Alla kategorier Övrigt Stockholms län Stockholm Norrmalm Code Sweden Industry

Olof O:

Läs vad 30 kunder tycker om Code Sweden Industry

• Kicki D
    Kicki D skrev om Code Sweden Industry
    Var inne för ungefär ett år sen och ångrar inte direkt min enkla lilla svarta, men den ser ju inte mycket ut för världen. Det är ett egyptiskt ankh med rätt suddiga kanter. Rent hygieniskt satt jag såklart och läste tattootidningar innan sittningen och reflekterade lite över skillnaderna mellan tidningens tips över en rätt, hygienisk arbetsplats med mycket plast och handskar givetvis. Tatueraren körde på med spritade händer men utan handskar och utan plast på stolen. Ett egyptiskt ankh är ju väldigt enkelt för en tatuerare tänkte jag, men så var ju inte fallet då tatueraren sökte på nätet och skrev ut min tatuering från google. Min systers kvinnosymbol kom också från google. Det är en rund ring med ett plustecken under?! Skulle aldrig rekommendera en studio som inte ens kan rita enkla linjer och cirklar för hand…
  • marcus
    marcus skrev om Code Sweden Industry
  • Adde
    Adde skrev om Code Sweden Industry
  • Johan B
    Johan B skrev om Code Sweden Industry
    Tatuerade mig här för ett tag sedan oc ångrar mig. Killen som tatuerar är rätt då oerfaren vilket man märker på tiden han lägger ner. Det som tar 3 timmar för denne tar kanske halva tiden för ett proffs. Ser dock att han gör mycket små svarta saker som inte är alltför avancerat för denne. Dyrt var det också 1200 kr timmen MINST vilket gör denna studio till en av de dyraste i Stockholm. Lita inte på positiva omdömen ni läser här. Skaffa en egen uppfattning genom att få kolla deras portfolio, inte mycket som kan visad upp eller för den delen ser snyggt ut. Gå inte heller på när studion ber er skriva ett positivt omdöme efter avslutat jobb mot rabatt. Han lägger ändå till den summan, cirka 500 kr, i slutpriset och blir med andra ord inte billigare. SKAFFA ER EN EGEN UPPFATTNING! Lita inte på de positiva omdömen som förmodligen är skrivet av studion själv eller kompisar.
  • Alice
    Alice skrev om Code Sweden Industry
    Väldigt personligt, väldigt trevligt, och ett fantastiskt utfört jobb.
    Jag rekommenderar varmt denna studio..
  • Tomas E
    Tomas E skrev om Code Sweden Industry
    Har tatuerat mig tre gånger här, jimmy är grymt bra och otroligt trevlig! Noggrann hela tiden!
    Allt annat som sägs är bullshit!
    2012-01-22 Code Sweden I svarar Tomas E
    Tack för d inlägget Tomas E! Ha ett bra 2012 så hoppas jag vi ses snart igen
  • Susanne S
    Susanne S skrev om Code Sweden Industry
    Supernöjd är jag! Och det var mycket trevligt och proffsigt
  • Josabeth M
    Josabeth M skrev om Code Sweden Industry
    Har gjort min första tatuering och är super nöjd, bra bemötande, olika förslag på bilder och professionnelt bemötande och arbete är så nöjd att jag redan har bokat mig för att göra två tatueringar till, Tack för allt och är verkligen nöjd med ditt jobb hoppas att du anstränger dig mer till mina kommande tatueringar så som du gjorde med mitt första. Tack
  • Jeanette L
    Jeanette L skrev om Code Sweden Industry
