Alla kategorier Renovera badrum Stockholms län Täby Dåderman Bygg och Badrum
Rekommenderat företag 2016 - Dåderman Bygg och Badrum
Rekommenderat företag 2015 - Dåderman Bygg och Badrum

Dåderman Bygg och Badrum

Blecktornsgränd 13, 118 24 Stockholm — Visa karta

Vi är specialister på köks- och badrumsrenovering!

Årligen renoverar vi ca 500 objekt och vi har olika hantverkare, som elektriker, plattsättare och vvs-montörer representerade inom bolaget. Därigenom slipper vi komplicerad kommunikation med underentreprenörer och vi kan ordna allt kring din renovering, även att hämta tunga kakelplattor eller annat material.

Vi strävar alltid efter bästa kvalitet i vårt arbete och vi är noga med att skriva tydliga offerter för att du inte ska få några överraskningar under arbetets gång. Att kommunicera med dig som kund är otroligt viktigt för oss och vi frågar hellre en gång extra än missar ett önskemål om färg- eller materialval.

Kontakta oss med dina badrums- eller köksdrömmar så kan vi hjälpa dig att förverkliga dem!

Läs vad 69 kunder tycker om Dåderman Bygg och Badrum

• Anders E
    Anders E skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Jag fasade inför badrumsrenoveringen då jag har gjort några tidigare samt stambyten. Nu i en villa i ett badrum nära sovrummen. Vi gjorde en lång upphandling där Dådermans var bland de dyrare, men klart tydligast och proffsigaste offerten där eventuella tillägg och avdrag gjorde våra val enklare. När vi bokade vecka 5 månader i förväg började de jobbet som avtalat och väl hemma efter tre dagars totalrivet badrum så märktes det knappt något i huset. Välstädat, allting i ordning, proffsig kommunikation etc gjorde att arbetet som tog ca 7 veckor, löpte väldigt smidigt. Oerhört noggrant och skickligt även där Dådermans stötte på patrull några gånger med nya lösningar. Fakturan med alla tillägg stämde på pricken. Vi är väldigt nöjda med resultatet och har redan rekommenderat dem till vänner och bekanta.
    2016-12-07 John L svarar Anders E
    Till Stockholms bästa kunder!

Våtrum, badrum, kök och så.
    Det är vad vi är bäst på.
    Men utan er hade inget gått.
    Då hade året varit kort.
    Kreativa, målmedvetna och sprudlande.
    Ja, våra kunders idéer är nästan svindlande.
    Så tack till er,
    För att ni lär oss mer.

Era kommentarer på Eniro och Reco
    Får oss att känna oss lycko.
    För vi har kunder som inte glömmer bort,
    Att leenden finns där Dåderman har gått.

Med varma bad och en ny spis hoppas vi att ni har kul.
    Nu vill vi önska er en riktigt god jul!
  • Stuart I
    Stuart I skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Vi rekommenderar verkligen Dåderman. Från start till slutförandet av renoveringen av badrum och separat toalett i vår lägenhet är vi nöjda med. Vi fick hjälp med justeringar och när jag bad om råd fick jag alltid ett bra svar.
    Allt gick enligt schema. De första 10 dagarna var vi inte ens hemma. Allt material var på plats i tid och hämtades av Dåderman. Projektet sköttes av en hantverkare som var hos hela tiden. Han var punktlig, skicklig, noggrann, kunnig och dessutom vänlig. Det var inga fördröjningar när vvs och elinstallationer gjordes.Städning av hiss, trappa , bortforsling av byggmaterial etc gjordes regelbundet.
    Det blev jättefint.
    Cecilia och Stuart
  • Anita W
    Anita W skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    För ett år sedan fick vi vårt badrum renoverat under 4 veckor. Allt från första besök av säljare till färdigt resultat var av högsta klass. "Vår" duktige hantverkare var på plats varje dag från 7.00 till 17.00 och hade ansvar för leveranser, rör-mokare och elektriker, vilka kom på utsatt tid och allt flöt på som planerat. Vi är imponerade av den noggrannhet och kunskap som visades. Varje dag städade man av och tack vare ordentlig inplastning av dörrar in till sovrum bredvid med en fiffig dragkedjeöppning kunde man utnyttja sovrummen som vanligt.
    Vi hade fått rekommendation av en vän att anlita Dåderman och nu ska en granne till oss få sitt badrum gjort efter vår rekommendation, vilket gläder oss mycket!
    Varmt tack till er alla som deltog med planering, arbete och slutinspektion!
  • Kristoffer
    Kristoffer skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Vi anlitade Dådermans för rivning samt helrenovering av komplett badrum. De hade en projektledare som skötte allt bra samt en hantverkare som endast jobbade med det här uppdraget och var här heltid och arbetade mycket noggrant. De städade fint dagligen och hade ordning på allt. Fast pris samt tidplan som hölls. Garanti och intyg på utfört arbete lämnades. Jag upplevde detta som mycket professionellt.
  • Helene S
    Helene S skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Dåderman renoverade mitt badrum hösten 2012 och mitt kök/matsal vintern 2014. Jag är supernöjd både med resultatet på byggnationen samt med hur Dådermans hanterat hela processen. Dådermans kom med förslag på lösningar under vägens gång och var tydliga med när tillägg gjordes, för att få kostnaderna utanför offerten godkända. TIdsplaner hölls och hantverkarna städade efter sig dagligen och var alltid supertrevliga. Är fortfarande nöjd med resultatet flera år efter det slutförts. Har rekommenderat Dådermans till flera vänner!
  • Gunnar S
    Gunnar S skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Rekommenderas med högsta betyg!!!

