Cell Solar Nordic AB

Den svenska marknaden för solceller har vuxit med 50-60% årligen de senaste åren. Vi på Cellsolar är alltså inte de enda som tror att solenergi är framtiden! Cellsolar är ett solcellsföretag som hjälper dig att investera i solcellsanläggning till ditt tak. Vårt mål är att öka antalet klimatsmarta lösningar, ett villatak i taget.

Det är enkelt och tryggt att beställa en solcellsanläggning från oss. Vi tar hand om hela resan, från den första idén om att investera i solceller tills anläggningen är på plats på ditt tak och du kan börja producera egen grön el med hjälp av solenergi. I samarbete med våra partners i solelsbranschen tar vi Sverige närmare målet att ställa om till 100% förnybar energi.

Som enskild villaägare kan du bidra till en förbättrad miljö genom att investera i solceller. Boka ett kostnadsfritt möte med oss, där vi går igenom era behov och förutsättningar, designar rätt anläggning och presenterar en färdig lösning för er. Ta det naturliga steget och satsa på solkraft – snart kommer dina grannar att följa efter!

Läs vad 195 kunder tycker om Cell Solar Nordic AB 2

2021-09-23
    Vi fick ett fantastiskt bra och proffesionellt första intryck av säljaren Göran Åkerblom. Att vi sedan fick svar på alla våra frågor med rak och tydlig och snabb kommunikation gjorde att valet blev enkelt. Kajsa Norling tog över och guidade oss igenom installations processen och vi kände oss trygga hela vägen. När vi dessutom mäter sol energin som vi erhållit nu i snart fyra månader, så är den mycket högre än den som var budgeterad från början, så blir detta ytterligare en bekräftelse på att vi gjorde 100% rätt val. Känslan av att få el in i vårt hus från våra solpaneler är helt magisk. Vi kan starkt rekommendera Cell Solar. Bättre än så här blir det inte! Mvh Joakim & Cynthia
    Hej Joakim och varmt tack för att du tog dig tid att skriva en rekommendation. Vi är väldigt glada att höra att er resa, fram tills ni nu är producenter av egen grön el, har fungerat smidigt och att produktionen är över förväntan. Vänligaste hälsningar från alla oss på Cellsolar Cell Solar Nordic AB
    2021-09-02
    På första kontakten med cellSolar kom jag i kontakt med säljaren Martin Fors. Han erbjudit sig att komma på besök hem till mig för att se möjligheterna för mitt solpanelprojektet. Säljaren Martin Fors var kunnig, engagerad och förklarade på ett bra sätt hur det här hela fungerade att installera paneler på taket och vad man kunde förvänta sig av den investeringen. Installationen gick mycket smidigt på bara en dag av mycket duktiga montörer. Mina 34 paneler på västerläge och österläge varit redan i produktion efter tre dagar. Kommunikationen med cellsolar varit enastående och de arbetat efter den utlovade planeringen.
    Nu har det gått två veckor och elproduktionen varit på ca 780 kwh.
    Hej Ahmad, varmt tack för att du tog dig tid att skriva en recension om oss. Det glädjer oss att allt flöt på smidigt och att din solcellsanläggning nu producerar egen grön el till ditt hushåll. Önskar dig en fin dag. Vänligaste hälsningar från alla oss på Cellsolar Cell Solar Nordic AB
  • FREDRIK C
    2021-08-28
    Vid första kontakten med CellSolar fick jag ett bra intryck. Säljare Fredrik Mattson verkade kunnig, engagerad och kunde förklara på ett bra sätt hur det fungerade och vad man kunde förvänta sig av installation och investering.
    Lite försenat montage och pga av väder så tog installationen 5dagar istället för 3dagar. Duktiga montörer som gjorde ett superjobb. Fina paneler och ett snyggt montage på taket. 34 paneler och ca 15Kwp installerad effekt.
    Vi har paneler både i söderläge och västerläge. All kommunikation med cellsolar har varit klockrent. Elektriker var på plats 2 dagar efter panelerna var på plats.
    Nu väntar vi på att få bytt elmätare så vi kan få igen produktionen. Nu återstår och se om verkligheten stämmer överens med offert och säljsnack.
    Spännande framtid och vi har stora förhoppningar på att vi gjort rätt beslut för vårt klimat.
    Hej Fredrik och varmt tack för att du tog dig tid att skriva din recension. Vi är glada och stolta över att du valt att investera i solceller via oss. När elmätaren är bytt kan anläggningen sättas på och ni börjar producera er egen gröna el. Varmaste hälsningar från alla oss på Cellsolar Cell Solar Nordic AB
    2021-07-09
    Hej

Jag är en elingenjör och jobbade med solar park projekt. Så jag hade bra kunskap med projektet.

