SolNord AB

Välkommen till SolNord AB!

Vi hjälper dig att producera solenergi. Något som är både bra för din plånbok och för miljön. Vi vill att det ska vara enkelt för dig som kund att ta steget att göra något för miljön samtidigt som du sparar pengar. Vi gör solkraft mer lättillgängligt för dig.

Produkter: Solceller, växelriktare, energilagring, laddbox med mera.

Är du nyfiken på hur mycket energi och pengar du skulle spara så är du varmt välkommen att göra en lönsamhetskalkyl på vår hemsida. När du gjort kalkylen och bestämt dig för att solenergi så ser vi till att du får en snygg och säker installation.

Läs vad 75 kunder tycker om SolNord AB 2

2021-09-18
    SolNord har varit fantastiska från första kontakten. Fick dem rekommenderade till oss och vi ångrar oss inte en sekund att vi anlitade dem. Säljaren Christian var väldigt trevlig, kunnig och engagerad samt teamet som installerade anläggningen var superbra, noggranna och effektiva!! Blir sååå snyggt! Rekommenderas starkt!!
    2021-09-18
    Trevligt bemötande av försäljaren. Snabbt monterat av trevliga och ytterst skickliga montörer. Köpte solpaneler av företaget.
    Rekommenderas verkligen!
    Förväntade oss inte inte så mycket engagemang, trevligt bemötande och snabbt monterat och klart.
    2021-09-18
    Kändes bra redan från början. Tidig och fortlöpande kontakt. Inget svammel. Egna hantverkare som verkligen gjorde ett bra jobb. Dessutom bra pris.
    2021-09-01
    Bra bemötande .kort väntetid.bra pris.snygt monterat.solselerna flyter in i taket
    2021-08-29
    Bra genomgång av möjlig installation innan beställning av engagerad representant.

Duktiga och trevliga installatörer som utförde installationen.

Leveransen skedde på kortare tid än avtalat.
    2021-08-19
    Mycket smidigt och proffisionellt utfört uppdrag. Mycket nöjd kund
    2021-08-19
    Mycket trevligt och professionellt bemötande! Hela processen med kontakt, montering och genomgång levde verkligen upp till mina förväntningar. Jag är mycket nöjd med mitt val av solcellsleverantör, kunde inte varit bättre!

Hälsningar Josefine
    2021-08-16
    Kan bara känna mej nöjd så här länge, snabb leverans och montage av överenskommet material. Vilket var, 18x390 w solceller, väl och snabbt utfört arbete av trevliga killar. Till ett pris ingen annan kunde matcha....
    Mvh PG Per-Gunnar Larsson Trelleborg
    2021-08-14
    Ett bra bemötande från företaget från start med snabb återkoppling på de frågor som dök upp under processen.
    Inga andra förväntningar än de som uppfylldes.
    Tjänsten innebar installation av 74 solcellspaneler vilka nu är i produktion. De som utförde själva installationen utförde sitt arbete på ett mkt bra sätt med bra dialog med husägare och aktuell verksamhet på fastigheten.
    2021-07-31
    Proffsigt bemötande av Joakim, som förklarade funktion och installation på ett utmärkt sätt. Leverans och montering helt enligt plan. Monteringen utfördes på 1 dag med mycket trevliga och kunniga montörer. Kan gladeligen rekommendera SolNord för grannar och vänner.
    2021-07-23
    Proffsigt bemötande och en gedigen genomgång av offerten innan signering. Kändes tryggt!
    Blev något försenad leverans av material, men duktiga montörer vägde upp förseningen med snabb montering och installation. Kan varmt rekommendera Solnord.
    2021-07-22
    Första mötet mycket bra.God information och engagerade försäljare. Bemötandet har fortsatt varit bra. Vi har alltid fått svar på våra frågor. Vi uppskattar att vi fick deltaga i arbetet.

