All categories Bud Bud Bud Bud Budbee AB
Är det här ditt företag? Aktivera ditt konto
Budbee AB

Budbee AB

Omdömen totalt
359
Snittbetyg
1.1

359 omdömen om Budbee AB

Visar 359 omdömen med 1.1 i snittbetyg
Harriet K
Wrote about Budbee AB

Har fått en leverans 3kvällar i rad, där jag både fyllt i porttelefon och dessutom både skriftligt och muntligt förklarat för chauffören hur det fungerar, men inte fått någon respons utan bara ett meddelande om att paketet inte gick att leverera. Nu sa jag till kundtjänst att jag tröttnat och inte vill ha paketet. Sämsta upplevelsen någonsin.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Mathilda H
Wrote about Budbee AB

Varning för bedragare!! Fruktansvärt dåligt företag som inte kan leverera vad dom lovat. En inkompetent personal som inte kan svara på enkla frågor och ännu sämre chaufförer som inte kan leverera paket. Gick ut för att möta upp chauffören då jag såg att han kört fel, när jag väl kommer fram så kör personen iväg och markerar att han inte kunde leverera paketet utan att han ens har gjort ett försök. Nu kräver företaget att man ska betala för att boka in en ny, fast leveranstid. Riktigt bedrägeri. Använd bara Budbee om ni vill... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Elzbieta Ewa N
Wrote about Budbee AB

Sämsta leverantör som finns!!! Oseriösa, okunniga och fullständigt nonchalanta. För ungefär 2 mån sedan har de levererat mina 2 pkt av ett värde ungefär 1000 kr till ngn annan och jag fick inte mina paket tillbaka, inte heller ngn ersättning. Istället bad dem mig att gå runt omkring och leta efter mina varor. Sedan dess är det tyst från Budbee's sida. Idag skulle dem leverera till mig ett paket från Vetzoo mellan kl. 19.30 och 20.30. Klockan har hunnit bli 23.40 och jag har fortfarande inte fått paketet levererat. Inte... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Madeleine O
Wrote about Budbee AB

Fel kan hända – det har jag förståelse för. Budbee tog av misstag med sig fel paket vid en retur och hämtade istället upp en leverans som skulle anlända samma kväll: en kartong med tennisbollar. Sånt kan man ha överseende med, om företaget åtminstone försöker rätta till sitt misstag. Men Budbees kundservice gör inte det minsta för att lösa situationen. De återkommer aldrig med konkret information, svaren är undvikande och vaga, och det är helt omöjligt att få någon form av ersättning eller ansvarstagande. Det är som att... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Dimitris Alexander G

Hade jag kunnat ge dem en nolla så hade jag gjort det. Ringer knappt två signaler så man inte hinner svara och föraren skriver att han har ringt mig 5 gånger när jag klart och tydligt ser i historiken att han bara ringt 1 gång. När man pratar med deras kundtjänst så kan dem inte vara till någon hjälp överhuvudtaget. Säger saker som att föraren inte behöver läsa beskrivningen man fyllt i för att underlätta leveransen, vem är isf beskrivningen till för? Mig själv lr? Det går inte heller att ha någon kontakt med föraren. ... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Anna Christina H
Wrote about Budbee AB

Jag har tyvärr haft återkommande problem med Budbee under många år. Så gott som alla leveranser kommer till fel gata, men de flesta brukar ringa men ibland bara dumpar de paketet där. Jag bor på en skafttomt och i deras app ser det ut som om man kan ta sig in från en väg på baksidan. För snart tio år sedan visade en budbärare mig detta, men hon kunde inte ändra uppgiften, och jag kan fortfarande inte göra det själv. Det verkar som om deras IT-avdelning inte har uppdaterat detta på väldigt länge. Om min ingång verkligen... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Lola V
Wrote about Budbee AB

Jag vill starkt avråda från att använda Budbee om du inte vill bli stressad över dina leveranser. Det här är det sämsta fraktföretaget jag haft att göra med. Trots att jag alltid anger rätt adress, portkod och att paket ska lämnas utanför dörren, så ringer deras bud bara två signaler, lägger på och tar med sig paketet tillbaka. Det går inte att nå budet, och man får vänta till nästa dag. I deras app går det inte att uppdatera adressen – de hittar på egna felaktiga adresser. Efter otaliga samtal lyckas de ibland ändra,... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Christian K
Wrote about Budbee AB

