Alla kategorier E-handel Binero

Binero

Binero startade sin verksamhet 2002 under namnet Aleborg Solutions AB. Binero är ett ägarstyrt företag med aktiva delägare som har en lång erfarenhet och en stor kunskap av webbhotell- och domännamnsbranschen.
Vi har fått ett flertal utmärkelser för våra tjänster, service och support. År 2009 och 2010 utsågs företaget till Sveriges bästa webbhotell av branschtidningen Internetworld, som även rekommenderade Binero tre av fyra föregående år. Binero har sedan starten blivit känt för en hög funktionalitet och god support, vilket lett till en snabb tillväxt. Binero är den största svenska återförsäljaren av .se-domäner med flera tiotusentals kunder, allt från privatpersoner och föreningar till stora företag och internationella organisationer. Till kunderna hör: SVT, Nordic Hotels, Trafikverket och Thåström.
Mån-Tor: 08:00-22:00
Fre: 08:00-19:00
Lör-Sön: 10:00-15:00

Läs vad 262 kunder tycker om Binero

• 2019-03-27

Roman D skrev om Binero
    Flyttade 6 domäner i fredags 22/3, de onsdag idag 27/3 och ingenting har hänt.
    fick svar i förrgår 25/3 att tekniker ska kolla på detta, mejlade igen i morse inget svar.
    Kontrollpanelen är seg som SIRAP, väntetider på upp till 15 sek på sidbyten och igår 26/3 va den helt nere halva dan.
    Har varit kund i många år men känner att deras kvalité har försämrats avsevärt! Läs mer
    2019-03-27 Binero svarar Roman D
    Hej Roman,

Beklagar att du inte är tillfreds med våra tjänster. Vi tar givetvis dina synpunkter på fullaste ansvar och kommer skicka vidare det till berörd avdelning. Hälsningar, Binero
  • 2019-03-05

Carina Järvenhag skrev om Binero
    Jag har just bytt från One till Binero och jag vill ge en hel bunt rosor till Joakim på Bineros kundtjänst. Det har varit en hel del strul med flytt av min hemsida och e-post, men Joakim har varit tålmodig, snabb och proffsig. Nu är allt på banan igen, ett stort tack till dig! Läs mer
    2019-03-05 Binero svarar Carina Järvenhag
    Hej Carina!

Vad kul att Joakim kunde hjälpa dig med flytten och välkommen till Binerofamiljen. :-)
    Vi är glada över att ha med dig som kund.
  • 2019-02-19

Jesper Johansson skrev om Binero
    Köpte domän på Binero ungefär kl 7 och fick bekräftelse samt kvitto på köpte 07:02. Klockan 11 hade jag fortfarande inte fått mail om mina kontouppgifter samt bekräftelse på att domänen hade blivit registrerad så jag kontaktade supporten. Supporten hade så klart ingen aning vad det berodde på och sa att dom skickade det vidare till deras tekniker. Fick inge svar ifrån supporten så ringde senare på kvällen o dom hade inget vettigt svar heller.

DAGEN EFTER mailar dom och säger att Loopia AB hade registrerat domänen före dom. Dom hade alltså inte lyckats registrerat domänen på 24 timmar.

Måste vänta 20 arbetsdagar för att få tillbaka mina pengar nu.

Sämst företag men Loopia AB verkar veta vad dom gör... Läs mer
    2019-02-19 Binero svarar Jesper Johansson
    Hej Jesper,

Om vi förstår rätt så är det tillsammans med Erik Nystöm som ni tyvärr inte fått er domän.

Vi är så ledsna över besväret och vi beklagar att du inte tillfredsställs av våra tjänster eller service, vi tar givetvis er feedback på fullaste allvar och vi skickar det vidare till berörd avdelning.

Sandra
  • 2019-02-19

Erik Nyström skrev om Binero
    Skulle registrera en domän via Binero som var ledig, efter 24 timmar så har de fortfarande inte lyckats registrera domänen. Vid köpet så fick jag order/betalning bekräftelse via mail, dock ingen registrerings bekräftelse.

Enligt kontakt via mail/telefon så skulle support kolla på detta vidare, de får fram att de måste ha blivit något fel i deras system så tekniker måste kolla på det, vilket support försäkrade mig om att det skulle vara löst vid dagens slut.

Dagen efter kollar jag om de löst problemet men, nu ser jag bara att någon annan lyckats registrera domänen hos en annan registrar, medans som jag har haft en order på Binero i mer än 24 timmar inte får de löst via "support".

Riktigt uselt företag och rekommenderar inte Binero om du vill vara säker på att du får domänerna.. Läs mer
    2019-02-19 Binero svarar Erik Nyström
    Hej Erik,

Vi har redan pratats vid på Facebook då du skicka in dina funderingar även där. Vi är hemskt ledsna över besväret. Min kollega Simon ska kika närmare på vad som faktiskt har hänt och vi kommer med mer information till dig via mail.

Vi ser att du hunnit registrera två andra domäner, det är inte någon av dessa du syftar på? Om inte, vilken domän är det du försökt köpa? (Tyvärr kan sånt här hända när någon hinner köpa domänen före).

Vi återkommer med mer information.
    2019-02-19 Erik Nyström svarar Binero
    Hej igen,

Ni har haft ca en hel dag att lösa problemet, eftersom att domänen blev tagen dagen efter ordern på Binero gick "igenom". Det har inget med att någon hann före, utan endast fel på Binero som gjort att registreringen aldrig gick igenom, på en hel dag.. Skrev även denna info på Facebook, om ni vill ha en konversation där.

Problemet handlar om order'8505951'.

