City Optik Stockholm

City Optik Stockholm

www.cityoptik.se
  • BadgeSixYears
1 739

Sedan 1937 ligger vår mycket vackra och unika butik mitt i Stockholms city. Flerfaldigt prisbelönt som Årets optikbutik och även vinnare av Svensk Handels stora pris Årets butik. Här finns de bästa modellerna ur glasögonvärldens topp-kollektioner. Både de stora modehusen som Chanel och Celine finns representerade tillsammans...

1739 omdömen om City Optik Stockholm

Sedan starten hos Reco 2019

Signe O
Skrev om City Optik Stockholm

Optikern var trevlig och informerade bra

Theresia O
Skrev om City Optik Stockholm

Väldigt god och bra service! Trevligt bemötande!

Nils G
Skrev om City Optik Stockholm

Rakt igenom proffsig och trevlig upplevelse. Ser som en falk igen 👌🏼

Signe L
Skrev om City Optik Stockholm

Jag köpte ett par glasögon med runda bågarna kände mig välkommen i butiken och fick bra service.

Maria B
Skrev om City Optik Stockholm

Personligt, professionellt och trevligt bemötande, från utprovning av bågar till färdiga glasögon (inklusive byte av styrka på ett glas efter några veckor). Jag är mycket nöjd, och kommer absolut att komma tillbaka när jag behöver köpa nya glasögon.

Susanne W

Bra bemötande, grundlig undersökning och hjälp vidare. Högsta betyg 🌟

Annika A
Skrev om City Optik Stockholm

Proffsigt, trevligt och förtroendeingivande bemötande från första besöket till uthämtning av glasögon. Fick bra rådgivning när det gällde bågar och glas. Många snygga bågar i butiken. Dyrt men värt pengarna.

Simon N

Proffsigt!

Björn B
Skrev om City Optik Stockholm

Klart en av de bättre i Stockholm.

Tenzin S
Skrev om City Optik Stockholm

Jätte trevligt personer och upplevelser.

Charlotta F
Skrev om City Optik Stockholm

Trevligt, proffsigt och personligt bemötande! Rekommenderas varmt!

Christos A
Skrev om City Optik Stockholm

Köpte progressiva glasögon bra service och väldigt trevlig personal som förklarade fördelar och nackdelar med mina glasögon

Hjalmar C

Väldigt professionellt. Extremt trevlig personal

Maria N
Skrev om City Optik Stockholm

Mkt god service och proffsigt bemötande.Fina bågar och snabb service👏🏼

Christina H
Skrev om City Optik Stockholm

Proffsigt, vänligt, bra utbud av bågar och en så fint inredd butik. Toppen!

Henrik W
Skrev om City Optik Stockholm

Mycket trevligt, kunnigt och professionellt bemötande på alla sätt och vis.

Harriet K
Skrev om City Optik Stockholm

Vänligt, kunnigt och professionellt bemötande

Susanne O
Skrev om City Optik Stockholm

Trevliga och hjälpsamma. Personlig butik med ett riktigt bra utbud av glasögon och solglasögon

Rigmor J
Skrev om City Optik Stockholm

Bra genomgång av mina ögon undersökning a demodex och torra ögon

Panea G
Skrev om City Optik Stockholm

Helt fantastiskt Glasögonbutik och ett trevligt bemötande

Kristina N
Skrev om City Optik Stockholm

Toppen !! Bättre kan inte vara !!

Anna-Karin S
Skrev om City Optik Stockholm

Snygga glasögon, professionella optiker och alltid god service. Nöjd kund i 20 år.

Ingrid L
Skrev om City Optik Stockholm

Jag blev alldeles utmärkt bemött och fick proffsig hjälp

Julian G
Skrev om City Optik Stockholm

Otroligt professionella och hjälpsamma Super trevlig butik där man verkligen känner sig som hemma.

Björn R
Skrev om City Optik Stockholm

En helt egen upplevelse. Känner mig välkommen och extremt väl omhändertagen från sekunden jag kliver över tröskeln. Personalen är mycket kunnig och hjälpsam. Försöker absolut inte pracka på mig konstiga abonnemang eller liknande. Får till och med rådet att behålla de glasögon jag har. Helt enkelt den bästa optiker jag besökt. Terminalglasögonen jag köpte var perfekta.

Eva B
Skrev om City Optik Stockholm

Bra information och bemötande. Bra med hälsoundersökning av ögonen.

Birgit T
Skrev om City Optik Stockholm

Mycket vänligt bemötande. Ögonundersökningen utfördes lugnt och noggrant. Kan absolut rekommenderas

Jenny A
Skrev om City Optik Stockholm

Supertrevlig och kompetent personal och väldigt fin butik med bästa utbudet av bågar! Så nöjd med mina nya glasögon!