Jag kan göra alls sällskap av dålig erfarenhet av Budbee. Först leverans 16-22:30, senare leverans cirka 21:30. Sen föraren är 1 minut bort, skyndar mig ned för att ta emot då porttelefonen var ur funktion. Skrivit tydligt att de måste ringa mig. Står och väntar, status en minut bort. Stod i ca 20 minuter, frågar en granne om de sett någon transportbil. Svar nej. Leveranstid ändras till senast 22:30. Strax innan 22:30 så avbryts min leverans pga att det tog för lång tid. Såg bilen i skärmen på telefonen. Den var cirka... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Karl Oskar Fredrik H

Sämsta företaget, om det funnit minusbetyg hade dom förtjänat det! Ett paket som skulle levererats hem till mig idag, tid var bokat och allt, blev helt plötsligt avbokat en timme innan. Det visar sig att paketet på nåt mystiskt sätt teleporterats till Nederländerna, och finns nu på deras lager. Kundtjänsten kommer med en massa floskler om trafik osv, rent skitsnack. Sämst!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Gabriel B
Wrote about Budbee AB

Lurendrejeri företag! Låsas att de ringer men ringer en 1/4 signal

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Angela S
Wrote about Budbee AB

De delar upp paketen till olika leveranser och avbokar ständigt leveranser. När jag är snäll och möter chaufförerna ute på gatan så vill de att jag bär in stora paket trots att det ska levereras till min ytterdörr. Riktigt dåligt företag som struntar fullständigt i sina kunder.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Zhanna M
Wrote about Budbee AB

Aldrig mer Budbee. Hittar inte mitt hus, jag får ett meddelande att paketet inte kunde levereras. Det här händer 2 gånger med samma paket. Sedan SPRINGER jag till parkeringen där jag såg leversnsbilen på kartan sist och där står han: ”Jag hittar inte”. Hade jag inte sprungit dit hade jag inte fått paketet. Första gången ringde chauffören och frågade efter direktioner men struntade i att leta ändå. Andra gången - ringde inte men markerade i appen att han gjorde det. Aldrig mer Budbee.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Sven L
Wrote about Budbee AB

Betyget är Noll! Blodtrycksmanschett från Apoteket. Budbee fick betalt för hemleverans. Avtalat, att ringa på villadörren. Leverans 16 - 22. Jag får besked i deras app, att han kommer om 2 min Jag öppnar dörren och väntar. Samtidigt ringer mobilen med ett okänt nummer, vilket jag aldrig svarar på. När han inte dyker upp, ringer jag kundtjänst och får besked att föraren struntat i mig, då jag inte svarade på telefonsamtalet.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Kari S
Wrote about Budbee AB

Vid en Budbee-leverans körde chauffören på vår bil som stod parkerad på tomten. Vid kontakt med Budbee kundservice förklarar de att chauffören kommer från en inhyrd underleverantör Movia AB och att vi ska vänta på återkoppling från dem. Varken vi eller vårt försäkringsbolag har hört något från dem och Movia AB svarar inte på våra kontaktförsök. Vi står nu med en skadad bil och får bära kostnaden för reparation, trots att skulden helt ligger på Budbees/Movias sida. Problemet när man väljer Budbee som leveransalternativ är... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Ingrid Johanna B
Wrote about Budbee AB

Extremt dålig upplevelse liksom bemötande vid kontakt med kundtjänst. Chauffören ringde en signal (uppgav att han ringde 2ggr utan svar i loggen) varpå de avbokade min leverans när jag står i hallen och väntar- MAKTLÖS. Aldrig mer Budbee!!!!!! De återkopplade inte heller från kundtjänst vilket de lovade. Köat 40 min vid två tillfällen. De hänvisar till leverans om 2 dygn och jag har inget att säg till om🤬

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Faria Angelica T
Wrote about Budbee AB

