Carson Sverige

Fågelsångsvägen 8, 186 42 Vallentuna — Visa karta

Vi på Carson vill hitta den bästa lösningen för varje unik bilist. Vi har många års erfarenhet i branschen och vi vägleder dig gärna till ett tryggt bilköp. Vårt utbud är spännande och många av de bilar vi har i lager kommer direkt från märkesåterförsäljare, så kvalitén är hög.

Förutom bra bilar erbjuder vi även ett antal tjänster som förenklar ditt bilköp. Vi hjälper dig gärna hitta en bra finansieringslösning och erbjuder bl.a försäkringspaket, garantier, bilvård, verkstad, tillbehör...listan kan göras lång!

Dessutom får du rätt pris direkt och vi har öppet på söndagar. Kan det bli enklare?
Lör-Sön: 10:00-15:00

Läs vad 576 kunder tycker om Carson Sverige

• 2020-05-29

Thomas S skrev om Carson Sverige
    Bra bemötande och trevliga säljare samt personal i verkstan.
    Snabba puckar och inga problem vid leverans Läs mer
  • 2020-05-28

Christer G skrev om Carson Sverige
    Jag köpte en bil och blev bemött med strålande service! Läs mer
  • 2020-05-28

Theresia Madeleine U skrev om Carson Sverige
    Köpte bil. Mkt trevlig och tillmötesgående säljare. Ensam på plats den dagen men inte alls stressad.
    Fick komma tillbaka o hämta somnarhjul och få dem på bilen, toppenservice!
    Fick en anmärkning på besiktningen och får det fixat också! Toppenbetyg! Läs mer

Thomas W skrev om Carson Sverige
    Såg till att bromsar var i toppskick vid leverans trots att vi inte kommit överens om det. Kundnöjdhet utöver det vanliga. Läs mer

Hans A skrev om Carson Sverige
    Fick ett väldigt trevligt bemötande redan i dörren även fast det var lunchtid, säljaren Andreas var otroligt serviceminded och efter en provkörning och lite dividerande som bägge parter var nöjda med köpte vi en Corvette C5.
    Hasse o Yvonne Läs mer
  • Rune Ö

2020-05-26

Rune Ö skrev om Carson Sverige
    Snabbt och enkelt! Fick det jag ville ha! Läs mer

Tove Elisabeth W skrev om Carson Sverige
    Toppen service! Seriös bilhandlare som har kunden i fokus. Ett extra stort tack till Christian G! Läs mer

Tobias Å skrev om Carson Sverige
    Köpte en bil hos Carson och bemötandet av personalen var utmärkt. Trevliga och kunniga och väldigt proffesionella. Rekommenderar dom till den som vill skaffa ny bil! Läs mer
  • 2020-03-13

Michael E skrev om Carson Sverige
    Jag köpte en porsche panamera. Jag blev bemöt väldigt väl och min upplevelse av att göra en affär med carson är riktigt bra. All info de gav mig var korrekt och uppriktigt, och när jag upptäckte ett par små saker med bilen efter äffaren så tog dem vand om det och fixade det snabbt och bra. Jag tog ocjså deras 2 års garanti som är bra. De är proffsiga och uppriktiga och jag rekommenderar dem, speciellt Fredrik som jag hade och göra med, mycket bra. Mvh Michael. Läs mer
  • 2020-03-13

Jan Anders Erik S skrev om Carson Sverige
    Fint bemötande och okey affär.
    Nöjd med nya bilen och återkommer gärna nästa gång nästa gång jag ska byta bil. Läs mer
  • 2020-03-11

Åke Pär Linus J skrev om Carson Sverige
    Böt bil och allt gick snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2020-03-09

Linda E skrev om Carson Sverige
    Jag köpte en bil. Jag fick ett mycket bra bemötande av trevlig personal. Affären gick väldigt smidigt. Läs mer
  • 2020-03-08

Gustav Erik Göte E skrev om Carson Sverige
    Köpte mig en lite nyare sommarbil av Carson och bytte in min gamla, väldigt bra bemötande från första mail till avslutad affär, snabba svar på frågor och trevlig säljare (Andreas). Vettiga priser, vettig värdering på min inbytesbil. Raka rör och inget krångel öht. Har bara gott att säga om denna bilfirma, jag kommer köpa fler bilar här. Läs mer
  • 2020-03-06

Tomas H skrev om Carson Sverige
    Trevligt företag med proffsigt bemötande. Ger en känsla av trygghet och tillit vilket jag hoppas att dom står upp för.
    Med vänlig hälsning,

Köpte bil, blev bra bemött. Enkelt och snabbt. Läs mer
  • Alf Christer L

2020-01-30

Alf Christer L skrev om Carson Sverige
    Tredje bilen från Carson blev en Porsche Cayenne (vi har nu 2 bilar från Carson i hushållet och är helnöjda).
    Har alltid blivit bra bemött, trevliga och seriösa säljare.
    Tycker att Carson över lag har riktigt fina exemplar av fordon med bra historik och de verkar gå igenom bilarna ordentligt innan de ställer ut dom till försäljning. Allt kan man inte kanske upptäcka vid en genomgång, men det har inte varit några konstigheter om ngt fel dykt upp efter leverans, utan det har åtgärdats av Carson utan några som helst problem.
    Kan varmt rekommendera Carson! Läs mer
  • 2020-01-26

