Strengbergs Däck

Morabergsvägen 9, 152 42 Södertälje — Visa karta

Vi strävar mot att vara den bästa däckfirman i Södertälje och din lokala däckexpert. Vi servar bilar, motorcyklar och lastbilar av olika storlek, men ta med skottkärran och cykeln in också. Inga däck är för små eller för stora för oss.

Vår kundmottagning erbjuder inte bara kaffe utan du kan dessutom koppla upp dig på vårt Wi-Fi alldeles gratis och shoppa däck och fälgar.

Står du med akut punktering? Våra jourbilar finns till hjälp dygnet runt och vi kommer till dig - oavsett om du står fast på en liten grusväg eller mitt ute på E4:an.

Kom in på en kopp kaffe medan vi fixar däcken!

Läs vad 189 kunder tycker om Strengbergs Däck

• 2019-11-01

PETTER S skrev om Strengbergs Däck
    Södertäljes sämsta däckverkstad. Arbetet är godkänt, i klass med vem som helst annars och priserna är kanske nån femtiolapp billigare men servicen är enormt bristande. Personalen är okunnig i telefon, man får vänta medan den som svarade "ska fråga nån" sedan får man lyssna på verkstadsslammer och avlägsna röster.

Efter en väntetid får man veta att ja, man kan få det ordnat under eftermiddagen. När man lämnar in nåt så visar det sig att det finstilta var att de kunde TA EMOT under eftermiddagen men inte göra klart - trots att det är ett tjugominutersarbete.

Varför valde jag detta skämtställe tre gånger? För att jag inte mindes förra gången och de ligger inom lagom avstånd från där jag bor. Men nu, aldrig igen. Jag avråder starkt från att söka dig hit såvida du inte njuter av besvikelse.

Varje gång har det varit samma sak, man får veta en sak men sen visar det sig när man kånkat in sina däck att det var en brasklapp och att de inte sa hela sanningen. Då är man redan sur och trött och orkar inte tjafsa. Läs mer
  • 2019-08-12

Jan H skrev om Strengbergs Däck
    Jag har mina däck på "däckhotell " hos Strengbergs, det fungerar bra.
    Dock kan det vara lite knepigt att komma i kontakt med företaget via mejl, man får vänta ganska länge på svar.
    Får en känsla av att "inkorgen" inte alla gånger kollas och kundmejl faller i glömska.
    Brukar därför ringa upp efter ett par dagar och kolla upp vad som hänt, och ev. göra en bokning telefonledes. Läs mer
  • 2019-08-07

Ewert S skrev om Strengbergs Däck
    Enkla att ha att göra med. Professionella och försöker alltid hitta en bra och snabb lösning på ditt ärende.
    Jag upplever dem också som personliga på ett trevligt och korrekt sätt. Läs mer
  • 2019-08-07

Joakim P skrev om Strengbergs Däck
    Mycket proffsigt bemötande. Snabb service. Flexibla vid hämtning/lämning av däck vid bilbyte. Toppen! Läs mer
  • 2019-08-06

Staffan O skrev om Strengbergs Däck
    Mycket bra. Däckbyte och däckhotell samt köp av nya däck. Läs mer
  • 2019-08-03

Hanna P skrev om Strengbergs Däck
    Kör skiftning och förvaring av däck. Det går fort, det förs ordentligt och jag slipper göra det själv. 👍🏼
    Blir alltid bemött väldigt väl och känner mig omhändertagen och går alltid därifrån med ett leende! 🥳 Läs mer
  • 2019-08-02

Simon T skrev om Strengbergs Däck
    Köpte vinterdäck, bra service, däckhotell och trevlig personal Läs mer
  • 2019-07-27

Yvonne A skrev om Strengbergs Däck
    Trevligt bemötande och kunnig personal. Har sedan många år mina däck förvarade hos er. Läs mer
  • 2019-07-24

Lars-erik N skrev om Strengbergs Däck
    Har däckhotell vilket funkar bra.
    Bemötandet är helt ok.
    Service helt ok. Läs mer
  • 2019-07-19

Kjell P skrev om Strengbergs Däck
    Bra service trevlig personal och mycket kunnig Läs mer
  • 2019-07-18

Leif G skrev om Strengbergs Däck
    Bra och snabb service, dock är kostnaden för däckhotell mycket dyrare än andra liknande företag. Läs mer

Marie R skrev om Strengbergs Däck
    Har köpt både nya vinterdäck och sommardäck. Alltid fått bra service och svar på frågor. Mycket trevliga är de också. Bor en bit bort och har närmare belägna företag som utför samma tjänster, men väljer helst några jag litar fullt ut på då jag hört dåliga saker om de som ligger nära där jag bor. Läs mer

