Alla kategorier Elbolag Stockholms län Nacka Boo Energi Privatperson

Värmdövägen 657
132 41 Saltsjö-boo — Visa karta

Läs vad 628 kunder tycker om Privatperson

• Daniel M skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Jag får min el via Boo Energi.
    Elleveranser fungerar bra
    Den kooperativa bolagsformer passar mig, och jag
    funderar på att ansöka om delägarskap Läs mer
  • Magnus T skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Kund! Miljömärkt el = tummen upp!! Läs mer
  • Birgitta H skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Jag köper all min el ifrån Boo Energi, det har jag gjort i 40 år. Jag har inte haft någon kontakt på länge, allt bara flyter på. Jag är nöjd, vet ej om det finns något billigare alternativ hos någon annan eller hos Boo.
    Vänligen
    Birgitta Hultberg Läs mer
  • Jonas L skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Fattar inte vad jag betalar för! Läs mer
    2018-11-19 Maria H svarar Jonas L
    Hej Jonas,

Varmt välkommen att höra av dig till oss, så kan vi kika på hur ditt avtal hos oss ser ut.

post@booenergi.se eller telefon 08-747 51 70

• Ruth F skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Mycket bra Elbolag. Aldrig avbrott. Läs mer
    2018-11-19 Maria H svarar Ruth F
    Hej Ruth,

Tusen tack för ditt goda betyg!

• Håkan N skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Fick snabb hjälp med ett brunnet huvudsäkringsskåp mitt i vintern. Gick endast på på två faser och det blev snabbt kallt i huset. Snabb åtgärd på plats och snabbt ett varmt hus igen. Bästa betyg på servicen Läs mer
    2018-11-19 Maria H svarar Håkan N
    Hej Håkan,

Stort tack för att du delar med dig av din historia och tack för ditt goda betyg.
    Skönt att höra att allt är i sin ordning, så du är beredd inför svalare temperaturer.

• Inga-Britt A skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    har endast hushållsel och betalar för nätet fungerar perfekt Läs mer
    2018-11-19 Maria H svarar Inga-Britt A
    Hej Inga-Britt,

Vi blir så glada när ytterligare en femma dyker upp. Stort tack för din fina rekommendation.

• Maj-britt L skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Alltid Trevliga och kunnig Personal !! Läs mer
    2018-11-19 Maria H svarar Maj-britt L
    Hej Maj-Britt,

Tack för bästa betyg, det stärker oss att få höra detta!

• Emil A skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Endast nätleverantör för el. Kan inte välja någon annan. Visst har elen fungerat utan avbrott men det brukar den göra sedan ledningarna grävdes ner. Tycke r avgiften känns ganska hög. Läs mer
    2018-11-19 Maria H svarar Emil A
    Hej Emil,

Tack för att du lämnat en rekommendation till oss på Reco.

Boo Energis tariffer är bland lägsta i Sverige och vi är hela tiden aktiva för att inte tumma på effektivitet och kvalitet.

Elnätsavgiften är baserad på olika saker som t.ex. vårt abonnemang till överliggande nät hos Vattenfall som är dels fast avgift samt en rörlig avgift. På samma sätt sätter vi priset till våra kunder. I avgiften ingår drift och underhållskostnader dygnet runt och året runt beredskap. Vi åtgärdar snabbt eventuella driftstopp.

När det gäller elavtal erbjuder de flesta bolag antingen rörligt eller fast elpris. Vad som är bäst för stunden varierar helt beroende på hur prisbilden sett ut och vad man tror om framtiden. För att slippa göra ett aktivt val och riskera att hamna fel rekommenderar vi Boo-portföljen.

Boo-portföljen är en produkt där vi samlar flera av våra kunders beräknade elvolym till en stor volym. Professionella elhandlare köper el till Boo-portföljen på Elbörsen vid de tidpunkter då de anser att elen är prisvärd. Det ger ett budgeterbart och långsiktigt bra elpris och med låg riskexponering. Skulle du mot förmodan inte vara nöjd har du endast 3 månaders uppsägningstid.

Läsa gärna mer på vår hemsida www.booenergi.se/boo-portfoeljen eller ring/mejla oss, så kan vi berätta mer.
    e-post: post@booenergi.se eller telefon: 08-747 51 70

• Pernilla F skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Boo Energi är vår både el- och nätleverantör.

Grön el är allra viktigaste skälen för att vi valde Boo Energi.
    Snabb på återkoppling.
    bra och tydliga avtalsvillkor.
    Givande medlemsmöte. Läs mer
    2018-11-16 Maria H svarar Pernilla F
    Hej Pernilla,

Stort tack för att du rekommenderar oss!

