Boqvist Bygg AB

Boqvist Bygg AB

1998 var året då vi på Boqvist Bygg utförde vårt första jobb. Sedan dess har vi skaffat många trogna kunder genom vårt professionella förhållningssätt och vår goda produktkvalitet. Teamet på Boqvist Bygg består för närvarande av 8 stycken hantverkare som inte tvekar att slå huvudet på spiken!
Vill du ha referenser på tidigare arbeten vi utfört. Tveka inte att höra av dig. Vi visar stolt upp våra verk.

Våra tjänster
- Grundläggning / Betongarbeten tex stödmurar
- Kök och badrum
- Hemtransport av allt material
- Montage av inredning

När ni väl anlitat oss så sköter vi hela projektet och Koordinerar alla olika yrkesgrupper på plats. Allt för att projekten skall flyta på så smidigt som möjligt

Läs vad 96 kunder tycker om Boqvist Bygg AB 2

2022-11-25 Verifierad kund
    Bokvist bygg gjorde en besiktning av vårt tak. Huset är från 1986. Så, det var dags nu med tanke på energiförbrukningen. De kom och lämnade förslag på vad som behövde åtgärdas. De fann ett läckage som de åtgärdade på plats. I övrigt inga problem med taket.
    Tusen tack Benny för ett trevligt bemötande samt professionellt utförande och bedömning.
    2022-11-24 Verifierad kund
    Väl utfört jobb enligt överenskommelse, professionellt bemötande.
    2022-11-24 Verifierad kund
    Alltid ett positivt bemötande
    Arbeten utförs till full belåtenhet
    2022-11-22 Verifierad kund
    Bra upplevelse, trevliga hantverkare som kommunicerade bra.
    Kan verkligen rekommendera dem.
    2022-09-19 Verifierad kund
    Lätt att ha att göra med och alltid bra resultat!
    2022-08-03 Verifierad kund
    Fick hjälp med att få tag på en konstruktör för att få fram alla uppgifter för att ta ned en bärande vägg. Alla dokument godkändes av kommunen utan problem. Nu väntar vi bara på byggstart.
    2022-05-25 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och snabba och effektiva i arbetet. Jättenöjd med slutresultatet av fasadbyte och ommålning av huset.
    2022-05-24 Verifierad kund
    Punktliga, trevliga, bra resultat.
    2022-05-14 Verifierad kund
    Alltid smidiga och gör ett mycket bra jobb! Vi hamnade lite i ett akutläge med läckande vattenförsörjning och de skickade omgående en hantverkare som fixade till allt . Vi kan verkligen rekommendera denna firma!
    2022-05-10 Verifierad kund
    Vi anlitade Boqvist Bygg för att göra en pergola samt staket på vår terass. Vi fick ett proffsigt och trevligt bemötande av Jonatan och hans kollegor och vi är mycket nöjda med resultatet. Uppskattade speciellt killarnas avstämningar med oss om olika valmöjligheter under jobbets gång.

Enda negativa punkten var att vi blev lovade datum och tid för byggstart, men på utlovad tid dök ingen upp och ingen kontaktade oss. Skulle önska att man ger oss besked om det blir ändringar.

