Sundström Bil

Markörgatan 5, 136 44 Handen — Visa karta

Välkommen till Sundström Bil!

Vi är bilhandlaren du ska vända dig till om du vill ha bättre begagnade bilar med bra ägarhistorik. Våra bilar kommer ofta från banker, finansbolag och enskilda företag. På vår hemsida kan du hitta ett brett utbud av våra bilar i lager och behöver du hjälp med finansiering så har vi ett tätt samarbete med DNB Bank. Med bra finansieringslösningar, försäkringar och garantier kan du vara trygg i ett bilköp hos oss. Hos oss på Sundström Bil har du alltid försäkringsgaranti inkluderat i priset om du köper bil för över 90.000.

Välkommen att rulla in med din gamla och ut med din nya bil.
Öppet just nu
Mån-Tor: 10:00-18:00
Fre: 10:00-17:00
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 91 kunder tycker om Sundström Bil

• 2020-04-27

Olivia T skrev om Sundström Bil
    Köpt bil. Bra information, fräscht ställe, trevlig pålitlig personal. Stort plus: Tillmötesgående och anpassningsbara, bra service! Läs mer
  • Örjan A

2020-04-23

Örjan A skrev om Sundström Bil
    Ville byta bil o fick bästa hjälpen med det. Dom fixade rätt bil till mig superbra 👍👍👍 örjan Andersson Läs mer
  • 2020-04-23

Adam P skrev om Sundström Bil
    Fick smidig hjälp av Andree. Väldigt nöjd med mitt köp! Läs mer
  • Åsa F

2020-04-02

Åsa F skrev om Sundström Bil
    Köpte en Audio A3 Sportback.
    Jättenöjd med allt; bemötande, engagemang, proffsighet och inte minst bilen! Tycker de har stort utbud och bra priser på sina bilar också. Kan verkligen rekommendera Sundström Bil i Haninge!
    Stort TACK!
    Åsa Läs mer
  • 2020-03-31

Adrian A skrev om Sundström Bil
    Köpt en WV Golf.
    Jag var i behov av en bil. Dom hade en bil till salu. Jag åkte och köpte omnämnda bil.
    Trevlig personal med goda råd och glatt humör.
    Smidig hantering med allt från provkörning till att få nycklar i handen. Läs mer
  • 2020-03-31

Andreas S skrev om Sundström Bil
    Lätt att ha o göra med! Smidigt som det ska vara och håller vad de lovar. Läs mer
  • 2020-03-01

Trevligt Läs mer

Peter E skrev om Sundström Bil
    Bilköp. Som vanligt bra bemötande, service och leverans. Läs mer

Sebastian N skrev om Sundström Bil
    köpte min första bil. fick hjälp direkt när jag gick in genom dörren
    dom kunde mycket om bilen vilket kändes tryggt eftersom jag inte är super kunnig och dom svarade på alla frågor jag hade Läs mer

Toumas K skrev om Sundström Bil
    Köp av en bil. Vi blev välbemötta av försäljaren. Förväntningarna motsvarade vårå önskan. Vi rekommenderar Sundströms bil. Läs mer

Rickard B skrev om Sundström Bil
    Köpte bil och fick ett personligt proffsigt bemötande. Läs mer

Gustav D skrev om Sundström Bil
    Bra/trevligt bemötande, bra koll och engagerad service. Läs mer

Alec Nicolas J skrev om Sundström Bil
    Trevligt bemötande och professionell handling genom hela bilköpet! Läs mer

Mats C skrev om Sundström Bil
    Köpte en begagnad bil. Bra bemötande och snabba svar. Smidig affär. Läs mer

Hans J skrev om Sundström Bil
    Köpte bil
    Mycket trevligt och enkelt att ha att göra med dom. Läs mer

Lars Ö skrev om Sundström Bil
    Jag köpte en Caddyn. Mycket bra. Att få tag i en bra bil. Jag köper inte bil så ofta, men allt gick mycket bra. Läs mer
  • 2020-02-15

Alen S skrev om Sundström Bil
    We bought a Volvo that we saw online. When we went to see it, we met a very polite and professional person ready to answer all of our questions. He treated us just the way he was supposed to,in our opinion. Läs mer
  • 2020-02-14

