Boqvist Bygg AB

Boqvist Bygg AB

1998 var året då vi på Boqvist Bygg utförde vårt första jobb. Sedan dess har vi skaffat många trogna kunder genom vårt professionella förhållningssätt och vår goda produktkvalitet. Teamet på Boqvist Bygg består för närvarande av 8 stycken hantverkare som inte tvekar att slå huvudet på spiken!
Vill du ha referenser på tidigare arbeten vi utfört. Tveka inte att höra av dig. Vi visar stolt upp våra verk.

Våra tjänster
- Grundläggning / Betongarbeten tex stödmurar
- Kök och badrum
- Hemtransport av allt material
- Montage av inredning

När ni väl anlitat oss så sköter vi hela projektet och Koordinerar alla olika yrkesgrupper på plats. Allt för att projekten skall flyta på så smidigt som möjligt

Läs vad 79 kunder tycker om Boqvist Bygg AB 2

2021-11-30
    Boqvist Bygg har från start varit öppna för diskussion och själva föreslagit val av alternativa metoder för inbyggnad av fast fönsterbelysning i både kök och vardagsrum samt fast belysning under tre köksskåp. Även deras elektriker var helt öppen för diskussion till det vi senare accepterade och det styrdon vi valde heter Plejd. Helt fantastiskt, kan skötas utöver på plats även via mobilen. Allt blev enormt snyggt och allt arbete har skötts seriöst och med ett väldigt bra resultat.
    2021-11-23
    Vi köpte ett mindre jobb av Boqvist Bygg AB. Vi blev professionellt bemötta. För oss var det värdefullt att få en byggfirma med lokal förankring och nöjda kunder i området. Boqvist Bygg AB var flexibla och lösningsorienterade på ett praktiskt och lättförståeligt sätt. Vi fick goda råd i samband med offerten. Jobbet utfördes enligt överenskommelse och vi har bara positiva erfarenheter av Boqvist Bygg AB.
    2021-11-10
    Väl bemött av alla, fick svar på många frågor.
    2021-10-18
    Ett företag med expertis, helhetslösningar och med hjärtat på rätt ställe!
    Har anlitat Boqvist Bygg AB flera gånger för bla, renovering av bostad, reparation av trappa och bygge av plank.
    När man anlitar Boqvist bygg kan man vara säker på att det blir byggt på rätt sätt och de tar hand om och samordnar allt från byggnad, måleri och elektricitet!
    Man blir alltid sakligt och trevligt bemött och med förslag på fina lösningar som man själv inte tänkt på!
    När vår yttertrappa höll på att braka ihop kontaktade vi företaget som genas kom för att kolla trappan och säkra upp den tills de hade möjlighet att reparera den, vilket inte var lång tid.
    Jag rekommenderar Boqvist Bygg AB varmt!
    2021-10-13
    Väl bemött, snabb respons på snickerijobb.
    2021-10-07
    Sökte hjälp med mindre altanarbete och fick snabb respons, mycket trevligt bemötande och väl utfört arbete.
    2021-09-09
    Höll tider, höll priset, trevliga killar och de lämnade det städat och snyggt! Rekommenderas!
    2021-09-09
    Ville ha hjälp med läggning av hallgolv samt montering av Elfa system.
    Jobbet utfördes bra och hantverkarna var trevliga och tillmötesgående.
    2021-07-29
    Snabb och bra återkoppling.
    Trevliga och artiga killar.
    Duktiga, lösningsorienterade med mycket bra idéer.
    Skulle gärna anlita dem igen.
    ( De byggde en veranda runt ett Spabad samt ett rejält staket)
    2021-07-24
    Jag köpte ett nytt tak, var över mina förväntningar
    Riktigt bra.
    Väl bemött av glada takläggare.
    Mvh Niclas Adolphson
    2021-07-23
    - Bra bemötande
    - Förutsättningarna förändrades under vägen och allt blev mycket dyrare men där felade även jag då jag kunde varit tydligare.
    - Jag är jättenöjd med resultatet av terrassen som de bygde!
    2021-07-22
    kvalitets tänk rakt igenom, det blir lite dyrare men slut resultatet blir utmärkt
    2021-07-22
    Trevliga proffs. Vi är mycket nöjda.
  • Monica
    2021-05-19
    Företaget byggde nytt kök.
    De är jättetrevliga, flexibla och serviceminded.

