Solnord AB

Solnord AB

www.solnord.se
  • BadgeFourYears
4.5

Välkommen till Solnord och gratulerar att du är ett steg närmre solenergi. Vi hjälper dig att spara och tjäna pengar med solenergi, samtidigt som du investerar i miljön och framtiden. Vi vill att det ska vara enkelt för dig som kund att ta kontroll över din elkonsumtion. Produkter: Solceller, växelriktare, energilagring,...

428 omdömen om Solnord AB

Sedan starten hos Reco 2021

Anders H
Skrev om Solnord AB

Mycket serviceinriktade. Vi upplevde, att de och deras partner Checkwatt inte var kunniga till 100 % inom det nya teknikområden balansbatterier. Det verkade svårt för Solnord att få uppbackning och utbildning i tillräcklig omfattning. Samtidigt ger vi dem högt betyg just för att de prioriterade kunden så långt det gick med den bakgrunden.

Anders J
Skrev om Solnord AB

Vi har blivit mycket trevligt och proffsigt bemötta av Solnord och deras personal. Allt har fungerat mycket bra och problemfritt. Vi är mycket nöjda med Solnord och deras produkt.

Pier B
Skrev om Solnord AB

Bra men saknar dokumentation/ritningar på installationen.

Kristina P
Skrev om Solnord AB

hej säljaren skötte det bra var lätt att prata med och ställde upp när det var problem snabb leverans av solpanelerna uppsättningen av panelerna gick bra installationen av elen mindre bra .

Joakim L
Skrev om Solnord AB

Tydlig offert med snabb återkoppling samt ett vält utfört jobb !

Per-Henrik N
Skrev om Solnord AB

Trevligt arbetsgäng med god sammanhàllning. Vissa problem uppstod vid inkopplingen av systemet som tog tid och som hade kunnat lösas smidigare

Richard N
Skrev om Solnord AB

Jag blev bemött väl på alla sätt. Snabba svar, snabb installation. Det visade sig att dom tilltänkta solpanelerna var av fel storlek, men problemet åtgardades snabbt.

Karl-Ove L
Skrev om Solnord AB

Fungerar enligt förväntningarna. Jag är nöjd.

Sven N
Skrev om Solnord AB

Smidig och bra kontakt med säljare Emirhan och elektriker och montörer från Gävle. Jag signerade offerten 23 12 22 och montaget planerades till månadsskiftet februari-mars. Jag trodde inte detta skulle vara möjligt med ett snödjup på taket på 40-50 cm när jag signerade offerten. Men sedan kom värmen och allt löste sig. Ellevio godkände föranmälan 24 01 30. Leverans av anläggningens alla delar hem till mig 24 02 19. Elektrikern Martin monterade växelriktare och batteri väldigt snyggt 24 02 25. Solpanelerna monterades 24 03...

Bo G
Skrev om Solnord AB

Hela processen från planering till installation av solcellsanläggningen sköttes smidigt och professionellt av Solnord. Vi är mycket nöjda med resultatet och rekommenderar dem gärna till andra.

David R
Skrev om Solnord AB

Bra bemötande och kommunikation under hela processen. Kan rekommenderas!

Anders R
Skrev om Solnord AB

Bra samarbete. Duktiga montörer och installatörer.Installerat solseller,batteri och växlaren.

Göran B
Skrev om Solnord AB

Väl bemött från första kontakten med både säljare och montörer. Förväntningarna från min sida var att allt skulle fungera från start till att vi hade fungerande solpaneler och det har det verkligen gjort. Vi rekommenderar varmt Solnord och det har vi gjort till flera av våra grannar där Solnord nu har satt upp solpaneler.

Skrev om Solnord AB

Proffsigt från början till slut.

Claes-Håkan S

Tycker att man ställt upp till 100 % i alla lägen

Kjell A
Skrev om Solnord AB

Bra bemötande, snabba på att svara, både i telefon och mail. Håller vad de utlovat

Joel E
Skrev om SolNord AB

Mycket nöjd med hela processen från offert till installation

Olov B
Skrev om SolNord AB

allt har gått som det ska, nu väntar vi bara på lite sol...

Skrev om SolNord AB

Är väldigt nöjd med bemötandet från SolNord och upplevde dom som väldigt proffsiga. Kom hem till oss och gjorde en flygning med drönare och kom sedan med olika förslag på placering av solpaneler osv. Vi hade inga förkunskaper om solpaneler osv förut men upplevde att ansvarig från SolNord hjälpte oss på ett bra sätt och förklarade och visade på olika lösningar med vårt behov som utgångspunkt. Arbetet med montering och installering sköttes på ett bra och proffsigt sätt med tillmötesgående personal som upplevdes kunniga och proffsiga vid olika frågor osv. Kan varmt rekommendera SolNord.

