Sundström Bil

Välkommen till Sundström Bil!

Vi är bilhandlaren du ska vända dig till om du vill ha bättre begagnade bilar med bra ägarhistorik. Våra bilar kommer ofta från banker, finansbolag och enskilda företag. På vår hemsida kan du hitta ett brett utbud av våra bilar i lager och behöver du hjälp med finansiering så har vi ett tätt samarbete med DNB Bank. Med bra finansieringslösningar, försäkringar och garantier kan du vara trygg i ett bilköp hos oss. Hos oss på Sundström Bil har du alltid försäkringsgaranti inkluderat i priset om du köper bil för över 90.000.

Välkommen att rulla in med din gamla och ut med din nya bil.

Läs vad 148 kunder tycker om Sundström Bil 2

2021-09-03
    Trevligt bemötande. Förstående till vårt behov av bil och säljer inte på något annat.
    2021-09-03
    Vi blev bra bemött. Vi hoppades hitta en bil som vi ville ha. Vi hittade en Rave 4 som vi fastnade för och köpte
    2021-08-18
    När man kom dit så blev man bra bemött. Allt var förberett med papper och så det var bara att hoppa in i bilen och göra en provtur och under tiden så kollade de av mitt inbyte. Köpte en Ford Kuga. De tog hand om på ett bra sätt och det fick en att känna sig bekväm på plats.
    2021-08-16
    Vi köpte två bilar med inbyte och är mycket nöjda med både bemötande och engagemang. Detta är tredje gången vi köper bil hos er i haninge och återkommer med all säkerhet vi nästa bilbytar tillfälle.
  • 2021-08-14
    Proffesionellt bemötande och bra service
    2021-08-13
    Smidigt och bra köp. Trevligt bemötande och bra pris för min inbytesbil. Det enda som kan kommenteras är att en liten genomgång av köpedokumentation m.m. hade gjort köpupplevelsen ännu bättre. Kan varmt rekommenderas.
    2021-07-25
    Väldigt trevliga och em påträngande säljare. Bara positivt att säga om denna bilhandlare.
    2021-07-25
    Vänlig och professionell personal som som gick till botten av problemet och löste det snabbt och effektivt.
    2021-07-23
    Bra bemötande och service både via mejl och i butik.
    Köpte en Citroen C3 Elle edition.
    Nlöjd!
    2021-07-12
    Superbra bemötande både innan och efter köp. Rekommenderas varmt!
    2021-07-12
  • 2021-07-12
    Jag hade aldrig köpt en bil här om jag hade vetat att man skulle bli behandlad på detta sätt. Verkligen trist och besviken hur dom kan behandla deras kunder på detta sätt. Dom ljuger och har noll customer service mentalitet.

Vi köpte en bil härifrån och byte in vår bil. När vi skulle lämna in vår bil så frågade vi specifikt om vem som får tillbaka den nyligen betalda fordonsskatten på den gamla bilen vi bytte in och säljaren Toni ljög och sa att han 'visste inte'. Vi litade på firman och antog att det skulle lösa sig. När vi pratade med Transportstyrelsen så kom det fram att Sundström Bil har fått tillbaka fordonsskatten på gamla bilen. När vi åkte ditt för att ordna upp detta så var dom helt ointresserade att göra rätt och ge tillbaka dessa pengar. Självklart vet dom vem som får tillbaka pengarna när de skriver över bilen på sig själva och sedan ställer av den och hade kunnat informerat oss att vi bör ställa av bilen innan den registreras på dom som nya ägare. Chefen hade heller inget intresse att ordna till situationen och göra oss nöjda oavsett om de inte fysiskt möjligt att ge tillbaka dessa pengar men kunde ha löst det på något annat sätt.

Inte att nämna att motorlampan började lysa på nya bilen efter en vecka som vi inte ens har gjort en grej av. Lita inte på detta företag.
    Erik, Ni försöker lägga skulden på oss för att ni inte har läst igenom MRFs leveransvillkor för personbil, i avtalet ni skrev under på två ställen har ni godkänt dessa villkor, se punkt 5C sida 2, som tydligt säger att fordonskatten tillfaller oss.
    Vi förväntade oss en dålig recension från dig, då ni ville bli ersatt dessa 1078:- i pengar eller drivmedel, för att inte skriva en dålig recension. Som du säkert förstår så handlar det inte om pengarna, utan om att vi köper inte våra kunders recensioner.
    Bilen ifråga vart ni avhjälpta med motorlampan/felet från vårt garantibolag.
    Bilen fick ni nyservad och genomgången dagen innan leverans.
    Men som med alla begagnade varor så kan allt hända, därav ingår garantin i bilarna som vi säljer.

