Elcentralen Nacka AB

Elcentralen grundades av Peter Hjerth i Nacka 1990. Sakta men säkert växte verksamheten tack vara högt kundfokus och bra service, och när Lars Lindén gick in som delägare år 1996 hade företaget sex anställda.

Sedan dessa har arbetsstyrkan mer än fördubblats, och idag har Elcentralen muskler nog att ta sig an stora uppdrag, något som inte minst våra referenskunder kan vittna om. Självklart är vi medlemmar i Elektriska Installatörsorganisationen EIO, och förutom kundservice är säkerhet och goda arbetsvillkor saker som vi tar på stort allvar.

Vi kallar oss själva för ett fullserviceföretag. Vår affärsidé är nämligen att du bara ska behöva lyfta telefonluren en gång, oavsett hur många saker du behöver hjälp med!

Läs vad 64 kunder tycker om Elcentralen Nacka AB 2

2022-07-05 Insamlad av företaget
    Proffsigt hanterat projekt!

Håll på att bygga om hemma och upptäckte vid ombyggnad att min elcentral inte var brandsäker.

Kontaktade elcentralen som kom och gav förslag att byta elcentralen med brandsäker installation. Vi beslutade oss för det och 2dagar senare var det klart och vårt byggprojektet kunde fortsätta.

Mycket trevligt och proffsigt bemötande av elcentralen!

Henrik
    2022-07-02 Insamlad av företaget
    Väldigt trevliga och ställer alltid upp och kommer snabbt när man ringer .

Skulle behöva lite bättre planering för att slutföra arbetena snabbare men det vägs upp av det andra.

Massa badrums/köks mm elarbeten .
    2022-06-13 Insamlad av företaget
    Super nice electrician. Got everything fixed and a really clean installation. The electrician had everything needed in his truck, so no time wasted.
    2022-03-03 Insamlad av företaget
    Har tidigare mejlat att allt var mycket bra
    2022-02-27 Spontant omdöme
    Så nöjd med Elcentralen och Jesper! Vi hade bokat in att få timrar installerade i lägenheten och en takkrona monterad.
    Det krävs lite extra pill och takkronan behövde få nya hål i fästet och Jesper löste problemet efter ett par besök.

Snabba på att svara på mejl och kom redan veckan därpå.
    2022-02-16 Insamlad av företaget
    Mycket proffsigt och väl bemött. Fick hjälp med allt och lite till. Mycket trevligt bemötande.
    2022-02-11 Insamlad av företaget
    Mycket lyhörda, lösningsorienterade och professionella.
    2021-12-21 Insamlad av företaget
    Jag fick ett vänligt bemötande både på telefin och av den som kom hem till mig. Den som var hos mig var väldigt envis och sa att det måste finnas ett proppskåp till, vilket jag inte visste. Vi hittade det och jag fick tillbaka strömmen. Tacksam att få hjälp ganska snabbt
    2021-12-10 Insamlad av företaget
    Trevliga personer som inte ger upp utan hittar lösningar. Jag har köpt olika lösningar för såväl inomhus- som utomhusbruk.
    2021-12-10 Insamlad av företaget
    Jesper som jobbar på elcentralen kommer och är väldigt bra när det gäller min son som har grav autism. han är trevlig, snäll, bryr sig och proffsiga.
    Sen så hade han många bra saker och säga om hur man får den bästa lösningen på jobbet. Så väldigt kunnig. Han tog tid och verifierade med mig (kunden) att jag har förstått vad som behövdes för att göra jobbet.
    Han har satt upp lampor runt huset och håller nu på och gör om elen i mitt hus och sätter nu el för ett nytt kök.
    Elcentralen har gjort toppjobb hemma hos mig och nu är de här i ett pågående jobb och kommunikationen är jättebra och han kommer när han ska.. inget krångel 🙏😁
    2021-12-06 Insamlad av företaget
    Jättebra bemötande. Snabbt och effektivt arbetat med ett bra slutresultat.

Felsökning av värmegolv och utbyggnad av utebelysning.
  • Malin V
    2021-11-27 Spontant omdöme
    Fick ett första bra intryck. Trodde jag skulle få snabb hjälp. Fick ett sms samma morgon som tjänst skulle utövas, om inställt. Ingen mer kommunikation om förslag på ny tid. Valde annan firma.
    Hej Malin, Ledsen att vi inte kunde hjälpa dig i tid och att du inte fick någon återkoppling. Har blivit kommunikations miss på grund av sjukdomsfall tyvärr.

Bra att det löste sig för dig i alla fall.

