SolNord AB

Välkommen till SolNord AB!

Vi hjälper dig att producera solenergi. Något som är både bra för din plånbok och för miljön. Vi vill att det ska vara enkelt för dig som kund att ta steget att göra något för miljön samtidigt som du sparar pengar. Vi gör solkraft mer lättillgängligt för dig.

Produkter: Solceller, växelriktare, energilagring, laddbox med mera.

Är du nyfiken på hur mycket energi och pengar du skulle spara så är du varmt välkommen att göra en lönsamhetskalkyl på vår hemsida. När du gjort kalkylen och bestämt dig för att solenergi så ser vi till att du får en snygg och säker installation.

Läs vad 197 kunder tycker om SolNord AB 2

2022-10-05 Verifierad kund
    Jag har blivit mycket bra bemött av både representant/säljare och personalen som monterade.
    Det som strulat är den utdragna leveranstiden september istället för juni men det är ju omständigheter som företaget rimligen inte ansvarar för.
    2022-10-03 Verifierad kund
    Bra kontakt med företaget. Enda tråkiga var att det blev 6 v försenat pga material som blev försenat.
    Vi köpte 30 solceller o en växelriktare.
    Mycket trevliga montörer o bra good Will från Joakim.
    2022-10-03 Verifierad kund
    Vi uppskattade SolNords bemötande, service och kvalitet i resultat från första kontakt till levererad solcellsanläggning.

SolNord gick den extra milen för att svara på frågor och leverera bra kvalitet.
    2022-10-03 Verifierad kund
    Bra kontakt med säljare som besökte oss på plats, också bra installatörer som berättade vad de gjort, gav instruktioner etc. Ett extra plus är att SolNord inte kräver någon form av handpenning, allt betalas efter att installationen är klar. Man ligger alltså inte ute med pengar vid förseningar etc.
    2022-10-03 Verifierad kund
    Smidig och enkel kontakt. Skickliga och trevliga montörer.En extremt skicklig och noggrann elektriker kopplade in solpanelerna. Rekommenderar mer än gärna SolNord, då våra förväntningar uppfylldes med råge.
    2022-09-13 Verifierad kund
    Bra bemötande innan och under orderläggning.
    Montörerna var väldigt trevliga och resultat blev kanon
  • Ann-sofi C
    2022-09-01 Verifierad kund
    Jättebra, över våra förväntningar. Köpte solceller med installation, trevlig personal ock väl utfört arbete. Kan rekommendera det här bolaget.
    2022-09-01 Verifierad kund
    Beställde en solcellsanläggning i mitten av mars med beräknad takmontering i mitten av juni. Fick anläggningen uppsatt i mitten av augusti samt montering av laddstation för elbil.
    Blivit bra bemött trots förseningen och monteringsteamet var superduktiga; både snabba och kompetenta.
    Jag är mycket nöjd med min anläggning och dess tllblivelse och kan varmt rekommendera SolNord.
    2022-08-31 Verifierad kund
    Lite strul med leverans av paneler men monteringen sköttes mycket bra, God dialog för att hitta bästa kompromisser, som krävs för ett äldre hus. Noggrann städning efter utförd montering.
    Topp-klass!
    2022-08-31 Verifierad kund
    Proffsigt och seriöst företag från start till mål. Vi köpte ett nyckelfärdigt paket med 34 paneler och är väldigt nöjda med hela upplevelsen. Rekommenderar dom starkt.
    2022-08-23 Verifierad kund
    Bra service, väldigt trevliga samt en installation som jag var riktigt nöjd med. Kändes som ordning och reda.
    2022-08-20 Verifierad kund
    God kontakt innan samt uppdateringar om tidsplan. God dialog vid installation. Jag har inga synpunkter, kan varmt rekommendera?
    Hej Lars,

