Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag50 omdömen om Elgiganten AB
-
skrev om Elgiganten AB
Elgiganten Backaplan
Beställde en side by side kylskåp som va rabatterat på .ca 1500 kr. Anledningen till rabatten var att kylskåp saknade original förpackning.
När order lades fick jag sms att ta kontakt med avdelning i butiken, vilket jag gjorde. Säljaren som sågs ut som nyvaken svarade bara ja, a ja a.
Bad henne att kolla i sin datorn om min order.
Efter lite om moment visade hon mig kylskåp som låg i butiken som exempel vara. Kylskåp hade skador på sig som bucklor och repor.
När jag ifrågasatte köpet fick jag svar: I sådana fall får du beställa helt ny.
Jag anser att de vilse lett mig och med der har de förlorat kund för alltid.
Ny kylskåp beställd från konkurrenter. -
skrev om Elgiganten AB
Varning! Köpte en produkt som levererades av Conrad. Varan slutade att fungera och ny beställdes. Denna var sönder vid leverans och båda returnerades. Conrad godkände båda reklamatiomerna och Elgiganten skulle återbetala. Efter en månad hade ingenting hänt. Vid kontakt med EG säger de att en vara ersatts. Men det stämmer inte och de vägrar uppge hur återbetalning skett och även varför inte den andra varan ersatts. Nu har det gått fyra månader och ingenting händer. Detta är ren och skär stöld från Elgiganten. Numera handlas det hos Media Markt istället.
-
skrev om Elgiganten AB
Köpte en dator på Elgiganten som jag fick returnera. I textbeskrivningen stod det att datorn har …pekskärm vilket jag utifrån den texten antog att det var en dator med touch-skärm. Så var inte fallet, och kundtjänsten instämde att det var vilseledande. Det blev alltså en retur på grund av vilseledande marknadsföring.
Returnerade och köpte en ny dator från deras outlet som skulle vara ”Nyskick - original förpackning saknas”. I beskrivningen står det tydligt att en dator, laddare och S-Pen skulle ingå. Får hem datorn senare än beräknat. Öppnar ytterkartongen och ser att de virat datorn med bubbelplast. (?!)
Kontrollerar det som är i och ser att det fattas en s-pen. Står i kö till deras kundtjänst och han bekräftar att det är missat och att han ser att de har den inne så han ber butiken att skicka ut på en gång. Dagen efter ringer Uddevalla-butiken och säger det inte finns någon s-pen att skicka. Jag ifrågasätter då det tydligt framgår att det skulle ingå plus att kundtjänsten redan bekräftat att butiken bara har missat. Hör och häpna, hon svarar med
”… Man kan inte förvänta sig att få med alla delar när man köper en vara utan originalförpackning”.
Jag ifrågasätter då ”Nyskick utan originalförpackning” inte kan tolkas på ett annat sätt än att enbart FÖRPACKNINGEN saknas. Det framgår ingenstans att delar till en dator fattas. Jag frågar ”Så du menar att jag i praktiken inte ens kan förvänta mig en dator med tangentbord när jag beställer en vara i Nyskick utan originalförpackning. ” varpå hon svara ”… ja.. så är det ju”.
Vilseledande är det enda rätta ordet.
Har mailat deras kundtjänst och förklarat hela situationen. Får ingen återkoppling trots att jag mailade redan 3/8.
Oacceptabelt på alla sätt! -
skrev om Elgiganten AB
Fick vänta halvtimme i butiken. Det var en person i kö.
