Budbee AB

Ring 08-120 596 48 www.budbee.com
1.1

287 omdömen om Budbee AB

Fredrik kjell V

Sveriges mest Ursula fraktföretag. I 2 veckors tid så har mitt paket åkt mellan Borlänge - malmö. Fram och tillbaka. För en vecka sedan så lova dom att de skulle levereras och de skulle då gå som manuell hantering bara för att de inte skulle bli fel igen, men de blir det. Lägg ner budbee en gång för alla. Alla som jobbar där verkar va efterblivna på riktigt. Fyfan. Anlita ALDRIG dessa

Ulf johan E
Skrev om Budbee AB

Beställde glasögon via Synsam men fick en sten levererad i paketet. Pissar på mig när jag vill ha data och uppgifter om vart det kan ha gått fel. Tjuven hyllas & och brottsoffer får stå för notan i vanlig ordning. Finansierar kriminalitet mot min vilja.

Emily W
Skrev om Budbee AB

Riktigt usel budfirma. Hur dom får andra företag att använda sig utav deras tjänster som i sin tur erbjuder sina kunder leverans med Budbee är för mig en stor gåta! Hädanefter efter kommer jag sålla bort alla företag som använder sig av Budbee som leverans möjlighet och välja ett annat konkurrerande företag istället, för Budbee består av ett helt gäng inkompetenta neandertalare!!!!

Ahmed A
Skrev om Budbee AB

I särklass det sämsta företaget att ha och göra med. Skräpservice, dryg personal, lång telefontid, borttappad packet och ingen hjälp får man. Det är såpass illa att om jag nästa gång ska beställa från en hemsida som enbart levererar med budbee så kommer jag beställa en annan produkt från en annan hemsida. Hade man kunnat ge -5/5 så hade de fått det, rekommenderar inte alls!

Katerina K
Skrev om Budbee AB

4 dagars försening av leveransen och tiden ändras fortfarande. Första och sista gången jag väljer denna alternativ

Mathias E
Skrev om Budbee AB

Var utomordentligt bra i början, numera direkt bedrövliga på att leverera på utsatt datum och inte sällan 3-4 dagar efter hemleverans utlovats. Detta även helt utan feedback om när leverans ska ske, när man ändå ser att de mottagit varorna ifrån leverantören.

Carol S
Skrev om Budbee AB

Jäkla skitbolag!!!!!skjuter upp leveransdagen hela tiden utan avisering och skyller på vädret trots att det är strålande sol. När man chattar med kundtjänst så är det ingen som svarar trots snabb utlovad svarstid. Det värsta är när man ringer kundtjänst så blir man lovad kompensation och hjälp om paketet uteblir en dag till. När paketet väl uteblir och man ringer för att påtala detta så finns det inget loggat eller noterat om vad den tidigare handläggaren sagt och lovat. Ingen handläggare finns vid det namnet ens när man...

Jakob Å
Skrev om Budbee AB

Har haft oturen att bokat Budbee flera gånger, och tror inte de någonsin levererat i tid.

Anders O
Skrev om Budbee AB

Värdelösa! Beställde viktiga receptbelagda mediciner från Apotea som jag behövde omgående och jag valde Budbee Box för att de var den enda transportör som utlovade leverans dagen efter. Dagen efter vid utlovad leveranstid ändras plötsligt leveranstid i appen till två dagar framåt!!! Inget SMS, inget mail, ingen ursäkt, bara en ändring i appen. Inte första gången de strular. Aldrig mer Budbee!

Kristian William S

Totalt jävla värdelösa. Riktigt PAJASFÖRETAG. Undvik! Har betalt extra för dagen efter leverans. Chauffören bromsar in vid mitt hus och kör bara förbi. Det var väl jobbigt att gå ut ur bilen.. varpå ett meddelande dyker upp där han beklagar att leveransen ej gick att utföra och att han försökt ringa mig vilket inte stämmer.

Maria Carolina L

Extremt dålig service. Beställt ett paket som skulle komma till paketbox, får sen meddelande om att paketet är för stort för boxen så de ska göra en hemleverans. När hemleverans ska ske ringer chauffören och säger att han är vid adressen för paketboxen men att det är ju ett företag där som är stängt?! Förklarar att ni ska åka till min hemadress som de har där i beställningen, de gör de inte utan avbokar leveransen pga fel adress. Ringer och chattar med deras kundservice dagen efter som säger att de gör inte hemleverans åt...

Per N
Skrev om Budbee AB

Hur någon seriös säljare kan välja detta pajasbolag är för mig en gåta. Ett bolag som dyker upp när dom själva tycker det passar, men för det mesta inte alls borde rimligen snabbt gå i konkurs, men ändå fortsätter folk anlita dom. Värdelöst.