    Läste dåliga kommentarer om studion men chansade ändå eftersom det var så många som skrev bra om Jimmy här. Fick en vidrig och ful tatuering då linjerna är inte raka eller färgerna bra fyllda.. man förstår varför jimmy erbjuder laser i sin studio. ni som skriver bra saker om studion ladda upp bilder på eran tatuering här i galleriet för jag känner mig fett lurad! Tatuera er aldrig på jimmys studio!!
  • Linnea H
    Linnea H skrev om Code Sweden Industry
    Var in hos Jimmy för första gången idag, och har endast positiva tankar/åsikter om denna karl och studio : ) Trevligt bemötande, hjälpsam, noggran, proffessionell :) Och mysig studio dessutom :) Bokar absolut nästa tid hos Jimmy :) Rekommenderas varmt !
  • sera v
    sera v skrev om Code Sweden Industry
    Every tourist knows that Stockholm is one of the most beautiful, well designed, tidy cities in the world, but not everyone knows that it’s also famous for its tattoo artists!
    So if you’re touring Stockholm, you better keep reading:
    To celebrated my husband’s birthday we chose to go out on holiday in the wonderful city of Stockholm, and we wanted a souvenir to remember it by.
    We found Jimmy at his home studio, C.S.I. Tattoo, and he kindly agreed to see us on his day off.
    Not only was he a charming and patient man, he was, above all, a true artist with a unique talent and a skillful hand. He creates his own tatoo designs, which makes every tattoo unique.
    Even though my husband and I had little to no tattoo experience at all, we both chose to have large tattoo, almost too painful to handle.
    It could have ended otherwise. Every other tattoo artist would have got rid of us by then, but Jimmy understood that if he didn’t finish the job on that day, his work would never be complete. As the hours went by, Jimmy, with patience and care, finished both our tattoos, and got not only under our skin, but into our hearts.
    So if you find yourself near Jimmy’s studio in central Stockholm, go and see for your self. And if you choose to be a human canvas for a truly magical artist, Jimmy is your man.
    Now we have a wonderful souvenir from a wonderful man.
    Thanks Jimmy!
    Tomas E gillar detta
  • Göran E
    Göran E skrev om Code Sweden Industry
    Det här var första gången för mig överhuvud taget som jag var i en studio för tattuering, för min del så tycker jag att det var bra.
    2011-07-10 Code Sweden I svarar Göran E
    Code Sweden tackar och önskar dig välkommen åter. Trevlig sommar!
  • Mikael N
    Mikael N skrev om Code Sweden Industry
    Kan inte säga annat än gott om Jimmy och hans studio! Var där idag och gjorde min Mario på armen, lite nervös ska det erkännas att jag var efter allt jag läst på internet...som jag nu vet är bara skit. Det första man möts av är en mycket trevlig kille som direkt kommer fram och hälsar. Studion är liten men mycket trevlig, Jimmy är seriös, trevlig, noggrann och professionell. Kommer garanterat återkomma så fort min nya har läkt!
    2011-07-10 Code Sweden I svarar Mikael N
    Tack för de orden, tar ödmjukt emot dem, och hoppas få se dig i studion igen. Finns alltid 2 sidor av varje historia, precis som det alltid finns en tomte som tappat kartan och vägen hem till Ludvika.