Björn K skrev om Sundström Bil
    Köpte bil. Bra bemötande. Bilen borde varit tvättad innan everans. Läs mer
  • Björn K

2020-02-14

Björn K skrev om Sundström Bil
    Som vanligt bra bemötande och garantiåtagandet sköttes som det borde. Läs mer
  • 2020-02-14

Robin V skrev om Sundström Bil
    Superbra service! Jättetrevlig och seriös personal och är dessutom riktigt nöjd med bilen, vilket ändå är viktigast. Läs mer
  • OMAR H

2020-02-04

OMAR H skrev om Sundström Bil
    Fick svar på mina frågor efter samtal med Andrée. Bra samtal som kan leda till bilköp.

Hälsningar Omar H Läs mer
  • 2020-02-03

Mikael L skrev om Sundström Bil
    Bra personal. Smidig affär. Väldigt nöjd med bilen jag köpt. Inget att klaga på
    Mvh Mikael Läs mer

Peter I skrev om Sundström Bil
    Då jag bor långt ifrån Sundström Bil så ringde jag när jag sett en BMW på annons och förklarade att jag inte är jättesugen på att köra 50 mil bara för att titta på en bil som kanske inte ser ut som man hoppats på/förväntat sig. Fick ett riktigt trevligt bemötande på telefon av Tony. Han svarade rakt och tydligt på mina frågor. Och ingav förtroende och ärlighet.
    När jag sedan kom för att kolla på bilen, så var den ännu finare än jag hade föreställt mig, och Tony var om möjligt ännu trevligare och tillmötesgående än på telefon, så det var inget att tveka på. Bara att slå till och handla av en bilhandlare med en skön inställning och attityd mot sina kunder.
    Tack för denna gången och hoppas vi får chans att göra affärer igen i framtiden...
    /Peter Läs mer
    2020-01-14 Bo Sundström Bil AB svarar Peter I
    Tack Peter för ditt utförliga svar!
    Vi hoppas att du får många mil i din fina BMW, varmt välkommen åter när det är dags att byta igen.

Göran J skrev om Sundström Bil
    Köpte bil, bra bemött men lite oklart om garantin. Läs mer
    2020-01-13 Bo Sundström Bil AB svarar Göran J
    Hej Göran,

Tråkigt att du inte fått tillräckligt med information kring garantin på bilen.
    På denna Ford som du köpte så ingår det fem års nybilsgaranti (alternativt max 15.000 mil) från och med första dagen bilen är tagen i bruk.
    Detta stod skrivet i annonsen och även på Varudeklarationen som du signerade och fick kopia på.
    Om du däremot vill komma åt garantivillkoren som Ford har så måste du kontakta en Ford återförsäljare.
    Du är varmt välkommen att ringa oss om du har några andra oklarheter kring din bil/bilköp.

Klaes-ove A skrev om Sundström Bil
    Jätte bra motagande ja skulle ha en bil å gick därifrån med en bil å är riktigt nöjd me den. Läs mer
  • 2019-12-06

Kp F skrev om Sundström Bil
    Hej det är en utmärkt bilfirma Andre mycket bra säljare detta är min tredje bil hos dem mvh Kjell Läs mer
  • 2019-11-22

Arne J skrev om Sundström Bil
    Köp av bil, Volvo V 70. Bra bemötande. Allt var ok. Läs mer
  • 2019-10-17

Stefan A skrev om Sundström Bil
    Jag köpte en bil och vart väl omhändertagen, servicen var bra och säljaren trevlig Läs mer
  • 2019-10-06

Louise O skrev om Sundström Bil
    Var inne för att kolla på en ny bil mot inbyte av min ”gamla”. Så himla proffsigt och trevligt bemötande av båda killarna vi mötte. Inte alls påträngande som en del säljare kan vara och lät verkligen oss ta den tid vi behövde. Slutade med att jag åkte därifrån i en superfin ny bil och en väldigt bra känsla! Rekommenderar starkt att göra affärer här. Läs mer
  • 2019-09-26

Anders G skrev om Sundström Bil
    Köpte beg. bil. Trevligt och personligt bemötande.
    Fick bra hjälp och guidning.

Bra bil-diskussion, vilken bil som passar, fördelar och nackdelar med olika märken/modeller.