Stort tack för uppdraget och förtroendet. Vi önskar dig allt gott, och mängder av sol!
  • Hans G
    2022-08-18 Verifierad kund
    Vänligt o trevligt bemötande av samtliga. SolNord höll tidsplanen på ett bra sätt. Vi köpte 18 solceller inkl 1 växelriktare som monterades och färdigställdes på ca 2,5 dagar vilket vi tyckte var jättebra ... fortare går inte enl min bedömning. Nu väntar jag bara på att få "sjösätta" solcellerna så att vi kan börja producera el för eget bruk samt sälja och förhoppningsvis tjäna "en slant" på investeringen.
  • Kent T
    2022-08-17 Verifierad kund
    Vi har köpt 32 paneler med tillhörande utrustning och en bil laddare.
    Har hela tiden bara haft positiva bemötanden och dessutom snabba svar på alla frågor vi haft.
    Det enda var väl förseningen pga. Leverans problem som SolNord troligen inte kunnat påverka.
    Installationen var ett rent nöje att se, lugnt, metodiskt och klart på angiven dag.
    Vårt garage blev bättre städat av montörerna än vi hade innan.
    Och inget installation material heller kvarglömt.
    Så sammantaget är vi väldigt nöjda hittills, nu får vi väl se hur anläggningen producerar, men har inga tvivel om att även det kommer att bli bra.
    //Kent
    2022-08-17 Verifierad kund
    Fantastisk service från säljare till montörer/installatörer från första kontakten till start av anläggningen.
    2022-08-14 Verifierad kund
    Jag tycker enkäten skickas ut på tok för tidigt. Jag kan i dagsläget inte bedöma hur företaget lever upp till och hur de levererar sitt uppdrag. Jag har endast gjort en beställning för en vecka sedan. Återkom när affären med leverans och montage är genomfört, samt om varorna håller den kvalitet som offerten beskriver.
    De måste ni väl medge själva…?
    Hej Kerstin,

I detta fall har din länk till Reco gått ut för tidigt. Vi ser fram emot en ordentlig recension och 5/5 i betyg när vi installerat färdigt, testkört och driftsatt din anläggning.

Ha en fortsatt bra dag!
    2022-08-12 Verifierad kund
    Jag har blivit bemött väldigt bra hittils. Adham Nasser är super serviceminded.
    Men ni kan göra den här undersökningen när solcellerna har blivit levererade osv. Då kan jag ge ett klokt svar. / Håkan
    Hej Håkan,

Denna förfrågan om en recension har gått ut lite tidigt. Vi ser fram emot en recension av dig när vi utfört hela uppdraget. Kul att du är nöjd med Adhams hjälp hittills. Det är ordning och reda på Gotland!
    2022-08-11 Verifierad kund
    Bemötandet tills nu ok , Har än så länge bara haft kontakt med säljare och ingen installation är klar så det kan jag inte svara på utan får avvakta med det . mvh Clas-Göran
    Hej,

Vi ser fram emot en utförlig recension när vi utfört hela uppdraget!
    2022-08-10 Verifierad kund
    Bra service från Säljaren Niklas som hanterar allt mycket väl samt att installatörerna gjorde ett riktigt bra jobb, kan rekommenderas starkt då de varit i med ett bra tag och är seriösa.
    Hej Joakim,

Stort tack för fina ord. Vi önskar dig mängder av sol i Stockholm!
  • Ann Charlotte N
    2022-08-09 Verifierad kund
    Snabb återkoppling och trevligt bemötande
    2022-08-09 Verifierad kund
    Snabb respons på frågor och trevligt, lättsamt bemötande.
    Beställda solpaneler ännu ej monterade så jag kan inte bedöma detta.
    2022-08-08 Verifierad kund
    Trevlig och kunnig personal.
    Snyggt el och takjobb.
    Jag valde Ferroamp system med europeiska glas-glas paneler.
    Inväntar Vattenfall för mätarbyte.
    Hej Anders,

Stort tack för din recension och uppdraget. Nu önskar vi dig mängder av sol i Trosa!
    2022-08-08 Verifierad kund
    Köpt en stor anläggning solceller. Mycket Gott bemötande!
    2022-08-03 Verifierad kund
    Köpte solpaneler, batteri och laddare till bil. Både säljare och de som jobbade på taket med panelerna är jag mycket nöjd med. Tidplanen höll och den ansvarige Adrian var mycket tillmötesgående. Bra installerat och flitig personal. Tyvärr blev min likriktare försenad från Kina men det kan inte läggas SolNord till last. Har bara gott att säga och vill varmt rekommendera företaget. Tyvärr lever inte Staffanstorps Energi upp till mina förväntningar för de ska ha 1 till 3 månader för att göra en sista igångsättning som min granne fick gjort på 10 minuter.
  • Finn H
    2022-08-03 Verifierad kund
    Snabbt och trevligt bemötande.
    Tjänstvilligt att lösa kundens problem

Jag har köpt en solcellsananläggning
    Hej Finn,

Stort tack för uppdraget, din recension och fina ord.

