City Optik Stockholm

City Optik Stockholm

www.cityoptik.se
  • BadgeSixYears
1 806

Sedan 1937 ligger vår mycket vackra och unika butik mitt i Stockholms city. Flerfaldigt prisbelönt som Årets optikbutik och även vinnare av Svensk Handels stora pris Årets butik. Här finns de bästa modellerna ur glasögonvärldens topp-kollektioner. Både de stora modehusen som Chanel och Celine finns representerade tillsammans...

1806 omdömen om City Optik Stockholm

Sedan starten hos Reco 2019

Sofie S
Skrev om City Optik Stockholm

Jag fick proffessionellt och fint bemötande och bra hjälp.

Lars B
Skrev om City Optik Stockholm

Vänlgt bemötande och professionell personal

Niclas O
Skrev om City Optik Stockholm

Proffsiga och personliga. Enkelt och hög service.

Medha C
Skrev om City Optik Stockholm

Väldigt bra och välkomnande. Optikern var också väldigt snäll och trevlig.

Marie D
Skrev om City Optik Stockholm

Kunnig och trevlig personal och fräna glasögonbågar!

Yogapsykologi S
Skrev om City Optik Stockholm

Mycket fint och professionellt bemötande. Lugn och fridfull lokal. Kommer tillbaka😃

Nathalie A
Skrev om City Optik Stockholm

När du vill ha riktigt bra service och riktgt snygga bågar som sticker ut. Då går du hit!

Anton L
Skrev om City Optik Stockholm

Professionellt, vänligt och kompetent bemötande i samband med utprovning och köp av glasögon. Rekommenderas varmt.

Ulf M
Skrev om City Optik Stockholm

Bra respons på uppföljning av nyss inköpta glasögon

Karl E

Trevligt och proffsigt bemötande,

Lars V
Skrev om City Optik Stockholm

Köpt en 5-6 par glasögon under säg 12-15 års tid. Alltid så nöjd det går att bli. Professionell personal och utrustning , addera god medicinsk kunskap. Bästa utbudet i Sverige, kunniga på deras (kvalitets)produkter utan att priset rakar iväg. Förbättringspotentialen är nästan obefintlig. De är, och har varit under en lång tid, redan på topp!

Anna H
Skrev om City Optik Stockholm

Bra bemötande av optikern som gjorde synundersökningen, men inga förklaringar av vad som gjordes och inga tydliga svar på mina frågor. Bedömningen stämde inte med den undersökning som gjordes bara ett par månader tidigare så nu avser jag gå till ytterligare en undersökning. Receptet jag fick var mindre utförligt än det jag fick på det andra stället. Sammantaget inte så nöjd och då var undersökningen ändå betydligt dyrare än på det föregående stället.

Svar från City Optik Stockholm

Hej Anna! Tack för att du förmedlar ditt omdöme, vi vill såklart att du ska känna dig nöjd med din undersökning och informationen runt din syn, kontakta oss så vi får en chans att reda ut alla oklarheter. Mvh Maria Löfqvist

Elsa H
Skrev om City Optik Stockholm

Väldigt trevliga, kunniga och hjälpsamma. Stort och varierat utbud av bågar av bra kvalitet.

David L
Skrev om City Optik Stockholm

Vilka proffs! Trevliga och grymt duktiga.

Johanna A
Skrev om City Optik Stockholm

Proffesionellt bemötande och utförd synundersökning. Trevlig personal och fina och trevliga lokaler! Rekommenderar varmt.

Ebba S
Skrev om City Optik Stockholm

Jag sökte till City Optik efter en rekommendation och hade därför höga förväntningar. Alla dess infriades. Jag är mycket nöjd med det professionella bemötandet och en tydlig kommunikation som förklarade mina handlingsalternativ och stöttade mig i beslutsfattandet. Jag kommer självklart tillbaka.

Karin B
Skrev om City Optik Stockholm

Bra undersökning. Snabb leverans av läsglasögon

Ewa K
Skrev om City Optik Stockholm

Trevligt och noggrann undersökning av ögonen..

Heidi S
Skrev om City Optik Stockholm

Bra bemötande och fina lokaler.

Elisabeth L
Skrev om City Optik Stockholm

Dyrt, men bäst på alla sätt! Trendiga bågar, bra service, kunniga optiker, trevligt bemötande

Simon D
Skrev om City Optik Stockholm

Synundersökning och linser som förstagångenanvändare. Pedagogisk och kundfokuserad!

Alfred H
Skrev om City Optik Stockholm

Utmärkt, utmärkt, utmärkt, utmärkt, utmärkt, utmörkt, fint!

Elvira S
Skrev om City Optik Stockholm

Jättebra upplevelse, fin miljö, bra bemötande.

Anna W
Skrev om City Optik Stockholm

Mycket trevligt bemötande. Gulliga tjejer som verkligen engagerade sig i sin veliga kund. Duktiga säljare som till slut fick mig att bestämma mig.

Mikael E
Skrev om City Optik Stockholm

Bra och trevlig affär med bra sortiment och god service!

Merike M
Skrev om City Optik Stockholm

Fantastiskt och proffsigt! Underbar personal. Mycket kunnig ocj erfaren optiker (Maire) med både kunskap och stort hjärta. Ett stort tack för all hjälp. ❤

Anneli R
Skrev om City Optik Stockholm

Bemötande i toppskick. Bästa servicen. Mycket kunnig personal. Kommer inte att gå till nån annan optiker

Gabriel M
Skrev om City Optik Stockholm

Otroligt trevlig service och omsorgsfullt bemötande. Inte billigast, men bäst!

