Alla kategorier Elektronikkomponenter Stockholms län Haninge Cell Solar Nordic AB

Cell Solar Nordic AB

Ramskogsvägen 239, 136 68 Vendelsö — Visa karta

Marknaden för solceller har vuxit med 50-60% årligen i Sverige de senaste åren. Vi på Cell Solar är alltså inte de enda som tror att solenergi är framtiden! Vårt mål är att öka antalet klimatsmarta lösningar, ett villatak i taget.

Våra solcellslösningar är specialanpassade för dina och din fastighets behov och förutsättningar, nyckelfärdiga och vi sköter hela projekteringen från första mätning tills dess att anläggningen är i drift och du producerar din egen el.

Boka ett kostnadsfritt möte med oss! Vi går igenom era behov och förutsättningar, designar rätt anläggning och presenterar en färdig lösning för er.

Läs vad 82 kunder tycker om Cell Solar Nordic AB

• 2019-07-24

ANDERS Ö skrev om Cell Solar Nordic AB
    Var på informationsträff med Cell Solar i december 2018, fick hembesök den 19 februari 2019 och en offert som jag omedelbart antog. Den 16 april kom man och monterade 38 st 305 W solpaneler på huset och 8 st 370 W på carporten. De två takytorna är riktade mot sydväst respektive sydost. Monteringen blev klar samma dag och dagen efter kopplades anläggningen, provades och godkändes så att jag kunde anmäla byte av elmätare. Kommunen har krånglat med sin entreprenad av elnätet så mätaren blev utbytt först den 7 maj men sedan dess är anläggningen i drift. Anmälde sedan direkt till Energimyndigheten och blev godkänd för elcertifikat och ursprungsgarantier den 27 juni för att få fullt betalt för producerad el som går ut på nätet. Kontakten med Cell Solar har fungerat bra och jag har fått hjälp av både dessa och elbolaget att krångla mig igenom administrationen i egenskap av så kallad mikroproducent på elmarknaden. Har en maxeffekt på ca 14,5 kW så årsproduktionen blir kanske drygt 12000 kWh. Läs mer
  • 2019-07-24

HÅKAN L skrev om Cell Solar Nordic AB
    Allting har fungerat väldigt bra med Cell Solar. Att man även supporterar med alla ansökningar till myndigheterna är till stor hjälp och sparar en massa tid. Installation och igångsättning fungerade perfekt och mycket snabbt. Varit igång ett par månader nu och har därför inte hunnit utvärdera kalkylerna. Läs mer
  • Olof E

2019-07-10

Olof E skrev om Cell Solar Nordic AB
    Det har varit enkelt med installationerna som genomförts.

Anders B har varit med innan, under och efter samt följt anläggningen vilket ger extra förtroende.

Lite mått misstag på en adress men detta har installationsteamet tillsammans med Anders B och Gunnar J löst via telefon snabbt och smidigt. Installatörerna har varit snabba och väldigt proffsiga.

Första adressen lämnade ganska många strips kvar på en i övrigt mycket bra installation men inget på övriga vilket de haft internt med installatörerna vilket fungerat.

Mycket bra samarbete med installatörerna, Anders B o Gunnar J! Läs mer
  • PETER L