Nu önskar vi dig mängder av sol i Halland!
    2022-08-03 Verifierad kund
    Vi köpte solcellsanläggning till villa. Det blev precis som de sagt. Duktiga montörer som gjorde ett bra jobb. Rekommenderar verkligen dem. En sak som kan utvecklas är kommunikationen med kund, men det är tydligt att man fokuserar på att göra istället för att prata.
    2022-08-03 Verifierad kund
    Det mesta var bra förutom att själva leveransen drog ut på tiden. Dom kunde inte hålla utlovat leverans datum.
    Hej Rickard,

Tyvärr är läget så idag att vi har förseningar pga. material och komponentbrist.
    Kul att du är nöjd med allt som vi på Solnord kunnat påverka ordentligt.

Vi önskar dig allt gott och tackar återigen för uppdraget.
    2022-08-02 Verifierad kund
    Första besök av er säljare i mitten på mars. Fick då förhoppningar om att solcellsanordningen på våra 2 olika fastigheter skulle kunna ske i slutet av april-22. Strul....Första installationen klar 25/6-22. Den största fortfarande inte slutförd och inkopplad. Vi hoppas att detta kan ske under helgen v:a 31. Dessutom flera månaders väntetid för att bli uppkopplad på elnätet samt att Eon inte kan ta emot mer än 2 kw. Total ombyggnad av nätet förväntas under nov-dec-22.
    2022-07-31 Verifierad kund
    Bra offertarbetet, installationen gjordes väldigt smidigt; avstämningen om start av installationsarbete blev lite krångligt, kanske pga semestertiden.
    Hej Petrik,

Tack för din recension. Vi är ber om ursäkt återigen för att övergången mellan leverans till montagestart inte gick sömlöst. Detta beror som du vet på att ansvarig projektledare hade semester just den veckan.

Nu är allt fint, prydligt och klart så vi önskar dig mängder av sol i Västerås!
    2022-07-31 Verifierad kund
    Installation av 15 solpaneler på ett garagetak .

Installationen blev tyvärr väldigt försenad pga leveransförseningar av solpanelerna men när leveransen väl kom så utfördes jobbet snabbt och väldigt bra. Trevliga och noggranna installatörer.
    Hej Mattias,

Tack för din recension och för att du har förståelse för de materialförseningar som råder just nu.
    Vi försöker se till prioritera att installera så snart du fått full leverans.

Vi önskar dig allt gott och du vet var vi finns om du har minsta fundering i framtiden.
    2022-07-21 Verifierad kund
    Allt gick bra, det blev lite försenad pga planering och vexelriktare kom precis igår så jag väntar fortfarande på att det ska montera och göra klart installationen. Lång leveranstid pga material brist.
    Hej Luci,

Stort tack för gott betyg. Vi är glada att du har förståelse för världsläget och den komponentbrist som råder.
    Vi önskar dig allt gott och mängder av sol i Stockholm!
    2022-07-18 Verifierad kund
    Trevlig och kunnig personal.Bra bemötande.Levde klart upp till mina förväntningar.Beställde solpaneler.
    Hej Anders,

Stort tack för en fin recension och tack för förtroendet!
  • 2022-07-11 Spontant omdöme
    Katastrof!

Jag betalade min anläggning med 79 paneler i April månad då Solnord påstod att anläggningen var driftklar.

Jag sa direkt att jag misstänkte den ej var korrekt installerad.

Detta då el montören aldrig monterat Ferroamp tidigare, han följde inte heller monterings-anvisningarna!
    Det skulle bokats av steg för steg samt skrivits under när installationen var klar.
    Papperet lämnades blankt!

Tyvärr fungerar anläggningen inte ännu trots att det idag är den 11 Juli!

