Alla kategorier Elektriker Stockholms län Nacka Elcentralen Nacka

Elcentralen Nacka

Sprängarvägen 7, 132 38 Saltsjö-boo — Visa karta

Elcentralen grundades av Peter Hjerth i Nacka 1990. Sakta men säkert växte verksamheten tack vara högt kundfokus och bra service, och när Lars Lindén gick in som delägare år 1996 hade företaget sex anställda.

Sedan dessa har arbetsstyrkan mer än fördubblats, och idag har Elcentralen muskler nog att ta sig an stora uppdrag, något som inte minst våra referenskunder kan vittna om. Självklart är vi medlemmar i Elektriska Installatörsorganisationen EIO, och förutom kundservice är säkerhet och goda arbetsvillkor saker som vi tar på stort allvar.

Vi kallar oss själva för ett fullserviceföretag. Vår affärsidé är nämligen att du bara ska behöva lyfta telefonluren en gång, oavsett hur många saker du behöver hjälp med!

Läs vad 10 kunder tycker om Elcentralen Nacka

• 2019-03-25

Salih U skrev om Elcentralen Nacka
    Första gången jag anlitade Elcentralen Nacka var för att felsöka och åtgärda belysningen på mitt gamla radhus. Deras trevliga bemötande och professionalitet ledde till att de fick ytterligare uppdrag nämligen att vara med från början på mitt nya husbygge samt tillhörande gästhus. Behövde bara beskriva hur jag ville ha det och de levererade så som jag önskade det.

Är mycket nöjd med Elcentralen Nacka skulle alla gånger kontakta Elcentralen i framtiden just för att de var så kunniga, trevliga och professionella. Läs mer
  • 2019-03-08

Douglas T skrev om Elcentralen Nacka
    Trevlig, kunnig och tillmötesgående elektriker. Glömde ta med lite utrustning vid ett tillfälle men då dom håller till i närheten så var det inga större problem. Läs mer
    Niklas P gillar detta
  • Petra D

2018-02-21

Petra D skrev om Elcentralen Nacka
    Helt kanon! Jag var i stor el-knipa med stort el-fel i huset, hade panik inget fungerade. Ringde måndag morgon och fick hjälp direkt! De jobbade hela dagen och jag har nu fungerande el, nya säkringsskåp och behöver inte vara rädd längre. Så nöjd! Läs mer
  • 2016-10-14

Anna B skrev om Elcentralen Nacka
    USELT. Anser mig lurad. 21.000:- för att flytta elcentralen 30 cm. Läs mer
  • Nils L

2016-10-14

Nils L skrev om Elcentralen Nacka
    Jättebra jobb. Snabbt prisvärt och väl utfört
    Samt städat efteråt! Läs mer
  • 2014-01-29

Sune H skrev om Elcentralen Nacka
    Mycket positivt och proffsigt bemötande från Elcentralen i Nacka!
    En morgon i förra veckan hade strömmen gått och det var kallt i huset, så jag ringde en elfirma och de kunde skicka över en kille om några timmar och det skulle kosta 3500 kr för de första två timmarna för det bedömdes som jourtid trots att klockan var halv åtta på morgonen. Jag ringde då Elcentralen i Nacka och fick ett mycket proffsigt bemötande av Lasse som sa att han kunde skicka över en kille inom någon timma och det skulle kosta 500 kr/tim. Men först föreslog han att jag skulle kolla några saker själv först, innan han skickade över någon. Jag kollade de punkter som han föreslog och plötsligt så fungerade både ström och värme.
    Tänk om alla företag kunde visa upp samma positiva och proffsiga bemötande till en presumtiv kund som Elcentralen.
    För mig är Elcentralen det självklara valet nästa gång jag får problem med ellen!
    Ett stort tack för hjälpen utan att det kostade en enda krona....heder åt er!

Sune Hansson, Nacka Läs mer

Sasha C skrev om Elcentralen Nacka
    Mycket trevliga och kompetenta elektriker! Jobbar självständigt, och håller alltid vad dom lovat. Hantverkare av bästa sort! Läs mer

Elaine B skrev om Elcentralen Nacka
    Bengt på Elcentralen i Nacka är helt fantastisk. Han ger en kundservice utöver det förväntade. Toppklass! Bättre än bäst! Klart imponerad. Som kund kan vi känna oss vilse i elfrågorna men med Elcentralen som lotsar oss rätt känns det helt plötsligt lätt och säkert! Läs mer

Agneta M skrev om Elcentralen Nacka
    Snabb o bra service! Trevliga! Läs mer
  • Stefan T

2010-12-06

Stefan T skrev om Elcentralen Nacka
    Elektrikern kom ut för att ågärda en taklampa som kortslutit sig. Efter tagit ner takarmaturen och raljerat en stund över icke-svenskarna som byggt huset, dömt ut armaturen som ej CE-godkänd och påstod dessutom att den inte var godkänd för takmontering - och det var därför den hade brunnit (kablarna hade smält ihop).

Samtliga påstående var givetvis felaktiga.

En snabb googling på produktnumret visade att den visst var avsedd för takmontering och på baksidan av lampan fanns en tydlig CE-märkning (hur han nu missade den).
    Felet var att den som satt upp lampan hade klämt in kablen mellan lampan och taket, vilket gjorde att den överhettades – tog 30 sek att fatta för mig som inte är elektriker.

Jag kommer inte anlita det här (fördomsfulla) företaget igen. Läs mer

Sprängarvägen 7, 132 38 Saltsjö-boo