Alexandra V
Skrev om Budbee AB

Står att min hemleverans är levererad men det är den inte. Det var dessutom en leverans som krävde leg, men inget leg togs och nu kan jag inte komma i kontakt med budbee. Deras chatt ger inget svar. Mail är skickat men inget svar.

Alexander Ö
Skrev om Budbee AB

Sämre än värdelösa. De skapar ett negativt värde genom att ljuga om att de är på väg när de helt uppenbart inte alls är det. Exempel från min senaste interaktion med budbee. Leveransförsök #1: 15:30. Chauffören har lastat ditt paket och påbörjat rutten. 16:00 Din leverans är inställd pga oförutsedd händelse. Leveransförsök #2: 10+ kunder före dig, 9,8,7..... Du är näst på tur, paketet anländer om 3 minuter... 2....1 Ånej! Tyvärr kunde vi inte leverera ditt paket. Leveransförsök #3: 10 minuter kvar... Ånej! Tyvärr kunde...

Göran B
Skrev om Budbee AB

Haft budbee som leverantör från Espresso och Apotea. För Espresso två dagar sent vilket innebar att kaffekapslar kom två dagar efter jag åkt till,fjällen. För Apotea hittills ingen leverans dagen efter mina läkemedel tagit slut. Riktigt dåligt, akta er för Budbee

Syna M
Skrev om Budbee AB

Jättedålig service Jag blev jätteirriterad när mitt paket inte kom fram med Budbee, som vanligt. Chauffören påstod att hen inte hittade min adress – hur svårt kan det vara? Och när jag till slut fick tag på kundtjänsten, var personen jag pratade med otrevlig och kunde inte ens ge mig en anledning till varför jag inte fått mitt paket, vi pratade i 20 min och personen gav mig ingen hjälp alls . Det är ju deras jobb att leverera och ge service, borde de inte anställa folk som kan använda Google Maps och faktiskt ge vettiga svar?

Josefin Aina Linnea L

Riktigt dåligt företag! Hade jag kunnat sätta noll hade jag gjort det. Verkligen alltid strul och inte bara en gång utan leveransen bokas om flertalet gånger. Tar evigheter för paketet att nå dörren och så sitter man hemma och väntar på en leverans som avbokas 1 minut före beräknad ankomst! Välj ett annat företag som faktiskt levererar!

Jenny H
Skrev om Budbee AB

Hade jag fått sätta en nolla hade jag gjort de. Ni felsorterar, är försenade, har tjatat att jag behöver varorna i tid , men ni ljuger säger ni är ledsna. Men ett är då säkert , jag kommer aldrig nånsin anlita er, ni är helt. Opålitliga!

Michael L
Skrev om Budbee AB

Först går skåpet sönder och mitt paket är fast i skåpet i en vecka. När dem en vecka senare får ut paketet ur skåpet så försöker dem leverera till samma skåp igen som inte finns där, eftersom det är borttaget då det var trasigt, så paketet fastnar i limbo ett par dagar. Då kontaktar jag dem och då byter dem till hemleverans och lovar utkörning dagen efter. Inget sker igen på ett par dagar för då har dom tappat bort paketet så man får till slut försöka få butiken att skicka om beställningen :) Det var ett av två paket som...

Monika S
Skrev om Budbee AB

Budbee föraren körde över vår trädgård och förstörde en stor del av trädgården. Vi har kontaktat er flertal gånger och var gång skyller ni på er underleverantör. Vi har köpt en tjänst via er och inte Er underleverantörer. Ni menar på ert ansvar upphör där ? Dock har ingen hört av sig till oss trotts att detta skedde för ca 1.5 -2 månad sen. Fortfarande när vi ringer så kan ingen hjälpa oss. Imorgon får ARN ta över ärendet.

Simon S
Skrev om Budbee AB

Världens mest opålitliga företag. Har ni väntat på ett paket i en vecka som funnits i staden lika länge. Man bokar en box och sedan får man sms dagen efter att det var fullt och man får boka om på nytt. Undvik detta företag.

Karolina E
Skrev om Budbee AB

Tyvärr kan man inte ge -5 så får bli en 1a.. beställde ett paket den 13dec som fortfarande inte kommit fram. Enligt nellys hemsida 1-2 arbetsdagar. Enligt Budbee har dom ingen garanti, mailar med dom på söndagen då säger dom att de blivit skannat i Örebro påväg ner till malmö. Fortfarande ingen leverans på måndagen, ringer dom och då skulle prioritera paketet ut till box där de inte skulle behöva stå i kö. Fortfarande inget på tisdagen ringer Då berättar dom att den låg i Örebro och skulle lastas påväg till Malmö.. enbart...