Vi är mycket nöjda med det utförda arbetet. Vi renoverade ett duschrum och en hall.
    Dåderman var punktliga från första besök. Arbetet påbörjades och blev klart enligt tidplan, bedömdes till 21 - 27 dagar, de var klara efter 24! Inga överraskningar med priset. Allt arbete väldigt noggrant utfört, de höll även snyggt på arbetsplatsen. Det uppskattade vi eftersom man bor mitt i det. Det här är hantverkare som tänker efter före, mycket stort kundfokus. Vi fick besök några dagar innan arbetet skulle börja för att gå igenom beställningen, proffsigt.
    Ingen tvekan att jag skulle anlita Dåderman igen. Tack för ett fantastiskt bra utfört arbete!!
    Gunnar S
  • Helena
    Helena skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Vi anlitade Dåderman för renovering av vårt badrum i april 2016 och är fantastiskt nöjda med hur de utförde arbetet. Allt hanterades mycket professionellt, från planering till avslutat arbete. Vi hade läst de många recensionerna och hade höga förväntningar, vilka överträffades med råge. Hantverkarna på Dåderman är mycket noggranna, kunniga, de städade efter sig varje dag, tidsplanen hölls och t o m soporna var bortforslade samma dag arbetet var klart. Inte ett spår syntes av att vi haft hantverkare i huset i tre veckor, förutom det nya fina badrummet. Vi fick också hjälp efteråt att montera några saker som vi inte tänkt på. Vi kan varmt rekommendera detta mycket professionella företag och skulle utan tvekan anlita dem igen om vi skulle behöva!
  • Per M
    Per M skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Dådermans har renoverat ett av våra badrum. Man var mycket konstruktiv när det gällde att ta fram förslag, gav en realistisk offert som man följde och genomförde arbetet till punkt och pricka utifrån vad de lovad. Rent och snyggt, välgjort och klart på utsatt tid. Jag kan verkligen rekommendera Dådermans.
  • Iris
    Iris skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Totalrenovering av badrum och separat toalett feb/mars 2016. Ett stort och nervöst beslut för mig. Från det första mötet till sista kontrollen har allt arbete varit överförväntan. Flera personer har redan utförligt berättat hur seriöst Dåderman Bygg tar på sin uppgift och jag skriver under 100% alla lovord. Jag kommer att anlita företaget igen i framtiden. Ett stort tack från mig!
  • Charlotte B
    Charlotte B skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Dåderman gjorde våra badrum för några år sedan och vi var supernöjda så när det var dags för köket var valet klart och vi blev inte besvikna. Allt perfekt och inga överraskningar. Vi fick bra tips och kontakten genom alla led perfekt
  • Jytte M
    Jytte M skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Top class!!!

Superfint jobb från planering till utförande.
    Absolut "Value for money"
    Stort tack till Sebastian och byggare!
    Så nöjd, rekommerderar Dåderman

Jytte Meilvang
  • Leena P
    Leena P skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Dåderman Bygg och Badrum AB renoverade mitt badrum vid årsskiftet 2015/ 2016 och jag är mycket nöjd med resultatet och arbetsgången.

Jag la ner tid på att välja det företag som skulle utföra renoveringen. Jag ville ha ett företag som hade varit verksam ett bra tag och hade en stabil trend i ekonomin eftersom jag såg det som en indikation på att kunderna hade varit nöjda och att företaget skulle vara kvar ifall ngn del av garantin skulle behöva utnyttjas senare. Det finns en del gratis ekonomi-information på nätet som jag kollade.
    Företaget skulle ha de vanliga certifikaten och det hade Dådermans.
    Läste också omdömen på några sajter.
    Jag är en medelålders tant och vill bli bemött med respekt. Vid den punkten föll ett annat företag i semifinalen där säljaren försökte med otrevliga metoder pressa fram tilläggsbeställningar som jag inte var intresserad av.