-
skrev om Elgiganten AB
Beställde en dammsugare på nätet den 10 april 2022 och betalade hela summan med SWISH. Den 10 april mailar ni ett kvitto att dammsugaren är ( FULLY PAID ) Kollar mitt konto dagen efter , och döm om min förvåning Elgiganten har returnerat pengarna , ringer kundtjänst samma dag och påpekar att betalningen är returnerad, kundtjänst svarar att den är betald och allt är klart , dammsugaren är på väg. dammsugaren levereras den12 april 2022, kollar mittkonto igen och ser att betalningen fortfarande inte är gjord. Ringer kundtjänst ännu en gång för att klargöra att ni inte dragit pengarna från mitt konto ,och dom svarar den är betald , och döm om min förvåning dom mailar ett nytt kvitto , och på detta står det istället på svenska ( FULL BETALD ) Då ger jag upp, för dom har tydligen ingen koll på kundtjänst vad dom sysslar med. Men då helt plötsligt vaknar någon på Elgiganten den 26 april 2022 och mailar två burdusa SMS och två Mail, DET ÄR DAGS ATT BETALA RÄKNINGEN och ett konto nummer till SWISH . Har nu SWISHATT betalningen igen den 26 april 2022 Har nu fått mitt tredje kvitto ( ett SWISH kvitto , fan vet om historien kommer att sluta här ? ) Ringer kundtjänst ännu en gång och är ganska förbannad på deras dåliga kund bemötande som inte vill inse att det är dom som gjort fel , eller kan be om ursäkt. Har handlat där flera gånger men aldrig mer.
-
skrev om Elgiganten AB
Elgiganten kungsgatan Stockholm är den sämsta absolut sämsta som finns! Så dåligt service och inte tala om väktarna som arbetar där dem följer efter en som om man tänker sno något, den känsla får jag den få gångerna jag varit där och ska aldrig sätta min fot där något mer och inte handla där heller!
-
skrev om Elgiganten AB
Elgiganten Gränby centrum uppsala, är som en liga plats, tre fyra killer stå och pratar med varandra, går du in och försöker fråga eller köpa ngt blir de väldigt avvisande, ville köpa en Ipad började de prata med varandra och blev jag bara stående och vänta, efter 9 minuter återkom en av de och började min köp igen då fick han ett samtal, under hela köpet De vinkar till varandra och ler sarkastiskt … mm
Man blir bara mobbad och må inte bra och vill inte komma in där igen -
skrev om Elgiganten AB
SÄMSTA USLA J***A T****R på Elgiganten.
Har köpt ett skärm som ska vara NY såklart.
Först verkar de ha skickat något som är en retur eller SKADAD som "NY".
Sedan efter att de har tagit NÄSTAN 4 VECKOR PÅ SIG att svara i mail så skriver de ok då kan byta. Sedan chattar jag med de för säkerhets skull dagen efter för att se var den finns. Måste åka HELA VÄGEN till TÄBY från Värmdö. Men jag säger ok och snubben i luren säger att: "nu har jag bokat den, så du kan bara åka dit och byta".
Efter ALLT DETTA S**T så får jag ett sms en halvtimme senare med: " tyvärr finns inte din BOKADE vara".
Vilket JÄKLA SKÄMT Elgiganten är alltså. BEDRÄGERI att de säljer skadad vara som ny. TJUVAR. Har sparat chatten också så -
skrev om Elgiganten AB
Vi har köpt en diskmaskin och även beställt och betalat för hemleverans och installation. Tre installationsförsök har misslyckats och denna tredje maskin fungerar inte heller. Elgiganten hänvisar denna gång till fabrikören, som hänvisar tillbaka till återförsäljaren tillika ansvarig för installationen. Vi har enbart avtal med Elgiganten och försöker därmed givetvis driva reklamationsärendet gentemot dem, dock utan vidare framgång. Det är uppenbart fel på maskinen. Vi struntar fullständigt i om det beror på produktionsfel eller installationsfel, det enda vi vill är att få det åtgärdat alternativt häva köpet. Vi har dock nu hamnat i moment 22 där vi står utan fungerande maskin samt utan kompensation, troligen kommer vi dessutom själva behöva stå för bortforsling av denna tredje maskin som inte fungerar. Tre splitternya maskiner får alltså kasseras, vilket varken är försvarbart ekonomiskt eller miljömässigt. Vi har ”enbart” betalat för en, men som vi inte har haft användning för. Fyra månader av problem för vår del gör att vi inte ens rekommenderar Elgiganten åt vår värsta fiende. Säljaren i butik var trevlig, kompetent och professionell - tyvärr är vår upplevelse av kundtjänst raka motsatsen. Därav kan det inte bli annat än bottenbetyg.
