1KOMMA5° Sverige

1KOMMA5° (tidigare Cell Solar) har funnits sedan 2016 och är ett av Sveriges ledande leverantörer av solcellssystem, laddboxar och batterier för ellagring. Vårt mål är att öka antalet energismarta hem - ett villatak i taget.

Det är enkelt och tryggt att beställa en solcellsanläggning från oss. Vi tar hand om hela resan, från den första idén om att investera i solceller tills anläggningen är på plats på ditt tak och du kan börja producera egen grön el med hjälp av solenergi. Vi är en del av att ta Sverige närmare målet att ställa om till 100% förnybar energi.

Som enskild villaägare kan du bidra till en förbättrad miljö genom att investera i solceller. Boka ett kostnadsfritt möte med oss, där vi går igenom era behov och förutsättningar, designar rätt anläggning och presenterar en färdig lösning för er. Ta det naturliga steget och satsa på solenergi – snart kommer dina grannar att följa efter!

Läs vad 206 kunder tycker om 1KOMMA5° Sverige 2

2022-04-19 Spontant omdöme
    Jag har under ett flertal år varit i kontakt med Martin Fors på Cell Solar i Göteborg då jag varit intresserad av att investera i solceller. Första omgången 2019 var jag på gång, men la pengarna på att renovera badrum (efter påtryckning från övriga familjen...). Jag behöll dock kontakten med Martin och i slutet av 2021 blev det så äntligen av.
    Under hela processen har Martin varit tillgänglig för att svara på alla möjliga frågor, och gett mycket betryggande svar. Alla som jag varit i kontakt med på Cell Solar har varit mycket professionella och framför allt trevliga, så jag kan varmt rekommendera alla som är inytresserade av att investera i solceller att ta kontakt med Cell Solar.
    Hej Magnus och stort tack för ditt fina omdöme. Vi är tacksamma för att du har valt att investera i en solcellsanläggning via oss och att du är nöjd. Nu ser vi fram emot många ljus timmar för produktion av din egen el till ditt hushåll. Med önskan om en fin vår, vänligaste hälsningar från alla oss på Cellsolar 1KOMMA5° Sverige
    2022-03-02 Spontant omdöme
    Efter några turer med andra solcellsföretag som konstigt nog verkade måttligt intresserad av att få sälja paneler så kom jag av en slump i kontakt med Cellsolar och försäljare Daniel Wiklund som till skillnad mot dom andra företag jag sökte offert hos var väldigt arrangerad o kunnig.
    Montörena var riktiga arbetsmyror.
    En önskan framledes för att bli ännu bättre är att man även lägger monteringen under samma tak och inte lägger det på en annan firma.
    Summasumarum så kan jag rekommendera Cellsolar och nu hoppas jag på sol alla dar i veckan.
    2022-02-22 Spontant omdöme
    När det kommer till problem, reklamation är det helt tyst.
    2,5 månader utan ett ljud efter ett flertal mail. Tråkigt.....
    //Patrik
    2022-02-21 Spontant omdöme
    Trevlig och engagerad säljare.
    Mycket trevlig, pedagogisk, ambitiös och noggrann projektledare Benjamin som har ansvarat för hela montaget. Dessutom trevlig och bra montagepersonal.
    Jag jobbar själv som elbesiktningsman sedan många år och har tidigare erfarenhet av solcellsinstallationer. Ett mindre slarvfel påtalades under installationen, vilket omedelbart åtgärdades. Vi är mycket nöjda med installationen, bemötandet och det sätt på vilket installationen har genomförts. Anläggningen fungerar som förväntat hittills. Vi ser framemot många soliga dagar framöver!
    D & A
    Hej Dzevad, varmt tack för det fina betyget och för att du tog dig tid att skriva ett omdöme om oss på Cellsolar. Vi är tacksamma för att du valde att investera in solenergi till ditt hushåll via oss. Med hopp om många fina soltimmar under kommande säsonger. Vänligaste hälsningar från oss på Cellsolar 1KOMMA5° Sverige
  • 2021-12-13 Spontant omdöme
    Måste ge ”full pott” för hela processen med vår investering i solcellsanläggning. Allt från en mycket trevlig och engagerad försäljare, Jenny W, till ett mycket gott o trevligt bemötande från Cellsolars kundtjänst. Installationen som utfördes av ett gäng trevliga o flitiga killar fick vi också gjord mycket snabbare än förväntat. Även om Cellsolar inte var absolut billigast, förvisso bland de lägre, så känns det som ett mycket bra val.
    Nu hoppas vi bara att anläggningen ska producera rejält med el, vilket det ju inte är rätt tid att bedöma ännu, så här i mitten av december. Lite, ungefär som förväntat så här års, har den dock redan levererat.
    Tack Bo för din recension och fina rekommendation. Det uppskattar vi enormt och är glada att höra att du är nöjd med hela processen, från sälj till installation. Och precis som du, ser vi nu fram emot ljusare månader med mer sol, så att vi verkligen kan se effekten av din solcellsanläggning. Alla vi på Cellsolar önskar dig en fin jul och en bra start på 2022. 1KOMMA5° Sverige
    2021-12-09 Spontant omdöme
    Installationen ser professionellt utförd ut. Det var en obefintlig kommunikation efter att första installationsdatum var spikat och installationen tog dubbelt så lång tid som beräknat. Blev lite förvånad när montörerna dök upp en lördag morgon utan förvarning. Fick heller inte det antal paneler som utlovats vilket gjorde att fakturan måste justeras. Trots påpekande om detta skickades det påminnelse. Till sist blev dock allt rätt och till min belåtenhet. Enda anledningen till att det inte blir full pott från mig är den obefintliga dialogen och strulet administrationen. Bortsett från det är jag helt nöjd.
    Hej Ulf och tack för ditt omdöme och för att du tog dig tid att skriva. Vi är glada att du är nöjd, trots att du upplevde att det var brist i kommunikationen. Vi tar naturligtvis till av oss av detta och förbättringspotentialen. Med önskan om en fin december och bra start på 2022, vänligaste hälsningar från oss alla på Cellsolar 1KOMMA5° Sverige
    2021-12-08 Spontant omdöme
    Jag har köpt en 14.04 kwh solcellsanläggning av Cell Solar.Jag kom i kontakt med försäljare Victor.Jag tyckte att det blev lite dyrt med 400 W. panel med så många optimerare, så jag beställde 27 st 520 W. paneler istället.Sedan kom fälttekniker Bosse och mätte taklutningen och takmått inklusive invändigt till elcentral.Cell Solar kom att tidigarelägga installationen, p.g.a prishöjningar,men det hade vi kommit överens om.Projektledare Benjamin ringde och bokade jobbet och gick igenom byggprocessen pedagogiskt.Installationen påbörjades den 29/11-2021 och montörerna började med montagesystem.Sedan blev det dåligt väder och installationen framflyttades några dagar.Elektriker Christer kom den 2/12 och installerade en växelriktare och gjorde inkopplingen.Christer var trevlig och tillmötesgående.Solcellsinstallationen påbörjades igen 3/12-2021 och avslutades 7/12-2021.Appen SolarEdge hjälpte Benjamin mig att installera där jag kan följa produktionen.I sin helhet är jag nöjd med alla inblandade personer(projektledare Benjamin och montörer), som alla gjorde ett bra jobb. Rekommenderas varmt! Nu ser jag framme emot vårsolen,men hoppas dessutom på att produktionsberäkningen från säljaren stämmer. /MVH Jonny
    Tack Jonny för din rekommendation samt utförliga omdöme. Vi uppskattar att du tig dig tid att skriva om din upplevelse hos Cellsolar och ser, precis som du, fram emot både vinter- och vårsol! Med önskan om en fin december och en bra start på 2022, skickar vi dig varma hälsningar från oss alla på Cellsolar 1KOMMA5° Sverige
    2021-11-24 Spontant omdöme
    I can truly recommend Martin and the team from Cell Solar. He and the team have been very solution-oriented, re-and proactive and supportive during the entire process and after. They have ensured that all aspects of installing and using the solar collectors are taken care of from a customer perspective. Very useful...
    Thank you Björn Ole for your comment and evaluation of team Cellsolar. Much appreciated. Glad that you have joined our growing group of solar power producers and to hear that your installation process has run smoothly. Kindest regards from team Cellsolar 1KOMMA5° Sverige
    2021-11-23 Spontant omdöme
    Jag läste på en hel del och jämförde många solcellsleverantörer innan jag valde CellSolar. Det var främst baserat på positiva omdömmen och reckommendationer från kunniga gällande alla olika garantivillkor, total entreprenad för installationen, samt val av panerler, växelriktare etc. Det var en bra och prisvärd lösning de erbjöd helt enkelt.

