Alla kategorier Elektronikkomponenter Stockholms län Haninge Cell Solar Nordic AB

Cell Solar Nordic AB

Ramskogsvägen 239, 136 68 Vendelsö — Visa karta

Marknaden för solceller har vuxit med 50-60% årligen i Sverige de senaste åren. Vi på Cell Solar är alltså inte de enda som tror att solenergi är framtiden! Vårt mål är att öka antalet klimatsmarta lösningar, ett villatak i taget.

Våra solcellslösningar är specialanpassade för dina och din fastighets behov och förutsättningar, nyckelfärdiga och vi sköter hela projekteringen från första mätning tills dess att anläggningen är i drift och du producerar din egen el.

Boka ett kostnadsfritt möte med oss! Vi går igenom era behov och förutsättningar, designar rätt anläggning och presenterar en färdig lösning för er.

Läs vad 72 kunder tycker om Cell Solar Nordic AB

• 2019-05-17

BO E skrev om Cell Solar Nordic AB
    Fantastiskt bra service redan från början,hjälp med admistrationen hela tiden,hembesöken och samtalen med Martin kanon. Läs mer
  • Per J

2019-05-16

Per J skrev om Cell Solar Nordic AB
    Solcellsanläggning med Solar Edge-växelriktare.

Bästa bemötande.

Höga förväntningar som uppfylldes.

Bra totalupplevelse. Läs mer
  • 2019-05-14

MATTIAS W skrev om Cell Solar Nordic AB
    Mycket nöjd, tydlig offert och leverans!
    Bra hjälp och uppföljning. Själva installationen klar på en dag, (40m2, ca40grader på tegel pannor) bra kabeldragning och ingen onödig åverkan.
    Allt har fungerat som väntat sedan dag ett, har kört 2,5 månad.
    Varning, kan vara stor risk för beroende av statistikavläsning vid soliga dagar! :)
    Tack Martin Fors GBG södra säljare Läs mer
  • 2019-05-11

Fredrik S skrev om Cell Solar Nordic AB
    Köp av solcellsanläggning. Bra respons och bra bemötande vid förfrågningar och en bra uppföljning efter installation. Är mycket positiv över det resultat som blivit. Läs mer
  • 2019-05-10

Marie Gunnel Susanne W skrev om Cell Solar Nordic AB
    Tack Niklas för att du gjorde det så enkelt att skaffa solceller! Fantastiskt bra med hembesök innan offerten gjordes. Det kändes bra att i lugn och ro kunna prata igenom de förväntningar vi hade och de lösningar Cell Solar hade att erbjuda. Hela processen från planering till färdig installation har varit oerhört tydlig och kompetent. Vi kan varmt rekommendera Cell Solar om ni planerar att installera solceller. Läs mer
  • 2019-05-10

Roger Z skrev om Cell Solar Nordic AB
    solceller
    bra bemött
    levde upp efter mina förväntningar Läs mer
  • 2019-05-09

Christina W skrev om Cell Solar Nordic AB
    Solceller. Bra bemötande, bra service. Jag tyckte de kunde sin sak. Läs mer
  • 2019-05-03

ANDREAS S skrev om Cell Solar Nordic AB
    Delar ut reklam i brevlådor tydligt märkta med Ingen reklam.
    Inte speciellt seriöst beteende enligt mig Läs mer
  • JOAKIM H

2019-04-28

JOAKIM H skrev om Cell Solar Nordic AB
    Mycket nöjda med Cell Solar! Allt fungerade perfekt. Mycket bra information under hela processen, duktiga installatörer som lyssnade till våra kanske lite udda idéer. Anläggningen producerar enligt plan eller bättre. Väldigt soligt under april! Rekommenderar starkt Cell Solar. Läs mer
  • 2019-04-26

Kari Magnus T skrev om Cell Solar Nordic AB
    Anläggningen fungerar bra, montörerna och elektrikern är duktiga, dock lite strul med kommunikationen med HK i Stockholm (därför "bara" en 4:a) men det fixade säljaren Torbjörn Sjöberg galant, kan varmt rekommendera Cell Solar Läs mer
  • 2019-04-25