Jag hade min projekt hos Cellsolar i Februari vilken var kallt väder men tork. Projektet gjordes i Kållered nära Göteborg.

Jag kommer att skriva några kommentarer så de kommentarer kan kanske hjälpa andra.
    Förlåt om min svenska är inte så bra.

Jag vet att företaget är kändis och får bra betyg från de flesta kunder men jag skriver bara om mitt projekt vilken jag tror att det var inte bra totalt och jag blev missnöjd.

Fördelar som jag såg:

1. Bra pris. Jag fick 7 offert och Cellsolar var mer ekonomisk val tror jag.
    2. Bra kvalitet ( minst efter 4 månader händer ingenting :) ) och aggregat märke är bra också.
    3. Bra regionchef som man kunde ringa och berätta allt till honom och få stöd.
    4. Bra offert för takläggare. Jag använde deras samarbetare för att byta taket och jag är nöjd med detta.

Nackdelar och kommentarer:

1. När de kom på plats saknade dem två paneler. Jag beställde 42 men de hämtade 40 st. Jag uppdaterade beställning en veckan tidigare men de visste inte om detta.

2. De hämtade en fel växellikriktare än som jag beställde ( en mindre i effekt och billigare) och det var jag som märkte detta och inte Cellsolar. De bytte det efteråt.

3. När installatörer kom här kunde de inte prata svenska eller engelska och även projektledare kunde inte kommunicera med dem vilken var mycket konstigt. Det ser ut att Huvud PL var sjuk och den vikarien kunde inte kommunicera med installatörer.

4. Installatörer var erfaren i installation på tak men inte för särskilt optimum placering av solpaneler på taket. Det fanns ingen lämplig design som de följer. När jag klagade att solceller borde placeras på uppsidan av taket för att ha ett bättre effekt fick jag svar att det blir inte snygg isf! jag fick svaret inte så lätt för att de kunde inte svenska eller engelska. Bara några ord...

5. Företaget är inte kunnig med en lämplig och optimum konstruktion av solsystemet. De visste inte hur många strängar är optimum och är bäst för 42 paneler. konstruktion och beräkning av optimum panel per sträng påverkar produktionen och spelar roll för att ha mer produktion under år. Jag simulerade allt själv i simulatorn och hjälpte dem med detta.

6. PL som var på plats var inte kunnig för att ansluta DC kablar till växellikriktare på ett bra sätt. Även Eltekniker var inte kunnig med DC sidan. Han kunde bara med AC sidan som han sa.

7. Eltekniker ville byta min huvudsäkring med fel vilken skulle leda till högre pris för min elnät abonnemang. Han ville byta 20A med 25A vilken kostar 1200 SEK mer per år medan det var inte nödvändigt. Jag ringde till chefen och förklarade att det behövs inte och 20 A räcker för min anläggning. Han håller med mig och berättade detta till eltekniker och han accepterade detta efteråt.

8. Cellsolar skickade en fel garanti intyg och jag märkte detta och de fixade det efteråt.

9. Även för Grönteknik avdrag gjorde dem fel och skickade förfrågan till Skatteverket på ett fel sätt. De fixade det efter vi märkte detta och klagade till dem.

10. Jag berättade allt till regionchef och han håller med att projektet gjordes inte på bästa sätt och som ersättning fick jag en 500 SEK present kort som jag kunde handla på Willys.