/Andrée
  • 2021-07-07
    Bra bemötande via mail, telefon och på plats. Snabb och smidig affär.
    2021-07-02
    Uppmärksamma på mig som kund, svarar på frågor och är smidiga i hanteringen.
    2021-07-02
    Bemötandet på Sundströms var jättebra, kontakt via telefon och mail innan jag bestämde mig för att åka dit och titta på bilen jag hittade på blocket. Kom dit och fick provköra och drygt en timme senare hade jag bytt min Volvo S80 -09 till en Volvo S90 -18. Åkte hem nöjd och glad.
    2021-07-02
    Snabbt och smidigt köp med toppen service! Vår tredje bil hos Sundströms bil, kan varmt rekommendera detta företag.
    2021-06-13
    Blev väl bemött, och är mycket nöjd med köpet
    2021-06-08
    Köpte en bil en Subaru . Den går fint och är bränslesnål men luftkonditioneringen fungerar inte, det var svalt ute när vi hämtade den så det dröjde ett par dagar innan värmen kom och temperaturen närmade sig 30 grader i bilen då blev vi varse att den saknade fungerande AC, vi har fått tid om en vecka hos Mekonomen och det ska gå på garantin så jag hoppas det löser sig. I övrigt är vi nöjda.
  • Lennart S
    skrev om Sundström Bil
    2021-06-08
    Fungerar inte.....................
    2021-06-07
    Bilen är toppen, men jag sa att jag skulle ha en dragbil till husvagnen. Jag köpte en Volvo CX 40 2018 års modell. På besiktningspappren var kontroll av drag och el till drag för kryssat som ok. Men det saknades dragkrok. Fick installera en själv för 6850 kr. Känner mig lite lurad. Visste inte om knapparna bak utan trodde bara den var gömd. Knapparna fanns,men som sagt inget att dra med. Tungt att hålla husvagnen i handen.
  • 2021-06-04
    Trevlig och serviceinriktad personal. Väldigt smidigt köp. Bara positivt att säga
    2021-06-04
    Vänligt och proffsigt bemötande
  • 2021-05-22
    Jag köpte en bil från Sundström Bil. Jag blev jättebra bemött. Mina förväntningar var väldigt höga och Sundström Bil levde absolut upp till dem om inte mer.
    Min upplevelse var att jag fick den hjälp och all information jag behövde om bilen jag köpte både innan och efter köpet.
    2021-05-21
    Köpte en Peugeot 2008. Blev mycket väl mottagen, på ett lättsamt men ändå seriöst sätt.
  • 2021-05-21
    Lugnt, sakligt, enkelt. Bra, vänlig personal.
    2021-05-21
    Säljaren Tony rekommenderar jag starkt!

Proffsigt bemötande. Bra svarstid på mail.
    Svarar ärligt på frågor om ”anmärkningar” på en begagnad bil.

Supertrevlig, trots att jag kom in 20min innan stängning. Så löste han allting riktigt bra.

Supernöjd med min Audi A3!
  • 2021-05-08
    Min flickvän köpte en elbil av Sundströms. Den va jättefin och enligt avtalet fans det 2 djupare synliga repor. Efter första grundrengöringen med avfettning och flygrost va hela bilen full med både djupare och ytliga repor. Säljarna hade tidigare sagt när jag va inne för att kolla däcktrycket som alltid faller sen däckskiftet jag gjorde 2 veckor efter köp (och konstant lyser gult) att det har varit en stressig period med 40 sålda bilar under en 3 veckors period. Helt uppenbart att bilen har blivit vaxat med svart pigment vax för att dom ska nå sin månliga budget av ägarna. Just nu den är bara full av djupa och ytliga repor och stenskott ner till plåten som inte fanns där på firman. Så vi har svårt att tro att vi får tillbaka mycket av pengarna vid en försäljning längre fram. Tråkigt när det händer vid hennes första bilköp.
    Hej,

Det var tråkigt att höra att ni inte är nöjda med skicket på bilen efter köp.
    Ni köpte en Svart Renault Zoe av oss som var lite äldre än 5 år.
    Vi lämnar alla våra bilar till en rekondfirma, där tvättas och poleras bilarna för att ser bra ut inför försäljning och något pigmentvax används inte på bilarna. När man sedan använder bilen och tvättar den kontinuerligt så försvinner vaxet helt naturligt. För att behålla bilen lika fin som den var när ni köpte den så rekommenderar vi att ni lämnar in den för en keramiskt lackförsegling, du får gärna kontakta oss så kommer vi att tipsa om en bra firma i närheten.
    Angående TPMS lampan som lyste efter ditt hjulbyte så hjälpte vi dig så fort du hade tid att komma förbi oss, denna måste nollställas efter varje hjulbyte vår/höst.
    Ni är varmt välkomna att sälja tillbaka bilen till oss när ni inte längre vill använda den, vi ger bra betalt oavsett skicket på lacken.