Avgörande för mitt val var dock främst att säljaren, Martin Fors, gav ett ärlgt och kunningt intryck och kunde svara konkret på mina funderingar och resonemang. Jag upplevde att många andra Solcells säljare var ute efter en snabb affär via telefon och inte kunde svara specifikt på mina frågor.

Vi ville tvätta och måla taket innan panelerna skulle upp (inget vi blev reckommenderade, men vi tyckte det var nödvändigt), vilket Martin Fors hjälpte till att erbjuda via samarbetspartner - Vackra Tak.
    Luice och Samir från Vackra Tak hade direkt dialog med Benjamin, Cell Solars projektledare för installationen som kooridnerade allt. Efter målning kom de och installerade solcellerna inom ett par veckor (precis på 8:e veckan efter lagt beställning enl. deras löfte). Jag tror det tog ca 2 dagar för dem att montera upp panelerna (28 st). De hade en elektriker på plats inom 2 dagar och vi hade driftsatt anläggning i slutet av samma vecka (kommunen kom dagen efter. Elmätaren var redan bytt sedan tidigare, så behöve bara startas igång) Detta var den 23 Juli, så mitt i semestern.
    Martin Fors bokade in ett möte direkt efter semestern för att gå igenom installationen, förmedla kontakt till support och dokumentation etc.
    Inga konstigheter. Allt har flutit på smidigt.
    Installerad effekt är 10,92kwp
    Efter exakt 4 månader i drift har vi producerat 3,13MWh solel

23-30 Juli: 498kWh - snitt på 44,1kWh (toppade 71KWh per dygn 23-24 Juli).
    Augusti:1,29KWh, genomsnitt på 41KWh per dygn.
    Sept: 889kWh - snitt på 33,33kWh/dygn
    Okt: 418 kWh - 13,5kWh/dygn
    Nov (1-23): 140kWh - snitt på 6kWh/dygn

Nu är det bara att se fram emot ljusare tider!