De Dådermananstälda som jobbade hos mig var polacker. Han som rev ner den gamla inredningen kunde bara några meningar svenska/engelska men kakelsättaren, vvs killen och elektrikern pratade flytande svenska. De svarade gärna på mina frågor, föreslog lösningar, städade efter sig.

Arbetet gick framåt enligt tidsplanen tills vi kom fram till att (vattenburen)handukstork skulle kopplas in. Byggteamet var här men inte fastighesskötaren och pga väderomslaget till mycket kallt kunde ett nytt försök göras först 14dgr senare. Dådermans skötte kontakten med fastighetsskötaren och sedan installationen trots att denna oplanerad försening måste ha påverkat logistiken på deras då aktuella jobb.

Huset är från 40-talet med en annan byggstandard som bjöd på överraskningar men det diskuterades och situationerna löstes i samförstånd med Dådermans.

Nej, Dåderman Bygg är inte den billigaste firman men jobbet löpte smidigt och jag är nöjd med resultatet, vilket motiverade prisskillnaden för mig.

Under projektets gång fick jag förtroende för Dådermans och gjorde därför två tilläggsbeställningar. Allt har blivit korrekt fakturerat med det offererade beloppet.
  • Emma S
    Emma S skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Äntligen!!! Ett byggföretag som håller vad de lovar från början till slut!
    Lätta att ha och göra med, duktiga hantverkare, noggranna och seriösa. Och håller tidsplanen.
    Är inte det billigaste alternativet från början, men i slutänden värt varenda krona.
    De renoverade både vårt kök och badrum med fantastiskt resultat. Har anlitat ett flertal byggfirmor och det har alltid slutat med en dyrare offert än beräknat och längre tidsåtgång... Men inte i det här fallet!
    Kan å det varmaste rekomendera Dåderman Bygg och Badrum!!!
  • Klaus A
    Klaus A skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Dådermans helrenoverade vårt duschrum med toa (2x2 m2) hösten 2015. Det startade med ett mycket förtroendeingivande platsbesök hos oss som snabbt följdes av en utförlig och tydlig offert. Det gjorde att vi aldrig brydde oss om att begära in några andra offerter. De garanterade att vi skulle bli nöjda, vilket vi också blev! Vi gillade upplägget att vi själva fick shoppa runt vad gäller all inredning, kakel och klinker. Stämde av med Dådermans, som tyckte våra material- och möbelval var helt OK. De föreslog dock att vi istället för små plattor i själva duschhörnan, skulle använda enhetlig storlek på klinkerplattorna i hela rummet (vilket blev mycket bättre). Vi utnyttjade aldrig Dådermans rabatter eftersom vi hittade billigare alternativ på andra ställen. Dådermans monterade allt på plats; duschhörna, dusch, tvättställ, spegelskåp, högskåp, handdukstork, toastol etc. Själva byggstarten blev några dagar försenad men genom lördagsjobb hann de ikapp och blev klara på utlovad tid. Hantverkaren gjorde ett fantastiskt jobb och var dessutom väldigt trevlig. Föredömlig avskärmning med plastdraperi gjorde att vi aldrig hade några problem med byggstök. Perfekt städning efteråt! Vi valde termostatstyrt elgolv. Golvet blev dock inte så varmt som vi hade tänkt oss så vi frågade Dåderman nu i april, varpå de genast skickade en elektriker. Han bytte helt sonika ut termostatet och nu verkar uppvärmningen funka mycket bättre. Sammanfattningsvis: Dådermans gjorde ett kanonbra jobb och vi blev mycket nöjda. Med hänsyn till den höga kvaliteten var priset rimligt. Vi kan varmt rekommendera Dådermans.
    /Klaus Aurich, Täby
  • My Ö
    My Ö skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Vi är så glad att vi kom i kontakt med den här firman! De har varit så bra..
    Vi var nämligen tvungna att riva ut ett nyrenoverat badrum pga att det var felgjort. Hela badrummet var katastrof. Det var helt enkelt inte ett enda rätt.
    Vår första kontakt med dåderman var med en säljare som heter Mats. Jättetrevlig!
    Sen när vi väl satte igång tog Sebastian över tillsammans med Adam. Grymma!! :)
    De har varit så otroligt lyhörda och hjälpsamma. Allt är jättebra/snyggt gjort. Har några bilder på instagram "myy87".