Det var allt :)

Anläggning funkar bra till nu ( 4-5 månader under drift) och jag hoppas att det kommer att funka bra i framtiden också.
    Hej och tack för ditt omdöme och för att du tog dig tid att skriva ner vad som var positivt och vad vi kan förbättra. Det är väldigt värdefullt för oss. Vi är glada att höra att anläggningen fungerar bra. Hör gärna av dig direkt till oss om du har några funderingar eller frågor framöver. Trevlig sommar önskar vi dig. Vänligaste hälsningar från oss på Cellsolar Cell Solar Nordic AB
    2021-07-02
    Allt funkade väldigt bra, vi fick till och med bygglov för solpanelerna (behövdes för hus i vårt område). Rekommenderar absolut, har redan gjort det några kollegor.
    Hej Oskar, stort tack för din rekommendation och för att du tog dig tid att skriva en rad. Vi är glada för att du valde Cellsolar som din solcellsleverantör och tacksamma för att du valt att investera in solenergi till ditt hushåll. Soliga hälsningar från oss på Cellsolar. Cell Solar Nordic AB
  • Petra Maria L
    2021-07-02
    Efter ett par veckors försening gick installationen snabbt och smidigt. Vi fick mycket bra råd och hjälp hjälp av Cell Solar både före och efter installationen i samband med uppföljning. Inte minst fick vi hjälp med dokument och ansökningar som krävs för att bli producent. Killarna som satte upp cellerna var bra och effektiva och gjorde ett snyggt jobb. Elektrikern också. Cellerna och produktionen är vi jättenöjda med så här långt. Appen fungerar däremot tyvärr riktigt dåligt.
    Hej Petra, tack för ditt omdöme. Kul att höra att installationen gick smidigt och att ni nu kan producera egen solel till ert hushåll. Vi hör av oss till er för att se hur vi kan hjälpa er med app:en. Önskar er en fin sommar med många soltimmar! Vänligaste hälsningar från oss på Cellsolar Cell Solar Nordic AB
    2021-05-25
    Martin Fors och hans team gjorde ett snabbt och bra jobb hos oss.
    Vi är mycket nöjda med produkten.
  • MIKAEL B
    2021-05-24
    Kunnigt och trevligt bemötande från säljaren Martin Fors. Installation gick snabbt med noggranna installatörer.
    Resultat och produktion har vi varit över förväntan. Hoppas det håller i sig.
    Hej Mikael, stort tack för din rekommendation. Väldigt roligt att höra din erfarenhet av oss som leverantör och att din produktion är över förväntan. Alla vi på Cellsolar önskar dig en fin sommar Cell Solar Nordic AB
    2021-05-18
    Vi installerade 28 paneler på hustaket (Växjö) i slutet av April (2021) och har nu haft dem igång några veckor. Allt funkar bra med trevligt och professionellt bemötande från alla på Cell Solar. Nu producerar vi sol-energi och det känns väldigt bra. Solen tankar tex bilen = vi kör "gratis" ! Vi följer i telefonen eller på datorn precis hur mycket effekt och energi som kommer in, det visas både i siffror och grafik dvs lätt att förstå. Just nu mitt på dagen när solen skyms av moln producerar vi ca 4-6 kW, men så fort solen titta fram så går effekten upp till det dubbla. Hittills har vi producerat 1000 kWh på 20 dagar.
    Hej Bertil, tack för din rekommendation och värdefull information. Vi är glada att höra att ni nu kan producera egen solenergi och därmed "tanka" bilen bland annat! Det är oerhört roligt att få ta del av er upplevelse och er nya vardag som elproducenter. Med önskan om en fin vår och sommar, säger vi på Cellsolar tack och på återhörande! Cell Solar Nordic AB
  • Lars-Erik Johan L
    2021-05-07
    Äntligen fick vi oxå solceller tack vare Cell Solar Nordic. Martin är duktig och grymt trevlig säljare som förklarar hela processen på ett enkelt och förståligt sätt.
    Installationen tog en dag och sedan var det bara att trycka igång systemet. Smidigt och kul att kunna följa produktionen i en smidig app i telefonen.
    Tusen tack Lars-Erik för din rekommendation och för dina ord. Vi är väldigt glada att du valt solceller och oss på Cellsolar. Vänligaste hälsningar från alla oss på Cellsolar Cell Solar Nordic AB
  • HELENA MARITA H
    2021-04-28
    Så var det dags för oss - och våra grannar - att bli solfarmare. Känns rätt ända in i själen. Grymt jobb av Cell Solar Nordic AB och Martin Fors hela vägen. Supertrevlig och tydlig säljare, installation enligt bokning och klart på under 4 timmar.