Supernöjd Elproducent!
    Hej Martin och varmt tack för ditt omdöme. Väldigt glada att höra om din upplevelse och att allt har flutit på som det ska. Vi, liksom du, ser nu fram emot att solen lyser så gott det går även under denna mörkare delen av året. Tack igen och ha ett fint avslut på 2021. Varma hälsningar från alla oss på Cellsolar 1KOMMA5° Sverige
  • 2021-11-23 Spontant omdöme
    Införsäljningen lät väldigt bra men från att jag betalade handpenning så hände ingenting.
    Under hela installationen så var jag tvungen att ringa efter folk som inte kom eller gjorde fel i installationen, varje gång det kom någon från
    Cellsolar så hade de fel information om vad de skulle göra, de satte upp paneler fel och felaktigt antal. Så när de var klara fick jag ringa igen
    och säga att de missat två paneler. All form av dokumentation som jag skulle få fick jag påminna om minst 3-4 gånger.
    Den sista delen där Nätägaren skall skicka ut en elektriker för att göra det sista av installationen, det kan inte Cellsolar göra - det vet jag.
    Men jag står helt själv och måste ringa och påminna för eon kommer hit och bara vänder för Cellsolar har gjort något fel.
    Jag har fortfarande inte några solceller som funkar efter 4 månader och som grädde på moset ringer VD och säger att han vill att jag betalar
    räkningen för han anser att deras jobb är klart. Välj inte CellSolar om du inte vill tillbringa många timmar i telefon och bevaka arbetet helt själv.
    Hej Tony,
    Extremt tråkigt att du fått denna upplevelse från oss och att du tolkade dagens samtal på det sättet du beskriver. Vi har tagit till oss din feed back och som vi kom överens om får du gärna höra av dig direkt till mig om nätägaren nu inte uppfyller sina åtaganden.
    Mvh Mats Alsmyr, VD
    2021-10-27 Insamlad av företaget
    Jag tog in 4 offerter, det visade sig att Cell Solar var mest konkurrenskraftiga p.g.a. tekniskt bättre solpaneler samt en duktig teknisk Martin Fors, som visste vad han talade om och följde upp mina frågor och svar. Jag kan rekommendera hela teamet som monterade på ett snabbt och effektivt sätt. Jag har 27 solpaneler på västra sidan av taket och det fungerar mycket bra. Med vänlig hälsning
    Kenneth
    Hej Kenneth, tusen tack för det fina betyget och för att du tog dig tid att skriva ett omdöme. Vi är väldigt glada att valet föll på oss som din solcellsleverantör och tacksamma för att du valt att investera in solenergi till ditt hushåll. Varma hälsningar från oss på Cellsolar. 1KOMMA5° Sverige
    2021-09-23 Spontant omdöme
    Vi fick ett fantastiskt bra och proffesionellt första intryck av säljaren Göran Åkerblom. Att vi sedan fick svar på alla våra frågor med rak och tydlig och snabb kommunikation gjorde att valet blev enkelt. Kajsa Norling tog över och guidade oss igenom installations processen och vi kände oss trygga hela vägen. När vi dessutom mäter sol energin som vi erhållit nu i snart fyra månader, så är den mycket högre än den som var budgeterad från början, så blir detta ytterligare en bekräftelse på att vi gjorde 100% rätt val. Känslan av att få el in i vårt hus från våra solpaneler är helt magisk. Vi kan starkt rekommendera Cell Solar. Bättre än så här blir det inte! Mvh Joakim & Cynthia
    Hej Joakim och varmt tack för att du tog dig tid att skriva en rekommendation. Vi är väldigt glada att höra att er resa, fram tills ni nu är producenter av egen grön el, har fungerat smidigt och att produktionen är över förväntan. Vänligaste hälsningar från alla oss på Cellsolar 1KOMMA5° Sverige
    2021-09-02 Spontant omdöme
    På första kontakten med cellSolar kom jag i kontakt med säljaren Martin Fors. Han erbjudit sig att komma på besök hem till mig för att se möjligheterna för mitt solpanelprojektet. Säljaren Martin Fors var kunnig, engagerad och förklarade på ett bra sätt hur det här hela fungerade att installera paneler på taket och vad man kunde förvänta sig av den investeringen. Installationen gick mycket smidigt på bara en dag av mycket duktiga montörer. Mina 34 paneler på västerläge och österläge varit redan i produktion efter tre dagar. Kommunikationen med cellsolar varit enastående och de arbetat efter den utlovade planeringen.
    Nu har det gått två veckor och elproduktionen varit på ca 780 kwh.
    Hej Ahmad, varmt tack för att du tog dig tid att skriva en recension om oss. Det glädjer oss att allt flöt på smidigt och att din solcellsanläggning nu producerar egen grön el till ditt hushåll. Önskar dig en fin dag. Vänligaste hälsningar från alla oss på Cellsolar 1KOMMA5° Sverige
  • FREDRIK C
    2021-08-28 Spontant omdöme
    Vid första kontakten med CellSolar fick jag ett bra intryck. Säljare Fredrik Mattson verkade kunnig, engagerad och kunde förklara på ett bra sätt hur det fungerade och vad man kunde förvänta sig av installation och investering.
    Lite försenat montage och pga av väder så tog installationen 5dagar istället för 3dagar. Duktiga montörer som gjorde ett superjobb. Fina paneler och ett snyggt montage på taket. 34 paneler och ca 15Kwp installerad effekt.
    Vi har paneler både i söderläge och västerläge. All kommunikation med cellsolar har varit klockrent. Elektriker var på plats 2 dagar efter panelerna var på plats.
    Nu väntar vi på att få bytt elmätare så vi kan få igen produktionen. Nu återstår och se om verkligheten stämmer överens med offert och säljsnack.
    Spännande framtid och vi har stora förhoppningar på att vi gjort rätt beslut för vårt klimat.
    Hej Fredrik och varmt tack för att du tog dig tid att skriva din recension. Vi är glada och stolta över att du valt att investera i solceller via oss. När elmätaren är bytt kan anläggningen sättas på och ni börjar producera er egen gröna el. Varmaste hälsningar från alla oss på Cellsolar 1KOMMA5° Sverige
  • 2021-07-09 Spontant omdöme
    Hej

Jag är en elingenjör och jobbade med solar park projekt. Så jag hade bra kunskap med projektet.

