Chromefälgar i Sverige AB

• KEVIN M

2020-10-20

KEVIN M skrev om Chromefälgar i Sverige AB
    Helt värdelösa.
    Kommer till deras såkallade "lokal" står ett gäng ungdomar och röker inomhus, får åka slalom bland allt skräp som ligger på gården. Får blickar som är extremt icke välkomnande ifrån folket. Dom visste inte vilka fälgar jag skulle ha, om jag hade betalt, om jag skulle ha bultar, om jag skulle ha emblem. Noll koll. Var obalans i däcken, var klister kvar ifrån vikter dom hade tagit av, vilket är konstigt när dom är helt nya.
    En utav grabbarna släppte inte blicken ifrån mig en enda sekund när jag var där, stog och glodde med en extremt aggressiv blick hela tiden, ända tills jag kommit ut ifrån området.
    Chefen "Jimmy" kunde inte heller ordna ångerrätten, utan ville hellre reklamera fälgarna trotts att det inte var fel på dom. Han påstog att det var Leverantören som hade monterat däck och balanserat dom, trotts att däcken var så insmörjda i fett att jag knappt ville ha dom i bilen när jag kom dit. Och att det var deras ansvar om det var obalans i däcken. Han ville inte ta tillbaka dom. Utan valde och Swisha PRIVAT, 1500:-. Det var vad han kunde göra för att ge sin "goda service". 1500:- tillbaka för ett par fälgar för 8000:- som jag själv fick balansera för 800:-.
    Fick inte heller veta vilket bolag dom använde sig av om man tog delbetalning, fick inte veta räntan, enda jag fick höra var att "betalar du inte i tid så är räntan snorhög".
    Har aldrig varit med om ett sämre bemötande och service än det här. Läs mer
  • 2020-06-08

Patrik Joakim V skrev om Chromefälgar i Sverige AB
    Beställde en uppsättning med fälgar för 1 månad sen men inga fälgar har dykt upp ännu och dom svarar inte på mail trots flera försök. Läs mer
  • Oskar Å

2019-08-12

Oskar Å skrev om Chromefälgar i Sverige AB
    Besökte deras verkstad och fick hjälp med att plocka fram ett par olika 22" fälgar som vi ställde upp vid bilen så jag kunde se hur det såg ut.

Ville ha 265/30/22 på dessa fälgar, men fanns dock inga i lager.
    Man var då schysta och provmonterade ett 255/30/22 däck på en fälg så jag fick se om det funkade. Men blev tyvärr för mycket stretch.

Riktigt bra service och priser. Läs mer
  • 2018-12-15

Michael A skrev om Chromefälgar i Sverige AB
    Har köpt flera omgångar fälgar
    och det har fungerat bra!!
    Mycket nöjd
    Micke.A Läs mer
  • Oskar J

2018-11-29

Oskar J skrev om Chromefälgar i Sverige AB
    Har bara gott att säga om chromefälgar! Har gjort många beställningar och alltid bra bemötande med fälgarna och däck samt leveranser. // Oskar Läs mer
  • Claes G

2018-09-10

Claes G skrev om Chromefälgar i Sverige AB
    Köpte fälgar med Nokian W3. Bra balanserat och vinterfälgarna håller än. Lite stressad mottagning men trevlig.
    Hämtade och monterade hjulen själv. Priset var klart bra. Läs mer
  • Haki T

2017-04-20

Haki T skrev om Chromefälgar i Sverige AB
    Hej köpte på chromade däck fälgar komplett däck O fälg cirka efter ett år märkte jag sprickor på däcken hade kört ungefär 12 tusen mil då lämnade NOKIAN däck hos dom för reklamation och jag fick svar på telefon i från chromade däck fälg att 98% blir nej ingen ärsetning för skada med andra ord om det händer dig som kund hos chrom fälgar inga Garantier jag fick vänta 4 månader på svar i från dom och själv klar var jag tvungen O köpa igen däck hos dom när ja lämnade deras pirata NOKIAN däck för reklamation väldigt dåligt dåligt företag var två gånger efter köpet väldigt svårt O kontakta OBS detta kan hända dig också. REKOMMENDERAD KÖP EJ PÅ DETTA STÄLLET Läs mer
  • 2014-09-18

Jan O skrev om Chromefälgar i Sverige AB
    Väldigt tillmötesgående och tillgängliga både på telefon och mail. Snabb leverans av däcken, och kanon pris!
    Rekommenderas Läs mer
  • Janne S

2014-06-03

Janne S skrev om Chromefälgar i Sverige AB
    Frågade om ett paket fälgar, då skulle jag om jag beställde snabbt få med låsbultar och sånt på köpet. Sen kom paketet, inga låsbultar med och inget svar på mail eller sms, jag kom fram en gång på telefon men det gick inte att höra vad han sa och han var stressad. Sen kom fakturan, då hade de lagt till låsbultarna ändå utöver paketet, så jag skulle betala för två uppsättningar bultar plötsligt varav jag inte fått någon. Gick inte att få kontakt med chromefälgar. Dock så löste klarna detta då de frös fakturan till jag iaf inte behövde betala för en extra uppsättning låsbulter. dock saknar jag fortfarande den uppsättning jag skulle få på köpet. Undvik. Fälgarna är snygga och håller än så länge, dock är de ganska tunga. Läs mer
  • Thomas A

2014-03-19

Thomas A skrev om Chromefälgar i Sverige AB
    Kan bara hålla med föregående skrivare.undvik detta företag, bara en massa snack och bortförklaringar.skitfälgar, skitdäck och klarar inte av att montera däck rätt.
    en stor varning. UNDVIK Läs mer
    Haki T gillar detta
  • 2012-08-13

Lars-Åke H skrev om Chromefälgar i Sverige AB
    Tyvärr helt värdelöst företag, ringde samma dag frågade om däck och fälg fanns hemma. JA var svaret väl på plats (35 mil enkel resa) fanns fälg men inga kumho däck utan något totalt värdelöst däck som man aldrig hört talas om (kina däck som är livsfarliga när det är blött). DE totalvägrade erkänna att de sagt JA över telefon utan sålde/rekommenderade andra däck till mig och jag fick betala samma pris ändå. När försökte pruta var svaret vi har inte tvingat dig att köra hit? De sa dessutom helt ärligt att det andra däcken är bra trots att efter lite googlande så är 0 på alla våtegenskaper på däcket. Nej du aldrig mer SE UPP !! Dessutom trillar färg av deras fälgar om man läser på rejta.se VAR SMART UNDVIK ! Läs mer
  • 2010-04-15

Kasper S skrev om Chromefälgar i Sverige AB
    Ostrukturerat och dålig återkoppling till att börja med! Jag fick fellevererade däck och skulle få kompensation för detta? Inget har hänt ...

Kan inte rekommendera detta företag! Läs mer
    Haki T gillar detta