48 solpaneler från axitec o växelricktare från huawei monterade
    2021-07-20
    Trevligt bemötande och kompetent personal.
    2021-07-13
    SolNord har varit exemplariska i sitt bemötande mot mig som kund, redan från första kontakten fick jag ett väldigt gott intryck och det visade sig även hålla hela vägen till slutgiltig leverans, dock har vi i detta läge inte kopplat in anläggningen än men det beror på att Vattenfall som är nätägare inte har bytt elmätare som krävs för att vi ska kunna sälja överskottsproduktion.
    Jag hade Joacim Ohlén som min kontaktperson och energirådgivare. Kan rekommendera SolNord till 100%.
    Anders
    2021-07-12
    Bra genomgång av villkoren och beskrivning vad som det innebär att sätta upp solpaneler och hur det fungerar.
    Killarna som gjorde själva installationen upplevde jag som kunniga och gjorde ett utmärkt jobb, noggranna. Sedan kanske inte tidsplanen när installationen skulle göras höll enligt kalendern, men det hade ingen större betydelse för min del.
    2021-07-12
    Allt var toppen, jag kan verkligen rekommendera Solnord.
    2021-07-10
    Mycket bra och trevlig personal! Jag hade höga förväntningar. Fort och smidigt.
    2021-06-30
    Förstående och lyhörda för våra önskemål.
    2021-06-30
    Vi är mycket positiva och nöjda med Solnord. Dom har varit mycket hjälpsamma genom hela projektet.
    Jobbet med installationen utfördes väldigt snabbt och effektivt och dom fanns hela tiden tillgängliga för frågor och tips gällande anläggningen,
    el-leverantör etc. Vi kan varmt rekommendera Solnord, hela teamet både installatör teamet och säljaren gjorde mycket bra ifrån sig.
    2021-06-04
    Kompletterade med några till solpaneler. Inga problem. Trevlig säljare och montörer.
  • Valle K
    2021-06-01
    Man blir alltid glad och positiv överraskad när en sådan företag som SolNord AB bevisar att inte alla hantverkare eller säljare tänker bara på pengar. Deras arbetssätt och viljan göra allt perfekt är några beskrivningar som kommer upp när man tänker på dem. Jag köpte deras solanläggning med installation och är jättenöjd!
    Starkt rekommenderar utan att tveka någon sekund!

Hälsningar Valle Kamakin
    Hej Valle!
    Stort tack för din fina recension. Det har varit en fröjd att få hjälpa er att komma igång med er solcellsanläggning och vi är stolta över installationen.
    Vi önskar dig stort lycka till och hoppas på strålande sol och finns alltid här för dig om det skulle vara något.
    2021-05-06
    Solpanerer och billaddare, jättebra bemötande och svar på våra frågor, alla förväntningar infriades, och ett mycket snyggt installationsjobb. Anläggningen monterades på utsatt tid.
    Hej!

Stort tack för din fina recension och för att du gav oss förtroendet att få hjälpa er.
    2021-05-06
    Det var Daniel som vann mitt förtroende och nu hoppas jag att få höra av honom.
    2021-05-06
    Proffsigt från början till slut+
    Hej Tommy,

Stort tack för din fina recension och förtroendet!
  • Ingvar J
    2021-05-06
    Vi köpte solceller till våra hus på norra Öland. På tre tak sattes 38 paneler.
    Hade bra kontakt från början till avslut av installationen. SolNord var mycket aktiva från början med besök. Man hade ett bra erbjudande som inte var billigaste men kändes mycket seriöst och som de levde upp till. Total upplevelsen är mycket bra.
    Stort tack för din fina recension och förtroendet. Nu hoppas vi på ett soligt år på Öland - igen :-) SolNord AB
  • Viktor R
    2021-05-03
    Nyckelfärdigt solcellsinstallation. Mycket bra bemötande. Jag fick en rekommendation från en granne som anlitat Solnord för sin installation. Företaget uppfyllde mina förväntningar och lite till. Bra koll på både avtal, leverans, installation och tidplan. Jag är mycket nöjd.
    Hej Viktor!
    Stort tack för förtroendet och din fina recension. Vi är stolta över installationen och önskar dig lycka till.
    2021-04-28
    Solceller 12,4 KW, 33 stycken på södervänt tak.
    Implementerades snabbt och utan anmärkning
  • Rolf A
    2021-04-28
    Bra bemötande. Troligtvis bra produkter.
    Alltför lång tidsåtgång mellan order till produktion.
    2021-04-28
    Skulle köpa Solpaneler och kontaktade efter rekommendation Joacim på Solnord. Upplever Solnord som otroligt kunniga och att de i första hand sätter kunden i fokus och utgår från mina behov. Jag gillar när man i första hand försöker hitta en lösning i första hand istället för att försöka sälja på så dyrt som möjligt. Själva installationen gick också otroligt smidigt med bra dialog med teamet som var här. Trevliga och ordning & reda. Stort plus på att de lämnade området nästan i bättre skick än vad var fallet när de kom :)
    2021-04-28
    Mycket trevlig och kunnig personal. Förstod mina behov och försökte inte sälja på en massa annat. Smidigt från offert till installation, allt enligt plan och hela tiden lätta att få tag på angående frågor.