Ing-britt M skrev om Strengbergs Däck
    Skifte av däck, reparation ock kontroll av lufttryck. Personalen alltid hjälpsam och trevllg. Har hjälpt mig med kort varsel flera gånger. Full poäng! Läs mer

Monika Å skrev om Strengbergs Däck
    Alltid haft stora förväntningar som alltid blivit infriade. Härlig stämning så fort man kliver in. Proffsig info och proffsigt jobb. Läs mer

Einar T skrev om Strengbergs Däck
    Däckskifte och däckhotell
    Mycket bra bemötande
    Jag har använt dem tidigare och visste vad jag hade att vänta Läs mer

Ba F skrev om Strengbergs Däck
    Snabb bra tjänst, enkelt med tidsbokning och däckhotell....... Läs mer
  • 2019-07-13

Lennart A skrev om Strengbergs Däck
    Utmärkt trevlig personal vid kundmottagningen som tar sig an kunderna på bästa sätt.
    Snabb service och bra utförda arbetsuppgifter.
    Möjligen skulle också verkstadspersonalen kunna vara mer serviceminded... Läs mer
    2019-07-17 Simon S svarar Lennart A
    Tack för feedback, vi jobbar ständigt med att utbilda personalen. det du säger är viktigt för oss så det är prioritet.
    Tack för att du kommer till oss
    //Simon Stengård
  • 2019-07-12

Åke K skrev om Strengbergs Däck
    Byta däck
    Dom är alltid serviceinriktade Läs mer
  • Millis S

2019-07-10

Millis S skrev om Strengbergs Däck
    Däckskifte och däckförvaring.
    Otroligt bra bemötande. Läs mer
  • 2019-07-10

Björn N skrev om Strengbergs Däck
    Utmärkt arbete och fint bemötande Läs mer
  • 2019-07-10

Johan W skrev om Strengbergs Däck
    Trygg, snabb och trevlig service - Välj Strengbergs Däck! Läs mer

Kerstin A skrev om Strengbergs Däck
    Köp av sommardäck. Förvaring av däck och däckbyten. Mångårig kund, alltså mycket nöjd med service. Önskar få ombokningsbart förslag på tid för däckbyte höst och vår via sms/brev pss som bilprovningen gör. Läs mer
    2019-07-17 Simon S svarar Kerstin A
    Hej
    vi kommer byta vårat bokningssystem så det kommer bli mycket enklare för dig som kund att boka tider, vi kommer föreslå tider till dig och om den inte passar ska du enkelt kunna ändra tid så du får den tiden du vill ha. Det är lite strul med det nya systemet (barnsjukdomar) men vi hoppar på så snart dom är fixade :-)
    Tack för att du kommer till oss
    //Simon Stengård

Maria N skrev om Strengbergs Däck
    Däckbyte och förvaring. Tidigare har däckbytet gått snabbt mindre än 15 min men sista gången tog det närmare 1 h. Och jag fick aldrig veta varför. Läs mer

Mats J skrev om Strengbergs Däck
    Byte till sommardäck. Trevligt bemötande och flexibelt agerande. Läs mer
  • 2019-07-04

Tommie N skrev om Strengbergs Däck
    Däckförvaring och däckskiftning.

Har fått vänta vid varje gång jag bokat tid för däckskifte.
    Har jag bokat tid kl 14. Så får jag nästan alltid vänta 10-15 min innan min bil på börjas och själva däckskiftet tar ibland 30 min.
    Vilket är jättekonstigt att ett vanligt skifte ska ta totalt 45 min att göra.

Förväntningarna var höga med tanke på att dom är dyrast i stan.
    Tråkigt att dom inte kunde leverera..

Är kvar som kund hos dom vid 1 skifte till, får jag vänta så tar jag med mina däck och hittar något nytt. Läs mer

Sven-olof R skrev om Strengbergs Däck
    Har personbil och firmabilars däck på strengbergs däck och alltid blivit trevligt bemött och fått all hjälp jag behövt .
    Trevlig personal och jag lämnar gärna dessa referenser och rekomenderar andra att göra som jag,lämna däcken tryggt till strengbergs däck.
    Sven
    Reises smide plåt Ab Läs mer

Alf W skrev om Strengbergs Däck
    Köpt fälgar och förvarar hjulen hos Dem varefter jag skiftar hjul hos dem vår och höst. Mycket smidigt och snabbt. Trevligt mottagande.
    Bra 😊 Läs mer

Jörgen P skrev om Strengbergs Däck
    Snabb och bra vid byte och Däck hotell.
    Mycket dåligt uppdaterad hemsida rörande öppettider för drop in Läs mer

Hans H skrev om Strengbergs Däck
    Köpte däck. Bra bemötande, korta väntetider, ordnar det mesta på ett bra sätt. Läs mer

