Cell Solar Nordic AB

Cell Solar Nordic AB

Den svenska marknaden för solceller har vuxit med 50-60% årligen de senaste åren. Vi på Cell Solar är alltså inte de enda som tror att solenergi är framtiden! Cell Solar är ett solcellsföretag som hjälper dig att investera i solcellsanläggning till ditt tak. Vårt mål är att öka antalet klimatsmarta lösningar, ett villatak i taget.

Det är enkelt och tryggt att beställa en solcellsanläggning från oss. Vi tar hand om hela resan, från den första idén om att investera i solceller tills anläggningen är på plats på ditt tak och du kan börja producera egen grön el med hjälp av solenergi. I samarbete med våra partners i solelsbranschen tar vi Sverige närmare målet att ställa om till 100% förnybar energi.

Som enskild villaägare kan du bidra till en förbättrad miljö genom att investera i solceller. Boka ett kostnadsfritt möte med oss, där vi går igenom era behov och förutsättningar, designar rätt anläggning och presenterar en färdig lösning för er. Ta det naturliga steget och satsa på solkraft – snart kommer dina grannar att följa efter!

Läs vad 183 kunder tycker om Cell Solar Nordic AB 2

2021-04-01
    Vi har precis driftsatt vår anläggning och vi valde Cellsolar för ett proffsigt bemötande inför offert. Jenny Alvstråle lade manken till och gav ett förtroendegivande intryck, vilket visade sig vara rätt satsning. Skillnaden mot andra leverantörer var främst att hon gjorde ett personligt besök, dessutom skickade hon ut en elektriker som gav värdefulla tips. Så här långt är vi nöjda :)
    Hej Ronny och tack för ditt fina omdöme. Väldigt roligt att du upplever att vi är proffsiga och förtroendeingivande. Nu ser vi fram emot en solrik vår. Varma hälsningar från oss på Cellsolar. Cell Solar Nordic AB
    2021-03-29
    Jag är mycket nöjd med installationen av solpaneler på mitt tak av Cellsolar Nordic AB. Det var enkelt att komma i kontakt med företaget. Säljaren Jenny Alvstråle kom på besök och gjorde en inspektion av taket,. Hon gav oss en offert, som var mycket konkurrenskraftig i jämförelse med andra bolag. Det avgörande för beslutet att välja Cellsolar var det goda och förtroendegivande intryck som Jenny Alvstråle gav, samt priset för anläggningen. Installationen gick bra. När allt var uppkopplat och produktionen igång, kom Jenny tillbaka och kontrollerade att allt fungerade väl. Hon hjälpte till att ladda ner cellsolarappen i datorn och mobiltelefonen, som ger bra översikt över elproduktionen i anläggningen. Företaget ger ett mycket stabilt intryck, vilket gör att vi i hushållet känner oss trygga med att vi gjort rätt val av bolag för solpaneler.
    Bengt Frisk
    Hej Bengt och varmt tack för ditt omdöme. Vad roligt att höra att du är nöjd med vårt arbete och att din solcellsanläggning nu är i drift. Tack för förtroendet återigen. Nu ser vi alla fram emot många solrika dagar med egenproducerad el. Vänligaste hälsningar från alla oss på CellSolar Cell Solar Nordic AB
    2021-03-27
    Installerade 38 paneler nov-20. Hela processen från första kontakt till installation, var tydlig och klar. Kände hela tiden ett förtroende för Cellsolar som guidade mig genom affären. Kunnig personal i alla led! Kommer verkligen rekommendera Cellsolar till alla vänner och grannar! Gör som jag, beställ en anläggning av Cellsolar!
