Elcentralen Nacka AB

Elcentralen Nacka AB

Elcentralen grundades av Peter Hjerth i Nacka 1990. Sakta men säkert växte verksamheten tack vara högt kundfokus och bra service, och när Lars Lindén gick in som delägare år 1996 hade företaget sex anställda.

Sedan dessa har arbetsstyrkan mer än fördubblats, och idag har Elcentralen muskler nog att ta sig an stora uppdrag, något som inte minst våra referenskunder kan vittna om. Självklart är vi medlemmar i Elektriska Installatörsorganisationen EIO, och förutom kundservice är säkerhet och goda arbetsvillkor saker som vi tar på stort allvar.

Vi kallar oss själva för ett fullserviceföretag. Vår affärsidé är nämligen att du bara ska behöva lyfta telefonluren en gång, oavsett hur många saker du behöver hjälp med!

Läs vad 47 kunder tycker om Elcentralen Nacka AB 2

2021-06-30
    Bäst i Nacka!
    Kunniga och proffsiga och trevliga!
    Rekommenderar varmt
    2021-06-07
    Räddarna i nöden, ryckte ut med kort varsel och löste problemet,med några dimmers med bra återkoppling på telefon både under och efter jobbet.
    2021-06-07
    Kan varmt rekommendera! Genuint duktiga och trevliga.
    2021-05-29
    Hade panik hemma pga lyckats kortsluta en strömbrytare och blåst en huvudsäkring. Fick superbra hjälp direkt. Fantastiskt nöjd!
  • Hope M
    2021-05-26
    Jag behövde akut hjälp med installationen av takuttag i min bostad. Fick jättebra bemötande via telefonen. Jesper upplevdes som lyhörd, engagerad, erfaren och tillgänglig. Absolut bästa och dedikerad elektriker. Guldstjärna till dig och Elcentralen. Ni är bäst!! :) Vänliga hälsningar Hope i Nacka.
    2021-04-20
    Ombyggnad av kök. Elcentralen skötte elen. Proffsiga , vänliga, effektiva och med bra förslag till förbättringar. H
    2021-04-20
    Jag har anlitat Elcentralen Nacka vid flera tillfällen. Allt ifrån att dra om all el i huset till att fixa utebelysning i trädgården eller som nu senast att installera en ny spishäll. Jag får alltid ett bra bemötande, väldigt bra service och ett gediget jobb utfört. Jag kan varmt rekommendera dom. Mvh Mats
    2021-04-13
    Det hjälpte mig att byta ut all el på mitt landställe. Arbetet blev noga genomfört och som överenskommet! De gjorde även små extra saker som förgyllde det hela! Bara trevligt och seriöst bemötande. Rekommenderas!
    2021-03-15
    Snabba, smidiga och löste problemet galant. Dessa kommer vi enbart anlita i framtiden! Rekommenderas starkt!
    2021-02-18
    Grymt proffsig och förtroendeingivande el-firma med mycket hög kompetens. Jag har haft med massor av olika hantverkare att göra och Elcentralen i Nacka AB märker ut sig som de absolut bästa. Bra kontakt med kontoret där jag förklarade vad jag behövde hjälp med och samma kväll ringde en montör och bokade in en tid. Alex (montören) hjälpte mig med massa smarta och bra lösningar som jag inte alls hade tänkt på själv. Precis den input och hjälp jag eftersökte. Från idé till handling och resultatet blev fantastiskt. Jag rekommenderar Elcentralen till alla som behöver en proffsig elektriker👍🏻 Jonas
    2021-02-18
    Kontaktade dom genom en rekommendation som jag fick. Hade ett problem med en LTA-pump som gått sönder och orsakat en del skador. En hel del måste bytas samt dras om. De har varit mycket trevliga, kompetenta och hjälpsamma.
    Jag är mycket nöjd och kommer att rekommendera er i fortsättningen.
    2021-01-28
    Jag fick superbra och snabb hjälp med att åtgärda ett fel i ett uttag på balkongen. Även ett mycket trevligt bemötande!
    2020-12-01
    Hemma hos mig gjordes följande:
    •Byte av kablage, både infällt och utanpåliggande.
    •Byte av uttag och tryckknappar.
    •Uppsättning av armaturer.
    •Byte av elcentral, från gammal med gängsäkringar till en ny modern med jordfelsbrytare och automatsäkringar.
    •Felsökning