Karolina Cecilia L skrev om Cell Solar Nordic AB
    Vi är mycket nöjda med Cell Solar från beställning till leverans. De har varit väldigt proffsiga, hjälpsamma och svarat på alla våra frågor som dykt upp under resans gång. Vi kan varmt rekommendera Cell Solar! Läs mer
  • 2019-04-03

Agne S skrev om Cell Solar Nordic AB
    Jag har köpt en solcellsanläggning.Företaget har hela vägen varit alerta och engagerade.Samarbetet med cell solar har varit enkelt och positivt hela vägen från köp till produktion. Läs mer
  • Lennart I

2019-03-25

Lennart I skrev om Cell Solar Nordic AB
    Vi har köpt solpaneler av Cell Solar Nordic AB. Bemötandet har varit utmärkt från det att Frida kom på hembesök och gjorde mätningar tills hela anläggningen var klar. Vi har varit i kontakt med dem flera gånger och haft frågor om sånt som berör installationen och alltid blivit väl bemötta. Vi kan ju inte så mycket, så frågorna har kanske verkat ''dumma'', men de har alltid svarat vänligt och klargörande på våra frågor. Arbetarna som skötte installationen var effektiva och trevliga. Det hela har varit en positiv upplevelse och nu är det spännande att följa hur kWh tickar in. Läs mer
  • Thomas Lennart L

2019-03-22

Thomas Lennart L skrev om Cell Solar Nordic AB
    Installerat anläggning i oktober 2018 och allt har fungerat som förväntat, allt från första möte med säljaren Martin Fors till färdig installation. Läs mer
  • 2019-03-16

Per-ivar C skrev om Cell Solar Nordic AB
    Ett mycket trevligt och kundvänligt upplägg för installation av småskaliga solcellsanläggningar. De diskreta svarta panelerna syns knappt och generererar ström även en snöslaskig marsdag. Rekommenderas för ett rent klimatsamvete och lägre löpande elkostnader. Läs mer
  • Jan-åke T

2019-03-14

Jan-åke T skrev om Cell Solar Nordic AB
    Installation av solcellsanläggning 13,85 KWp på villatak
    Hela kedjan från informationsmöte, möte med säljare (Jonas Q ),
    offert, installation tidigare än beräknat, idriftsättninig, pappersexercis har skötts väldigt professionellt.
    Detta innebär att jag kan rekommendera Cell Solar Nordic AB till alla som funderar på att installera solceller på taket.
    Nu är det bara att hoppas på att Solguden är lika proffsig med sina leveranser. Läs mer
  • 2019-03-14

Bo M skrev om Cell Solar Nordic AB
    Vi har köpt en solcellsanläggning på 11,4 kWp.
    Bemötande före och efter köp samt under installation har varit alldeles utmärkt. De har med råge överträffat våra förväntningar. Hela tiden under installationen har man återkommit och stämt av så att allt fungerat. Tider som avtalats har hela tiden hållits. Läs mer
  • 2019-03-14

Ragnhild E skrev om Cell Solar Nordic AB
    Solpanel.
    Korrekt.
    Förväntningar infriades.
    Nöjd. Läs mer
  • 2019-03-06

Lars E skrev om Cell Solar Nordic AB
    Solcellsinstallation från Cell Solar Nordic AB .Efter presentation av Peder Hedeby ( högsta betyg till honom) installerades anläggningen nov-18. Allt har sedan dess fungerat helt klanderfritt. Vi kan varmt rekommendera Cell Solar.