Läser igenom kommentarerna och tyvärr är detta ett återkommande problem med Budbee! Man får SMS om att leveransen är på väg men helt plötsligt avbryts leveransen och ett SMS skickas att chauffören försökt ringa men inte fått svar vilket så klart är ren lögn! Även om man valt att det går bra att lämna utanför dörren utan att behöva ha kontakt! Förstår verkligen inte hur ni driver detta företag?! Aldrig mer kommer jag använda mig av detta usla företag!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Kajsa Maria M
Wrote about Budbee AB

Idag blev mitt paket avbrutet för leverans för 3 e gången och jag är otroligt frustrerad! Har t o m betalat för snabbare leverans. Ringt företaget som sagt att de ska prioritera denna leverans men inget händer. Noll återkoppling trots att de lovat göra det. Förtydligat att de kan ställa av paketet utan att ringa på eller ha kontakt med oss. Vilket enligt kundtjänst inte ska vara några problem. De har varit här men inte ställt av paketet enligt kundtjänst, så de förstår inte heller vad som hänt. Går inte heller att hämta... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Lena Karin Maria V

Otroligt dåligt. Idag blev min leverans avbokad av budbee. Efter att ha blivit ombokad tre gånger. Nu begärde jag retur till Arken zoo eftersom jag inte litar på att jag får mina varor överhuvudtaget.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Emil B
Wrote about Budbee AB

opålitligt företag. ibland får man paketet i tid men majoriteten av gångerna kommer dom inte ens nära av estimerad leverans datum. appen är helt åt helvete, paket jag väntat på ett tag har inte ens registrerat i appen och hittar inget sätt och kontakta dom. kommer aldrig använda deras service igen

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Rosanna L
Wrote about Budbee AB

Hade jag kunnat sätta lägre betyg än 1 hade jag gjort det. Otaliga gånger då leveranser blir sena eller inte levereras alls och behöver bokas om.nu senast hade jag bokat upphämtning och dom kom inte ens. Skickade meddelande i appen till mig att dom försökt ringa på portkod och mitt telefonnummer men jag har NOLL missade samtal. Försöker sen boka så jag kan lämna i skåp och då ballar appen ur och bokat 7 skåp...! Jag fick till slut hjälp av kundservice på telefon och han var väldigt trevlig.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Novalie J
Wrote about Budbee AB

Klarar inte av att leverera! Föraren är försenad så leverans avbokas. Åker inte med dagen efter för att den bilen är full. Dagen efter det är den ännu inte scannad för ny leverans. Riktigt skräpigt. Kommer välja bort dessa klåpare alla dagar i veckan. Pinsamt!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Fredrick M
Wrote about Budbee AB

Fullständigt värdelöst företag. Har haft problem med samtliga leveranser därifrån. Fick meddelande om att de hade ringt mig två gånger och inte kunde leverera medan jag stod utanför huset med telefonen i handen. Ingen ringde, ingen var här.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Polly I
Wrote about Budbee AB

Det sämsta företaget Ever… är såååå arg😡. Det är andra ggr de levererar mitt paket till fel Andreas🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Bea L
Wrote about Budbee AB

Samma erfarenhet som flera andra här. Första försöket avbokades precis innan det skulle levereras. Andra gången, okänt nummer ringde en gång och la på innan ens en signal gått fram, och får direkt efter en notification om att leveransen inte kunnat ske och dom försökt nå mig utan resultat - sitter med flera personer runt mig. Ringer tillbaka till numret men det är bara automatiskt meddelande. Tredje gången, dagen efter samma visa - följer leveransen i mobilen, två samtal direkt efter varandra, där man lägger på innan... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Hannah B
Wrote about Budbee AB

Ringer två gånger lägger på genast innan en signal gått fram. Skickar sedan meddelande att de inte kan leverera. Jag är 100% säker på att de inte varit vid min port när de ringer.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Malin Kristin B
Wrote about Budbee AB

Aldrig mer! Först täta uppdateringar och sedan är paketet "på villovägar" och kommer aldrig fram. Kundservice hänvisar till internetbutiken och menar att de ska lösa det trots att det är BudBee som slarvat bort paketet. Kommer aktivt att välja bort köp där endast Budbee finns som leveransalternativ.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Jean L
Wrote about Budbee AB