Jag hade min projekt hos Cellsolar i Februari vilken var kallt väder men tork. Projektet gjordes i Kållered nära Göteborg.

Jag kommer att skriva några kommentarer så de kommentarer kan kanske hjälpa andra.
    Förlåt om min svenska är inte så bra.

Jag vet att företaget är kändis och får bra betyg från de flesta kunder men jag skriver bara om mitt projekt vilken jag tror att det var inte bra totalt och jag blev missnöjd.

Fördelar som jag såg:

1. Bra pris. Jag fick 7 offert och Cellsolar var mer ekonomisk val tror jag.
    2. Bra kvalitet ( minst efter 4 månader händer ingenting :) ) och aggregat märke är bra också.
    3. Bra regionchef som man kunde ringa och berätta allt till honom och få stöd.
    4. Bra offert för takläggare. Jag använde deras samarbetare för att byta taket och jag är nöjd med detta.

Nackdelar och kommentarer:

1. När de kom på plats saknade dem två paneler. Jag beställde 42 men de hämtade 40 st. Jag uppdaterade beställning en veckan tidigare men de visste inte om detta.

2. De hämtade en fel växellikriktare än som jag beställde ( en mindre i effekt och billigare) och det var jag som märkte detta och inte Cellsolar. De bytte det efteråt.

3. När installatörer kom här kunde de inte prata svenska eller engelska och även projektledare kunde inte kommunicera med dem vilken var mycket konstigt. Det ser ut att Huvud PL var sjuk och den vikarien kunde inte kommunicera med installatörer.

4. Installatörer var erfaren i installation på tak men inte för särskilt optimum placering av solpaneler på taket. Det fanns ingen lämplig design som de följer. När jag klagade att solceller borde placeras på uppsidan av taket för att ha ett bättre effekt fick jag svar att det blir inte snygg isf! jag fick svaret inte så lätt för att de kunde inte svenska eller engelska. Bara några ord...

5. Företaget är inte kunnig med en lämplig och optimum konstruktion av solsystemet. De visste inte hur många strängar är optimum och är bäst för 42 paneler. konstruktion och beräkning av optimum panel per sträng påverkar produktionen och spelar roll för att ha mer produktion under år. Jag simulerade allt själv i simulatorn och hjälpte dem med detta.

6. PL som var på plats var inte kunnig för att ansluta DC kablar till växellikriktare på ett bra sätt. Även Eltekniker var inte kunnig med DC sidan. Han kunde bara med AC sidan som han sa.

7. Eltekniker ville byta min huvudsäkring med fel vilken skulle leda till högre pris för min elnät abonnemang. Han ville byta 20A med 25A vilken kostar 1200 SEK mer per år medan det var inte nödvändigt. Jag ringde till chefen och förklarade att det behövs inte och 20 A räcker för min anläggning. Han håller med mig och berättade detta till eltekniker och han accepterade detta efteråt.

8. Cellsolar skickade en fel garanti intyg och jag märkte detta och de fixade det efteråt.

9. Även för Grönteknik avdrag gjorde dem fel och skickade förfrågan till Skatteverket på ett fel sätt. De fixade det efter vi märkte detta och klagade till dem.

10. Jag berättade allt till regionchef och han håller med att projektet gjordes inte på bästa sätt och som ersättning fick jag en 500 SEK present kort som jag kunde handla på Willys.

Det var allt :)

