Elcentralen Nacka AB

Sprängarvägen 7, 132 38 Saltsjö-boo — Visa karta

Elcentralen grundades av Peter Hjerth i Nacka 1990. Sakta men säkert växte verksamheten tack vara högt kundfokus och bra service, och när Lars Lindén gick in som delägare år 1996 hade företaget sex anställda.

Sedan dessa har arbetsstyrkan mer än fördubblats, och idag har Elcentralen muskler nog att ta sig an stora uppdrag, något som inte minst våra referenskunder kan vittna om. Självklart är vi medlemmar i Elektriska Installatörsorganisationen EIO, och förutom kundservice är säkerhet och goda arbetsvillkor saker som vi tar på stort allvar.

Vi kallar oss själva för ett fullserviceföretag. Vår affärsidé är nämligen att du bara ska behöva lyfta telefonluren en gång, oavsett hur många saker du behöver hjälp med!

Läs vad 31 kunder tycker om Elcentralen Nacka AB

• 2020-09-28

Maria L skrev om Elcentralen Nacka AB
    Jag fick snabb hjälp när det blev ett el fel i kontakt uttaget .
    Det var mycket proffsigt gjort ! Läs mer
  • Pontus P

2020-09-23

Pontus P skrev om Elcentralen Nacka AB
    Med en superb service, ett snabbt och bra utfört arbete kommer vi fortsätta använda Elcentralen Nacka AB Läs mer
  • 2020-04-23

Joakim R skrev om Elcentralen Nacka AB
    Elcentralen Nacka agerade underleverantör för ett uppdrag hos mig för att installera el i mitt kök. Elektrikern (Alex) som kom och utförde arbetet gjorde ett riktigt bra jobb. Jag hade inte direkt kontakt med Elcentralen per se. Men verkar som om medarbetarna är trevliga och gör ett bra jobb. Läs mer
  • 2020-04-09

Peter W skrev om Elcentralen Nacka AB
    Snabb service och trevliga personer. Varmt rekommenderas. Läs mer
  • 2020-04-06

Kenneth A skrev om Elcentralen Nacka AB
    Elcentralen Nacka ställde upp med mycket kort varsel på ett mycket bra sätt när jag hade behov av en elektriker akut. Läs mer
  • 2020-03-25

Bo M skrev om Elcentralen Nacka AB
    Haft förmånen att ha Niklas på plats ett par gånger - grymt bra jobb, alla har varit väldigt trevliga och lätta att ha att göra med, alltid måna om att det allting funkar och lämnar inte arbetet utan att verkligen kontrollera att vi som kunder är nöjda. Så borde alla företag fungera! Läs mer
  • 2020-02-28

Oskar C skrev om Elcentralen Nacka AB
    Ringde elcentralen efter att hushållsmaskiner och värme plötsligt slutat fungera och lampor börjat flimra/inte lyste.

Niklas som svarade var på plats inom en timme hittade problemet, löste det snabbt och var väldigt trevlig på köpet!

Under eftermiddagen samma dag fick vi fakturan med ett rimligt pris för det utförda arbetet. Jag är med andra ord mycket nöjd med Elcentralen Nacka! Läs mer
  • 2020-02-21

Olle J skrev om Elcentralen Nacka AB
    Strömlöst över natt. Fick omedelbart besök och efter komplicerad felsökning blev felet avhjälpt, Trevligt och professionellt bemötande. Kommer att anlita dem igen. Läs mer
  • 2020-02-12

Jan A skrev om Elcentralen Nacka AB
    Elcentralen hjälpte oss montera infällda spotar i köket. Är mycket nöjd med snabbheten och kvalitén på arbetet och med bemötandet. Läs mer
    2020-02-18 Niklas P svarar Jan A
    Hej Jan,
    kul att du blev nöjd. Tackar för rekommendationen,

