Alla kategorier Begagnade bilar Stockholms län Haninge Bo Sundström Bil AB

Markörgatan 5, 136 44 Handen — Visa karta

Veddestavägen 2, 17562, JÄRFÄLLA
Riddermark Bil
Azin A:
Bästa bilköpet någonsin. Tack för ett trevligt bemötande och tryggt bilköp. Kommer verkligen och rekommendera er till andra. Kommer tillbaka...

Försäljare av begagnade bilar nära Bo Sundström Bil AB:

Vendelsövägen 53, HANDEN
Robert L:
Proffsigt och trevligt bemötande. Lätta att ha och göra med

Söderbymalmsvägen 2, Handen
Hoffsten Motor är en pålitlig partner. Vi har ständigt bilar på lager, erbjuder ... Läs mer ›
Terje G:
Har nu köpt tre bilar i olika prisklasser av Hoffstens. Från tokbilligt till ganska dyrt. Lika bra service oavsett när hur o prislapp. Komme...

Hantverkarvägen 30, HANDEN
Återförsäljare för Kia, Mazda, Fiat, och Suzuki samt försäljning av begagnade bi... Läs mer ›
Mehmet M:
Jag och min sambo hade tänkt att köpa en ny familjebil, vi testade Torvalla bil. Vi stötte på Jacob som jobbar där och frågade om vi behövde...

Dåntorpsvägen 3, JORDBRO
Kom förbi oss på Dåntorpsvägen 3 i Jordbro. Läs mer ›
Rickard H:
Bästa bilfirman ! Snabb och superbra affär! Blev en ny v50-ägare ! Sebastian var supertrevlig och jätteproffsig!! Rekommenderas! Tac...

Läs vad 19 kunder tycker om Bo Sundström Bil AB

• Roland
    Roland skrev om Bo Sundström Bil AB
    Otrevligare bemötande får man leta länge efter. Då menar jag specifikt den "äldre herren" som nämns i tidigare inlägg. Man får absolut inte ställa några frågor om bilarna, då blir man dumförklarad, t.ex om man inte är 100% insatt i Volvo och frågar vad skillnaden mellan summum och momentum är...

Frågar du om du får provköra den vill du eventuellt vill köpa så blir man bemött med suckar och kommentarer

Till slut gick vi bara därifrån
  • R. M
    R. M skrev om Bo Sundström Bil AB
    Köpte en Skoda Octavia där för några år sedan. Det enda felet var att firman glömde att upplysa mig om att det var dags för service då de angav att serviceintervallet var 3000 mil och inte 1500 vilket jag upptäckte efter 1500 mil. Jag fick skylla mig själv helt enkelt.
    Bilen var det inga problem med utan den har rullat på bra. Men det är nu dags att byta bil. Jag såg ut ett intressant objekt och gav mig dit. Väl på plats får jag tala med en säljare som förklarar att de inte kan garantera att dieselvärmaren fungerar eller att elen till släpet fungerar. Jag får också veta att inte kan de köpa in en släpvagn för att kolla elen. Jag gav mig inte in i en diskussion om att använda mätverktyg för en hundring eller fråga varför de inte kunde ge mig mer än en månads garanti.
    Var idag hos en annan bilhandlare med mycket mer kundfokuserat och som med glädje svarade på frågor och lyssnade in mig och min fru. En lika ny bil som hos Sundströms bil ger en månads garanti kan de erbjuda 2 år på.
  • Christopher R
    Christopher R skrev om Bo Sundström Bil AB
    Nybliven ägare av en v70 2.5 ft, de sa att de var performance stereo, när jag slog på stereon var det high performance, lite bättre med andra ord. Bilen jag köpte håller några hundringar under listpris hos bilhandlare, men min var verkligen topp, känns som en ny bil. Har inte kört långt än men bilen känns genomsolid. Superproffsigt och bekymmersfritt handläggande av Tommy, vi hade dessutom bilstöd från försäkringsbolaget(handikappbidrag), som han hanterade på ett förträffligt sätt.rekommenderas!
  • Mattias S
    Mattias S skrev om Bo Sundström Bil AB
    Hej
    Hoppas någon som är på väg till Sundströms bil läser detta.
    Tittade på en V70 2012 Drive. Den var mycket fin och ett bra pris. Dock ett stort stenskott med en klisterlapp på. Säljaren säger, -"Inga problem det där fixar ni sen när ni köpt bilen. Bara att åka till en bilglasverkstad, det går på försäkringen och ingen självrisk utgår!"
    Vi hittar ett litet stenskott till men köper bilen efter vad säljaren sa.
    Hos Ryds bilglas hittar de ytterligare två små stenskott (visst borde vi kollat lite noggrannare) och då lagar den inte utan det är byte av ruta som gäller. Då behövs en Skadeanmälan från tidigare ägare. Bilglasfirman suckar, vissa oseriösa bilfirmor gör så här säger de.