Anläggning funkar bra till nu ( 4-5 månader under drift) och jag hoppas att det kommer att funka bra i framtiden också.
    Hej och tack för ditt omdöme och för att du tog dig tid att skriva ner vad som var positivt och vad vi kan förbättra. Det är väldigt värdefullt för oss. Vi är glada att höra att anläggningen fungerar bra. Hör gärna av dig direkt till oss om du har några funderingar eller frågor framöver. Trevlig sommar önskar vi dig. Vänligaste hälsningar från oss på Cellsolar 1KOMMA5° Sverige
    2021-07-02 Spontant omdöme
    Allt funkade väldigt bra, vi fick till och med bygglov för solpanelerna (behövdes för hus i vårt område). Rekommenderar absolut, har redan gjort det några kollegor.
    Hej Oskar, stort tack för din rekommendation och för att du tog dig tid att skriva en rad. Vi är glada för att du valde Cellsolar som din solcellsleverantör och tacksamma för att du valt att investera in solenergi till ditt hushåll. Soliga hälsningar från oss på Cellsolar. 1KOMMA5° Sverige
  • Petra Maria L
    2021-07-02 Spontant omdöme
    Efter ett par veckors försening gick installationen snabbt och smidigt. Vi fick mycket bra råd och hjälp hjälp av Cell Solar både före och efter installationen i samband med uppföljning. Inte minst fick vi hjälp med dokument och ansökningar som krävs för att bli producent. Killarna som satte upp cellerna var bra och effektiva och gjorde ett snyggt jobb. Elektrikern också. Cellerna och produktionen är vi jättenöjda med så här långt. Appen fungerar däremot tyvärr riktigt dåligt.
    Hej Petra, tack för ditt omdöme. Kul att höra att installationen gick smidigt och att ni nu kan producera egen solel till ert hushåll. Vi hör av oss till er för att se hur vi kan hjälpa er med app:en. Önskar er en fin sommar med många soltimmar! Vänligaste hälsningar från oss på Cellsolar 1KOMMA5° Sverige
  • 2021-05-25 Spontant omdöme
    Martin Fors och hans team gjorde ett snabbt och bra jobb hos oss.
    Vi är mycket nöjda med produkten.
  • MIKAEL B
    2021-05-24 Spontant omdöme
    Kunnigt och trevligt bemötande från säljaren Martin Fors. Installation gick snabbt med noggranna installatörer.
    Resultat och produktion har vi varit över förväntan. Hoppas det håller i sig.
    Hej Mikael, stort tack för din rekommendation. Väldigt roligt att höra din erfarenhet av oss som leverantör och att din produktion är över förväntan. Alla vi på Cellsolar önskar dig en fin sommar 1KOMMA5° Sverige
    2021-05-18 Spontant omdöme
    Vi installerade 28 paneler på hustaket (Växjö) i slutet av April (2021) och har nu haft dem igång några veckor. Allt funkar bra med trevligt och professionellt bemötande från alla på Cell Solar. Nu producerar vi sol-energi och det känns väldigt bra. Solen tankar tex bilen = vi kör "gratis" ! Vi följer i telefonen eller på datorn precis hur mycket effekt och energi som kommer in, det visas både i siffror och grafik dvs lätt att förstå. Just nu mitt på dagen när solen skyms av moln producerar vi ca 4-6 kW, men så fort solen titta fram så går effekten upp till det dubbla. Hittills har vi producerat 1000 kWh på 20 dagar.
    Hej Bertil, tack för din rekommendation och värdefull information. Vi är glada att höra att ni nu kan producera egen solenergi och därmed "tanka" bilen bland annat! Det är oerhört roligt att få ta del av er upplevelse och er nya vardag som elproducenter. Med önskan om en fin vår och sommar, säger vi på Cellsolar tack och på återhörande! 1KOMMA5° Sverige
  • 2021-05-07 Spontant omdöme
    Äntligen fick vi oxå solceller tack vare Cell Solar Nordic. Martin är duktig och grymt trevlig säljare som förklarar hela processen på ett enkelt och förståligt sätt.
    Installationen tog en dag och sedan var det bara att trycka igång systemet. Smidigt och kul att kunna följa produktionen i en smidig app i telefonen.
    Tusen tack Lars-Erik för din rekommendation och för dina ord. Vi är väldigt glada att du valt solceller och oss på Cellsolar. Vänligaste hälsningar från alla oss på Cellsolar 1KOMMA5° Sverige
  • 2021-04-28 Spontant omdöme
    Så var det dags för oss - och våra grannar - att bli solfarmare. Känns rätt ända in i själen. Grymt jobb av Cell Solar Nordic AB och Martin Fors hela vägen. Supertrevlig och tydlig säljare, installation enligt bokning och klart på under 4 timmar.

