Är det här ditt företag? Aktivera ditt konto
Elgiganten AB

Elgiganten AB

Omdömen totalt
111
Snittbetyg
1.6

Om företaget

ElGiganten

Skriv ett omdöme

111 omdömen om Elgiganten AB

Visar 111 omdömen med 1.6 i snittbetyg
Robin S
Skrev om Elgiganten AB

Allt är bra så fort dun inte får några problem med varorna du köper. Jag köpte en vinkyl "Temptech Serie Classique Vinkyl CL180DB (fristående)" som jag startade igång funkade i ca 2 veckor. Elgiganten vill inte ta tillbaka den och lutsar mig vidare till tillverkarena av vinkylen och tillverkaren tar inte tillbaka varan. Jag har pratat med elgiganten igen och de vägrar göra ett återköp på något som ska vara helt nytt och fungera som inte gör det. Vill att ni ska veta att får ni problem med varorna så är det så otroligt krångligt... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Peter A
Skrev om Elgiganten AB

Finns ingen kundservice. Får du en vara som är fel måste du köra till en butik. Inne i butikerna tar man kölapp för ex reklamation eller betala. Det finns typ två kassor öppna och de tar bara betalningar, när man säger till om att de ska öppna en till så säger de bara ja - sedan fortsätter de bara ropa efter att administrera betalningar. Hands inte här, det är inte värt det

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Siv Anette J
Skrev om Elgiganten AB

Sålde en trasig datorladdare till mig, vägrade skicka en ny. Lovade skicka en sen, efter många samtal. Fel laddare kom. Åkte 20 mil enkel väg för att byta. 25 samtal och 3 veckors väntan och 40 mil extra bilkörning - Aldrig detta företag.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Sebastian Anders Paul M

Elgiganten har helt och hållet tappat all form av kundservice. 6 samtal med kundtjänst varav 3 besök på plats i Halmstad pga miss i deras kommunikation. Kundtjänst hånar och idiot förklarar dem på plats medan de på plats hånar och idiot förklarar kundtjänst, till slut fick vi nog och hotade med Arn, då börjar dem skylla på andra avdelningar och 4 månader senare är det ännu inte löst och nu skyller dem på morderna försäkringar och skuldbelägger dem trots att moderna har gett klartecken och menar på att allt är grönt. Sluta... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Joanna U
Skrev om Elgiganten AB

Lurade av Elgiganten! Vi får betala för en tjänst som aldrig utfördes! Vi beställde tvättmaskin och torktumlare med installation och bortforsling av gamla maskinerna. Vi fick de nya levererade men inget mer. Enligt underleverantören var vatten och el inte tillräckligt bra i tvättstugan. Enligt den VVS kille vi behövde anlita som installerade gör Elgiganten detta mot alltför många, hans levebröd. Vi har därför betalt dubbelt, till Elgiganten och till VVS killen för installationen. Bortforslingen gjorde vi själva. Totalt lurade av Elgiganten

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
John David L
Skrev om Elgiganten AB

Fasansfullt kundbemötande i butiken Kungsgatan Stockholm när deras egen försäljare gjort fel. Vägrar rätta eller över huvud taget hjälpa till och skuldbelägger istället kunden högljutt i butiken inför andra. Kommer aldrig att sätta min fot i någon av deras butiker mer. Någonsin. Tack för ingenting! Sveriges uslaste butik.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Kim Gabriella I
Skrev om Elgiganten AB

Kommer aldrig handla något på Elgiganten igen. Garantierna är bluff, går produkten sönder kommer de alltid hävda att det är handhavandefel och man får själv betala dyrt för att de undersökt den. 850:- i mitt fall vilket de inte upplyste om innan. De verkar inte särskilt intresserade av att ha kvar sina kunder.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Souad F
Skrev om Elgiganten AB

I would put 0 star if possible, I ordered a philips hand steamer, I should have received it a week after payment as mentioned in, but they kept delaying the delivery, its been 5 weeks now and still didnt receive anything , they sent a message that the order will be delayed another week, I m not sure if I will ever receive it, will never order again

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Heidrún Eva T
Skrev om Elgiganten AB

We bought a Cylinda hob with installation from Elgiganten in August 2025. The product was listed as 58 cm wide, but the one delivered was 59 cm and did not fit our countertop as it was supposed to be planmonterad. The installer noticed it didn’t fit but installed it anyway, leaving visible gaps. We asked for a refund the same day, but Elgiganten delayed their response until the 14-day return period had passed and then refused. Completely unprofessional and zero help from kundtjänst. I've had a long dialogue with them and... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anders Gunnar B
Skrev om Elgiganten AB