Med det här vill jag bara säga att ni kan känna er trygga om ni anlitar dom.
    Helt klart bäst!!

// My och Sergio
  • Kurt G
    Kurt G skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Vi tog in offerter från fem företag.
    Dåderman var inte billigast, men verkade mest seriös och kunnigast, kunde svara på alla våra frågor.
    Resultatet blev över förväntan, bättre än bra.
    Vill ge en eloge till Sebastian som var både kunnig och trevlig. vill ge en extra stor eloge till Cristopher som gjorde, jobbet, kom i tid städade noga varje kväll innan han gick hem, kom med egna förslag om att det är bättre att göra så här.
    Jag har jobbat med att bygga egna hem i 35 år och anlitat kakelsättare, men under dessa år har jag aldrig sett ett bättre jobb än det Cristopher utförde, varenda kakelplatta sitter exakt där skall vara, samma med golvklinkersen.
    Dåderman var som sagt inte billigast, men jag tror det billigast i slutända.
    Av erfarenhet vet jag att många
    entreprenörer, efter avslutat arbete skickar en faktur på "extra arbete".
    Så gjorde inte Dåderman, vi fick inte någon faktura på extraarbeten.
    Jag kan varmt rekommendera Dåderman
  • Joakim G
    Joakim G skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Dåderman är de bästa hantverkare vi haft. Vi renoverade båda våra badrum och allting hanterades i princip perfekt från början till slut. Otroligt duktiga och noggranna där inga detaljer lämnas åt slumpen. De är relativt dyra men det är det absolut värt. Inga extra kostnader har uppstått och tidsplanen har hållits till punkt och pricka.
  • Maria R
    Maria R skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Nu har Dåderman renoverat vårt andra badrum. Vi är lika nöjda denna gång, precis som förra. När de kommer hem är det alltid ordning och reda. Inget damm över hela hemmet. De är kunniga hantverkare och lätta att ha kontakt med. Slutresultatet är toppen. Man blir glad av att gå in i badrummet!
  • Brigitte H
    Brigitte H skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Vi byggde om en stor del av vår bottenplan. Nytt kök, tvättstuga/badrum och även hallen och garage. Alla system i huset för vatten, el,värme och ventilation flyttades. Det är andra gången vi anlitade Dåderman och vi tycker att arbetet är kvalitativt mycket bra. Hela organisationen går på rälsen. Dessutom är det lätt att kommunicera och allt är möjligt. Maciej som jobbade hos oss gjorde sitt yttersta för att slutresultatet skulle bli som vi ville ha det. Vi är mycket nöjda!
  • Annelie R
    Annelie R skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Dåderman har renoverat vårt badrum i vinter och vi är mycket mycket nöjda . Mycket trevliga och duktiga hantverkare. Så vi rekommenderar Dåderman och kan tänka oss att anlita dom igen.
  • BrittMarie H
    BrittMarie H skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Dåderman renoverade ett badrum hos oss hösten 2013 och vi var mycket nöjda, både med deras arbete och bemötande. För några veckor sedan började termostaten till golvvärmen i badrummet att krångla och vi kontaktade företaget. Återigen fick vi ett fantastiskt bemötande och de kom förbi nästan omedelbart och åtgärdade felet. Fantastiskt med hantverkare som tar ansvar även efter att arbetet är avslutat!
  • Kjell
    Kjell skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Det var med höga förväntningar som vi anlitade Dåderman för nytt poolrum, dusch och bastu. Förväntningar som infriades med råge! Förutom förstklassigt hantverk uppskattade vi de kreativa lösningar som Pavel m fl föreslog under arbetets gång. Jobbet färdigställt enligt överenskommelse och kostnad enligt offert. Snyggt och prydligt på arbetsplatsen varje dag. Proffsigt!
  • Linda
    Linda skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Vi är mycket nöjda med det arbete Dåderman gjorde hos oss då vi skulle renovera vår tvättstuga. Arbetet var helt problemfritt, klart på avsedd tid, och prislappen blev som väntat. Kan verkligen rekommendera Dåderman och framförallt Jarek och Lucas som var dom som utförde jobbet hos oss.
  • Anna E