Ringer säljaren på Sundströms bil och berättar detta. Då förnekar säljaren att han nämnde försäkring. Nu säger han att han sa -"det går att laga"! Någon ersättning eller Skadeanmälan kommer vi inte få!!!
    Ord mot ord som både jag och min sambo hörde honom säga yada yada yada.
    Jag ber att få prata med chefen och blir då kopplad till en gubbe. När jag drar detta och säger att detta är försäkringsbedrägeri tror jag gubben håller på att för en hjärnblödning, börjar skrika om att det håller dom verkligen inte på med...

Vad göra, 8600 kr kostar en ny ruta.
    Det är nu anmält till Arn.
    Köp inte bil där. Om ni ändå vill köpa för priset är bra så kör iväg och testa bilen innan, om ni får?
  • Åsa W
    Åsa W skrev om Bo Sundström Bil AB
    Var där i går för att titta på en bil och provköra. Kom 30 min innan stängning och möttes av två glada unga killar som med glädje lotsade runt mig, visade bilar enligt mina krav och lät mig provköra en som föll mig i smaken. Inga sura miner, inget gnäll utan bara positivitet och glädje!
  • Erik E
    Erik E skrev om Bo Sundström Bil AB
    Dålig bilfirma med dålig service, Inga garantier,Fastpris fast man hittar massa fel dom inte sett/vetat om. inga vinterhjul till bilarna och helt oförstående att man gärna vill ha vinterhjul på bilen när det är 50cm snö på vägarna och mitt i januari. Bara köra försiktigt till en däck verkstad fick man som svar. Har flera bekanta som varit hos dessa och fått likvärdig bemötande. Charmkurs hjälper inte i detta fall. Fel folk på fel plats. Som tidigare talare sagt,KÖP INGET AV DESSA PAJASAR !
  • J
    J skrev om Bo Sundström Bil AB
    Den äldre herren som alla skriver om här bör kanske gå en charmkurs, men jag tror att det är för sent för honom. Det finns däremot en yngre kille som också är säljare och mycket trevligare att ha att göra med.

Jag läste på mycket om bilarna innan jag gick dit och kollade priser på blocket. De har en bra prissättning jämfört med andra bilhandlare och jag fick tag på en fin bil. Köpte en V50.

Om man inte hänger upp sig på säljaren kan jag säga att man får det man betalar för och att de är tillmötesgående när det gäller 30 dagars garantin som de lämnar och som jag utnyttjade.

Jag kunde inte pruta på vinterdäcken och fick betala 2000 kr för begagnade vinterdäck, vilket jag tycker är illa om man köper en bil för ca 150 lakan. Därav -1 i betyg.
  • sulan
    sulan skrev om Bo Sundström Bil AB
    Suveränt att det finns bilfirmor för sådana som redan är insatta, läs undertecknad. Jag läser alltid in mig på den produkt jag ska köpa vad än det må vara. Jätteskönt då att slippa säljare som utger sig för att kunna produkten. Jag vet ju alltid mest själv och vet då när säljaren hittar på eller inte kan. De uppgav garanti 30 dagar och den behövde jag utnyttja, mjukvaruuppdatering, och det var inga som helst problem. Rekommenderas verkligen till alla som vill slippa jobbiga bilförsäljare och till alla som redan är pålästa själv och vet vad de ska ha. Kan dock inte bli 5 i betyg för det skall vara något exceptionellt för att nå till den nivån.
    Christopher R gillar detta
  • Gustaf
    Gustaf skrev om Bo Sundström Bil AB
    Fort ska det gå. Inga besvärliga frågor om garanti eller sådant. Pengarna på bordet och tack och hej - annars får det vara. Jag kommer aldrig åka hit igen - riktigt fräckt bemötande.
  • Dave
    Dave skrev om Bo Sundström Bil AB
    Jag hade läst alla kommentarer nedan och gick till Sundström bil medveten att det skulle bli dålig service och det var verkligen .... Jag förstår att de har fastapriser och inte vill pruta men de verkar inte ens intresserad av att sälja bilarna .... Jag var intresserad av att köpa en av deras V70 men kan inte motivera att betala så mycket pengar till ett företag med så dålig service. Jag skulle föredra att betala samma eller ännu mer och köpa det från någon annan.

Så ta ALLAS råd, spara din tid och håll dig borta!
  • Magnus A
    Magnus A skrev om Bo Sundström Bil AB
    ALDRIG MER ETT BESÖK HÄR!

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta efter mitt "nöje" att få träffa denna äldre herre som många andra här skriver om. Jag var nyss hos företaget för att kika på en lite nyare bil och frågade denne herre lite om bilen och om inbytespris för min egen (en välskött Toyota Yaris). När han kommer tillbaka ger han mig ett riktigt skambud (inte ens halva marknadsvärdet) och när jag påpekar detta och att bilen är en av de bästa och mest eftertraktade småbilarna så frågar han surt om jag vill byta jobb med honom. Då tackar jag vänligt för mig och går därifrån. Jag brydde mig inte ens om att provköra bilen jag var intresserad av.

