Alla kategorier Elbolag Stockholms län Haninge Cell Solar Nordic AB

Cell Solar Nordic AB

Ramskogsvägen 239, 136 68 Vendelsö — Visa karta

Marknaden för solceller har vuxit med 50-60% årligen i Sverige de senaste åren. Vi på Cell Solar är alltså inte de enda som tror att solenergi är framtiden! Vårt mål är att öka antalet klimatsmarta lösningar, ett villatak i taget.

Våra solcellslösningar är specialanpassade för dina och din fastighets behov och förutsättningar, nyckelfärdiga och vi sköter hela projekteringen från första mätning tills dess att anläggningen är i drift och du producerar din egen el.

Boka ett kostnadsfritt möte med oss! Vi går igenom era behov och förutsättningar, designar rätt anläggning och presenterar en färdig lösning för er.

Läs vad 22 kunder tycker om Cell Solar Nordic AB

• Fredrik
    Fredrik skrev om Cell Solar Nordic AB
    Lägst offertpris är inte alltid bäst vilket jag fick erfara eftar att ha anlitat Cell Solar som totalinstallatör.
    + är lite unika med att hålla infomöten i närområdet
    +bra och trevlig säljare

och nu till det negativa och förbättringspotential

- efterfrågade hur förväntad produktion är beräknad i offerten vilket verkade var lite i överkant (20% mer än 3 andra offertgivare). Fick ändå ett typexempel där alla paneler (44st) satt i samma riktning men den stämde absolut inte med verkligheten. Vårt hus hade paneler i 3 olika riktningar.
    - svårt att hålla lovad leveranstid, 7 veckors försening är inte acceptabelt.
    - besökte en referensanläggning för få en uppfattning om avståndet mellan tak och panel. På vårt hus sitter dom ca 50mm högre upp vilket förfular hela intrycket när man tittar på det.
    - en viktig säkerhetsdetalj (DC-brytare) monteras inte fast Svenska elinstallationsreglerna kräver det. Köpte till sist egna eftersom jag som villaägare är direkt ansvarig för min elanläggning vilket kanske inte alla känner till.
    -anmälan av elcertifikat och ursprungsgaranti ska Cell Solar göra vilket också stod i offerten. Fick göra detta själv.
    - har aldrig fått uppföljningssamtal efter installation. Läs mer
  • Lars Micael A
    Lars Micael A skrev om Cell Solar Nordic AB
    Mycket nöjd med allt. Trevligt bemötande och bekväm hantering av Anders på Österlen Läs mer
  • Ulrika H
    Ulrika H skrev om Cell Solar Nordic AB
    Valde Cell Solar, efter att tagit in offerter från lite andra aktörer. Det som avgjorde förutom priset var att Cell Solar skötte allt i stort sätt. Jag kunde luta mig tillbaka o låta säljaren sköta allt. Väldigt behändigt! Jag fick ett brev till Länsstyrelsen att skriva under o skicka in, det var mitt jobb.
    Allt har gått bra från start. Snabba svar om jag undrat något under hela processen från beställning till allt klart. Montering efter planering utan problem. Proffsigt, trevligt bemötande. Bra gäng som kom hit o satte upp det på mitt hustak o carport.
    Har varit igång nu ca 14 dagar och det är spännande att se i appen hur det går.
    Dock en liten sak som kunde varit bättre. Placeringen av "lådan" som sitter ute. Den rekommenderades att sitta ute eftersom den låter lite ibland. Det missade jag i all information.
    På min altan var kanske inte bästa stället, där man sitter o vill ha det gott på dagar o kvällar. Hade jag veta hade jag nog rekommenderat min carport eller mitt uteförråd istället, då "lådan" låter lite ibland. Inte så högt kanske och definitivt inte hela tiden, men...
    Därför ger jag inte full pott i betyg. Jag hade bättre alternativ att sätta den på om jag förstått, som borde setts från Cell Solars sida, som ju arbetar med detta dagligen.
    Men i det stora hela rekommenderar jag starkt Cell Solar. Läs mer
  • Yvonne L
    Yvonne L skrev om Cell Solar Nordic AB
    Vi kan varmt rekommendera Cell Solar. Jättetrevlig personal som har hjälpt till med allt, bland annat allt