    Anna E skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Vi fick kontakt med Dåderman via rekommendation och efter kontakt med annan hantverkare som runnit ut i sanden. Vi upplevde ett proffsigt och effektivt bemötande både i planering och utförande, och blev mycket nöjda med vårt badrum! Det kändes tryggt att anlita en så välrenommerad firma som inte väljer några genvägar eller kompromissar med kvalitet - väl värt ett lite högre pris. Uppskattar också att kontakt med grannar, städning och bortforsling av avfall fungerade alleles föredömligt.
  • Hans  v
    Hans v skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Oerhört proffesionella från offertförfrågan till färdigt badrum. Snabba, duktiga och noggranna. Allt gott.
  • Anna E
    Anna E skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Läste om Dåderman på nätet och såg att de fått bra rekommendationer. Innan vi valde dem fick jag också prata med ett flertal referenser där alla vara överens, de var mycket nöjda med Dåderman. De är inte lägst i pris men klart bäst. Dock är det så att när man väljer de som kostar lite mer så får man kvalitet och service. Det är som att köpa en SAS biljett jämfört med Ryanair.
    Var själv jätteorolig innan badrumsrenovering då jag är både pedant och kontrollfreak. Och det är trots allt en av de största renoveringar man kan göra i ett hus. Så efteråt känner jag mig supernöjd med mitt val och allt flöt på bra.
    Vi renoverade både badrum och tvättstuga, rev ned en vägg emellan för att ta en del av tvättstugan till badrum för att få plats med dusch. Vi passade även på att byta avloppsrör och stam. Min sambo som själv är snickare o har eget var mycket imponerad av deras arbete.
    Kändes aldrig otryggt att ha dem hemma och jobba. Skötte sig exemplariskt och de små problem som uppstod löste de galant. Jag hade kontakt med arbetsledare under arbete och man fick alltid snabba svar och hjälp.
    Sällan man träffar på så proffsiga hantverkare och företag inom byggbranschen. Vi kan varmt rekommendera Dåderman till andra och vi kommer att anlita dem till vårt badrum på övervåningen när vi gör om det. Fick även bra service och rabatter från Kakelspecialisten som de har avtal med.
  • Bengt
    Bengt skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Vi anlitade Dåderman för en badrumsrenovering i maj 2015. Valet grundades på ett professionellt intryck redan vid första kontakten. Offerten kom i tid och var detaljerad och bra beskriven. Dialogen med både arbetsledare och hantverkarna har varit jättebra från början till slut. Renoveringen genomfördes i tid och utan några tilläggskostnader. De var på plats varje dag helt utan avbrott och kom med goda förslag på saker vi inte tänkt på. Överlag jättenöjda med badrummet och det sätt arbetet genomförts.
    Rekommenderas starkt!!
    Vi hade några mindre justeringar på slutet (fog behövde fyllas på, en mindre repa på spegel, fogsand i toalettstolen m.m.), som åtgärdades snabbt (i stort sett dagen efter). Jämfört med tidigare hantverkare vi haft, var det verkligen småsaker.
  • Joakim F
    Joakim F skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Vi anlitade Dåderman för helrenovering av Badrum september 2015 och är mycket nöjda med alla delar av processen, hela projektet hanterades på ett mycket professionellt sätt. Arbetet utfört helt enligt överenskommelse, klart till och med några dagar innan utlovat, till offererat pris och med jättefin finish i alla detaljer. Hantverkare och projektledare har varit väldigt tillmötesgående och lätta att kommunicera med. Vi har ingenting att invända mot utan rekommenderar företaget varmt! Joakim och Maria Flink, Oxelvägen 24, Huddinge
  • Jan W
    Jan W skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Vi har renoverat två badrum med ett års mellanrum. Lika perfekt varje gång. Vi har ännu inte hittat något att anmärka på, inte den minsta detalj. Jack stod för själva huvudjobbet. Allt klart på utsatt tid; på dagen. Inga väntetider på olika hantverkare, allt gick slag i slag. Vill ni ha ett bra jobb gjort utan någon detalj att reta sig på efteråt, är valet av utförare självklart; Dåderman
    Jan Widen
  • Johan S
    Johan S skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Vi skulle renovera ett badrum
    Vi tog in 4 offerter en av dem var dåderman
    För samma jobb tog dåderman mer än dubbelt så mycket
    Frågade varför
    Fick svar "VI JOBBAR MED KUNDNÖJDHET, DE ANDRA ÄR INTE LIKA BRA PÅ ATT RÄKNA PÅ JOBB"
    De fick självklart inte jobbet.......
    2015-09-17 John L svarar Johan S
    Hej Johan,