ALDRIG I LIVET att jag gör en affär med en så otrevlig bil"försäljare".

Det blir inget annat än BOTTENBETYG!
  • Anna N
    Anna N skrev om Bo Sundström Bil AB
    Vi har kollat in firman på nätet, blocket bla. och hittade flera intressanta bilar. Så vi bestämde oss för att åka dit. Och visst det va ingen som va fram direkt och så, vilket är ganska skönt. Vi vill ju titta först.

Sen när vi väl ville få kontakt med dom (vi är lite blyga) så tog de sig en stund. Men tillslut så fick vi fram att vi ville provköra två bilar och det va lättfixat.

Slutade med att vi köpte en v70. Det sprang runt en äldre herre där som inte såg allt så glad ut, men jag tror inte han är en säljare och misstänker att det är honom dom flesta verkar skriva om här.

Men vi har inget att klaga på iaf.

Sen
  • Ola R
    Ola R skrev om Bo Sundström Bil AB
    Den bästa bil jag någonsin köpt köpte jag hos Bo Sundströms bil AB, en begagnad Volvo s40 automatic. Tyvärr sålde vi den då den var betald, men använde pengarna till ett bra ändamål. Jag köper gärna en ny begagnad bil hos Bo Sundströms bil. De har kvalitetetsbilar.
  • Roland F
    Roland F skrev om Bo Sundström Bil AB
    Min fru och jag var där och blev dåligt bemötta av en dålig säljare.
    Sämsta bilfirma jag varit in i.Aldrig mer Sundströms bil!
  • Johan H
    Johan H skrev om Bo Sundström Bil AB
    De som driver detta företaget behöver definitivt gå en charmkurs! Så otroligt oengagerade säljare har jag då aldrig stött på. Det är så att man nästan tror att de ej vill sälja en bil...
    Oförskämda och snäsiga gubbar som glider runt i jeans och en fleecetröja, trodde först att de var kunder som var inne i butiken. Inte ens ett hej fick man.
    Nä de kan behålla sina bilar för mina pengar får de icke!
  • Agnetha W
    Agnetha W skrev om Bo Sundström Bil AB
    Skitstövlar!! Vi hade stått fast i bilköer under 2 timmar men sprang in tio minuter innan stängning för att provköra men icke. Vi hade kollat bilen på blocket och stod nästan med pengarna i handen.Ville bara ta en provtur. Otrevligt bemötande tjurig och grinig gubbe. Jobbar själv med service och vet hur viktigt det är med ett leende på läpparna även fast man bara vill gå hem men det är ju så att utan kunder inget jobb. Jag tackar gud för att det inte blev någon affär vid detta ställe. Vi fann en bilfirma som fanns till för sina kunder och deras arbetstid var tills alla kunder som kom in innan stängning var nöjda. Där gjorde vi en affär 1 timme efter stängning.
    VARNING VARNING för Bo Sundström Bil
  • Stefan H
    Stefan H skrev om Bo Sundström Bil AB
    Snåla och ej tillmötesgående. Svarar inte på mail betr. en bils låga pris. Vill ej slänga in vinterdäck vid köp av en kärra för 135.000-140.000 kr utan man blir erbjuden att köpa beggade däck för 1.500 kr. Antar att dom inte behöver vara speciellt säljtränade m.h.t. det "fasta priset" vilket förklarar den otroligt sega stilen dom kör med. Jag kommer aldrig köpa en bil där och inte rekommendera dom för någon annan.
  • Martin A
    Martin A skrev om Bo Sundström Bil AB
    Har ALDRIG blivit så illa bemött av en säljare som hos Sundström Bil AB i Handen. En äldre man som jobbade där var så oförskämd mot mig att jag ville be honom dra åt skogen. Han blev förbannad på mig för att jag frågade om deras "fasta pris". Han verkade ta det personligt och var riktigt otrevlig. Fattar inte hur detta företag överlever. Han borde gå i pension eller helt byta arbete!
  • gegga m
    gegga m skrev om Bo Sundström Bil AB
    Otroligt otrevligt bemötande av en äldre herre som blev nästintill aggressiv när vi ställde helt normal frågor kring en spricka i vindrutan på ett objekt. De har dessutom otroligt dålig telefonservice som är nästintill löjeväckande sommartid. Jag blir förvånad över att detta företag verkar ha klarat sig sedan 1976, men jag förstår nu varför det heter 'bilskojare'. Håll er långt borta från detta företag om ni inte har pengarna i fickan och inte känner att ni behöver varken "gummistövlar eller sydvast" när ni köper bil. Sorgligt.

Markörgatan 5, 136 44 Handen