Eken Arborist AB

Eken Arborist AB är en liten firma som brinner för att hjälpa våra kunder med både små och stora träd! Här arbetar vi efter branschstandard och om du anlitar oss så kommer du kunna känna dig säker på att vi utför uppdraget på ett korrekt sätt. Vi följer alltid Riksförbundet svensk trädgårdsstandard när vi beskär fruktträd. Vi strävar alltid efter att du som kund ska bli 100% nöjd. Detta gör att vi jobbar hårt för att varje uppdrag ska vara enligt dina förväntningar.

Våra uppdrag är framförallt beskärning, stubbfräsning, plantering, bortforsling av ris och trädfällning.
Vi kan även utföra besiktningar, trädkontroller, inventeringar och upprätta trädvårdsplaner. Vänligen kontakta oss för referenser eller exempel på tidigare utförda jobb.

Läs vad 32 kunder tycker om Eken Arborist AB 2

2022-07-22 Verifierad kund
    Jag har anlitat Eken många gånger för alla tänkbara typer av trädarbeten. Från komplicerade trädfällningar på innergårdar, alla tänkbara beskärningsarbeten men även rådgivningar, bedömningar och trädvårdsplaner.

De utför alltid ett professionellt och serviceinriktat arbete och håller alltid vad de lovar.

Lätta att arbeta med!
    2022-06-29 Verifierad kund
    Proffesionellt och kunnigt
    Har anlitat firman tidigare och var nöjd då också

Det som gjordes var beskärning av två gamla äppelträd
    2022-06-16 Verifierad kund
    Då våra tidigare samarbeten med Eken Arborist alltid varit mycket positiva bad vi dem denna gång fälla några döda träd och fräsa stubbarna. De är både sympatiska och mycket skickliga och vi litar till 100% på att de alltid gör ett toppenjobb. Och det gjorde de också denna gång. Vi har även rekommenderat dem till flera andra som varit lika nöjda. Och vi kommer naturligtvis även fortsättningsvis att be dem beskära våra träd och buskar.
    2022-06-15 Verifierad kund
    Fick hjälp med att fälla en tall och beskära lit ekar. Toppen bemötande och snabbt och smidigt hanterat.
    2022-06-15 Verifierad kund
    Bra jobbat av bra och trevliga grabbar.
    2022-05-16 Verifierad kund
    Trevligt bemötande.
    God förklaring av jobbet och priset
    Snabbt och välgjord arbete
    Mycket nöjd
    2022-04-27 Verifierad kund
    Lärde mig saker om träd som jag inte hade någon aning om.
    De är engagerade och professionella,
    håller vad de lovar med snabb och tydlig offert.
    2022-04-10 Verifierad kund
    Lätt att få kontakt med företaget och boka besök med rimlig väntetid. Bra utfört arbete i samråd med oss. Trevligt bemötande och goda kunskaper hos arboristen.
    Rekommendationer av andra stämde bra, vi kommer anlita igen och rekommendera andra
    2022-03-04 Verifierad kund
    Fantastiskt kundbemötande och supernöjd med resultatet.
    2021-12-16 Verifierad kund
    Kunnig arborist. Beskriver och redovisar noggrant vad som behöver göras och varför och vad som gjorts. Dessutom trevlig! Rekommenderar varmt att ni med förtroende kan vända er till Joel Bergelin.
    2021-12-06 Verifierad kund
    Oerhört kompetent, engagerad, lyhörd och supertrevlig .
    2021-12-01 Verifierad kund
    Trevliga, lyhörda och väldigt kunniga. Dessutom bra pris! Beskärning av 7 träd samt städning och bortforsling av grenar.
    2021-11-09 Verifierad kund
    Oerhört kunnig och duktig. Rekommenderar varmt Eken Arborist!
  • Torpets Trädvård AB
    skrev om Eken Arborist AB
    2021-11-09 Verifierad kund
    Väldigt trevligt och förtroendeingivande företag med stor kompetens!
    /Anton
    2021-11-08 Verifierad kund
    Joel med kollega beskar tre skogslönnar på ett föredömligt sätt åt mig. Det gick relativt snabbt och mycket proffsigt till. Efteråt drog de även ihop riset så att det såg snyggt ut. Jag ser fram emot att se träden fortsätta växa, men med en lite mer tillputsad form än tidigare. Rekommenderas varmt.
    2021-11-05 Verifierad kund
    Supernöjd! Trevligt bemötande och väldigt kunnig.
    2021-10-26 Verifierad kund
    Joel is a knowledgeable arborist with a passion for trees . High up in the trees you might hear him whistling an old song. Nothing ruffles his feathers. The kind of guy you want to invite in for a coffee after the work is done. Highly recommended his work.
    2021-10-22 Verifierad kund
    Väldigt proffsigt och inkännande bemötande av Eken Arborist. Vi blev sedan mycket nöjda med resultatet - vår fläder är nu lagom stor och kommer att vara jättefin till sommaren.
    2021-10-21 Verifierad kund
    Trevlig, kunde komma rätt fort och bra utfört jobb
    2021-10-08 Verifierad kund
    Affinity for Trees has been honored to have the pleasure of Eken Arborists support
    Tack!
    2021-10-04 Verifierad kund
    Det var ett vänligt bemötande.
    Arboristen som skulle klippa vårt äppelträd startade med att ställa lite frågor runt vad vi önskade få gjort och beskrev också hur arbetet skulle utföras utifrån våra önskemål.
    Vi blev väldigt nöjda då vi såg resultatet.
    2021-10-04 Verifierad kund
    Väl utfört arbete och trevligt bemötande! Kan varmt rekommendera!
    2021-10-04 Verifierad kund
    Tagit hand om vårt äppelträd i ett antal år nu. Trevlig, lagom personlig och enkel att ha att göra med.
    Supernöjda med hur trädet tas om hand!
    2021-09-14 Spontant omdöme
    Vi har anlitat Joel under ett flertal år och han har hjälpt oss att beskära och förädla ett flertal äldre fruktträd med mycket gott resultat. Joel har hela tiden gått varsamt fram och har haft en långsiktig plan för hur träden ska formas och beskäras för att må så bra som möjligt. Detta kan vi också se resultat av i form av finare och mer frukt (äpplen, körsbär och plommon). Vi är jättenöjda med Joels arbete och kan varmt rekommendera bolaget.
    2021-09-14 Verifierad kund
    Jättebra service. Trevligt bemötande. Vi anlitar gärna Joel igen!
    2021-09-13 Verifierad kund
    Joel på Eken Arborist har hjälpt oss med beskärning och träd sedan några åt tillbaka. Vi har en trädgård med flera gamla förvuxna träd och buskar som vi har velat spara och som han har hjälpt oss att beskära och bygga upp och forma på nytt, så besöken har varit återkommande. Vi har fått den hjälp vi har behövt och han har ofta ordnat bortforsling av ris om det har blivit mycket vilket är praktiskt och prisvärt. Sammantaget har upplevelsen varit mycket bra!
    2021-08-08 Verifierad kund
    När Joel valde att starta ett Arboristföretag så hamnade alla andra Arboristföretag på andra plats.