Annars var allt bra och jag skulle gärna rekommendera Boqvist för andra kunder!
    2022-05-09 Verifierad kund
    Vi är mycket nöjda. Bra bemötande och bra organiserat.
    Arbetet var noga genomför och vi hade bra kommunikation med snickarna och arbetsledaren under byggnationen. Resultatet blev mycket bra (två altaner, en på vardera sida av vårt parhus).
    vi kan varmt rekommendera detta byggföretag. / Helen och Jan i Täby kyrkby.
    2022-05-02 Verifierad kund
    Jag anlitade Boqvist Bygg AB för en köksrenovering.
    Tydlig kommunikation allt från offert till faktura.
    De har varit speciellt duktiga på att hålla ihop kontakten med elektriker, målare och rörmokare.
    Jag anlitar de gärna i framtiden!
    2022-04-29 Spontant omdöme
    Fantastiska killar och otroligt skickliga yrkesmän!
    Extremt proffsiga, informativa och lösningsorienterade från början till slut i bygget! Dessutom väldigt trevliga och punktliga! Vi är så nöjda med allt!
    De gjorde två utbyggnader på ett gammalt hus så ett stort jobb! Allt utfört med perfektion!
    Rekommenderas det varmaste!
    2022-03-22 Verifierad kund
    Vänligt bemötande. Trevliga hantverkare / personal. Med lite fördröjning blev resultatet bra.
    En skjutdörr in i väggen.
    2022-03-16 Verifierad kund
    Har haft med Boqvist bygg att göra med flertal tillfällen, aldrig haft några problem.
    2021-12-20 Spontant omdöme
    Jag kan verkligen rekommendera det här företaget. Snabb, smidig, kunnig och professionell service från start till slut med tydlig kommunikation genom hela processen. 5/5
    2021-12-09 Verifierad kund
    Alla var trevliga, var lätta att samarbeta med. Informerade om nästa steg.
    Gjorde ett bra jobb o kom alltid när de sagt.
    Det negativa var att de saknade vikarie vid sjukdom
    2021-11-30 Verifierad kund
    Boqvist Bygg har från start varit öppna för diskussion och själva föreslagit val av alternativa metoder för inbyggnad av fast fönsterbelysning i både kök och vardagsrum samt fast belysning under tre köksskåp. Även deras elektriker var helt öppen för diskussion till det vi senare accepterade och det styrdon vi valde heter Plejd. Helt fantastiskt, kan skötas utöver på plats även via mobilen. Allt blev enormt snyggt och allt arbete har skötts seriöst och med ett väldigt bra resultat.
    2021-11-23 Verifierad kund
    Vi köpte ett mindre jobb av Boqvist Bygg AB. Vi blev professionellt bemötta. För oss var det värdefullt att få en byggfirma med lokal förankring och nöjda kunder i området. Boqvist Bygg AB var flexibla och lösningsorienterade på ett praktiskt och lättförståeligt sätt. Vi fick goda råd i samband med offerten. Jobbet utfördes enligt överenskommelse och vi har bara positiva erfarenheter av Boqvist Bygg AB.
    2021-11-10 Verifierad kund
    Väl bemött av alla, fick svar på många frågor.
    2021-10-18 Verifierad kund
    Ett företag med expertis, helhetslösningar och med hjärtat på rätt ställe!
    Har anlitat Boqvist Bygg AB flera gånger för bla, renovering av bostad, reparation av trappa och bygge av plank.
    När man anlitar Boqvist bygg kan man vara säker på att det blir byggt på rätt sätt och de tar hand om och samordnar allt från byggnad, måleri och elektricitet!
    Man blir alltid sakligt och trevligt bemött och med förslag på fina lösningar som man själv inte tänkt på!
    När vår yttertrappa höll på att braka ihop kontaktade vi företaget som genas kom för att kolla trappan och säkra upp den tills de hade möjlighet att reparera den, vilket inte var lång tid.
    Jag rekommenderar Boqvist Bygg AB varmt!
    2021-10-13 Verifierad kund
    Väl bemött, snabb respons på snickerijobb.
    2021-10-07 Verifierad kund
    Sökte hjälp med mindre altanarbete och fick snabb respons, mycket trevligt bemötande och väl utfört arbete.
    2021-09-09 Verifierad kund
    Höll tider, höll priset, trevliga killar och de lämnade det städat och snyggt! Rekommenderas!
    2021-09-09 Verifierad kund
    Ville ha hjälp med läggning av hallgolv samt montering av Elfa system.
    Jobbet utfördes bra och hantverkarna var trevliga och tillmötesgående.
    2021-07-29 Verifierad kund
    Snabb och bra återkoppling.
    Trevliga och artiga killar.
    Duktiga, lösningsorienterade med mycket bra idéer.
    Skulle gärna anlita dem igen.
    ( De byggde en veranda runt ett Spabad samt ett rejält staket)
    2021-07-24 Verifierad kund
    Jag köpte ett nytt tak, var över mina förväntningar
    Riktigt bra.
    Väl bemött av glada takläggare.
    Mvh Niclas Adolphson
    2021-07-23 Verifierad kund
    - Bra bemötande
    - Förutsättningarna förändrades under vägen och allt blev mycket dyrare men där felade även jag då jag kunde varit tydligare.
    - Jag är jättenöjd med resultatet av terrassen som de bygde!
    2021-07-22 Verifierad kund
    kvalitets tänk rakt igenom, det blir lite dyrare men slut resultatet blir utmärkt
    2021-07-22 Verifierad kund
    Trevliga proffs. Vi är mycket nöjda.
  • Monica
    2021-05-19 Verifierad kund
    Företaget byggde nytt kök.
    De är jättetrevliga, flexibla och serviceminded.

Jag har anlitat dem flera gånger tidigare och är alltid lika nöjd.

