DM TAK

DM TAK

En del av DM TAK - www.dmtak.se
Välkommen till DM TAK!

Vi är ett företag som startades 2001 med inställningen att höja kvaliteten inom takbranschen. Vår vision är att leverera den högsta kvaliteten av takarbeten inom takmålning och tegeltakomläggning, och därmed sätta en ny förbättrad standard som inspirerar andra taktentreprenörer och industrier att göra likadant.

Vi arbetar med takmålning, plåtslageri, takservice och takskottning - helt enkelt det mesta som är takrelaterat. Vi har lång erfarenhet och självklart även lång garanti på utförda jobb. Kontakta oss för att veta mer!

Läs vad 84 kunder tycker om DM TAK 2

• 2021-03-31
    DM tak genomförde en helomläggning av taket på vårt fritidshus. Hela projektet från offert till slutbesiktning löpte på helt perfekt. Vi fick vara delaktiga under hela arbetets gång, och byggledaren från DM TAK var mycket lyhörd för våra önskemål. Ett extra plus i kanten är att DM TAK under det att arbetet pågick också rekommenderade oss att utföra några bra ytterligare åtgärder som gjorde helhetsintrycket av husets tak ännu bättre. Vi är riktigt nöjda med att vi valde DM TAK som entreprenör för vårt takbyte. Vi kan varmt rekommendera DM TAK när det behövs göras takarbeten. Birgitta och Björn Berg - Lisö.
    Tack snälla för recensionen och kul att ni är nöjda med arbetets gång :) DM TAK
  • 2021-01-11
    Vi fick lagt Plegel/plåttak till sommarstugan. Inte billigaste offerten men troligen det bästa utförandet. Säljaren var och inspekterade taket och kom med flera offerter på olika utföranden. Tills lut föll valet på plegel som sattes upp med stor omsorg av takläggarna. Besiktningsmannen hade aldrig sett ett bättre dimensionerat och uppsatt tak. Det var lite försening med startdatum, men resultatet blev utmärkt! Rekommenderas.
    Otroligt kul att du blev nöjd! Tack för rekommendationen :) DM TAK
  • 2021-01-08
    Profs ig trevlig tillmötesgående dyra
  • 2021-01-05
    DM TAK fick vårt uppdrag att lägga om vårt tak på en trevåningsvilla. Taket består av tegel plus talrika invecklade plåtdetaljer, flera olika takkupor och har en komplicerad geometri.
    Från företagets sida var det tydligt att man tog uppdraget på stort allvar, möjligen hade man underskattat arbetets omfattning något vilket bidrog till en smärre försening och problem med bemanning.
    Företaget var öppen och lyhört i kontakten med mig som representant för bostadsrättsföreningen och kommunikationen nyttig när det var fråga om utförandet av vissa detaljer. Jag kunde även uppmärksamma företaget på kända tidigare problem med avseende på säker avrinning av regnvatten. Kontakten var bra på alla nivåer.
    Genom mina upprepade kontakter med DM TAK under ett antal år fick jag klart för mig att bara ett företag med sådana kvalitetskrav skulle få uppdraget till takomläggningen.
    Imponerande var att uppleva yrkesstoltheten och arbetsglädjen hos medarbetarna.
    Jag är mycket nöjd med resultatet och samarbetet och kommer att rekommendera DM TAK.
