City Optik Stockholm

Snittbetyg
4.9
Ring 08-122 272 62 Dela

Om företaget

Sedan 1937 ligger vår mycket vackra och unika butik mitt i Stockholms city. Flerfaldigt prisbelönt som Årets optikbutik och även vinnare av Svensk Handels stora pris Årets butik. Här finns de bästa modellerna ur glasögonvärldens topp-kollektioner. Både de stora modehusen som Chanel och Celine finns representerade tillsammans...

1781 omdömen om City Optik Stockholm

Sedan starten hos Reco 2019

Visar 1781 omdömen med 4.9 i snittbetyg
Merike M
Skrev om City Optik Stockholm

Fantastiskt och proffsigt! Underbar personal. Mycket kunnig ocj erfaren optiker (Maire) med både kunskap och stort hjärta. Ett stort tack för all hjälp. ❤

Anneli R
Skrev om City Optik Stockholm

Bemötande i toppskick. Bästa servicen. Mycket kunnig personal. Kommer inte att gå till nån annan optiker

Gabriel M
Skrev om City Optik Stockholm

Otroligt trevlig service och omsorgsfullt bemötande. Inte billigast, men bäst!

Thorbjörn F

Jag har blivit väldigt bra bemött på City Optik

Sofia K
Skrev om City Optik Stockholm

Jättefint bemötande och kompetent och trovärdig personal. Min första synundersökning resulterade i att det var svårt att få ett entydigt resultat. Därför fick jag låna ett par läsglasögon i två veckor samt en ny synundersökning utan extra kostnad. Allt detta för att resultatet skulle bli så bra som möjligt. 10/10 i service, tack!

Barbro F
Skrev om City Optik Stockholm

Jag var inte i er butik utan till en ortopist, som inte blev klar med undersökningen utan remiterade mig till en ögonläkare

Speedy A
Skrev om City Optik Stockholm

I needed new glasses pronto when I ran over my old ones and needed them for work. I chose CityOptik because they advertised that they could reuse your old frames (not the run-over pair, but the ones previous to that that I quite liked!) and I had my eyes checked and new glasses in hand within 90 mins. They only had the premium glass in stock for day-of delivery, and I would have otherwise liked a less expensive pair, but they did not charge extra for the quick turnaround, were very friendly and helpful, and I have found...

Annethe Å
Skrev om City Optik Stockholm

Proffsig, trevlig personal och de är de bästa smakråden när man ska välja bågar

Helena P
Skrev om City Optik Stockholm

Trevligt och proffsigt bemötande.

Richard A
Skrev om City Optik Stockholm

Alltid bra service på City Optik. Genomförde en synundersökning och köpte linser. Linserna fungerade dåligt på ena ögat, men inga problem att justera det och byta ut den förpackningen.

Linnéa E
Skrev om City Optik Stockholm

Bra bemötande , men oklart vad jag kan förvänta mig av linser. Mer Tydlighet med avseende på förväntningar. Hittills har linser inte gjort någon synförbättring. Inväntar andra linser (omgång 2) Köpt nybörjarkit linser Orolig att det blir samma problem ”nu” som med rådande glasögon, dvs att de inte gör någon skillnad för min syn Dvs att jag ser suddigt på långt och nära håll

Per W
Skrev om City Optik Stockholm

Duktig och trevlig personal samt bra utbud av bågar

Lena A
Skrev om City Optik Stockholm

Mycket professionellt bemötande. Snabb service och kunnig personal Kände stort förtroende för personalen.

My B
Skrev om City Optik Stockholm

Alltid trevligt bemötande av alla som jobbar i affären! Jag har vart hos diverse optikerkedjor senaste 6 åren utan att få linser som fungerar, trots diverse justeringar. Britta på City Optik fixade det på första besöket! Jag e både glad och tacksam!

Jennie J
Skrev om City Optik Stockholm

Alltid bra bemötande och service. Kunnig personal och stort utbud.