    Hej Ivar Peter och stort tack för ditt omdöme, ditt förtroende och för dina värdefulla rekommendationer. Solrika hälsningar från alla oss på CellSolar Cell Solar Nordic AB
  • Per Andreas T
    2021-03-26
    Snygg intergrerad lösning tillsammans med Pyramiden Bygg i samband med takbyte. Nöjd med resultatet rent visuellt. Solcellsanläggningen producerar över förväntad spec. Duktiga installatörer som gjorde ett bra arbete. Delar gärna en bild men det ser inte ut att gå.
    Hej Per och varmt tack för ditt omdöme. Vad roligt att höra att anläggningen både ser visuellt bra ut och producerar över förväntan. Tack för förtroendet. Vänligaste hälsningar från alla oss på CellSolar Cell Solar Nordic AB
    2021-03-26
    Vi har hela tiden fått ett proffsigt och vänligt bemötande. Det krånglade till sig lite vid ett tillfälle men det löstes på ett fantastiskt sätt av Martin F
    Hej Roy Evert och tack för ditt omdöme. Vad bra att det löste sig på ett bra sätt. Nu ser vi alla fram emot många solrika dagar med egenproducerad el. Vårhälsningar från alla oss på CellSolar Cell Solar Nordic AB
    2021-03-23
    Efter att ha jämfört tre olika leverantörer bestämde jag mig för att anlita Cell Solar för min solcellsinstallation. Avgörande för mitt val var delvis totalkostnad men också, och inte minst, ett förtroendeingivande bemötande av Cell Solar och dess representant Martin Fors. Som novis på området uppskattade jag Martins tålamod och engagemang i att hitta en skräddarsydd och kostnadseffektiv lösning för våra behov och vårt hus. Jag fick också pedagogiska instruktioner för vilka förberedelser jag själv behövde göra inför och efter installationen av solcellsanläggningen och även den laddbox som jag också lät Cell Solar installera. Installationen av solcellerna blev något försenad pga väder men detta kommunicerades i god tid och var acceptabelt. När den väl skedde i slutet av februari gick jobbet mycket smidigt. Installatörerna talade visserligen inte svenska men svensk arbetsledare fanns på plats hela dagen. Jag uppfattade att de arbetade med relevanta skyddsställningar och det fåtal takpannor som gick sönder ersattes.Efter arbetet var slutfört städade de noggrant efter sig. Elektrikern kom några dagar senare och kopplade ihop allting och utan att vara expert på området så uppfattar jag det som att all kabeldragning o dyl är gjort på ett proffsigt sätt. Det har fortfarande gått för kort tid för att utvärdera om den årliga produktionen lever upp till vad som utlovats. Värt att notera är dock att Cell Solars uppskattning av produktionsvolym i jämförelse med de andra två leverantörerna verkar vara lite mer konservativ så jag hoppas på att bli positivt överraskad. Sammanfattningsvis så har jag hittills bara positiva erfarenheter av Cell Solar och kan varmt rekommendera dem.
    Tack Niklas för ditt omdöme. Vad roligt att höra att du är nöjd och att din solcellsanläggning nu är i drift. Tack för förtroendet återigen. Nu ser vi alla fram emot många solrika dagar med egenproducerad el. Varma hälsningar från alla oss på CellSolar Cell Solar Nordic AB
    2021-03-23
    Installerat en 14,5 kWh anläggning. Från att ha varit helt novis har jag nu tagit steget att arbeta aktivt med min produktion och uppföljning. Jenny har varit min stora mentor och utbildare.