Eriksson, Vallentuna Läs mer
  • 2019-03-04

Henric A skrev om Cell Solar Nordic AB
    Investerade i en solcellsanläggning från Cell Solar, allt har fungerat utan några större bekymmer. Cell Solar har levt upp till mina förväntningar. Kan starkt rekommendera företaget. Läs mer
  • Sclas S

2019-03-03

Sclas S skrev om Cell Solar Nordic AB
    Proffsigt bemötande och mycket snygg installation. Kan varmt rekommendera Cell Solar Läs mer
  • 2019-03-01

Lars Hällentorp skrev om Cell Solar Nordic AB
    Martin är en förtroendeingivande säljare som är ärlig och pålitlig. Snabb uppsättning av paneler och vxlriktare, snabb färdiganmälan och jag var igång med produktion efter en vecka pga att Ellevio bytte mätare fort. Behöver bara fila på uppmärkning av elskåpet men det var ett mindre problem. Annars hade det varit en 5:a! Läs mer
  • Christian S

2019-03-01

Christian S skrev om Cell Solar Nordic AB
    Tydlig och bra kommunikation med säljare. Lite rörigare i samband med installationen, men resultatet blev väldigt bra och vi kom igång tidigare än planerat. Läs mer
  • 2019-02-19

Ulrika K skrev om Cell Solar Nordic AB
    Lång tid mellan anmälan och kontakt som vi fick ta. Tre offerter togs in. Hade en ref anläggning i närheten som var positiv för oss.
    Bra kontakt med säljare, bra offert förutom att man använder olika benämningar i den som t ex solpaneler/solceller.
    Snabb, effektiv, och väl genomförd montering. Imponerande! Allt emballage togs omhand. Bra support från Gunnar J. Kände oss trygga med att Gunnar kontrollerade slutmonteringen. Lättsam app! Vi kom igång två dagar senare.
    Hoppas nu på bra support om behov finns.
    Vi kan verkligen rekommendera Cell Solar. Läs mer
  • 2019-01-28

Per Olof P skrev om Cell Solar Nordic AB
    Solcellsanläggning på villa.
    Vi har blivit bra bemötta hela vägen. Läs mer
  • Björn S

2019-01-18

Björn S skrev om Cell Solar Nordic AB
    Solcellsanläggning 13kwp, kontakt och kommunikationen från företaget har fungerat till 100% från offert till driftsättning Läs mer
  • 2019-01-16

Ulf O skrev om Cell Solar Nordic AB
    Jag köpte Solpaneler
    Proffsigt trevligt och välorganiserat! Läs mer
  • Mats H

2019-01-13

Mats H skrev om Cell Solar Nordic AB
    på det hela är jag väldigt nöjd. Leverans tidigare än utlovat. Fortlöpande bra kontakter och information både viasamtaloch Sms.
    Kanske lite besviken att man inte var mer på tårna eftersom det mitt under leverans tiden blev förändrade bidrags regler från staten.
    Väl medveten om att företaget inte kunde göra något för att påverka detta skede tycker jag ändå att man kunde sökt mer information för att i sin tur informera mig som kund. Annars hade detta varit full pott. Läs mer
  • 2018-12-26

Anders M skrev om Cell Solar Nordic AB
    Det fungerade bra med montering
    Det gick på några timmar att få upp solpaneler på taket
    Hitils har leverat som planterat
    Så de har hållit vad de blivande Läs mer
  • 2018-12-22

Hans E skrev om Cell Solar Nordic AB
    Har fått ett mycket bra bemötande av Martin Fors.
    Får snabba svar på frågor och har haft bra genomgångar både före installation och under uppföljningsmöte.
    Överenskommelsen sa leverans runt årsskiftet men allt var klart i början av december.
    Duktiga montörer som monterade fästen ena dagen och monterade paneler och all installation nästa dag.
    Nu väntar vi bara på att solen skall komma tillbaka så vi får se om anläggningen motsvarar förväntningarna.
    Kan rekommendera Cell Solar Läs mer
  • Bosse O