Andreas P skrev om Strengbergs Däck
    Allltid bra service, alltid ett väl utfört arbete!
    Finns ingen anledning att välja en annan däckverkstad! Läs mer

Peter R skrev om Strengbergs Däck
    Köpte låsbultar, bra service. Bytt däck på beställd tid, endast lite väntan, så jag är nöjd 😊 Läs mer
  • 2019-06-28

Kamilla G skrev om Strengbergs Däck
    Däck hotell, andra gången jag skiftade däck, smidig bokning via nätet och mkt bra personal Läs mer

Monka L skrev om Strengbergs Däck
    Bytte vinterdäck till sommardäck. Har däcken där för vinterförvaring. Det är det bästa jag har gjort men tanke på att jag har en SUV och däcken är väldigt tunga och stora. Har alltid blivit bemött på ett mycket trevligt sätt. förväntningarna var att dom även skulle tala om vilket skick mina däck var i. Behövde inte ens fråga dom sa dina däck är jättebra. Tack för mycket bra service har rekommenderat er till mina vänner. Läs mer

Maria O skrev om Strengbergs Däck
    Alltid mycket bra service och trevligt bemötande!
    Önskar dock att man kan få en påminnelse om när det är dags att byta däck! Läs mer

Lars Olof S skrev om Strengbergs Däck
    Totalt bra (vinter/sommarförvaring av däckk) Läs mer

Kenneth I skrev om Strengbergs Däck
    Jag har däcksförvaring och skifte hos dem. Bra service och mottagande. Dock försvann en och annan navkapsel efter förvaring av däck. Strengberg var sjyssta och ersatte med 4 nya.
    Sedan är de dyra på däck - köpte egna men monteringen var för dyr också. Läs mer
  • 2019-06-21

Katrin W skrev om Strengbergs Däck
    Jag har mina däck förvarade hos Strengbergs Däck och får hjälp med att skifta dem. Jag har alltid blivit bemött på ett trevligt och professionellt sätt. Tidsbokning är smidigt. Läs mer
  • 2019-06-21

Henrik S skrev om Strengbergs Däck
    Bra service och trevlig personal Läs mer
  • Kirsi L

Kirsi L skrev om Strengbergs Däck
    Trevligt och professionellt bemötande! Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Per R

Per R skrev om Strengbergs Däck
    Har haft mina sommar- och vinterdäck på däckhotell hos Strengbergs sedan åtminstone 5-6 år. Perfekt att kunna boka över nätet, På plats är det alltid förstklassig service, aldrig några förseningar utan ofta får man hjälp innan bokad tid. Man känner sig alltid välkommen och omhändertagen av hela företaget så det kan inte annat än bli högsta betyg.

Ska jag anmärka på någonting så lagade dom en punktering på hustruns motorcykeln. Allt gick jättebra men man drog fast hjulbultarna alldeles för hårt så vid en service nåt år senare var det nära att jag drabbades av en väldigt dyr reparation. Man höll helt enkelt inte på att få av hjulet. Jag gissar att dom inte riktigt visste vilket moment burkarna skulle dras med. Nu fick jag betala nån timmes arbetstid extra och ett verktyg som gick sönder men det kan jag leva med.

Men som sagt, förutom det lilla missöde så kommer jag alltid att anlita Strengbergs och jag rekommenderar dom till alla mina vänner också. Läs mer

Ann-Sofi T skrev om Strengbergs Däck
    Proffsiga, kan sin sak- hjälpsamma och serviceinriktade Läs mer

Sari M skrev om Strengbergs Däck
    Jag har däckhotell.
    Alla är alltid så hjälpsamma och trevliga.
    Har även köpt däck där det har också varit bra service och kort leveranstid.
    Det är en familjär stämning där. Läs mer
  • Kjell K

Kjell K skrev om Strengbergs Däck
    Hjulskiftning och förvaring, alla hjul rena och allt skött proffsigt. Läs mer

Lena L skrev om Strengbergs Däck
    Blev fullständigt lurad att köpa nya däck. Hos Toyota visade det sig att skillnaden mellan nya och gamla däck var knappt mätbar Läs mer

Johanna W skrev om Strengbergs Däck
    Jag skiftar och förvarar mina däck hos dom. Supersnabb service. Fick punka en gång, åkte in med däcket som lagades på nolltid 😀 Läs mer
  • 2019-06-18

Hasse A skrev om Strengbergs Däck
    Väl bemött och trevlig personal. Läs mer
  • 2019-06-17

Anita D skrev om Strengbergs Däck
    Alltid trevlig personal och lätt att få tid vid däckbyte. <3 Läs mer
  • 2019-06-15

Kristine H skrev om Strengbergs Däck
    Bytt däck, trevlig personal. Läs mer
  • 2019-06-14

Ulf Ö skrev om Strengbergs Däck