Boqvist Bygg AB

Boqvist Bygg AB

1998 var året då vi på Boqvist Bygg utförde vårt första jobb. Sedan dess har vi skaffat många trogna kunder genom vårt professionella förhållningssätt och vår goda produktkvalitet. Teamet på Boqvist Bygg består för närvarande av 8 stycken hantverkare som inte tvekar att slå huvudet på spiken!
Vill du ha referenser på tidigare arbeten vi utfört. Tveka inte att höra av dig. Vi visar stolt upp våra verk.

Våra tjänster
- Grundläggning / Betongarbeten tex stödmurar
- Kök och badrum
- Hemtransport av allt material
- Montage av inredning

När ni väl anlitat oss så sköter vi hela projektet och Koordinerar alla olika yrkesgrupper på plats. Allt för att projekten skall flyta på så smidigt som möjligt

Läs vad 62 kunder tycker om Boqvist Bygg AB 2

2021-05-06
    Balkong- och Fasadrenovering
    Vi är väldigt nöjda med Boqvist Bygg och de jobb de har utfört hos oss. Bra kommunikation och trevligt bemötande. Föreslår alternativa lösningar vid behov och utför arbetet med hög kvalitet. Städar undan efter sig varje dag! Jobb blir utförda i tid och fakturan kommer inte förrän allt är klart.
    Vi kommer att anlita Boqvist Bygg igen.
    2021-04-25
    Fick hjälp med källarrenovering. Riva ut gamla innerväggar, göra nya innerväggar med stålreglar, nytt golv och nytt innertak. Omdragning av el och installation av nya radiatorer. Målning.
    Samarbetet fungerade mycket bra. Större och mindre uppgifter löstes på ett bra sätt. Trevligt och proffessionellt bemötande.
    Vi är nöjda.
    2021-04-23
    Renovering kök efter vattenskada.
    Mycket bra bemötande från Boqvist Bygg.
    Nöjd med allt förutom underleverantören (rörmokare).
    2021-04-23
    Kunniga och kommer med smarta lösningar
    2021-04-23
    Boqvist har renoverat tre st badrum och en tvättstuga med bra resultat.
  • Ola C
    De bytte altandörr.
    Bra kontakt med företaget, de bokade in i förväg när arbetet skulle ske, trevligt bemötande.
    Det gick snabbt och blev bra.
    De såg också till att låscylindern kunde flyttas över från den gamla dörren och passas in.😀
    Allt städades av efter färdigt arbete.
    De tog även med sig den gamla dörren vilket jag även förväntat.
    Sammantaget ett gott betyg 👍👍👍.
    2021-04-23
    Trevliga och duktiga. Ger bra och snabb service. Mycket trevligt och professionellt bemötande. Rekommenderar starkt Boqvist bygg
    2021-04-19
    Byte entredörr/sidoljus samt montering av entretak tegelvilla. Professionella snickare. Lätta att ha att göra med. Mycket nöjd med arbetet. Rimligt pris.
    2021-04-08
    Har tidigare anlitat Boqvist Bygg AB för att bygga en spegeldörrs garderob i hallen och behövde nu hjälp med att åtgärda en äldre dålig elinstallation i badrummet samt installera en ny tvättmaskin och vattenlås.

Trots att det var ett litet jobb så fick vi snabbt hjälp och blev nöjda med resultatet!
    2021-03-30
    Ställer upp i alla lägen! Gör ett bra jobb ! Kunniga och trevliga. Ett företag att lita på
    2021-03-27
    Rivning köksskåp efter vattenskada.
    Mycket bra bemötande och bra kommunikation.
    Mycket väl utfört arbete av snickarna.
    Enda minuset är rörmokaren som jag tyckte var oskäligt dyr.
    Sammanfattning: återkommer gärna till Boqvist Bygg fler gånger men kommer då kolla underleverantörer lite bättre innan bokning av arbete
  • Johan G
    2021-03-10
    Vi fick enkelt hjälp av proffsiga snickare som byggde enligt önskemål inom utsatt tid. Tack boqvist!
  • Ola C
    2021-03-09
    Skärmtak.
    Blev mycket bra.
    Trevligt med ett lokalt företag på hemorten.
    Allt gick enligt plan, nogranna och snabba.
    2021-03-08
    Vi anlitade Boqvist för att bygga ett förråd på 16kvm. Vi är supernöjda, det blev precis som vi önskade. Från byggets start till klart gick på två veckor trots snöstorm och köldknäpp. Vi kommer garanterat anlita Boqvist igen.
    / Anders & Ulrika
  • Monica
    2021-02-22
    De är flexibla, kunniga och trevliga hantverkare. Har anlitat dem flera gånger och är alltid lika nöjd. Jag kommer att anlita dem nästa gång också. Rekommenderas!
    2021-02-16
    Jag har köpt ett antal olika tjänster: Renovering av badrum, byte och målning av utomhuspanel, renovering och målning inomhus, bygge av trall osv. Jag har alltid blivit väldigt väl och proffisionellt bemött av alla anställda och jobbet blir alltid enligt förväntningar, ibland bättre.
    2021-02-16
    Vi fick hjälp med en renovering av badrum samt lite mindre arbeten i lägenheten och kan varmt rekommendera Boqvist Bygg.