Med en rar pappa som granskar allt i sömmarna har "vi" noga undersökt alla delar och fått ok på att det är kvalitetsprodukter i varje steg. Han är inte alltid helt lätt få nöjd den där fadern, men den här gången så fick vi tummen upp hela vägen.
    Hej Helena och stort tack för din rekommendation. Vi är glada över att ni valt solceller och Cellsolar som er solcellsleverantör. Med önskan om en fin vår, skickar vi hälsningar från alla oss på Cellsolar Cell Solar Nordic AB
    2021-04-20
    Jag är mycket nöjd med Martin Fors - från att han skickade offerten till avstämningen after jobbet var gjord - och hela processen av installationen av solpaneler på mitt tak av Cellsolar Nordic AB. Jobbet var en snygg intergrerad lösning tillsammans med Pyramiden Bygg i samband med takbyte. Nöjd med resultatet rent visuellt och i helheten. Kunniga och reliable installatörer på plats. Håller med de andra recensören att Cellsolar ger ett mycket stabilt intryck, vilket gör att vi i hushållet känner oss trygga med att vi gjort rätt val av bolag för solpaneler. Nu hoppas vi på många fler soliga dagar!
    Tack för din rekommendation Luciana. Roligt att läsa om er erfarenhet vid er solcellsinstallation. Hoppas ni får en fin och solig sommarsäsong. Vänliga hälsningar från oss alla på Cellsolar Cell Solar Nordic AB
    2021-04-01
    Vi har precis driftsatt vår anläggning och vi valde Cellsolar för ett proffsigt bemötande inför offert. Jenny Alvstråle lade manken till och gav ett förtroendegivande intryck, vilket visade sig vara rätt satsning. Skillnaden mot andra leverantörer var främst att hon gjorde ett personligt besök, dessutom skickade hon ut en elektriker som gav värdefulla tips. Så här långt är vi nöjda :)
    Hej Ronny och tack för ditt fina omdöme. Väldigt roligt att du upplever att vi är proffsiga och förtroendeingivande. Nu ser vi fram emot en solrik vår. Varma hälsningar från oss på Cellsolar. Cell Solar Nordic AB
    2021-03-29
    Jag är mycket nöjd med installationen av solpaneler på mitt tak av Cellsolar Nordic AB. Det var enkelt att komma i kontakt med företaget. Säljaren Jenny Alvstråle kom på besök och gjorde en inspektion av taket,. Hon gav oss en offert, som var mycket konkurrenskraftig i jämförelse med andra bolag. Det avgörande för beslutet att välja Cellsolar var det goda och förtroendegivande intryck som Jenny Alvstråle gav, samt priset för anläggningen. Installationen gick bra. När allt var uppkopplat och produktionen igång, kom Jenny tillbaka och kontrollerade att allt fungerade väl. Hon hjälpte till att ladda ner cellsolarappen i datorn och mobiltelefonen, som ger bra översikt över elproduktionen i anläggningen. Företaget ger ett mycket stabilt intryck, vilket gör att vi i hushållet känner oss trygga med att vi gjort rätt val av bolag för solpaneler.
    Bengt Frisk
    Hej Bengt och varmt tack för ditt omdöme. Vad roligt att höra att du är nöjd med vårt arbete och att din solcellsanläggning nu är i drift. Tack för förtroendet återigen. Nu ser vi alla fram emot många solrika dagar med egenproducerad el. Vänligaste hälsningar från alla oss på CellSolar Cell Solar Nordic AB
    2021-03-27
    Installerade 38 paneler nov-20. Hela processen från första kontakt till installation, var tydlig och klar. Kände hela tiden ett förtroende för Cellsolar som guidade mig genom affären. Kunnig personal i alla led! Kommer verkligen rekommendera Cellsolar till alla vänner och grannar! Gör som jag, beställ en anläggning av Cellsolar!
    Hej Ivar Peter och stort tack för ditt omdöme, ditt förtroende och för dina värdefulla rekommendationer. Solrika hälsningar från alla oss på CellSolar Cell Solar Nordic AB
  • Per Andreas T
    2021-03-26
    Snygg intergrerad lösning tillsammans med Pyramiden Bygg i samband med takbyte. Nöjd med resultatet rent visuellt. Solcellsanläggningen producerar över förväntad spec. Duktiga installatörer som gjorde ett bra arbete. Delar gärna en bild men det ser inte ut att gå.
    Hej Per och varmt tack för ditt omdöme. Vad roligt att höra att anläggningen både ser visuellt bra ut och producerar över förväntan. Tack för förtroendet. Vänligaste hälsningar från alla oss på CellSolar Cell Solar Nordic AB
    2021-03-26
    Vi har hela tiden fått ett proffsigt och vänligt bemötande. Det krånglade till sig lite vid ett tillfälle men det löstes på ett fantastiskt sätt av Martin F
    Hej Roy Evert och tack för ditt omdöme. Vad bra att det löste sig på ett bra sätt. Nu ser vi alla fram emot många solrika dagar med egenproducerad el. Vårhälsningar från alla oss på CellSolar Cell Solar Nordic AB
    2021-03-23
    Efter att ha jämfört tre olika leverantörer bestämde jag mig för att anlita Cell Solar för min solcellsinstallation. Avgörande för mitt val var delvis totalkostnad men också, och inte minst, ett förtroendeingivande bemötande av Cell Solar och dess representant Martin Fors. Som novis på området uppskattade jag Martins tålamod och engagemang i att hitta en skräddarsydd och kostnadseffektiv lösning för våra behov och vårt hus. Jag fick också pedagogiska instruktioner för vilka förberedelser jag själv behövde göra inför och efter installationen av solcellsanläggningen och även den laddbox som jag också lät Cell Solar installera. Installationen av solcellerna blev något försenad pga väder men detta kommunicerades i god tid och var acceptabelt. När den väl skedde i slutet av februari gick jobbet mycket smidigt. Installatörerna talade visserligen inte svenska men svensk arbetsledare fanns på plats hela dagen. Jag uppfattade att de arbetade med relevanta skyddsställningar och det fåtal takpannor som gick sönder ersattes.Efter arbetet var slutfört städade de noggrant efter sig. Elektrikern kom några dagar senare och kopplade ihop allting och utan att vara expert på området så uppfattar jag det som att all kabeldragning o dyl är gjort på ett proffsigt sätt. Det har fortfarande gått för kort tid för att utvärdera om den årliga produktionen lever upp till vad som utlovats. Värt att notera är dock att Cell Solars uppskattning av produktionsvolym i jämförelse med de andra två leverantörerna verkar vara lite mer konservativ så jag hoppas på att bli positivt överraskad. Sammanfattningsvis så har jag hittills bara positiva erfarenheter av Cell Solar och kan varmt rekommendera dem.
    Tack Niklas för ditt omdöme. Vad roligt att höra att du är nöjd och att din solcellsanläggning nu är i drift. Tack för förtroendet återigen. Nu ser vi alla fram emot många solrika dagar med egenproducerad el. Varma hälsningar från alla oss på CellSolar Cell Solar Nordic AB
    2021-03-23
    Installerat en 14,5 kWh anläggning. Från att ha varit helt novis har jag nu tagit steget att arbeta aktivt med min produktion och uppföljning. Jenny har varit min stora mentor och utbildare.

