DM TAK

En del av DM TAKwww.dmtak.se

Svarvarvägen 12, 142 50 Skogås — Visa karta

Välkommen till DM TAK!

Vi är ett företag som startades 2001 med inställningen att höja kvaliteten inom takbranschen. Vår vision är att leverera den högsta kvaliteten av takarbeten inom takmålning och tegeltakomläggning, och därmed sätta en ny förbättrad standard som inspirerar andra taktentreprenörer och industrier att göra likadant.

Vi arbetar med takmålning, plåtslageri, takservice och takskottning - helt enkelt det mesta som är takrelaterat. Vi har lång erfarenhet och självklart även lång garanti på utförda jobb. Kontakta oss för att veta mer!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 65 kunder tycker om DM TAK

• Johan A
    Johan A skrev om DM TAK
    Vi anlitade DM-tak för målning av vårat plåttak och lät även få taksäkerheten uppgraderad med vajersystem och gångbryggor.
    Upplevde samtliga från företaget som mycket professionella och vi fick kontinuerlig information om hur arbetet gick. Vi blev oerhört nöjda med resultatet och kan varmt rekommendera DM-tak. Läs mer
  • Hans L
    Hans L skrev om DM TAK
    Fick hjälp med att måla om ett plåttak samt byta hängränor och stuprör. Trevligt, bra och profisigt bemötande från början till slut och jag är jättenöjd med resultatet Läs mer
    2017-11-17 DM Tak AB svarar Hans L
    Hej Hans!
    Va kul att du är nöjd med vår takmålning och vår service.Vi strävar alltid att utvecklas som företag. Tveka inte att ringa oss om du behöver hjälp med något annat. Jag ska läsa upp detta för killarna.
  • Patrik S
    Patrik S skrev om DM TAK
    Väldigt professionella från första kontakt till utfört jobb. bra kommunikation under arbetets gång från arbetsledaren. Läs mer
    2017-11-17 DM Tak AB svarar Patrik S
    Hej Patrik!
    Vi tackar så mycket för ditt förtroende och vi är är glada att nu är nöjd med vår service.
    Slutresultatet blev riktig bra!
  • Nils F
    Nils F skrev om DM TAK
    Jag valde att noga jämföra 5 anbudsgivare för arbetet med att måla om våra tak. DM TAK var inte billigast men sammantaget valde vi dem och de motsvarade på bästa sätt våra förväntningar.
    Mot den bakgrunden kan vi lämna DM TAK våra bästa referenser.
    BRF Planeten nr 5
    Kungstensgatan 62 / Dalagatan
    Nils Fröjdén
    tel 070 768 95 00 Läs mer
    2017-11-17 DM Tak AB svarar Nils F
    Hej Nils!
    Vi tackar så mycket för din rekommendation.Som du har sett själv så är vi ett företag som satsa på kvalité och bra organisation. Det känns kul att du gillade det så mycket.

Önskar dig och resten i styrelsen en trevlig jul!
  • Nils S
    Nils S skrev om DM TAK
    DM tak har renoverat vårt tak på BRF Södermalm. Vi blev behandlade mkt professionellt. Offertefterlevnaden var 100%.
    Vi är mkr nöjda. Läs mer
    2017-11-15 DM Tak AB svarar Nils S
    Hej Nils

Va kul att du är så nöjd med vår service, det glädjer oss mycket. Jag vill tacka dig för ditt förtroende för vårt bolag.
  • Helena Å
    Helena Å skrev om DM TAK
    Vi är mycket glada för DM Taks renoveringsjobb på vårt plåttak och som effektivt gjordes i augusti i år. Blev glatt förvånad när tjockleken på färgen mättes efter det att den lagts på. Känner att den personal som arbetade på taket verkligen gjorde sitt bästa. Jag kan varmt rekommendera DM Tak AB. Läs mer
    2017-11-15 DM Tak AB svarar Helena Å
    Hej Helena!
    Tack för dom fina orden, jag ska verkligen föra fram detta till killarna som målade taket.
    Önskar dig och familjen en trevlig jul!
    DM Tak AB, DM TAK gillar detta
  • Chris S
    Chris S skrev om DM TAK
    mycket bra bemötande och väl utförd målning av min fastighets plåttak. Läs mer
    2017-11-15 DM Tak AB svarar Chris S
    Hej Chris

Tack för din fin RECO det betyder mycket för oss.
    Önskar dig en trevlig jul.
    DM Tak AB, DM TAK gillar detta
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om DM TAK
    Problemfritt från första kontakten. Läs mer
    2017-11-14 DM TAK svarar Fredrik B
    Hej Fredrik
    Tack för din rekommendation det betyder mycket för oss.
  • Jens P
    Jens P skrev om DM TAK
    DM Tak gav ett seriöst och proffesionellt intryck under hela projektet, från första kontakt till slutleverans. Enkel och tydlig kommunikation och god leverans inom utsatt tid. Läs mer
    2017-11-13 DM Tak AB svarar Jens P
    Hej Jens
    Tack för förtroendet och vi är lika nöjd som du med arbetet. Jag ska ta och läsa upp denna reco för killarna.