Kände mig uppmärksammad och bra bemött. Läs mer
  • 2019-09-26

Irma Paulina J skrev om Sundström Bil
    Köpte en begagnad bil
    Trevligt bemötande
    Inga förväntningar
    Nöjd Läs mer
  • 2019-09-04

Malin E skrev om Sundström Bil
    Mycket trevlig försäljare som är tillmötesgående Läs mer
  • 2019-09-03

Helen R skrev om Sundström Bil
    Köpte en skoda superb. Mycket bra bemötande trots att ni snart skulle stänga. Fick mycket bra info samt ärligt bemötande Läs mer
  • 2019-09-02

Joakim O skrev om Sundström Bil
    köpte en bil.
    bra bemötande, skicklig säljare.
    kan rekommendera Sundström bil. Läs mer
  • 2019-08-25

Helene K skrev om Sundström Bil
    En ny bil Seat Ibiza
    Hjälpsam personal, professionell och tillmötesgående försäljare.
    Eftersom vi kom in i butiken sent, tio minuter innan stängning, så var vi inställda på att kanske inte hinna med bilköpet den dagen men försäljaren stressade inte på oss utan tog fram alla papper och genomförde köpet i lugn och ro trots att han fick jobba över. Läs mer
  • 2019-08-17

Ingrid P skrev om Sundström Bil
    Beg Volvo V60 2014.

Bra och snabbt mottagande både på tel och på plats.

Toppenbutik. Läs mer
  • Lisa F

2019-08-15

Lisa F skrev om Sundström Bil
    • Köpte Bil • mycket trevligt bemötande • Hittade flera tänkbara bilar, stort utbud i olika prisklasser. • Allt gick snabbt och smidigt och fick hjälp med det jag behövde. Bytte bil tredje gången på Sundström Bil. Läs mer
  • Sven Gösta E

2019-08-15

Sven Gösta E skrev om Sundström Bil
    Köpt beg (3 år) kombi-bil. Fick provköra och återkomma en vecka senare. Allt fungerade perfekt, mkt nöjd med mitt köp. Rekommenderar dem gärna. Läs mer
  • 2019-08-01

Erika L skrev om Sundström Bil
    Bästa bilfirman! Otroligt proffsigt och tryggt! Detta var min andra bilaffär hos Sundström bil och jag kan verkligen rekommendera dom. Kunnig och trevlig personal och fina bilar. Helnöjd! Läs mer
  • 2019-07-31

Helena Gisela P skrev om Sundström Bil
    Väldigt trevligt och korrekt bemötande på alla sätt och vis. Hjälpsamma och tillmötesgående. Känner mig väldigt nöjd med mitt bilköp. Läs mer
  • Magnus H

2019-07-21

Magnus H skrev om Sundström Bil
    Trevligt bemötande. Var intresserad av en bil i bilhallen, och blev erbjuden att provköra utan problem. Slutade med att jag köpte bilen ifråga.
    Det fanns många bilar att kolla på. Läs mer
  • 2019-07-19

Thomas R skrev om Sundström Bil
    Köpte en Seat Ibiza som jag hade kollat in på Bytbil.com. Jag blev vänligt bemött och kunde provköra bilen direkt. Så jag bestämde mig efter lite kontroller att köpa denna bil. Läs mer
  • 2019-07-18

Robert H skrev om Sundström Bil
    Köpte en lätt begagnad bil och fick ett mycket trevligt bemötande av försäljaren. Allt gick smidigt och bra. Läs mer
  • 2019-07-17

Theresé B skrev om Sundström Bil
    Bra på alla sätt! Rekommenderar dom verkligen! Läs mer
  • 2019-07-04

Jorma R skrev om Sundström Bil
    Köpte bil , blev mycket bra bemött bilen är precis det jag förväntade mig alla var trevliga , fick seriöst intryck av företaget samt personalen Läs mer
  • 2019-07-02

Angelica B skrev om Sundström Bil
    Dålig service och flexibilitet. Inget intresse av att underlätta för kunden Läs mer
    2019-07-02 Bo Sundström Bil AB svarar Angelica B
    Hej Angelica,

Det var tråkigt att höra att det var dålig service? På vilket sätt bemötte mina säljare dig dåligt?
    De två säljarna som hjälpte dig med denna bil vart förvånade över kommentaren, då ni alla tre kom bra överens om bilen du köpte och åkte hem med på samma dag.
    Om du tänker på flexibilitet och underlätta för kunden så tänker du nog på att du ville komma efter stängning, vilket vi får många samtal om i veckan.
    Det är jättesvårt för oss att vara kvar en längre tid efter stängning, då vi är ett liten firma med få anställda.
    Av säkerhetsskäl så kan inte en säljare vara kvar utan det måste vara två vid stängning.
    Jag kan heller inte tvinga mina säljare att vara kvar nästan varje kväll i veckan när de redan jobbar mer än 9 timmar per dag.
    Hoppas du endå har överseende med detta.