Du har naturligtvis all rätt till dina åsikter. I vårt samtal nämnde jag att vi har 100% kundnöjdhet, vilket i vårt fall är drygt 400 väl utförda projekt om året. Det är vi stolta över, men självklart är det viktigt att våra kunder får god valuta för sina pengar.
    Då vi är helt specialiserade inom kök och bad vet vi hur mycket extra tid som går åt när man som i ditt fall har många tillval, vilket naturligtvis påverkar ditt offererade pris. Så när du meddelar att prisskillnaden i ditt fall är så stor ser jag ingen annan förklaring än att våra branschkollegor gjort en snävare bedömning i hur mycket merarbete som dessa tillval medför.
    Jag hoppas att du blir nöjd med ditt val av entreprenör.

John Lundgren, ansvarig säljare
  • Mikael H
    Mikael H skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Vi har byggt om en gammal 20 tals lägenhet på Kungsholmen. Dåderman Bygg o Badrum har hjälpt oss att bygga ett helt nytt duschrum med tvättmaskin där det gamla köket var samt dragit ny vvs samt el till nytt kök mm. Arbetet har utförts av otroligt duktiga hantverkare där slutresultatet blev suveränt.
    Dåderman tog ett helhetsanvsvar för bygg, Kakel o klinker, el och VVS. Kommunikationen har under hela byggtiden fungerat mycket bra från offert till byggnation och arbetsledning, speciellt viktigt för oss som ej bor i Stockholm och kan följa byggnationen regelbundet.

Vi är mer än nöjda med Dåderman Bygg och Badrum.

Mikael o Ann från Kalmar
  • Sara
    Sara skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Jag anlitade Dåderman första gången i maj 2014. De gjorde ett mycket bra arbete med mitt badrum. Den här gången var det köket som behövde renoveras. Tvekade inte en sekund att kontakta Dåderman. Liksom förra gången utförde de ett mycket bra arbete. Jag rekommenderar företaget till alla mina vänner och bekanta.
    En mycket nöjd kund. Sara i Skarpnäck"
  • Birgitta K
    Birgitta K skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Vi har nyligen anlitat Dåderman för att lägga nya klinkergolv i kök och hall. Det blev mycket bra. Tidigare har de mycket fint renoverat badrum och tvättstuga i vårt hus. Vi är mycket nöjda! De jobbar koncentrerat tills allt är klart och resultatet blir jättebra. Rekommenderas varmt!
  • Patrik M
    Patrik M skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Tog in 5-6 anbud för att renovera badrum i bostadsrätt. Lägsta anbud låg ca 25 000 under Dåderman men kunde inte uppvisa några referenser eller bekräfta vem som egentligen skulle göra jobbet. Högsta anbudet orkade inte skicka offerten i tid och svarade inte på samtal eller sms. Gick tvärbort. Vi är mycket nöjda med kvalitén på Dådermans jobb och uppföljningen från projektledaren. Fick en snygg handsågad bänkskiva över tvättmaskinen på begäran, med mera. Bekvämt också att hantverkarna själva hämtade allt material hos leverantören. Vi åkte på semester och när vi kom tillbaka var jobbet gjort, snyggt. Möjligen kunde vi sparat tusenlappar genom att anlita någon annan, men det kändes väldigt osäkert. I slutändan var det värt att satsa på en hantverkare som är med hela vägen och är lyhörd. Och gör det jobb man betalat rejäla slantar för.
  • Yvonne B
    Yvonne B skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Vi är mer än helnöjda med samarbetet med Dåderman! Det är inte ofta som hantverkare ber om att få komma tidigare än avtalat, men det gjorde Dåderman. Dessutom blev jobbet avklarat snabbare än beräknat. Från första möte till slutförandet kände vi oss helt trygga. När vi kom hem igen efter semestern hade vi världens finaste toalett och vi behövde inte efterstäda!!! Arbetet var väldigt professionellt utfört med hög finish.
  • Margareta A
    Margareta A skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Mycket professionellt utfört arbete i alla led och detaljer.Jag uppskattar särskilt det sätt som man tog hand om avfall och informerade grannar, det är viktigt när man bor i flerfamiljshus. Och badrummet blev väldigt fint.
    Margareta Andersson
  • Roland A
    Roland A skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Vi visste att Dåderman var bra, men att de var såå bra överträffade våra förväntningar.
    Ett ganska komplext projekt som inkluderade rivning, flyttning av väggar samt höjning av innertak och allt detta i ett hus med anor från sent 1800 tal ställde stora krav på Dådermans manskap.
    Snabb respons med genomgång på plats resulterade i en komplett offert. Planmässigt genomförande och täta byggmöten gjorde att allt fångades upp i tid och inget hamnade "mellan stolarna".
    Förutom ett gediget hantverkarmässigt kunnande har Dåderman en känsla för detaljer och en otroligt hög kvalitet i genomförandet, oavsett det gäller el, vvs, byggrelaterade konstruktioner eller installationer. Plattsättningen av klass. Mycket imponerande!!
    Det som är pricken över i:et är den ordning och reda som råder på arbetsplatsen och de grundliga städningarna och sopsorteringen av rivningsmateriel som jag inte sett någon entreprenör komma i närheten av. Mycket professionellt!
    Vi tackar för vårt nya badrum och toalett och lämnar våra allra bästa rekommendationer!!
    Roland Aurich
  • Pia Å
    Pia Å skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Vilken proffsig firma! Från första projektmötet till det färdiga badrummet, som blev snyggare än jag förväntat. Jag kan varmt rekommendera denna firma.
  • Julia
    Julia skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Vi valde Dådermans till vår badrums- och basturenovering vintern 2014 efter flera rekommendationer och är dundernöjda. Jättebra kommunikation, bra tips och råd, de var flexibla både när huset krånglade och när vi ville lägga till något, de höll tiden så bra det bara gick och var mycket tydliga både från början och under tiden med hur tidsplan och färdigställande såg ut, de städade noga efter sig, och allting är jättesnyggt och bra gjort. Vi har fortfarande inte hittat ett enda fel eller problem och om vi skulle göra det räknar jag med att det antingen är vårt eget fel eller att Dåderman fixar det.