Helena K skrev om Carson Sverige
    Bilen jag köpte uppfyller mina förväntningar. Smidigt och snabbt förfarande. Läs mer

Joseph Clifford Ric P skrev om Carson Sverige
    Köpte en härlig bil av dom,
    Dom var väldigt proffsiga, helt klart den bästa bilfirma som jag har köpt bil av.
    Mitt bilköp ar långt över mina förväntningar
    Som sammanfattning, mycket bra bilfirma som håller vad dom lovar, mycket bil för pengarna. Läs mer

Olof E skrev om Carson Sverige
    Bra bemötande o service. Köpte en Lexus! Läs mer

Mikael Lars R skrev om Carson Sverige
    Super service
    Trevlig personal fina lokaler Läs mer

Fredrik D skrev om Carson Sverige
    Funkade bra genom hela affären. Från mail kontakt till påskrivet kontrakt.
    Bilen vara ganska bra beskriven på nätet. Gillar inte riktigt att alla säljare sitter i samma rum. Läs mer

Björn U skrev om Carson Sverige
    Köpte en begagnad Volvo V70.
    Blev mottagen så fort jag gick in genom dörren av en trevlig säljare.
    Kan rekommendera Carson,, mycket nöjd. Läs mer

Tuncay A skrev om Carson Sverige
    Härligt med snabb och affär! Rekommenderas. Bra priser på sina fordon! Läs mer

Abdul Hakeem R skrev om Carson Sverige
    Väldigt klar om allt med stor förtroende och jag rekommenderar stark att söka Fredrik om du vill köpa eller sälja din bil
    Hakeem Läs mer
  • 2019-12-14

Ola B skrev om Carson Sverige
    Köpte beg bil med lite småfel som dök upp efter ett par veckor men som lagades av Carson utan diskussion. Trevligt bemötande. Kan rekommendera denna bilhandlare. Läs mer
  • 2019-12-14

Kim L skrev om Carson Sverige
    Kompetent o bra,snabb återkoppling Läs mer
  • 2019-12-13

Fredrik F skrev om Carson Sverige
    Köpte en bil av carsons. Bilen var inte billigast men absolut i toppskick och låga mil. Bytte in både min och tjejens bil. Högsta betyg Läs mer
  • 2019-12-13

Victoria R skrev om Carson Sverige
    Köpte en Volvo V40!
    Säljaren var sämst, och världens otrevligaste. Ingen service känsla alls. Är jätte missnöjd med bemötande. Läs mer

Lars-åke L skrev om Carson Sverige
    Upptäckte 2 fel på bilen efter 3 veckor och ingen garanti/hjälp som täcker det.Mycket dåligt👎👎👎 Läs mer
    2019-12-12 Carson svarar Lars-åke L
    Hej Lars-Åke,

Tack för din recension, jag kontaktar dig under dagen. Fel som fanns vid leverans kommer vi självklart stå för enligt konsumentköplag.

Pontuz Fredholm
    Platschef

Dorothy E skrev om Carson Sverige
    Allt mkt bra dock hade jag uppskattat om falgarna till vinterdacken hade passat pa bilen Läs mer

Hampus Ö skrev om Carson Sverige
    Perfekt service av carson. Allt gick smidigt och bra Läs mer
  • Fredrik K

2019-12-12

Fredrik K skrev om Carson Sverige
    Fantastiskt bra bilfirma. Ärliga & Serviceminded. Bra bemötande.

Gjorde enkel smärtfri affär, bilen hadde ett okänt kostsamt fel som dök efter köp, dom åtgärdade det direkt. Inga konstigheter , en utav de bättre bilfirmorna som finns kvar! Läs mer
  • Kristofer E

2019-12-12

Kristofer E skrev om Carson Sverige
    Köpte en bil som jag är mycket nöjd med liksom med bemötandet från säljaren. Kan varmt rekommendera Carson. Läs mer

Adam B skrev om Carson Sverige
    Från första kontakt till att jag satt bakom ratten, 100% nöjd med Andreas och CO. Jag köpte bilen osedd efter Andreas försäkran. Bilen var i bättre skick än vad beskrevs.

