Bostadsrättsbesiktning.se Sverige AB

• Reco tipsar!
    Dryft
    5.0 / 5 i betyg — 42 omdömen
    Badge2019
    "Hej Jag anlitade bolaget Källden och Granath AB till att vara min Kvalitetsansvarig när jag skulle bygga mitt hus. Samarbetet har fungera"
  • OLLE W

2020-11-02

OLLE W skrev om Bostadsrättsbesiktning.se Sverige AB
    Johan Danielsson har hjälpt mig med besiktningar av bostadsrätt vid tre tillfällen i samband med mina bostadsaffärer.
    Vid samtliga tillfällen har Johan varit extremt flexibel och tillgänglig med kort deadline, och kommit med grymt värdefull information. Som köpare har jag fått större insyn i vad jag faktiskt köper och vilka åtgärder som behöver vidtas, istället för att förlita mig på mäklarens/säljarens information.

Vid ett tillfälle kunde jag använda brister i besiktningsprotokollet för att förhandla ner slutpriset vid ett lägenhetsköp. Jag gick därför plus på att använda mig av besiktningen vid förhandling om slutpriset, eftersom jag kunde trycka på de akuta brister som behövde åtgärdas.

Det är få som tänker på att besiktiga vid köp av bostadsrätt, trots att man som köpare enligt avtalet har undersökningsplikt. Min flickvän råkade ut för ett fuktskadat badrum vilket ledde till en komplicerad process mot föreningen och en långdragen renovering. Det är något vi aldrig vill vara med om igen, och därför gör vi alltid en besiktning inför våra köp.

Värt att tillägga är att Johan är fenomenalt kunnig och brutalt ärlig. Han har verkligen koll på byggregler och det märks att han är genuint intresserad av sitt yrke. Jag hade gett honom en 6:a i betyg om möjligheten fanns. Läs mer

Bästa företagen inom villabesiktning i Stockholm:

Martin S Martin S tycker:
“Vi anlitade Badrumsbesiktninga...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte