Sundström Bil

Markörgatan 5, 136 44 Handen — Visa karta

Välkommen till Sundström Bil!

Vi är bilhandlaren du ska vända dig till om du vill ha bättre begagnade bilar med bra ägarhistorik. Våra bilar kommer ofta från banker, finansbolag och enskilda företag. På vår hemsida kan du hitta ett brett utbud av våra bilar i lager och behöver du hjälp med finansiering så har vi ett tätt samarbete med DNB Bank. Med bra finansieringslösningar, försäkringar och garantier kan du vara trygg i ett bilköp hos oss. Hos oss på Sundström Bil har du alltid försäkringsgaranti inkluderat i priset om du köper bil för över 90.000.

Välkommen att rulla in med din gamla och ut med din nya bil.
Mån-Tor: 10:00-18:00
Fre: 10:00-17:00
Lör: 11:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 63 kunder tycker om Sundström Bil

• 2019-10-06

Louise O skrev om Sundström Bil
    Var inne för att kolla på en ny bil mot inbyte av min ”gamla”. Så himla proffsigt och trevligt bemötande av båda killarna vi mötte. Inte alls påträngande som en del säljare kan vara och lät verkligen oss ta den tid vi behövde. Slutade med att jag åkte därifrån i en superfin ny bil och en väldigt bra känsla! Rekommenderar starkt att göra affärer här. Läs mer
  • 2019-09-26

Anders G skrev om Sundström Bil
    Köpte beg. bil. Trevligt och personligt bemötande.
    Fick bra hjälp och guidning.

Bra bil-diskussion, vilken bil som passar, fördelar och nackdelar med olika märken/modeller.

Kände mig uppmärksammad och bra bemött. Läs mer
  • 2019-09-26

Irma Paulina J skrev om Sundström Bil
    Köpte en begagnad bil
    Trevligt bemötande
    Inga förväntningar
    Nöjd Läs mer
  • 2019-09-04

Malin E skrev om Sundström Bil
    Mycket trevlig försäljare som är tillmötesgående Läs mer
  • 2019-09-03

Helen R skrev om Sundström Bil
    Köpte en skoda superb. Mycket bra bemötande trots att ni snart skulle stänga. Fick mycket bra info samt ärligt bemötande Läs mer
  • 2019-09-02

Joakim O skrev om Sundström Bil
    köpte en bil.
    bra bemötande, skicklig säljare.
    kan rekommendera Sundström bil. Läs mer
  • 2019-08-25

Helene K skrev om Sundström Bil
    En ny bil Seat Ibiza
    Hjälpsam personal, professionell och tillmötesgående försäljare.
    Eftersom vi kom in i butiken sent, tio minuter innan stängning, så var vi inställda på att kanske inte hinna med bilköpet den dagen men försäljaren stressade inte på oss utan tog fram alla papper och genomförde köpet i lugn och ro trots att han fick jobba över. Läs mer
  • 2019-08-17

Ingrid P skrev om Sundström Bil
    Beg Volvo V60 2014.

Bra och snabbt mottagande både på tel och på plats.

Toppenbutik. Läs mer
  • Lisa F

2019-08-15

Lisa F skrev om Sundström Bil
    • Köpte Bil • mycket trevligt bemötande • Hittade flera tänkbara bilar, stort utbud i olika prisklasser. • Allt gick snabbt och smidigt och fick hjälp med det jag behövde. Bytte bil tredje gången på Sundström Bil. Läs mer
  • Sven Gösta E

2019-08-15

Sven Gösta E skrev om Sundström Bil
    Köpt beg (3 år) kombi-bil. Fick provköra och återkomma en vecka senare. Allt fungerade perfekt, mkt nöjd med mitt köp. Rekommenderar dem gärna. Läs mer
  • 2019-08-01

Erika L skrev om Sundström Bil
    Bästa bilfirman! Otroligt proffsigt och tryggt! Detta var min andra bilaffär hos Sundström bil och jag kan verkligen rekommendera dom. Kunnig och trevlig personal och fina bilar. Helnöjd! Läs mer
  • 2019-07-31