    pappersarbete. Allt gick väldigt snabbt från det att vi var på informationen till att allt var klart. Toppen. Läs mer
  • Thomas N
    Thomas N skrev om Cell Solar Nordic AB
    Har köpt solpaneler inklusive montering. Allt mycket bra utfört utan förseningar eller andra problem. Monteringen snygg och prydlig av trevlig peesonsl. Bra idéer och rekommendationer samt god uppföljning. Anläggningen är nu igång och fungerar utmärkt. Läs mer
  • Christoffer V
    Christoffer V skrev om Cell Solar Nordic AB
    Mycket bra bemötande och mycket bra jobb utfört.
    Det enda som man kan klaga på är lite miss i papperna. Behöver bli lite klarare i vad man ska fylla i själv och vad som cell solar ska göra. Samt lite missar som man får rätta till i efterhand i papperna.
    Men är mycket nöjd med hur bemötande har varit och hella jobbet som utförs.
    Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Lasse R
    Lasse R skrev om Cell Solar Nordic AB
    Utmärkt info i uppstarten.
    Montering av panelerna effektivt
    Och proffsigt.
    Pappersjobbet hjälpte A. Bäckman
    med.
    Slutbetyg ”. Toppen ” ! Läs mer
  • Henrik K
    Henrik K skrev om Cell Solar Nordic AB
    Jag gillade helhetslösningen där Cell Solar tog hand om/hjälpte till med pappersarbetet som behövs (t.ex. bygglov) och sedan levererade och monterade rubbet på endast 2 dagar. Sedan var vi igång och producerade el! Installationen var en 29-paneleras 8,12kW installation på en villa. Läs mer
  • Kenneth H
    Kenneth H skrev om Cell Solar Nordic AB
    Solcellerna levererades tidigare än vad som avtalat. Uppsättningen skedde snabbt.
    Bra kontakter med representanter från företaget.
    Nu återstår att få något företag att köpa eventuellt överskottsproduktion av el. Läs mer
  • Alvar P
    Alvar P skrev om Cell Solar Nordic AB
    Installation av 46 st. solpaneler.
    Kommunikationen med Cell Solar har fungerat på bästa tänkbara sätt både före och efter installationen. monteringen av solpanelerna gick snabbt och proffsigt av personal som var lätta att ha att göra med. Företaget har ställt upp och hjälpt till med allt pappersarbete med myndigheterna.
    En mycket nöjd kund. Läs mer
  • Arne S
    Arne S skrev om Cell Solar Nordic AB
    Helt otroligt, har varit fundersam länge, och fick tips av min svärson. Satsa på Solceller. Fick ett medelande i min brevlåda om ett möte i Vellinge., Gick dit och fick information om företaget och nyttan med solceller. Har alltid varit pionjer på nya saker. Och detta var absolut något att satsa på. Tecknade mig på ett besök hemma, Gunnar Jönsson kom kaffe på bordet och affären var klar. 22 jan kom ett gäng från Kina, mogoliet och en elektriker från Poland. Ett fantastisk gäng, var aldrig sett på maken, 8 timmar var allt uppsatt och provad.
    Ett tort tack och vi har forfarande kontakt me Gunnar, som Hjälper oss med Dataproblem ETT STORT TACK CELL SOLAR från ARNE STENBERG, VELLINGE Läs mer
  • Gunnel L
    Gunnel L skrev om Cell Solar Nordic AB
    Toppen rakt igenom!
    ..................................................................................................... Läs mer
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om Cell Solar Nordic AB
    Cell Solar bemötte mig på ett utmärkt sätt när vi skaffade solenergianläggning: proffsigt, trevligt och snabb handläggning från deras sida. De har informerat bra under resans gång och den stora fördelen för mig som kund är att de tagit hand om i stort sett allt runt installation och registrering. Läs mer
  • Dan S
    Dan S skrev om Cell Solar Nordic AB
    Köpte en 12 kW solcellsanläggning för villa och fick genomgående bra service och bemötande. Läs mer
  • Ivar V
    Ivar V skrev om Cell Solar Nordic AB
    Bra och seriöst bemötande. Nu fungerar allt utmärkt. Har arbetat bra och ett vänligt bemötande. Lite konfunderande med Svea och Cell Solar för mig som kund.