Mycket nöjd med hela processen, allt från projektbeskrivning, offertförfarande, installation till uppföljning.

Stort tack till Jenny Alvstråle för ett alldeles utmärkt arbete hela vägen in i mål....
    Tack Patrik för dina ord. Vi är väldigt glada att höra att du är nöjd. Blir med all säkerhet spännande att följa elproduktionen. Du vet vart du kan höra av dig om du har fler frågor. Många hälsningar från oss alla på CellSolar Cell Solar Nordic AB
    2021-03-17
    Vi fick 43 325W paneler monterade på vårt tak vintern 2021. Det blev en del strul - den planerade anläggningen om 41 360W paneler visade sig inte passa när montörerna kom för att sätta upp den, och panelerna stod redan på infarten. Men säljare Anders Bäckman och projektledare Kajsa Norlin tog tag i saken och löste problemen snabbt.

Killarna som monterade talade inte så bra svenska, men försökte verkligen förstå mig och gjorde ett helt OK jobb. Elektrikern kom snabbt för att montera växelriktaren, lagade stort hål i putsväggen med silikon - inte så snyggt, men det var minusgrader. Nu är anläggningen igång och producerar väl - det var huvudsaken.
    Hej Hans Lennart, tack för din bedömning. Vi är tacksamma för din feedback och är glada att din solcellsanläggning nu är i drift. Vi har tagit till oss kring de förbättringsområden du nämner. Med hopp om många fina soltimmar framöver, hälsningar från oss på Cellsolar. Cell Solar Nordic AB
    2021-03-13
    2020 september monterades mina 35 solpaneler. Arbetet blev proffsigt utfört och jag blev bemött av kunnige säljaren Janne Malmgren som lyssnade på mina önskemål och krav.
    Det blev precis som jag önskat, installationen gick snabbt och smidigt. Och snygg blev den också mot mitt svarta tak.
    Hej Per, vad roligt att det blev precis som du önskade och det ser visuellt bra ut. Tack för förtroendet och ditt fina omdöme. Med hopp om många solrika timmar med egenproducerad el, hälsningar från oss alla från Cellsolar Cell Solar Nordic AB
  • Leif Torbjörn I
    2021-03-09
    Jag rekommenderar gärna Cellsolar. Installation i februari nära havet till trots gick det mycket smidigt. En eloge till Benjamin och Behar och installatörer som verkligen kunde sin
    sak. Martin som ansvarig har hela vägen igenom projektet visat stor tillgänglighet och förståelse i att förklara detaljer man inte är expert på och heller inte skapat övertro på prestanda. Ett väl genomfört projekt från start till sista avstämning på plats.
    Hej Leif Torbjörn och tack för förtroendet och din rekommendation. Väldigt roligt att höra att projektet är väl genomfört och att din installation gick smidigt. Många glada hälsningar från oss på Cellsolar Cell Solar Nordic AB
    2021-02-24
    Kan verkligen rekommendera cellsolar, allting har fungerat perfekt! Efter vissa startsvårigheter fick vi kontakt med Dennis M som sedan har skött allting över förväntan, snabbt, effektivt, tillmötesgående på alla punkter. Snabb montering av panelerna med kunnig och trevlig tvåmannalag. Personlig efterkontroll av Dennis när anläggningen nu varit igång två v, och vi är toppennöjda.
    Teija o Patrick
    2021-02-15
    Hade lurat på solceller ett längre tag och anmälde intresse via mitt elbolag (Telge) som i sin tur slussade CellSolar till mig.Fick kontakt med säljare Marcus Börjesson i Oskarshamn,han lovade vitt och brett och dessutom snabb installation som var lite ett "krav" från min sida,dessutom lovade jag honom att bli den gnälligaste kund han nånsin haft om något skulle gå snett.....allting gick inte spikrakt men sånt löstes snabbt och Marcus var alltid tillgänglig och har varit så även efter affären.Så som första CellSolar kund i Västervik så är jag mycket nöjd så här ett halvår efter installationen och driften av panelerna (44 kvm) och Marcus skötte det hela som utlovat med ett stort engagemang.
    2021-02-06
    Presentation, införsäljning och projektering samt installation fungerade perfekt.
    Trevligt bemötande av försäljare och installatörer.
    Vi är mycket nöjda och rekommenderar att prata med Sebastian, Träffpunkt Öland,
    så blir ni också nöjda.
  • ROLF J
    2021-01-31