Vad roligt att du noterat att vi har bra villkor och avtalsformer. Vårt mål är att våra kunder är nöjda och därför stannar kvar hos oss, vi vill inte att våra kunder skall vara uppbundna i svårbegripliga avtal. Varmt välkommen på vårt medlemsmingel onsdagen den 21 november, anmäl dig idag till post@booenergi.se om du har möjlighet att komma.

• Niklas A skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Ni tar ut oförsvarligt höga nätavgifter. Och det är inget försvar att ni är inte ensamma om det. Läs mer
    2018-11-16 Maria H svarar Niklas A
    Hej Niklas,

Tack för att du lämnat ett kommentar till oss, så vi får möjlighet att bemöta ditt låga betyg.

Vi på Boo Energis har bland de lägsta nätavgifterna i Sverige.

Elnätsavgiften är baserad på olika saker som t.ex. vårt abonnemang till överliggande nät hos Vattenfall. Vi betalar Vattenfall en fast och rörlig avgift på samma sätt fakturerar vi våra kunder. Vi behöver ha kunnig personal för att klara drift och underhåll och vi har året runt, dygnet runt beredskap om något skulle hända. Vid driftstörning och vi är på plats snabbt för att hitta felkällan.

Vi ser hela tiden över möjliga anpassningar av abonnemangsavgifterna, hur vi kan effektivisera utan att tumma på kvalitén, då det viktigaste är att vi kan ha ett säkert nät med få eller inga avbrott.

Du är alltid välkommen att höra av dig till oss om med frågor eller om du har en idé om hur vi som leverantör kan bli ännu bättre.

• Daniel K skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Vi köpte el tjänst.

Vi är väldigt nöjda! Läs mer
    2018-11-16 Maria H svarar Daniel K
    Hej Daniel,

Stort tack för er fina rekommendation.

Den kan vi leva på i helgen!

• Vera N skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Vi får el och är nöjda med bemötandet Läs mer
    2018-11-15 Maria H svarar Vera N
    Hej Vera,

Stort tack för din fina rekommendation.

• Stefan G skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Har ingen erfarenhet av Boo Energi annat än de fakturor jag får. Tycker de fungerar bra. Läs mer
  • Bengt S skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    ............................................... Läs mer
    2018-11-20 Maria H svarar Bengt S
    Hej Bengt!

Stort tack för bästa betyg!

• Åke N skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    öö jag köper el. och vill ha allt på samma faktura. Läs mer
  • Björn E skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Så läge jag får ellev. till ett vettigt pris är allt OK vad jag däremot inte tycker om är att man har gått ned till två veckor för betalning innebär att jag kan inte resa bort en längre tid. Läs mer
    2018-11-14 Maria H svarar Björn E
    Hej Björn,

Tack för att du hörde av dig till oss.

Fakturan lämnar Boo Energi den 7:de i varje månad och brukar nå våra kunder den 10:de. Vanligen har vi minst 20 dagars betalningsfrist vilket följer de allmänna avtalsvillkoren (NÄT 2012 K rev) samt (EL 2012 K rev) och det uppskattas av många att fakturan förfaller vid månadsskiftet.

Reser du bort en längre tid har vi olika betalningssätt, vi erbjuder e-faktura,
    e-postfaktura samt autogiro för betalning av fakturan. Har du tillgång till Mina sidor, kan du se vilket belopp som skall betalas. Om något av de alternativen inte fungerar kan du alltid höra av dig till oss så kan vi komma överens om ett anstånd med betalningen.

Hör gärna av dig till vår kundservice per e-post post@booenergi.se alternativt
    08-747 51 70, så hjälper vi dig vidare för det upplägg som passar dig bäst.

• Johan M skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Var miljövänlig el till bra pris Läs mer
    2018-11-14 Maria H svarar Johan M
    Hej Johan,

Tack för din fina rekommendation, vad roligt att du använt en del av vår "slogan".

Vi är Sveriges hälsosammaste energibolag, med en nära och genuint bra service, som alltid levererar 100 % miljömärkt el till ett utmärkt pris.