Helena Gisela P skrev om Sundström Bil
    Väldigt trevligt och korrekt bemötande på alla sätt och vis. Hjälpsamma och tillmötesgående. Känner mig väldigt nöjd med mitt bilköp. Läs mer
  • Magnus H

2019-07-21

Magnus H skrev om Sundström Bil
    Trevligt bemötande. Var intresserad av en bil i bilhallen, och blev erbjuden att provköra utan problem. Slutade med att jag köpte bilen ifråga.
    Det fanns många bilar att kolla på. Läs mer
  • 2019-07-19

Thomas R skrev om Sundström Bil
    Köpte en Seat Ibiza som jag hade kollat in på Bytbil.com. Jag blev vänligt bemött och kunde provköra bilen direkt. Så jag bestämde mig efter lite kontroller att köpa denna bil. Läs mer
  • 2019-07-18

Robert H skrev om Sundström Bil
    Köpte en lätt begagnad bil och fick ett mycket trevligt bemötande av försäljaren. Allt gick smidigt och bra. Läs mer
  • 2019-07-17

Theresé B skrev om Sundström Bil
    Bra på alla sätt! Rekommenderar dom verkligen! Läs mer
  • 2019-07-04

Jorma R skrev om Sundström Bil
    Köpte bil , blev mycket bra bemött bilen är precis det jag förväntade mig alla var trevliga , fick seriöst intryck av företaget samt personalen Läs mer
  • 2019-07-02

Angelica B skrev om Sundström Bil
    Dålig service och flexibilitet. Inget intresse av att underlätta för kunden Läs mer
    2019-07-02 Bo Sundström Bil AB svarar Angelica B
    Hej Angelica,

Det var tråkigt att höra att det var dålig service? På vilket sätt bemötte mina säljare dig dåligt?
    De två säljarna som hjälpte dig med denna bil vart förvånade över kommentaren, då ni alla tre kom bra överens om bilen du köpte och åkte hem med på samma dag.
    Om du tänker på flexibilitet och underlätta för kunden så tänker du nog på att du ville komma efter stängning, vilket vi får många samtal om i veckan.
    Det är jättesvårt för oss att vara kvar en längre tid efter stängning, då vi är ett liten firma med få anställda.
    Av säkerhetsskäl så kan inte en säljare vara kvar utan det måste vara två vid stängning.
    Jag kan heller inte tvinga mina säljare att vara kvar nästan varje kväll i veckan när de redan jobbar mer än 9 timmar per dag.
    Hoppas du endå har överseende med detta.

• 2019-06-28

ROLF S skrev om Sundström Bil
    Åkte ut till Sundströms Bil på tisdagen första gången och fick ett riktigt bra bemötande, tittade på en V70 för 190k som såg bra ut och passade oss i utrustning mm, dock så var det en halvtimme innan stängning men berättade att vi var intresserade och återkommer dagen efter för att titta lite närmare.
    Så jag och frun åkte dit på onsdagen igen och provkörde bilen som var enligt alla förväntningar och vi bestämde oss för den, förklarade även att vi skulle på semester på fredagen till Gotland och kommer att vara där nere i 7 veckor så det var ganska bråttom med bilköpet, men det var inga problem, tar typ bara 20min att fixa.
    Dock såg vi efter provkörningen att båda framdäcken var ordentligt slitna, inte ens 1,6mm mönster (alltså olagligt att köra med), jag informerade säljaren att han åtminstone får fixa ett par lagliga däck om vi skall köpa bilen, men det kunde han inte fixa, dessa var lagliga och inga problem att köra med tyckte han.
    Efter mycket diskussion så skulle iaf han kolla upp med chefen vad dom kunde göra och återkomma dagen efter, vilket han också gjorde.
    Han förklarade att han kan fixar 2st nya däck av något märke jag aldrig hört talas om (bra/dåliga ingen aning), men skit samma, jag ville bara ha en smidig affär och köpa bilen innan jag drar på semester, är däcken inte okey så kan fixa andra däck senare själv, bilen är iaf laglig.
    Men då kom det såklart fram att dom inte kunde garantera att däcken hinner komma tills på torsdag/fredag! Tillbaka på ruta ett! Det innebär att vi får köpa bilen med olagliga däck eller vara utan bil, kan ju inte dra iväg med fullpackad ny bil på semester med olagliga däck, så jag föreslog då att dom kanske kunde dra ner priset typ 2000:- så köper jag däck själv, är ju inte så svårt att få tag i däck i Sthlms området precis, men nej det gick inte (inte ens en fundering på det), så det jag har att välja på är att köpa bilen med olagliga däck och få dessa bytta om 7 veckor efter semestern eller skippa bilköpet.
    Valet är ganska enkelt! Ingen ny bil till sommaren.
    Så nu vill jag bara lyfta ett varningens finger för Sundströms Bil i Haninge, kan man inte vara mer tillmötesgående en kund som vill köpa en bil för 190 000:- att den levereras med lagliga däck, där jag även föreslog begagnade däck eller plocka ett par andra däck + fälg från en annan bil (enkelt) eller bara däcken från en annan bil, eller enklast bara dra ner priset typ 2000:- så kunde jag ha köpt egna däck hos någon däckfirma och fått dessa monterade innan semestern själv). Hade dom skött det snyggt så hade köpet varit i hamn och alla glada över en smidig affär.
    Om ett par däck ger så mycket strul så kan jag bara tänka mig vilket strul det skall bli om något annat går sönder under garantitiden, vågar inte ens tänka tanken. Nä ingen bil för mig hos en sådan bilhandlare, hoppas ingen annan heller går på den handlaren för om något sönder så lär det bli problem och en massa tjafs.