Johan H
Skrev om SolNord AB

Kunnig personal i projekteringen. Bra personal som installerar. Haft anläggning nr1 i 5år och anläggning nr2 i 1år. Allt är gjort av Solnord AB

Olle L
Skrev om SolNord AB

Bra pris. Bra och proffsigt bemötande både från säljare och montörer. Leverans fungerade helt enligt avtal. Kan verkligen rekommenderas.

Jan N
Skrev om Solnord AB

Hej! ursäkta att det tagit lite tid att skriva detta omdöme om min installation av solceller genom SolNord. Min installation blev tyvärr inte klar och driftsatt förrän den 27 september 2023. Innan dess hade det varit en hel del strul med själva installationen av anläggningen. Ska förklara vad som inte varit helt till glädje från min sida. Själva sken monteringen tog väldigt lång tid, brydde mig väl inte så mycket om det. När man skulle börja montera panelerna och installera kablar skedde en del konstiga saker som inte...

Svar från Solnord AB

Hej Jan, Tack för att du tagit dig tid att lämna en recension. Vi har tagit till oss av din text och är ledsna att vi inte kunnat göra dig 100% nöjd. Det är olyckligt när pannor går sönder, det händer tyvärr och är framförallt vanligt när det är nya pannor som på ditt tak. Vi siliconar spruckna pannor om det är så att nya pannor inte finns på plats, men detta gör vi enbart tills vi har ersatt de spruckna pannorna med nya. Det är också olyckligt att elektrikern inte slog på din elcentral efter felsökningen samt felet med...

Johan G
Skrev om SolNord AB

Bra personlig kontakt! Snabba från offert till installerat

Nina H

Trevligt bemötande. Snabb service . Prisvänligt

Mats L
Skrev om SolNord AB

Hej, köpt i första steget en solcellsanordning + batteri. Var mycket nöjd i första steget. Säljsidan gjorde ett bra jobb och installation gjordes mycket snyggt. Steg två var att köpa en laddbox. Det var inte svårt att välja SolNord då de gjort ett bra jobb hittills. Men här blev det fel. Laddaren laddade inte som den skulle. Enligt Solnord så var det inget fel på vare sig installation eller utrustning, Problemet var min höga förbrukning på faserna. För första gången nämns att förutsättningen för denna laddare ska ladda är...

Morgan B
Skrev om SolNord AB

fantastiskt bemötande från säljare helavägen fram till avslutat installation

Svar från SolNord AB

Hej Morgan, Stort tack för din fina recension. Kul att läsa att du är nöjd från start till klart. Vi önskar dig mängder av sol!

Marie N
Skrev om SolNord AB

Super duktiga! Från dag ett så funkade allt klockrent, inga överraskningar eller förseningar. Mitt köp av solceller är jag 100% nöjd med!

Svar från SolNord AB

Hej Marie, Tack för din recension och förtroendet att låta oss hjälpa dig!

Linda Ö
Skrev om SolNord AB

Ett fantastiskt fint samarbete med bra kommunikation! Höll tidsplanen och vi fick hela tiden återkoppling om vi hade frågor. Supernöjda! Tack!

Svar från SolNord AB

Hej Linda, Stort tack för din fina recension. Nu ser vi fram emot en tidig vår med massor av sol!

Erika H
Skrev om SolNord AB

Mycket nöjda med all kontakt och upplägg för montering och installation. Trevligt bemötande av alla inblandade. Snabb leverans och montering. Lätt att få tag på kontaktperson när vi hade frågor 25 solpaneler på taket.

Svar från SolNord AB

Erika, Vad kul att läsa att du är så nöjd! Vi önskar dig mängder av sol och tackar dig igen för förtroendet att låta oss hjälpa er.

Lars A
Skrev om SolNord AB

Köpte solcellspaneler inkl. tillbehör för tak på båda sidorna. Valde SolNord på rekommendation av bekant. Efter deras genomgång och offert, valde jag faktiskt att inte inhämta flera offerter. Erbjudandet var så pass bra och omdömen från andra kunder i området som jag känner var mycket positivt så vi gick vidare utan att begära offerter från andra företag. För egen del är det mycket ovanligt och något som jag normalt inte rekommenderar. Med SolNord kändes det bra och tryggt dock och vi ångrar oss inte. Bra produkter....

Svar från SolNord AB

Hej Lars, Tack för din fina recension! Det är riktigt roligt att läsa din historia. Det värmer! Har du nyfikna grannar och vänner så får du hemskt gärna be dem att besöka vår hemsida eller kontakta din säljare :-)

Mathias E
Skrev om SolNord AB

Mycket bra bemötande från Christian, vår första kontaktperson. Engagerad för att vi skulle få vad vi faktiskt ville ha(solceller på markstativ), även om det blev ett annat (takmonterat) i slutändan. Det blev "bara" 4/5 i betyg då det var dålig kommunikation om när hantverkarna och materialet skulle komma. Detta hade man gärna fått reda på ett par dagar innan utan att själv behöva ringa och fråga. Annars helnöjda!