Vänliga Hälsningar,
  • Slavisa P skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    - El
    - På bra sätt.
    - Billigare el. Läs mer
  • Niclas E skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Jag köper el och elöverföring från Boo energi. Jag är delägare i den ekonomiska föreningen. Bra med ett lokalt elbolag med hög tillgänglighet. Kommunikationen kan bli lite tydligare kring elmätare och anläggningar när en kund som i mitt fall installerar en egen solcellsanläggning. På det hela taget dock positiv till bolaget. Läs mer
    2018-11-15 Maria H svarar Niclas E
    Hej Niclas,

Tack för din fina rekommendation och för din hjälp till att göra oss än bättre.

Vi är medvetna om att ni med solcellsanläggningar behöver få en tydligare sammanställning. Vi kommer därför innan solsäsongen kommer igång presentera något vi kallar för solenergikonto för våra mikroproducenter. Vår förhoppning är att kontot kommer göra att ni får en mycket bättre överblick av er produktion och konsumtion.

Så snart vår lösning är klar, kommer ni få mer information i från oss. Dyker det upp frågor eller funderingar innan dess är ni som vanligt välkomna att ta kontakt med oss.

• Åsa F skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Vi har både köpt och sålt el, och allt har fungerat bra. Bra avtal bra bemötande, bra lösningar. Bra redovisningar. Läs mer
    2018-11-14 Maria H svarar Åsa F
    Hej Åsa,

Stort tack för din fina rekommendation, det är alltid roligt att höra att allt fungerat enligt plan.

• Filip Ö skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Personliga och hjälpsamma
    Bra information i den rglb utkommande tidningen Läs mer
    2018-11-13 Maria H svarar Filip Ö
    Hej Filip,

Vad roligt att du gillar Elkontakten. Stort tack för att du lät oss veta.

• Ingvar K skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Gärna en grafisk bild på elförbrukning och leverans av el. Bilden visar produktion och förbrukning sida vid sida.

Ingvar Kryss Läs mer
    2018-11-16 Maria H svarar Ingvar K
    Hej Ingvar,

Stort tack för att du ger oss ett så fint betyg och kommer med bra förslag på hur vi skall kunna bli bättre.

Din idé tas med som en av de förbättringar som finns att göra på "Mina Sidor" , där du idag kan se elen du köper av oss som grafisk bild.

Vår förhoppning är att det kommer bli garanterat tydligare redovisning på fakturan till nästa solperiod, då vi skapat något vi kallar solenergikonto för våra solkunder.

Cell Solar (om det är dem ni använt för installationen av er anläggning) har en bra app som visar din egen produktion.

Så snart vår nya lösning är klar hör vi av oss med information.

• Niklas D skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Har både elavtal & elleverans via Boo Energi. En enormt engagerad leverantör på alla plan, lätta att nå - snabba på att återkoppla. Läs mer
    2018-11-12 Maria H svarar Niklas D
    Hej Niklas,

Stort tack för att du ger oss så bra betyg, det glädjer oss att du är nöjd.

• Björn S skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Tjänstvilligt bemötande. Bra att kunna lämna in avtal direkt på plats. Läs mer
    2018-11-12 Maria H svarar Björn S
    Hej Björn,

Nöjet är helt på vår sida, det är så trevligt när våra kunder tittar förbi.
    Stort tack för ett fint betyg!

• Christian E skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Bra och rak kommunikation. Saknar inget. Läs mer
    2018-11-12 Maria H svarar Christian E
    Hej Christian,

Tack för ditt jättefina betyg. Det värmer oss i höstrusket.

• Joakim R skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Jag har ingen erfarenhet av Boo Energi. De levererar elnät och jag betalar räkningen. Läs mer
    2018-11-12 Maria H svarar Joakim R
    Hej Joakim,

Tack för att du tagit dig tid att rekommendera oss.
    Varmt välkommen att höra av dig till oss om det är något du funderar över.

• Bo W skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Fullständigt elavtal
    Enkelt att få tag på för information inom företaget. Bra överskådlig faktura och jämförelse med förgående års förbrukning Läs mer
    2018-11-12 Maria H svarar Bo W
    Hej Bo,

Stort tack för din fina rekommendation.

• Barbro Ö skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Har varit el kund i många år, nöjd med det Läs mer
    2018-11-12 Maria H svarar Barbro Ö
    Hej Barbro,

Stort tack för att du skrivit en kommentar och gett oss så fint omdöme.

• Simin V skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Braservice,alltid nåbar,good bemötande Läs mer
    2018-11-12 Maria H svarar Simin V
    Hej Simin,

Vad glada vi blir över att få bästa betyg, tack!

• Daniel S skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Byggström.

Bemötandet har varit bra och servicen hög. Läs mer
    2018-11-09 Maria H svarar Daniel S
    Hej Daniel,
    Tack Daniel för att du ger oss dina rekommendationer.