• Lennart O
    Lennart O skrev om DM TAK
    Proffsig och väl fungerande kartläggning på plats. Även offertarbetet var väl genomfört med god dokumentation kring genomförande processen. När arbetet skulle planeras in var det svårt att få tag i den ansvarige hos DM TAK. Slutade med att jag fick kontakta VD för att få ett besked om när arbetet skulle genomföras. När väl arbetet startade arbetade personal ensam på taket, vi påtalade att detta stod i strid med gällande bestämmelser. Detta kände dock inte DM TAK till men efter att vi skickat information om detta kom ytterligare en takarbetare till oss. Den lokala arbetsledaren samt personalen som utförde arbetet var serviceinriktade och trevliga. Slutresultatet så här långt är vi nöjda med. Kvarstår att se hur resultatet ser ut efter några år. Vi hoppas förstås på det bästa. Läs mer
    2017-11-14 DM TAK svarar Lennart O
    Hej Lennart,
    Tack för din rekommendation och din feedback, det betyder mycket för oss då vi är ett företag som strävar efter att bli bättre varje år. Det du skriver är något vi har åtgärdat redan intern och vi beklagar från våran del gällande kommunikation. Jag är övertygad att slutresultatet blev riktig bra!
    Önskar dig en trevlig jul med familjen.
  • Hans W
    Hans W skrev om DM TAK
    Rengjort målat om plåt tak. Utfört ett bra jobb. Utlovade vecko rapportering vilket inte fungerade. Läs mer
    2017-11-13 DM Tak AB svarar Hans W
    Hej Hans,
    Tack för dina synpunkter det betyder mycket för oss. Jag kommer se till att detta åtgärds med kommunikationen. Jag är glad av att höra att du är i övrig nöjd med vår arbete. Du har fått en bra takmålning som kommer hålla länge!
    Tack för förtroendet!
  • simon P
    simon P skrev om DM TAK
    Bra offertförfarande och en tydlig offert. Vid själva arbetet (byte av takplåt) fick vi ingen info om när montören skulle komma utan han stod bara utanför en dag. När han sedan skulle upp på taket och mäta användes ingen skyddsutrustning vid arbetet på hög höjd. Själva arbetet blev bra utfört. Läs mer
    2017-08-31 DM TAK svarar simon P
    Hej Simon
    vid byte av mindre plåtdetaljer som i detta fallet så används livlina och sele. Samtlig av vår personal och våra samarbetspartners gör en personlig säkerhetsutbildning som måste bli godkända. Det innebär att samtlig personal både har kompetens och vetskap om viktigheten att alltid arbeta med godkänd säkerhetsutrustning och skriver även under dokument på att de alltid skall följa säkerhetsföreskrifterna. Vi har dessutom nolltolerans vad det gäller säkerheten.
    Tack för din information. Vi kommer gå till botten med detta så att det inte sker igen.
    Kul att du blev nöjd med resultatet.

• Eivor S
    Eivor S skrev om DM TAK
    Vi fick hjälp med besiktning av takmålning och förslag på åtgärder för att göra taket hållbart och säkert. Snabbt och proffsigt bemötande och väl utfört arbete. Läs mer
    2017-08-17 DM TAK svarar Eivor S
    Hej Eivor,
    Tack så mycket för ert förtroende och vi är glada att ni är nöjda med vår service.
  • Leif W
    Leif W skrev om DM TAK
    Det har funnits anmärkningar på taksäkerheten på fastigheten. Vi anlitade då en besiktningsman som skrev protokoll för vad som skulle åtgärdas. Protokollet skickades till DM TAK för åtgärder enligt protokollet. DM TAK skrev sedan, när åtgärderna var vidtagna, ett antal kommentarer/upplysningar (refererande till den s.k. upplysningsplikten). Vi hade då en genomgång med berörd besiktningsman och DM TAK och man blev då överens om att inga nya åtgärder skulle behövas. Vi var alla överens om detta.
    Sammanfattning: DM TAK vidtog nödvändiga åtgärder baserat på besiktningen, deltog i mötet med besiktningsmannen på ett konstruktivt sätt och alla parter kan nu vara nöjda med att vår fastighet har en godkänd taksäkerhet.
    Från alla parter ett trevligt och kompetent bemötande!