Susan S
Skrev om City Optik Stockholm

Det var mycket dyrt och jag fickle ingen hjalp med Mina ogon.jag Har postcovid I ogonen och jag fick inget Annat besked an att jag skall lara lara ogonen att samarbeta..jag ser bra men Kan inte se pa TV Eller Mobil.jag Har ett postcovidvirus som inte Blir battre for att jag small lara Dom sammarbeta

Maria T
Skrev om City Optik Stockholm

Jag blev väl bemött med trevlig och service inriktad personal . Mycket snygga och exklusiva bågar att välja mellan. Kul att utbudet av bågar är så många och roliga !

Ingrid Lena H
Skrev om City Optik Stockholm

Fint bemötande och kunnig optiker. Rekommenderas.

Anneli E
Skrev om City Optik Stockholm

En härlig, välkomnande butik med med kunnig och vänlig personal. Optikern var snabb och smidig men samtidigt noggrann och grundlig. Mycket fina glasögonbågar att välja mellan. Ingen stress eller påtryckning om att köpa abonnemang eller flera par glasögon. Att välja bågar brukar vara jobbigt men med den fina hjälp jag fick och med City Optiks urval av design- och kvalitetsbågar gick det överraskande lätt. Det blev ett par urläckra vardagsbågar och även ett par slipade solglasögon.

Gunilla B
Skrev om City Optik Stockholm

Har återkommit till Cityoptik efter några år hos annan optiker som arbetsgivaren haft avtal med. Självklart val när jag fick välja själv😀

Cajsa L
Skrev om City Optik Stockholm

Kan varmt rekommendera City Optik stockholm. Sällan man får så genuint bra service och trevligt bemötande. Superduktig optiker, och engagerad hjälpsam personal. Kommer definitivt besöka dom igen, när jag behöver köpa nya glasögon i framtiden.

Svar från City Optik Stockholm

Tusen, tusen tack Cajsa. Så glada vi blir av ditt omdöme. Varmt välkommen när det är dags nästa gång.

Charlotte E
Skrev om City Optik Stockholm

All personal var trevlig och tillmötesgående. Optikern var mycket noggrann och mån om ett bra resultat. Som helhet gav City Optik Stockholm ett proffsigt och bra intryck. Jag kommer gärna besöka dem igen när det är dags för nästa synundersökning.

Gabriella W
Skrev om City Optik Stockholm

Trevlig optiker med bra utbud.

Daniel N
Skrev om City Optik Stockholm

Mycket bra butik men fina glasögon och bra service.

Jonas T
Skrev om City Optik Stockholm

Bra och trevligt bemötande. Lite bristfällig information för mig som ny kund. Ingen tydlig information om totala priset förrän beställning och då på min fråga. Försökte ringa och möttes av meddelande om att jag var nr 1 i kön och de skulle svara snart. Det visade sig att de hade stängt (på udda tid) så ”snart” stämde inte.

Svar från City Optik Stockholm

Hej Jonas! Tack för din feedback. Vi ska titta över våra telefon-meddelanden. Vi är ledsna över och såklart tar till oss av din information angående prisbilden. Bästa hälsningar Maria Löfqvist

Anna M
Skrev om City Optik Stockholm

Vänligt och professionellt bemötande. Fick goda råd både kring öhonhälsa och val av båge. Undersökningen höll hög kvalité och jag har fått svar på alla mina frågor. Rekommenderar varmt!

Marcus J
Skrev om City Optik Stockholm

De säger att de har beställt mina linser, och sen så har de struntat i att lägga in någon beställning trots att veckor har passerat. Nu ringde jag och hörde om jag kunde få mina linser om jag kom in i till butiken, men fick till svar att inga har ännu beställts. Jag tycker att uppgifterna om hur bra min syn är har varit motstridiga beroende på vem man frågat. Jag fick även tjata till mig ett papper på hur min synundersökning gick. Jag som kund känner jag att saker drivs i långbänk och att information undanhålls mig. Jag vill bara ha ärlig feedback och att saker inte drar ut på tiden.

Svar från City Optik Stockholm

Hej, beklagar att vi varit otydliga med information till dig. Vi ska skärpa oss på den punkten. Tack för trevligt telefonsamtal nyss, nu är vi på banan :)

Mats N
Skrev om City Optik Stockholm

Proffsigt och trevligt rakt igenom.🤓

City Optik S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Gunilla B
Skrev om City Optik Stockholm

Mycket trevligt bemötande och fantastisk service. Så nöjd med mina nya glasögon .