Akta er för att anlita detta skum företag. Bokar av leveransen timmar för, hävdar att det är fel på lev. adressen. Lämnar inte ut vilken adress som är felaktig. Detta är andra gången som paketet bokas av och återsänds.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Elisabet Linnéa M

Aldrig mer budbee! De ringer mig och lägger på när jag svarar. Får sedan ett meddelande att de ”tyvärr” inte kunde leverera till mig för att jag inte svarade?!!! Trots att jag får kontakt med kundtjänst inom 10 minuter så går det inte att leverera. Dessutom har de min portkod!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Maud S
Wrote about Budbee AB

Aldrig mer Budbee Så dåliga !!!! Har väntat på paket sen 2 december Nära på tre veckor Först slarvar de bort ett Får beställa nytt Sen skjuter de upp leverans gång på gång på gång Nu ”lovar” de i morgon Tror inte på det! Frågar om hemleverans istället för box. Men näää det tar tid det också Nånting med nån scanning Suck Vilken huvudvärk detta givit mig !!!! Sämsta leverantören Kompensation får man inte heller !!!! Dåligt dåligt dåligt

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Katarina N
Wrote about Budbee AB

Paketet har varit på väg i 16 dagar. Tydligen var det för stort för att få plats i en box. Trots det har man försökt flera gånger att leverera till boxen, vilket är märkligt eftersom paketet inte blir mindre eller boxen större. Ringer flera gånger och får märkliga svar. När jag till slut ber att få det hemleverat så ska det gå bra. Skulle ha kommit idag men nej, det kom inget paket. Vi kommer aldrig mer använda oss av Budbee!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Frida L
Wrote about Budbee AB

Avbokar leveranser någon timme innan leverans, skjuts upp till dagen efter och blir avbokat då med! PostNord får orimligt mycket kritik när det är det här skit Budbee som borde få det istället

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Jakob Mattias K
Wrote about Budbee AB

Riktigt dålig på leveranssäkerhet Urkass på att leverera i tid. Gått över en vecka nu

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Eva Maria Ulrica D

Företagare, jag avråder starkt ifrån att anlita denna budfirma. Som kund har jag nu så pass dålig erfarenhet att deras hantering och förtroendet är i boten och utom räckhåll för någon form av upprättelse. Riktigt besviken över ghostningen efter att de givit mig en annan kvinnas paket och sedan inte tagit på sig ansvaret över att de slarvat bort mitt. Jag har kontaktat kundservice fem gånger och varje gång får jag börja med att förklara om mitt ärende. Har även fått mejl från dem som är obegripliga i förhållande till problemet.... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Olga K
Wrote about Budbee AB

Felsorterat 6 gånger. Har inte fått mitt paket efter 2 veckor.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Tommy Lars-arvid H

Beställt vin från Ditt Vin. Skulle ha kommit för ca.en vecka sedan. Då fick jag meddelande att godset var skadat,ny leverans skulle ordnas. I dag skulle det komma mellan kl.17.00-18.00, men då fick jag besked att det var felsorterat. Vad är detta för Kalle Ankaföretag? Kommer aldrig att handla från Ditt Vin mer så länge de använder Budbee som transportör.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Margareta K
Wrote about Budbee AB

Ok det här var sista gången, gjorde om tidigare misstag att välja dessa eftersom de uppger snabbaste leverans vilket ju aldrig hänt. Får meddelande i appen att de inte hinner trots att det är långt innan sista tiden de uppger sig leverera och befunnit sig i närheten innan. Och påstår sig ha ringt två gånger, vilket inte heller stämmer. Fr o m nu blir det Postnord, aldrig några problem med dem.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Dennis Christoffer P

Aldrig mera budbee. Personen som skulle lämna mitt paket har ingen aning vart jag bor ens. Jag beskrev vart jag bor,vad jag heter och vilken våning samt vad som står på min dörren. Personen säger"bra då är jag på rätt plats" Minuten senare får jag ett kort via sms på en mörk dörr min är vit. Jag ringde nr som personen har ringt upp mig på. Det går inte att ringa upp på det nr. Ringer kundtjänst och ber att hon kan ringa budet. Nej just ja dom jobbar inte så. Alltså kan dom inte ens ringa sin egen personal ens. Nu 2 dagar... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Hanna S
Wrote about Budbee AB

Värdelöst! 3 dagar försent och trots att jag uppgett portkod så "kom de inte in". Visst....