Mvh Erik & Jesper
    2019-02-19 Binero svarar Erik Nyström
    Hej igen,

Nu har även jag fått mer Info om ert ärende, det har gått vidare till rätt avdelning. Min kollega hör av sig till er.

Återigen beklagar vi att ni inte tillfredsställs av våra tjänster eller service, vi tar givetvis er feedback på fullaste allvar och vi skickar det vidare till berörd avdelning.

Sandra
  • 2019-02-05

Peter Larsson skrev om Binero
    Jag talade med Daniella Laurila och fick ett fantastiskt bemötande
    Stor eloge till henne som hjälpte oss igenom vårt problem
    Peter Läs mer
    2019-02-05 Joachim M svarar Peter Larsson
    Tack, Peter! Kul att höra. Vi passar vidare detta till Daniella med en gång.

2019-02-05 Peter Larsson svarar Joachim M
    Tackar!!
    Jag kommer verkligen att rekommendera er
    Joachim M, Peter Larsson gillar detta
  • 2019-01-11

Mari O skrev om Binero
    Samma som tidigare recensenter med dålig prestanda vid företagskontot. Kontrollpanelen långsamt och krångligt. Dessvärre är kundservicen eller Teknisk Support inte kundorienterad utan försöker läxa upp sina kunder. Fick en etta mest för den usla mailkonversationen. Läs mer
    2019-01-11 Joachim M svarar Mari O
    Hej Mario,
    Det var himla tråkigt att du upplever vår support som icke-kundorienterad. Jag är mycket nyfiken på vad vi kan ha skrivit, eftersom det låter allvarligt.
    Om du har möjlighet så får du gärna copy/paste konversationen och skicka den till marknad@binero.se så ska vi se över detta med en gång.

Tack på förhand.

Roman D gillar detta
  • 2018-12-06

Håkan skrev om Binero
    Provade företagskontot en tid och kan bara hålla med tidigare recensenter om den dåliga prestandan.
    Kontrollpanelen är dessutom alltför rudimentär. Inte prisvärt. Läs mer
    2018-12-06 Joachim M svarar Håkan
    Hej H,

Vi är väldigt ledsna över att du fått så dålig upplevelse. Om du har andra feedback tar vår support gärna emot de! vi strävar alltid på att förbättras!

Roman D gillar detta
  • Cecilia P

2018-10-03

Cecilia P skrev om Binero
    Hej Binero,

jag måste verkligen säga att ni håller det ni utlovar. Jag har ringt er support ganska ofta och varje gång får jag alltid fantastisk hjälp. Jag önskar såååå att fler företag vore som er. Ni är helt fantastiska, tack! Läs mer
    2018-10-03 Joachim M svarar Cecilia P
    Stort tack, Cecilia. Det värmer att höra! Jag passar vidare detta till supporten.
    Joachim, Binero
  • Stephan J

2018-09-19

Stephan J skrev om Binero
    Tycker Binero är ett bra webbhotell. De gånger jag varit i kontakt med deras service har det alltid varit snabbt och bra. Har varit en enstaka gång jag tyckt det kunnat vara bättre, men det var inte värre än jag kontakta dem igen och de fixade det åt mig. De har även givit mig bra tips på hur jag ska kunna optimera min sida

Man ska alltid sträva efter förbättring om den enda förbättring jag kunnat önska mig var att de laddade bilderna i https/2. Detta innebär egentligen att bilder laddas upp på hemsidan snabbar. Om man inte är jättenördig med optimering av hemsida är detta utan större betydelse. Läs mer
    2018-09-19 Binero svarar Stephan J
    Hej Stephan!!

Tack så mycket för dina vänliga ord och det är så bra att du hör av dig till oss när du har problem som vi gärna hjälper med.

Vi tar emot all feedback vi kan få!
  • 2018-09-16

Pierre skrev om Binero
    Helt sjukt segt konto! Har företagskonto och haft i 5-6 år nu. Senaste året är det väldigt segt!
    Gjort prestandasökning på https://tools.pingdom.com/ och där får jag upp att serven tar 2.39 sekunder i "Wait" time! Inte OK för ett företagskonto som kostar 219 kr /mån!

- Notera att sidan jag testar mot enbart är 493.3 kB stor.
    - 27 requester görs enbart (varav 6 inte är mot Binero server).
    - Performance grade är relativt högt: 83.

Sidan är enkel WordPress sida med "W3 Total Cache" och "Smush" på bilder!

2.39 sekunder för att serven ska svara. Totol tid att få sidan laddad 2.59! Något är väldigt fel här Binero!

Ska bli kul att se vad supporten svarar denna gången - skickat in ärende! Läs mer
    2018-09-17 Joachim M svarar Pierre
    Hej Pierre,
    Tack för detta. Supporten hanterar Ditt ärende och kommer tillbaka till Dig. Överhuvudtaget, frågor som denna hanteras ju bäst med att vara i direktkontakt med supporten såklart.
    Jag vet inte om något speciellt har hänt precis nu - som gjorde att Du kände Dig tvungen att slänga Dig ut på internet, gå in på Reco och ge oss en 1:a i betyg. Man jag hoppas att Du kan ev. justera betyget framöver när Du har fått hjälp.

Joachim, Binero
    Pierre gillar detta
  • 2018-08-30

Daniel skrev om Binero
    Jag har varit kund hos Binero i 8 års tid, men Binero är nu ett sjunkande skepp utan dess like.

Vid flera tillfällen har vår tjänst slutat att fungera utan anledning (vi betalar för företagsabonnemang och har dessutom betalat dyrt för ett antal SSL-certifikat etc). När vi kontaktat supporten har de lovat att de ska fixa problemet inom kort. Nu ligger en av våra sidor nere och vi är nu inne på 32h+ nedtid.