2019-07-09

PETER L skrev om Cell Solar Nordic AB
    Allt lät så bra från början. Trevlig och kunnig försäljare. Kunde bemöta frågor och reda ut begreppen. Ville inte sälja bara för säljandets skull. Ingav stort förtroende. Vi erbjöds en lösning med Solar Edge's lösning. Vi tog upp frågan om andra lösningar, bl a Ferroamps grejor men vi blev starkt avrådda och fördelen med optimerare under varje panel betonade. Vi skulle samtidigt lägga om taket varför vi valde ett takföretag som de samarbetade med. Tak omläggningen fungerade klanderfritt efter lite strul med starten då man inte hade förbeställt betongpannor. Vi erbjöds dyrare till samma pris men valde att vänta. Mot slutet av takläggningen dök plötsligt en representant upp från Cell Solar som skulle tala om för takläggaren hur han skulle lägga takpannorna så att det skulle funka med montagesystem för solcellerna. Det tyckte inte den mycket erfarne takläggaren var en bra idé varefter slagsmål utbröt på taket. Vi fick hänvisa kombatanterna till gatan. När sedan taket var på plats dröjde det flera veckor innan solcellerna började monteras. Det visade sig att montörerna inte hade aktuell information om var panelerna skulle läggas. Dessutom visade det sig att ett snörasskydd som vi önskat var monterat så att en hel rad av paneler inte fick plats. Säljaren var plötsligt mycket svår att få tag på varför detta moment drog ut på tiden flera veckor. När vi sen hittat en lösning som vi kunde acceptera och montörerna fått rätta instruktioner visade det sig att den panel som monterats på ena sidan taket inte gick att få tag på längre. I stället erbjöds vi en något bättre panel och i och med att vi hade Solar Edge med optimerare under varje panel så gjorde det inget att en panel på ena taket blev av annat slag än alla de andra panelerna. Nu hade vi börjat bli misstänksamma och begärde att en oberoende besiktningsman skulle tas in. Han kom till en halvfärdig anläggning och konstaterade att kablar hängde lösa under panelerna och att många betongpannor inte var ordentligt urfrästa för att monteringssystemet inte skulle lyfta pannorna. När tid för uppföljning hade bokats var inget åtgärdat och när nästa tid inföll var fortfarande inte allt åtgärdat. En sista panel som skulle monteras efter att snörasskyddet sågats av något dröjde flera månader. Garantier, snö- och vindlastberäkning, beräkning av månadsproduktion och skiss på hur slingorna är monterade dröjde ytterligare en till flera månader. När vintern blivit vår och snön försvunnit har vi tittat under panelerna och ser att det hänger kablar även med kopplingar fritt under i stort sett samtliga paneler. Efter många försök att få tag på vår nya kontaktperson och VD har vi äntligen fått löfte om att monteringen av kablaget på taket ska ses över. Läs mer
  • JASBON FERNANDO R

2019-07-02

JASBON FERNANDO R skrev om Cell Solar Nordic AB
    allt fungerade fin från information, installation och tom blankettfyllning. allt gick enligt planerna. inget att klåga Läs mer
  • Per Henrik M

2019-06-24

Per Henrik M skrev om Cell Solar Nordic AB
    Det har varit enkelt med installation förutom utländska installatörer! Funkade bra ändå.
    Mycket bra samarbete med Anders B o Gunnar J! Läs mer
  • 2019-06-23

Rolf C skrev om Cell Solar Nordic AB
    Solcellerna som beställdes levererades med god framförhållning. Bra stöd med pappersarbete till nätägare och länstyrelse (inkoppling respektive solcellsbidrag).
    Eftersom jag veckopendlar uppskattar jag att det var lätt att bestämma tid för montaget, som passade mig.
    Montaget (31 st paneler) gjordes på mindre än en dag. Montörerna städade bra efter sig (emballage, kabelstumpar etc).
    Relevant och lättfsttlig information.
    Anläggningen i drift sedan 2019-04-39. efter knappt 2 månader verkar den leverera ungefär vad som bedömdes enligt offerten.
    Jag har all anledning at tvara nöjd med denna affär! Läs mer
  • 2019-06-19

BERNT ÅKE G skrev om Cell Solar Nordic AB
    Har nu haft min anläggning (12,5 kW) i drift 1 år. Upphandlingen fungerade bra. Då var man alert och kommunikationen fungerade. Så kom installationsfasen och då var det betydligt trögare. Fick stöta på för att få installationen slutförd inom rimlig tid. Efter ca 9 månader i drift konstaterades att installationen var bristfällig. Kablar och anslutningar ligger under vatten. 2 av 12 celler ger ingen effekt alls (0 kW). Efter drygt 3 månaders väntan på åtgärd med ständiga påstötningar är ingenting ännu åtgärdat! Kommunikationen är Noll! Jag har aldrig tidigare som kund känt mig så utlämnad och övergiven! Jag måste kontakta annan leverantör som får slutföra installationen på ett fackmannamässigt sätt samt byta ut trasiga komponenter. Läs mer
    2019-06-20 Mats A svarar BERNT ÅKE G
    Hej Bernt!
    Jag förstår att du är besviken på oss. Vi är och har varit långt ifrån vår önskade standard i hanteringen av ditt ärende. Jag beklagar det som inträffat och tar återigen en ny kontakt med vår serviceavdelning samt en av delägarna för att påskynda ärendehanteringen. Självfallet kompenserar vi dig för det som inträffat i samband med att vi åtgärdat det vi ska åtgärda.

