Alla kategorier Elbolag Stockholms län Haninge Cell Solar Nordic AB

Cell Solar Nordic AB

Ramskogsvägen 239, 136 68 Vendelsö — Visa karta

Marknaden för solceller har vuxit med 50-60% årligen i Sverige de senaste åren. Vi på Cell Solar är alltså inte de enda som tror att solenergi är framtiden! Vårt mål är att öka antalet klimatsmarta lösningar, ett villatak i taget.

Våra solcellslösningar är specialanpassade för dina och din fastighets behov och förutsättningar, nyckelfärdiga och vi sköter hela projekteringen från första mätning tills dess att anläggningen är i drift och du producerar din egen el.

Boka ett kostnadsfritt möte med oss! Vi går igenom era behov och förutsättningar, designar rätt anläggning och presenterar en färdig lösning för er.

Läs vad 17 kunder tycker om Cell Solar Nordic AB

• Christoffer V
    Christoffer V skrev om Cell Solar Nordic AB
    Mycket bra bemötande och mycket bra jobb utfört.
    Det enda som man kan klaga på är lite miss i papperna. Behöver bli lite klarare i vad man ska fylla i själv och vad som cell solar ska göra. Samt lite missar som man får rätta till i efterhand i papperna.
    Men är mycket nöjd med hur bemötande har varit och hella jobbet som utförs.
    Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Lasse R
    Lasse R skrev om Cell Solar Nordic AB
    Utmärkt info i uppstarten.
    Montering av panelerna effektivt
    Och proffsigt.
    Pappersjobbet hjälpte A. Bäckman
    med.
    Slutbetyg ”. Toppen ” ! Läs mer
  • Henrik K
    Henrik K skrev om Cell Solar Nordic AB
    Jag gillade helhetslösningen där Cell Solar tog hand om/hjälpte till med pappersarbetet som behövs (t.ex. bygglov) och sedan levererade och monterade rubbet på endast 2 dagar. Sedan var vi igång och producerade el! Installationen var en 29-paneleras 8,12kW installation på en villa. Läs mer
  • Kenneth H
    Kenneth H skrev om Cell Solar Nordic AB
    Solcellerna levererades tidigare än vad som avtalat. Uppsättningen skedde snabbt.
    Bra kontakter med representanter från företaget.
    Nu återstår att få något företag att köpa eventuellt överskottsproduktion av el. Läs mer
  • Alvar P
    Alvar P skrev om Cell Solar Nordic AB
    Installation av 46 st. solpaneler.
    Kommunikationen med Cell Solar har fungerat på bästa tänkbara sätt både före och efter installationen. monteringen av solpanelerna gick snabbt och proffsigt av personal som var lätta att ha att göra med. Företaget har ställt upp och hjälpt till med allt pappersarbete med myndigheterna.
    En mycket nöjd kund. Läs mer
  • Arne S
    Arne S skrev om Cell Solar Nordic AB
    Helt otroligt, har varit fundersam länge, och fick tips av min svärson. Satsa på Solceller. Fick ett medelande i min brevlåda om ett möte i Vellinge., Gick dit och fick information om företaget och nyttan med solceller. Har alltid varit pionjer på nya saker. Och detta var absolut något att satsa på. Tecknade mig på ett besök hemma, Gunnar Jönsson kom kaffe på bordet och affären var klar. 22 jan kom ett gäng från Kina, mogoliet och en elektriker från Poland. Ett fantastisk gäng, var aldrig sett på maken, 8 timmar var allt uppsatt och provad.
    Ett tort tack och vi har forfarande kontakt me Gunnar, som Hjälper oss med Dataproblem ETT STORT TACK CELL SOLAR från ARNE STENBERG, VELLINGE Läs mer
  • Gunnel L
    Gunnel L skrev om Cell Solar Nordic AB
    Toppen rakt igenom!
    ..................................................................................................... Läs mer
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om Cell Solar Nordic AB
    Cell Solar bemötte mig på ett utmärkt sätt när vi skaffade solenergianläggning: proffsigt, trevligt och snabb handläggning från deras sida. De har informerat bra under resans gång och den stora fördelen för mig som kund är att de tagit hand om i stort sett allt runt installation och registrering. Läs mer
  • Dan S
    Dan S skrev om Cell Solar Nordic AB
    Köpte en 12 kW solcellsanläggning för villa och fick genomgående bra service och bemötande. Läs mer
  • Ivar V
    Ivar V skrev om Cell Solar Nordic AB
    Bra och seriöst bemötande. Nu fungerar allt utmärkt. Har arbetat bra och ett vänligt bemötande. Lite konfunderande med Svea och Cell Solar för mig som kund.