Jag kan inte komma på något annat webbhotell i Sverige som någonsin haft 32h nedtid utan att kunna fixa problemet. För er som undrar så ligger problemet helt hos Binero. Våra sidor är inte problemet, utan Binero saknar uppenbarligen den mest grundläggande kompetensen för att drifta servrar 2018.

Binero var ett välskött och bra företag en gång i tiden, men idag är de inte värda att anlita överhuvudtaget. Supportens kvalitet har sjunkit drastiskt de senaste åren, och jag misstänker att deras teknikers kompetensnivå har sjunkit i samma takt. Läs mer
    2018-08-31 Joachim M svarar Daniel
    Hej Daniel,

väldigt tråkigt att höra och du ska absolut inte behöva vänta så länge för att få hjälp. Kan du maila in din kundnummer till support@binero.se så ska vi försöka hjälpa dig.

bästa hälsningar,
    2018-08-31 Daniel svarar Joachim M
    Hej Joachim,

Det finns ett öppet supportärende i ert system, det kan inte vara så svårt att hitta. Eller ni kanske har många kunder med ärenden som löpt mer än 30h+, i sådana fall tycker jag allvarligt talat synd om er.

Ärendenummer: 1362974.

Det har nu gått 45h utan att ni lyckats lösa problemet. Det faktum att ni är snabbare på att svara på Reco.se än genom er egen supportportal säger en hel del om ert företag. Senaste svaret vi fick av supporten i er egen portal var 2018-08-29 19:32:45.
    2018-09-03 Joachim M svarar Daniel
    Vi förstår. Däremot ser vi nu att du fått hjälp och svar sedan i fredags. Hoppas att det fortfarande är löst!
    Ha en trevlig vecka!

/Joachim
  • 2018-08-24

erik skrev om Binero
    Kan varmt rekommendera Binero. Inte minst den nya cloud-plattformen tycker jag är super! Snabbt, enkelt, robust och bra support vid frågor. Tror nystarten i och med bytet från Online Group till Binero Group kommer bli finemang. Kul dessutom att det är helt och hållet närproducerad IT, grönt och miljövänligt och att någon vågar nysatsa! Kommer flytta alla mina kunder hit! Läs mer
    2018-08-24 Joachim M svarar erik
    Hej Erik!

Kul att du tycker så väl om oss och tack för den varma rekommendationen!

Trevlig helg!
  • Tommy D

2018-08-03

Tommy D skrev om Binero
    Jag har varit kund på Binero sen starten av mitt företag, 4 år sen. Allting har funkat bra fram tills det att jag flyttade min hemsida från Wix till Wordpress och Binero. Fick en fruktansvärt långsam laddningstid på min hemsida. Jag får lägga ut massa pengar på konsulter som komprimerar, cachar och förbättrar hemsidan så den ska ladda snabbare. Till slut säger en av konsulterna att jag borde kolla med Binero, kan ju vara deras servrar som är långsamma. Jag ringer och pratar med en kille på Bineros kundtjänst som verkar väldigt ointresserad av att hjälpa mig (speciellt eftersom jag inte heller talar tech-språk). Han sträcker sig så långt att han går in på min hemsida och säger "jag tycker den laddar rätt snabbt". När jag ber honom undersöka grejen så säger han att det inte finns något problem.

Konsulten jobbar vidare och kommer tillbaka någon vecka senare och säger att nu har han komprimerat min sida och gjort allt han kan göra för snabbhet. (sidan laddar fortfarande på >9-14 sek). Till slut säger väljer han att slänga över en kopia på sidan på ett annat webhotell som han själv använder. Vips så är sidan blixtsnabb! Utan att ha cachat eller gjort några andra grejer.

Jag ringer tillbaka till Binero och får prata med kundtjänst igen. När det blir tal om att byta webhotell så blir min sida helt plötsligt supersnabb en stund efter. Kan inte annat än undra om Binero stryper hastigheten för att spara pengar eller något?

Tycker det är fruktansvärt dåligt att Binero erbjuder en tjänst som är mycket dyrare än många andras. (betalat 2000 kr för detta kalaset till binero för bara detta året + 1-2000 till för SSL certifikat). Nu betalar jag mellan 300-500 kronor per år till ett annat webhotell. Där både SSL ingår och min sida är supersnabb.

När jag bad om pengarna tillbaka för det jag inte använt så fick jag svaret att de inte gör så. Vilket jag hade kunnat förstå om det var så att deras tjänst ger vad de utlovar och jag bytte bara för att.

Den ljusa sidan på detta är väl att jag inte förlorar fler potentiella kunder pga en kass laddningstid och att jag upptäckte detta "tidigare" än långt senare. Läs mer
  • Lena L

2018-07-28

Lena L skrev om Binero
    Det finns många webbhotell som kanske är snabbare, har mer features och möjligen är lite billigare MEN jag är väldigt tveksam till om det finns något som har så suverän support som Binero har. De är alltid snabba, vänliga, hjälpsamma, och har glimten i ögat!!!

Det är den bästa support jag träffat på sedan Internets tillkomst!! Och en suverän support är faktiskt A och O för en kund! Heja Binero!!! Läs mer
    2018-08-08 Binero svarar Lena L
    Hej Lena,

Tack för att du väljer oss och tack den goda feedbacken!
    Vi är glada över att ha dig som kund!
    Lena L, Binero gillar detta
  • ChaotiX66

2018-06-17

ChaotiX66 skrev om Binero
    Jag har använt Binero sedan 8 år tillbaka. År 2010 räknades Binero som Sveriges bästa webbhotell, något de fortfarande gärna skryter om. Dessvärre kan man inte leva på gamla meriter.