-
skrev om Elgiganten AB
När något går sönder tar det otroligt lång tid att få det åtgärdat. På vägen får man inga uppdateringar i ärendet och när man ringer och chattar in svarar någon alltid att de återkommer. De verkar helt ointresserade av kundservice. De mest alerta är säljarna. Men sedan ska du inte förvänta dig någon hjälp.
-
skrev om Elgiganten AB
Ljuger och strular med ALLT. Har blivit runtslussad i tre butiker och de på kundtjänst ljuger för att få bra omdömen till sin ”tävling”. Sveriges sämsta företag.
-
skrev om Elgiganten AB
Grymt ärliga säljare. Grymt ärliga säljare. Grymt ärliga säljare. Grymt ärliga säljare
-
skrev om Elgiganten AB
Skrev en recension där jag ifrågasatte att försäljaren försökte pracka på mig en dyrare produkt och meningslösa extratjänster och försäkringar. Fick detta:
Våra medarbetare har läst din recension och värdesätter ditt bidrag även om det inte uppfyllde alla riktlinjer för vår webbplats. Tack för att du delade med dig, och vi hoppas kunna publicera ditt nästa bidrag! -
skrev om Elgiganten AB
Blev lovad en hemleverans av en tvättmaskin 12/5 mellan 9-15 ingen hör av sig på hela dag Sen när jag kontaktar dom har dom mage att ljuga och säga att dom försökt nå mig under dagen. Jag har inte varit längre än 3 meter från telefon på hela dagen har inga missade samtal eller sms Dom ljuger mig rakt upp i ansiktet! Mycket fult gjort att ljuga för sina kunder Elgiganten går inte att lita på Passa er för att handla här
-
skrev om Elgiganten AB
Gick inte att ta bort saker i min order och gick sidan inte att ta bort beställningen. Går ej heller att kontakta.
-
skrev om Elgiganten AB
Köpte en TV som var en lagervara i butiken ( Häggvik) . Betalade för leverans och blev lovad leverans dagen efter. 5 veckor senare så är inte tvn på plats. Hörde av mig till kundservice, som tydligen har 0 befogenheter. De kontaktar butiken, som aldrig hör av sig. Har varit i kontakt 11 gånger nu och blir lovad att butiken ska höra av sig. Ändå händer ingenting. Varför gång man kontaktar kundtjänst så kan dom inte hjälpa till för fem öre. Som grädde på moset så är kundservice också väldigt dåliga på kundbemötande. 0 känsla för service.
-
skrev om Elgiganten AB
VARNIING INDUKTIONSHÄLL - EIP592
--------------------------------------------------------------
Vi köpte nytt induktionshäll 18/3/2021 - EIP592 allt fungerade okey fram till att vi nu i påsk anväde alla 4 plattor och induktionshället blev så varmt att det inte gick ens att reglera värmen på knapparna.
ville man trycka så fick man välja antingen brännskador på fingrarna eller reglera värmen.
har aldrig haft sånna problem tidigare med något annat induktionshäll. -
skrev om Elgiganten AB
Vi fick problem med vår diskmaskin och en tekniker kommer och beslutar att vi ska få en ny diskmaskin. Ingenting händer och 1-2 veckor går och vi får inget svar, vi ringer elgiganten och de säger att de kommer höra av sig inom kort. Inget händer och vi ringer upp dom igen. Vi har nu totalt fått ringa dom upp mot 10 gånger och här är vi inne på 4e månaden har fortfarande ingen diskmaskin. Problemet:
- lång väntetid
- kundtjänst har 0 befogenheter att ta något beslut alls, detta blir väldigt problematiskt.