Mvh Niklas P
    Elcentralen Nacka AB
  • 2019-12-27

Johan T skrev om Elcentralen Nacka AB
    Kom hem från London på kvällen, annandag jul. Mörkt och iskallt i huset. Ingen el. Kontaktade Elcentralen Nacka för att göra upp tid vilken dag de kan komma. Vi kommer direkt blev svaret. Lämnade familj och barn och jobbade i tre timmar för att reda ut alla problem vilket han lyckades med. Oerhört trevliga. Mycket seriösa. Arbetade snabbt och metodiskt och visade stor skicklighet. Möss? Fukt i ytterbelysningen? Kortslutning?Allt kollades - fixades och vi fick sova i varma sängar.
    Kan starkt rekommendera dessa killar och tjejer.
    Johan Torén Läs mer
  • 2019-12-12

Henrik N skrev om Elcentralen Nacka AB
    Proffs på el!
    Trevliga och snabb service.
    Rekommenderar detta bolag! Läs mer
  • 2019-12-06

Michael W skrev om Elcentralen Nacka AB
    En uppgradering av elen hemma - från 69-tal till nutid - krävde utbyte av proppskåp och jordade kontakter samt DCL kontakter för takuttagen. Genom ELCENTRALEN fick vi en mycket pålitlig och proffsig elektriker som utförde ett utmärkt arbete. Vi kan verkligen varmt rekommendera företaget och kommer att anlita dem igen för framtida utmaningar därhemma. Läs mer
  • 2019-12-06

Annette B skrev om Elcentralen Nacka AB
    Snabbt och smidigt hanterat och på ett mycket proffsigt sätt Läs mer
  • 2019-12-02

Johanna F skrev om Elcentralen Nacka AB
    Mycket trevligt bemötande. Gav oss snabb hjälp! Läs mer
  • 2019-11-26

Joachim E skrev om Elcentralen Nacka AB
    Snabb och bra service. Löste alla önskemål och problem jag hade. Läs mer
  • 2019-11-25

Ia Ingegerd L skrev om Elcentralen Nacka AB
    Jag är supernöjd med detta företag. Arbetet proffsigt utfört och mycket trevligt bemötande.
    Service i topp! Kan varmt rekommendera. Läs mer
  • 2019-11-20

William V skrev om Elcentralen Nacka AB
    Skulle byta radiatorer i huset. Vi är nöjda med både kontakten vi har haft och arbetet som utförtes av Elcentralen Nacka. Rekommenderar dem. Läs mer
  • 2019-09-21

Camilla A skrev om Elcentralen Nacka AB
    Ringt några anndra el etriker lång väntan sen dyra sen ringde jag nacka eletriker och dom kunde komma bästa dag bra bemötande mycket bra servic rekomderar Back eletricke Läs mer
  • 2019-09-16

Niklas H skrev om Elcentralen Nacka AB
    Proffsigt arbete, trevliga och enligt utlovad tid! Läs mer
  • 2019-05-02

Elin M skrev om Elcentralen Nacka AB
    Jättebra service, trevlig personal och bra utfört arbete! Läs mer
  • 2019-03-27

Lars-gunnar N skrev om Elcentralen Nacka AB
    Kompetent, trevlig och snabb.
    Mycket bra.
    Lasse Läs mer
  • 2019-03-25

Salih U skrev om Elcentralen Nacka AB
    Första gången jag anlitade Elcentralen Nacka var för att felsöka och åtgärda belysningen på mitt gamla radhus. Deras trevliga bemötande och professionalitet ledde till att de fick ytterligare uppdrag nämligen att vara med från början på mitt nya husbygge samt tillhörande gästhus. Behövde bara beskriva hur jag ville ha det och de levererade så som jag önskade det.