Kul att du skriver här på reco, men det är trist att du ska behöva stå ut med denna tomte, för det kommer ta ca 9.5 minut innan du har några fler meningslösa inlägg i mailboxen. ;) Ignorera honom bara..

Tack så mycket, och trevlig sommar!
  • Hans L
    Hans L skrev om Code Sweden Industry
    Bra service, bemötande och utförd tjänst.
    2011-06-29 Code Sweden I svarar Hans L
    Tack för det, och Code Sweden hälsar dig välkommen åter.

När det kommer till tomten som gjort inlägg, ignorera honom om du inte vill få din mailbox fylld. Är du intresserad vem det är så kan du läsa hans bloggar som bygger på mitt namn.

• Adrian M
    Adrian M skrev om Code Sweden Industry
    Har varit där för ett par månader sen. Allt gick bra och är väldigt nöjd med min tatuering...så nöjd att jag bokat ny tid till hösten.. Rekommanderar Jimmy på CSI tattoo till alla mina vänner. Keep on doing a good job Jimmy..
    2011-06-29 Code Sweden I svarar Adrian M
    Tack så mycket för det, och vi ses ju till hösten...
    Ha en trevlig sommar och njut...

Tomten med inläggen kan du bara ignorera...

Väl mött!
    Nina G, Code Sweden I, Tittie S gillar detta
  • Adrian
    Adrian skrev om Code Sweden Industry
    Skitbra ställe...
  • Ewelyn S
    Ewelyn S skrev om Code Sweden Industry
    En riktigt schysst kille som är super duktig. Jag är helnöjd med min tatuering och kommer definitivt att gå tillbaka till honom.
    2011-06-29 Code Sweden I svarar Ewelyn S
    Tack så mkt för det, och jag välkomnar dig tillbaka. Fortsätt och njut i sommarvärmen, så ses vi snart igen..
    Tittie S gillar detta
  • Tittie S
    Tittie S skrev om Code Sweden Industry
    Jag har åkt runt till många "stora" studios i Stockholm för att hitta någon som kunde göra en Cover-up på min gamla fula tatuering. Ingen Kunde & såg bara problem. Hittar då C.S.i tattoo & ägaren Jimmy. Han sa självklart, det där går att göra en snygg cover-up på. Efter några timmar, så hade han förvandlat min fula tatuering, till en så vacker, detaljrik tatuering att det kom Glädje-tårar. Nu flera veckor senare är jag lika nöjd och kan varmt rekommendera C.S.i tattoo för alla som letar efter en seriös & konstnärlig tatuerare.
    2011-06-27 Code Sweden I svarar Tittie S
    Tack så mycket för ditt fina inlägg, som jag självklart tar till mig med en enorm glädje och värme.

I min mailbox så ser jag att din reko varit populär, fast många av inläggen redan tycks vara borttagna, vilket jag tycker är synd. Gillar mest inlägget där han/hon kräver att ett inlägg på facebook ska bort.

Så till er alla som är här inne och skriver och inte vill ha eran mailbox fylld, kan bara läsa inlägget längst ner, så kan ni säkert räkna ut vad det handlar om, för att sedan endast ignorera han/hon.

Tack Tittie för din reko och trevlig sommar!
    Nina G gillar detta
  • Per A
    Per A skrev om Code Sweden Industry
    Riktigt usel studio. Har varit där på besök ett antal gånger då jag håller på att jobba med en artikel om fula tatueringar och dåliga tatueringstudios. Denna studio har förstört sitt anseende inom branschen. Studion har fått ett riktigt dåligt rykte då han startade en konflikt med en tidigare kund. Har uppträtt riktigt oprofessionellt i denna mycket udda situation, som jag nu blivit väldigt insatt i. Mer om detta kommer att läggas ut senare i framtiden.

Kostnaden för tatueringar ligger på 1200 kr / timmen och det är nästan en av de dyraste studios i Stockholm! Kvalitén/resultatet på tatueringarna lever verkligen inte upp till dessa summor. En troligare prisbild skulle vara cirka 300 kr / timmen, då tatueringarna är undermåliga och ser ut att vara gjord av en 3åring. Små svarta saker klarar Jimmy av galant även om linjerna är lite snea här och var. Studera bilderna i bildgalleriet och fokusera på hur tatueringarna ser ut att vara utförda. till och med jag som är lekman på området kan se direkta fel!

En annan intressant sak jag la märke till var att en tjej befinner sig i studion och erbjuder borttagning/blekning av tatueringar. Hon kör laser på folk utan att använda skyddsglasögon. Jag reagera på detta och andra bör också ha gjort det.

Helhetsintrycket var att studion och de som jobbar där är amatörer. Jag skulle hålla mig långt borta från denna studio om jag var du.

*** OBS! OM DU HAR KÖPT EN SÅN DÄR GROUPON-KUPONG - MAILA GROUPON SÅ KAN DU FÅ TILLBAKA PENGARNA - DE ÄR VÄL MEDVETNA OM DENNA STUDIO OCH DE PROBLEM DEN HAR ORSAKAT ***
    2011-06-27 Code Sweden I svarar Per A
    En lekman som jobbar på en artikel inom tatuering..ja,ja..men vill du ha en kommentar till din "artikel" så vet du vart vi finns. Jag måste även be om ursäkt att jag missat dig varje gång du varit inne, då du säger att du varit där ett antal gånger..och det känns lite skrämmande i ett studiorum på 25 kvm.. men hur som helst, lycka till med artikeln, och vill du ha lite hjälp så kan du höra av dig..

• Zeryj R
    Zeryj R skrev om Code Sweden Industry
    taskig attityd och beter som ni är 14 år gammal. ångrar tatuering. rekommenderas ej!!!
  • Mia F
    Mia F skrev om Code Sweden Industry
    Bra bemötande, personligt. Trevlig lokal och personal.
    2011-05-24 Code Sweden I svarar Mia F
    Tack så mkt för det...tar emot det ödmjukt, och välkomnar dig tillbaka.
  • Johan A
    Johan A skrev om Code Sweden Industry
    Tyvärr räcker det med ett dåligt jobb för att förlora kunder!