    Jag har bara gott att säga om Cellsolar. Trevlig kontakt med besök på plats till skillnad mot andra andra som lämnade offert bara på uppgifter per tfn och internet. Detta gjorde oss trygga i att det gjordes en korrekt beräkning av vad som var möjligt att montera på vårt tak. Beräkningarna verkade vara realistiska (ej så optimistiska) som övriga offerter. Montering gjordes av ett mycket proffsigt arbetslag från Ukraina som jobbade mycket effektivt med glatt humör. Ett extra plus att de tog med sig allt skräp efter avslutat arbete. Mycket tydligt från första timmen att de hade en stor yrkesstolthet. Allt har fungerat smidigt och trevligt från första kontakt till avslutat arbete.
    2021-01-29
    Vi är mycket nöjda med CellSolar. Har köpt 27 paneler.
    Allt har skötts bra från början till slut. Bob Baaima, säljare, har haft ett professionellt bemötande under hela resan. Mycket kunnig och trevligt bemötande. Inga problem trots att vi bor på en ö i yttersta skärgården. Killarna som satte upp panelerna jobbade med ett leende trots kyla/ösregn och blev klara på 3 dagar. Dag 4 installerade elektrikern resterande till full belåtenhet. Allt har gått som på räls. Vi kan verkligen rekommendera Cell Solar. Alla frågor och funderingar har bara varit ett telefonsamtal borta då Bob alltid svarat och tagit sig tid att besvara våra frågor.
    Billy och Lisbeth
    2020-12-29
    Köpte en anläggning på 40 paneler. Säljaren Dennis var mycket tillmötesgående. Resterande kunde man önskat att det fungerat bättre. 3 st montörer från Fire Mountain AB kom och monterade, mycket dålig engelska. Efter 30 min hade 2 pers bett om att låna toaletten. Dag 2 samma sak efter 30 min, ( under Covid-19 pandemi) efter 1 tim kom dom och bad om ny takpanna som gått sönder, efter ytterligare 10 min kom dom och bad om ytterligare takpannor. Då satte jag stop och ringde Cellsolar. 1 tim senare körde dom hem då det börjat duggregna. Återkom på lördag kl 9:00 men körde hem igen då det regnade. Vet inte om det var solcellerna eller montörerna som inte tålde vatten? När elektrikern kom och monterade automatiken så monterade han växelriktare och manöver brytare på överenskommen vägg men elcentralen satte han mitt på en annan vägg. När allt var klart skulle det driftsättas. Då slutade kordinatorn att svara i telefon trotts att jag ringde VD:n för cellsolar. Då var pengarna inbetalda så intresset var inte så stort längre. När elektrikern kom och flyttade elcentralen till övrig utrustning bad jag honom att driftsätta vilket han gjorde. Nu är det i drift, men årstiden gör att det är svårt att förutspå effekten.
    Hej Tore! Vi är tacksamma för din feedback och tar till oss av set du skriver. Som jag har förstått det är ni nu nöjda med resultatet . Skulle det av någon anledning inte vara så får du gärna höra av dig till mig igen så hjälper jag självklart till. Med vänlig hälsning, Mats Alsmyr, VD Cell Solar Nordic AB
    2020-12-08
    Jag köpte 20 solceller installerade och anslutna till nätet plus en laddbox till bilen.
    Martin Fors var CellSolars säljare och hans engagemang och kunnighet var exemplarisk.
    CellSolar levde upp till mina förväntningar och lite till.
    Jag kan verkligen rekommendera andra att följa mitt exempel.
    //Tage Hansson
  • PER J
    2020-11-24
    Är jättenöjd med köpet och monteringen,
    Anders B. gav mig en fin insikt och service vid köp och montering.
    38 st solceller a 430W . funkar fint.
    2020-11-24
    Hej.
    Jag är jättenöjd med försäljaren Anders. Allt från beställning och till slutförande av installationen.
  • Berth Jan-Olof J
    2020-11-23
    Kunnig och pålitlig försäljare. Kort väntan från orderbekräftelse till färdig anläggning. Bra kontakt med olika ansvariga och tydligt flödesschema under processen. Rimlig prisnivå. Rekommenderas.
  • KERSTIN I
    2020-11-18
    Vi har haft bra erfarenhet av köpet. Säljaren Dennis M support har varit toppen- Anläggningen monterades snyggt och vi fick bra råd om hur kablarna kunde dras på bästa möjliga sätt. Installation i februari och vi har producerat drygt 11 Mwh hittills. (30 plattor)
    2020-11-10
    Fick kontakt med Cell solar genom en solcellsblogg.
    Säljaren gjorde ett trevligt intryck och var mycket mer insatt än säljarna från de andra företagen. Jag upplevde
    priset som likvärdigt med andra offerter.