Jag har anlitat dem flera gånger tidigare och är alltid lika nöjd.

Jag kommer att anlita dem igen.
    2021-05-07
    Rediga prisuppgifter och proffsigt utfört arbete av uteplats och fasadrenovering.
    2021-05-07
    Killarna som utförde jobbet på vårt hus gjorde ett bra jobb och var väldigt trevliga och lyhörda, däremot var inte personen som skickade slutfakturan det och vi hade väldigt delade meningar om vad offerten innebar.
    Ett tips, köp inte om material själv, då kan du åka på att betala det dubbelt.
    2021-05-07
    Allt fungerade perfekt. Tydliga och proffsiga hela vägen.
    2021-05-06
    Balkong- och Fasadrenovering
    Vi är väldigt nöjda med Boqvist Bygg och de jobb de har utfört hos oss. Bra kommunikation och trevligt bemötande. Föreslår alternativa lösningar vid behov och utför arbetet med hög kvalitet. Städar undan efter sig varje dag! Jobb blir utförda i tid och fakturan kommer inte förrän allt är klart.
    Vi kommer att anlita Boqvist Bygg igen.
    2021-04-25
    Fick hjälp med källarrenovering. Riva ut gamla innerväggar, göra nya innerväggar med stålreglar, nytt golv och nytt innertak. Omdragning av el och installation av nya radiatorer. Målning.
    Samarbetet fungerade mycket bra. Större och mindre uppgifter löstes på ett bra sätt. Trevligt och proffessionellt bemötande.
    Vi är nöjda.
    2021-04-23
    Renovering kök efter vattenskada.
    Mycket bra bemötande från Boqvist Bygg.
    Nöjd med allt förutom underleverantören (rörmokare).
    2021-04-23
    Kunniga och kommer med smarta lösningar
    2021-04-23
    Boqvist har renoverat tre st badrum och en tvättstuga med bra resultat.
  • Ola C
    De bytte altandörr.
    Bra kontakt med företaget, de bokade in i förväg när arbetet skulle ske, trevligt bemötande.
    Det gick snabbt och blev bra.
    De såg också till att låscylindern kunde flyttas över från den gamla dörren och passas in.😀
    Allt städades av efter färdigt arbete.
    De tog även med sig den gamla dörren vilket jag även förväntat.
    Sammantaget ett gott betyg 👍👍👍.
    2021-04-23
    Trevliga och duktiga. Ger bra och snabb service. Mycket trevligt och professionellt bemötande. Rekommenderar starkt Boqvist bygg
    2021-04-19
    Byte entredörr/sidoljus samt montering av entretak tegelvilla. Professionella snickare. Lätta att ha att göra med. Mycket nöjd med arbetet. Rimligt pris.
    2021-04-08
    Har tidigare anlitat Boqvist Bygg AB för att bygga en spegeldörrs garderob i hallen och behövde nu hjälp med att åtgärda en äldre dålig elinstallation i badrummet samt installera en ny tvättmaskin och vattenlås.

Trots att det var ett litet jobb så fick vi snabbt hjälp och blev nöjda med resultatet!
    2021-03-30
    Ställer upp i alla lägen! Gör ett bra jobb ! Kunniga och trevliga. Ett företag att lita på
    2021-03-27
    Rivning köksskåp efter vattenskada.
    Mycket bra bemötande och bra kommunikation.
    Mycket väl utfört arbete av snickarna.
    Enda minuset är rörmokaren som jag tyckte var oskäligt dyr.
    Sammanfattning: återkommer gärna till Boqvist Bygg fler gånger men kommer då kolla underleverantörer lite bättre innan bokning av arbete
  • Johan G
    2021-03-10
    Vi fick enkelt hjälp av proffsiga snickare som byggde enligt önskemål inom utsatt tid. Tack boqvist!
  • Ola C
    2021-03-09
    Skärmtak.
    Blev mycket bra.
    Trevligt med ett lokalt företag på hemorten.
    Allt gick enligt plan, nogranna och snabba.
    2021-03-08
    Vi anlitade Boqvist för att bygga ett förråd på 16kvm. Vi är supernöjda, det blev precis som vi önskade. Från byggets start till klart gick på två veckor trots snöstorm och köldknäpp. Vi kommer garanterat anlita Boqvist igen.
    / Anders & Ulrika
  • Monica
    2021-02-22
    De är flexibla, kunniga och trevliga hantverkare. Har anlitat dem flera gånger och är alltid lika nöjd. Jag kommer att anlita dem nästa gång också. Rekommenderas!
    2021-02-16
    Jag har köpt ett antal olika tjänster: Renovering av badrum, byte och målning av utomhuspanel, renovering och målning inomhus, bygge av trall osv. Jag har alltid blivit väldigt väl och proffisionellt bemött av alla anställda och jobbet blir alltid enligt förväntningar, ibland bättre.
    2021-02-16
    Vi fick hjälp med en renovering av badrum samt lite mindre arbeten i lägenheten och kan varmt rekommendera Boqvist Bygg.