År 2018 är Binero tämligen segt. Prestandan är undermålig, även för Företagspaketet som jag testat utförligt. Wordpress på Binero är tungrott, något som flera andra nämner i sina recensioner. Jag är alltså inte ensam.

Nu vurmar de för VPS men det är dyrt det också och jämför man med vilket webbhotell som helst så är Binero både dyrast och segast.

Något har även hänt med spam-skyddet. År 2009 skanderar de att de har bättre spam-skydd än självaste Gmail! Det var då det. Nu fullkomligt svämmar det över av spam på flera av mina domänadresser. När jag ringer supporten tror man inte sina öron! De tycker att jag kan väl klicka på "unsubscribe" i de spam jag får. Så, så fel och på så många punkter! För det första ska man aldrig klicka på någonting i ett mejl man inte bett om. Allra helst inte ens öppna det. Gör man det så dels talar man om för spam-bolagen att det är en aktiv adress, dels har man inte den blekaste aning om vad för malware man riskerar att ladda ner på kuppen. Sen borde ju ett modern spam-filter ha stoppat mejlet redan från början.

Då föreslår supporten istället att jag ska logga in i deras webbgränssnitt, som förresten ser ut som något från 1997, för att däri blockera avsändare, en efter en, manuellt... Det är så man smäller av! En 7-åring vet att spammare byter adresser oftare än de byter strumpor och det gäller även domänerna från vilka spammet kommer ifrån. Om det vore så enkelt skulle Google inte satsa miljontals kronor på att utveckla sina algoritmer över huvudtaget. Markerar jag ett mejl som spam så ska den informationen föras över IMAP-protokollet tillbaka till mail-servern, men Bineros servrar verkar helt immuna mot kommandot. Så jag fortsätter drunkna i spam.

Så har vi Let's Encrypt. När Binero själva i blogginlägg efter blogginlägg varnar för att nu går HELA WEBBEN över till SSL och kryptering och så kan de inte ens erbjuda det mest självklara alternativet. De har hållit på sedan 2016 och gång på gång får man samma svar på frågan om hur det går: "vi jobbar på det". Hur länge ska ni "jobba på det"? Det tar mig fem minuter på vilket annat webbhotell som helst att aktivera Let's Encrypt. Jag kan till och med aktivera det på webbservern hemma utan några som helst problem. Känns mer som om Binero jobbar på ett sätt att ta ut pengar för något som egentligen ska vara gratis och därför tar det sån himla tid.

Det är så, så tråkigt att Binero 2018 är Sveriges sämsta webbhotell. Det finns både billigare och bättre alternativ som inte sitter fast i 2010 och tycker det är okej. Kan ni snälla sluta se vinstsiffror framför ögonen, ta er i kragen och börja erbjuda den service som ni var så stolta över och som ni byggt hela er affärsidé på?

Chris Läs mer
    2018-06-18 Joachim M svarar ChaotiX66
    Hej Chris,

Vi vill först och främst ursäkta oss för dina dåliga upplevelser med Binero. Vi vill även passa på att tacka för din feedback, du tar upp många punkter som vi absolut tar åt oss av, då vi vill lära av våra misstag.

Gällande Let's Encrypt så är vi i slutfas, anledningen till att det har dröjt är för att man har utmaningar på andra plan i vår infrastruktur för att kunna erbjuda storskaliga och automatiserade SSL-tjänster till alla våra kunder, som gör att det dragit ut på tiden att släppa detta publikt (fördröjningarna har inte med Let's Encrypt i sig att göra). Dessa arbetar vi både internt och från leverantörer med att lösa och så snart en bra lösning är på plats så kommer vi öppna upp för alla våra kunder.

Vi hoppas att Du förstår att vi inte vill erbjuda våra kunder något som inte är pålitligt och som potentiellt kan skapa problem i förlängningen.

Gällande de problem du har med snabbhet och spamm skulle vi uppskatta om du ville ringa in till vår support där du kan få en betydligt prioriterat svar av våra tekniker.

Återigen vi beklagar dina erfarenheten med oss och vi hoppas på att vi tillsammans kan hitta tillbaka till din pålitlighet hos oss!

Bästa hälsningar,
  • Nicklas N

2018-06-04

Nicklas N skrev om Binero
    Har varit kund i 8 år och åtta månader (sedan 2009-09-19). Tyvärr så har det blivit sämre de senaste åren framförallt är det prestandan som inte riktigt håller måttet. Jag har övervägt att uppgradera till "Företag" men då hamnar man ju i en helt annan prisklass med en helt annan konkurrens. Att det sen släpar med Lets Encrypt som nästan alla konkurrenter redan har på plats gör ju inte det hela bättre.

Visst det duger helt ok att hosta statiska sidor men att typ köra wordpress är inte en kul upplevelse. Supporten har faktiskt varit bra när jag har behövt använda den.

Jag har börjat att fundera på en migreringsplan. Läs mer
    2018-06-05 Joachim M svarar Nicklas N
    Hej Nicklas!

Tack för din feedback och tack för att du varit kund hos oss så länge!

Vi önskar alltid att kunna lösa en helhetslösning för våra kunder och vi ursäktar oss om du inte fått uppleva det.
    Vi jobbar på Lets Encrypt och hoppas komma med godare nyheter snart.

