Cell Solar Nordic AB

Veterinärgränd 6, 121 63 Johanneshov — Visa karta

Marknaden för solceller har vuxit med 50-60% årligen i Sverige de senaste åren. Vi på Cell Solar är alltså inte de enda som tror att solenergi är framtiden! Vårt mål är att öka antalet klimatsmarta lösningar, ett villatak i taget.

Våra solcellslösningar är specialanpassade för dina och din fastighets behov och förutsättningar, nyckelfärdiga och vi sköter hela projekteringen från första mätning tills dess att anläggningen är i drift och du producerar din egen el.

Boka ett kostnadsfritt möte med oss! Vi går igenom era behov och förutsättningar, designar rätt anläggning och presenterar en färdig lösning för er.

Läs vad 157 kunder tycker om Cell Solar Nordic AB

• 2020-09-27

Joakim S skrev om Cell Solar Nordic AB
    Min anläggning har varit igång i strax över ett år nu. Prognos låg strax över 9 MWh, på ett år producerade vi närmre 11 MWh. "Solskenshistoria" hela vägen, suverän dialog, information, planering och installation. Stort tack till Christian som varit min primära kontakt, men även till Anders, Pia, Gunnar och till installatörerna. Förstklassigt! Läs mer
  • 2020-09-25

Thomas K skrev om Cell Solar Nordic AB
    solceller, blev proffsigt bemött av kunniga säljare som lyssnade på mina önskemål och krav.
    Det blev precis som jag önskat, installationen gick snabbt och smidigt och nu sparar jag många kronor varje dag på anläggningen. Läs mer
  • 2020-09-22

Tommy W skrev om Cell Solar Nordic AB
    Mycket proffsigt bemötande och leverans. Läs mer
  • 2020-09-20

Jonas K skrev om Cell Solar Nordic AB
    Solpaneler.
    Företaget lyssnade på hur jag ville ha det och anpassade installationen till mina önskemål.
    Prognosen för elproduktion håller vad som utlovas. Läs mer
  • 2020-09-18

Axel G skrev om Cell Solar Nordic AB
    Very good service. Cell Solar is way more creative than other vendors. The installation went smooth and well, broken tiles were replaced directly (have 2 or 3 at hand). The estimation of the yearly production was meat (just past the first year with the panels). Läs mer
  • 2020-09-17

Jörgen N skrev om Cell Solar Nordic AB
    Vi är jättenöjda med allt från offert till installation.
    Anders B gav ett bra och professionellt bemötande och dessutom en offert som höll :-). Mycket bra bemötande genom hela processen.
    Allt funkar jättebra och hela installationen och driftsättningen gick snabbt och enkelt
    Vi rekommenderar Cellsolar.
    Jörgen i Ystad Läs mer

Bengt F skrev om Cell Solar Nordic AB
    Vi fick solpaneler monterade förra sommaren och är mycket nöjda med vad som levererar.
    O Dennis som ja hade kontakt med fick ja förtroende redan från början. Läs mer
  • Lars E

2020-09-16

Lars E skrev om Cell Solar Nordic AB
    Hej!

Utmärkt installation och allt har fungerat utmärkt nu i
    ett år.
    Bra och trevlig säljare och med en kalkyl som håller. Läs mer

Kenneth L skrev om Cell Solar Nordic AB
    Köpte en komplett solcells anläggning på 13.4 KW
    En tydlig och noggrann säljare var till stor hjälp samt följt upp så allt är bra. Högsta betyg till honom.
    En del små missar vid installationen men inget speciellt .
    Ägaren var lyhörd och hjälpsam så vi löste de små misstagen så alla blev nöjda. dom var snabba på att återkoppla så ett jätteplus.
    Höll tidschemat och vad man lovat gällande leverans och montage . Är nöjd med el-produktionen som ligger över vad dom lovade. Sammantaget en nöjd kund. Läs mer

Leif G skrev om Cell Solar Nordic AB
    Ett snabbt och korrekt agerande från försäljning till montering ! Vi är väldigt nöjda. Med vänlig hälsning, Leif Grönvall Läs mer