• 2019-06-28

Rolf S skrev om Sundström Bil
    Åkte ut till Sundströms Bil på tisdagen första gången och fick ett riktigt bra bemötande, tittade på en V70 för 190k som såg bra ut och passade oss i utrustning mm, dock så var det en halvtimme innan stängning men berättade att vi var intresserade och återkommer dagen efter för att titta lite närmare.
    Så jag och frun åkte dit på onsdagen igen och provkörde bilen som var enligt alla förväntningar och vi bestämde oss för den, förklarade även att vi skulle på semester på fredagen till Gotland och kommer att vara där nere i 7 veckor så det var ganska bråttom med bilköpet, men det var inga problem, tar typ bara 20min att fixa.
    Dock såg vi efter provkörningen att båda framdäcken var ordentligt slitna, inte ens 1,6mm mönster (alltså olagligt att köra med), jag informerade säljaren att han åtminstone får fixa ett par lagliga däck om vi skall köpa bilen, men det kunde han inte fixa, dessa var lagliga och inga problem att köra med tyckte han.
    Efter mycket diskussion så skulle iaf han kolla upp med chefen vad dom kunde göra och återkomma dagen efter, vilket han också gjorde.
    Han förklarade att han kan fixar 2st nya däck av något märke jag aldrig hört talas om (bra/dåliga ingen aning), men skit samma, jag ville bara ha en smidig affär och köpa bilen innan jag drar på semester, är däcken inte okey så kan fixa andra däck senare själv, bilen är iaf laglig.
    Men då kom det såklart fram att dom inte kunde garantera att däcken hinner komma tills på torsdag/fredag! Tillbaka på ruta ett! Det innebär att vi får köpa bilen med olagliga däck eller vara utan bil, kan ju inte dra iväg med fullpackad ny bil på semester med olagliga däck, så jag föreslog då att dom kanske kunde dra ner priset typ 2000:- så köper jag däck själv, är ju inte så svårt att få tag i däck i Sthlms området precis, men nej det gick inte (inte ens en fundering på det), så det jag har att välja på är att köpa bilen med olagliga däck och få dessa bytta om 7 veckor efter semestern eller skippa bilköpet.
    Valet är ganska enkelt! Ingen ny bil till sommaren.
    Så nu vill jag bara lyfta ett varningens finger för Sundströms Bil i Haninge, kan man inte vara mer tillmötesgående en kund som vill köpa en bil för 190 000:- att den levereras med lagliga däck, där jag även föreslog begagnade däck eller plocka ett par andra däck + fälg från en annan bil (enkelt) eller bara däcken från en annan bil, eller enklast bara dra ner priset typ 2000:- så kunde jag ha köpt egna däck hos någon däckfirma och fått dessa monterade innan semestern själv). Hade dom skött det snyggt så hade köpet varit i hamn och alla glada över en smidig affär.
    Om ett par däck ger så mycket strul så kan jag bara tänka mig vilket strul det skall bli om något annat går sönder under garantitiden, vågar inte ens tänka tanken. Nä ingen bil för mig hos en sådan bilhandlare, hoppas ingen annan heller går på den handlaren för om något sönder så lär det bli problem och en massa tjafs.

