Sundström Bil

Välkommen till Sundström Bil!

Vi är bilhandlaren du ska vända dig till om du vill ha bättre begagnade bilar med bra ägarhistorik. Våra bilar kommer ofta från banker, finansbolag och enskilda företag. På vår hemsida kan du hitta ett brett utbud av våra bilar i lager och behöver du hjälp med finansiering så har vi ett tätt samarbete med DNB Bank. Med bra finansieringslösningar, försäkringar och garantier kan du vara trygg i ett bilköp hos oss. Hos oss på Sundström Bil har du alltid försäkringsgaranti inkluderat i priset om du köper bil för över 90.000.

Välkommen att rulla in med din gamla och ut med din nya bil.

Läs vad 176 kunder tycker om Sundström Bil 2

2022-08-01 Insamlad av företaget
    Blev väldigt bra bemött av Sundströms Bil,
    Jag berättade om min bil och att jag var intresserad att byta med en de hade till salu. Eftersom jag bor på Öland gjorde vi upp affären på telefon. Körde fram och tillbaka på en dag, Sundströms bil håll sitt avtal till 100%.
    //Lars
    2022-07-10 Insamlad av företaget
    Väldigt bra säljare, öppet och ärligt.
    2022-06-10 Insamlad av företaget
    Hittills allt bra. Vi får se vad som sker framöver.
    Köpte begagnad bil,
    Väldigt nöjd med hela processen.
    Jag kommer gärna tillbaka.

Tack
    2022-06-10 Insamlad av företaget
    Vi blev väl bemötta, tyvärr fick vi inte provköra bilen den dagen vi besökte er men ett gott intryck å vi skriver papper ändå å åter på måndagen så kör vi hem med den nya Volkswagen Passat🤩🤩🤩
  • 2022-06-10 Insamlad av företaget
    Jag hade en kort men alldeles utmärkt deal med Micke på Sundströms bil
    2022-04-29 Insamlad av företaget
    Bästa service någonsin. Allt gick smidigt och mer än mina förväntningar. Bilen rullar fint och definitivt kommer komma tillbaka för mer bil affärer i framtiden.
    2022-04-29 Insamlad av företaget
    Trevligt, smidigt och ärligt bemötande.
    2022-04-03 Insamlad av företaget
    Snabba svar och bra bemötande. Bara plus. /Jörgen
    2022-04-01 Insamlad av företaget
    Tillmötesgående men inte krängande. Snabbt, smidigt och trevligt köp!
    Hej köpt en bil
    Väldigt bra bemöt
    Ock hjälpsam
  • 2022-04-01 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande och smidig affär.
    2022-04-01 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande, smidig affär. Känner mig trygg med bilaffären. Håller överenskommelse. Kommer definitivt köpa fler bilar här!
  • 2022-03-06 Insamlad av företaget
    Bra bemötande när vi kom dit och även förre via mejl. Bilen i jättebra skick med många kort och detaljer på nätet.
  • 2022-03-04 Insamlad av företaget
    Mycket professionellt och korrekt
    2022-03-04 Insamlad av företaget
    Bilen E kalas ren och fräsch och gå ut som en klocka bästa bilaffären jag gjort på flera årÄr det säkert stamkund hos er nu
    2022-03-04 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, köpt mina senaste 4 bilar där.
    rekomenderas.
    2022-03-03 Insamlad av företaget
    Köpte en begagnad bil i april och fick med 1 års garanti från Autoconcept. Sen brakade den fabriksmonterade dieselvärmaren efter lite mer än 10 månader efter köp och detta ville varken åf eller ac ta på sig. Idag efter över 1 1/5 månads tjafs fick jag stå för det själv via mitt egna försäkringsbolag 13.500kr!
    Jobbat med vilvobilar i 15 år hos generalagent, åf och nu på finanssidan och jag har tagit kontakt med programmet Plus för att det här inte ska hända fler kunder!
    Uselt från både återförsäljaren och deras samarbetspartner Autoconcept.
    Jag kommer att återkomma med mer om detta
    Hej Micaela,
    Det var tråkigt att du valde att ge oss ett dåligt omdöme här på Reco när vi endast har försökt hjälpa dig för hur du kan gå tillväga i vår mailkonversation, och efter nedan mail har vi inte fått någon återkoppling från dig först nu här på Reco.
    Våra läsare här på Reco ska även få ta del av det mailet vi senast skrev till dig, här nedan.
    Eftersom varken ARN eller verkstaden har hört av sig till oss så kan vi endast utgå ifrån att vi har gjort allting rätt i det här fallet.
    Att du sedan i ren frustration har kontaktat plus, för att på något sätt smutskasta oss, är mycket beklagligt.