- De vidarebefordrar ditt meddelande till butik och här händer de för mig att vi inte får svar (upp emot 10 gånger under flera månaders tid). -
skrev om Elgiganten AB
Får mail av Elgiganten att man ska recensera sin produkt man har köpt. Jag fyller i formuläret och dagen efter får jag ett mail att den inte ”uppfyllde deras riktlinjer”
Alltså pga det inte var en bra recension om produkten.
Köpte en 85” tv av Elgiganten Södertälje. Katastrofalt dålig service och okunskap där ledde till att jag nu står med en tv för 25.0000kr som jag inte är nöjd med.
Tack Elgiganten! -
skrev om Elgiganten AB
Elgiganten kan ha Sveriges sämsta kundservice och deras trygghetsavtal är rena skräpet.
Köpte ett trygghetsavtal till min telefon, vilket visade sig vara helt bortkastat när olyckan väl varit framme. Efter nästan två månaders servicetid och många samtal till både Elgigantens egna kundtjänst och trygghetsavtalets kundtjänst (går ej att ringa direkt till butik/verkstad) får jag via mail veta att telefonen ej går att reparera och att endast en fjärdedel av värdet kommer att ersättas - trots att det i avtalet utlovas full ersättning.
Håll er borta från Elgiganten till varje pris. -
skrev om Elgiganten AB
Riktigt uselt av Elgiganten på Värmdö (Orions väg 1C, 134 44 Gustavsberg)!
Var där igår och ville köpa en dammsugare. Säljaren sålde en "Siemens Z7 VSZ7A330" för 1990 kr till mig.
Han sa att det var enda exemplaret och att priset var sänkt med 2000 kr för att den hade en liten skada!
Jag fick dammsugaren utan kartong och utan några tillbehör och med en liten skada!
När jag kom hem såg jag på Elgigantens hemsida att just denna dammsugare var "veckans erbjudande" och att man kunde beställa den till samma pris på bl.a. Elgiganten på Värmdö!
Jag åkte till Elgiganten i Arninge igår och förklarade Värmdö säljarens lurendrejeri och de hjälpte mig med att byta dammsugaren (fick en ny i kartong med alla tillbehör).
Riktigt uselt av Elgiganten på Värmdö och lägsta betyget till dem för att lura en kund på en skadad dammsugare, utan tillbehör när den är veckans erbjudande och när de dessutom har flera som är nya och i originalkartonger i sin affär!
Mycket bra och professionellt agerande (och högsta betyg) till Elgiganten i Arninge (Täby) som hjälpte mig. -
skrev om Elgiganten AB
Riktigt krångliga reklamationer som går via externa företag. ...
-
skrev om Elgiganten AB
Först ska man betala betala varan inne i butiken vid en av stationerna där de anställda ska hjälpa en. Man måste då först invänta att det blir min tur på kölappen. Idag gick det ganska snabbt att betala varan.
Efter jag betalat vid stationen, så ber hon mig att jag ska till kassorna vid utgången, så att man kan ta bort larmbrickan, för vid stationerna inne i butiken har dem inte utrustningen för detta ändamål.
Nu fick man stå i kö igen, endast två kassor var öppna vid utgången och flera kunder med olika spörsmål före mig och efter nästan 10 min blev det min tur.
Det är nu jag börjar undra hur de tänker på Elgiganten?
Då är det väl bättre att man betalar direkt vid utgången, istället för att stå i kö två gånger.
Jag ställde frågan till en ansvarig vid utgången om detta var så genomtänkt?
Fick till svars att de inte kan ha avlarmning vid stationerna, då kunderna stjäl dessa enligt butiksansvarig!?
Det är ytterst märkligt att Elgiganten inte har en smidigare lösning och inte kan förankra dessa avlarm.enheter?