Fokus kommer nu vara att vi ska försöka återupprätta det förtroende som du hade för oss från första början.

Återigen hemskt ledsen för det som inträffat!

Med vänlig hälsning,
    Mats Alsmyr
    VD
  • 2019-06-13

Guy Urban Martin L skrev om Cell Solar Nordic AB
    2019-06-13
    Urban Lundberg skrev om Cell Solar Nordic AB
    Jag är nöjd med de flesta av de olika moment som ingår i anskaffandet av solceller. Kontakten med säljaren Anders Bäckman har varit väldigt bra alltifrån offert till besiktning. Har även haft kontakt med Gunnar Jonsson som återkom omedelbart när det krånglade lite med installationen. Installatörerna gjorde ett mycket bra arbete, det enda jag har att klaga på är deras kommunikation när dom skulle komma och lämna för dagen.
    Anläggningen fungerar över förväntan Läs mer
  • KARIN HELENA B H

2019-06-10

KARIN HELENA B H skrev om Cell Solar Nordic AB
    Vi är mycket nöjda med alla de olika moment som föregår/ingår i anskaffandet av solceller. Vi har haft mest kontakt med Anders Bäckman (region syd) och han har varit otroligt hjälpsam, duktig och inte minst lätt att komma i kontakt med. Våra solceller har nu fungerat utan problem i en månad och om man jämför elproduktionen med de siffror som angavs i offerten, kan man konstatera att den faktiska produktionen överstiger det som angavs i offerten med några hundra kWh. Ändå känns det inte som att det varit onormalt mycket sol, däremot en hel dag med ösregn då produktionen var 0 kWh. Läs mer
  • 2019-05-17

BO E skrev om Cell Solar Nordic AB
    Fantastiskt bra service redan från början,hjälp med admistrationen hela tiden,hembesöken och samtalen med Martin kanon. Läs mer
  • Per J

2019-05-16

Per J skrev om Cell Solar Nordic AB
    Solcellsanläggning med Solar Edge-växelriktare.

Bästa bemötande.

Höga förväntningar som uppfylldes.

Bra totalupplevelse. Läs mer
  • 2019-05-14

MATTIAS W skrev om Cell Solar Nordic AB
    Mycket nöjd, tydlig offert och leverans!
    Bra hjälp och uppföljning. Själva installationen klar på en dag, (40m2, ca40grader på tegel pannor) bra kabeldragning och ingen onödig åverkan.
    Allt har fungerat som väntat sedan dag ett, har kört 2,5 månad.
    Varning, kan vara stor risk för beroende av statistikavläsning vid soliga dagar! :)
    Tack Martin Fors GBG södra säljare Läs mer
  • 2019-05-11

Fredrik S skrev om Cell Solar Nordic AB
    Köp av solcellsanläggning. Bra respons och bra bemötande vid förfrågningar och en bra uppföljning efter installation. Är mycket positiv över det resultat som blivit. Läs mer
  • 2019-05-10

Marie Gunnel Susanne W skrev om Cell Solar Nordic AB
    Tack Niklas för att du gjorde det så enkelt att skaffa solceller! Fantastiskt bra med hembesök innan offerten gjordes. Det kändes bra att i lugn och ro kunna prata igenom de förväntningar vi hade och de lösningar Cell Solar hade att erbjuda. Hela processen från planering till färdig installation har varit oerhört tydlig och kompetent. Vi kan varmt rekommendera Cell Solar om ni planerar att installera solceller. Läs mer
  • 2019-05-10

Roger Z skrev om Cell Solar Nordic AB
    solceller
    bra bemött
    levde upp efter mina förväntningar Läs mer
  • 2019-05-09

Christina W skrev om Cell Solar Nordic AB
    Solceller. Bra bemötande, bra service. Jag tyckte de kunde sin sak. Läs mer
  • 2019-05-03