2018-12-19

Bosse O skrev om Cell Solar Nordic AB
    Beställde solpaneler med montering och allt från offert till uppstart gick mycket smidigt.
    Anders B. var på plats vid intressekoll och lämnade sedan offert. Han fixade med alla papper, väldigt smidigt. Känns bra med en ansvarig på hemmaplan.Två duktiga montörer satte panelerna på ca 4 dagar (36 paneler+ fick bygga om fästen för panelerna) Elektrikern fixa sitt på 1½ dag. (blir mörkt tidigt på vintern) Mycket nöjd med hela paketet. Kan klart rekommendera Cell Solar. Läs mer
  • 2018-12-17

Ragnhild B skrev om Cell Solar Nordic AB
    Allt gick mycket snabbt och smidigt efter det att offerten godkänts. Mycket bra kontakt med vår säljare Martin Fors.
    Det enda som strulade var att nätbolaget fick slut på mätare men det var ju intet som cell solar kunde rå för. Läs mer
  • 2018-12-13

Kjell J skrev om Cell Solar Nordic AB
    Vi köpte solpaneler för montage på vårt platta tak (4gr). Vi gick på ett informativt och bra info-möte, där vi blev väl bemötta. Våra förväntningar infriades mycket bra, vilket resulterade i ett personligt möte med Cell Solars kontaktperson, där vi kumde förgjupa oss i våra speciella frågor. Handläggningen och proceduren med kontakter var mycket bra specificerat för oss. Läs mer
  • 2018-12-12

Stellan O skrev om Cell Solar Nordic AB
    Allting gick väldigt snabbt från det att offerten var påskriven. Montörerna satte panelerna på en dag och den duktige elektrikern ordnade elen på en halv dag. Martin skötte alla samband snabbt och lätt. Hela konceptet var det rätta för att skaffa solpaneler som dessutom är lönsamma från första dagen Läs mer
  • 2018-12-05

Mats N skrev om Cell Solar Nordic AB
    solpaneler monterade.

mycket bra.

tidpunkt för montering bra.

tycker att det har fungerat bra. Läs mer
  • 2018-11-30

Thomas S skrev om Cell Solar Nordic AB
    Solceller + montage. Bra bemött snabbt och enkelt. Hade inga speciella förväntningar mer att få solceller uppsatta. Enda problemet var att de strulade hela tiden med att fylla i blanketter och uppge fel adress + fastighetsbeteckning, Sa till men inga förändringar. Felen återkom. Säljarna borde lyssa noggrannare och inte bara tänka på att sälja. Massa strul med ändringare när jag hade kontakt med elbolag och myndigheter Läs mer

Peter S skrev om Cell Solar Nordic AB
    Jag är mycket nöjd med arbetet och hela processen från början till slutet.
    Kompetent personal och bra tillmötesgående .
    Peter Läs mer

Per Ove J skrev om Cell Solar Nordic AB
    Utmärkt leverans av solceller till mitt hus Läs mer

Lena B skrev om Cell Solar Nordic AB
    Köpt installation av solceller, fungerade mycket bra från beställning till installation och driftstart, med kontinuerlig uppföljning av säljaren och annan personal. Läs mer
  • Jan E

2018-11-02

Jan E skrev om Cell Solar Nordic AB
    Vi gick på infomöte 2017. Verkade bra. Installation skulle ta ca tre dagar totalt. Från leverans till uppstartad solpanel blev ca tre månader( vecka 44 - vecka 5 2018). En av våra reglar på vårt bygge på tomten togs till installationen. Vi fick aldrig den ersatt fast vi bad om det. De monterade fästena till panelerna först utan att fasa ur takpannorna, vilket de gjorde efter att vi påtalat det för vi har ett väderutsatt tak. Det tackar vi för.
    Idag upptäckte jag tyvärr ca 5 nockpannor trasiga när jag skulle förbereda för sotaren. Det kändes tråkigt då vårt tak är nylagt(2016). Jag ska se om det är fler trasiga imorgon.
    Vi fixar nya nockpannor själva... med erfarenhet av regeln så...
    Systemet har fungerat bra sedan uppstart.
    Trevlig kundkontakt!
    I övrigt rekomenderar jag Cell solar... Läs mer
  • Maria S

