt är helt uppdaterade med hemsidor :)
    2014-05-14 Representant för Binero svarar Remus C
    Hej Remus, tack för berömmet! Vi vill ju att alla ska kunna använda våra tjänster, det är roligt att du uppskattar det vi gör.

• Robin K
    Robin K skrev om Binero
    Binero har en kanon support och kanon upptider på sina serverar.
    2014-05-13 Representant för Binero svarar Robin K
    Tack för rekommendationen, vi jobbar hårt för att vara så bra vi kan vara. Kul att du gillar det vi gör!

• Lillemor L
    Lillemor L skrev om Binero
    Bästa service, har aldrig jobbat med ett bättre webbhotell
    2014-05-13 Representant för Binero svarar Lillemor L
    Tusen tack för rekommendationen, riktigt kul att du uppskattar det vi gör!

• Roger S
    Roger S skrev om Binero
    Mycket bra, korta kötider, är helnöjd med bemötandet som är supertrevligt varje gång, hög nivån på tekninsk kompetens, och snabba svar och ev åtgärder. Klart bra och prisvärda produkter dessutom!
    Klart 5 av 5 möjliga! Rekommenderas!
    2014-05-13 Representant för Binero svarar Roger S
    Varmt tack för din fantastiska rekommendation! Det värmer verkligen att det vi gör uppskattas så!

• Ems E
    Ems E skrev om Binero
    Jag tycker Binero är utmärkt, utom i ett avseende. Jag har flera webbplatser placerade hos Binero. Men jag störs av att räkningarna drillar ner undan för undan under året.

Det kan inte vara svårt att konsolidera detta, så att jag får räkningarna för alla mina webbplatser på en gång i sllutet, eller mitten av året!
    2014-05-13 Representant för Binero svarar Ems E
    Hej Ems,

Om du mailar support@binero.se så hjälper de dig gärna att slå ihop dina fakturor. Tyvärr är det i dagsläget inte möjligt att göra det automatiskt, dock. Det kommer troligen lite längre fram.