Väldigt bra på att kommunicera och höll oss uppdaterade på hur arbetet gick och vad nästa steg var.
    2021-02-15
    Behövde renovera köket och hade först tänkt göra det själv. Tog in Boqvists istället och det blev gjort snabbt, snyggt och med bra dialog hela tiden kring arbetet. Prislappen landade också rätt. Har även anlitat dem tidigare för både badrum och altanbyggnad. Kommer absolut vända mig till dem igen när det behövs igen.
    2021-02-15
    Proffsiga, trevliga att samarbeta med
    2021-02-14
    Byte av panel på hela huset ca 4500 meter virke.
    2021-02-14
    Renoverade ett badrum, duktiga killar som hela tiden hade en dialog med oss och informerade vad som hände dag för dag.
    2021-02-12
    Renovering av tvättstuga och fasad ute. Vi är jättenöjda och kommer att anlita dem igen. De kommer när de säger att de ska komma, gör det vi kommit överens om och kan även föreslå förbättringar och alternativa lösningar. Håller tidsplanen och skickar ingen faktura förrän allt är klart. Inget att anmärka på.
    2021-02-12
    Arbete med staket. Otrevligt bemötande, arbetet drog ut på tiden och utfördes på ett undermåligt sätt. Efter synpunkter på arbetet fick jag svaret "du får vad du betalar för". Utan tvekan det sämsta bemötande och utförande av hantverkare jag stött på.
    2021-02-12
    Vi har fått hjälp med uteplats, installation av dörr och byte av fasad. Mycket proffsig hjälp av trevliga killar. Vi är mycket nöjda.
    2021-02-12
    Det var trevliga, tydliga och serviceinriktade. De får 4 av 5 i kvalitet på arbetet. Men totalen blir en 3a då de var två som arbetade och arbetet flöt inte riktigt effektivt vilket gjorde att de debiterbara tiden drog iväg. De har marknadsmässiga timpriser så inte dyra per timme.
    2021-02-08
    Duktiga, noggranna, pålitliga, kommit med mycket bra förslag under projektets gång, måna om att göra ett bra jobb. Mycket nöjd! Rekommenderas!