Min bror som valde en annan firma var nöjd i början med att spara pengar på sin badrumsrenovering, men i slutändan var han mycket frustrerad över att färdigställande och dokumentation och kommunikation drog ut på tiden.
  • Johan
    Johan skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Baserat på rekommendationer från vänner och bekanta så anlitade jag Dåderman. Det visade sig att det fanns god grund till rekommendationerna, Dåderman gjorde ett utmärkt jobb hela vägen från planering till utförande(detta trots en del strul från min/BRF's sida), och slutresultatet blev utmärkt.
    Billigast? Högst antagligen inte. Värda varenda öre? Japp.
  • Joakim N
    Joakim N skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Renovarade vårt badrum våren 2015. Bra bemötande hela vägen, ambitiösa hantverkare. Städade efter sig varje dag. Finns inget att klaga på. Rekommenderas.
  • Christer W
    Christer W skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Man är ju lite rädd för att anlita hantverkare. Man har hört alltför mycket om fuskbyggen, spruckna tidsplaner o.d. Vi har en kompis i Täby som tog in många offerter och som fastnade för Dådermans mycket pga. de positiva omdömen som han fann på nätet. Och det fungerade perfekt. Så vi tog bara en offert, dvs från Dåderman. Säljaren kom hit och sa att jobbet tar 17 dagar. Vi har en släkting som är professionell besiktningsman och han skulle få slutbesiktiga. Jobbet gjordes fantastiskt bra. Huvudansvarig var Rafal - mycket trevlig grabb och han visste vad han skulle göra och gjorde det bra. Det var väl planerade besök från rörmokare och elektriker - ingen väntan! Även projektledare och teknisk projektledare dök upp några gånger. Kändes väldigt gediget. Vi hade god kontakt med Rafal och han frågade alltid oss om det var någon detalj som behövde dryftas. Avslutningsvis en besiktning som gick utmärkt. Det kändes så mycket värt att få detta utmärkta jobb när man hört så mycket elände det ibland kan bli med hantverkare! Avslutningsvis, efter exakt de utlovade 17 dagarna, hälsade Dådermans VD på och kollade jobbet - kändes också väldigt bra. Om och när vi behöver flera jobb av denna karaktär så tvekar vi inte - DÅDERMAN !
  • Ulf och Anne J
    Ulf och Anne J skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    I februari 2015 totalrenoverade Dådermans vårt huvudbadrum som inte åtgärdats sedan det byggdes 1986. Vi bytte alla rör och ledningar fram till huvudstammen, ersatte plast på väggar och tak med kakel och klinker och installerade nytt sanitetsgods rakt över. Resultatet blev klart över förväntan, arbetet gick förvånansvärt smidigt och offert och tidsramar hölls till punkt och pricka..
    En utmärkt lösning var att vi kunde välja kakel och utrustning från en rad leverantörer och utnyttja Dådermans rabatter. Sedan hämtade badrumsrenoverarna det vi inte tog hem själva direkt.
    Vårt badrum har ingång från ett allrum som skulle tjäna som arbetsplats och upplag för material. Det löstes genom att halva rummet avskärmades med ett inplastat regelverk så att vi
    kunde sitta och titta på TV i lugn och ro. Alla övriga ytor och entredörrar till tre sovrum (öppnades med blixtlås) täcktes också in. Sluresultatet blev att ingenting skadades eller dammades ner.
    Efter en vecka hemma reste vi till Sydafrika och lämnade huset i huvudrenoveraren Marcins vård. När vi kom hem tre veckor senare var allt klart och perfekt utstädat sedan länge,
    Vad som speciellt imponerat på oss var att alla tider hållits perfekt från de första genomgångarna med projektledaren
    till en kompletteringsinstallation av en takbelysning som försenats av leverantören. En extra eloge till den enastående flitige och samvetsgranne huvudhantverkaren Marcin som återgav oss tron på att hantverkare kan hålla tider.
    Vill avsluta med en solskenshistoria. När Marcin rev bort golvavloppet från badkaret hittade han en guldhalskedja som min fru tappat några år tidigare och som vi trodde var förlorad. Det var ett gammalt arvegods som det betydde mycket att få tillbaka.