Men man kan alltid som kund rösta med fötterna ( Elgiganten i Länna, nej tack!! -
skrev om Elgiganten AB
El-giganten fungera bra om du ska handla och det går ofta att få ett bra pris. Däremot är det otroligt svårt att få hjälp om något går fel. Vips är alla borta. Sedan har de krångel med användarkonton och så här långt har jag nog 5-6 olika konton så att hitta rätt kvitto är en utmaning. En anledning är att du inte har samma konto on-line som i butik, och olika butiker tenderar att lägga upp dig igen.
-
skrev om Elgiganten AB
Köp inget av dem för jag har köpte en playstation till barnet och den har börjat krångla till efter några månader och har lämnat in den på reparation och en månad väntar jag på den och inget händer och får till Svar att vänta på svar och inget händer snart är vi på 2a Månad utan resultat jag är så tröt på den Butik Elgiganten ska aldrig mer köpa av dem det är absolut ingen service alls mot kunden.
-
skrev om Elgiganten AB
Det är synd att det inte går att ge minusbetyg på Reco... Vart ska man börja? Vi var väldigt tidigt ute och beställde våra produkter redan i början av januari för att få hemleverans i början av februari, detta eftersom vi har barn på väg och det var viktigt att få allting klart i tid. Vidare hade vi även beställt en stenskiva till vårt nya kök vilket betyder att vår häll måste vara på plats när bänkskivan levereras.
Följande saker har vi gjort efter vår beställning:
- Ringt och dubbelkollat så att allting kommer i tid. "inga problem" - säger elgiganten
- Ringt kundtjänst säkert 10 gånger för att kolla vad som händer med vår leverans eftersom varorna inte finns längre. "vi ringer upp dig" - säger elgiganten - men vänligen notera att INGEN HÖR AV SIG NÅGONSIN.
- Lyckats efter 15 samtal(!) till Elgiganten där ingen hjälper till med alla lovar att hjälpa till få HALVA vår leverans leverad i tid
- Fått sista delen av vår leverans FLYTTAD IGEN. Dvs snart TVÅ MÅNADER EFTER VI BESTÄLLT HAR VI FORTFARANDE INTE FÅTT VÅR LEVERANS.
Elgiganten har ohotat Sveriges sämsta processer och sämsta kundtjänst.
Vad ni än gör, lyssna inte på vad dom lovar, köp ingenting på Elgiganten som du inte kan hålla i handen när du gör köpet. -
skrev om Elgiganten AB
Supertrevlig och bra säljare Stephanie. Därutöver minst 5 manliga säljare som inte verkade förstå vilken deras uppgiften är. Upptagna av sig själva. En fullt fokuserad på sin egen mobil! Har de ingen chef som kan se till att uppmärksamma kunden. Ointresserade, oengagerade säljare är väl knappast en tillgång för företaget!
-
skrev om Elgiganten AB
Elgiganten Phonehouse butikschef i Ringen skrev över mitt telefonabbonemang till ett dyrare UTAN mitt medgivande/online signatur. Klagomål på detta ignoreras både av butiken och kundtjänst.
-
skrev om Elgiganten AB
Beställde en diskmaskin för leverans och installation, betalade extra för helgleverans.På lördagen när diskmaskinen skulle levereras står transportföretaget och väntar utanför fel adress. De har fått faktureringsadressen av Elgiganten istället för leveransadressen. Samtal med Elgiganten reder ut detta och ny leveranstid bokas in till tisdag kväll. Får SMS-bekräftelse och flertalet påminnelse. Leveransfönstret kommer och går men ingen diskmaskin i sikte, ej heller något samtal eller annan kommunikation om vad som har hänt. Flertalet samtal med Elgiganten dan därpå ger motstridande och förvirrande besked. Ny leveranstid ska bokas. Transportföretaget ska kolla var produkten är. De ska kolla om den finns i lager. De ska boka ny tid för leverans dan därpå. Inget av detta har ännu hänt och jag funderar på att häva köpet.