Mvh,
    Niklas P
    2021-10-27 Insamlad av företaget
    Mycket snabb respons på förfrågan, bra idéer för lösningar, rimlig offert och proffsigt genomförande. Mycket nöjd med Elcentralen Nacka!
    2021-10-22 Insamlad av företaget
    Trevlig elkille.
    Snabbt utfört jobb.
    2021-10-22 Insamlad av företaget
    På kort varsel kom Nacka Elcentral och bytte all el i vårt radhus från 1966. Vi är otroligt nöjda med arbetet. De har varit tillmötesgående från dag ett och har gjort ett fantastiskt jobb. Kan varmt rekommendera Nacka Elcentral!
    2021-09-18 Insamlad av företaget
    Snabb och professionell service. Mycket nöjd.
    2021-09-09 Insamlad av företaget
    Snabba, tillmötesgående och proffsiga. Dessutom bra på att kommunicera realistiska offerter. Rekommenderas!
    2021-06-30 Spontant omdöme
    Bäst i Nacka!
    Kunniga och proffsiga och trevliga!
    Rekommenderar varmt
    2021-06-07 Insamlad av företaget
    Räddarna i nöden, ryckte ut med kort varsel och löste problemet,med några dimmers med bra återkoppling på telefon både under och efter jobbet.
    2021-06-07 Insamlad av företaget
    Kan varmt rekommendera! Genuint duktiga och trevliga.
    2021-05-29 Insamlad av företaget
    Hade panik hemma pga lyckats kortsluta en strömbrytare och blåst en huvudsäkring. Fick superbra hjälp direkt. Fantastiskt nöjd!
  • Hope M
    2021-05-26 Insamlad av företaget
    Jag behövde akut hjälp med installationen av takuttag i min bostad. Fick jättebra bemötande via telefonen. Jesper upplevdes som lyhörd, engagerad, erfaren och tillgänglig. Absolut bästa och dedikerad elektriker. Guldstjärna till dig och Elcentralen. Ni är bäst!! :) Vänliga hälsningar Hope i Nacka.
    2021-04-20 Insamlad av företaget
    Ombyggnad av kök. Elcentralen skötte elen. Proffsiga , vänliga, effektiva och med bra förslag till förbättringar. H
    2021-04-20 Insamlad av företaget
    Jag har anlitat Elcentralen Nacka vid flera tillfällen. Allt ifrån att dra om all el i huset till att fixa utebelysning i trädgården eller som nu senast att installera en ny spishäll. Jag får alltid ett bra bemötande, väldigt bra service och ett gediget jobb utfört. Jag kan varmt rekommendera dom. Mvh Mats
    2021-04-13 Insamlad av företaget
    Det hjälpte mig att byta ut all el på mitt landställe. Arbetet blev noga genomfört och som överenskommet! De gjorde även små extra saker som förgyllde det hela! Bara trevligt och seriöst bemötande. Rekommenderas!
    2021-03-15 Insamlad av företaget
    Snabba, smidiga och löste problemet galant. Dessa kommer vi enbart anlita i framtiden! Rekommenderas starkt!
    2021-02-18 Insamlad av företaget
    Grymt proffsig och förtroendeingivande el-firma med mycket hög kompetens. Jag har haft med massor av olika hantverkare att göra och Elcentralen i Nacka AB märker ut sig som de absolut bästa. Bra kontakt med kontoret där jag förklarade vad jag behövde hjälp med och samma kväll ringde en montör och bokade in en tid. Alex (montören) hjälpte mig med massa smarta och bra lösningar som jag inte alls hade tänkt på själv. Precis den input och hjälp jag eftersökte. Från idé till handling och resultatet blev fantastiskt. Jag rekommenderar Elcentralen till alla som behöver en proffsig elektriker👍🏻 Jonas
    2021-02-18 Insamlad av företaget
    Kontaktade dom genom en rekommendation som jag fick. Hade ett problem med en LTA-pump som gått sönder och orsakat en del skador. En hel del måste bytas samt dras om. De har varit mycket trevliga, kompetenta och hjälpsamma.
    Jag är mycket nöjd och kommer att rekommendera er i fortsättningen.
    2021-01-28 Spontant omdöme
    Jag fick superbra och snabb hjälp med att åtgärda ett fel i ett uttag på balkongen. Även ett mycket trevligt bemötande!
    2020-12-01 Insamlad av företaget
    Hemma hos mig gjordes följande:
    •Byte av kablage, både infällt och utanpåliggande.
    •Byte av uttag och tryckknappar.
    •Uppsättning av armaturer.
    •Byte av elcentral, från gammal med gängsäkringar till en ny modern med jordfelsbrytare och automatsäkringar.
    •Felsökning