Sedan att Jimmy ville ha 1200 kr i timmen för att göra en tatuering är hutlöst! Han är långt ifrån så duktig för att ta ut en sån timpenning.

Tycker inte att det är en enda av tatueringarna i bildgalleriet som är snyggt gjord. Tatueringarna dom skyltar med på sin officiella hemsida ser också amatörmässiga och dåligt gjorda ut, och dom har dom ju valt ut själva. Tycker man att dom där tatueringarna är snyggt gjorda så kan man inte ha sett många snygga tatueringar.. Jag drog vinstlotten att hitta hit på reco.se innan jag tatuerade mig.

Men jag drog nitlotten att boka av min tid försent och förlorade min deposition på 500 kr! Även fast jag sa att jag valde att inte tatuera mig där på grund av hans brist på erfarenhet eller kunskaper. Inga stor summor att gnälla över. Men jag känner mig ändå lurad.
    2011-05-24 Code Sweden I svarar Johan A
    Ska inte gå in så mycket på ditt inlägg, mer än att du antingen lägger ditt inlägg under fel rubrik, eller att det åter är ett av dessa påhittade inlägg, då min studio inte tar någon deposition!
  • Pia W
    Pia W skrev om Code Sweden Industry
    Har bara positivt att säga om Jimmy och C.S.i tattoo. Jag har blivit över förväntan bemött av honom och jag är riktigt nöjd med den gaddning han har gjort på mig.
    2011-05-23 Code Sweden I svarar Pia W
    Tack så hemskt mkt, jag är tacksam och välkomnar dig tillbaka.
  • Per A
    Per A skrev om Code Sweden Industry
    Otrevligt bemötande!! Jag hade en sån där Groupon-kupong och ville höra efter lite... Fick dåliga vibbar utav detta och ville därför se lite tidigare alster. De som finns på hans hemsida var inte så värst snygga.. Såg bilderna och bokade av min tid direkt. Var in till en annan studio som sa att det var klokt att hålla sig borta!
    2011-05-16 Code Sweden I svarar Per A
    Tråkigt att höra om bemötandet. Jag kan tyvärr inte sätta mig in i situationen då jag inte känner igen ditt namn som ett namn som avbokat. Kontakta gärna mig, uppgifter finns här ovan, så kan du berätta lite mer om varför du kände dig otrevligt bemött.
    Mvh// Code Sweden
  • Nina G
    Nina G skrev om Code Sweden Industry
  • peter w
    peter w skrev om Code Sweden Industry
    Jimpa e en kanon kille!!! han fattaqr vad man menar fast man en del gånger svamlar lite när man ska förklara vad man vill ha.
    Å så e han glad åxå....å de e inte alla som e de!!!!
    9/5 Nu e den klar och man kan säga att jag är kanonnöjd!!Tack jimpa!!
    2011-05-16 Code Sweden I svarar peter w
    Kanonkul att du är nöjd...nu har vi bara andra sidan kvar.. :)
    Mvh//Code Sweden
  • Martina F
    Martina F skrev om Code Sweden Industry
    Efter att ha haft en bild i mitt huvud på hur jag ville att min tatuering skulle bli i flera år lyckades Jimmy på C.S.I både skissa upp den så den blev precis som jag ville och sen göra ett utmärkt jobb med att föreviga den på mitt ben. Jag rekommenderar honom verkligen, och kommer snart själv gå tillbaka för att låta honom jobba vidare på min förra tatuering.
    2011-05-16 Code Sweden I svarar Martina F
    Jag lyfter min hatt för det inlägget..värmer...så hoppas jag vi ses snart igen
  • Therese S
    Therese S skrev om Code Sweden Industry
    Rekommenderas varmt. Har besökt studion tillsammans med en kompis och vi är båda supernöjda! Mycket trevligt bemötande, service-minded och det bästa av allt- en superfin tatuering som blev precis som jag hade hoppats. Går utan att tveka hit igen om jag bestämmer mig för ytterligare tatueringar.
    2011-05-16 Code Sweden I svarar Therese S
    Mycket kul att höra att både du och vän är nöjd både med bemötandet och resultatet på skinnet. Tack så mycket!
  • Jenny S
    Jenny S skrev om Code Sweden Industry
    Det här är en studio som jag verkligen rekommenderar!! Jag har gjort flera tatueringar här, både större och mindre och jag är grymt nöjd med det som gjorts. Trevligt bemötande, mysig och fräsch studio och Jimmy är verkligen proffessionell i sitt arbete. Har syskon som också gjort tatueringar här som också är mycket nöjda med det arbete som Jimmy gjort! Tack för ett grymt bra jobb Jimmy Fors!!
    2011-05-16 Code Sweden I svarar Jenny S
    Tack så mycket för det, och du vet att du är hjärtligt välkommen tillbaka...
  • Alexander J
    Alexander J skrev om Code Sweden Industry
    Först vill jag att alla som googlar eller söker information om denna studio ska läsa detta! Jag är en av dem som fick en tatuering utförd av denna studio. Tatueringen var till och med så FUL att den blev känd på gaddad.se. Bilder på FULA tatueringen finns här till höger. Tror det räcker som bevis för att man ska tänka till en eller två gånger innan man väljer att tatuera sig här.