Tack på förhand!
  • Frida B

2018-05-14

Frida B skrev om Binero
    Varit kund i över 7 år och alltid fått snabb och bra service när det behövts! :) Läs mer
    2018-05-14 Binero svarar Frida B
    Hej Frida!
    Tack för de fina orden! De värmer.
    Frida B gillar detta
  • Thomas B

2018-05-09

Thomas B skrev om Binero
    Varit kund i 8 år och aldrig haft några problem. Bineros support är alltid snabb att hjälpa till när man behöver hjälp. Läs mer
    2018-05-09 Binero svarar Thomas B
    Hej Thomas!

Tack för din härliga feedback!
    Binero familjen är glad att ha med dig i teamet!
    Frida B, Binero, Joachim M gillar detta
  • Daniel V

2017-12-21

Daniel V skrev om Binero
    Har varit kund hos Binero i 10 år och sett det gradvis försämras. Kontrollpanelen är like seg som resten av deras tjänster. Vill du att dina sajter ska laddas fort ska du inte välja Binero. Det är riktigt bedrövligt faktiskt. Läs mer
    2017-12-21 Joachim M svarar Daniel V
    Hej Daniel,

Det var himla tråkigt att Du tycker såhär. Speciellt efter så här lång tid. Jag hoppas att Du har varit i kontakt med supporten kring detta.

Jag undrar dock om det hänt något speciellt här på slutet som gjorde att Du helt plötsligt kände Dig tvingad att ta Dig ut på Reco och ge oss en 1:a i rating tillsammans med allmän och svepande kritik. Har Du något mer specifikt som vi kan lära oss av alt. avhjälpa? Låt oss gärna veta.

Binero, Marknad
    2017-12-21 Daniel V svarar Joachim M
    Hej Joachim,

Jag har påpekat detta för supporten ett antal gånger, men de tycker allt rullar på bra, vilket jag inte alls håller med om. Jag har som sagt varit kund länge och alltid varit supernöjd med Binero. Toppen support, flyter på bra, etc, men på senare tid tycker jag supporten försämrats lite (även om den fortfarande generellt är bra), men framför allt då prestandan. Man behöver bara logga in på Bineros kontrollpanel så ser man hur otroligt segt det är.

Och sen det här med SSL. Hur länge har ni inte sagt att ni ska implementera stöd för Let's Encrypt? "Det kommer, det kommer"...vi har väntat i år känns det som.

Jag har fortfarande hopp om att Binero kan förbättras och hoppas verkligen att prestandan blir bättre, annars måste jag flytta hur jobbigt det än är. Hur man än vrider och vänder på det är prestandan en deal breaker. Jag kan inte ge annat än 1 i betyg om inte prestandan är så bra som den borde vara.

Avskyr att behöva vara så negativ, men det är en viktig fråga för mig som kund.

Daniel
    2017-12-21 Joachim M svarar Daniel V
    Hej Daniel,

Tack för lite mer utförlig info. Jag passar denna vidare till rätt personer.

För att kommentera lite kort: Det du nämner ("seghet" eller laddningstid) på kontrollpanelen är något som vi är medvetna om och som vi jobbar på att förbättra. Det är inte speciellt vanligt med kommentarer kring detta men - oavsett - så är inte heller vi fullt nöjda med hur det är nu. Vad gäller övriga tjänster (som dock inte har något med laddningstiden på kontrollpanel att göra) så har det inte rapporterats någon "seghet", vad jag vet. Jag passar dock vidare infon så får driftavdelningen kika på denna.

FYI. Det kommer att komma ut en bloggpost nästa vecka som kommer att prata utförligt om gratis SSL (och Let's encrypt) och var vi är just nu och varför det inte är så lätt att fixa detta på en kafferast - men att vi snart är i mål. Håll ut.

Binero, Marknad
    2018-01-02 Daniel V svarar Joachim M
    Efter att jag uppgraderat tjänsten från privat till företag upplever jag en liten förbättring i prestandan och laddningstider, även om det fortfarande finns utrymme för en hel del förbättring. Av denna anledning ändrar jag mitt betyg något åt det positiva hållet.

Daniel
  • 2017-12-02

Verifierad kundrelation
    Marjatta U skrev om Binero
    Fungerar inte på Firefox. Skickar detta på google Chrome Läs mer
  • 2017-10-28

Stefan B skrev om Binero
    Det är något seriöst trasigt med firman, välj något annat. Läs mer
  • 2017-10-23

Stefan L skrev om Binero
    Har t.e.x sagt upp en domän a 99 kronor flera ggr. Bl.a. mailat, och då får man bara ett std svar utav Kalle Anka karaktär.
    Sms att - ringt flera ggr. Likförbannat kommer det flera emails om påminnelse............... vi talar om en årsdomän för 99sek. Känner för att fakturera dem för all denna tid som detta tar/tagit.

Jag skulle aldrig valt detta ftg om jag visste att det var ett "stalking" ftg. eller ett ftg med total utvecklingspotential i kommunikation. Kund-dialog stavar dom nog med z.

akta Er om Ni inte har all tid i världen för att styra, påminna, uppdatera,påminna, kolla, kontrollera deras jobb
    just det deras arbete Läs mer
  • 2017-10-15

robin e skrev om Binero
    Segaste kontrollpanelen jag någonsin testat och dessutom helt galet dålig support. Läs mer
  • Jonas N

2017-09-14

Jonas N skrev om Binero
    Har haft några domäner och någon liten webbsida hos Binero många år och aldrig upplevt några direkta problem, men heller inte haft någon anledning att kontakta deras support.