Tack Dådermans
    Ulf och Anne Johansson
  • Anders W
    Anders W skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Sommaren 2014 utförde Dådermans en totalrenovering av vårat badrum och vi kan rekommendera dom. Allt från offert till färdigt badrum sköttes exemplariskt. Proffsiga killar på plats, bra kontakt med projektledare. Allt gjordes inom den tidplan som fanns, vi är otroligt nöjda med resultatet, vårat badrum är nu det finaste platsen i huset.
  • Ingrid W
    Ingrid W skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    För snart ett år sedan gjorde Dåderman om vårt kombinerade bad- och tvättrum och vi är jättenöjda med resultatet. Arbetet utfördes mycket proffsigt och smidigt. Det har inte dykt upp någonting alls att klaga på så här efteråt. Offerten var föredömligt kort, koncis och lättläst, till skillnad från andra firmors. Vi kan varmt rekommendera Dåderman Bygg och Badrum.
  • Erik L
    Erik L skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    De byggde ett nytt badrum i ett gammalt hus, en utmaning som de klarade galant. Med stor energi och uthållighet blev det ett toppenresultat. Det blev lite försenat pga svårigheter med det gamla, men priset hölls. Mycket hög kvalitet och precision på snickeri, ytskikt och underarbete. Något mindre finess med VVs-jobben men inget tummande på kvaliteten.
    Det var alltid nån på plats och vi kände trygghet med projektet från första veckan. Bra samordning av el, vvs, och leveranser/transporter. så att det alltid var full fart.
  • Anneli W
    Anneli W skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Dåderman renoverade i höstas badrum, bastu och toalett i vår villa. Vi är jättenöjda både med processen och slutresultatet. Planeringen inför renoveringen flöt på bra, Dåderman var tydliga med vilka beslut som måste fattas när, och vilka pristillägg som kunde bli aktuella. De kom med förslag på förbättringar utifrån vår ursprungliga plan vilket vi uppskattade mycket. Renoveringen skötte de på ett utmärkt sätt, noggranna med att hålla rent rutn om kring sig, alltid trevliga och tillmötegående, jobbade på enligt plan och var klara på utsatt tid. Slutresultatet blev toppen! Vi skulle mer än gärna anlita Dåderman för liknande projekt i framtiden.
  • Linda Ö
    Linda Ö skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Vi är mycket nöjda, både med vårat badrum som de gjorde för ca 2 år sedan och våran tvättstuga/spa som nyligen slutförts.
    De håller vad de lovar, är noga med att det blir rätt och de håller den tidsplan som angetts från start. Under arbetets gång så ser de till att hålla så rent som det går.
    Trevliga, serviceinriktade killar som gör ett superfint jobb. Kan varmt rekommenderas!
    /Linda och Anders
  • Martin H
    Martin H skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Jag är extremt nöjd med min badrumsrenovering som utfördes av grabbarna på Dåderman. Väldigt god kommunikation genom hela renoveringen, hjälpte bl.a till att byta prylar jag köpt när jag var utomlands, dubbelkollade vid minsta tveksamhet. Väldigt seriösa och höll bra ordning i lägenheten under tiden. Proffs är väl det bästa ordet för att sammanfatta grabbarna som var hos mig. Kan verkligen rekommendera Dåderman, värt vartenda öre! Tack än en gång för det fräscha badrummet. / Martin
  • Johnny E
    Johnny E skrev om Dåderman Bygg och Badrum
    Mycket duktiga hantverkare och väldigt trevligt bemötande ifrån alla. Deras mål är att göra alla kunder 100% nöjda och dom lever verkligen upp till det. Rekommenderas starkt
    //Johnny

Blecktornsgränd 13, 118 24 Stockholm