Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Östermalm Norra Djurgården Brunnsvikens Kanotklubb

Brunnsvikens Kanotklubb

Frescati Hagvägen 5, 114 19 Stockholm — Visa karta

NYBROKAJEN 7, 11148, STOCKHOLM
Bygg & BadrumsPartner
Olof O:

Läs vad 1 kund tycker om Brunnsvikens Kanotklubb

• a
    a skrev om Brunnsvikens Kanotklubb
    För två veckor sedan tänkte jag hyra en kanot av BKK. Tyvärr åkte jag bil dit. På plats hittar jag ingen annan parkering än den för klubbmedlemmarna.

Eftersom jag inte ser någon alternativ parkering ställer jag mig på klubbparkeringen och går till kanotuthyrningen för att fråga var närmaste besöksparkering finns. När jag kommer tillbaka till bilen, efter mindre än fem minuter, har jag fått en p-bot. BKK *kan* göra något åt detta (de kan som fastighetsägare ringa Q-Park och be dem annullera boten) men de vägrar.

Jag kollade i efterhand, när jag visste var det fanns en parkering, om det antingen var skyltat eller om jag borde ha kunnat upptäcka besöksparkeringen på egen hand. Inte ens när jag visste var jag skulle leta kan jag säga att det är uppenbart var den ligger.

Uselt gjort.

Jag får nöjet att prata med BKK:s fastighetsansvarige, som enligt e-postadressen arbetar på ett företag i VVS-branschen. Han uppfyllde alla fördomar om otrevliga och ohjälpsamma hantverkare man kan tänka sig. På min fråga om det inte finns skäl för dem att peka ut besöksparkeringen får jag svaret "Det har tagits ett styrelsebeslut på att inte göra det"(!!!). Jag är mållös.

Konsekvensen blir väl att jag betalar min bot, inte hyr kanot på BKK utan på Reimersholme istället. Undvik BKK, om de inte kan göra något åt en sådan här sak, undrar man ju lite över hur de skulle hantera andra, lite större problem, som kan uppstå i verksamheten.

Frescati Hagvägen 5, 114 19 Stockholm