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Oliver L
Wrote about Budbee AB

Först bortslarvat paket. När det skickades igen, levereras det till någon helt annan. Botten. 5veckor sent.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Seyed Mohammad H
Wrote about Budbee AB

Som alternativ kan man välja att få sitt paket lämnat utanför dörren. Men de ska ändå ringa dig, och om man inte svarar i telefonen, åker de iväg. Varför ska man ha detta alternativ om man ändå måste ta emot det själv?

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Firas D
Wrote about Budbee AB

Worst delivery company in Stockholm, please choose another. Have never delivered on the time promised and I have no idea why I have gave them more than one chance. Postponing for the next day is completely normal after booking you the whole evening with an estimated time from 16:00-22:00, the delivery man in our neighbourhood then decides to postpone for another day!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Felicia M
Wrote about Budbee AB

Gräsligt dålig service! Extremt långsamt och opålitligt. Idag var absolut sista gången jag hade med de att göra och jag kommer bojkotta företag som använder sig av de. Med vänlig hälsning, Felicia

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Daniel B
Wrote about Budbee AB

Konstant strul, utan en tendens till assistans av deras kundtjänst. Standardsvar utan ett faktiskt konkret svar på frågor man har. Kan du undvika dem så gör det, PostNord är 1000 gånger bättre och håller utlovade leveransdagar.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Hamid B
Wrote about Budbee AB

Mitt paket levereras inte efter 17 dagar då paketet registreras hos Budbee den 16 sep. Idag den 1:a okt. Efter klagomål så skickades ett meddelade för hämtning via mejl. I meddelandet ska jag klicka på en länk och identifiera mig med bankid. Det gjord jag och det händer ingenting. Väl på butiken vid boxarna, sa expediten att Flera kunder misslyckas att hämta sina paket Budbee har problem. Jag ringde igen Buddbee som menar att det är fel med mitt bankid. Att jag ska försöka med annat bankid,

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Lars Jonas S
Wrote about Budbee AB

Utan konkurrens Sveriges absolut sämsta budföretag. Leveranstiderna tycks sättas av en överoptimistisk slumptalsgenerator och leveransplatserna studsar runt som en boll i ett flipperspel. Ett företag helt utan existensberättigande. Undvik!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Björn Johan Patrik D

Budbee ändrade själva leveransadress till ny box på annan butik, med öppettider som inte funkar alls för mig. Dessutom på ett smockfullt H&M där 2 av de 3 i personalen jag frågade inte visste var boxarna var. Jag hittade till slut boxarna innanför kvinnounderkläderna på 2a vån (Lund), istället för direkt innanför dörren dit jag beställt paketet. "Levereras till ett ställe med det schema som passar dig"?? Bullshit!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Maria A
Wrote about Budbee AB

Väntade på ett paket med ömtåligt innehåll. Paketet levererades trasigt, med smuts på (hundbajs?) och alldeles repigt. Bara att slängs allt i soporna. Så äckligt. Ingen kompensation från Bubee när jag kontaktade dem om detta. Hur kan man med att lämna över ett sådant paket till kunden?

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Gabriel Mihai R
Wrote about Budbee AB

Sämsta företag ever !!!! Alltid förseningar och ingen uppdatering ! När man ringer dom typ ” aaa men du måste räkna med lite förseningar……. trafiken etc ! 👇

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Stefan H
Wrote about Budbee AB

Sämsta jag varit med om. Aldrig i tid och man betalar extra för det.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Johan Maximilian K

Ändrade leveranstid/dag fem gånger. Fick paket tillhörande en annan person. Satt i telefonkö i 35 minuter innan samtalet avslutades, och på den tiden hann det bara gå från köplats 4 till 2.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share

Filtrera omdömen