Svar från SolNord AB

Hej Mathias, Kul att läsa att du är nöjd i stort. Vi tar till oss av din feedback. Vi önskar dig mängder av sol i soliga Skåne!

Linus S
Skrev om SolNord AB

Proffsigt bemötande och utförande hela vägen. Hög kvalitet på kunskap. Anpassning och uppfyllande av mina önskemål. Bra dialoger för ett fantastikt skräddarsytt resultat.

Svar från SolNord AB

Hej Linus, Stort tack för förtroendet och din fina recension!

Stefan N
Skrev om SolNord AB

Bra och snabbt bemötande. Enkelt att få kontakt med vid oförutsedda problem.

Svar från SolNord AB

Hallå Stefan, Stort tack för din recension!

Johan B
Skrev om SolNord AB

Har blandad upplevelse av SolNord. Själva projektet gick inte alls bra. Jag blev lovad att allt skulle sitta på plats i början på april om jag bara kunde tänka mig en annan växelriktare och andra optimerare. Vilket jag sa ok till. Men totalt blev det ändå 2,5 månaders försening. Så på den punkten känner jag mig lurad. Ett tag var jag tvungen att jaga säljaren varje dag. När jag väl pratade med huvudkontoret och berättade vad som hänt, blev det fart och projektet färdigställdes. Överlag blir inte betyget mer än 2.

Britta L
Skrev om SolNord AB

Säljaren mycket bra. Projektledaren kunnig men lite överlägsen Montörer oförsiktiga använde ej skivor att gå på vid montering till följd att plåten på många ställen veckades och bucklor uppstod djupare än trapetsen på plåten ( 20 mm ) Efter förhandling ersattes ca.1 m av nedersta delen av plåttaket med ny plåt på 15 m. Övrig elinstallation verkar fungera som den ska och solcellerna producerar el. P.g.a. det inträffade känns totalupplevelsen inte så positiv.

Gunilla K
Skrev om SolNord AB

Köpt och installerat ensolpanelanläggning. Kontakten sköttes via energirådgivare Joel Jönsson mycket bra.. Trevliga och bra leverantörerna, trots den tropiska värmen.

Jeppe S
Skrev om SolNord AB

Det var bara en av montörerna som pratade Svenska. Annars OK.

Skrev om SolNord AB

Jag har köpt 20 st solceller och en hybrid omvandlare . Är mycket nöjd med funktion och montage. Är lite missnöjd med att inte kunna ta del av erbjudandet att ta betalt för Den effektbank som jag tillhandahåller för elnätet.

Ulf M
Skrev om SolNord AB

Bemötandet av säljaren var mycket bra. Installationen på plats var inte helt okej, mer att önska av er personals kompetens. Jag köpte solpaneler som monterades på taket samt en växelriktare som monterades utomhus.

Lennart E
Skrev om SolNord AB

Bara positivt. Snabbt jobbat, både komma igång och sedan göra klart. Trevlig personal både säljare och de som installerade.

Ylva S
Skrev om SolNord AB

Mycket bra kontakt. Men, dålig kommunikation när panelerna skulle sättas i gång efter besiktningen av nätleverantören. De var inte i gång i 2 månader och jag fick ingen info om att det var jag som skulle göra det.

Daniel P
Skrev om SolNord AB

Vi är nöjda med bemötande och leveransen.

Michael R
Skrev om SolNord AB

En bra och professionell hantering av Solnord med riktigt bra service. Jag rekomenderar starkt.

Torvald S
Skrev om SolNord AB

Mycket bra bemötande och kommunikation.

Anders M
Skrev om SolNord AB

Bra bemötande! Konkurrenskraftigt pris! Leverans enl. avtal!

Jesper L
Skrev om SolNord AB

Vi är mycket nöjda över att vi anlitade SolNord för montering och installering av våra solceller. Vi hade kontakt med en mycket trevlig och duktig säljare vid namn Niklas. Han gick alltid att få tag på och svarade snabbt på mail. Montörerna och elektrikern som var här var trevliga och lätta att prata med. Från vi beställde tills vi hade anläggningen igång tog det tre månader.

Personal F
Skrev om SolNord AB

Snabb leverans och montering. Proffsigt gjort i alla led.

Gert N
Skrev om SolNord AB

Har funkat bra med beställning och installation, inga problem

Leif J
Skrev om SolNord AB

Fungerade bra från början till det var färdigt. Glad att jag valde Solnord. Mvh Leif

Fredrik H
Skrev om SolNord AB

Proffsigt installerat, och bra funktion i drift.