Joel tar hand om träden, kunderna och sina arbetskollegor på ett otroligt fint sätt.

Jag rekommenderar Ekens Arborist Ab 🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
    2021-07-22 Verifierad kund
    Bra bemötande inför arbete

Dock vid genomförande så kom en person och gjorde enligt vår uppfattning väldigt lite tid och lite arbete på varje träd .

Så en hög kostnad för något som gjordes under kort tid (förmiddag) av en person och vi kunde inte se större förändring .

Kort sagt kändes väldigt dyrt för lite arbete

Kan leda till att annan lev. Väls framåt

Vi får se. Genomförandet under den dagen skulle tagits med oss och följts upp direkt efter vilket inte gjordes av lev.

Kan vara ett förböttringsområde.
    Hej! Tack för ditt omdöme. Att vi var en person stämmer inte. Jag och min kollega jobbade ihop under hela beskärningen. Tråkigt att du inte är helt nöjd med arbetet. Som jag skrev i offerten är träden tidigare för hårt beskurna (toppade) och att vi på grund av detta skulle gå försiktigt fram med mål att bygga tillbaka en arttypisk krona. Beskär man för hårt kommer produktionen av vattenskott inte att minska. Låter som det blivit en missuppfattning angående vad för slags beskärning ni beställt. Jag har mailat dig och erbjudit en tid för möte, så kan vi prata igenom träden på plats. Eken Arborist AB
    2021-07-21 Verifierad kund
    Allt funkade fint och arbetet blev gjort snabbt och bra!
    Tack för det fina omdömet. Vi blev också väldigt nöjda med beskärningen. En ståtlig lönn som jag hoppas får fortsätta skapa karaktär åt kvarteret i många år framåt. Eken Arborist AB
    2021-07-12 Verifierad kund
    jag blev trevligt bemött! och mycket nöjd med arbetet

jag köpte en utglesning av en stor bok
    Tack detsamma Åsa! Supertrevligt att få komma till er och hjälpa till med den pampiga boken. Eken Arborist AB
    2021-07-10 Verifierad kund
    Alltid lika trevliga och mycket kunniga. Jag har använt dem i flera år för att beskära mina äppelträd.
    Tack för omdömet! Det är alltid roligt att komma till er och ta hand om era fina äppelträd. Eken Arborist AB
    2021-07-07 Verifierad kund
    Hej,
    Vi behövde fälla döda träd på vår tomt och snygga till andra vars grenar hängde över gatan och huset. Vi hade tagit hjälp i trädgården av firman Två Smålänningar och de rekommenderade Eken. Efter ett telefonsamtal med Joel träffades vi på vår tomt för att diskutera arbetets omfattning. Han var lyhörd, kom med egna förslag, tog anteckningar, var trevlig att tala med och var på det hela taget mycket förtroendeingivande. Kort därefter kom en offert med varje enskilt träd inprickat på ett flygfoto på tomten och en beskrivning helt i överensstämmelse med vad vi talat om. Det var enkelt att tacka ja till denna offert. Vi kom överens om ett datum och den dagen infann sig Joel med två lika trevliga kollegor som tillsammans utförde arbetet som vi är mycket nöjda med. Det överblivna riset hämtades på utlovad tid och för oss återstår bara att hälsa dem välkomna nästa gång vi behöver hjälp!
    Hej Patrik, tack för ditt fina omdöme! Vi hade en väldigt trevlig arbetsdag i er trädgård. Tack för fint bemötande och roligt att ni blev så nöjda! Eken Arborist AB