Alla moment var bra gjorda, Elcentralen Nacka rekommenderas verkligen.
    2020-11-08
    Bästa företaget jag anlitat! Så proffsiga, trevliga och jag är supernöjd med det fina resultatet!
    2020-10-12
    Superkunniga, snabba och flexibla i allt dem gjort i min helrenovering, kan starkt rekommendera!
  • Tobias S
    2020-10-05
    Elen slutade fungera i huset. Akut läge och min ordinarie elektriker kunde inte rycka ut. Ringde då Elcentralen och två timmar senare var problemet löst. Trevligt bemötande och snabb utryckning. Stort tack!
    2020-09-28
    Jag fick snabb hjälp när det blev ett el fel i kontakt uttaget .
    Det var mycket proffsigt gjort !
  • Pontus P
    2020-09-23
    Med en superb service, ett snabbt och bra utfört arbete kommer vi fortsätta använda Elcentralen Nacka AB
    2020-04-23
    Elcentralen Nacka agerade underleverantör för ett uppdrag hos mig för att installera el i mitt kök. Elektrikern (Alex) som kom och utförde arbetet gjorde ett riktigt bra jobb. Jag hade inte direkt kontakt med Elcentralen per se. Men verkar som om medarbetarna är trevliga och gör ett bra jobb.
    2020-04-09
    Snabb service och trevliga personer. Varmt rekommenderas.
    2020-04-06
    Elcentralen Nacka ställde upp med mycket kort varsel på ett mycket bra sätt när jag hade behov av en elektriker akut.
    2020-03-25
    Haft förmånen att ha Niklas på plats ett par gånger - grymt bra jobb, alla har varit väldigt trevliga och lätta att ha att göra med, alltid måna om att det allting funkar och lämnar inte arbetet utan att verkligen kontrollera att vi som kunder är nöjda. Så borde alla företag fungera!
    2020-02-28
    Ringde elcentralen efter att hushållsmaskiner och värme plötsligt slutat fungera och lampor börjat flimra/inte lyste.

Niklas som svarade var på plats inom en timme hittade problemet, löste det snabbt och var väldigt trevlig på köpet!

Under eftermiddagen samma dag fick vi fakturan med ett rimligt pris för det utförda arbetet. Jag är med andra ord mycket nöjd med Elcentralen Nacka!
    2020-02-21
    Strömlöst över natt. Fick omedelbart besök och efter komplicerad felsökning blev felet avhjälpt, Trevligt och professionellt bemötande. Kommer att anlita dem igen.
    2020-02-12
    Elcentralen hjälpte oss montera infällda spotar i köket. Är mycket nöjd med snabbheten och kvalitén på arbetet och med bemötandet.
    Hej Jan, kul att du blev nöjd. Tackar för rekommendationen, Mvh Niklas P Elcentralen Nacka AB Elcentralen Nacka AB
    2019-12-27
    Kom hem från London på kvällen, annandag jul. Mörkt och iskallt i huset. Ingen el. Kontaktade Elcentralen Nacka för att göra upp tid vilken dag de kan komma. Vi kommer direkt blev svaret. Lämnade familj och barn och jobbade i tre timmar för att reda ut alla problem vilket han lyckades med. Oerhört trevliga. Mycket seriösa. Arbetade snabbt och metodiskt och visade stor skicklighet. Möss? Fukt i ytterbelysningen? Kortslutning?Allt kollades - fixades och vi fick sova i varma sängar.
    Kan starkt rekommendera dessa killar och tjejer.
    Johan Torén
    2019-12-12
    Proffs på el!
    Trevliga och snabb service.
    Rekommenderar detta bolag!
    2019-12-06
    En uppgradering av elen hemma - från 69-tal till nutid - krävde utbyte av proppskåp och jordade kontakter samt DCL kontakter för takuttagen. Genom ELCENTRALEN fick vi en mycket pålitlig och proffsig elektriker som utförde ett utmärkt arbete. Vi kan verkligen varmt rekommendera företaget och kommer att anlita dem igen för framtida utmaningar därhemma.
    2019-12-06
    Snabbt och smidigt hanterat och på ett mycket proffsigt sätt
    2019-12-02
    Mycket trevligt bemötande. Gav oss snabb hjälp!
    2019-11-26
    Snabb och bra service. Löste alla önskemål och problem jag hade.
    2019-11-25
    Jag är supernöjd med detta företag. Arbetet proffsigt utfört och mycket trevligt bemötande.
    Service i topp! Kan varmt rekommendera.
    2019-11-20
    Skulle byta radiatorer i huset. Vi är nöjda med både kontakten vi har haft och arbetet som utförtes av Elcentralen Nacka. Rekommenderar dem.
    2019-09-21
    Ringt några anndra el etriker lång väntan sen dyra sen ringde jag nacka eletriker och dom kunde komma bästa dag bra bemötande mycket bra servic rekomderar Back eletricke
    2019-09-16
    Proffsigt arbete, trevliga och enligt utlovad tid!
    2019-05-02
    Jättebra service, trevlig personal och bra utfört arbete!
    2019-03-27
    Kompetent, trevlig och snabb.
    Mycket bra.
    Lasse
    2019-03-25
    Första gången jag anlitade Elcentralen Nacka var för att felsöka och åtgärda belysningen på mitt gamla radhus. Deras trevliga bemötande och professionalitet ledde till att de fick ytterligare uppdrag nämligen att vara med från början på mitt nya husbygge samt tillhörande gästhus. Behövde bara beskriva hur jag ville ha det och de levererade så som jag önskade det.