/Roffa Läs mer
    2019-07-02 Bo Sundström Bil AB svarar Rolf S
    Hej Rolf, tack för din feedback.
    Jag vill även att våra RECO läsare ska få vår sida av denna situation.
    Precis som du säger så erbjöd vi dig 2st nya däck (Achilles 800Kr styck) som vi förhoppningsvis kunde montera innan Fredagens slut, om inte så kunde du komma tillbaka vid senare tillfälle och få dessa monterade, då däcken som satt på var uppmätta till 2.5-3mm fram, alltså EJ olagliga att köra på, men fortfarande inga bra däck.
    Du föreslog samtidigt som vi pratade om däcken att du villa pruta 2000:- eller få nya däck, och det var då vi kom överrens om två nya däck, efter detta så talades det aldrig med om någon prisjustering, då hade vi givetvis dragit ner 2000:- så att du kunde få bilen levererad på Fredagen.
    Det sista samtalet vi hade med dig talades det om att du ville köpa däcken själv och hämta de tvåa nya däcken vi hade till dig efter semestern och att du även hade hittat en bil hos en annan handlare som du var intresserad av, därefter vart det helt tyst.
    Däcken gav inte mycket strul alls som du anser, vi köpte nya däck 30 min efter du provkört bilen. Hade du istället för att lägga ner tid att skriva en kommentar här på Reco i Fredags, kontaktat oss igen så hade allting varit löst i tid.
    Vi har inget strul med våra garantiärenden, vi använder oss av Autoconcept som är väldigt duktiga med att hantera garantiärenden.

2019-07-02 Rolf S svarar Bo Sundström Bil AB
    Hej Andrée.

Vill gärna också svara på detta. Precis som jag skrev så erbjöd ni mig däck, men kl 12.25 den 28:e juni (fredag, några timmar innan vi skall åka) så fick jag ett mail från er (Kevin) där det står
    "Hej! Försökt ringa men kom ej fram. Men vi har tyvärr inte fått några vinter hjul än."
    Vad jag nu skall med vinterhjul till mitt i sommaren, förmodligen felskrivet eller ett förskrivet mail.

Sen att dom var 2,5-3mm är bullshit, vi köpte en däckmätare på Jula och när vi var hos er på torsdagen så mätte vi däcken på 2 ställen och dom var 1,4mm och 1,7mm på dom två ställen, tyvärr tog jag inte upp det med säljaren då han erbjöd oss nya däck.

När jag föreslog att dra ner priset så gick det inte då ni påstod att däcken som satt på var lagliga, efter diskussion så sa Kevin att han skulle prata med chefen om nya däck. Dagen efter när vi kom tillbaka fick jag beskedet att däck var beställda men att ni kanske inte han få dessa tills vi åkte på semestern. När vi då föreslog att dra ner priset IGEN så vart det tvärt nej då däcken var beställda redan. Att dra ner priset var absolut inte tänkbart, föreslog ett antal gånger att dra ner priset eller att plocka ett par begagnade däck då det var bråttom.

Däcken gav väldigt mycket strul för mig, borde inte vara strul när man köper bil för 190 000:-. Hade det varit en smidig lösning så hade ni själva föreslagit att sänka priset, då ni förmodligen själva visste att ni hade svårt att få tag i däck, då hade vi kunnat köpa däck själva, ni visste gott och väl att vi hade bråttom då vi åkte på semester till Gotland på fredagen och har en båt att passa, alltså inte tid för att vara ovetande om bilen är laglig eller inte.
    Ni kanske hoppades på att vi skulle köpa däcken med dåliga däck?

/Roffa
    2019-07-03 Bo Sundström Bil AB svarar Rolf S
    Hej Rolf,

Vill du föra vidare en diskussion så är du varmt välkommen att ringa mig på 087770345.

Mvh Andrée
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-06-18

Mtb C skrev om Sundström Bil
    V60 helt enligt drömspec med grym service.
    Rekomenderas Läs mer
  • 2019-06-05

Göran B skrev om Sundström Bil
    Jag köpte en begagnad Volvo V70. Ersättningsbil efter att får förra bilen påkörds och kvaddad när den stod parkerad på gatan i Bromma där vi bor. Vi sökte specifikt en V70 med Euro6 motor. Försäljaren var påläst, dels om sortimentet i lager, dels om aktuella utrustningsnivåer!
    Därmed blev valet rätt lätt.
    Jag anser att företaget och säljaren gjorde ett professionell och effektivt jobb! Läs mer
  • 2019-05-03

Karin A skrev om Sundström Bil
    Jag köpte en Kia Rio. Säljaren var intresserad och svarade på alla frågor. Köpet gick smidigt Läs mer

Markörgatan 5, 136 44 Handen