/Roffa Läs mer
    2019-07-02 Bo Sundström Bil AB svarar ROLF S
    Hej Rolf, tack för din feedback.
    Jag vill även att våra RECO läsare ska få vår sida av denna situation.
    Precis som du säger så erbjöd vi dig 2st nya däck (Achilles 800Kr styck) som vi förhoppningsvis kunde montera innan Fredagens slut, om inte så kunde du komma tillbaka vid senare tillfälle och få dessa monterade, då däcken som satt på var uppmätta till 2.5-3mm fram, alltså EJ olagliga att köra på, men fortfarande inga bra däck.
    Du föreslog samtidigt som vi pratade om däcken att du villa pruta 2000:- eller få nya däck, och det var då vi kom överrens om två nya däck, efter detta så talades det aldrig med om någon prisjustering, då hade vi givetvis dragit ner 2000:- så att du kunde få bilen levererad på Fredagen.
    Det sista samtalet vi hade med dig talades det om att du ville köpa däcken själv och hämta de tvåa nya däcken vi hade till dig efter semestern och att du även hade hittat en bil hos en annan handlare som du var intresserad av, därefter vart det helt tyst.
    Däcken gav inte mycket strul alls som du anser, vi köpte nya däck 30 min efter du provkört bilen. Hade du istället för att lägga ner tid att skriva en kommentar här på Reco i Fredags, kontaktat oss igen så hade allting varit löst i tid.
    Vi har inget strul med våra garantiärenden, vi använder oss av Autoconcept som är väldigt duktiga med att hantera garantiärenden.

2019-07-02 ROLF S svarar Bo Sundström Bil AB
    Hej Andrée.

Vill gärna också svara på detta. Precis som jag skrev så erbjöd ni mig däck, men kl 12.25 den 28:e juni (fredag, några timmar innan vi skall åka) så fick jag ett mail från er (Kevin) där det står
    "Hej! Försökt ringa men kom ej fram. Men vi har tyvärr inte fått några vinter hjul än."
    Vad jag nu skall med vinterhjul till mitt i sommaren, förmodligen felskrivet eller ett förskrivet mail.

Sen att dom var 2,5-3mm är bullshit, vi köpte en däckmätare på Jula och när vi var hos er på torsdagen så mätte vi däcken på 2 ställen och dom var 1,4mm och 1,7mm på dom två ställen, tyvärr tog jag inte upp det med säljaren då han erbjöd oss nya däck.