Kontakten gick väldigt smidigt och det var inga problem alls och det gick väldigt snabbt att få allting på plats.
    Installationen var snabb och underleverantörens montörer var trevliga.
    Underleverantören råkade dock sätta upp solcellerna fel två gånger - men Cell Solar har varit väldigt trevliga och hjälpsamma och hoppas att allt kommer vara klart snart.
    I det stora hela är jag väldigt nöjd och tycker att det har fungerat bra och rekommenderar dem
    2020-11-10
    Fick kontakt med Cell Solar via en grupp grannar som tidgare fått installerat solceller av Cell Solar och de rekommenderade dem varmt.

Kan summerat säga mig väldigt nöjd med allt från offert till installation samt att säljare Anders B genom hela processen (och efter) upplevs som väldigt professionell i allt från bemötande till uppföljning efter installation.
    2020-10-30
    Snabb och engagerad kontakt från början och under hela projekttiden.
    Tidplan har följts och montagearbetet har varit väl kommunicerat.
  • Nils Lennart L
    2020-10-09
    Från början en mycket bra kontakt med både säljare och arbetsledare men kanske framför allt med killarna som utförde jobbet. Dom stötte på problem under vägen men löste under hela processen allting snabbt och proffessionellt och dessutom hela tiden med ett leende i beredskap. Nu väntar vi bara på att EON ska göra sitt jobb lika bra också.
    Tack Anders Bäckman, Andreas Holden, Andrii Alymenko och installatörerna Dima, Sascha, Yurik och Anton för er insats!
    Hälsningar, Nisse och Bea
    IMG_8352.HEIC
    2020-10-04
    Har svar på alla frågor och var väldigt professionella.
    2020-09-27
    Min anläggning har varit igång i strax över ett år nu. Prognos låg strax över 9 MWh, på ett år producerade vi närmre 11 MWh. "Solskenshistoria" hela vägen, suverän dialog, information, planering och installation. Stort tack till Christian som varit min primära kontakt, men även till Anders, Pia, Gunnar och till installatörerna. Förstklassigt!
    2020-09-25
    solceller, blev proffsigt bemött av kunniga säljare som lyssnade på mina önskemål och krav.
    Det blev precis som jag önskat, installationen gick snabbt och smidigt och nu sparar jag många kronor varje dag på anläggningen.
    2020-09-22
    Mycket proffsigt bemötande och leverans.
    2020-09-20
    Solpaneler.
    Företaget lyssnade på hur jag ville ha det och anpassade installationen till mina önskemål.
    Prognosen för elproduktion håller vad som utlovas.
    2020-09-18
    Very good service. Cell Solar is way more creative than other vendors. The installation went smooth and well, broken tiles were replaced directly (have 2 or 3 at hand). The estimation of the yearly production was meat (just past the first year with the panels).
    2020-09-17
    Vi är jättenöjda med allt från offert till installation.
    Anders B gav ett bra och professionellt bemötande och dessutom en offert som höll :-). Mycket bra bemötande genom hela processen.
    Allt funkar jättebra och hela installationen och driftsättningen gick snabbt och enkelt
    Vi rekommenderar Cellsolar.
    Jörgen i Ystad
    2020-09-16
    Vi fick solpaneler monterade förra sommaren och är mycket nöjda med vad som levererar.
    O Dennis som ja hade kontakt med fick ja förtroende redan från början.
  • Lars E
    Hej!