Mycket nöjd med hela processen, allt från projektbeskrivning, offertförfarande, installation till uppföljning.

Stort tack till Jenny Alvstråle för ett alldeles utmärkt arbete hela vägen in i mål....
    Tack Patrik för dina ord. Vi är väldigt glada att höra att du är nöjd. Blir med all säkerhet spännande att följa elproduktionen. Du vet vart du kan höra av dig om du har fler frågor. Många hälsningar från oss alla på CellSolar Cell Solar Nordic AB
    2021-03-17
    Vi fick 43 325W paneler monterade på vårt tak vintern 2021. Det blev en del strul - den planerade anläggningen om 41 360W paneler visade sig inte passa när montörerna kom för att sätta upp den, och panelerna stod redan på infarten. Men säljare Anders Bäckman och projektledare Kajsa Norlin tog tag i saken och löste problemen snabbt.

Killarna som monterade talade inte så bra svenska, men försökte verkligen förstå mig och gjorde ett helt OK jobb. Elektrikern kom snabbt för att montera växelriktaren, lagade stort hål i putsväggen med silikon - inte så snyggt, men det var minusgrader. Nu är anläggningen igång och producerar väl - det var huvudsaken.
    Hej Hans Lennart, tack för din bedömning. Vi är tacksamma för din feedback och är glada att din solcellsanläggning nu är i drift. Vi har tagit till oss kring de förbättringsområden du nämner. Med hopp om många fina soltimmar framöver, hälsningar från oss på Cellsolar. Cell Solar Nordic AB
    2021-03-13
    2020 september monterades mina 35 solpaneler. Arbetet blev proffsigt utfört och jag blev bemött av kunnige säljaren Janne Malmgren som lyssnade på mina önskemål och krav.
    Det blev precis som jag önskat, installationen gick snabbt och smidigt. Och snygg blev den också mot mitt svarta tak.
    Hej Per, vad roligt att det blev precis som du önskade och det ser visuellt bra ut. Tack för förtroendet och ditt fina omdöme. Med hopp om många solrika timmar med egenproducerad el, hälsningar från oss alla från Cellsolar Cell Solar Nordic AB
  • Leif Torbjörn I
    2021-03-09
    Jag rekommenderar gärna Cellsolar. Installation i februari nära havet till trots gick det mycket smidigt. En eloge till Benjamin och Behar och installatörer som verkligen kunde sin
    sak. Martin som ansvarig har hela vägen igenom projektet visat stor tillgänglighet och förståelse i att förklara detaljer man inte är expert på och heller inte skapat övertro på prestanda. Ett väl genomfört projekt från start till sista avstämning på plats.
    Hej Leif Torbjörn och tack för förtroendet och din rekommendation. Väldigt roligt att höra att projektet är väl genomfört och att din installation gick smidigt. Många glada hälsningar från oss på Cellsolar Cell Solar Nordic AB
    2021-02-24
    Kan verkligen rekommendera cellsolar, allting har fungerat perfekt! Efter vissa startsvårigheter fick vi kontakt med Dennis M som sedan har skött allting över förväntan, snabbt, effektivt, tillmötesgående på alla punkter. Snabb montering av panelerna med kunnig och trevlig tvåmannalag. Personlig efterkontroll av Dennis när anläggningen nu varit igång två v, och vi är toppennöjda.
    Teija o Patrick
    2021-02-15
    Hade lurat på solceller ett längre tag och anmälde intresse via mitt elbolag (Telge) som i sin tur slussade CellSolar till mig.Fick kontakt med säljare Marcus Börjesson i Oskarshamn,han lovade vitt och brett och dessutom snabb installation som var lite ett "krav" från min sida,dessutom lovade jag honom att bli den gnälligaste kund han nånsin haft om något skulle gå snett.....allting gick inte spikrakt men sånt löstes snabbt och Marcus var alltid tillgänglig och har varit så även efter affären.Så som första CellSolar kund i Västervik så är jag mycket nöjd så här ett halvår efter installationen och driften av panelerna (44 kvm) och Marcus skötte det hela som utlovat med ett stort engagemang.
    2021-02-06
    Presentation, införsäljning och projektering samt installation fungerade perfekt.
    Trevligt bemötande av försäljare och installatörer.
    Vi är mycket nöjda och rekommenderar att prata med Sebastian, Träffpunkt Öland,
    så blir ni också nöjda.
  • ROLF J
    2021-01-31