Med en rar pappa som granskar allt i sömmarna har "vi" noga undersökt alla delar och fått ok på att det är kvalitetsprodukter i varje steg. Han är inte alltid helt lätt få nöjd den där fadern, men den här gången så fick vi tummen upp hela vägen.
    Hej Helena och stort tack för din rekommendation. Vi är glada över att ni valt solceller och Cellsolar som er solcellsleverantör. Med önskan om en fin vår, skickar vi hälsningar från alla oss på Cellsolar 1KOMMA5° Sverige
    2021-04-20 Spontant omdöme
    Jag är mycket nöjd med Martin Fors - från att han skickade offerten till avstämningen after jobbet var gjord - och hela processen av installationen av solpaneler på mitt tak av Cellsolar Nordic AB. Jobbet var en snygg intergrerad lösning tillsammans med Pyramiden Bygg i samband med takbyte. Nöjd med resultatet rent visuellt och i helheten. Kunniga och reliable installatörer på plats. Håller med de andra recensören att Cellsolar ger ett mycket stabilt intryck, vilket gör att vi i hushållet känner oss trygga med att vi gjort rätt val av bolag för solpaneler. Nu hoppas vi på många fler soliga dagar!
    Tack för din rekommendation Luciana. Roligt att läsa om er erfarenhet vid er solcellsinstallation. Hoppas ni får en fin och solig sommarsäsong. Vänliga hälsningar från oss alla på Cellsolar 1KOMMA5° Sverige
    2021-04-01 Spontant omdöme
    Vi har precis driftsatt vår anläggning och vi valde Cellsolar för ett proffsigt bemötande inför offert. Jenny Alvstråle lade manken till och gav ett förtroendegivande intryck, vilket visade sig vara rätt satsning. Skillnaden mot andra leverantörer var främst att hon gjorde ett personligt besök, dessutom skickade hon ut en elektriker som gav värdefulla tips. Så här långt är vi nöjda :)
    Hej Ronny och tack för ditt fina omdöme. Väldigt roligt att du upplever att vi är proffsiga och förtroendeingivande. Nu ser vi fram emot en solrik vår. Varma hälsningar från oss på Cellsolar. 1KOMMA5° Sverige
    2021-03-29 Spontant omdöme
    Jag är mycket nöjd med installationen av solpaneler på mitt tak av Cellsolar Nordic AB. Det var enkelt att komma i kontakt med företaget. Säljaren Jenny Alvstråle kom på besök och gjorde en inspektion av taket,. Hon gav oss en offert, som var mycket konkurrenskraftig i jämförelse med andra bolag. Det avgörande för beslutet att välja Cellsolar var det goda och förtroendegivande intryck som Jenny Alvstråle gav, samt priset för anläggningen. Installationen gick bra. När allt var uppkopplat och produktionen igång, kom Jenny tillbaka och kontrollerade att allt fungerade väl. Hon hjälpte till att ladda ner cellsolarappen i datorn och mobiltelefonen, som ger bra översikt över elproduktionen i anläggningen. Företaget ger ett mycket stabilt intryck, vilket gör att vi i hushållet känner oss trygga med att vi gjort rätt val av bolag för solpaneler.
    Bengt Frisk
    Hej Bengt och varmt tack för ditt omdöme. Vad roligt att höra att du är nöjd med vårt arbete och att din solcellsanläggning nu är i drift. Tack för förtroendet återigen. Nu ser vi alla fram emot många solrika dagar med egenproducerad el. Vänligaste hälsningar från alla oss på CellSolar 1KOMMA5° Sverige
    2021-03-27 Spontant omdöme
    Installerade 38 paneler nov-20. Hela processen från första kontakt till installation, var tydlig och klar. Kände hela tiden ett förtroende för Cellsolar som guidade mig genom affären. Kunnig personal i alla led! Kommer verkligen rekommendera Cellsolar till alla vänner och grannar! Gör som jag, beställ en anläggning av Cellsolar!
    Hej Ivar Peter och stort tack för ditt omdöme, ditt förtroende och för dina värdefulla rekommendationer. Solrika hälsningar från alla oss på CellSolar 1KOMMA5° Sverige
  • Per Andreas T
    2021-03-26 Spontant omdöme
    Snygg intergrerad lösning tillsammans med Pyramiden Bygg i samband med takbyte. Nöjd med resultatet rent visuellt. Solcellsanläggningen producerar över förväntad spec. Duktiga installatörer som gjorde ett bra arbete. Delar gärna en bild men det ser inte ut att gå.
    Hej Per och varmt tack för ditt omdöme. Vad roligt att höra att anläggningen både ser visuellt bra ut och producerar över förväntan. Tack för förtroendet. Vänligaste hälsningar från alla oss på CellSolar 1KOMMA5° Sverige
  • 2021-03-26 Spontant omdöme
    Vi har hela tiden fått ett proffsigt och vänligt bemötande. Det krånglade till sig lite vid ett tillfälle men det löstes på ett fantastiskt sätt av Martin F
    Hej Roy Evert och tack för ditt omdöme. Vad bra att det löste sig på ett bra sätt. Nu ser vi alla fram emot många solrika dagar med egenproducerad el. Vårhälsningar från alla oss på CellSolar 1KOMMA5° Sverige
    2021-03-23 Spontant omdöme
    Efter att ha jämfört tre olika leverantörer bestämde jag mig för att anlita Cell Solar för min solcellsinstallation. Avgörande för mitt val var delvis totalkostnad men också, och inte minst, ett förtroendeingivande bemötande av Cell Solar och dess representant Martin Fors. Som novis på området uppskattade jag Martins tålamod och engagemang i att hitta en skräddarsydd och kostnadseffektiv lösning för våra behov och vårt hus. Jag fick också pedagogiska instruktioner för vilka förberedelser jag själv behövde göra inför och efter installationen av solcellsanläggningen och även den laddbox som jag också lät Cell Solar installera. Installationen av solcellerna blev något försenad pga väder men detta kommunicerades i god tid och var acceptabelt. När den väl skedde i slutet av februari gick jobbet mycket smidigt. Installatörerna talade visserligen inte svenska men svensk arbetsledare fanns på plats hela dagen. Jag uppfattade att de arbetade med relevanta skyddsställningar och det fåtal takpannor som gick sönder ersattes.Efter arbetet var slutfört städade de noggrant efter sig. Elektrikern kom några dagar senare och kopplade ihop allting och utan att vara expert på området så uppfattar jag det som att all kabeldragning o dyl är gjort på ett proffsigt sätt. Det har fortfarande gått för kort tid för att utvärdera om den årliga produktionen lever upp till vad som utlovats. Värt att notera är dock att Cell Solars uppskattning av produktionsvolym i jämförelse med de andra två leverantörerna verkar vara lite mer konservativ så jag hoppas på att bli positivt överraskad. Sammanfattningsvis så har jag hittills bara positiva erfarenheter av Cell Solar och kan varmt rekommendera dem.
    Tack Niklas för ditt omdöme. Vad roligt att höra att du är nöjd och att din solcellsanläggning nu är i drift. Tack för förtroendet återigen. Nu ser vi alla fram emot många solrika dagar med egenproducerad el. Varma hälsningar från alla oss på CellSolar 1KOMMA5° Sverige
    2021-03-23 Spontant omdöme
    Installerat en 14,5 kWh anläggning. Från att ha varit helt novis har jag nu tagit steget att arbeta aktivt med min produktion och uppföljning. Jenny har varit min stora mentor och utbildare.

Mycket nöjd med hela processen, allt från projektbeskrivning, offertförfarande, installation till uppföljning.

Stort tack till Jenny Alvstråle för ett alldeles utmärkt arbete hela vägen in i mål....
    Tack Patrik för dina ord. Vi är väldigt glada att höra att du är nöjd. Blir med all säkerhet spännande att följa elproduktionen. Du vet vart du kan höra av dig om du har fler frågor. Många hälsningar från oss alla på CellSolar 1KOMMA5° Sverige
  • 2021-03-17 Spontant omdöme
    Vi fick 43 325W paneler monterade på vårt tak vintern 2021. Det blev en del strul - den planerade anläggningen om 41 360W paneler visade sig inte passa när montörerna kom för att sätta upp den, och panelerna stod redan på infarten. Men säljare Anders Bäckman och projektledare Kajsa Norlin tog tag i saken och löste problemen snabbt.