Är mycket nöjd med Elcentralen Nacka skulle alla gånger kontakta Elcentralen i framtiden just för att de var så kunniga, trevliga och professionella. Läs mer
  • 2019-03-08

Douglas T skrev om Elcentralen Nacka AB
    Trevlig, kunnig och tillmötesgående elektriker. Glömde ta med lite utrustning vid ett tillfälle men då dom håller till i närheten så var det inga större problem. Läs mer
  • Petra D

2018-02-21

Petra D skrev om Elcentralen Nacka AB
    Helt kanon! Jag var i stor el-knipa med stort el-fel i huset, hade panik inget fungerade. Ringde måndag morgon och fick hjälp direkt! De jobbade hela dagen och jag har nu fungerande el, nya säkringsskåp och behöver inte vara rädd längre. Så nöjd! Läs mer
  • 2016-10-14

Anna B skrev om Elcentralen Nacka AB
    USELT. Anser mig lurad. 21.000:- för att flytta elcentralen 30 cm. Läs mer
  • Nils L

2016-10-14

Nils L skrev om Elcentralen Nacka AB
    Jättebra jobb. Snabbt prisvärt och väl utfört
    Samt städat efteråt! Läs mer
  • 2014-01-29

Sune H skrev om Elcentralen Nacka AB
    Mycket positivt och proffsigt bemötande från Elcentralen i Nacka!
    En morgon i förra veckan hade strömmen gått och det var kallt i huset, så jag ringde en elfirma och de kunde skicka över en kille om några timmar och det skulle kosta 3500 kr för de första två timmarna för det bedömdes som jourtid trots att klockan var halv åtta på morgonen. Jag ringde då Elcentralen i Nacka och fick ett mycket proffsigt bemötande av Lasse som sa att han kunde skicka över en kille inom någon timma och det skulle kosta 500 kr/tim. Men först föreslog han att jag skulle kolla några saker själv först, innan han skickade över någon. Jag kollade de punkter som han föreslog och plötsligt så fungerade både ström och värme.
    Tänk om alla företag kunde visa upp samma positiva och proffsiga bemötande till en presumtiv kund som Elcentralen.
    För mig är Elcentralen det självklara valet nästa gång jag får problem med ellen!
    Ett stort tack för hjälpen utan att det kostade en enda krona....heder åt er!

Sune Hansson, Nacka Läs mer

Sasha C skrev om Elcentralen Nacka AB
    Mycket trevliga och kompetenta elektriker! Jobbar självständigt, och håller alltid vad dom lovat. Hantverkare av bästa sort! Läs mer

Elaine B skrev om Elcentralen Nacka AB
    Bengt på Elcentralen i Nacka är helt fantastisk. Han ger en kundservice utöver det förväntade. Toppklass! Bättre än bäst! Klart imponerad. Som kund kan vi känna oss vilse i elfrågorna men med Elcentralen som lotsar oss rätt känns det helt plötsligt lätt och säkert! Läs mer

Agneta M skrev om Elcentralen Nacka AB
    Snabb o bra service! Trevliga! Läs mer
  • Stefan T

2010-12-06

Verifierad kundrelation
    Stefan T skrev om Elcentralen Nacka AB
    Elektrikern kom ut för att ågärda en taklampa som kortslutit sig. Efter tagit ner takarmaturen och raljerat en stund över icke-svenskarna som byggt huset, dömt ut armaturen som ej CE-godkänd och påstod dessutom att den inte var godkänd för takmontering - och det var därför den hade brunnit (kablarna hade smält ihop).

Samtliga påstående var givetvis felaktiga.

En snabb googling på produktnumret visade att den visst var avsedd för takmontering och på baksidan av lampan fanns en tydlig CE-märkning (hur han nu missade den).
    Felet var att den som satt upp lampan hade klämt in kablen mellan lampan och taket, vilket gjorde att den överhettades – tog 30 sek att fatta för mig som inte är elektriker.

Jag kommer inte anlita det här (fördomsfulla) företaget igen. Läs mer

Sprängarvägen 7, 132 38 Saltsjö-boo