När jag föreslog att dra ner priset så gick det inte då ni påstod att däcken som satt på var lagliga, efter diskussion så sa Kevin att han skulle prata med chefen om nya däck. Dagen efter när vi kom tillbaka fick jag beskedet att däck var beställda men att ni kanske inte han få dessa tills vi åkte på semestern. När vi då föreslog att dra ner priset IGEN så vart det tvärt nej då däcken var beställda redan. Att dra ner priset var absolut inte tänkbart, föreslog ett antal gånger att dra ner priset eller att plocka ett par begagnade däck då det var bråttom.

Däcken gav väldigt mycket strul för mig, borde inte vara strul när man köper bil för 190 000:-. Hade det varit en smidig lösning så hade ni själva föreslagit att sänka priset, då ni förmodligen själva visste att ni hade svårt att få tag i däck, då hade vi kunnat köpa däck själva, ni visste gott och väl att vi hade bråttom då vi åkte på semester till Gotland på fredagen och har en båt att passa, alltså inte tid för att vara ovetande om bilen är laglig eller inte.
    Ni kanske hoppades på att vi skulle köpa däcken med dåliga däck?

/Roffa
    2019-07-03 Bo Sundström Bil AB svarar ROLF S
    Hej Rolf,

Vill du föra vidare en diskussion så är du varmt välkommen att ringa mig på 087770345.

• 2019-06-18

Mtb C skrev om Sundström Bil
    V60 helt enligt drömspec med grym service.
    Rekomenderas Läs mer
  • 2019-06-05

Göran B skrev om Sundström Bil
    Jag köpte en begagnad Volvo V70. Ersättningsbil efter att får förra bilen påkörds och kvaddad när den stod parkerad på gatan i Bromma där vi bor. Vi sökte specifikt en V70 med Euro6 motor. Försäljaren var påläst, dels om sortimentet i lager, dels om aktuella utrustningsnivåer!
    Därmed blev valet rätt lätt.
    Jag anser att företaget och säljaren gjorde ett professionell och effektivt jobb! Läs mer
  • 2019-05-03

Karin A skrev om Sundström Bil
    Jag köpte en Kia Rio. Säljaren var intresserad och svarade på alla frågor. Köpet gick smidigt Läs mer
  • 2019-04-30

Helena W skrev om Sundström Bil
    Skäliga priser, bra garantier och trevlig personal! Läs mer
  • 2019-04-30

David B skrev om Sundström Bil
    Bra service, smidigt och enkelt köp. Allt topp, rekommenderas! Läs mer
  • 2019-04-15

Anna J skrev om Sundström Bil
    Jag köpte en Opel corsa hos er för tio år sen och den har varit suverän . Bemötandet jag fick då var också suveränt! Därför kom jag nu tillbaka när jag behövde ny bil och även denna gång var bemötandet suveränt!
    Tack! Läs mer
  • 2019-04-06

Liselotte N skrev om Sundström Bil
    Köpte en Volvo v60 nyligen och lämna min Golf i inbyte. Vänligt och trevligt bemött...Inga konstigheter överhuvudtaget, nöjd hela vägen igenom köpet. Kan inget annat än rekommendera! Läs mer
  • 2019-04-04

Mattias S skrev om Sundström Bil
    Snabbt, proffsigt bemötande, trevliga säljare som verkar ärliga. Läs mer
  • 2019-04-02

Niklas J skrev om Sundström Bil
    Snabbt och smidigt bilköp! Bra öppettider och stort utbud. Läs mer
  • 2019-02-21

Dick B skrev om Sundström Bil
    Bytte in ek Kia och köpte en Volvo V70, smidig affär, lättsam personal.
    Totalt en bra upplevelse. Läs mer
  • 2019-02-19

Camilla A skrev om Sundström Bil
    Köpte en Volvo V60.
    Trevligt bemött. Säljaren var inte påflugen eller stressad.
    Enl ovan.
    Kunnig säljare, trevlig och rak. Inget bullshit. 👍😊 Läs mer
  • 2019-02-18

Ronnie F skrev om Sundström Bil
    Bil hur bra som helst dom är kunniga å trevliga Läs mer

Michel L skrev om Sundström Bil
    Köpte en Volvo V70, vart bra bemött och är jättenöjd. Läs mer

Svante J skrev om Sundström Bil
    Nyckel till bilen
    Blev korrekt mött
    Inget att klaga på Läs mer