Jag kommer att anlita dem igen.
    2021-05-07 Verifierad kund
    Rediga prisuppgifter och proffsigt utfört arbete av uteplats och fasadrenovering.
    2021-05-07 Verifierad kund
    Killarna som utförde jobbet på vårt hus gjorde ett bra jobb och var väldigt trevliga och lyhörda, däremot var inte personen som skickade slutfakturan det och vi hade väldigt delade meningar om vad offerten innebar.
    Ett tips, köp inte om material själv, då kan du åka på att betala det dubbelt.
    2021-05-07 Verifierad kund
    Allt fungerade perfekt. Tydliga och proffsiga hela vägen.
    2021-05-06 Verifierad kund
    Balkong- och Fasadrenovering
    Vi är väldigt nöjda med Boqvist Bygg och de jobb de har utfört hos oss. Bra kommunikation och trevligt bemötande. Föreslår alternativa lösningar vid behov och utför arbetet med hög kvalitet. Städar undan efter sig varje dag! Jobb blir utförda i tid och fakturan kommer inte förrän allt är klart.
    Vi kommer att anlita Boqvist Bygg igen.
    2021-04-25 Verifierad kund
    Fick hjälp med källarrenovering. Riva ut gamla innerväggar, göra nya innerväggar med stålreglar, nytt golv och nytt innertak. Omdragning av el och installation av nya radiatorer. Målning.
    Samarbetet fungerade mycket bra. Större och mindre uppgifter löstes på ett bra sätt. Trevligt och proffessionellt bemötande.
    Vi är nöjda.
    2021-04-23 Verifierad kund
    Renovering kök efter vattenskada.
    Mycket bra bemötande från Boqvist Bygg.
    Nöjd med allt förutom underleverantören (rörmokare).
    2021-04-23 Verifierad kund
    Kunniga och kommer med smarta lösningar
    2021-04-23 Verifierad kund
    Boqvist har renoverat tre st badrum och en tvättstuga med bra resultat.
  • Ola C
    De bytte altandörr.
    Bra kontakt med företaget, de bokade in i förväg när arbetet skulle ske, trevligt bemötande.
    Det gick snabbt och blev bra.
    De såg också till att låscylindern kunde flyttas över från den gamla dörren och passas in.😀
    Allt städades av efter färdigt arbete.
    De tog även med sig den gamla dörren vilket jag även förväntat.
    Sammantaget ett gott betyg 👍👍👍.
    2021-04-23 Verifierad kund
    Trevliga och duktiga. Ger bra och snabb service. Mycket trevligt och professionellt bemötande. Rekommenderar starkt Boqvist bygg
  • 2021-04-19 Spontant omdöme
    Byte entredörr/sidoljus samt montering av entretak tegelvilla. Professionella snickare. Lätta att ha att göra med. Mycket nöjd med arbetet. Rimligt pris.
    2021-04-08 Spontant omdöme
    Har tidigare anlitat Boqvist Bygg AB för att bygga en spegeldörrs garderob i hallen och behövde nu hjälp med att åtgärda en äldre dålig elinstallation i badrummet samt installera en ny tvättmaskin och vattenlås.

Trots att det var ett litet jobb så fick vi snabbt hjälp och blev nöjda med resultatet!
    2021-03-30 Spontant omdöme
    Ställer upp i alla lägen! Gör ett bra jobb ! Kunniga och trevliga. Ett företag att lita på
  • 2021-03-27 Spontant omdöme
    Rivning köksskåp efter vattenskada.
    Mycket bra bemötande och bra kommunikation.
    Mycket väl utfört arbete av snickarna.
    Enda minuset är rörmokaren som jag tyckte var oskäligt dyr.
    Sammanfattning: återkommer gärna till Boqvist Bygg fler gånger men kommer då kolla underleverantörer lite bättre innan bokning av arbete
  • Johan G
    2021-03-10 Spontant omdöme
    Vi fick enkelt hjälp av proffsiga snickare som byggde enligt önskemål inom utsatt tid. Tack boqvist!
  • Ola C
    2021-03-09 Spontant omdöme
    Skärmtak.
    Blev mycket bra.
    Trevligt med ett lokalt företag på hemorten.
    Allt gick enligt plan, nogranna och snabba.
    2021-03-08 Spontant omdöme
    Vi anlitade Boqvist för att bygga ett förråd på 16kvm. Vi är supernöjda, det blev precis som vi önskade. Från byggets start till klart gick på två veckor trots snöstorm och köldknäpp. Vi kommer garanterat anlita Boqvist igen.
    / Anders & Ulrika
  • Monica
    2021-02-22 Spontant omdöme
    De är flexibla, kunniga och trevliga hantverkare. Har anlitat dem flera gånger och är alltid lika nöjd. Jag kommer att anlita dem nästa gång också. Rekommenderas!
    2021-02-16 Spontant omdöme
    Jag har köpt ett antal olika tjänster: Renovering av badrum, byte och målning av utomhuspanel, renovering och målning inomhus, bygge av trall osv. Jag har alltid blivit väldigt väl och proffisionellt bemött av alla anställda och jobbet blir alltid enligt förväntningar, ibland bättre.