Anneli A (total ombyggnation av undervåning omfattande tvättstuga, badrum, allrum, hall).
  • DAN W
    2021-01-27
    Vi har fått mycket hjälp av denna firma med renoveringar i vår villa genom åren. Alltid smidigt och väl utförda arbeten och kan verkligen rekommenderas!
    2021-01-18
    Vi fick hjälp med rivning och uppbyggning av vägg samt byte av dör plus lite golvläggning. Vi är väldigt nöjda. Rekommenderas jättemycket!
  • 2020-12-29
    Boqvist Bygg har bytt vårat tak, kan bara rekommendera detta företag, vi är mycket nöjda.
    2020-12-23
    Vi har anlitat dem för en utbyggnad av en altan och är supernöjda med resultatet grabbarna levererade otroligt bra. . Otroligt duktiga och seriösa alltid i tid och gjorde ett fantastiskt jobb, stort tack till er vi kommer definitivt anlita er i framtiden!
    2020-12-22
    Vi har anlitat Boqvist Bygg flera gånger. Dom hjälpte oss med ca 200m2 altan samt isolering av förråd. Mycket duktiga killar! Lätta att prata med och kom med många bra förslag och lösningar under byggets gång. Det var flera olika snickare här alla lika duktiga. Våra grannar var inte sena och anlitade dom med! Snabba nogranna och trevliga! Bättre blir det inte.
    5 av 5
  • FATIMA A
    2020-12-20
    Mycket kompetenta, utförde takomläggning hos oss, snabba, noggranna och effektiva.
    Kan varmt rekommendera Boqvist bygg
    Fantastiska
  • 2020-12-20
    Gjorde ett superbra jobb med mitt kök. Nöjd med slutresultatet, bra dialog och diskussion kring önskemål, utförande mm.
  • 2020-12-16
    Bytte tak hos oss och det finns inget negativt att säga, snabbt och effektivt. Trevliga killar som är lätta att ha och göra med.
    2020-12-16
    Kan verkligen rekommendera Boqvist Bygg AB
    Fixade takbyte min ventilation och övriga jobb smidigt och proffsigt så blev 100 % nöjd med allt.Tider och avtal och fakturor flöt på helt klanderfritt.
    Trevliga och pålitliga med Tobias och Benny i spetsen.
    Kommer absolut anlita dom igen för framtida jobb känns toppen att jag hittade dom.
    //Roger med familj...
  • 2020-12-15
    Bästa byggfirman i Vallentuna! Ställer upp på smått och stort, aldrig krångel. Hos oss har de tex bytt tak, satt upp lister i ett rum vi själva målat om och hjälpts oss i ett badrum.
    Kan bara rekommendera!
    Tack för ett trevligt omdöme, på återseende! Boqvist Bygg AB
    2020-12-12
    Jättenöjd från start till mål med ett rum som revs invändigt till stommen och byggdes upp på nytt. Trevliga, kompetenta och effektiva. Höll tider och avtal och höll rent efter sig. Tog helhetsansvaret genom att ta in och samordna de övriga hantverkare (målning och el) som behövdes. Kommer def. att anlita dem igen vid behov.
    2020-10-24
    Vi är jätte nöjda med Takbyte och panelbyte som Boqvist Bygg utförde. Pålitliga och seriösa som alltid höll tider. Offert/ avtal enligt överenskommelse utan några dolda avgifter.
    Ett mycket seriös byggföretag, som jag starkt rekommenderar. Kommer anlita Boqvist Bygg för framtida projekt.
    2020-10-04
    Vi är väldigt nöjda med det jobb de utfört. Snyggt och seriöst utfört arbete, snabba och trevliga. De höll sig inom angiven tidsram och offert. Pålitliga, kommer absolut att anlita dem igen när behov uppstår.
    2020-08-31
    Takbyte som gjordes på rätt tid och till avtalat pris.
    Bra personal på plats, trevliga och hjälpsamma.
    De höll dessutom rent efter sig.
    Jag rekommenderar dem gärna.
  • 2020-08-30
    Tyvärr som 3dje part, när nuvarande föreningen ska göra stambyten så har jag bedrövliga uppfattningar om hjälpsamheten från Boqvist Bygg. Detta då entreprenören och tidigare ägaren av bostadsrätten, där badrummet renoverades 2017 (dock hyfsat bra utfört) ej verkar kommit överens om slutsumma vilket nu gått ut över mig som ny ägare när vi gör stambyten. Detta då det enda jag behövt från vdn är ett kvalitetsintyg men som jag vägras få tillgång till vilket nu gör att jag måste riva hela badrummet. Otroligt låg nivå när man inte vill hjälp andra människor som inte har med saken att göra tyvärr...
    2019-10-06
    Mycket proffsigt agerande från första kontakt till genomfört arbete när vi bytte fasad och tak på förråd samt delar av fasad samt ommålning av hus och förråd. Mycket trevligt agerande och tydligt att de satte kvalitet på utfört arbete mycket högt
    2019-10-01
    Snabb, tillgänglig, kompetent, pålitlig. Jag kände mig trygg med dem och är jättenöjd. Rekommenderas!
    2019-08-09
    Snabbt, enkelt och bra utfört.
    Altanen blev som vi önskade.
    Tack för eran rekommendation på reco trevligt med nöjda kunder. Boqvist Bygg AB
    2019-08-08
    Utmärkt omdöme på allt från bemötande till genomfört arbete.
    Tack för ditt svar på rekommendationen kul med nöjda kunder. Boqvist Bygg AB
  • Johan H
    2019-08-07
    Bra bemötande och jag fick badrummet precis som jag ville ha det. Likadant med altanen.
    Tack för ditt svar på reco kul med nöjda kunder. Boqvist Bygg AB
  • Björn N
    2019-04-13
    Jätteupplevese att ha göra med detta företag, skickliga och mycket trevliga!!!
    Tack för ditt omdöme på reko kul med nöjda kunder. Boqvist Bygg AB
    2019-04-06
    Gjort om mitt badrum jag är jättenöjd
    Alla var trevliga och hjälpsamma ska eventuellt göra om mitt kök nästa vår och då ska jag anlita dom igen
    Elvy Gradin
    2019-04-05
    Renovering av badrum. Mycket pålitliga.och tillmötesgående. Alltid vänliga,
    Mycket duktiga yrkesmän.
    2019-04-05
    Renovering badrum. Mycket bra utförande och de höll tiderna. Trevliga.o hjälpsamma