Hans D skrev om Sundström Bil
    Trevligt bemötande. Nöjd med bilen so far. Kunde fått mer för den jag lämnade i inbyte. Läs mer

Patrik H skrev om Sundström Bil
    Köpte en V60. mkt bra bemött, höll vad man lovade. Läs mer
  • 2019-02-12

Hans I skrev om Sundström Bil
    Begagnad bil, korrekt bemött, kontaktad av säljare snabbt utan att vara påträngande Läs mer
  • 2018-12-22

David H skrev om Sundström Bil
    Tillmötesgående och bra priser ! Läs mer
  • 2018-11-07

Camilla K skrev om Sundström Bil
    Mycket bra bemötande och ärlig, trevlig personal.
    Supernöjd med min bil och fick ett års garanti. Läs mer
  • 2018-08-16

Ulf F skrev om Sundström Bil
    Trevlig personal, bra pris på bilen (Volvo) och det ingick 1 års garanti. Läs mer
  • 2018-08-12

Adrian W skrev om Sundström Bil
    Köpte en bil där förra månaden, och är jättenöjd med bil och bemötandet. Jag fick hjälp av två säljare som Var mycket trevliga. Eftersom jag hade läst här innan så frågade jag vem den ”sura gubben” är så är det tydligen han som ordnar med papper i bakrunden men det är ingen säljare så han behöver man inte ha kontakt med. Jag kan varmt rekommendera Sundström bil och de yngre säljarna! Läs mer
  • Tomas N

2018-07-19

Tomas N skrev om Sundström Bil
    Fick en godtagbar förklaring så jag tar bort min tidigare recension Läs mer
  • 2018-07-17

Mika O skrev om Sundström Bil
    Riktigt dålig service och bemötande.Jag hade pengar och ville köpa en Volvo V60 och säljaren svarade: "Det kan du får göra för 159,900:-" Det var allt........jag köpte en Passat någonstans annars. Läs mer
    2018-07-20 Bo Sundström Bil AB svarar Mika O
    Hej Mika,

Vi hade en längre mailkonversation med dig där vi förklarade ingående hur du gör när du exporterar en bil till Finland.
    Vi Sålde bilen du var intresserade av, och vi fick då till svar att du kunde tänkta dig en annan bil istället.
    Vi svarade med att det får du göra, den kostar 159.000:-.

Det var allt!
    Vi fick efter det en kommentar på Reco som vi inte förstår?
    Väldigt tråkigt för vår del då vi bara har svarat på dina frågor per Mail.

• 2018-03-09

Ola M skrev om Sundström Bil
    När det gäller Bo Sundström Bil så borde det finnas minuspoäng på Recos skala.
    Gubben borde gå en charmkurs. otrevligare bemötande får man leta efter.

/ Ola Läs mer
  • Musse A

2018-03-01

Musse A skrev om Sundström Bil
    Riktigt dålig service och bemötande. Säljaren tog inte ens kontakt och var riktig dålig . Läs mer
  • 2016-11-18

Roland skrev om Sundström Bil
    Otrevligare bemötande får man leta länge efter. Då menar jag specifikt den "äldre herren" som nämns i tidigare inlägg. Man får absolut inte ställa några frågor om bilarna, då blir man dumförklarad, t.ex om man inte är 100% insatt i Volvo och frågar vad skillnaden mellan summum och momentum är...

Frågar du om du får provköra den vill du eventuellt vill köpa så blir man bemött med suckar och kommentarer

Till slut gick vi bara därifrån Läs mer
  • 2015-09-05

Roger M skrev om Sundström Bil
    Köpte en Skoda Octavia där för några år sedan. Det enda felet var att firman glömde att upplysa mig om att det var dags för service då de angav att serviceintervallet var 3000 mil och inte 1500 vilket jag upptäckte efter 1500 mil. Jag fick skylla mig själv helt enkelt.
    Bilen var det inga problem med utan den har rullat på bra. Men det är nu dags att byta bil. Jag såg ut ett intressant objekt och gav mig dit. Väl på plats får jag tala med en säljare som förklarar att de inte kan garantera att dieselvärmaren fungerar eller att elen till släpet fungerar. Jag får också veta att inte kan de köpa in en släpvagn för att kolla elen. Jag gav mig inte in i en diskussion om att använda mätverktyg för en hundring eller fråga varför de inte kunde ge mig mer än en månads garanti.
    Var idag hos en annan bilhandlare med mycket mer kundfokuserat och som med glädje svarade på frågor och lyssnade in mig och min fru. En lika ny bil som hos Sundströms bil ger en månads garanti kan de erbjuda 2 år på. Läs mer
  • Christopher R