Nils Svante Mikael S

Tänkte att hemleverans med Budbee skulle fungera bättre och kunde då välja tid för utkörning. Sitter hemma och väntar när jag får ett sms ca en timme efter första tiden som paketet skulle levererats om att det var "felsorterat på terminal" och att dom skulle återkomma med ny leveranstid. Det var nu 10dagar sedan dom skulle återkomma. Huvudjulklappen till dottern är ju körd. Man undrar om alla andra som skrivit fått några paket alls, eller försvinner dom bara hos Budbee? Dock har dom faktiskt svarat relativt snabbt, men såklart får man ju ingen vettig information.

Lars Olof L
Skrev om Budbee AB

Har fått ”felsorterat” för andra gången. I juletid är det ett måste att leveransen kan litas på. Bättre att skjuta på den än att använda ett uttryck som många enligt inlägg är gemensamt för att inte hinna med! De företag som nyttjar Budbee bör skyndsammast sluta använd dem som leverantör.

Magnus Benjamin W

Bedrövligt företag. Deras spårningstjänst verkar vara totalt ur funktion. Varje dag står det att det ska vara framme samma dag vid 16, sen ändrar man senare på dagen till nästa dag vid 16. Dock ändras det bara i appen, om jag öppnar spårningslänken via en webbläsare, testat flera olika på flera olika enheter, står det fortfarande att det ska komma samma dag... Kommer aldrig beställa med budbee igen, otroligt oseriöst företag.

Elena J
Skrev om Budbee AB

Seriously the worst company ever. The worst experience and the worst customer service. If you have a time sensitive don’t trust this company. They promised to deliver my package with all my daughter’s birthday decoration. Placed an order and called them two times to make sure it arrived before party. Party was scheduled on Saturday and I called Friday morning cause the delivery was scheduled for Friday. They reassured me that 100% delivery will arrive between 19-22 Friday. I told them I will not have time to buy anything...

Oliver Per Manfred S

tänker aldrig nått på vilket leveranssätt jag väljer tar bara de billigaste, kommer dock börja göra de nu hahahah. finns ju ingen information om paketet eller möjlighet å spåra det. har ståt samma sak i en vecka snart "Estimerad leveranstid Idag, ~16:50" xD

Johan E
Skrev om Budbee AB

Samma upplevelser som övriga som kommenterat på sista tiden. Leverans ständigt framskjuten med diverse ursäkter via sms.

Jan N
Skrev om Budbee AB

Budbee ljuger om att försändelsen är på väg att levereras sedan uteblir leveransen.

Niclas Alexander L

Hade jag kunnat sätta 0 stjärnor hade jag gjort det. Det här är nog det absolut sämsta jag någonsin varit med om. Paketet är nu 1,5 vecka försenat och har inte kommit fram än. Antingen är skåpet fullt, det är ett tekniskt problem (helt ospecificerat) eller så är det felsorterat. Vid kontakt med kundtjänst som skett dagligen så beklagar de och säger att det är skannat och ska komma imorgon. Så har de sagt 10 dagar i rad utan att paketet kommer. De kan inte ändra något utan att det bara fortsätter likadant. Jag vet inte...

Vasiliki K
Skrev om Budbee AB

Is this company closed? Do you guys deliver or even answer messages anymore? Waiting to receiving my package for 9 days now.

Tobias P
Skrev om Budbee AB

Riktigt uselt bolag, går inte att lita på deras leveranser. Paketet har avbokats med dåliga ursäkter ca 4 gånger

Catrin I
Skrev om Budbee AB

Jag ger inte ens 1 stjärna för sämre företag får man leta efter när det gäller leveranser. Varje gång jag och de är ju inte många har det varit strul med leveransen. Denna gång väljer de att skicka tillbaka paketet till avsändaren. Men detta var oxå sista gången jag använde mig av de. Skulle inte ens välja de om jag så fick betalt för att skicka via Budbee! Bara lägga ner företaget!

Emma Esma Rebecca W

Sämsta företaget någonsin. Efter 2,5v hr jag fortfarande inte fått mitt paket och när jg ringde och undrade vart tusan min leverans är svarade Telefonisten Jessica i kundtjänsten. Hon ”glömde” stänga av micken när hon skulle rådfråga en kollega och kallade mig idiot och f**ta !! När jag påtalade hennes urusla beteende och att jag faktiskt hörde henne sa hon ”oj vi har tekniska problem med vår telefoni.” ANVÄND INTE BUDBEE!!!! DE ÄR SÄMST!

Jennie A
Skrev om Budbee AB

Förr var verkligen Budbee snabba på att leverera. Denna gången får jag försenings sms på försenings sms. Första leverans dag var 29e, sen har det försenats varje dag. Nu har det gått en vecka och har fortsatt inte fått mitt paket utan får sms om att de ej kan leverera pga ”postombudet stängt”, vilket de skickade innan butiken ens stängt. Kommer inte beställa med Budbee igen om de inte ändras.