2018-10-19

Maria S skrev om Cell Solar Nordic AB
    Jag tycker att Cell Solar har nått upp till de förväntningar man kan önska av ett seriöst företag. Pålitliga och i stort sätt inom den beräknade tiden. Läs mer
  • 2018-10-07

Bernt S skrev om Cell Solar Nordic AB
    Snabb handläggning efter förfrågan. Hade tidigare kontakt med annan leverantör men det gick väldigt trögt att få en offert även efter påpekande. Jag tröttnade på att vänta och tog kontakt med Solar. Direkt efter denna kontakt fick jag en offert och efter jag bestämt mig gick allting väldigt fort. Solar skickade även in ansökan om statligt bidrag. Installationen är klar och jag är väldigt nöjd med alla inblandade från offert till installation. Läs mer
  • Per-martin H

2018-10-06

Per-martin H skrev om Cell Solar Nordic AB
    Fungerade bra med möte och montage.
    Allt fungerade när de var klara.
    De löste de problem som uppstod. Läs mer
  • Per-Arne L

2018-10-06

Per-Arne L skrev om Cell Solar Nordic AB
    Funkar bra och snabb instalation samt bra service . Läs mer
  • Tommy J

2018-09-10

Tommy J skrev om Cell Solar Nordic AB
    Solceller på plats t o m före utsatt tid.
    Utmärkt service, hjälpte till med ALLT.

Vi ångrar inte en sekund att vi valde Cell Solar Nordic.

Och tack Anders för ditt tålamod med appar och frågor👍 Läs mer
  • Hans C

2018-09-03

Hans C skrev om Cell Solar Nordic AB
    Det har varit en trevlig upplevelse från början till slut.
    Duktiga montörer och en bra genomgång på anläggningen ifrån Cell Solar.
    Vi kommer att rekommendera företaget till eventuellt andra intresserade.

MVH
    Hans Läs mer
  • 2018-09-03

Mats B skrev om Cell Solar Nordic AB
    Jag kan varmt rekommendera dessa. Killarna som utförde jobbet var snabba och effektivta och gjorde ett bra jobb. Anders han skötte papper till allt utom till bygglovet så han gjorde också ett bra jobb och svara på alla frågor Läs mer
  • Inger W

2018-09-02

Inger W skrev om Cell Solar Nordic AB
    Vi tog in offerter från 3 olika håll. Valde Cell solar som vi tyckte kändes bäst. Var också positivt med personligt besök av Anders.
    Allt gick mycket smidigt med leverans och montering. Otroligt snabb uppsättning. Tidsplanen höll bra. Vi fick snabbt igång vår anläggning.
    För oss blev det oklart med hur papper skulle fyllas i och hur mycket vi skulle göra själva eller få hjälp med. Blev lite fel men med hjälp av Kajsa och trevlig personal på Energimyndigheten löste vi det.
    Detta behöver förtydligas så alla vet vem som gör vad.
    I sin helhet är vi mycket nöjda och glada för vår anläggning och med Anders arbete. Läs mer
  • Mårten J

2018-08-31

Mårten J skrev om Cell Solar Nordic AB
    Kollade på olika företag och fick bara respons från 2 företag som jag hade möten med.
    Det blev cell solar och säljaren Anders Bäckman, mycket kunnig säljare som håller vad han lovar, fick mycket för pengarna.
    Installations förloppet gick som en dans.
    Vill Samtidigt ge en eloge till Gunnar som hade tålamod med alla mina frågor.
    Tack cell solar, Anders och Gunnar Läs mer
  • Arne M

2018-08-30

Arne M skrev om Cell Solar Nordic AB
    Tog offerter från olika håll och priserna varierar lite. Det som avgjorde för mig var den personlig kontakten. Bra information och genomgång. Detta var viktigt för mig. Också bra med en lokal kontakt och hjälp om det skulle bli problem. Rekommenderar Cell Solar och Anders Bäckman varmt. Läs mer

Ramskogsvägen 239, 136 68 Vendelsö