2014-11-21

Christopher R skrev om Sundström Bil
    Nybliven ägare av en v70 2.5 ft, de sa att de var performance stereo, när jag slog på stereon var det high performance, lite bättre med andra ord. Bilen jag köpte håller några hundringar under listpris hos bilhandlare, men min var verkligen topp, känns som en ny bil. Har inte kört långt än men bilen känns genomsolid. Superproffsigt och bekymmersfritt handläggande av Tommy, vi hade dessutom bilstöd från försäkringsbolaget(handikappbidrag), som han hanterade på ett förträffligt sätt.rekommenderas!

Kan tydligen inte rejta 2 ggr, så jag fyller på mitt gamla inlägg, men köpte vår nya v70 d4 självklart röd i dagarna, som bonus satt det en fast monterad gps, tack för det. Som vanligt en bra bil till ett bra pris, alltid med bra historik. Supernöjd!!! Läs mer
  • 2014-10-19

Mattias S skrev om Sundström Bil
    Hej
    Hoppas någon som är på väg till Sundströms bil läser detta.
    Tittade på en V70 2012 Drive. Den var mycket fin och ett bra pris. Dock ett stort stenskott med en klisterlapp på. Säljaren säger, -"Inga problem det där fixar ni sen när ni köpt bilen. Bara att åka till en bilglasverkstad, det går på försäkringen och ingen självrisk utgår!"
    Vi hittar ett litet stenskott till men köper bilen efter vad säljaren sa.
    Hos Ryds bilglas hittar de ytterligare två små stenskott (visst borde vi kollat lite noggrannare) och då lagar den inte utan det är byte av ruta som gäller. Då behövs en Skadeanmälan från tidigare ägare. Bilglasfirman suckar, vissa oseriösa bilfirmor gör så här säger de.

Ringer säljaren på Sundströms bil och berättar detta. Då förnekar säljaren att han nämnde försäkring. Nu säger han att han sa -"det går att laga"! Någon ersättning eller Skadeanmälan kommer vi inte få!!!
    Ord mot ord som både jag och min sambo hörde honom säga yada yada yada.
    Jag ber att få prata med chefen och blir då kopplad till en gubbe. När jag drar detta och säger att detta är försäkringsbedrägeri tror jag gubben håller på att för en hjärnblödning, börjar skrika om att det håller dom verkligen inte på med...

Vad göra, 8600 kr kostar en ny ruta.
    Det är nu anmält till Arn.
    Köp inte bil där. Om ni ändå vill köpa för priset är bra så kör iväg och testa bilen innan, om ni får? Läs mer
  • Åsa W

2014-08-14

Åsa W skrev om Sundström Bil
    Var där i går för att titta på en bil och provköra. Kom 30 min innan stängning och möttes av två glada unga killar som med glädje lotsade runt mig, visade bilar enligt mina krav och lät mig provköra en som föll mig i smaken. Inga sura miner, inget gnäll utan bara positivitet och glädje! Läs mer
  • 2013-08-28

Verifierad kundrelation
    Erik E skrev om Sundström Bil
    Dålig bilfirma med dålig service, Inga garantier,Fastpris fast man hittar massa fel dom inte sett/vetat om. inga vinterhjul till bilarna och helt oförstående att man gärna vill ha vinterhjul på bilen när det är 50cm snö på vägarna och mitt i januari. Bara köra försiktigt till en däck verkstad fick man som svar. Har flera bekanta som varit hos dessa och fått likvärdig bemötande. Charmkurs hjälper inte i detta fall. Fel folk på fel plats. Som tidigare talare sagt,KÖP INGET AV DESSA PAJASAR ! Läs mer

Markörgatan 5, 136 44 Handen