Thorbjörn F

Jag har blivit väldigt bra bemött på City Optik

Sofia K
Skrev om City Optik Stockholm

Jättefint bemötande och kompetent och trovärdig personal. Min första synundersökning resulterade i att det var svårt att få ett entydigt resultat. Därför fick jag låna ett par läsglasögon i två veckor samt en ny synundersökning utan extra kostnad. Allt detta för att resultatet skulle bli så bra som möjligt. 10/10 i service, tack!

Barbro F
Skrev om City Optik Stockholm

Jag var inte i er butik utan till en ortopist, som inte blev klar med undersökningen utan remiterade mig till en ögonläkare

Speedy A
Skrev om City Optik Stockholm

I needed new glasses pronto when I ran over my old ones and needed them for work. I chose CityOptik because they advertised that they could reuse your old frames (not the run-over pair, but the ones previous to that that I quite liked!) and I had my eyes checked and new glasses in hand within 90 mins. They only had the premium glass in stock for day-of delivery, and I would have otherwise liked a less expensive pair, but they did not charge extra for the quick turnaround, were very friendly and helpful, and I have found...

Annethe Å
Skrev om City Optik Stockholm

Proffsig, trevlig personal och de är de bästa smakråden när man ska välja bågar

Helena P
Skrev om City Optik Stockholm

Trevligt och proffsigt bemötande.

Richard A
Skrev om City Optik Stockholm

Alltid bra service på City Optik. Genomförde en synundersökning och köpte linser. Linserna fungerade dåligt på ena ögat, men inga problem att justera det och byta ut den förpackningen.

Linnéa E
Skrev om City Optik Stockholm

Bra bemötande , men oklart vad jag kan förvänta mig av linser. Mer Tydlighet med avseende på förväntningar. Hittills har linser inte gjort någon synförbättring. Inväntar andra linser (omgång 2) Köpt nybörjarkit linser Orolig att det blir samma problem ”nu” som med rådande glasögon, dvs att de inte gör någon skillnad för min syn Dvs att jag ser suddigt på långt och nära håll

Per W
Skrev om City Optik Stockholm

Duktig och trevlig personal samt bra utbud av bågar

Lena A
Skrev om City Optik Stockholm

Mycket professionellt bemötande. Snabb service och kunnig personal Kände stort förtroende för personalen.

My B
Skrev om City Optik Stockholm

Alltid trevligt bemötande av alla som jobbar i affären! Jag har vart hos diverse optikerkedjor senaste 6 åren utan att få linser som fungerar, trots diverse justeringar. Britta på City Optik fixade det på första besöket! Jag e både glad och tacksam!

Jennie J
Skrev om City Optik Stockholm

Alltid bra bemötande och service. Kunnig personal och stort utbud.

Susan S
Skrev om City Optik Stockholm

Det var mycket dyrt och jag fickle ingen hjalp med Mina ogon.jag Har postcovid I ogonen och jag fick inget Annat besked an att jag skall lara lara ogonen att samarbeta..jag ser bra men Kan inte se pa TV Eller Mobil.jag Har ett postcovidvirus som inte Blir battre for att jag small lara Dom sammarbeta

Maria T
Skrev om City Optik Stockholm

Jag blev väl bemött med trevlig och service inriktad personal . Mycket snygga och exklusiva bågar att välja mellan. Kul att utbudet av bågar är så många och roliga !

Ingrid Lena H
Skrev om City Optik Stockholm

Fint bemötande och kunnig optiker. Rekommenderas.

Anneli E
Skrev om City Optik Stockholm

En härlig, välkomnande butik med med kunnig och vänlig personal. Optikern var snabb och smidig men samtidigt noggrann och grundlig. Mycket fina glasögonbågar att välja mellan. Ingen stress eller påtryckning om att köpa abonnemang eller flera par glasögon. Att välja bågar brukar vara jobbigt men med den fina hjälp jag fick och med City Optiks urval av design- och kvalitetsbågar gick det överraskande lätt. Det blev ett par urläckra vardagsbågar och även ett par slipade solglasögon.

Gunilla B
Skrev om City Optik Stockholm

Har återkommit till Cityoptik efter några år hos annan optiker som arbetsgivaren haft avtal med. Självklart val när jag fick välja själv😀

Cajsa L
Skrev om City Optik Stockholm

Kan varmt rekommendera City Optik stockholm. Sällan man får så genuint bra service och trevligt bemötande. Superduktig optiker, och engagerad hjälpsam personal. Kommer definitivt besöka dom igen, när jag behöver köpa nya glasögon i framtiden.

Svar från City Optik Stockholm

Tusen, tusen tack Cajsa. Så glada vi blir av ditt omdöme. Varmt välkommen när det är dags nästa gång.

Charlotte E
Skrev om City Optik Stockholm

All personal var trevlig och tillmötesgående. Optikern var mycket noggrann och mån om ett bra resultat. Som helhet gav City Optik Stockholm ett proffsigt och bra intryck. Jag kommer gärna besöka dem igen när det är dags för nästa synundersökning.

Gabriella W
Skrev om City Optik Stockholm

Trevlig optiker med bra utbud.

Daniel N
Skrev om City Optik Stockholm

Mycket bra butik men fina glasögon och bra service.

Jonas T
Skrev om City Optik Stockholm

Bra och trevligt bemötande. Lite bristfällig information för mig som ny kund. Ingen tydlig information om totala priset förrän beställning och då på min fråga. Försökte ringa och möttes av meddelande om att jag var nr 1 i kön och de skulle svara snart. Det visade sig att de hade stängt (på udda tid) så ”snart” stämde inte.

Svar från City Optik Stockholm

Hej Jonas! Tack för din feedback. Vi ska titta över våra telefon-meddelanden. Vi är ledsna över och såklart tar till oss av din information angående prisbilden. Bästa hälsningar Maria Löfqvist