Jag försöker nå Daniel och Roger varje Vecka, ofta inget svar då Daniel sitter med annat.
    De skyller på det ena och det andra.
    Först var det garanti ärenden trots att anläggningen aldrig fungerat, sen var det fel på klamparna, senaste är att Ferroamp säger det är felkopplat i skåpet!
    Det jag påstått dag 1!

Monteringen av panelerna har mer att önska, tassarna syns, plåt-taket har bulor efter deras skor då lift inte användes utan man gick rakt på plåten!
    Man har inte kapat skruvarna som går igenom taket o syns nerifrån.
    Daniel har lovat o åtgärda detta.

Men akuta är att anläggningen inte producerat el sen installationen!

Det jag måste varna blivande kunder för är att INTE betala fakturan innan ni vet till 100% att allt fungerar.
    Jag gjorde det misstaget.

Är övertygad av att min anläggning hade fungerat idag ifall Solnord legat ute med pengarna. Då hade det skickats elektriker med erfarenhet av Ferroamp!
  • Mats E
    2022-07-08 Verifierad kund
    Enkelt och proffesionellt förfarande . Kan inte så mycket om paneler i denna djungel.
    Enkel och bra förklaring och fick en bra magkänsla från början som visade sig stämma. Det bästa är helheten, de tar hand om allt, inga irriterande extra samtal till leverantörer, dock var det lite tidsrum mellan de olika installationerna men det får man stå ut med i dessa tider och semestrar.
    Verkligen supernöjd och kan skicka rekommendationerna vidare .
    Tack för en fin recension och tackar ödmjukast för förtroendet. SolNord AB
    2022-07-05 Verifierad kund
    Mycket proffsigt.
    korrekt information om leverans och förseningar
    Känns som bra kvalitet på utrustningen .
    Roger en mycket bra och trevlig person
    Stort tack Jonas för fina ord.

Nu önskar vi dig mängder av sol i Halland!
    2022-07-04 Verifierad kund
    Trevlig personal bra kunnande konkurrenskraftig .bara +++
    allt stämde till 100% så det är 12 . i skalan från 0-10
    Hej Kari!

Tack åter igen för förtroendet. Snart har du inte så mycket mer tak att montera på, efter denna utbyggnad.
    Vi önskar dig allt gott och mängder av sol i Stockholm!
    2022-06-24 Verifierad kund
    Gick snabbt och smidigt. Vi är väldigt nöjda.
    Tack för förtroendet och din recension! SolNord AB
  • Freke E
    2022-06-24 Verifierad kund
    Bra och noggranna, lite problem med leveranser, men med tanke på rådande läge så är det accepterat.
    Trevliga och snabba montörer med bra kundkontakt och uppföljning.
    Hej,

Tack för en fin recension. Med tanke på rådande läge i världen är det inte helt enkelt att planera alltid, men vi jobbar på så snabbt och bra det går. Nu önskar vi dig allt gott och mängder av sol!
    2022-06-13 Verifierad kund
    Väldigt bra bemötande av alla som arbetade med installationen och allt fungerade femdagars ett.
    Tack för fina ord och din recension! SolNord AB
    2022-06-12 Verifierad kund
    Överlag väldigt nöjd med mitt system!

Bra kontakt med säljare och MYCKET bra jobb av montörer och elektriker som var noga.

Några veckors fördröjning med allt material på uppfarten var lite irriterande, men ungefär vad jag räknat med
    Hej Pontus,

Tack för din recension. Vi önskar dig mängder av sol i Stockholm!
    2022-06-10 Verifierad kund
    Vänliga, duktig
    A och noggranna.
    Hej Magnus,

Tack för fina ord. Vi önskar dig allt gott och mängder av soltimmar!
    2022-06-08 Verifierad kund
    Solpaneler bra bemött helnöjd duktiga montörer
    Hej Tony!

Stort tack för din fina recension. Vi tackar dig ödmjukast för förtroendet och önskar dig mängder med sol!
    2022-06-08 Verifierad kund
    Från offertförfrågan till driftsättning så har alla kontakter upplevts professionella och levt upp till förväntningarna.
    Tidsplaneringen har hållt.
    Hej Henrik,

Stort tack för din fina recension. Kul att du känner dig nöjd med det hela.
    I tider som idag jobbar vi hårt för att kunna hålla tidsplaneringen med tanke på läget i världen och den otroliga komponentbrist som råder.