Anna H
Skrev om Budbee AB

Fullständigt bedrövligt! Ingen information. Ingen leverans! Lägg ner Budbee omgående!

Patrik S
Skrev om Budbee AB

Har ändrat leveransdag 9ggr , med ursäkt felsorterat, bukten stängd sedan felsorterat igen, bara ljug för att de ej kan leverera. Pinsamt dåligt.

Christer L
Skrev om Budbee AB

Väntar på medicin, får besked att leverans försenats. Ingen information om när leverans kommer att ske.svårt att få kontakt med kundtjänst. Då medicin är en nödvändig vara så kommer jag aldrig använda Budbee som leverantör igen.Mycket dåligt skött.

Hanna B
Skrev om Budbee AB

Frustrerad! Väntat på mina paket i två veckor!! Inställt 3 gånger. Vad handlar detta om? Hur svårt ska det vara? ALDRIG mer Budbee.

Emelie Ulrika G

Jag är extremt frustrerad!! Väntat på mina varor i över 2 veckor, avbokad leverans från budbees sida 6ggr och nu har de haft sönder ett paket som skickats tillbaka till leverantör och det andra paketet är nu borta. Inte fått mer hjälp än att de sagt att de är ledsna och att de inte kan göra mer än rekommendera att jag kontaktar företaget jag köpt mina varor. Mina varor finns inte kvar i lager och får ingen ersättning för Budbees slarv.

Aladdin J
Skrev om Budbee AB

Paketet blev felsorterat och avbokad Flera dagar nu utan mitt paket och kundtjänsten svarar inte Väldigt dåligt

Jens B
Skrev om Budbee AB

Ett opålitligt företag med noll känsla för kundservice. De slarvar bort paket och om du får paket kan jag lova att det inte kommer på utlovad tid. Använd ett annat företag, undvik Budbee.

Jenny H och Hanna B gillar detta
Bo S
Skrev om Budbee AB

Sämsta budföretaget Budbee , lämnar paketet i fel stad 8 mil från där jag bor och det skulle lämnats. Sedan får man meddelande om att beräknad leverans idag, på eftermiddagen blir det imorgon. Sedan fortsätter det så i 5 dagar, sen får man besked att paketet är på villovägar och dom vet inte var det är. Har gått över en vecka. Så nu har jag meddelat företaget jag handla ifrån att dom får annulera köpet. Går det att välja fraktsätt så aldrig mer detta. Hoppas att fler bojkottar transport företaget BUDBEE.

Jenny H och Hanna B gillar detta
Skrev om Budbee AB

Paketen sorteras fel och när de väl ska levereras blir leveransen uppskjuten för att de inte hinner leverera. Paketen kommer en vecka efter annonserat leveransdatum om man har tur. Enda kompensationen är att man får välja tidsfönster, men vad spelar det för roll om det händer nästa gång igen?

Skrev om Budbee AB

Väldigt opålitliga. Av 4 paket har 2 försvunnit. Och 2 åkt runt i hela Sverige. Med 4 gånger så lång leveranstid som lovats. Väldigt dåligt.

Skrev om Budbee AB

Utan tvekan det sämsta företaget jag beställt transport via. Deras chafförer meddelar en att de lastat på varorna och ger en preliminäras leverans tid. Jag stod vid dörren och väntade under hela den angivna tiden, och helt plötsligt får jag ett meddelande att deras chaufför ringt på dörren vid 2 tillfällen och att ingen svarat. REN LÖGN

Jenny H och First-Name L gillar detta
Bjarne W
Skrev om Budbee AB

Suck - tydligen ett uselt företag - vad gäller transporter av paket… Fick just ett besked om att mitt paket kan avhämtas hos Ica i Julita - 40 km meter bort från där jag bor i Vingåker - som har ett eget Ica - 1 km från adressen där jag bor.

Jonna Maria R
Skrev om Budbee AB

Under all kritik!!! Går inte lita på. Har beställt djurmat och Budbee har redan vid sex tillfällen antingen avbokat, tappat mitt paket eller paketet har blivit felsorterad. Jag kommer aldrig få mitt paket som jag betalat.

Ola J
Skrev om Budbee AB

Hur kan ett paket som ska levereras till mej i mariestads kommun hamna i Degerfors??? Jag har lämnat fullständig adress . Eftersom jag måste res 140 km väljer jag att inte hämta ut paketet. Förlorar pengarna.

Casper L
Skrev om Budbee AB

Never again! If a store has only Budbee as a shipping option, I will not shop there. I ordered dog food well in advance of running out at home. However, Budbee FAILED to deliver four times, and I still haven't received my order. The first time, I thought it was no big deal because anyone can make a mistake. The second time, I made sure to contact Budbee and tell them that this is dog food that I need delivered. The third time, I called them and explained that I really needed this food and asked what solution they could offer....

First-Name L gillar detta