Jeanette N
Skrev om City Optik Stockholm

Jag hade blivit rekommenderad City Optik för deras trevliga bemötande, utbud samt kompetens. Allt infriades inklusive en grundläggande synundersökning i deras nya specialiststudio. Rekommenderas varmt!

Kerstin M
Skrev om City Optik Stockholm

Gjorde ögonundersökning. Kliniskt bemötande, kändes noggrant men något opersonligt.

Dan P
Skrev om City Optik Stockholm

Mycket bra mottagande, proffsigt från start till mål. Då jag behöver progressiva glas så känns det extra viktigt att satsa på kvalité. Jag kanske haft lite otur tidigare men det är första gången jag känner mig 100% nöjd. Så jag kan säga att jag hittat min optiker!

Birgitta Ö
Skrev om City Optik Stockholm

Ett vänligt och trevligt bemötande. En behaglig upplevelse

Ricardo S
Skrev om City Optik Stockholm

Friendly and trustworthy service. Very professional and human. I highly recommend!

Carina G
Skrev om City Optik Stockholm

Jag var där i ärende av Covidögon. Blev fint bemött o fick övningar att göra. O ska dit igen på uppföljning

Rebecca Z
Skrev om City Optik Stockholm

Den bästa optiker jag någonsin har varit hos, och har använt glasögon och linser i snart 30 år. Fantastiskt bemötande, väldigt kunnig personal, och stort sortiment av bågar. Kan inte rekommendera dem nog!

Scott B

I was well taken care of and feel I can rely on City Optic

Rein V
Skrev om City Optik Stockholm

Allt fungerade från det att jag steg in i butike, tills jag lämnade. Trevligt bemötande dessutom!

Chrisse Ekonomi Ab C
Skrev om City Optik Stockholm

Alltid lika trevliga och hjälpsamma 😀

Sam A
Skrev om City Optik Stockholm

Mitt företag har avtal med City Optik. Personalen är vänliga. Jag gjorde undersökningen den 14 Februari. Beställde glas och båge. Men har inte fått de än. :) Väntar fortfarande…

Svar från City Optik Stockholm

Hej Sam! Vad tråkigt att du behövde vänta, hoppas att du fått dem nu annars vill vi väldigt gärna att du hör av dig. Bästa hälsningar Maria Löfqvist

Mikael D
Skrev om City Optik Stockholm

Måste säga att City Optik är en fantastisk butik, mycket tack vare deras personal och deras serviceförmåga. Har tidigare gått till en stor kedja där jag steg för steg märkt att det blir bara sämre och sämre. Sämre bemötande, lägre servicegrad och det som retar mig mest att man är mest intresserade av att sälja in "glasögonabonnemang" som jag är totalt ointresserad av. Försökte till och med att lösa in ett sådant abonnemang för min partners räkning i förtid och fick nej, då surnar i alla fall jag till rejält. Så heder...

Mouna K
Skrev om City Optik Stockholm

Det fantastiskt och skönt moment 🥰

Annci R
Skrev om City Optik Stockholm

Professionella och bra, personlig service men lite dyrare än andra optiker.

Josefine Z

Mycket bra service. Proffsig och vänlig personal. Mycket bra mottagande

Elisabeth L
Skrev om City Optik Stockholm

Man blir väl omhändertagen och känner sig ”väldigt” undersökt. Det känns därför väldigt proffsigt. Fina tips om bågar och ordentlig kontroll när man hämtar glasögonen.

Marianne H
Skrev om City Optik Stockholm

Det var en kul upplevelse, hade inga synproblem tack och lov! Satt och väntade på min pappa i väntrummet och njöt av deras kaffe från kaffe maskinen. Samt åt choklad och pratade med personalen som var väldigt trevliga<3 Dom hade även en cool robot som kollade ens astegmatism. Den var väldigt intressant! Min pappa är väldigt nöjd med sina glasögon och kan äntligen se bra då hans föra glasögon var för starka!

Benjamin A
Skrev om City Optik Stockholm

Fantastisk bra hjälp och service.

Leopold E
Skrev om City Optik Stockholm

Trevligt bemötande av kunnig och hjälpsam personal, rekommenderar!

Isadora S
Skrev om City Optik Stockholm

Köpte ett par glasögon, som blev jättefina! När jag var där fick jag hjälp av en super snäll person som var väldigt hjälpsam. Jag fick komplimanger och snabb hjälp. :)

Ulf S
Skrev om City Optik Stockholm

Väldigt trevlig och bra service.

Eva C
Skrev om City Optik Stockholm

Fantastiskt bemötande och bra service. Snabbt fick man glasögonen också 😀