    Jag har bara gott att säga om Cellsolar. Trevlig kontakt med besök på plats till skillnad mot andra andra som lämnade offert bara på uppgifter per tfn och internet. Detta gjorde oss trygga i att det gjordes en korrekt beräkning av vad som var möjligt att montera på vårt tak. Beräkningarna verkade vara realistiska (ej så optimistiska) som övriga offerter. Montering gjordes av ett mycket proffsigt arbetslag från Ukraina som jobbade mycket effektivt med glatt humör. Ett extra plus att de tog med sig allt skräp efter avslutat arbete. Mycket tydligt från första timmen att de hade en stor yrkesstolthet. Allt har fungerat smidigt och trevligt från första kontakt till avslutat arbete.
    2021-01-29
    Vi är mycket nöjda med CellSolar. Har köpt 27 paneler.
    Allt har skötts bra från början till slut. Bob Baaima, säljare, har haft ett professionellt bemötande under hela resan. Mycket kunnig och trevligt bemötande. Inga problem trots att vi bor på en ö i yttersta skärgården. Killarna som satte upp panelerna jobbade med ett leende trots kyla/ösregn och blev klara på 3 dagar. Dag 4 installerade elektrikern resterande till full belåtenhet. Allt har gått som på räls. Vi kan verkligen rekommendera Cell Solar. Alla frågor och funderingar har bara varit ett telefonsamtal borta då Bob alltid svarat och tagit sig tid att besvara våra frågor.
    Billy och Lisbeth
    2020-12-29
    Köpte en anläggning på 40 paneler. Säljaren Dennis var mycket tillmötesgående. Resterande kunde man önskat att det fungerat bättre. 3 st montörer från Fire Mountain AB kom och monterade, mycket dålig engelska. Efter 30 min hade 2 pers bett om att låna toaletten. Dag 2 samma sak efter 30 min, ( under Covid-19 pandemi) efter 1 tim kom dom och bad om ny takpanna som gått sönder, efter ytterligare 10 min kom dom och bad om ytterligare takpannor. Då satte jag stop och ringde Cellsolar. 1 tim senare körde dom hem då det börjat duggregna. Återkom på lördag kl 9:00 men körde hem igen då det regnade. Vet inte om det var solcellerna eller montörerna som inte tålde vatten? När elektrikern kom och monterade automatiken så monterade han växelriktare och manöver brytare på överenskommen vägg men elcentralen satte han mitt på en annan vägg. När allt var klart skulle det driftsättas. Då slutade kordinatorn att svara i telefon trotts att jag ringde VD:n för cellsolar. Då var pengarna inbetalda så intresset var inte så stort längre. När elektrikern kom och flyttade elcentralen till övrig utrustning bad jag honom att driftsätta vilket han gjorde. Nu är det i drift, men årstiden gör att det är svårt att förutspå effekten.
    Hej Tore! Vi är tacksamma för din feedback och tar till oss av set du skriver. Som jag har förstått det är ni nu nöjda med resultatet . Skulle
    det av någon anledning inte vara så får du gärna höra av dig till mig igen så hjälper jag självklart till. Med vänlig hälsning, Mats Alsmyr, VD
    2020-12-08
    Jag köpte 20 solceller installerade och anslutna till nätet plus en laddbox till bilen.
    Martin Fors var CellSolars säljare och hans engagemang och kunnighet var exemplarisk.
    CellSolar levde upp till mina förväntningar och lite till.
    Jag kan verkligen rekommendera andra att följa mitt exempel.
    //Tage Hansson
  • PER J
    2020-11-24
    Är jättenöjd med köpet och monteringen,
    Anders B. gav mig en fin insikt och service vid köp och montering.
    38 st solceller a 430W . funkar fint.
    2020-11-24
    Hej.
    Jag är jättenöjd med försäljaren Anders. Allt från beställning och till slutförande av installationen.
  • Berth Jan-Olof J
    2020-11-23
    Kunnig och pålitlig försäljare. Kort väntan från orderbekräftelse till färdig anläggning. Bra kontakt med olika ansvariga och tydligt flödesschema under processen. Rimlig prisnivå. Rekommenderas.
  • KERSTIN I
    2020-11-18
    Vi har haft bra erfarenhet av köpet. Säljaren Dennis M support har varit toppen- Anläggningen monterades snyggt och vi fick bra råd om hur kablarna kunde dras på bästa möjliga sätt. Installation i februari och vi har producerat drygt 11 Mwh hittills. (30 plattor)
    2020-11-10
    Fick kontakt med Cell solar genom en solcellsblogg.
    Säljaren gjorde ett trevligt intryck och var mycket mer insatt än säljarna från de andra företagen. Jag upplevde
    priset som likvärdigt med andra offerter.