    Vi är glada att du blev nöjd med arbetet! :) DM TAK
  • 2021-01-05
    Takmålningsarbete + uppdatering av säkerheten. Blev toppenbra.
  • 2020-09-09
    DM-tak gjorde en ambitiös offert
    Arbetet blev väl utfört enligt plan.
    Det var lätt att kommunicera
  • 2020-09-09
    Vi behövde måla vårt plåttak och allt gick smidigt tills vi skulle boka en tid. Då jag har verksamhet var det viktigt för mig att boka takmålningen i tid då jag inte kunde ta emot kunder under dagarna målningen pågick. Ringde och mailade flera gånger men det tog som sagt tid innan jag fick en dag då jobbet skulle utföras.
    Kanske beror det på Corona? Hur som helst blev själva jobbet bra gjort.
  • 2020-09-08
    DM Tak är pålitligt och bra företag som jag varmt kan rekommendera. De är snabba, effektiva och definitivt en leverantör som man kan lita på.
    Kul att du blev nöjd! Vi är tacksamma för rekommendationen! DM TAK
  • 2020-06-29
    Speciellt nöjd med att få sanningen att det räckte med påbättringsmålning och att få fotografier som visade processen
  • 2020-06-16
    Snabbt. Man bedömde väldigt seriöst innan jobbet och kom tillbaka med en väldigt kort lista på vad som borde göras men inte var helt nödvändigt. Jag tog in jobbet, två jättetrevliga killar kom och var här några timmar på taket. Efter kom en faktura på en överraskande låg summa. Toppenfirma!
    Hej Jonte Tack så mycket för din rekommendation och va härligt att du blev så nöjd med vår service! DM TAK
  • 2020-06-15
    Professionellt bemötande och resultat
    Hej Kenneth! Tack för din reco och tack ännu en gång för förtroende att måla om taket för er Föreningen. DM TAK
  • 2020-06-14
    Vi köpte målning av plåtdetaljer montering snörasskydd och total översyn av tegelpannor.
    Allting flöt på bra och dom har även fått uppdraget att snöskotta taket
    Hej Eva Tack för förtroendet med tak uppdraget och det glädjer mig att du är nöjd med vår service. mvh Vanessa Frykman DM TAK
  • 2019-03-08
    Mycket bra service och väldigt trevliga och duktiga medarbetare, definitivt en takfirma som man vill använda!
    Hej Carina! Kul att du blev nöjd med vår service :) DM TAK
  • 2019-02-20
    Mycket professionell service och välutfört arbete vid genomgången av vårt tak. Kan varmt rekommendera detta företag. Mvh Ronny
  • 2019-02-16
    Oerhört kompetenta och trevliga medarbetare. Vårt nya tak blev grymt bra! Rekommenderas
  • 2019-01-23
    Åtgärder för att säkerställa taket efter ombyggnad i huset.
    Bra bemötande av ansvarig från DM-tak.
    Försäkra oss om att säkerheten är som den ska på taket. Svårt att för oss som lekmän att bedöma men vi litar på företaget.
  • 2019-01-23
    Målning av plåttak samt komplettering av skyddsutrustning.
    Väl bemött, dock svårt att få tag på vem som hade hand om vad.
    Företaget uppfyllde väl mina förväntning även denna gång. dom hade utfört mindre arbeten på taket tidigare med gott resultat och det var därför jag vände mig till dom även denna gång.