Förbättringspotential:
    1. Installationen tog mycket längre tid (dvs 4 månader än förespeglat), delvis på grund av problem med installationen med elektriker, delvis pga tid för bygglov och Vattenfalls tid för att installera el-mätare. Men räkningen för installationen skulle betalas med 10 dagars varning. Vore bra med mer realistisk tidsplanering för mig som kund
    2. Hantverkarna kastade cigaretter på uppkörningen något som inte är så populärt.
    3. Installationen förstörde ljuset i garaget, så det är något som måste fixas i efterhand. Läs mer
  • Lars J
    Lars J skrev om Cell Solar Nordic AB
    Min upplevelse av Cellsolar är väldigt positiv. Från första stund när vi visade intresse att installera solceller fick all hjälp med administration och ansökningarna. Från avtalsskrivande i November fanns solcellerna på plats i februari och i dtift i mars. Allt flöt på bra och Cellsolat har förstått att de som vill instalerra solceller måste få hjälp. Läs mer
  • Klas Göran K
    Klas Göran K skrev om Cell Solar Nordic AB
    Bemötandet från CellSolar och deras leverantörer och hantverkare har skött sig alldeles utmärkt. Anläggningen jobbar som förväntat. Läs mer
  • Peter E
    Peter E skrev om Cell Solar Nordic AB
    Den genomgång som Mats höll i Vendelsögård var mycket bra och gav svar på det mesta som jag funderat på innan mötet.
    Tyvärr blev det en takrenovering för min del vilket inte är Cell Solars fel men för mig blev det hela dubbelt så dyrt som planerat, vilket var lite tråkigt. När väl det nya taket var på plats gick det mycket snabbt att få solcellerna monterade och inkopplade. Jag har fått en del hjälp med pappersdjungeln som man måste igenom för att kunna sälja överskottet som mina solceller producerar. Vad jag saknar är en genomgång av anläggningen och hjälp att få igång Wifi anslutningen vilket inte var helt lätt. Dessutom saknar jag information om hur jag ska kunna se vad mina solceller har genererat totalt. Som det är nu kan jag se vad dom ger just nu och jag kan på Vattenfalls hemsida se hur mycket överskott jag matat ut på nätet och min förbrukning. Men hur ska jag kunna se vad mina solceller gett totalt? Det vet jag inte.
    Peter Eriksson
    Klingvägen 5
    136 73 Vendelsö Läs mer
  • Jan W
    Jan W skrev om Cell Solar Nordic AB
    Solcelsanläggnin 34celler alt fungerar utmärkt Läs mer
  • Lars N
    Lars N skrev om Cell Solar Nordic AB
    Renovering av tak och installation av solcellsanläggning.
    Valde Cell Solar då deras representant gav det mest seriösa intrycket. Klar och tydlig information, bra kommunikation och en bra offert. Ett mycket bra genomfört projekt från första till sista insats. På mindre än en månad från offert till fungerande solcellsanläggning är inte mindre än imponerande. Läs mer
  • Siv J
    Siv J skrev om Cell Solar Nordic AB
    Mycket bra, fin service kunnig personal Läs mer
  • Anders T
    Anders T skrev om Cell Solar Nordic AB
    Proffesionellt från början till slut! Installationen gick i ett flygande fläng, och jag har fått hjälp med byråkratin runt solceller. Cell Solar kan jag varmt rekommendera! Läs mer

Ramskogsvägen 239, 136 68 Vendelsö