• Anki N skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Jag har köpt ett elavtal och är mycket nöjd fick proffs hjälp på plats Läs mer
    2018-11-09 Maria H svarar Anki N
    Hej Anki,
    Vad kul att höra, tack för din fina rekommendation och för att du delar med dig.

• Bengt H skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Jag köper el från Boo Energi.
    Har alltid blivit väl bemött när jag kontaktar företaget.
    En gång när jag jobbade på tomten och skulle slå ner armeringsjärn för att fästa syllar i marken, så bröts strömmen. Jag förstod då att jag hade slagit järnet genom elservisen.
    När jag ringde Boo Energis jour så fick jag genast besök av en vänlig kille som fixade det utan att ta betalt av mig för mitt misstag! Läs mer
    2018-11-09 Maria H svarar Bengt H
    Hej Bengt,
    Tack för ditt fina betyg och för att du delar med dig av din historia. Vad bra att vi snabbt kunde lösa ditt problem.

• Jens H skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Jättelätta att ha att göra med när jag tecknade nytt i våras. Läs mer
    2018-11-08 Maria H svarar Jens H
    Hej Jens,

Tack för din fina rekommendation, varmt välkommen till Boo Energi!

• Nils B skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Betyget gäller under sökningen 😩
    Boo energi är bra😃 Läs mer
    2018-11-08 Maria H svarar Nils B
    Hej Nils,
    Vad bra att du tycker om oss, det gillar vi.

• Tord G skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Borde ha en bra app för att kolla förbrukning. Faktura borde skickas via Kivra. Läs mer
    2018-11-07 Maria H svarar Tord G
    Hej Tord. Vi håller just på med att undersöka Kivra som ett alternativ.
    Vi återkommer självklart kring detta när tjänsten är tillgänglig.
    /Boo Energi
  • Markku T skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Bra kundbemötande och service. Alltid trevlig personal! Läs mer
    2018-11-14 Maria H svarar Markku T
    Hej Markku,

Stort tack för att du delar med dig av dina goda erfarenheter av oss på Boo Energi.

• Anders W skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Energi och nät.
    Bra bemötande.
    Levde upp till mina förväntningar.
    Sammanfattningsvis upplevelse bra. Läs mer
    2018-11-06 Maria H svarar Anders W
    Tack Anders för ditt positiva omdöme. //Boo Energi
  • Tomas L
    Tomas L skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Har köpt KWh till 2 bostäder. Har varit kund till BE i mer än 25 år. Gillar bolaget och dess affärsidé.
    Dock blir jag irriterad på att man inte har kvalitetstänket när det gäller appen E2E som jag finner vara i grunden bra. Massor med kunder verkar vilja använda den men den fungerar ytterst dåligt. Här krävs en verklig skärpning.
    Allt som kunderna upplever och som är förknippat med BE måste vara av god kvalité. Läs mer
    2018-11-07 Maria H svarar Tomas L
    Hej Tomas.
    Tråkigt att appen inte verkar fungera för dig. Detta kan bero på så många olika faktorer, såsom modell, operativ, mjukvara, version av app, uppkoppling mm. Som du vet finns det en uppsjö med olika telefoner och versioner av operativ på marknaden, så det är inte helt enkelt att kvalitetssäkra tjänsten för alla versioner och varianter innan den släpps. Hoppas du har vägarna förbi oss på Värmdövägen 657 så vi får möjlighet att hjälpa dig att komma igång med tjänsten.
    Välkommen
    MVH
    Niklas
  • Lars Olov O skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    köper el sedan i somras samt köpte solceller-
    Sådär, kundtjänsten har brister i kompetens ang hur solceller med köp av egenproducerad el fungerar.
    Man bör även fundera över hur man ska redovisa den egna produktionen eftersom det idag inte framgår då det samtidigt som jag producerar förbrukas el och det är bara nettot av den egna produktionen som redovisas.
    Inte helt nöjd. Läs mer
    2018-11-06 Maria H svarar Lars Olov O
    Tack för din återkoppling.
    Vi är medvetna om att det finns förbättringspotential hos oss när det kommer till solceller.
    Just nu håller vi på att se över våra rutiner kring solceller och hoppas att vi inom kort kommer ha mer struktur och fungerande arbetssätt. Vår förhoppning är att du kommer märka en förändring och bli helt nöjd med oss när allt är på plats. Tack för ditt tålamod.
  • Natalia D skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Elnät + elleverantör.