Letade efter en ny Hosted Exchange-leverantör och såg ett erbjudande hos Binero. Såg dock det senaste årets recensioner här på reco.se, så jag kontaktade Binero och frågade hur de såg på detta och vad de gjort för att förbättra situationen. Deras svar visade en förvånande brist på insikt om problemet (vissa delar av kritiken förnekades, andra ignorerades).

Efter att ha valt annan leverantör för Hosted Exchange valde jag även att flytta bort de tjänster jag redan hade hos Binero. Då når deras support nya bottennivåer. Dels får jag förklarat för mig att det inte går att avsluta sitt konto hos Binero, först efter att jag refererat till PUL svarar de att de tagit bort alla uppgifter(?). Dels vägrar man återbetala återstående tiden för webbhotellet, trots att de på sin egen hemsida, under "Varför Binero?" skriver "Som enda webbhotell (i världen?) så erbjuder vi en tjänst helt utan bindningstid och uppsägningstid. Hos oss kan du avsluta din tjänst när du
    vill och du är inte på något sätt bunden. Vi till och med ÅTERBETALAR eventuell förinbetald webbhotellskostnad som inte kommer att utnyttjas, det kan vi lova att ingen annan gör. Det är med andra ord helt riskfritt att testa oss." Detta gäller inte längre, informationen på hemsidan är direkt vilseledande. Man kan undra hur många nya kunder de lurat med detta?

Dessutom, hos Binero verkar alla kanaler leda till samma support (info@binero.se, marknad@binero.se, support@binero.se), så om man är missnöjd med kundbemötandet hos supporten finns ingen annan att kontakta, ärendet går tillbaka till samma personer. Läs mer
  • Knut K

2017-06-15

Knut K skrev om Binero
    SVERIGES SÄMSTA WEBBHOTELL!
    Grattis Ni vinner första pris i mina ögon.
    Håller med tidigare inlägg Segaste supporten och Segaste kontrollpanelen.
    Har Ni helt enkelt givit upp? Läs mer
  • 2017-06-15

Per L skrev om Binero
    Reggade mig här bara för att varna andra för det här webhotellet.
    Tack och lov har jag inte hunnit lägga upp så mycket på sidan än så det är lätt att flytta, men är tid jag inte har med ett nystartat företag mitt i början av högsäsongen.
    Tar två tre dar innan man får svar på enkla frågor och då är svaren bara samma sak som står i deras supportsidor. Försök inte ringa dit för dom svarar inte och svarar dom får man ingen hjälp.
    Jag erkänner att jag inte är den vassaste kniven i lådan när det kommer till det här med att sätta upp en Wordpress men det är verkligen inte Wordpress jag bett om hjälp med utan deras tjänster om hur man ska få till det med sändlistor med rätt avsändare och https på Wordpress bland annat.
    Enda positiva är att man kan säga upp skräpet när man vill och få pengarna tillbaka...om det nu funkar så i praktiken.
    Jag gick faktiskt på att Binero har blivit rekommenderat företag här men det visade sig ju inte vara ett bra va.
    Fattar inte hur dom han ha över 4 i betyg. Läs mer
  • 2017-05-28

Daniel S skrev om Binero
    Helt absurt dåligt e-postfilter. De kör Halon och Spamassasin men det kan man inte tro, förbereder en flytt. Jag har inkorgen full med skräppost varje morgon. Läs mer
    Knut K gillar detta
  • 2017-05-18

Sam B skrev om Binero
    Men vad i h*****te!!
    Jag brukar inte svära men det här tar alla pris i dom sämsta av alla kategorier.
    Jag jobbar som egen företagare med att bland annat hjälpa små företag med sina webplatser och e-post.
    Jag har försökt att samla dom flesta av mina kunder hos ett webhotell för lättare hantering och det har tills nu varit hos BInero men nu är det slut med det.
    Supporten verkar helt oduglig och otroligt arrogant. Låt mig berätta.
    Jag gjorde ett misstag i en av dom webplatser jag sköter om, mitt fel och mitt misstag, när jag skulle återställa den från backup gick det inte så jag kontaktar supporten.
    Dom skickar en länk till instruktionen om hur man återställer backup samt ett ganska korthugget svar.
    Jag förklarar att det inte är det som är problemet utan att det inte går att återställa från backup av någon anledning.
    Supporten svarar efter någon dag att dom kan göra ett undantag och hjälpa mig.
    Helt plötsligt hade HELA kontot blivit återställt från backup, alltså alla domäner och inte bara den jag jag TYDLIGT hade angivit.
    Givetvis hade jag gjort en del andra jobb på andra webplatser under tiden jag väntat på deras långsamma support och nu är databaser och kod i osynk samt det jobb jag gjort under några dagar borta.
    Supporten vill inte kännas vid att dom skulle ha gjort något fel och hänvisar igen till instruktionen om hur man återställer backup.
    När jag vill prata med någon som bestämmer något hos Binero får jag prata med någon supportchef som inte är intresserad av att alls fatta vad som är problemet och det är helt omöjligt att få prata med någon högre upp.

Kontentan är ett supporten kan göra vad dom vill och aldrig kommer att behöva ta ansvar för det.

Dessutom är admingränssnittet hos Binero så segt att det knappt går att använda och har varit så sen över ett år.

Nu håller jag på och flyttar alla mina kunder som finns hos Binero till ett annat webhotell. Läs mer
  • Mio M

2017-05-11

Mio M skrev om Binero
    * Katastrofal service
    * Rekommenderar ingen att bli kund här
    * Förlorade mig som kund

Ser direkt när jag kollar recensionerna att jag inte är ensam. Binero är verkligen värdelösa på kundservice.