Monica S skrev om Cell Solar Nordic AB
    Vi anlitade Cell Solar Nordic i juni 2019 för att installera solcellsanläggning på på vår 1-plans villa som ska kunna generera ca 12000 kwh/år.
    Hittills har allt fungerat utmärkt! Läs mer
  • 2020-09-15

Krister H skrev om Cell Solar Nordic AB
    Solceller.
    Bra bemötande.
    Vi ville förbättra miljön på de sätt vi kunde.
    Bemötande ifrån staten var kanske inte vad vi tänkt oss.
    Att skaffa celler var inget problem. Att få bra bemötande av myndigheterna, var värre.
    I efterhand skulle jag inte i investerat. Läs mer
  • 2020-09-15

Hans-lennart M skrev om Cell Solar Nordic AB
    köpte 39 st solpaneler, effekt 12,6 kW, av en trevlig säljare vid namn Dennis. Tog anläggningen i drift i mars, har producerat bäst i april, maj och juni, har minskat lite under sommaren. har framtill nu producerat 9,5 kWh, känns bra, det märks tydligt på elräkningen. Läs mer
  • 2020-09-03

GÖRAN T skrev om Cell Solar Nordic AB
    Efter att ha haft kontakt med 5 olika leverantörer hittade vi Cell Solar, efter ett besök av Mats Lidström i Torslanda, en helt underbar person som vet vad han talar om, hela processen gick snabbt och smärtfritt, har haft det igång nu i drygt 4 månader och är jättenöjd, har rekommenderat honom till 2 grannar varav en just en har fått sina paneler installerade och även han är supernöjd. Läs mer
  • ERIK Å

2020-08-25

ERIK Å skrev om Cell Solar Nordic AB
    Mycket proffsig hantering av säljaren Martin Fors både före och efter driftsättning. Montörerna var supersnabba och trevliga. Kan å det varmaste rekommendera CellSolar! Läs mer
  • 2020-08-23

Anders F skrev om Cell Solar Nordic AB
    Hela processen från offert till färdigmonterad anläggning har fungerat fantastiskt bra. Proffsig och trevlig personal på alla nivåer. En störning i växelriktaren löstes på ett bra sätt med tydlig återkoppling. Rekommenderar gärna Cell Solar och har stora förväntningar på att anläggningen skall fungera bra i många år. Läs mer
  • 2020-08-20

IVAR E skrev om Cell Solar Nordic AB
    Solcellerna är nu monterade och i drift. Mycket smidigt förfarande från beställning till fakturering/betalning. Min kontakt med säljare och montörer ingav förtroende då dessa var både kunniga och kundorienterade. Hela processen med montering av cellerna, inkoppling till mitt mätarskåp och efterföljande utbyte av mätare (Vattenfall) fungerade utmärkt och utan större dröjsmål till trots för att detta skedde under semestertid. Läs mer
  • Lars Gösta Sigvard A

2020-08-20

Lars Gösta Sigvard A skrev om Cell Solar Nordic AB
    Vi är jättenöjda med allt från offert till installation. Proffsigt bemötande genom hela processen.
    Det enda som saknas är mindre solpaneler att fylla ut yta på taket där det inte ryms hela stora paneler.
    Vi rekommenderar Cellsolar. Läs mer
  • 2020-08-20

MARTIN S skrev om Cell Solar Nordic AB
    Vi är mycket nöjda med Cell Solar och särskilt Dennis som har hjälpt oss hela vägen. Nu har vi en riktigt snygg och välfungerande solcellsanläggning. Läs mer
  • 2020-08-19

Åke Ingvar B skrev om Cell Solar Nordic AB
    Allt har fungerat till belåtenhet vid offertgivning, upphanflingsbeslut, installation och drift så här långt. Läs mer
  • 2020-08-18