Har ni några fler funderingar så är ni välkomna att kontakta mig på info@sundstrombil.com , Mvh Andrée.
    2021-05-07
    Gick in för att köpa ny bil, bra och snabb service
    2021-05-07
    Mitt första bilköp. Genomgående mycket nöjd. Trevligt bemötande redan vid första kontakt via telefon. Tillmötesgående och professionellt agerande vid provåkning, bilköp samt leverans. Mycket hjälpsamma även när jag hade frågor efter köpet. Kan varmt rekommendera Sundström Bil för en trygg bilaffär.
  • Jill H
    skrev om Sundström Bil
    2021-05-07
    Ny bil är ju alltid kul!! Och får man dessutom trevligt bemötande så känns det extra bra!!
    Snabb affär och bra hjälp!!
    Kan rekommenderas !!
    2021-04-09
    Köpte en volvo v90 och är mycket nöjd med hjälpen från säljaren. Endast hur man gör med volvo on call som ny ägare av en begagnad Volvo missades.
    2021-04-09
    Bra bemötande och välordnad affär!
    2021-04-09
    Ett trevligt och proffsigt bemötande
  • 2021-04-09
    Bra och proffsig bilaffär, inget snack och ett snyggt bemötande. Synd bara att elbilen inte var laddad vid provkörning och att det fattades lite sladdar (som sedan löstes)
    2021-02-28
    Trevlig säljare, affären gick snabbt och smidigt .
  • 2021-02-26
    Seriösa, betalade bäst för bilen, och väldigt smidigt att göra affärer med. Min bästa bilaffär görs definitivt här!
  • 2021-02-05
    Trevliga och bra att ha att göra med
    Så glad över min bil
    2021-01-30
    Bra och proffsigt bemötande från både T**y och An**e!
    Inget tjafsande och hasslande om inbytespriser etcetera - inget påtrugande utan hyffsat mycket lay back fast fortfarande intresserade.

Det var andra gången som jag köpte bil hos Sundströms och jag har varit mer än nöjd bägge gångerna :)
    Byter jag bil igen inom något år så vet jag vart jag åker....
    Keep up the good work!
    2020-12-30
    Snabbt o enkelt.
    Trevlig personal
    Pålästa o kunniga.
  • 2020-11-27
    Vi bytte in vår golf mot en fin passat. De var snabba på att svara på frågor och hade ett trevligt och proffsigt bemötande, och bilaffären gick supersmidigt. Inför leveransen bytte de också till vinterdäck åt oss. Rekommenderas varmt!
    2020-11-27
    Härlig säljare!
    Servicen var underbar, så jag är ännu nöjd!
    2020-11-27
    Köpte bil. Bra värdskap, personligt bemötande.
  • 2020-10-30
    Bra bemötande och service. Trevlig personal.
    2020-10-06
    Alltid ett trevligt och proffsigt bemötande hos Sundström bil. Det är min andra bil jag köper där och det kommer nog bli fler.
    2020-10-05
    Köpte en bil. Mycket nöjd med köpet och bemötandet.
    2020-10-04
    Hej, köpte en beg Volvo xc60 2017 och blev mycket trevligt och förtroendeingivande bemött under hela köpet och vi är mycket nöjda med bilen.
    VH.
    Bert.
    2020-10-02
    Jag var där med min man och köpte en bil. Vi blev bemötta av en säljare direkt när vi kom in. Hjälpsam, trevlig och glad.
    Vi är väldigt nöjda med besöket och köpet. Kan rekommendera ett Sundströms bil om man funderar på att köpa bil.
  • 2020-09-30
    Superbra service. Snabb, smidig affär. Väldigt konkurrentmässiga priser om man ska köpa en nyare begagnad bil.
    /Patrik
    2020-08-30
    Snabb och smidig affär, bra dialog kring prisbild!
    2020-08-28
    Bytte till nyare bil! Blev väldigt vänligt bemött och korrekt ! Tog bara halvtimme sedan var jag på väg hem !