Företaget får nu underhållsmåla taket med jämna mellanrum och även ha hand om snöskottning. Avtal om detta har tecknats.

Seriöst och professionellt jobb utfört. Rekommenderas.
    Hej Sven Olov! Vi vill tacka dig för förtroendet att hjälpa dig med taket samt snöskottningen. Vi är glada att höra att du är nöjd med vår service. Jag kommer föra detta vidare till killarna på produktionen! mvh Vanessa Frykman DM TAK
  • 2019-01-22
    Ommålning av tak, lagning av takpannor, ny takkupol och iordningställande av rostigt avluftningsrör. Allt sköttes smidigt och proffsigt.
    Hej Kerstin Tack så mycket för din reco! Tack för att vi fick äran att hjälpa föreningen med Taket. Det glädjer mig att höra att du är nöjd med vår organisation samt service! mvh Vanessa Frykman DM TAK
  • 2019-01-21
    Utmärkt jobb. Snsbb respons. Tillgängliga.
    Hej Ulla Britt Tack så mycket för förtroendet att hjälpa er med taket. Vi blev själva nöjda med utfört arbete. Vi önskar hela föreningen en toppen 2019! Mvh mvh Vanessa Frykman DM TAK
  • 2017-11-18
    Vi anlitade DM-tak för målning av vårat plåttak och lät även få taksäkerheten uppgraderad med vajersystem och gångbryggor.
    Upplevde samtliga från företaget som mycket professionella och vi fick kontinuerlig information om hur arbetet gick. Vi blev oerhört nöjda med resultatet och kan varmt rekommendera DM-tak.
  • 2017-11-17
    Fick hjälp med att måla om ett plåttak samt byta hängränor och stuprör. Trevligt, bra och profisigt bemötande från början till slut och jag är jättenöjd med resultatet
    Hej Hans! Va kul att du är nöjd med vår takmålning och vår service.Vi strävar alltid att utvecklas som företag. Tveka inte att ringa oss om du behöver hjälp med något annat. Jag ska läsa upp detta för killarna. mvh Vanessa Frykman DM TAK
  • 2017-11-17
    Väldigt professionella från första kontakt till utfört jobb. bra kommunikation under arbetets gång från arbetsledaren.
    Hej Patrik! Vi tackar så mycket för ditt förtroende och vi är är glada att nu är nöjd med vår service. Slutresultatet blev riktig bra! mvh Vanessa Frykman DM TAK
  • 2017-11-16
    Jag valde att noga jämföra 5 anbudsgivare för arbetet med att måla om våra tak. DM TAK var inte billigast men sammantaget valde vi dem och de motsvarade på bästa sätt våra förväntningar.
    Mot den bakgrunden kan vi lämna DM TAK våra bästa referenser.
    BRF Planeten nr 5
    Kungstensgatan 62 / Dalagatan
    Nils Fröjdén
    tel 070 768 95 00
    Hej Nils! Vi tackar så mycket för din rekommendation.Som du har sett själv så är vi ett företag som satsa på kvalité och bra organisation. Det känns kul att du gillade det så mycket. Önskar dig och resten i styrelsen en trevlig jul! Mvh Vanessa Frykman DM TAK
  • 2017-11-15
    DM tak har renoverat vårt tak på BRF Södermalm. Vi blev behandlade mkt professionellt. Offertefterlevnaden var 100%.
    Vi är mkr nöjda.
    Hej Nils Va kul att du är så nöjd med vår service, det glädjer oss mycket. Jag vill tacka dig för ditt förtroende för vårt bolag. Mvh Vanessa Frykman DM TAK
  • 2017-11-14
    Vi är mycket glada för DM Taks renoveringsjobb på vårt plåttak och som effektivt gjordes i augusti i år. Blev glatt förvånad när tjockleken på färgen mättes efter det att den lagts på. Känner att den personal som arbetade på taket verkligen gjorde sitt bästa. Jag kan varmt rekommendera DM Tak AB.
    Hej Helena! Tack för dom fina orden, jag ska verkligen föra fram detta till killarna som målade taket. Önskar dig och familjen en trevlig jul! mvh Vanessa Frykman DM TAK
  • 2017-11-14
    mycket bra bemötande och väl utförd målning av min fastighets plåttak.
    Hej Chris Tack för din fin RECO det betyder mycket för oss. Önskar dig en trevlig jul. mvh Vanessa Frykman DM TAK
  • 2017-11-13
    Problemfritt från första kontakten.
    Hej Fredrik Tack för din rekommendation det betyder mycket för oss. mvh Vanessa Frykman DM TAK
  • 2017-11-13