Kontakten gick väldigt smidigt och det var inga problem alls och det gick väldigt snabbt att få allting på plats.
    Installationen var snabb och underleverantörens montörer var trevliga.
    Underleverantören råkade dock sätta upp solcellerna fel två gånger - men Cell Solar har varit väldigt trevliga och hjälpsamma och hoppas att allt kommer vara klart snart.
    I det stora hela är jag väldigt nöjd och tycker att det har fungerat bra och rekommenderar dem
    2020-11-10
    Fick kontakt med Cell Solar via en grupp grannar som tidgare fått installerat solceller av Cell Solar och de rekommenderade dem varmt.

Kan summerat säga mig väldigt nöjd med allt från offert till installation samt att säljare Anders B genom hela processen (och efter) upplevs som väldigt professionell i allt från bemötande till uppföljning efter installation.
    2020-10-30
    Snabb och engagerad kontakt från början och under hela projekttiden.
    Tidplan har följts och montagearbetet har varit väl kommunicerat.
  • Nils Lennart L
    2020-10-09
    Från början en mycket bra kontakt med både säljare och arbetsledare men kanske framför allt med killarna som utförde jobbet. Dom stötte på problem under vägen men löste under hela processen allting snabbt och proffessionellt och dessutom hela tiden med ett leende i beredskap. Nu väntar vi bara på att EON ska göra sitt jobb lika bra också.
    Tack Anders Bäckman, Andreas Holden, Andrii Alymenko och installatörerna Dima, Sascha, Yurik och Anton för er insats!
    Hälsningar, Nisse och Bea
    IMG_8352.HEIC
    2020-10-04
    Har svar på alla frågor och var väldigt professionella.
    2020-09-27
    Mycket bra dialog och väl utfört arbete i installationsfasen. Produktionen överraskade också positivt då prognos för första året låg på strax över 9 MWh och vi producerade närmre 11 MWh.