Killarna som monterade talade inte så bra svenska, men försökte verkligen förstå mig och gjorde ett helt OK jobb. Elektrikern kom snabbt för att montera växelriktaren, lagade stort hål i putsväggen med silikon - inte så snyggt, men det var minusgrader. Nu är anläggningen igång och producerar väl - det var huvudsaken.
    Hej Hans Lennart, tack för din bedömning. Vi är tacksamma för din feedback och är glada att din solcellsanläggning nu är i drift. Vi har tagit till oss kring de förbättringsområden du nämner. Med hopp om många fina soltimmar framöver, hälsningar från oss på Cellsolar. 1KOMMA5° Sverige
    2021-03-13 Spontant omdöme
    2020 september monterades mina 35 solpaneler. Arbetet blev proffsigt utfört och jag blev bemött av kunnige säljaren Janne Malmgren som lyssnade på mina önskemål och krav.
    Det blev precis som jag önskat, installationen gick snabbt och smidigt. Och snygg blev den också mot mitt svarta tak.
    Hej Per, vad roligt att det blev precis som du önskade och det ser visuellt bra ut. Tack för förtroendet och ditt fina omdöme. Med hopp om många solrika timmar med egenproducerad el, hälsningar från oss alla från Cellsolar 1KOMMA5° Sverige
  • 2021-03-09 Spontant omdöme
    Jag rekommenderar gärna Cellsolar. Installation i februari nära havet till trots gick det mycket smidigt. En eloge till Benjamin och Behar och installatörer som verkligen kunde sin
    sak. Martin som ansvarig har hela vägen igenom projektet visat stor tillgänglighet och förståelse i att förklara detaljer man inte är expert på och heller inte skapat övertro på prestanda. Ett väl genomfört projekt från start till sista avstämning på plats.
    Hej Leif Torbjörn och tack för förtroendet och din rekommendation. Väldigt roligt att höra att projektet är väl genomfört och att din installation gick smidigt. Många glada hälsningar från oss på Cellsolar 1KOMMA5° Sverige
    2021-02-24 Spontant omdöme
    Kan verkligen rekommendera cellsolar, allting har fungerat perfekt! Efter vissa startsvårigheter fick vi kontakt med Dennis M som sedan har skött allting över förväntan, snabbt, effektivt, tillmötesgående på alla punkter. Snabb montering av panelerna med kunnig och trevlig tvåmannalag. Personlig efterkontroll av Dennis när anläggningen nu varit igång två v, och vi är toppennöjda.
    Teija o Patrick
    2021-02-15 Spontant omdöme
    Hade lurat på solceller ett längre tag och anmälde intresse via mitt elbolag (Telge) som i sin tur slussade CellSolar till mig.Fick kontakt med säljare Marcus Börjesson i Oskarshamn,han lovade vitt och brett och dessutom snabb installation som var lite ett "krav" från min sida,dessutom lovade jag honom att bli den gnälligaste kund han nånsin haft om något skulle gå snett.....allting gick inte spikrakt men sånt löstes snabbt och Marcus var alltid tillgänglig och har varit så även efter affären.Så som första CellSolar kund i Västervik så är jag mycket nöjd så här ett halvår efter installationen och driften av panelerna (44 kvm) och Marcus skötte det hela som utlovat med ett stort engagemang.
    2021-02-06 Spontant omdöme
    Presentation, införsäljning och projektering samt installation fungerade perfekt.
    Trevligt bemötande av försäljare och installatörer.
    Vi är mycket nöjda och rekommenderar att prata med Sebastian, Träffpunkt Öland,
    så blir ni också nöjda.
  • ROLF J
    2021-01-31 Spontant omdöme
    Jag har bara gott att säga om Cellsolar. Trevlig kontakt med besök på plats till skillnad mot andra andra som lämnade offert bara på uppgifter per tfn och internet. Detta gjorde oss trygga i att det gjordes en korrekt beräkning av vad som var möjligt att montera på vårt tak. Beräkningarna verkade vara realistiska (ej så optimistiska) som övriga offerter. Montering gjordes av ett mycket proffsigt arbetslag från Ukraina som jobbade mycket effektivt med glatt humör. Ett extra plus att de tog med sig allt skräp efter avslutat arbete. Mycket tydligt från första timmen att de hade en stor yrkesstolthet. Allt har fungerat smidigt och trevligt från första kontakt till avslutat arbete.
  • 2021-01-29 Spontant omdöme
    Vi är mycket nöjda med CellSolar. Har köpt 27 paneler.
    Allt har skötts bra från början till slut. Bob Baaima, säljare, har haft ett professionellt bemötande under hela resan. Mycket kunnig och trevligt bemötande. Inga problem trots att vi bor på en ö i yttersta skärgården. Killarna som satte upp panelerna jobbade med ett leende trots kyla/ösregn och blev klara på 3 dagar. Dag 4 installerade elektrikern resterande till full belåtenhet. Allt har gått som på räls. Vi kan verkligen rekommendera Cell Solar. Alla frågor och funderingar har bara varit ett telefonsamtal borta då Bob alltid svarat och tagit sig tid att besvara våra frågor.
    Billy och Lisbeth
    2020-12-29 Spontant omdöme
    Köpte en anläggning på 40 paneler. Säljaren Dennis var mycket tillmötesgående. Resterande kunde man önskat att det fungerat bättre. 3 st montörer från Fire Mountain AB kom och monterade, mycket dålig engelska. Efter 30 min hade 2 pers bett om att låna toaletten. Dag 2 samma sak efter 30 min, ( under Covid-19 pandemi) efter 1 tim kom dom och bad om ny takpanna som gått sönder, efter ytterligare 10 min kom dom och bad om ytterligare takpannor. Då satte jag stop och ringde Cellsolar. 1 tim senare körde dom hem då det börjat duggregna. Återkom på lördag kl 9:00 men körde hem igen då det regnade. Vet inte om det var solcellerna eller montörerna som inte tålde vatten? När elektrikern kom och monterade automatiken så monterade han växelriktare och manöver brytare på överenskommen vägg men elcentralen satte han mitt på en annan vägg. När allt var klart skulle det driftsättas. Då slutade kordinatorn att svara i telefon trotts att jag ringde VD:n för cellsolar. Då var pengarna inbetalda så intresset var inte så stort längre. När elektrikern kom och flyttade elcentralen till övrig utrustning bad jag honom att driftsätta vilket han gjorde. Nu är det i drift, men årstiden gör att det är svårt att förutspå effekten.
    Hej Tore! Vi är tacksamma för din feedback och tar till oss av set du skriver. Som jag har förstått det är ni nu nöjda med resultatet . Skulle
    det av någon anledning inte vara så får du gärna höra av dig till mig igen så hjälper jag självklart till. Med vänlig hälsning, Mats Alsmyr, VD
    2020-12-08 Insamlad av företaget
    Jag köpte 20 solceller installerade och anslutna till nätet plus en laddbox till bilen.
    Martin Fors var CellSolars säljare och hans engagemang och kunnighet var exemplarisk.
    CellSolar levde upp till mina förväntningar och lite till.
    Jag kan verkligen rekommendera andra att följa mitt exempel.
    //Tage Hansson
  • PER J
    2020-11-24 Spontant omdöme
    Är jättenöjd med köpet och monteringen,
    Anders B. gav mig en fin insikt och service vid köp och montering.
    38 st solceller a 430W . funkar fint.
    2020-11-24 Spontant omdöme
    Hej.
    Jag är jättenöjd med försäljaren Anders. Allt från beställning och till slutförande av installationen.
  • 2020-11-23 Spontant omdöme
    Kunnig och pålitlig försäljare. Kort väntan från orderbekräftelse till färdig anläggning. Bra kontakt med olika ansvariga och tydligt flödesschema under processen. Rimlig prisnivå. Rekommenderas.
  • KERSTIN I
    2020-11-18 Spontant omdöme
    Vi har haft bra erfarenhet av köpet. Säljaren Dennis M support har varit toppen- Anläggningen monterades snyggt och vi fick bra råd om hur kablarna kunde dras på bästa möjliga sätt. Installation i februari och vi har producerat drygt 11 Mwh hittills. (30 plattor)
  • 2020-11-10 Spontant omdöme
    Fick kontakt med Cell solar genom en solcellsblogg.
    Säljaren gjorde ett trevligt intryck och var mycket mer insatt än säljarna från de andra företagen. Jag upplevde
    priset som likvärdigt med andra offerter.