    DM Tak gav ett seriöst och proffesionellt intryck under hela projektet, från första kontakt till slutleverans. Enkel och tydlig kommunikation och god leverans inom utsatt tid.
    Hej Jens Tack för förtroendet och vi är lika nöjd som du med arbetet. Jag ska ta och läsa upp denna reco för killarna. mvh Vanessa Frykman DM TAK
  • 2017-11-13
    Proffsig och väl fungerande kartläggning på plats. Även offertarbetet var väl genomfört med god dokumentation kring genomförande processen. När arbetet skulle planeras in var det svårt att få tag i den ansvarige hos DM TAK. Slutade med att jag fick kontakta VD för att få ett besked om när arbetet skulle genomföras. När väl arbetet startade arbetade personal ensam på taket, vi påtalade att detta stod i strid med gällande bestämmelser. Detta kände dock inte DM TAK till men efter att vi skickat information om detta kom ytterligare en takarbetare till oss. Den lokala arbetsledaren samt personalen som utförde arbetet var serviceinriktade och trevliga. Slutresultatet så här långt är vi nöjda med. Kvarstår att se hur resultatet ser ut efter några år. Vi hoppas förstås på det bästa.
    Hej Lennart, Tack för din rekommendation och din feedback, det betyder mycket för oss då vi är ett företag som strävar efter att bli bättre varje år. Det du skriver är något vi har åtgärdat redan intern och vi beklagar från våran del gällande kommunikation. Jag är övertygad att slutresultatet blev riktig bra! Önskar dig en trevlig jul med familjen. mvh Vanessa Frykman DM TAK
  • 2017-11-13
    Rengjort målat om plåt tak. Utfört ett bra jobb. Utlovade vecko rapportering vilket inte fungerade.
    Hej Hans, Tack för dina synpunkter det betyder mycket för oss. Jag kommer se till att detta åtgärds med kommunikationen. Jag är glad av att höra att du är i övrig nöjd med vår arbete. Du har fått en bra takmålning som kommer hålla länge! Tack för förtroendet! mvh Vanessa Frykman DM TAK
  • 2017-08-30
    Bra offertförfarande och en tydlig offert. Vid själva arbetet (byte av takplåt) fick vi ingen info om när montören skulle komma utan han stod bara utanför en dag. När han sedan skulle upp på taket och mäta användes ingen skyddsutrustning vid arbetet på hög höjd. Själva arbetet blev bra utfört.
    Hej Simon vid byte av mindre plåtdetaljer som i detta fallet så används livlina och sele. Samtlig av vår personal och våra samarbetspartners gör en personlig säkerhetsutbildning som måste bli godkända. Det innebär att samtlig personal både har kompetens och vetskap om viktigheten att alltid arbeta med godkänd säkerhetsutrustning och skriver även under dokument på att de alltid skall följa säkerhetsföreskrifterna. Vi har dessutom nolltolerans vad det gäller säkerheten. Tack för din information. Vi kommer gå till botten med detta så att det inte sker igen. Kul att du blev nöjd med resultatet. Mvh Vanessa Frykman DM TAK
  • 2017-08-16
    Vi fick hjälp med besiktning av takmålning och förslag på åtgärder för att göra taket hållbart och säkert. Snabbt och proffsigt bemötande och väl utfört arbete.
    Hej Eivor, Tack så mycket för ert förtroende och vi är glada att ni är nöjda med vår service. DM TAK
  • 2017-06-27
    Det har funnits anmärkningar på taksäkerheten på fastigheten. Vi anlitade då en besiktningsman som skrev protokoll för vad som skulle åtgärdas. Protokollet skickades till DM TAK för åtgärder enligt protokollet. DM TAK skrev sedan, när åtgärderna var vidtagna, ett antal kommentarer/upplysningar (refererande till den s.k. upplysningsplikten). Vi hade då en genomgång med berörd besiktningsman och DM TAK och man blev då överens om att inga nya åtgärder skulle behövas. Vi var alla överens om detta.
    Sammanfattning: DM TAK vidtog nödvändiga åtgärder baserat på besiktningen, deltog i mötet med besiktningsmannen på ett konstruktivt sätt och alla parter kan nu vara nöjda med att vår fastighet har en godkänd taksäkerhet.
    Från alla parter ett trevligt och kompetent bemötande!