ANDREAS S skrev om Cell Solar Nordic AB
    Delar ut reklam i brevlådor tydligt märkta med Ingen reklam.
    Inte speciellt seriöst beteende enligt mig Läs mer
  • JOAKIM H

2019-04-28

JOAKIM H skrev om Cell Solar Nordic AB
    Mycket nöjda med Cell Solar! Allt fungerade perfekt. Mycket bra information under hela processen, duktiga installatörer som lyssnade till våra kanske lite udda idéer. Anläggningen producerar enligt plan eller bättre. Väldigt soligt under april! Rekommenderar starkt Cell Solar. Läs mer
  • 2019-04-26

Kari Magnus T skrev om Cell Solar Nordic AB
    Anläggningen fungerar bra, montörerna och elektrikern är duktiga, dock lite strul med kommunikationen med HK i Stockholm (därför "bara" en 4:a) men det fixade säljaren Torbjörn Sjöberg galant, kan varmt rekommendera Cell Solar Läs mer
  • 2019-04-25

Karolina Cecilia L skrev om Cell Solar Nordic AB
    Vi är mycket nöjda med Cell Solar från beställning till leverans. De har varit väldigt proffsiga, hjälpsamma och svarat på alla våra frågor som dykt upp under resans gång. Vi kan varmt rekommendera Cell Solar! Läs mer
  • 2019-04-03

Agne S skrev om Cell Solar Nordic AB
    Jag har köpt en solcellsanläggning.Företaget har hela vägen varit alerta och engagerade.Samarbetet med cell solar har varit enkelt och positivt hela vägen från köp till produktion. Läs mer
  • Lennart I

2019-03-25

Lennart I skrev om Cell Solar Nordic AB
    Vi har köpt solpaneler av Cell Solar Nordic AB. Bemötandet har varit utmärkt från det att Frida kom på hembesök och gjorde mätningar tills hela anläggningen var klar. Vi har varit i kontakt med dem flera gånger och haft frågor om sånt som berör installationen och alltid blivit väl bemötta. Vi kan ju inte så mycket, så frågorna har kanske verkat ''dumma'', men de har alltid svarat vänligt och klargörande på våra frågor. Arbetarna som skötte installationen var effektiva och trevliga. Det hela har varit en positiv upplevelse och nu är det spännande att följa hur kWh tickar in. Läs mer
  • Thomas Lennart L

2019-03-22

Thomas Lennart L skrev om Cell Solar Nordic AB
    Installerat anläggning i oktober 2018 och allt har fungerat som förväntat, allt från första möte med säljaren Martin Fors till färdig installation. Läs mer
  • 2019-03-16

Per-ivar C skrev om Cell Solar Nordic AB
    Ett mycket trevligt och kundvänligt upplägg för installation av småskaliga solcellsanläggningar. De diskreta svarta panelerna syns knappt och generererar ström även en snöslaskig marsdag. Rekommenderas för ett rent klimatsamvete och lägre löpande elkostnader. Läs mer
  • Jan-åke T

2019-03-14

Jan-åke T skrev om Cell Solar Nordic AB
    Installation av solcellsanläggning 13,85 KWp på villatak
    Hela kedjan från informationsmöte, möte med säljare (Jonas Q ),
    offert, installation tidigare än beräknat, idriftsättninig, pappersexercis har skötts väldigt professionellt.
    Detta innebär att jag kan rekommendera Cell Solar Nordic AB till alla som funderar på att installera solceller på taket.
    Nu är det bara att hoppas på att Solguden är lika proffsig med sina leveranser. Läs mer
  • 2019-03-14

Bo M skrev om Cell Solar Nordic AB
    Vi har köpt en solcellsanläggning på 11,4 kWp.
    Bemötande före och efter köp samt under installation har varit alldeles utmärkt. De har med råge överträffat våra förväntningar. Hela tiden under installationen har man återkommit och stämt av så att allt fungerat. Tider som avtalats har hela tiden hållits. Läs mer
  • 2019-03-14

Ragnhild E skrev om Cell Solar Nordic AB
    Solpanel.
    Korrekt.
    Förväntningar infriades.
    Nöjd. Läs mer
  • 2019-03-06

Lars E skrev om Cell Solar Nordic AB
    Solcellsinstallation från Cell Solar Nordic AB .Efter presentation av Peder Hedeby ( högsta betyg till honom) installerades anläggningen nov-18. Allt har sedan dess fungerat helt klanderfritt. Vi kan varmt rekommendera Cell Solar.