BO K skrev om Cell Solar Nordic AB
    Jag har nu haft min anläggning från Cellsolar i drift i snart två två månader och allt fungerar perfekt (såsom förväntat). Cellsolar har imponerat på mig genom sitt bemötande, sitt genomförande av hela installationen och igångsättandet av anläggningen. Martin Fors har genom sitt kunnande och engagemang gjort att man som kund känner sig trygg och omhändertagen. Jag följde arbetet vid installationen på taket och imponerades av att många moment såsom t.ex takgenomföring, montering av solcellerna, kabeldragning mm. fotograferades och dokumenterades som kvalitetssäkring av installationen. Elektrikern, Niklas, kom dagen efter installationen på taket och, förutom att ansluta anläggningen till elnätet rättade till en felaktighet i vår elcentral. Mycket tacksamt. Avslutningsvis kom Martin hem och vi gick igenom hur man sköter sin anläggning och angav journummer vid ev. felanmälan. Dessutom gick vi som repetition igenom ekonomin för köpt resp. producerad el och jag fick hjälp med att fylla i ansökan om elcertifikat hos energimyndigheten. Jag är mycket nöjd och kan på det på det varmaste rekommendera att anlita Cellsolar. Läs mer
  • 2020-08-14

BERNT N skrev om Cell Solar Nordic AB
    Att vi valde Cell Solar i konkurrens med flera andra leverantörer visade sig vara rätt beslut. Vi är mycket nöjda med hela processen. Kundvänlighet och professionalitet från början till slut. Med beröm godkänt. Läs mer
  • Timo Mikael L

2020-08-12

Timo Mikael L skrev om Cell Solar Nordic AB
    Hela förloppet från början till slut löpte problemfritt. Bra kundbemötande och support, är supernöjd och kan varmt rekommendera Cell Solar Läs mer
  • JOHAN G

2020-07-21

JOHAN G skrev om Cell Solar Nordic AB
    Precis driftsatt en solcellsanläggning från CellSolar där hela processen från offert till leverans varit perfekt. Personligt och bra bemötande längs hela vägen. Snyggt jobbat! Läs mer
  • Niclas Sten Åke M

2020-07-20

Niclas Sten Åke M skrev om Cell Solar Nordic AB
    Vi valde Cell solar efter att ha tagit in offerter från flera företag. Allt har fungerat precis som vi önskade och solcellerna kom på plats snabbare än vad vi trodde var möjligt. Duktiga hantverkare och bra service förmedlat via säljaren Peter Roswall. Läs mer
  • ROBERT N

2020-07-17

ROBERT N skrev om Cell Solar Nordic AB
    Helnöjd med allt från offert till fungerande anläggning. Läs mer
  • 2020-06-29

TOMMY L skrev om Cell Solar Nordic AB
    Kan inte säga annat än jag/vi är mycket nöjda med försäljnings- och installationsprocessen. Martin har uppdaterat och informerat på ett mycket professionellt sätt hela vägen. Trevliga övriga kontakter genom hela processen. Nu ska det bli oerhört roligt att se vad investeringen ger både i besparing och hållbarhet. Läs mer
  • Katrin R

2020-06-16

Katrin R skrev om Cell Solar Nordic AB
    Vi var nöjda med Cellsolar fram till det började läcka in genom kökstaket. Vi hade varit uppe och rengjort taket inför monteringen och då var alla takpannor hela.När taket började läcka kunde en takfirma konstatera att takpannor hade trampats sönder på två ställen på taket nära solcellerna -därav läckan. När jag kontaktade Cell solar sade det att det var viktig feed-back för dem men ingen har hört av sig efter det. Jag förstår att pannor kan gå sönder vid montering - de var ju väldigt många personer uppe vid monteringen - men att ingen informerar oss om att pannor behöver bytas är så dåligt. Att man sedan inte erbjuder någon hjälp at reparera eller ta en del av kostnaden för reparationen utan bara glömmer bort att höra av sig är också trist. Läs mer
    2020-06-23 Mats A svarar Katrin R
    Hej Katrin, jag ser att du kontaktade vår ekonomiavdelning i slutet utav maj. Dem har i sin tur överfört ärendet till vår serviceavdelning. Det ska självklart inte ta över två veckor att få återkoppling. Jag talar med ansvarig som kontaktar dig inom kort. Tack för visad förståelse. Mvh Gunnar
  • 2020-06-11

Camilla Y skrev om Cell Solar Nordic AB
    Efter rekommendationer kontaktade vi säljaren Anders Bäckman på Cell Solar.
    Vi blev bemötta på ett bra sätt och genomgången var förstålig på alla sätt.
    Då vi är petiga med kablar och placering av växelriktare gjorde vi klart hur vi ville det skulle se ut. Anders lyssnade på oss och slutresultatet blev super bra.