Alla moment var bra gjorda, Elcentralen Nacka rekommenderas verkligen.
    2020-11-08 Insamlad av företaget
    Bästa företaget jag anlitat! Så proffsiga, trevliga och jag är supernöjd med det fina resultatet!
    2020-10-12 Insamlad av företaget
    Superkunniga, snabba och flexibla i allt dem gjort i min helrenovering, kan starkt rekommendera!
  • Tobias S
    2020-10-05 Insamlad av företaget
    Elen slutade fungera i huset. Akut läge och min ordinarie elektriker kunde inte rycka ut. Ringde då Elcentralen och två timmar senare var problemet löst. Trevligt bemötande och snabb utryckning. Stort tack!
    2020-09-28 Insamlad av företaget
    Jag fick snabb hjälp när det blev ett el fel i kontakt uttaget .
    Det var mycket proffsigt gjort !
  • Pontus P
    2020-09-23 Insamlad av företaget
    Med en superb service, ett snabbt och bra utfört arbete kommer vi fortsätta använda Elcentralen Nacka AB
    2020-04-23 Insamlad av företaget
    Elcentralen Nacka agerade underleverantör för ett uppdrag hos mig för att installera el i mitt kök. Elektrikern (Alex) som kom och utförde arbetet gjorde ett riktigt bra jobb. Jag hade inte direkt kontakt med Elcentralen per se. Men verkar som om medarbetarna är trevliga och gör ett bra jobb.
    2020-04-09 Insamlad av företaget
    Snabb service och trevliga personer. Varmt rekommenderas.
    2020-04-06 Insamlad av företaget
    Elcentralen Nacka ställde upp med mycket kort varsel på ett mycket bra sätt när jag hade behov av en elektriker akut.
    2020-03-25 Spontant omdöme
    Haft förmånen att ha Niklas på plats ett par gånger - grymt bra jobb, alla har varit väldigt trevliga och lätta att ha att göra med, alltid måna om att det allting funkar och lämnar inte arbetet utan att verkligen kontrollera att vi som kunder är nöjda. Så borde alla företag fungera!
    2020-02-28 Insamlad av företaget
    Ringde elcentralen efter att hushållsmaskiner och värme plötsligt slutat fungera och lampor börjat flimra/inte lyste.

Niklas som svarade var på plats inom en timme hittade problemet, löste det snabbt och var väldigt trevlig på köpet!

Under eftermiddagen samma dag fick vi fakturan med ett rimligt pris för det utförda arbetet. Jag är med andra ord mycket nöjd med Elcentralen Nacka!
    2020-02-21 Insamlad av företaget
    Strömlöst över natt. Fick omedelbart besök och efter komplicerad felsökning blev felet avhjälpt, Trevligt och professionellt bemötande. Kommer att anlita dem igen.
    2020-02-12 Insamlad av företaget
    Elcentralen hjälpte oss montera infällda spotar i köket. Är mycket nöjd med snabbheten och kvalitén på arbetet och med bemötandet.
    Hej Jan,
    kul att du blev nöjd. Tackar för rekommendationen,

Mvh Niklas P
    2019-12-27 Insamlad av företaget
    Kom hem från London på kvällen, annandag jul. Mörkt och iskallt i huset. Ingen el. Kontaktade Elcentralen Nacka för att göra upp tid vilken dag de kan komma. Vi kommer direkt blev svaret. Lämnade familj och barn och jobbade i tre timmar för att reda ut alla problem vilket han lyckades med. Oerhört trevliga. Mycket seriösa. Arbetade snabbt och metodiskt och visade stor skicklighet. Möss? Fukt i ytterbelysningen? Kortslutning?Allt kollades - fixades och vi fick sova i varma sängar.
    Kan starkt rekommendera dessa killar och tjejer.
    Johan Torén
    2019-12-12 Insamlad av företaget
    Proffs på el!
    Trevliga och snabb service.
    Rekommenderar detta bolag!
    2019-12-06 Insamlad av företaget
    En uppgradering av elen hemma - från 69-tal till nutid - krävde utbyte av proppskåp och jordade kontakter samt DCL kontakter för takuttagen. Genom ELCENTRALEN fick vi en mycket pålitlig och proffsig elektriker som utförde ett utmärkt arbete. Vi kan verkligen varmt rekommendera företaget och kommer att anlita dem igen för framtida utmaningar därhemma.
    2019-12-06 Insamlad av företaget
    Snabbt och smidigt hanterat och på ett mycket proffsigt sätt
    2019-12-02 Insamlad av företaget
    Mycket trevligt bemötande. Gav oss snabb hjälp!
    2019-11-26 Insamlad av företaget
    Snabb och bra service. Löste alla önskemål och problem jag hade.
    2019-11-25 Insamlad av företaget
    Jag är supernöjd med detta företag. Arbetet proffsigt utfört och mycket trevligt bemötande.
    Service i topp! Kan varmt rekommendera.
    2019-11-20 Insamlad av företaget
    Skulle byta radiatorer i huset. Vi är nöjda med både kontakten vi har haft och arbetet som utförtes av Elcentralen Nacka. Rekommenderar dem.