Mail till Micaela 16/2:
    Jag vet inte om du har fått något mer svar från Autoconcept, men jag svarar hur som helst från vårt håll hur vi ser på detta.
    Vid säljtillfället av Volvo V40 fungerade dieselvärmaren utan problem, vi har både testat denna och varudeklarationen visar heller inga fel på dieselvärmaren.
    Bilen har nu brukats i mer än nio månader från säljtillfället och vi har inte fått några klagomål under vintern att det ska ha varit fel på din dieselvärmare.
    Första klagomålet kom till oss den 7/2. Vi har enligt konsumentköplagen mer eller mindre krav att åtgärda problem som visar sig inom 6 månader efter köpet.
    I det här fallet så har du fått problem med dieselvärmaren efter 6 månader, vilket gör att den som felsöker/du som kund ska kunna bevisa för oss att problemet fanns där för 9 månader sedan, vilket vi har svårt att förstå att det ska ha funnits då den har fungerat hela tiden fram tills nu.
    En dieselvärmare är något som kan gå sönder beroende på hur den brukas, utav föraren, ett exempel är denna artikel https://www.vibilagare.se/forum/vi-bilagares-forum/fel-problem-och-gor-det-sjalv/dieselvarmare-branslevarmare-problem .
    Vi kan inte rätta oss efter Konsumentverkets tycken och tankar, då dom varken är en bilverkstad och är partiska med konsumenterna.
    Vi går alltid efter regelboken och hur mycket vi än vill hjälpa våra kunder, så kan vi heller inte ta kostnader som vi inte anser oss skyldiga till att ta.
    Jag tycker att du ska ta detta vidare till ARN om du känner att vi gör en felbedömning, vi rättar oss givetvis efter deras beslut.

/Andrée
    2022-02-04 Insamlad av företaget
    Bra, trevligt och proffsigt bemötande vid köp av bil, från alla tre säljarna som var där. Kommer gärna tillbaka dit och rekommenderar dem till andra som behöver köpa bil.
    2022-01-09 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och trevlig försäljare. Företaget levde upp till mina förväntningar.
    2021-12-03 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande utan att vara "gåpåig".
    Vi är nöjda
    2021-11-17 Insamlad av företaget
    Mycket hjälpsamma bra bemötande en volvo!
    2021-11-07 Insamlad av företaget
    Jag upplevde att säljarna var kunniga om bilarna de hade till försäljning. De lyssnade in mina önskemål och försökte matcha med lämplig bil. De hade ett lågmäld och behagligt bemötande. Som kund kände jag mig trygg. Jag köpte en Toyota Aygo som hittills lever upp till förväntningarna.
    2021-11-07 Insamlad av företaget
    Smidig kontakt och seriöst bemötande
    2021-11-05 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande, snabb och smidig affär. Fixade till de saker jag bad om innan leverans.

/Fredrik
  • 2021-09-26 Insamlad av företaget
    Jag köpte en Citroën men hade sett en annan bil på nätet från början , blev besviken för den gick inget bra men är nöjd med den jag köpte
  • 2021-09-26 Insamlad av företaget
    Bra service!

Gott bemötande
  • 2021-09-24 Insamlad av företaget
    Väldigt trevligt bemötande i samband med byte av bil.
    2021-09-03 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande. Förstående till vårt behov av bil och säljer inte på något annat.
    2021-09-03 Insamlad av företaget
    Vi blev bra bemött. Vi hoppades hitta en bil som vi ville ha. Vi hittade en Rave 4 som vi fastnade för och köpte
    2021-08-18 Insamlad av företaget
    När man kom dit så blev man bra bemött. Allt var förberett med papper och så det var bara att hoppa in i bilen och göra en provtur och under tiden så kollade de av mitt inbyte. Köpte en Ford Kuga. De tog hand om på ett bra sätt och det fick en att känna sig bekväm på plats.
    2021-08-16 Insamlad av företaget
    Vi köpte två bilar med inbyte och är mycket nöjda med både bemötande och engagemang. Detta är tredje gången vi köper bil hos er i haninge och återkommer med all säkerhet vi nästa bilbytar tillfälle.
  • 2021-08-14 Insamlad av företaget
    Proffesionellt bemötande och bra service
    2021-08-13 Insamlad av företaget
    Smidigt och bra köp. Trevligt bemötande och bra pris för min inbytesbil. Det enda som kan kommenteras är att en liten genomgång av köpedokumentation m.m. hade gjort köpupplevelsen ännu bättre. Kan varmt rekommenderas.
    2021-07-25 Insamlad av företaget
    Väldigt trevliga och em påträngande säljare. Bara positivt att säga om denna bilhandlare.
    2021-07-25 Insamlad av företaget
    Vänlig och professionell personal som som gick till botten av problemet och löste det snabbt och effektivt.
    2021-07-23 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och service både via mejl och i butik.
    Köpte en Citroen C3 Elle edition.
    Nlöjd!
    2021-07-12 Insamlad av företaget
    Superbra bemötande både innan och efter köp. Rekommenderas varmt!
    2021-07-12 Insamlad av företaget
  • 2021-07-12 Spontant omdöme
    Jag hade aldrig köpt en bil här om jag hade vetat att man skulle bli behandlad på detta sätt. Verkligen trist och besviken hur dom kan behandla deras kunder på detta sätt. Dom ljuger och har noll customer service mentalitet.