I februari valde jag att tatuera mig på denna studio. Efter läkningen lagt sig så uttryckte jag mitt missnöje samt att jag nämnde att jag kommer svartlista studion. Studion ville göra rätt för sig och gav mig även rätten att skriva om dem på nätet (men det får man göra ändå, går aldrig förtala ett företag oavsett Code Sweden Industry säger). Jag skickade över bilder (se bilderna till höger) samt begärde pengarna tillbaka. Studion lovade att föra över dessa pengar till mitt konto efter några veckor. Strax före utlovat datum fick jag ett kort mejl som lyder "Jag rekommenderar dig starkt till att ta bort mitt butiksnamn från dina blogg-adresser.". Fick även ett eller två liknande SMS där Code Sweden Industry även hotade med polisanmälan/stämning. Strax före utlovat datum för utbetalning så hör Code Sweden Industry av sig och tänker inte sätta in pengar på mitt konto, dessutom säger Code Sweden Industry att det är lättare och ge mig detta kontant. Detta på grund av att det är "jobbigt med redovisningen". Kan det ha att göra med att jag aldrig fick ett kvitto efter att jag betalat 3000 kr? Skälet att jag inte fick något kvitto låter jag vara osagt, men de flesta kan nog räkna ut det själva...

Nu kommer den sjuka twisten. Nu har Code Sweden Industry yrkat på ett skadestånd på 70 000 kr! Den 18 april fick jag ett brev på posten. Code Sweden Industrys ombud Juristjouren vill att jag ska ta bort allt från nätet samt sätta in 70 000 kr till deras konto den 22 april. Jag får alltså 4 dagar allt som allt. Jag har inte gjort något olagligt så jag skiter i detta och bestrider hela grejen. Nu kommer detta säkert dra igång en rättsprocess. Men efter att ha fått mycket medhåll från bland annat andra tatueringsstudios och jurister känner jag mig väldigt säker. Det är snarare min uppgift att gå ut med dessa detaljer för att påvisa vad jag har fått utstå efter att jag valt att tatuera mig på Code Sweden Industry. Jag har mått så jävla dåligt från stunden att Code Sweden Industry vände mig ryggen. Jag fick skicka ett flera mejl innan Code Sweden Industry valde att svara mig. Jag har från första stund bett om hjälp att ordna till denna. Detta mejlsvar fick jag "Vet ej vad som hänt, har aldrig varit med om något liknande. Men det är beklagande, och jag kan förstå din frustration och attityd. Jag ska inte ens gå in på att fixa till den..". Code Sweden Industry har även sagt saker som att studion är beredd att hjälpa mig med laser, men det stod studion inte för heller. Jag känner mig så otroligt sviken...

Gör inte som jag! Tänk till en eller två gånger innan du väljer första du hittar. Annars kan det sluta med att man får en tatuering som bilderna till höger. Snygga tulpaner va? ;) Tankarna på bilden för mig åt detta håll http://bit.ly/kKMBss Eller hur? Vad tycker ni ? KOMMENTERA GÄRNA DETTA INLÄGG, jag är beredd att stå rakryggat för mina inlägg och att varna andra för denna studio.
    Jimmy J gillar detta

Kammakargatan 48, 111 60 Stockholm