-
skrev om Elgiganten AB
Har köpt en Microsoft Surface Pro 4 av Elgiganten Kungsgatan Stockholm. Tvingas skicka min arbetsdator till Tyskland 1-2 veckor för en så enkel sak som ett byte av skärm. Inte ett ord från säljaren på Elgiganten om svårigheterna att få denna dator servad i jmf med andra datorer -klart oseriöst/okunnigt. Dessutom dålig info från Elgiganten när man väl köpt och fått problem. Tvingades kontakta Microsoft centralt på engelska. Köper aldrig en pryl till på Elgiganten!!
-
skrev om Elgiganten AB
Inget bra köp med bara 4GB arbetsminne, laptopen kommer kännas och vara värdelös inom max ett par år. Bättre att planera köpet noga och köpa något med kapacitet och värde efter många år, blev jag informerad om av mina kunniga vänner.
Dessutom sitter jag bättre och lättare med min lätta lilla "padda" i min soffa. -
skrev om Elgiganten AB
Fick utomordentlig service när jag var inne och skulle handla min senaste dator på Elgiganten Kungsgatan. Kunnig och trevlig personal som verkligen gjorde allt för att jag skulle vara helt nöjd när jag gick därifrån. Toppen!!
-
skrev om Elgiganten AB
Att reklamera misslyckat köp på Elgiganten Kungsgatan är som en Kafkaroman. Lika långdraget och plågsamt. Ett teleabonnemang som inte fungerar. Telebolagets kundtjänst har inget emot att häva avtalet men ber oss gå tillbaka till butik eftersom en telefon ingick. På Elgiganten däremot hävdar de att de inget kan göra. Att "det står på kvittot att man inte kan ångra" (och då man fått kvitto är det ju - redan för sent. Moment 22?) Efter att ha pratat med sex olika personer varav vissa aldrig borde jobba med ett serviceyrke får vi till slut tala med en annan person som uppger sig vara chef. Då är det plötsligt inga problem att få häva det icke-fungerande abonnemanget och köpa loss telefonen. Men det krävs alltså ca 1,5 timmar diskussion med sex olika personer plus att en namnlös person i reklamationsdisken är mycket oförskämd och vägrar att ge sitt förnamn eller ringa på en chef - innan man äntligen kan få en normal kundservice. Och -varning - om man inte behärskar svenska flytande då kör de totalt över en och drar sig inte för att lura personen genom utebliven och vilseledande information vid köpet. Handla aldrig på Elgiganten. Någonsin.
-
skrev om Elgiganten AB
Ung, arrogant personal som fnyser åt en. Där handlar jag inte igen.
-
skrev om Elgiganten AB
Ung, arrogant personal som fnyser åt en. Det var sista gången jag handlade där.
-
skrev om Elgiganten AB
Man får alltid en rätt information gällande varor. Ärliga säljare och ett bra atmosfär i butiken.
-
skrev om Elgiganten AB
Bra saker, och kunnig personal. Mycket folk i butiken
-
skrev om Elgiganten AB
Jättebra bemötande i tisdags när jag ville ha hjälp med en strulande skrivare.
-
skrev om Elgiganten AB
Det finns alltid kunnig personal och de har ett bra sortiment. Man får öppet köp 30 dagar och man får faktiskt öppna och testa produkten. Deras PC service som de erbjuder i butiken är riktigt bra och de har löst problem som till och med jag som datorentusiast inte kunnat fixa. Det gjorde de på bara någon vecka och till bra pris. På tal om priser så brukar deras priser vara rimliga och ibland kan man hitta fynd. Ett annat exempel på varför jag gillar EG är deras lägsta prisgaranti som jag tror inte många utnyttjar. En gång ville jag köpa en Wii-mote (kontroll till tevespel) och såg att den kostade upp mot 400kr hos dem. I butiken lånade jag då en utställd bärbar dator för att gå in på internet och göra en snabb jämförelse med en annan elektronikkedja på prisjakt. Där kostade kontrollen endast 130kr. Jag gick fram till en försäljare, han kontrollerade priset och jag fick köpa kontrollen hos Elgiganten för 130 kr. Jag tycker Elgiganten är bäst, och de finns på många ställen.