Mvh Leif Woll Läs mer
    2017-07-18 DM TAK svarar Leif W
    Hej Leif,

Vi tackar ödmjukast för din rekommendation och är glada att du blev nöjd med vår service.
    Önskar dig en fortsatt trevlig sommar!
  • Janne H
    Janne H skrev om DM TAK
    Vi tyckte att de utförde jobbet väldigt bra och allt
    fungerade bra med tider och att de städade efter
    sig. Läs mer
    2017-06-07 DM TAK svarar Janne H
    Hej Janne!
    Vi tackar så mycket för förtroende!
    Och det gläder oss att du är nöjd med takarbete..
  • Henrik B
    Henrik B skrev om DM TAK
    Det har fungerat utmärkt, både kontakterna och utförandet av jobben. Läs mer
    2017-06-07 DM TAK svarar Henrik B
    Hej Henrik,
    Vi tackar så mycket för din fin rekommendation och det glädjer oss att du är nöjd med vår service.
  • Bengt J
    Bengt J skrev om DM TAK
    Tak jobb inköptes pga snöskydd. Arbetet utfördes med stor belåtenhet. Killarna hittade även flera fel som åtgärdades. Läs mer
    2017-05-04 DM TAK svarar Bengt J
    Hej Bengt!
    Tack för din rekommendation jag ska framföra det till grabbarna som var på plats.
    Vanessa
  • Carl-åke J
    Carl-åke J skrev om DM TAK
    DM TAK AB har hjälpt oss att förbättra säkerheten vid takarbete Läs mer
  • Niclas K
    Niclas K skrev om DM TAK
    Bra genomfört från första besök till arbete och överlämning av avslutat jobb. Läs mer
    2017-02-09 DM TAK svarar Niclas K
    Tack så mycket Niklas det var ett nöje att få hjälpa er med taket.
  • Jocke G
    Jocke G skrev om DM TAK
    Ett trevligt bemötande från början, efter titt snabba med offerter. Trevliga samtal och bra förklaringar. Omläggning av tak, tilläggsisolering och plåtarbeten. Plåtarbetet tog lite lång tid.
    Bra personal på plats. Läs mer
  • Niklas C
    Niklas C skrev om DM TAK
    Vi är mycket nöjda med vad DMTak har gjort för oss. Läs mer
  • Anders R
    Anders R skrev om DM TAK
    DM TAK AB
    Anlitade vår förening då våra tak var bristfälligt och kvalitetsmässigt byggda och därför behövde läggas om redan efter 17år.
    DM gjorde en mycket detaljerad offert som man lätt kunde läsa sej till vilka åtgärder de tänkte göra och till vilket pris.
    De gav därmed ett första mycket bra och förtroendegivande intryck.
    Det intrycket löpte sedan som en röd tråd genom hela projektet med våra sju parhus och slutresultat var mycket bra och proffsigt utfört arbete.
    Uppföljningen var också mycket bra, med utförlig dokumentation och bilder. Läs mer
  • Bengt M
    Bengt M skrev om DM TAK
    Vi hade under en lång tid haft kontakt med DM Tak för att förbereda den tak-och balkongmålning som vi ville ha utförd i vår bostadsrättsförening. Kontakten vi upprättade innebar att vi fick ett förtroende för DM Tak och att vi fick en genomarbetad offert , som innehöll det som vi ville ha genomfört. När det dessutom var fantastiskt väder genomfördes hela arbetet på betydligt kortare tid än vad som var beräknat (men vädret är ju en faktor som är svår att styra över och denna gång hade vi och DM Tak turen på vår sida) ! Vi informerades löpande under arbetet vad som hade gjorts, vad som skulle göras och hur lång tid dom olika delarna skulle ta. Läs mer
  • Marcus H
    Marcus H skrev om DM TAK