I slutet av april (2021) slutade systemet fungera. Anmälde problemet till Cell Solar som snabbt var på plats och konstaterade problem med växelriktaren. Vi är nu i början av juli och problemet är ej åtgärdat. Kommunikationen fungerar dåligt, återkoppling glöms bort och inga konkreta besked ges när vi ringer upp. Tråkigt och väldigt frustrerande.

Detta drar naturligtvis ner betyget rejält. Varje dag som går innebär förlorad produktion (framförallt under sommarhalvåret) och det är av yttersta vikt att driftstopp åtgärdas per omgående.

Funderar du på att anlita Cell Solar så skulle det kunna vara en idé att lyfta frågan kring kompensation vid driftstopp. Med ett sådant avtal hade du som kund inte behövt oroa dig för tiden det tar att åtgärda eventuella problem, Cell Solar hade sluppit en missnöjd kund samt haft ett starkare incitament att åtgärda eventuella problem snabbt.
    2020-09-25
    solceller, blev proffsigt bemött av kunniga säljare som lyssnade på mina önskemål och krav.
    Det blev precis som jag önskat, installationen gick snabbt och smidigt och nu sparar jag många kronor varje dag på anläggningen.
    2020-09-22
    Mycket proffsigt bemötande och leverans.
    2020-09-20
    Solpaneler.
    Företaget lyssnade på hur jag ville ha det och anpassade installationen till mina önskemål.
    Prognosen för elproduktion håller vad som utlovas.
    2020-09-18
    Very good service. Cell Solar is way more creative than other vendors. The installation went smooth and well, broken tiles were replaced directly (have 2 or 3 at hand). The estimation of the yearly production was meat (just past the first year with the panels).
    2020-09-17
    Vi är jättenöjda med allt från offert till installation.
    Anders B gav ett bra och professionellt bemötande och dessutom en offert som höll :-). Mycket bra bemötande genom hela processen.
    Allt funkar jättebra och hela installationen och driftsättningen gick snabbt och enkelt
    Vi rekommenderar Cellsolar.
    Jörgen i Ystad
    2020-09-16
    Vi fick solpaneler monterade förra sommaren och är mycket nöjda med vad som levererar.
    O Dennis som ja hade kontakt med fick ja förtroende redan från början.
  • Lars E
    Hej!

Utmärkt installation och allt har fungerat utmärkt nu i
    ett år.
    Bra och trevlig säljare och med en kalkyl som håller.
    Köpte en komplett solcells anläggning på 13.4 KW
    En tydlig och noggrann säljare var till stor hjälp samt följt upp så allt är bra. Högsta betyg till honom.
    En del små missar vid installationen men inget speciellt .
    Ägaren var lyhörd och hjälpsam så vi löste de små misstagen så alla blev nöjda. dom var snabba på att återkoppla så ett jätteplus.
    Höll tidschemat och vad man lovat gällande leverans och montage . Är nöjd med el-produktionen som ligger över vad dom lovade. Sammantaget en nöjd kund.
    2020-09-16
    Ett snabbt och korrekt agerande från försäljning till montering ! Vi är väldigt nöjda. Med vänlig hälsning, Leif Grönvall
    2020-09-16
    Vi anlitade Cell Solar Nordic i juni 2019 för att installera solcellsanläggning på på vår 1-plans villa som ska kunna generera ca 12000 kwh/år.
    Hittills har allt fungerat utmärkt!
    2020-09-15
    Solceller.
    Bra bemötande.
    Vi ville förbättra miljön på de sätt vi kunde.
    Bemötande ifrån staten var kanske inte vad vi tänkt oss.
    Att skaffa celler var inget problem. Att få bra bemötande av myndigheterna, var värre.
    I efterhand skulle jag inte i investerat.