Eriksson, Vallentuna Läs mer
  • 2019-03-04

Henric A skrev om Cell Solar Nordic AB
    Investerade i en solcellsanläggning från Cell Solar, allt har fungerat utan några större bekymmer. Cell Solar har levt upp till mina förväntningar. Kan starkt rekommendera företaget. Läs mer
  • Sclas S

2019-03-03

Sclas S skrev om Cell Solar Nordic AB
    Proffsigt bemötande och mycket snygg installation. Kan varmt rekommendera Cell Solar Läs mer
  • 2019-03-01

Lars Hällentorp skrev om Cell Solar Nordic AB
    Martin är en förtroendeingivande säljare som är ärlig och pålitlig. Snabb uppsättning av paneler och vxlriktare, snabb färdiganmälan och jag var igång med produktion efter en vecka pga att Ellevio bytte mätare fort. Behöver bara fila på uppmärkning av elskåpet men det var ett mindre problem. Annars hade det varit en 5:a! Läs mer
  • Christian S

2019-03-01

Christian S skrev om Cell Solar Nordic AB
    Tydlig och bra kommunikation med säljare. Lite rörigare i samband med installationen, men resultatet blev väldigt bra och vi kom igång tidigare än planerat. Läs mer
  • 2019-02-19

Ulrika K skrev om Cell Solar Nordic AB
    Lång tid mellan anmälan och kontakt som vi fick ta. Tre offerter togs in. Hade en ref anläggning i närheten som var positiv för oss.
    Bra kontakt med säljare, bra offert förutom att man använder olika benämningar i den som t ex solpaneler/solceller.
    Snabb, effektiv, och väl genomförd montering. Imponerande! Allt emballage togs omhand. Bra support från Gunnar J. Kände oss trygga med att Gunnar kontrollerade slutmonteringen. Lättsam app! Vi kom igång två dagar senare.
    Hoppas nu på bra support om behov finns.
    Vi kan verkligen rekommendera Cell Solar. Läs mer
  • 2019-01-28

Per Olof P skrev om Cell Solar Nordic AB
    Solcellsanläggning på villa.
    Vi har blivit bra bemötta hela vägen. Läs mer
  • Björn S

2019-01-18

Björn S skrev om Cell Solar Nordic AB
    Solcellsanläggning 13kwp, kontakt och kommunikationen från företaget har fungerat till 100% från offert till driftsättning Läs mer
  • 2019-01-16

Ulf O skrev om Cell Solar Nordic AB
    Jag köpte Solpaneler
    Proffsigt trevligt och välorganiserat! Läs mer
  • Mats H

2019-01-13

Mats H skrev om Cell Solar Nordic AB
    på det hela är jag väldigt nöjd. Leverans tidigare än utlovat. Fortlöpande bra kontakter och information både viasamtaloch Sms.
    Kanske lite besviken att man inte var mer på tårna eftersom det mitt under leverans tiden blev förändrade bidrags regler från staten.
    Väl medveten om att företaget inte kunde göra något för att påverka detta skede tycker jag ändå att man kunde sökt mer information för att i sin tur informera mig som kund. Annars hade detta varit full pott. Läs mer
  • 2018-12-26

Anders M skrev om Cell Solar Nordic AB
    Det fungerade bra med montering
    Det gick på några timmar att få upp solpaneler på taket
    Hitils har leverat som planterat
    Så de har hållit vad de blivande Läs mer
  • 2018-12-22

Hans E skrev om Cell Solar Nordic AB
    Har fått ett mycket bra bemötande av Martin Fors.
    Får snabba svar på frågor och har haft bra genomgångar både före installation och under uppföljningsmöte.
    Överenskommelsen sa leverans runt årsskiftet men allt var klart i början av december.
    Duktiga montörer som monterade fästen ena dagen och monterade paneler och all installation nästa dag.
    Nu väntar vi bara på att solen skall komma tillbaka så vi får se om anläggningen motsvarar förväntningarna.
    Kan rekommendera Cell Solar Läs mer
  • Bosse O