Marknaden för webhosting är konkurrenskraftig och jag förväntade mig faktiskt att få bra service som kund hos dem då jag betalat tusentals kronor för deras tjänster, men insåg snabbt vid min första kontakt med dem att så inte var fallet.

Jag bemöttes av både deras kundservicemedarbetare och deras supportansvariga (chef?) på ett sätt som fick mig direkt att känna att mitt värde som kund var noll.

Det gällde egentligen bara ett slentrianärende som hade kunnat lösts direkt, men blev ett långt utdraget ärende där deras ansvariga för supporten satte sin personliga prestige i första rummet, istället för att hantera det på ett ödmjukt sätt som fick mig som kund att känna mig värdefull.

Detta leder till att när min abonnemangstid går ut kommer jag avsluta det direkt och byta över till någon av deras konkurrenter. Läs mer
  • 2017-05-09

Ahmad A skrev om Binero
    Jag kan bara säga att Binero är Sveriges sämsta webhotells, domän, epost och server leverantör!
    Väldig SLARVIGA och riktig seg support.
    Man betalar för domänförnyelser där och de tar emot betalningen men ingen förnyelse sker, vilket leder till att man förlorar sitt domännamn!
    Har flyttat alla mina sajter och domännamn till CitySites.se som är 100000 gånger bättre än jävla ***** Binero lekstuga! Läs mer
  • Robert G

2017-04-09

Verifierad kundrelation
    Robert G skrev om Binero
    Kan inte längre rekommendera dem de har blivit usla sen de blev uppköpta ov ONE försökte få in roslyn i deras system då microsofts nya c# 6 kräver det för att lira annars måste man som kund göra en "pre-compiling" vilket inte är så trevligt. Supporten försökte hjälpa till men det slutar som vanligt till att de hänvisar till deras vps de verkar inte vara inne på att alla kunder är lika värda utan lyssnar enbart på de som betalar stora summor pengar. Standardsvar som jag fick i slutet var detta:

Hej igen,

Har kollat upp detta med teknikerna nu igen och vi har i dagsläget inga planer på att införa Roslyn.
    Vi kan inte göra ändrar i hela vår miljö för att inför detta just nu.

Har rapporterat detta vidare till teknikerna så om det finns intresse kan detta komma att införas.
    Som sagt inget som vi har planer på just nu.

Med vänliga hälsningar / Kind regards,

Jesper Lundgren
    Binero Support

Som sagt så säger de "Om det finns intresse för det" med andra ord vi som är små har inga rättigheter eller något att säga till om jag rekommenderar att ni som söker ett bra webbhotell letar vidare.

Update: nu får det vara nog de är riktiga skithögar...

Ja så var det dags igen men den här gången så fattar de inte alls bara att den här gången så frågar supporten mig om jag vill återställa den själv efter att ha väntat två dagar utan svar så får man detta skit...

info@****** [****]
    Ja, Tack! Ge mig rdp (Remote Desktop) inloggning till database server så fixar jag det gladeligen.

Erik W****
    Hej!

Vill du att vi återställer din databas? eller vill du göra det själv?

Med Vänliga Hälsningar
    Erik W*****

info@**** [****]
    Har lagt in en ny databas backup som behöver restorans från lokal miljö till prod filen finns i ftp root "/*******.se/Support_Db.zip" Läs mer
  • 2017-03-09

david s skrev om Binero
    Det är så dålig support på Binero så jag känner mig nödsakad att skapa ett konto här och berätta för omvärlden att om ni vill ha support anlita INTE Binero dom har ingen kompetens öht. Dom har stängt ner min sida och visar sedan några månader tillbaka en binero-logga istället för min hemsida och det finns ingen förklaring på hur den hamnat där. Läs mer
  • 2017-03-09

Tinalill H skrev om Binero
    Har använt många webbhotell tidigare men nu använder jag bara Binero till mig och mina kunder.

Det bästa webbhotellet som finns, riktigt bra personal som jobbar där också och kundtjänsten hjälper alltid med olika problem. Väldigt tillmötesgående, professionella och bra navigering på sidan.

5 av 5, enkelt. Läs mer
  • Aida B

2017-02-08

Aida B skrev om Binero
    Hade ett riktigt envist problem och brådskande också. Fick inte bara snabb hjälp men fantastisk support av tålmodiga och supertrevliga Robin Goode. Hade så bråttom att få ordning på grund av ett lanseringsdatum och han hjälpte mig LIKE A BOSS. Überlycklig tjej!
    TACK Läs mer
  • 2017-01-16

C. M. W skrev om Binero
    Jag kan på något sätt inte rekommendera Binero.

Kund hos Binero sedan 2009 har jag från ett par år sedan gradvis blivit mer och mer missnöjd så till den grad att jag som företagskund under december 2016 flyttade både mig själv och mina kunder (med egna konton) till annat webhotel.
    Här är några höjdpunkter från december:
    Binero skickar kunders bankkontouppgifter inklusive namn med e-post och påstår att detta är helt normalt och att det är helt okänsliga uppgifter.
    Binero vägrar eskalera ärenden från förstalinjen trots att de inte löses.
    Binero föreslår att man skall köpa en VPS istället för att ta till sig ett förslag om en lättare konfigurationsförändring som kommer både kunder och Binero till gagn.
    Bineros Apache2 konfiguration möjliggöra för en angripare att undvika loggning.
    Binero sysloggar inte
    Bineros personal går på eget bevåg in och ”rensar lite” i sina kunders webplatser.
    Binero har två ganska allvarliga konfigurationsmissar som jag av respekt för andra stackare som är kvar hos Binero inte avslöjar öppet och Binero är inte intresserade av att ta del av dessa.
    Binero har uttryckligen sagt att de inte är intresserade av information som kan stärka deras skydd mot skadlig kod.
    Binero försökte lura mig på pengar två gånger när jag sade upp avtalet trots att det i deras egna villkor står att man får full återbetalning för kvarvarande period.
    Binero behandlar alla kunder som nybörjare och som professionell är det omöjligt att prata på den nivån med support.
    Kontrollpanelen har under sex månader varit oerhört seg och svaret från kundtjänst är att ”detta kanske kommer att ordnas under våren 2017” men under tiden kan man använda deras app. Läs mer
  • John B

