Läs vad 26 kunder tycker om SolNord AB 2

• 2021-01-18
    Kanon bra i alla funktioner, praktiskt och troretiskt
  • 2021-01-18
    Solcellsanläggning

Genomgående trevligt och professionellt bemötande, från offert till montörerna på plats.

Med vänlig hälsning
    Anders Käll
    Enrisvägen 3
    Huddinge
  • 2021-01-16
    Allt ifrån installation av solceller till snöröjning av dessa
  • 2021-01-16
    Har köpt solceller till mitt hus och allt fungerade perfekt från första möte till färdigställande av projektet.
    Vi köpte solpaneler
    Efter en kompis rekommendation ringde vi en säljare för offert
    En jättetrevlig kille
    Positivt var att dom hade allt kunnande och kompetens inom företaget
    Allt gick smidigt och bra, så nu är vi med i matchen
  • 2021-01-16
    Installation är fortfarande inte avslutad av installatören.
  • 2021-01-16
    Orsakerna till att jag ger endast tre cirklar ("helt OK") behöver förklaras:
    1. Upphandling och installation av min solcellsanläggning var mycket bra även om installationstidpunkten blev försenad (4 cirklar)
    2. Produktionen under år 1 låg långt under kalkylerad produktion. Orsaken var ett mjukvarufel, vilket så småningom korrigerades. Ekonomisk kompensation betalades så småningom efter många turer (2-3 cirklar)
    3. Produktionsnivå och tillgänglighet under år 2 har varit mycket bra (4-5 cirklar).
    4. Vid två tillfällen under år 2 har kommunikationen med växelriktaren fallerat och stoppat rapporteringen till SolarEdge app. Vid första tillfället löste sig problemet inom en månad. Andra tillfället i nov 2020 har ännu inte lösts trots många försök från min sida. SolNords service- och supportfunktioner är undermålig (1-2 cirklar)
    Mina förväntningar har i stort uppfyllts avseende övergripande produktion och ekonomisk avkastning men inte alls avseende after sales support och service./Ralph Dollander
    Inger Elisabet D
  • 2021-01-15
    A. Köpte ” nyckelfärdig” solcellsanläggning

Mycket bra bemötande från offert till klar anläggning.
    Man höll tidsplanen, kom på utlovade tider, hade mycket duktiga o seriösa montörer som verkligen jobbade.
    Dom var dessutom trevliga o lyhörda under arbetets gång.
    Det blev en snygg installation med väl dolda kablar.
    Vi fick alll hjälp med nätverksuppkoppling o telefonappar.
    Allt blev bättre än förväntat o vi är glada att vi valde SolNord ( det finns ju många aktörer)!,
    Vi fick ett mindre fel alldeles efter uppstart men det åtgärdades mycket snabbt.
    Anläggningen verkar leverera el som lovat.
    SolNord Rekommenderas varmt!

B. Köpte också en ” nyckelfärdig” laddboxinstallation för elbil.

Här blev det en viss försening mot plan.
    Delvis samma trevliga o ambitiösa montörer.
    Det blev en snygg installation.
    Hade vissa problem i början m lastbegränsaren för 3 fas laddning.
  • 2021-01-15
    Installation av solpaneler.
    Bra första bemötande och uppföljning men det var ibland svårt att nå dem vid frågor. Men på det hela taget är vi jättenöjda och det är häftigt med egen produktion av el!
  • 2021-01-14
    Fram till allt inkopplat och klart fungerade allt bra. Jag saknar att någon uppföljning inte skett från SolNords sida.
    Montering av solpaneler.
    Mycket bra bemötande av Joacim o.
    Blev som jag trodde.
    Ja.
    Mycket bra med montering av solpaneler och elen.
  • 2021-01-14
    Installation solcller på tak samt konerterare o anslutning till elnätet.
    Bra bemötande , och professionellt utförande av installationen .
    De arbetade snabbt och effektivt , städade ordentligt efter sig .
  • 2021-01-14
    Seriösa och trygga. De kan sina saker och var snabba med att svara på mina frågor.
    Hej
    Vi köpte solpaneler 24 st med takmontering samt laddstation för bilen.
    Har fått jättebra bemötande genom hela affären.
    Angivna tidsramar höll, vi fick en proffsigt installation, med fina kabeldragningar.
    och är därmed mycket nöjda med köpet.
    MVH
    Knut-Bertil Antonsson
    Nyköping
    Solceller
    Bra bemötande på alla nivåer
    Alla mina förväntningar infriades
    Bra bemötande, bra utfört arbete, allt okey.
    Solceller komplett instrallation
    Leverans i tid
    bra bemötande
  • 2021-01-14
    Vi köpte Solceller till vårt hus. Vi fick professionell hjälp och ett utmärkt utförande. Nu har de varit uppe ett halvår och vi är lika nöjda.
  • 2021-01-14
    Brf köpte 21 st elbilsladdare till varje enskild bostad. Leveransen tog längre tid än utlovat. Fick några i taget monterade istället för alla på en gång. När allt var klart och skulle köras igång visade det sig att vissa viktiga funktioner inte fungerade eftersom vi hade ComHem. De hade innan fått tillgång till hela vårt teknikskåp och borde varit klara över omständigheterna. Fick känslan av att erfarenheten av liknande projekt var bristfälligt även om det inte verkade så när man tittade på referensprojekt. Men jag bor inte i föreningen längre, kanske har det löst sig. Bemötande var trevligt och sakkunnigt dock och med de snabba svaren via mailen höjer det trots allt betyget till helt ok.
  • 2021-01-14
    Köpte solceller med installation, utmärkt genomförande. Inte deras fel att vi fick vänta på leverans av åskskydd från Kina.
  • 2021-01-14
    Bra handledning genom hela processen, inga överraskningar, professionellt och snabbt arbete med att få allt på plats, och trevliga hantverkare!
  • 2021-01-14
    Köpte markbaserat solpanelsystem av SolNord. Är mycket nöjd. Personlig och bra service! Bra produkter!
  • 2021-01-14
    SolNord installerade en solcellsanläggning på vår villa. I början fick vi ett bra intryck av dem och tackade ja till den offert som de lämnat. När de sedan börjar montera anläggningen så visar det sig att de inte måttat vårt tak innan. De "upptäcker" att de inte kan få plats med så många paneler som de offererat (typ 10 färre). Det blev sedan tjafs om hur mycket som priset skulle reduceras i och med den mycket mindre levererade anläggningen jmf med den offererade. Sammanfattningsvis så är vi mycket missnöjda med SolNord.
  • 2021-01-14
    Jag har sedan våren 2019 solceller från Sol nord på mitt hus.
    ”SolNord tar sitt ansvar for hela anläggningen” När jag ringer växeln och frågar efter någon ansvarig person, får jag svaret att ingen är ej anträffbar för tillfället. Lämna namn och telefonnr så ringer vi upp, vilket aldrig hände.
    Efter kontakt med Konsumentverket ringde Roger som visade sig vara en bra representant för företaget. Jag fick den hjälp jag önskade.j
    Med vänlig hälsning Jörgen Andersen.
  • 2021-01-14
    Proffsigt agerande från början till slut.
    Bra lösning med bra produkter.
    Höll tidsplan och installationen var smidig.
    Inte billigaste leverantören men inga stora skillnader och vi fick mera för pengarna.
    Ingvar J
  • 2021-01-14
    Väldigt professionell utförd arbete!
    Drasko K
  • 2021-01-14
    Trevligt bemötande och bra produkter. Producerar 10% mer är plan :)