Är mycket nöjd med Elcentralen Nacka skulle alla gånger kontakta Elcentralen i framtiden just för att de var så kunniga, trevliga och professionella.
    2019-03-08
    Trevlig, kunnig och tillmötesgående elektriker. Glömde ta med lite utrustning vid ett tillfälle men då dom håller till i närheten så var det inga större problem.
  • Petra D
    2018-02-21
    Helt kanon! Jag var i stor el-knipa med stort el-fel i huset, hade panik inget fungerade. Ringde måndag morgon och fick hjälp direkt! De jobbade hela dagen och jag har nu fungerande el, nya säkringsskåp och behöver inte vara rädd längre. Så nöjd!
    2016-10-14
    USELT. Anser mig lurad. 21.000:- för att flytta elcentralen 30 cm.
  • Nils L
    2016-10-14
    Jättebra jobb. Snabbt prisvärt och väl utfört
    Samt städat efteråt!
    2014-01-29
    Mycket positivt och proffsigt bemötande från Elcentralen i Nacka!
    En morgon i förra veckan hade strömmen gått och det var kallt i huset, så jag ringde en elfirma och de kunde skicka över en kille om några timmar och det skulle kosta 3500 kr för de första två timmarna för det bedömdes som jourtid trots att klockan var halv åtta på morgonen. Jag ringde då Elcentralen i Nacka och fick ett mycket proffsigt bemötande av Lasse som sa att han kunde skicka över en kille inom någon timma och det skulle kosta 500 kr/tim. Men först föreslog han att jag skulle kolla några saker själv först, innan han skickade över någon. Jag kollade de punkter som han föreslog och plötsligt så fungerade både ström och värme.
    Tänk om alla företag kunde visa upp samma positiva och proffsiga bemötande till en presumtiv kund som Elcentralen.
    För mig är Elcentralen det självklara valet nästa gång jag får problem med ellen!
    Ett stort tack för hjälpen utan att det kostade en enda krona....heder åt er!

Sune Hansson, Nacka
    2014-01-28
    Mycket trevliga och kompetenta elektriker! Jobbar självständigt, och håller alltid vad dom lovat. Hantverkare av bästa sort!
    2014-01-28
    Bengt på Elcentralen i Nacka är helt fantastisk. Han ger en kundservice utöver det förväntade. Toppklass! Bättre än bäst! Klart imponerad. Som kund kan vi känna oss vilse i elfrågorna men med Elcentralen som lotsar oss rätt känns det helt plötsligt lätt och säkert!
    2014-01-28
    Snabb o bra service! Trevliga!
  • Stefan T
    2010-12-06
    Verifierad kundrelation
    Elektrikern kom ut för att ågärda en taklampa som kortslutit sig. Efter tagit ner takarmaturen och raljerat en stund över icke-svenskarna som byggt huset, dömt ut armaturen som ej CE-godkänd och påstod dessutom att den inte var godkänd för takmontering - och det var därför den hade brunnit (kablarna hade smält ihop).

Samtliga påstående var givetvis felaktiga.

En snabb googling på produktnumret visade att den visst var avsedd för takmontering och på baksidan av lampan fanns en tydlig CE-märkning (hur han nu missade den).
    Felet var att den som satt upp lampan hade klämt in kablen mellan lampan och taket, vilket gjorde att den överhettades – tog 30 sek att fatta för mig som inte är elektriker.

Jag kommer inte anlita det här (fördomsfulla) företaget igen.