Förbättringspotential:
    1. Installationen tog mycket längre tid (dvs 4 månader än förespeglat), delvis på grund av problem med installationen med elektriker, delvis pga tid för bygglov och Vattenfalls tid för att installera el-mätare. Men räkningen för installationen skulle betalas med 10 dagars varning. Vore bra med mer realistisk tidsplanering för mig som kund
    2. Hantverkarna kastade cigaretter på uppkörningen något som inte är så populärt.
    3. Installationen förstörde ljuset i garaget, så det är något som måste fixas i efterhand. Läs mer
  • Lars J
    Lars J skrev om Cell Solar Nordic AB
    Min upplevelse av Cellsolar är väldigt positiv. Från första stund när vi visade intresse att installera solceller fick all hjälp med administration och ansökningarna. Från avtalsskrivande i November fanns solcellerna på plats i februari och i dtift i mars. Allt flöt på bra och Cellsolat har förstått att de som vill instalerra solceller måste få hjälp. Läs mer
  • Klas Göran K
    Klas Göran K skrev om Cell Solar Nordic AB
    Bemötandet från CellSolar och deras leverantörer och hantverkare har skött sig alldeles utmärkt. Anläggningen jobbar som förväntat. Läs mer
  • Peter E
    Peter E skrev om Cell Solar Nordic AB
    Den genomgång som Mats höll i Vendelsögård var mycket bra och gav svar på det mesta som jag funderat på innan mötet.
    Tyvärr blev det en takrenovering för min del vilket inte är Cell Solars fel men för mig blev det hela dubbelt så dyrt som planerat, vilket var lite tråkigt. När väl det nya taket var på plats gick det mycket snabbt att få solcellerna monterade och inkopplade. Jag har fått en del hjälp med pappersdjungeln som man måste igenom för att kunna sälja överskottet som mina solceller producerar. Vad jag saknar är en genomgång av anläggningen och hjälp att få igång Wifi anslutningen vilket inte var helt lätt. Dessutom saknar jag information om hur jag ska kunna se vad mina solceller har genererat totalt. Som det är nu kan jag se vad dom ger just nu och jag kan på Vattenfalls hemsida se hur mycket överskott jag matat ut på nätet och min förbrukning. Men hur ska jag kunna se vad mina solceller gett totalt? Det vet jag inte.
    Peter Eriksson
    Klingvägen 5
    136 73 Vendelsö Läs mer
  • Jan W
    Jan W skrev om Cell Solar Nordic AB
    Solcelsanläggnin 34celler alt fungerar utmärkt Läs mer
  • Lars N
    Lars N skrev om Cell Solar Nordic AB
    Renovering av tak och installation av solcellsanläggning.
    Valde Cell Solar då deras representant gav det mest seriösa intrycket. Klar och tydlig information, bra kommunikation och en bra offert. Ett mycket bra genomfört projekt från första till sista insats. På mindre än en månad från offert till fungerande solcellsanläggning är inte mindre än imponerande. Läs mer
  • Siv J
    Siv J skrev om Cell Solar Nordic AB
    Mycket bra, fin service kunnig personal Läs mer
  • Anders T
    Anders T skrev om Cell Solar Nordic AB
    Proffesionellt från början till slut! Installationen gick i ett flygande fläng, och jag har fått hjälp med byråkratin runt solceller. Cell Solar kan jag varmt rekommendera! Läs mer

Ramskogsvägen 239, 136 68 Vendelsö