2018-12-19

Bosse O skrev om Cell Solar Nordic AB
    Beställde solpaneler med montering och allt från offert till uppstart gick mycket smidigt.
    Anders B. var på plats vid intressekoll och lämnade sedan offert. Han fixade med alla papper, väldigt smidigt. Känns bra med en ansvarig på hemmaplan.Två duktiga montörer satte panelerna på ca 4 dagar (36 paneler+ fick bygga om fästen för panelerna) Elektrikern fixa sitt på 1½ dag. (blir mörkt tidigt på vintern) Mycket nöjd med hela paketet. Kan klart rekommendera Cell Solar. Läs mer
  • 2018-12-17

Ragnhild B skrev om Cell Solar Nordic AB
    Allt gick mycket snabbt och smidigt efter det att offerten godkänts. Mycket bra kontakt med vår säljare Martin Fors.
    Det enda som strulade var att nätbolaget fick slut på mätare men det var ju intet som cell solar kunde rå för. Läs mer
  • 2018-12-13

Kjell J skrev om Cell Solar Nordic AB
    Vi köpte solpaneler för montage på vårt platta tak (4gr). Vi gick på ett informativt och bra info-möte, där vi blev väl bemötta. Våra förväntningar infriades mycket bra, vilket resulterade i ett personligt möte med Cell Solars kontaktperson, där vi kumde förgjupa oss i våra speciella frågor. Handläggningen och proceduren med kontakter var mycket bra specificerat för oss. Läs mer
  • 2018-12-12

Stellan O skrev om Cell Solar Nordic AB
    Allting gick väldigt snabbt från det att offerten var påskriven. Montörerna satte panelerna på en dag och den duktige elektrikern ordnade elen på en halv dag. Martin skötte alla samband snabbt och lätt. Hela konceptet var det rätta för att skaffa solpaneler som dessutom är lönsamma från första dagen Läs mer
  • 2018-12-05

Mats N skrev om Cell Solar Nordic AB
    solpaneler monterade.

mycket bra.

tidpunkt för montering bra.

tycker att det har fungerat bra. Läs mer
  • 2018-11-30

Thomas S skrev om Cell Solar Nordic AB
    Solceller + montage. Bra bemött snabbt och enkelt. Hade inga speciella förväntningar mer att få solceller uppsatta. Enda problemet var att de strulade hela tiden med att fylla i blanketter och uppge fel adress + fastighetsbeteckning, Sa till men inga förändringar. Felen återkom. Säljarna borde lyssa noggrannare och inte bara tänka på att sälja. Massa strul med ändringare när jag hade kontakt med elbolag och myndigheter Läs mer

Peter S skrev om Cell Solar Nordic AB
    Jag är mycket nöjd med arbetet och hela processen från början till slutet.
    Kompetent personal och bra tillmötesgående .
    Peter Läs mer

Per Ove J skrev om Cell Solar Nordic AB
    Utmärkt leverans av solceller till mitt hus Läs mer

Lena B skrev om Cell Solar Nordic AB
    Köpt installation av solceller, fungerade mycket bra från beställning till installation och driftstart, med kontinuerlig uppföljning av säljaren och annan personal. Läs mer
  • Jan E

2018-11-02

Jan E skrev om Cell Solar Nordic AB
    Vi gick på infomöte 2017. Verkade bra. Installation skulle ta ca tre dagar totalt. Från leverans till uppstartad solpanel blev ca tre månader( vecka 44 - vecka 5 2018). En av våra reglar på vårt bygge på tomten togs till installationen. Vi fick aldrig den ersatt fast vi bad om det. De monterade fästena till panelerna först utan att fasa ur takpannorna, vilket de gjorde efter att vi påtalat det för vi har ett väderutsatt tak. Det tackar vi för.
    Idag upptäckte jag tyvärr ca 5 nockpannor trasiga när jag skulle förbereda för sotaren. Det kändes tråkigt då vårt tak är nylagt(2016). Jag ska se om det är fler trasiga imorgon.
    Vi fixar nya nockpannor själva... med erfarenhet av regeln så...
    Systemet har fungerat bra sedan uppstart.
    Trevlig kundkontakt!
    I övrigt rekomenderar jag Cell solar... Läs mer