    Mycket professionellt bemötande med riktiga, utförliga offerter på taktvätt och montering av snörasskydd. Kanske inte det biligaste alternativet på marknaden men klart det mest professionella och det känns trygtt. Hade en bra kontaktperson som man kunde diskutera offerten med för att sedan komma till uppdraget. Uppdraget genomfördes snabbt efter påskrivandet av offerten och på ett bra sätt. Bra kommunikation per telefon och sms med den person som utförde uppdraget och bra avhandling efter utförandet. Kan klart rekommendera detta företag. Läs mer
  • Claes O
    Kändes genuina
    Bra pris Läs mer
  • Mari L
    Mari L skrev om DM TAK
    Ingarö golfklubb har endast positivt att säga om DM tak. Dom var både positiva och hjälpsamma från upphandling i genomförandet och vid avslut. Vi upphandlade ommålning av vårt tak på klubbhuset. Läs mer
  • pontus w
    pontus w skrev om DM TAK
    Noggranna och pålitliga. Inte billigast men prisvärda. Läs mer
  • John W
    John W skrev om DM TAK
    Jobbade bra och hade god metodik Läs mer
  • Bengt N
    Bengt N skrev om DM TAK
    Pålitligt företag, bra priser, hög kvalitet på jobbet.5 Läs mer
  • Niclas H
    Niclas H skrev om DM TAK
    Punktliga, noggranna och ansvarstagande! Läs mer
  • Räit J
    Räit J skrev om DM TAK
    DM Tak har gjort ett bra jobb när de bytte trasiga takpannor och målade plåtdelarna på fastighetens tak under 2015. Bra kommunikation med arbetsledaren Kristoffer och takmålaren Thommy. Tack för väl utfört arbete.
    Räit Joandi/ Ordf. Brf Askungen/ Fredhäll Läs mer
  • Bo J
    Bo J skrev om DM TAK
    Trevligt bemötande. Smidigt och bra utfört jobb. Läs mer
  • Stig P
    Stig P skrev om DM TAK
    Ett mycket proffsigt arbete utfört på två stora hustak. Ett stort plus var säkerhetsutrustningen för personalen, som var mycket arbetsamma och trevliga. Läs mer
  • Alexander F
    Alexander F skrev om DM TAK
    DM Tak AB har utfört takmålningen på ett mycket tillfredsställande sätt. Vi har haft mycket positivt intryck av företaget under hela vägen: den begärda offerten var mycket utförlig och lätt att förstå, själva målningen har gjorts på ett smidigt sätt utan att störa oss boende i huset. Läs mer
  • Johan S
    Johan S skrev om DM TAK
    Gediget arbete, snabb återkoppling. Prisvärda Läs mer
  • Joakim S
    Joakim S skrev om DM TAK
    Vi hade ett mycket fint samarbete i samband med takmålning sommaren 2015.
    Offerten hölls och tidsplanen likaså. Personalen är mkt proffsig och vänlig.
    Vi kan varmt rekommendera DM TAK
    Brf Veken 9, Åsögatan 182, Sthlm Läs mer
  • ingela b
    ingela b skrev om DM TAK
    Vår bostadsrättsförening behövde hjälp med ommålning av plåttaket.
    Offerten vi fick var utförlig och lättförståelig och kändes seriös, därför valde vi DMTak. Det visade sig att det var ett bra val, de gav oss synpunkter på hur vi bäst skulle lösa våra problem med fönsterkarmar och fönsterbleck som vi lade till i beställningen, de utförde arbetet enligt den tidsplan de angivit från början och var noga med att informera om hur arbetet framskred. Vi är helnöjda och blev väldigt snyggt. Läs mer
  • Daniel  G
    Daniel G skrev om DM TAK
    Jag vill tacka för ett mycket väl utfört arbete med takmålningen hos oss! Vad gäller kommunikation med oss som kund måste jag säga att ni saknar motstycke bland alla typer av leverantörer som jag kommit i kontakt med under mina snart 4 år i BRF-styrelsen. Ni alla som jag varit i kontakt med (Vanessa, David, Kristoffer och Tobias) kommunicerat med oss på ett förstklassigt sätt – dels alltid på ett trevligt sätt och dels professionellt, noggrant , proaktivt och lösningsorienterat. Din och Tobias löpande statusuppdatering var toppen.