2022-06-07 Verifierad kund
    Trevligt och förtroendeingivande, personligt.
    Duktiga hantverkare som monterade solceller, lite dåligt med svenskan men jobbet var bra utfört.
    Hej Rolf,

Tack för dina fina ord!
    2022-06-07 Verifierad kund
    Bra dialog/information under hela processen. Synnerligen seriösa!
    Hej Per-Håkan,

Stort tack för uppdraget och din fina recension!

Nu önskar vi dig mängder av sol i Västerås och du vet var Joacim med team finns om det skulle vara något i framtiden.

2022-06-07 Verifierad kund
    Katastrof inget har slutförts hoppas att de skärper sig annars blir de inte längre kvar på marknaden
    Hej Hans,

Vi är i kontakt och kommer snarast att åtgärda de missar som gjorts i samband med installationen hos dig.

Teamet återkommer med en åtgärdsplan inom kort och vi skall se till att detta rättas till skyndsamt.
    2022-06-05 Verifierad kund
    Ett bra företag som gör kostnadsfria hembesök och gör man affär med dem så betalar man efter allt är klart och inget innan. Känns bra som kund. På grund av då rådande pandemi och situationen i Ukraina så vart monteringen/installationen ca 5v försenat. Inget dem kan råda över men som man bör ha i beaktande. Monteringen gick bra trots att ett fönster gick sönder. Detta va Solnord snabba med att berätta och senare ersätta. Över lag är jag nöjd och kan rekommendera dem med tummen upp
    Hej Mattias,

Tack för din dina recension. Du är uppmärksammad på läget i världen och vi har, precis som de flesta som handlar med varor problem emellanåt med förseningar och restade artiklar. Detta beror helt på det knepiga som händer i världen just nu.

Vi önskar dig mängder av sol och allt gott!
    2022-05-27 Verifierad kund
    Bra pris, bra kontakt med bokare och installatörer, svarar snabbt och direkt. Riktigt snygg installation. Något sen leverans och svårt med kommunikationen med elektrikerna.

Annars full pott!
    Tack Johan för din fina recension! SolNord AB
    2022-05-25 Verifierad kund
    Usel kommunikation med kund under projektets gång.
    Hej Dennis,

Vi känner att det känns tråkigt att läsa din recension.

Då vi varit i kontakt vid flera tillfällen för att reda ut och förklara varför det har blivit som det blev känner vi att "usel kommunikation" är hårda ord. Vi har fått bekräftat att du är nöjd med resultatet.

Vi flyttade ditt projekt i tid för ditt tak skulle bytas. När våra montörer (som du kommunicerat att du är jätte nöjd med) var färdiga så dröjde det tyvärr cirka 2,5 vecka innan vår inhyrda elektriker kom ut på plats. Elektrikern blev inte färdig vid tillfälle 1 och meddelade tyvärr inte dig när han skulle återkomma. När han gjorde klart anläggningen var ingen hemma så tyvärr fick du inte den genomgång när allt var klart, som vi normalt brukar ha innan vi lämnar över.

Som grädde på moset blev inte din anläggning godkänd av din nätägare på grund av de äldre kablar/trafos ni har. Då vi talade med nätägaren om förklarade att det inte är vi på Solnord som installerat dessa kablar godkändes installationen omgående.

Vi önskar dig mängder av sol i soliga Skåne nu och har du minsta fundering finns Adrian med sina duktiga team alltid max ett samtal bort.

2022-05-23 Verifierad kund
    Mycket nöjd med hela processen från start till mål. Säljaren Joacim är trevlig, tekniskt kunnig och kommunikativ.
    Jag köpte en lösning med 47st paneler, Ferroamp EH och C-tek laddbox.
    Skickliga installatörer och elektriker som gjort snyggt montage och löste uppgiften på bästa sätt. Det var vissa problem med att få laddbox att kommunicera med EH (nätverksrelaterat problem) men det löste elektrikern.
    Jag kan verkligen rekommendera Solnord!
    Hej Set,

Stort tack för dina fina ord. Nu håller vi tummarna för mängder av sol hos dig ☀️