Kommer alltid att handla här! Läs mer
  • 2019-12-11

Marcus K skrev om Carson Sverige
    Snabb återkoppling och trevlig säljare. Läs mer
  • 2019-12-09

Christian P skrev om Carson Sverige
    Köpte ett fordon av en härlig säljare. Fick bra pris och fina garantier. Läs mer
  • 2019-12-08

Yvonne A skrev om Carson Sverige
    Köpte en bil. Jag är nöjd med både annonsering och kundbemötande. Läs mer

Hassan Y skrev om Carson Sverige
    Mycket seriös firma. Fick hjälp direkt när jag kom in till hallen. Bilen motsvarade inte mina förväntningar riktigt då det inte framkom av bilderna på nätet att den hade så många dörruppslag, men säljaren var väldigt resonabel och vi kom överens om nytt pris.
    Summa summarum väldigt nöjd med affären och bilen går klockrent! Läs mer

Camilla C skrev om Carson Sverige
    Vi är besviken på hur vi behandlades när det uppstod problem vid köpet av vår Golf alltrack 2016. Vi fick punktering bara några kilometer från firman. Men ingen hjälp. Endast hänvisning till försäkringsbolag. Veckan efter köp fick vi lämna in bilen för felsökning då ett missljud uppstod. Visade sej vara kamremmen som behövde bytas då denna var torr och skadad. Inte heller detta fick vi någon hjälp med.

Även om dom ur juridisk mening säkert inte gjort något fel saknar jag klassisk affärsheder.
    Hade någon brytt sej och visat intresse för att göra oss nöjda hade vi säkert nöjt oss och kanske till och med återkommit som kund. Nu ser jag det som helt uteslutet att varken vi eller någon i våran ganska stora och bilintresserade bekantskapskrets någonsin kommer köpa en bil av Carlsson. Läs mer
    2019-12-06 Carson svarar Camilla C
    Hej Camilla,

Det var såklart jättetråkigt att ni fick punktering på hemvägen från oss. Då vi inte är ett assistansbolag så hänvisade vi er till den försäkringen som vi hjälpte till att teckna vid köpet där assistansen ingick kostnadsfritt.

Gällande kamremmen så valde ni att byta kamremmen utan vår vetskap och kontaktade oss efter bytet för att få betalt för det trots att det var tusentals mil kvar till bytet, då ni inte kontaktade oss i förväg så gav ni oss aldrig chansen att hjälpa till. Man skall alltid kontakta säljföretaget om man stöter på problem.

Känner ni att ni inte blivit rätt behandlade så rekommenderar jag er att ta kontakt med ARN Allmänna Reklamationsnämnden då Carson alltid och kommer alltid följa ARN:s beslut.

Pontuz Fredholm
    Platschef

Filip S skrev om Carson Sverige
    Köpte bil och kundservicen var väldigt bra. Blev bemött väldigt bra, fick test köra, gick hur smidigt och bra som helst! Nöjd Läs mer
  • 2019-11-26

Jonas Michel L skrev om Carson Sverige
    Har precis köpt en Audi A6 utav Carson och fick ett grymt trevligt bemötande, riktigt proffsiga människor som jobbar där och de hade svar på alla frågor jag hade och hjälpte till med allt från början till slut.
    Kan VERKLIGEN varmt rekommendera dom! Läs mer
  • Theresia B

2019-10-22

Theresia B skrev om Carson Sverige
    Jag köpte en bil och fick ett väldigt proffsigt bemötande av personalen. Företaget levde upp till en proffsig och kunnig upplevelse som gick snabbt och smidigt med ett trevligt bemötande. Som en trevlig bonus fanns det även ett erbjudande om en väldigt förmånlig helförsäkring från folksam som personalen informerade mig om och rekommenderade starkt (jag gjorde självklart valet att teckna den försäkringen). Jag kommer garanterat rekommendera Carson till min omgivning och välja dom igen nästa gång jag ska köpa en bil. Läs mer

Jan Henrik Ö skrev om Carson Sverige
    Som vanligt lurad, men försäljaren satte ett pris på den inlämnade bilen som var 35% högre än vad han sagt den skulle läggas ut för. Läs mer
    2019-10-22 Carson svarar Jan Henrik Ö
    Hej Jan Henrik Ö,

Pontuz Fredholm heter jag och är platschef på Carson Sverige AB, jag skulle uppskatta om du skulle kunna mejla mig mer utförligt om vad som hänt så jag kan kolla upp detta. Min mejladress är pontuz@carson.nu.

Linus Rolf Joakim R skrev om Carson Sverige
    Jag köpte en Audi Q5 och är supernöjd med både köp och Carsons professionella bemötande. Carson överträffade alla förväntningar på mig som kund och levererade med högsta klass. Läs mer

Lars V skrev om Carson Sverige
    Blev bra bemött förklarad vad det var för Bil jag var ute och vad jag kunde tänka mig betala. dom lyssnade tog fram några förslag och motiverade vilken dom trodde skulle passa mig bäst. Det var inte den dyraste och en bit under budgeten och är jätte nöjd! Läs mer
  • 2019-10-19

Enver G skrev om Carson Sverige
    Alla är fantastiska och hjälpsam Läs mer
  • 2019-10-19

Sylve Anders E skrev om Carson Sverige
    Blev proffsigt bemött. Man tog reda på svaren på mina frågor. Prisdiskussionen var helt smärtfri, inget tjafs. Min BMW mc har fungerat problemfritt. Läs mer
  • 2019-10-18

Per Anders M skrev om Carson Sverige
    Jag köpte en bil. Företagets bemötande var riktigt bra och proffsigt. Dom förväntningarna jag hade uppfylldes. Läs mer
  • 2019-10-17

Adam K skrev om Carson Sverige