Mvh Camilla Läs mer
  • 2020-06-11

MATHIAS K skrev om Cell Solar Nordic AB
    Mötet med säljaren Marcus Börejesson kändes mycket seriöst. Vi gick igenom förutsättningarna för anläggningen, utformning, effektnivå som skulle kunna uppnås. Instlationen gick mycket bra, resultatet blev lite bättre än förväntat. Jag jämförde många leverantörer innan jag valde Cell Solar, det var ett bra val som jag varmt kan rekommendera. Läs mer
  • 2020-05-17

LENNARTH F skrev om Cell Solar Nordic AB
    Vi har köpt solcellsanläggning av Cell Solar. Är mycket nöjda. Professionellt bemötande och bra hjälp av säljare Bob Baaima. Snabb installation. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-05-17

Åsa S skrev om Cell Solar Nordic AB
    Vi är mycket nöjda med företaget cell solar, från första kontakten med säljaren till installation av solcellspaneler. Allt har fungerat jättebra! Läs mer
  • PER ANDERS A

2020-05-17

PER ANDERS A skrev om Cell Solar Nordic AB
    En trevlig upplevelse från dag ett till färdig anläggning. Kan varmt rekommendera detta företag. Allt klaffade perfekt, proffsiga hantverkare och inte minst Bob Baaimas proffsiga och servicemindiga uppträdande som inte släppte taget förrän allt klaffade till 100 procent. En med dagens teknik fulländad anläggning som håller vad den lovar. Ingvar och Solveig i Listerby Läs mer
  • 2020-05-05

PAUL H skrev om Cell Solar Nordic AB
    En fantastisk upplevelse från start till mål. Henrik Uleskog en säljare som inte släpper bara för att man skrivet under beställningen. Alla inblandade i hela processen har vart fantastiska. Vi kan varmt rekommendera denna leverantör. Läs mer
  • Jerk Anders Mikael P

2020-05-03

Jerk Anders Mikael P skrev om Cell Solar Nordic AB
    Jag är en mycket nöjd kund!
    Trevligt och professionellt bemötande hela vägen. Bra genomfört arbete och en värdefull personlig uppföljning. Läs mer
  • 2020-04-30

ESKIL M skrev om Cell Solar Nordic AB
    Cell Solar fick uppdraget att installera vår sollcellsanläggning på 13.3 kWp. Proffsigt och vänligt bemötande och vi är mycket nöjda med processen från personligt besök av säljare till installation och uppföljning. Anläggningen har producerat många kWh efter en solig vår. Läs mer
  • ANDERS P

2020-04-27

ANDERS P skrev om Cell Solar Nordic AB
    Hej

Jag är mycket nöjd med CellSolars installation av solceller på mitt hus🌞

Deras servicenivå har varit hög genom hela processen och har därmed utmärkt sig i konkurransen med andra solcellsföretag.
    En extra eloge till Karl Björk som har varit en en värdefull rådgivare och konsult genom hela processen.
    🌟🌟🌟🌟🌟
    Anders Paulsson Läs mer
    KARL B gillar detta
  • 2020-04-17

BIRGITTA S skrev om Cell Solar Nordic AB
    Vi är mycket nöjda med Cell Solar. Allt har skötts mycket bra från början till slut. Bästa offerten. De är professionella, snabba och tillgängliga. Kunde inte gått bättre. Extra tack till Petra Åbrink som varit en klippa i det hela. Läs mer
  • 2020-04-08

Martin A skrev om Cell Solar Nordic AB
    Anders gav ett bra och professionellt bemötande. Allt fungerade utmärkt även när det var några saker som strulade löste Anders och Cellsolar det på ett snyggt sätt. Kan bara rekommendera. Läs mer
  • 2020-04-03