Den välspecade offerten gav ett mycket gott första intryck. Den gjorde att vi direkt kände att ni skulle vara proffsiga både vad gällde målning av tak och men också vad gäller planering och kommunikation med boende och grannar och allt annat runt ikring själva målningen. Och som sagt, sen levde ni också upp till de högt ställda förväntningarna.

Outstanding helt enkelt!

Tack!
    /Daniel
    Brf Tjärhovet
    2013 Läs mer
  • Sören L
    Sören L skrev om DM TAK
    DM TAK AB har bytt tak på 3 st av våra hyresfastigheter och bemötandet samt kontakten med dem har alltid varit utmärkt. De utförde arbetet på ett föredömligt sätt och kvalitetsarbetet/dokumentationen sköttes mycket bra.

Vi är mycket nöjda med dem som entreprenör och kan rekommendera dem som företag. Läs mer
  • Christopher W
    Christopher W skrev om DM TAK
    Proffsiga och ett trevligt bemötande. Bra utfört arbete. Läs mer
  • Annelise G
    Annelise G skrev om DM TAK
    Jag är mycket nöjd med arbetet på DM Tak men jag fick vänta flera veckor utan information om att det var på grund av sjukdom hos Andreas.

Daniel sade,att de måste vara två. Men när jag ringde för att beklaga mig hos Vanessa, svarade Kristoffer och bad så mycket om ursäkt.

Han sade att på Onsdag skulle de börja,vilket också skedde.den 21.8. tre dagar senare var taket färdig samt snyggt och prydligt var tomten.

Jag bjöd på nybakat kaka med kaffe som uppskattning för ett jättebra jobb de gjorde.Vi kommer alltid vände oss till DM Tak hädanefter även rekommendera dem till andra. Läs mer
  • Tomas A
    Tomas A skrev om DM TAK
    Proffsiga i utförande, uppträdande vid arbetena och välstädad arbetsplats efter arbetets färdigställande. Läs mer
  • Christian J
    Christian J skrev om DM TAK
    Detta är tredje gången som jag köpt målning av plåttak från DM Tak. Som vanligt är arbetet bra utfört ur alla aspekter. Dessutom inget dropp och spill. Både arbetsplatsen, vind och trapphus hölls snygga medan arbetet pågick.
    Bra kontakt med både arbetsledaren och målarna.Uppskattade dessutom att de kom med förslag på andra saker som kunde åtgärdas.
    Har sedan tidigare god erfarenhet av att takmålning utförd av DM Tak har lång hållbarhet. Har ingen anledning att ha annat än höga förväntningar på att det gäller även den nu utförda målningen. Läs mer
  • Eric E
    Eric E skrev om DM TAK
    Beställde ommålning av tak på en våra hyresfastigheter. DM Tak AB utförde arbetet på ett professionellt sätt och höll tidplanen. Extra nöjd med att jag under arbetets gång fick statusuppdateringar via SMS hur arbetet fortskred. DM Tak lämnade även över en bra skriftlig slutdokumentation kompletterat med fotografier vilket jag uppskattade. Läs mer
  • Mari L
    Mari L skrev om DM TAK
    Seriösa från offert till genomförande, mån om vad kunden tycker från start till mån. Bra information i hela processen. Trevligt bemötande. Vi är helt nöjda och kan rekommendera detta företag. Vi gjorde en takmålning. Läs mer
  • Eivor D
    Eivor D skrev om DM TAK
    Hej ni har nog skickat detta till fel person, jag är inte längre i brf Postsäcken. Läs mer
  • Staffan D
    Staffan D skrev om DM TAK
    Ordning och reda!
    Bra arbetsbeskrivning vid offert, bra utfört jobb och bra dokumentation.
    Bra företag!
    /Staffan Läs mer
  • Roland S
    Roland S skrev om DM TAK
    Utmärkt entreprenör, serviceminded, lyhörda, miljötänk och kvalitetsmedvetna. Helt enkelt mycket bra takarbete av olika slag som de utför. Mvh Roland Läs mer
  • Henrik P
    Henrik P skrev om DM TAK
    Är riktigt missnöjda med företaget och dess bemötande av oss som kunder. Otrevlig personal på kontoret även om de som utförde jobbet var trevliga så blir slutomdömmet att vi inte kan rekommendera detta företag! Läs mer
    2015-05-22 DM Tak AB svarar Henrik P
    Hej Henrik
    Vi beklagar att du har haft denna upplevelsen när det gäller vårt bemötande av er som kund! Detta var ett jobb som utfördes för 6 år sedan och vi har kontinuerligt arbetat med personalutbildning och kvalitets-säkring sedan dess. Vi utför takarbeten av högsta kvalité men det är också viktigt att kommunikationen skall fungera till fullo - i alla avseenden - så att kunden får en så positiv helhetsupplevelse som möjligt.
  • Diana L
    Diana L skrev om DM TAK
    Takomläggning av hyresfastighet, våren 2015. Offerten var extremt detaljerad. Projektledaren informerade de boende om arbetets gång, och man kunde följa processen via ett flödesschema i trappuppgångarna. Arbetet flöt på mycket smidigt och företaget levererade. Små problem eller frågor som uppstod under arbetets gång, löstes snabbt och effektivt av projektledaren. Slutbesiktningsprotokoll samt fotodokumentation innebar en trygghet för föreningen. Vi var mycket nöjda. Läs mer

Mer från DM TAK

Svarvarvägen 12, 142 50 Skogås