Positivt och bra bemötande. Läs mer
  • Hans P skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Köpt elleveranser. Har alltid bli it väl bemött.
    Jag har haft ett bundet elprise som har varit förmånligt och som fortfarande är det.
    Boo Energi har startat en intressant utveckling,
    nu är det upp till bevis att man klarar av det. Läs mer
    2018-11-06 Maria H svarar Hans P
    Tack Hans! Du är alltid välkommen att höra av dig till oss om du skulle uppleva en förändring, eller om du har andra synpunkter, funderingar eller frågor förstås.
  • Lars E skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Elleverantör; bollplank vid installation av solpaneler. Trevligt bemötande och snabba svar. Läs mer
  • Ingrid B skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Jag kan inte uttala mig så mycket om vare sig priser, teknik eller annat som Boo Energi erbjuder. Men jag har vid ett flertal gånger
    ringt till receptionen för att fråga om diverse saker, och då känt
    att det inte finns "något företag i hela världen" jag hellre vill ringa.
    Oj, vilken service, så trevliga, vänliga och hjälpsamma tjejer som
    har löst mina funderingar. Toppen!!! Läs mer
    2018-11-06 Maria H svarar Ingrid B
    Ingrid, det glädjer oss att höra. Jättetack för enormt fina ord!
  • Astrid P skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Fungerar alltid även om vår HSB förening förhandlar med er så är priset OK! Läs mer
  • Jan S skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Är endast elkund och elförsörjningen har fungerat utan anmärkning. Trevligt bemötande. Läs mer
  • Maria skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Jag hade strömavbrott hemma och ringde ett journr och en jättetrevlig kille svarade och hjälpte mig på telefon. Hade aldrig kunnat tänka mig att jag skulle få den hjälpen.Sååå bra och jag är så glad att vi bytte till Boo Energi för ett par månader sedan. Kommer aldrig byta. Läs mer
  • Fidayat K skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Jag köper el från Boo energi,
    Väldigt dålig service svårt o komma i kontakt med kundtjänst 😂☺️ Läs mer
    2018-11-06 Maria H svarar Fidayat K
    Hej Fidayat,

Vår kundservice svarar på telefon 08-747 51 70 eller e-post post@booenergi.se

Kontoret och vår telefonväxel är öppna 8.00-16.00 under vardagar.
    Vår kundservicetelefon är öppen 8.30-15.30 under vardagar.
    Vi har lunchstängt mellan 11.30-12.30.

Försök gärna igen, då vi vanligtvis svarar i telefon inom 14 sekunder vi återkopplar även snabbt om du mejlar eller chattar med oss.

• Marianne N skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Jag har goda erfarenheter av företaget. Är f n endast elnätskund hos dem. Vid jämförelse med andra elbolag ligger de tyvärr för högt i pris vad gäller min förbrukning (fn 3 fastigheter). De har alltför höga årsavgifter tycker jag.
    De har mycket trevligt bemötande och omsorg om kunderna Läs mer
    2018-11-08 Maria H svarar Marianne N
    Hej Marianne,

Tack för ditt fina omdöme.

Vi vill såklart att våra kunder alltid skall ha ett bra elpris och allt som oftast är vi väldigt konkurrenskraftiga samtidigt som vi också är måna om att hålla en fortsatt hög kvalité och miljöprofil. Vi på Boo Energi har bland de lägsta nätkostnaderna i Sverige.

När vi läser ditt svar har vi svårt att tolka om det är fasta avgifterna för elnätet eller elhandelsavtalet du menar. Det vore därför bra om du kontaktar John eller Fredrik så kan ni tillsammans reda ut kostnaderna så gott det går.

När det gäller elavtal erbjuder de flesta bolag antingen ett rörligt eller fast elpris. Vad som är bäst för stunden varierar helt beroende på hur prisbilden sett ut och vad man tror om framtiden. För att slippa göra ett aktivt val och riskera att hamna fel rekommenderar vi Boo-portföljen.

3 månaders uppsägningstid.

Läsa gärna mer på vår hemsida www.booenergi.se/boo-portfoeljen eller ring till John (08-747 51 57 eller Fredrik (08-747 51 58) så kan de berätta mer om hur det fungerar samt gå igenom elprisets fasta avgifter.

• Mattias H skrev om Privatperson en del av Boo Energi
    Miljömärkt el till bra pris. Inget spämmande av reklam eller dylikt. Autogiro har fira fungerar utan problem. Läs mer

Värmdövägen 657, 132 41 Saltsjö-boo