2017-01-04

John B skrev om Binero
    Under all kritik, hemsidorna är konst nere jag är så sjukt irriterad på mig själv som bytte från min leverantör. Där föll sidan en gång i veckan hos binero kan man inte ens logga in i wordpress för då kraschar sidan och ger felkoden "serverfel"
    Men så är det när man vill ha billigt och så kommer det alltid att vara när man söker sig till billigare varianter. Man får helt enkelt leva med att sajten ligger nere. Supporten är svår att få tag på vilket är ännu ett minus. Alla positiva rekommendationer nedan verkar ju vara falska? Hur som helst får ni 1 stjärna av 5 då det inte finns noll. Riktigt uselt... Läs mer
  • 2016-12-20

John skrev om Binero
    Fantastisk support. Nu senast av en Fabian S, men jag även tidigare blivit positivt överraskad över hur noga Binero är med att lösa problemen och hålla mig uppdaterad under tiden ärendena pågår. Läs mer
  • Mehran K

2016-12-12

Mehran K skrev om Binero
    Jag vill tacka Jesper Lundgren tusen gånger för exceptionell hjälp! Han fixade problemet på en minut innan jag ens hann lägga på luren! Rekommenderar denna snabba support och bästa service starkt! Läs mer
  • Björn W

2016-09-28

Björn W skrev om Binero
    De gör sitt jobb. Tyvärr långsamt frontend i kontrollpanelen. Att vänta flera sekunder varje gång en sida skall laddas är inte gott betyg till ett företag som levererar webbhosting även om jag misstänker att det är deras leverantör (Atomia?) som levererar deras back- och frontendsystem. Läs mer
    2016-09-28 Binero A svarar Björn W
    Hej Björn, vi arbetar med vår leverantör på att förbättra detta, och under hösten kommer vi förhoppningsvis ha en ny frontend tillgänglig till våra kunder. Vi tackar även för din feedback då den är viktig för oss. Vänligen, Emma
  • Michaela E

2016-08-11

Michaela E skrev om Binero
    Suverän support! :) oerhörd snabb och bra hjälp via mejl! Läs mer
    2016-08-11 Binero svarar Michaela E
    Hej Michaela! Tack snälla för dina fina ord och vi uppskattar att du är nöjd med vår service! :) Vänligen, Emma
  • martin k

2016-08-03

martin k skrev om Binero
    Bytte till Oderland Webbhotell! Läs mer
    2016-08-03 Binero svarar martin k
    Hej Martin!
    Det är givetvis tråkigt att du har valt att lämna oss. Du får gärna maila till marknad@binero.se med feedback om varför du valt att lämna oss, så att vi kan försöka att förbättra oss.
    Vänligen, Emma
  • 2016-08-02

Anna-Karin G skrev om Binero
    Har varit kund hos Binero i många år och är mer än nöjd. Stabil tjänst, gott om utrymme även i privatpaketet, och inte minst supertrevlig och kunnig support. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Fredrik A

2016-07-24

Fredrik A skrev om Binero
    Helt nöjd med pris, prestanda och support. Läs mer
  • 2016-07-11

Ann B skrev om Binero
    Binero support - I love you! Snabba och begripliga svar, fantastisk service och all möjlig hjälp med alla konstiga instruktioner och kommandon, som jag inte har en susning om! Ni är suveräna! Läs mer
  • 2016-05-29

Raud S skrev om Binero
    Alltid riktigt bra support hos Binero. Denna gången var det Robin Goode som gjorde ett fantastiskt jobb när han hjälpte mig. Mycket nöjd! Läs mer
    2016-06-08 Binero svarar Raud S
    Tack för fina ord Raud! :) Ska se till att framföra dem till Robin.
  • Andreas B

2016-05-26

Andreas B skrev om Binero
    Är en mångårig kund hos Binero, har prövat många andra leverantörer men de håller inte måttet med Binero. Servicen man får från Binero är utomordentlig, har aldrig upplevt något negativt med något. Kan inte annat än att rekommendera Binero för dig som är ute efter en bra webhost! Läs mer
  • Stefan B

2016-04-27

Stefan B skrev om Binero
    Fantastisk hjälp med allt. Och snabbt dessutom. Aldrig några problem från supporten, alltid trevliga och tillmötesgående. Bra backups vilket har räddat oss från tid till annan ... Idag räddade August oss från många timmars arbete. Tack! Läs mer
  • 2016-04-25

michael h skrev om Binero
    I just got the BEST tech service from Jespher Karlsson...in English...on the phone...and by email! Super happy with his speed and efficiency of service. Thanks so much, Jespher. Läs mer
    Binero, Binero A gillar detta
  • Ismael S

2016-03-28

Ismael S skrev om Binero
    Supporten är hel underbar och priserna också, har inget att klaga på. Rekommenderar Binero till 100% Läs mer
  • 2016-03-23

Nicklas A skrev om Binero
    Superbra support och rimliga priser! Läs mer

Gustavslundsvägen 141 A, 167 51 Bromma