Kontakten gick väldigt smidigt och det var inga problem alls och det gick väldigt snabbt att få allting på plats.
    Installationen var snabb och underleverantörens montörer var trevliga.
    Underleverantören råkade dock sätta upp solcellerna fel två gånger - men Cell Solar har varit väldigt trevliga och hjälpsamma och hoppas att allt kommer vara klart snart.
    I det stora hela är jag väldigt nöjd och tycker att det har fungerat bra och rekommenderar dem
    2020-11-10 Spontant omdöme
    Fick kontakt med Cell Solar via en grupp grannar som tidgare fått installerat solceller av Cell Solar och de rekommenderade dem varmt.

Kan summerat säga mig väldigt nöjd med allt från offert till installation samt att säljare Anders B genom hela processen (och efter) upplevs som väldigt professionell i allt från bemötande till uppföljning efter installation.
    2020-10-30 Spontant omdöme
    Snabb och engagerad kontakt från början och under hela projekttiden.
    Tidplan har följts och montagearbetet har varit väl kommunicerat.
  • 2020-10-09 Spontant omdöme
    Från början en mycket bra kontakt med både säljare och arbetsledare men kanske framför allt med killarna som utförde jobbet. Dom stötte på problem under vägen men löste under hela processen allting snabbt och proffessionellt och dessutom hela tiden med ett leende i beredskap. Nu väntar vi bara på att EON ska göra sitt jobb lika bra också.
    Tack Anders Bäckman, Andreas Holden, Andrii Alymenko och installatörerna Dima, Sascha, Yurik och Anton för er insats!
    Hälsningar, Nisse och Bea
    IMG_8352.HEIC
    2020-10-04 Insamlad av företaget
    Har svar på alla frågor och var väldigt professionella.
    2020-09-27 Spontant omdöme
    Mycket bra dialog och väl utfört arbete i installationsfasen. Produktionen överraskade också positivt då prognos för första året låg på strax över 9 MWh och vi producerade närmre 11 MWh.

I slutet av april (2021) slutade systemet fungera. Anmälde problemet till Cell Solar som snabbt var på plats och konstaterade problem med växelriktaren. Vi är nu i början av juli och problemet är ej åtgärdat. Kommunikationen fungerar dåligt, återkoppling glöms bort och inga konkreta besked ges när vi ringer upp. Tråkigt och väldigt frustrerande.

Detta drar naturligtvis ner betyget rejält. Varje dag som går innebär förlorad produktion (framförallt under sommarhalvåret) och det är av yttersta vikt att driftstopp åtgärdas per omgående.

Funderar du på att anlita Cell Solar så skulle det kunna vara en idé att lyfta frågan kring kompensation vid driftstopp. Med ett sådant avtal hade du som kund inte behövt oroa dig för tiden det tar att åtgärda eventuella problem, Cell Solar hade sluppit en missnöjd kund samt haft ett starkare incitament att åtgärda eventuella problem snabbt.