Utmärkt installation och allt har fungerat utmärkt nu i
    ett år.
    Bra och trevlig säljare och med en kalkyl som håller.
    Köpte en komplett solcells anläggning på 13.4 KW
    En tydlig och noggrann säljare var till stor hjälp samt följt upp så allt är bra. Högsta betyg till honom.
    En del små missar vid installationen men inget speciellt .
    Ägaren var lyhörd och hjälpsam så vi löste de små misstagen så alla blev nöjda. dom var snabba på att återkoppla så ett jätteplus.
    Höll tidschemat och vad man lovat gällande leverans och montage . Är nöjd med el-produktionen som ligger över vad dom lovade. Sammantaget en nöjd kund.
    2020-09-16
    Ett snabbt och korrekt agerande från försäljning till montering ! Vi är väldigt nöjda. Med vänlig hälsning, Leif Grönvall
    2020-09-16
    Vi anlitade Cell Solar Nordic i juni 2019 för att installera solcellsanläggning på på vår 1-plans villa som ska kunna generera ca 12000 kwh/år.
    Hittills har allt fungerat utmärkt!
    2020-09-15
    Solceller.
    Bra bemötande.
    Vi ville förbättra miljön på de sätt vi kunde.
    Bemötande ifrån staten var kanske inte vad vi tänkt oss.
    Att skaffa celler var inget problem. Att få bra bemötande av myndigheterna, var värre.
    I efterhand skulle jag inte i investerat.
    2020-09-15
    köpte 39 st solpaneler, effekt 12,6 kW, av en trevlig säljare vid namn Dennis. Tog anläggningen i drift i mars, har producerat bäst i april, maj och juni, har minskat lite under sommaren. har framtill nu producerat 9,5 kWh, känns bra, det märks tydligt på elräkningen.
    2020-09-03
    Efter att ha haft kontakt med 5 olika leverantörer hittade vi Cell Solar, efter ett besök av Mats Lidström i Torslanda, en helt underbar person som vet vad han talar om, hela processen gick snabbt och smärtfritt, har haft det igång nu i drygt 4 månader och är jättenöjd, har rekommenderat honom till 2 grannar varav en just en har fått sina paneler installerade och även han är supernöjd.
  • ERIK Å
    2020-08-25
    Mycket proffsig hantering av säljaren Martin Fors både före och efter driftsättning. Montörerna var supersnabba och trevliga. Kan å det varmaste rekommendera CellSolar!
    2020-08-23
    Hela processen från offert till färdigmonterad anläggning har fungerat fantastiskt bra. Proffsig och trevlig personal på alla nivåer. En störning i växelriktaren löstes på ett bra sätt med tydlig återkoppling. Rekommenderar gärna Cell Solar och har stora förväntningar på att anläggningen skall fungera bra i många år.
    2020-08-20
    Solcellerna är nu monterade och i drift. Mycket smidigt förfarande från beställning till fakturering/betalning. Min kontakt med säljare och montörer ingav förtroende då dessa var både kunniga och kundorienterade. Hela processen med montering av cellerna, inkoppling till mitt mätarskåp och efterföljande utbyte av mätare (Vattenfall) fungerade utmärkt och utan större dröjsmål till trots för att detta skedde under semestertid.
  • 2020-08-20
    Vi är jättenöjda med allt från offert till installation. Proffsigt bemötande genom hela processen.
    Det enda som saknas är mindre solpaneler att fylla ut yta på taket där det inte ryms hela stora paneler.
    Vi rekommenderar Cellsolar.
    2020-08-20
    Vi är mycket nöjda med Cell Solar och särskilt Dennis som har hjälpt oss hela vägen. Nu har vi en riktigt snygg och välfungerande solcellsanläggning.
    2020-08-19
    Allt har fungerat till belåtenhet vid offertgivning, upphanflingsbeslut, installation och drift så här långt.
    2020-08-18
    Jag har nu haft min anläggning från Cellsolar i drift i snart två två månader och allt fungerar perfekt (såsom förväntat). Cellsolar har imponerat på mig genom sitt bemötande, sitt genomförande av hela installationen och igångsättandet av anläggningen. Martin Fors har genom sitt kunnande och engagemang gjort att man som kund känner sig trygg och omhändertagen. Jag följde arbetet vid installationen på taket och imponerades av att många moment såsom t.ex takgenomföring, montering av solcellerna, kabeldragning mm. fotograferades och dokumenterades som kvalitetssäkring av installationen. Elektrikern, Niklas, kom dagen efter installationen på taket och, förutom att ansluta anläggningen till elnätet rättade till en felaktighet i vår elcentral. Mycket tacksamt. Avslutningsvis kom Martin hem och vi gick igenom hur man sköter sin anläggning och angav journummer vid ev. felanmälan. Dessutom gick vi som repetition igenom ekonomin för köpt resp. producerad el och jag fick hjälp med att fylla i ansökan om elcertifikat hos energimyndigheten. Jag är mycket nöjd och kan på det på det varmaste rekommendera att anlita Cellsolar.
    2020-08-14
    Att vi valde Cell Solar i konkurrens med flera andra leverantörer visade sig vara rätt beslut. Vi är mycket nöjda med hela processen. Kundvänlighet och professionalitet från början till slut. Med beröm godkänt.
  • Timo Mikael L
    2020-08-12
    Hela förloppet från början till slut löpte problemfritt. Bra kundbemötande och support, är supernöjd och kan varmt rekommendera Cell Solar
  • JOHAN G
    2020-07-21
    Precis driftsatt en solcellsanläggning från CellSolar där hela processen från offert till leverans varit perfekt. Personligt och bra bemötande längs hela vägen. Snyggt jobbat!