-
skrev om Elgiganten AB
Efter att man köpt en Electrolux kyl och frys för 24000kr och man vill att den ska fungera!
VARNING FÖR ELECTROLUX PRODUKTER!
Nedan svaret på mitt mail om att få min kyl att fungera::
Jag har efter att ha läst ditt mail varit i kontakt med Electrolux service och talat med en kille på kundtjänst som heter Thomas för att få information om ditt ärende.
Han kunde se att din lokala servicefirma varit ute hos dig vid 7 tillfällen.
De har vid dessa tillfällen bytt dörren helt, monterat buffert och bytt beslag, bytt gångjärn, bytt hela dörren igen och därefter bytt gångjärnen på den nya dörren.
Anledningen till att din kyl inte blivit utbytt på reklamation beror på
förutsättning att för man ska ha rätt att häva köpet, är att felen som uppkommer är reklamationsfel,
d.v.s fel som har uppkommit i tillverkningen.
Gångjärnen är bara ett exempel på fel som de åtgärdat som inte går under reklamationsfel.
IDIOTER. Enligt deras svar är det inte tillräckligt att Electrolux service varit hemma hos mig 7 ggr
och försökt laga kylskåpet. Det är enligt dom normalt med deras produkter..........
Alltså 7 ggr jag fått ta ledigt för att vara hemma och passa när Electrolux kommer. Och det är normalt för deras skitprodukter och skitåterförsäljare.
MVH
Stellan & Sandra -
skrev om Elgiganten AB
Jag är väldigt nöjd med Elgiganten. Inget strul.
-
skrev om Elgiganten AB
Grymt ärliga säljare, tänkte köpa en Boxee men säljaren sa at jag kan installera på min PC
-
skrev om Elgiganten AB
Bäst av de stora kedjorna!
-
skrev om Elgiganten AB
Priserna är väl ganska ok. Dock har personalen endast gymnasieutbildning och kan inget om sortimentet. När man frågar dom nåt, så står dom och läser innantill på produktbeskrivningen. Den kan jag läsa själv tack!
-
skrev om Elgiganten AB
Billigt, har allt och en trevlig personal. Efter ombyggnationen nu även med ett digert laptoputbud, snabba kassor, stort spel, mobil och filmutbud. Översiktligt inrett och en tanke bakom placeringen. Fräsch interiör och alla är mycket hjälpsamma.
-
skrev om Elgiganten AB
En bra affär med trevlig och kunnig personal som gärna hjälper dig. Butiken är stor och man och det är lätt att hitta det man söker.
-
skrev om Elgiganten AB
Köpte ett demoex av en hårddiskinspelare här. Bra, och trevlig, personal för att vara hos Elgiganten (läs: man behövde inte leta upp personal som springer och gömmer sig, vilket hänt i andra Elgiganten-butiker).
-
skrev om Elgiganten AB
Mycket tillmötesgående personal. Dels hittade jag en telefon (och jag är kräsen!) De hjälpte mig att jämföra olika abonnemang snabbt och dessutom var de roliga ;)
När jag sedan skulle köpa en DVD spelare kunde de ärligt säga vilka som faktiskt inte höll måttet, men då den billigare som gjorde det inte fanns i lager fick jag den snäppet dyrare för samma pris.
Toppen! :) -
skrev om Elgiganten AB
På elgiganten hittar du allt från radio och tv. De har väldigt bra priser på all hemelktronik. De är svårt att hitta billigare och bättre varor i någon annan butik. Personalen är kunnig och kan mycket om varorna de säljer och det är en stor fördel då man kan få den informationen man behöver.
-
skrev om Elgiganten AB
Om du vill köpa en bra och prisvärd dvd, tv eller något annat elektroniskt så ska du gå till elgiganten här får du en bra service och betalar inte för mkt heller. Helt enkelt en bra affär med stort utbud och priser.