Mvh Leif Woll
    Hej Leif, Vi tackar ödmjukast för din rekommendation och är glada att du blev nöjd med vår service. Önskar dig en fortsatt trevlig sommar! mvh Vanessa Frykman DM TAK
  • 2017-06-05
    Vi tyckte att de utförde jobbet väldigt bra och allt
    fungerade bra med tider och att de städade efter
    sig.
    Hej Janne! Vi tackar så mycket för förtroende! Och det gläder oss att du är nöjd med takarbete.. Mvh Vanessa Frykman DM TAK
  • 2017-06-01
    Det har fungerat utmärkt, både kontakterna och utförandet av jobben.
    Hej Henrik, Vi tackar så mycket för din fin rekommendation och det glädjer oss att du är nöjd med vår service. mvh Vanessa Frykman DM TAK
  • 2017-04-16
    Tak jobb inköptes pga snöskydd. Arbetet utfördes med stor belåtenhet. Killarna hittade även flera fel som åtgärdades.
    Hej Bengt! Tack för din rekommendation jag ska framföra det till grabbarna som var på plats. mvh Vanessa DM TAK
  • 2017-04-01
    DM TAK AB har hjälpt oss att förbättra säkerheten vid takarbete
  • 2017-02-07
    Bra genomfört från första besök till arbete och överlämning av avslutat jobb.
    Tack så mycket Niklas det var ett nöje att få hjälpa er med taket. DM TAK
  • 2016-10-25
    Ett trevligt bemötande från början, efter titt snabba med offerter. Trevliga samtal och bra förklaringar. Omläggning av tak, tilläggsisolering och plåtarbeten. Plåtarbetet tog lite lång tid.
    Bra personal på plats.
  • 2016-09-28
    Vi är mycket nöjda med vad DMTak har gjort för oss.
  • 2016-06-09
    DM TAK AB
    Anlitade vår förening då våra tak var bristfälligt och kvalitetsmässigt byggda och därför behövde läggas om redan efter 17år.
    DM gjorde en mycket detaljerad offert som man lätt kunde läsa sej till vilka åtgärder de tänkte göra och till vilket pris.
    De gav därmed ett första mycket bra och förtroendegivande intryck.
    Det intrycket löpte sedan som en röd tråd genom hela projektet med våra sju parhus och slutresultat var mycket bra och proffsigt utfört arbete.
    Uppföljningen var också mycket bra, med utförlig dokumentation och bilder.
  • 2016-06-06
    Vi hade under en lång tid haft kontakt med DM Tak för att förbereda den tak-och balkongmålning som vi ville ha utförd i vår bostadsrättsförening. Kontakten vi upprättade innebar att vi fick ett förtroende för DM Tak och att vi fick en genomarbetad offert , som innehöll det som vi ville ha genomfört. När det dessutom var fantastiskt väder genomfördes hela arbetet på betydligt kortare tid än vad som var beräknat (men vädret är ju en faktor som är svår att styra över och denna gång hade vi och DM Tak turen på vår sida) ! Vi informerades löpande under arbetet vad som hade gjorts, vad som skulle göras och hur lång tid dom olika delarna skulle ta.
  • 2016-06-02
    Mycket professionellt bemötande med riktiga, utförliga offerter på taktvätt och montering av snörasskydd. Kanske inte det biligaste alternativet på marknaden men klart det mest professionella och det känns trygtt. Hade en bra kontaktperson som man kunde diskutera offerten med för att sedan komma till uppdraget. Uppdraget genomfördes snabbt efter påskrivandet av offerten och på ett bra sätt. Bra kommunikation per telefon och sms med den person som utförde uppdraget och bra avhandling efter utförandet. Kan klart rekommendera detta företag.
  • 2016-03-31
    Utmärkt arbete
    Höll tider
    Trevligt bemötande
    Kändes genuina
    Bra pris
  • 2016-03-27
    Ingarö golfklubb har endast positivt att säga om DM tak. Dom var både positiva och hjälpsamma från upphandling i genomförandet och vid avslut. Vi upphandlade ommålning av vårt tak på klubbhuset.
  • 2016-03-24
    Noggranna och pålitliga. Inte billigast men prisvärda.
  • 2016-03-23
    Jobbade bra och hade god metodik
    Pålitligt företag, bra priser, hög kvalitet på jobbet.5
  • 2016-03-23
    Punktliga, noggranna och ansvarstagande!
  • 2016-03-23
    DM Tak har gjort ett bra jobb när de bytte trasiga takpannor och målade plåtdelarna på fastighetens tak under 2015. Bra kommunikation med arbetsledaren Kristoffer och takmålaren Thommy. Tack för väl utfört arbete.
    Räit Joandi/ Ordf. Brf Askungen/ Fredhäll