Björklund & Wingqvist

Björklund & Wingqvist

Ring 08-545 515 50 b-w.se
3.0

Välkommen till Stockholm och nordens största webbshop för tapeter, färg, fototapeter, designtapeter, barntapeter och heminredning. I vår nya webbshop har vi valt ut några av våra favoriter och uppdaterar ständigt med nya tapeter, bårder och stick

4 omdömen om Björklund & Wingqvist

Michael W
Skrev om Björklund & Wingqvist

Jag skulle naturligtvis ha läst på Reco innan jag besökte Björklund & Wingqvist för då hade jag inte gått dit. Tre besök har jag gjort hos dom 1. Fick hjälp att titta på tapeter men en ny kund kom in och avbröt min säljare och mig, säljaren gick iväg med den kunden och kom aldrig tillbaka. Det visade sig då att alla var upptagna istället. 2. Skulle hämta en sak i deras butik och fröken snorkig (möjligen 45-50 år) tar hand om mig på ett direkt otrevligt sätt. Jag vart till och med tvungen att säga till henne att hon är otrevlig....

Målerispectrum
4.7/5 i betyg av 132 omdömen 4.7 av 132 omdömen
BadgeFourYears

Carolina S Carolina S
Hans
Skrev om Björklund & Wingqvist

Björklund & Wingqvist offererade målning och tapetsering av två rum på totalt 40 kvm. B&W begärde 107 tkr för arbetet vilket var orimligt högt. Begärde istället pris från en seriös målare, medlem i Svenska Målareförbundet, där arbetet kostade 37 tkr. Givetvis anlitade jag den seriösa målaren som utförde exakt samma arbete till en tredjedel av kostnaden. Fick även tapeter till ett pris som var 15 % lägre än B&W:s nettopriser. Riktigt uselt av B&W.

Carl-Fredrik W
Skrev om Björklund & Wingqvist

Kan inte annat än hålla med Emma-Lisa här. Ska det fräschas upp på väggarna hemma ja då är det här ett Mecka. Bra sortiment i kombination med kunnig och hjälpsam personal. Att de har en i mitt tycke informativ hemsida samt möjligheten till inredningshjälp är ju självklart ett plus. Här kan både arkitekter och vilsna amatörer känna sig hemma.

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 120 omdömen 4.9 av 120 omdömen

Josefine B Josefine B
Emma-Lisa R
Skrev om Björklund & Wingqvist

Dags att tapetsera om hemma och känner dig lite vilse i pannkakan? Är du less på att kolla igenom tusentals tapetsajter på Internet utan att få någon riktig känsla för hur tapeten ser ut och hur den känns under dina fingrar? Då är det på tiden att du tar dig till en butik som har allt vad man kan önska sig i tapetväg. Björklund & Wingqvist har ett brett sortiment av alla olika tapeter. Här hittar du strikta och snygga 50-talstapeter och flummigt blommiga 70-tals tapeter. Har du hakat på trenden om att skaffa dig en fondvägg,...