Carl M skrev om Cell Solar Nordic AB
    Köpt solcellsanläggning.
    Har alltid blivit bra bemött fin service och uppföljning.
    Än så länge har min anläggning producerat mer än det utlovade. Läs mer
  • 2020-04-02

Göte E skrev om Cell Solar Nordic AB
    Bra bemött
    Att producera så mycket el som möjligt
    Hittills ett bra resultat Läs mer
  • 2020-04-02

Thomas E skrev om Cell Solar Nordic AB
    Har köpt solceller till mitt tak. Proffsigt bemötande. Snabb och bra installation. Även bra hjälp med alla papper och intyg som behövs. Solcellerna har redan skickat in massa kilowatt i mitt hus. Vansinnigt roligt!!!! Läs mer
  • MATS G

2020-03-31

MATS G skrev om Cell Solar Nordic AB
    i samband med renovering och tillbyggnad av vårt fritidshus i Färjestaden, Öland, bestämde vi att satsa på egen solenergi. Tog in ett antal offerter och var i läge att bestämma oss, när vi träffade Niklas från Cell Solar i Köpstaden utanför ICA och blev inbjuden till deras nya kontor. Niklas kom och kollade vårt tak, storlek och underlag, och tog fram en offert. Offerten var bra och vi tog den tillsammans med en tidplan som skulle passa övriga bygget, dvs installation i början av mars -20. Vi gjorde också tillsammans ansökan om det statliga solcellsbidraget i nov. -19. Planen följdes exemplariskt av proffsiga installatörer, och i början av mars kopplades anläggningen in. Det som från början fällde avgörandet att det blev Cell Solar var närheten och engagemanget från Niklas och resten av hans team. 40 paneler blev det, och vi är helnöjda. /Pia och Mats i Färjestaden Läs mer
  • 2020-03-19

BENNY J skrev om Cell Solar Nordic AB
    Cell Solar fick uppdraget att uppföra mina solceller efter att jag blivit rekommenderad dem av en vän. Jag är mycket nöjd med hela hanteringen, från bygg lov till elcertifikat har det gått mycket smidigt. Säljare, koordinator och montörer har överträffat förväntningarna och nu väntar jag bara på den strålande våren/sommaren. Tack allihop! Benny Johansson Läs mer
  • 2020-03-19

Björn H skrev om Cell Solar Nordic AB
    Solpaneler köpta av Cellsolar. Presentationen vid ett personligt besök av säljaren var informativt, vänligt och förtroende-ingivande. Detta besök hade ett avgörande inflytande på vilket bolag(-av sju infordrade offerter) vi skulle ge uppdraget. Nu är panelerna installerade och vi ser redan hur solen ger oss energi. Läs mer
  • 2020-03-18

Per O skrev om Cell Solar Nordic AB
    Vi är mycket nöjda med CellSolar. Det ända som hängde upp sig var bytet av elmätare (EON). Vi valde detta företag eftersom det var ett av de få som ville installera på eternittak. Arbetet utfördes snabbt och effektivt. Läs mer
  • 2020-03-11

Tore O skrev om Cell Solar Nordic AB
    Solcellspanel
    Bra bemött
    Allt va bra och jag är nöjd Läs mer
  • 2020-03-11

Karin V skrev om Cell Solar Nordic AB
    Solcellsanläggning 18,5 kWp. Snabbt, effektivt. Fungerar perfekt så här långt. Väntar bara på mera sol. Läs mer
  • 2020-03-10

Lars W skrev om Cell Solar Nordic AB
    Jag köpte installation av solcellanläggning. Avgörande vid valet av Cell Solar blev bemötanded; ärligt och öppet bemötande, säljaren var med i hela processen och såg till att allt fungerade. Inget krångel; en del saker dyker alltid upp under tiden, men de löstes enkelt.

Vi är helt nöjda med vårt val. Läs mer
  • 2020-03-09

Tommy Stig Lennart W skrev om Cell Solar Nordic AB
    Bra kontakter med såväl säljare som montörer. Anläggningen på nästan 450 m2. Allt fungerar perfekt. Installationen drog ut lite på tiden, möjligen p g a mellankommande jul- och nyårshelg.
    Kan rekommenderas.
    Tommy Wettermark