Väldigt bra på att kommunicera och höll oss uppdaterade på hur arbetet gick och vad nästa steg var.
    2021-02-15
    Behövde renovera köket och hade först tänkt göra det själv. Tog in Boqvists istället och det blev gjort snabbt, snyggt och med bra dialog hela tiden kring arbetet. Prislappen landade också rätt. Har även anlitat dem tidigare för både badrum och altanbyggnad. Kommer absolut vända mig till dem igen när det behövs igen.
    2021-02-15
    Proffsiga, trevliga att samarbeta med
    2021-02-14
    Byte av panel på hela huset ca 4500 meter virke.
    2021-02-14
    Renoverade ett badrum, duktiga killar som hela tiden hade en dialog med oss och informerade vad som hände dag för dag.
    2021-02-12
    Renovering av tvättstuga och fasad ute. Vi är jättenöjda och kommer att anlita dem igen. De kommer när de säger att de ska komma, gör det vi kommit överens om och kan även föreslå förbättringar och alternativa lösningar. Håller tidsplanen och skickar ingen faktura förrän allt är klart. Inget att anmärka på.
    2021-02-12
    Arbete med staket. Otrevligt bemötande, arbetet drog ut på tiden och utfördes på ett undermåligt sätt. Efter synpunkter på arbetet fick jag svaret "du får vad du betalar för". Utan tvekan det sämsta bemötande och utförande av hantverkare jag stött på.
    2021-02-12
    Vi har fått hjälp med uteplats, installation av dörr och byte av fasad. Mycket proffsig hjälp av trevliga killar. Vi är mycket nöjda.
    2021-02-12
    Det var trevliga, tydliga och serviceinriktade. De får 4 av 5 i kvalitet på arbetet. Men totalen blir en 3a då de var två som arbetade och arbetet flöt inte riktigt effektivt vilket gjorde att de debiterbara tiden drog iväg. De har marknadsmässiga timpriser så inte dyra per timme.
    2021-02-08
    Duktiga, noggranna, pålitliga, kommit med mycket bra förslag under projektets gång, måna om att göra ett bra jobb. Mycket nöjd! Rekommenderas!

Anneli A (total ombyggnation av undervåning omfattande tvättstuga, badrum, allrum, hall).
  • DAN W
    2021-01-27
    Vi har fått mycket hjälp av denna firma med renoveringar i vår villa genom åren. Alltid smidigt och väl utförda arbeten och kan verkligen rekommenderas!
    2021-01-18
    Vi fick hjälp med rivning och uppbyggning av vägg samt byte av dör plus lite golvläggning. Vi är väldigt nöjda. Rekommenderas jättemycket!
  • 2020-12-29
    Boqvist Bygg har bytt vårat tak, kan bara rekommendera detta företag, vi är mycket nöjda.
    2020-12-23
    Vi har anlitat dem för en utbyggnad av en altan och är supernöjda med resultatet grabbarna levererade otroligt bra. . Otroligt duktiga och seriösa alltid i tid och gjorde ett fantastiskt jobb, stort tack till er vi kommer definitivt anlita er i framtiden!
    2020-12-22
    Dom hjälpte oss med ca 140m2 altan samt isolering av förråd.
    5 av 5
  • FATIMA A
    2020-12-20
    Mycket kompetenta, utförde takomläggning hos oss, snabba, noggranna och effektiva.
    Kan varmt rekommendera Boqvist bygg
    Fantastiska
  • 2020-12-20
    Gjorde ett superbra jobb med mitt kök. Nöjd med slutresultatet, bra dialog och diskussion kring önskemål, utförande mm.