Vi köpte en bil härifrån och byte in vår bil. När vi skulle lämna in vår bil så frågade vi specifikt om vem som får tillbaka den nyligen betalda fordonsskatten på den gamla bilen vi bytte in och säljaren Toni ljög och sa att han 'visste inte'. Vi litade på firman och antog att det skulle lösa sig. När vi pratade med Transportstyrelsen så kom det fram att Sundström Bil har fått tillbaka fordonsskatten på gamla bilen. När vi åkte ditt för att ordna upp detta så var dom helt ointresserade att göra rätt och ge tillbaka dessa pengar. Självklart vet dom vem som får tillbaka pengarna när de skriver över bilen på sig själva och sedan ställer av den och hade kunnat informerat oss att vi bör ställa av bilen innan den registreras på dom som nya ägare. Chefen hade heller inget intresse att ordna till situationen och göra oss nöjda oavsett om de inte fysiskt möjligt att ge tillbaka dessa pengar men kunde ha löst det på något annat sätt.

Inte att nämna att motorlampan började lysa på nya bilen efter en vecka som vi inte ens har gjort en grej av. Lita inte på detta företag.
    Erik, Ni försöker lägga skulden på oss för att ni inte har läst igenom MRFs leveransvillkor för personbil, i avtalet ni skrev under på två ställen har ni godkänt dessa villkor, se punkt 5C sida 2, som tydligt säger att fordonskatten tillfaller oss.
    Vi förväntade oss en dålig recension från dig, då ni ville bli ersatt dessa 1078:- i pengar eller drivmedel, för att inte skriva en dålig recension. Som du säkert förstår så handlar det inte om pengarna, utan om att vi köper inte våra kunders recensioner.
    Bilen ifråga vart ni avhjälpta med motorlampan/felet från vårt garantibolag.
    Bilen fick ni nyservad och genomgången dagen innan leverans.
    Men som med alla begagnade varor så kan allt hända, därav ingår garantin i bilarna som vi säljer.

/Andrée
  • 2021-07-07 Spontant omdöme
    Bra bemötande via mail, telefon och på plats. Snabb och smidig affär.
    2021-07-02 Insamlad av företaget
    Uppmärksamma på mig som kund, svarar på frågor och är smidiga i hanteringen.
    2021-07-02 Insamlad av företaget
    Bemötandet på Sundströms var jättebra, kontakt via telefon och mail innan jag bestämde mig för att åka dit och titta på bilen jag hittade på blocket. Kom dit och fick provköra och drygt en timme senare hade jag bytt min Volvo S80 -09 till en Volvo S90 -18. Åkte hem nöjd och glad.
    2021-07-02 Insamlad av företaget
    Snabbt och smidigt köp med toppen service! Vår tredje bil hos Sundströms bil, kan varmt rekommendera detta företag.
    2021-06-13 Insamlad av företaget
    Blev väl bemött, och är mycket nöjd med köpet
    2021-06-08 Insamlad av företaget
    Köpte en bil en Subaru . Den går fint och är bränslesnål men luftkonditioneringen fungerar inte, det var svalt ute när vi hämtade den så det dröjde ett par dagar innan värmen kom och temperaturen närmade sig 30 grader i bilen då blev vi varse att den saknade fungerande AC, vi har fått tid om en vecka hos Mekonomen och det ska gå på garantin så jag hoppas det löser sig. I övrigt är vi nöjda.
  • Lennart S
    skrev om Sundström Bil
    2021-06-08 Insamlad av företaget
    Fungerar inte.....................
    2021-06-07 Insamlad av företaget
    Bilen är toppen, men jag sa att jag skulle ha en dragbil till husvagnen. Jag köpte en Volvo CX 40 2018 års modell. På besiktningspappren var kontroll av drag och el till drag för kryssat som ok. Men det saknades dragkrok. Fick installera en själv för 6850 kr. Känner mig lite lurad. Visste inte om knapparna bak utan trodde bara den var gömd. Knapparna fanns,men som sagt inget att dra med. Tungt att hålla husvagnen i handen.
  • 2021-06-04 Insamlad av företaget
    Trevlig och serviceinriktad personal. Väldigt smidigt köp. Bara positivt att säga
    2021-06-04 Insamlad av företaget
    Vänligt och proffsigt bemötande