Rekommenderas starkt!
    2021-04-23
    I mars 2020 beställde och köpte jag solceller från SolNord.
    Såväl kontakterna med företaget som leverans och montering av solcellssystemet har fungerat utmärkt.
    Alla frågor har besvarats väl, jag har blivit tagen på allvar.
    Idag fungerar systemet utmärkt.
    Kan verkligen rekommendera företaget och dess produkter.
    Bengt F-H
    Västerås
    Väldigt kunniga och serviceminded
  • Drilon I
    2021-04-23
    Kommunikativa, ständigt närvarande och stor omsorg med på att beskriva alla delar av processen. Viktigast av allt, de levererade på allt de lovade. Dessutom till ett konkurrenskraftigt pris. SolNord har nu på min direkta rekommendation levererat ett lika gott resultat till bekanta, vänner och familj.
  • Inger Elisabet D
    2021-04-23
    - Solcellsanläggning för villa, 39 paneler, installerad jab 2019.
    - Anläggningen hade problem under år 1 med underproduktion i förhållande till beräknad nivå. SolNord löste problemet, men efter lång tid, och kompenserade mig till slut ekonomiskt. Jag är nöjd med lösningen och nuvarande prestation, men inte nöjd med den långa handläggningstiden. Samma omdöme gäller två fall av kommunikationsbortfall mellan anläggningen och SolarEdge app. Problemet löstes till slut genom installation av fast anslutning till min router.
    - Jag tycker SolNord har visat god vilja och ett bra kund-bemötande, men upplever att deras personalsituation är ansträngd samt att deras serviceorganisation behöver byggas ut lokalt eller regionalt.
    - Sammanfattande intryck är att SolNord är ett kompetent företag med goda intentioner och positiv inställning men där resursbrister skapar onödiga friktioner med kund, vilket kan ge negativ PR.
    2021-04-22
    Allt fungerade bra tycker jag nog. Saknar dock en uppföljning i form av samtal eller personlig epost från kontaktpersonen.
  • Otto H
    2021-04-22
    Installerade en solcellsanläggning och allt var super. De var snabba, trevliga och genomförde ett proffesionellt arbete. Mycket nöjd kund, nu är det bara vädret som kan ge mig fördelar, de har gjort sitt!
    2021-04-22
    Har köpt komplett solcellsanläggning!
    Allt gick Superbra, enkelt o smidigt!
    Lars W
    2021-04-07
    Trevligt bemötande, levde upp till vad man lovat, bra prisnivå.
    Mycket nöjd, kommer att rekommendera företaget.
    2021-03-29
    Installation av solceller som genomfördes proffsigt och snabbt.
  • Otto H
    2021-03-29
    Köpte en modell större solcellsanläggning. Överlag en smidig och snabb process med mkt bra bemötande!
  • George M
    2021-02-26
    Proffsigt med kvalité till bra pris! Snabb och snygg installation!
    10 poäng!!!
    2021-02-26
    Mycket snabba och duktiga. Arbetet utfört på knappt två dagar och vid ett missförstånd så rätades det väldigt snabbt ut. Kan varmt rekommendera.
    2021-02-20
    Köpte solpaneler samt laddbox och är nöjd. Bra rådgivning och fick det vi ville. Trevlig personal, bra att inte vara låst till specifik leverantör. mvh nöjd kund
    Hej Tommy,

Tack för din fina recension. Stort lycka till med din solcellsanläggning och tveka inte att höra av dig om det är något ni funderar över.
    2021-02-14
    Jag har fått solceller installerade och är mycket nöjd
    Hej Stefan,

Tack för din fina recension. Tack för förtroendet och lycka till med din solcellsanläggning.
    2021-02-12
    Fungerat mycket bra från första kontakt til driftsättning!
    Tack Niklas för din recension. Nu hoppas vi på en strålande vår! SolNord AB
    2021-02-10
    Solcellsinstallation
    Proffsigt och bra bemötande.
    Såvitt jag kan bedöma en mycket bra installation.
    God hjälp med dator och mobil så att jag lätt kan följa produktionen.
    Hälsningar Herbert
    Stort tack Herbert för din fina recension. Tack också för förtroendet. Lycka till med din solcellsanläggning önskar vi på Solnord! SolNord AB
    2021-02-10
    Jag installerade solceller på taken med hjälp av SolNord AB. Jag är mycket nöjd över företagets service, det har varit flexibla och mycket hjälpsamma i denna processen. Jag är tacksam för det trevliga bemötandet, duktiga killar och känner att jag valde rätt företag till att installera mina solceller. Tack!
    Hej Linda,

Tack för din recension och de fina orden. Vi känner oss stolta över installationen och hoppas ni får många soltimmar i framtiden!
    2021-02-05
    Bra bemötande bra service håller tider och noggrant utförande.
    Hej Robert!
    Tack för din fina recension.
    Vi önskar dig lycka till med din anläggning och tackar för förtroendet du givit oss.
    2021-01-24
    Solpaneler.
    Bara positiva erfarenheter.
    Tack Jarl för din fina recension. Vi önskar dig lycka till och tackar dig för förtroendet! SolNord AB
    2021-01-18
    Kanon bra i alla funktioner, praktiskt och troretiskt