Svar från City Optik Stockholm

Tack för fint omdöme. Så glada vi blir få höra att du trivs i dina nya glasögon.

Jenny D
Skrev om City Optik Stockholm

Lika bra som alltid. Har varit kund ett bra tag och kan inte tänka mig en bättre optiker..Det handlar dels om bemötande och urval av fina bågar och dels om kunnandet. De lyckas hitta så bra lösningar för mitt synfel.

Joanna F
Skrev om City Optik Stockholm

Väldigt fint bemötande och förtroendeingivande grundlig optiker.

Linda E
Skrev om City Optik Stockholm

Mycket kunnig personal som utför noggrann undersökning av ögon och syn

Margoth S
Skrev om City Optik Stockholm

Är bra men behöver justeras, kommer in om någon dag för detta. Tar tid att vänja sig med ett något mindre synfält.

Alexandra W
Skrev om City Optik Stockholm

Så trygg och trevlig upplevelse, finaste lokalen och otrolig service! Hela familjen har samma optiker av en anledning 😊

Marie P
Skrev om City Optik Stockholm

Väldigt proffsigt bemötande, jag kände mig väldigt välkommen! Kompetent och kunnig personal!!

Lena C
Skrev om City Optik Stockholm

Jag blev väldigt trevligt bemött vid alla tillfällen och av all personal. Verkligen nöjd. Jag hade höga förväntningar och blev inte besviken. Jag köpte nya glasögon, gjorde synundersökning. Kommer att gå tillbaka vid nästa glasögoninköp. Samt rek. andra. Min kompis köpte nya glasögon när hon var med för att hämta mina. Fick synundersökning och glasögonen blev klara inom en timma. Så vi gick väldigt nöjda från butiken.

Kemal O
Skrev om City Optik Stockholm

Rakt igenom professionellt och vänligt!

Martin H
Skrev om City Optik Stockholm

Fint bemötande, mycket professionell undersökning av leg optiker, begränsat urval av bågar, bemötande vid återbesök kunde ha varit mer hjälpsamt vad gäller att föreslå alternativa bågar.

Mehiar M
Skrev om City Optik Stockholm

Professionella och duktiga. Med ärliga tips på det som behöver åtgärdas med synen. Topp rekommenderar!

Anna N
Skrev om City Optik Stockholm

Noga utvalt sortiment av bågar och bra hjälp att välja. Noggrann och kunnig synundersökning av erfaren optiker. Och alltid trevligt och glatt bemötande!

Sara A
Skrev om City Optik Stockholm

Snygga och exklusiva bågar samt bra och personlig service.

Susanna L
Skrev om City Optik Stockholm

De överträffar mina förväntningar och provar ut glasögon och linser som verkligen passar

Signe O
Skrev om City Optik Stockholm

Optikern var trevlig och informerade bra

Theresia O
Skrev om City Optik Stockholm

Väldigt god och bra service! Trevligt bemötande!

Nils G
Skrev om City Optik Stockholm

Rakt igenom proffsig och trevlig upplevelse. Ser som en falk igen 👌🏼

Signe L
Skrev om City Optik Stockholm

Jag köpte ett par glasögon med runda bågarna kände mig välkommen i butiken och fick bra service.

Maria B
Skrev om City Optik Stockholm

Personligt, professionellt och trevligt bemötande, från utprovning av bågar till färdiga glasögon (inklusive byte av styrka på ett glas efter några veckor). Jag är mycket nöjd, och kommer absolut att komma tillbaka när jag behöver köpa nya glasögon.

Susanne W

Bra bemötande, grundlig undersökning och hjälp vidare. Högsta betyg 🌟

Annika A
Skrev om City Optik Stockholm

Proffsigt, trevligt och förtroendeingivande bemötande från första besöket till uthämtning av glasögon. Fick bra rådgivning när det gällde bågar och glas. Många snygga bågar i butiken. Dyrt men värt pengarna.

Simon N

Proffsigt!