Gör offertförfrågan på diskmaskin och ugn. När jag ska svara på offerten/beställa varor hör jag av mig till deras live videochat. Trött sur person svarar utan påslagen video och klickar samtalet efter 1 minut. Beräknad kötid till nästa videochat är 7 minuter, köar i 1 timme och 15 minuter tills jag ger upp. Ringer kundtjänst som säger att de ska meddela butik Barkaby att ringa upp mig. Hör ej av sig. Det enda jag skulle göra var att köpa en ugn och diskmaskin. Kommer ej ske.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Carl Oscar Håkan S
Skrev om Elgiganten AB

Köpte en elscooter. Förväntad leveranstid max 5 arbetsdagar. När 5 arbetsdagar gått kontaktade jag kundtjänst då inte ens en spårningslänk kommit. "Ha lite is i magen. Den levereras idag" fick jag som svar. Dagen efter har den fortfarande inte kommit. Tar kontakt på nytt och får besked att det blivit något fel och att den inte ens skickats. Ber om hjälp att lösa ett alternativ i hemstadens butik, går absolut inte att lösa. Elgiganten måste vara Sveriges sämsta företag när det kommer till kundvård och service. Företaget borde... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Jessica Ingrid Anette K

Skräpföretag som har dåliga villkor En HP skrivare för 1500kr ska hålla längre än 6 mån. Deras kundtjänst säger att om det inte är ett bevisat garantiärende så får jag betala skrotning o undersökning vilket blir i klass med en ny skrivare. Bra sätt att få folk att köpa nytt istället för att reklamera det skräp dom säljer.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Pontus Gunnar Markus S

Köpte mobil med försäkring, dom glömde att teckna försäkringen. Det tog 1 månad att lösa. Sen blev jag lovade att mobilen skulle skickas till mig. Det gjorde dom inte. Kundtjänst har enorma svarstider och ingen befogenhet att lösa något. Dom som har det åter kommer om 5 arbetsdagar om dom äns återkommer.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anna Ulrika H
Skrev om Elgiganten AB

Så mycket förvirring och inkompetens som samlas i denna s k kundtjänst. Jag gjorde misstaget att köpa ett kök från Epoq/Elgiganten för drygt två år sedan. Det blev en del dikeskörningar p g a felleveranser som alla härrörde från Epoq/Elgiganten. Men tack vara en kompetent monteringsfirma med rätt kontakter fick jag till slut rätt delar och köket kom på plats. I slutet av november 2024 slutade plötsligt ledlisten under köksskåpen att fungera och en riktigt förvirrad process följde. Först i mitten av maj 2025 lyckades Elgiganten... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Terese F
Skrev om Elgiganten AB

Usel kundservice. Elgigantens produkt förstörde mitt trägolv. Det kostar 35 000 stt åtgärda men elgiganten vägrar ta ansvar. Sämsta kundservice jag stött på, de skickar en ny medarbetare vid varje svar vilket gör att ingen förstår ärendet. Håll er från elgiganten, blufföretag. Köp från power istället.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Bjarki Dan A
Skrev om Elgiganten AB

Köpte 200m av en vara som skickades till fel leveransställe och gick i retur, fick tillbaka pengarna för varan men inget för frakt. De sa beställ igen så skickar vi den till rätt ställe och betalar frakten. Skickades till samma ställe igen men jag åkte denna gång dit för att hämta upp den. Den var 2m och jag fick ingen frakt återbetalas som utlovats. Däremot fick jag svar från supporten att de löst det hela. 4 gånger upprepar jag mail och förklarar vad de fortfarande inte fixat, men de svarar bara att ärendet ser ut att... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Peter Ö
Skrev om Elgiganten AB

Jag rekommenderar att undvika att köpa diskmaskin från Elgiganten. Jag är mycket missnöjd med deras service. Det finns finstilta avtalsvillkor. Vid minsta avvikelse vid leverans vänder de i dörren och säger att en ny tid kan bokas, utan att informera om extra kostnader för detta. Detta har de systematiserat för att tjäna pengar. De vände vid dörren hos min 87-åriga svärmor och sa att hon bara kunde boka en ny tid. Välj en annan leverantör som är seriös och inte endast fokuserar på att maximera vinsten på bekostnad av sina kunder.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Tomas Martin E
Skrev om Elgiganten AB

Köp inte diskmaskin av elgiganten. Sjukt missnöjd. Finstilt i avtal och sen kostar det över 2500 kr att få en ny tid för installation. De vände i dörren och ville inte vänta 2 min för att jag skulle borra upp ett litet hål. Det är något de satt i system och tjänar pengar på. Välj en annan leverantör som är seriös och inte bara vill tjäna varenda sista krona av andra människor.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Maria Elisabet T
Skrev om Elgiganten AB

Vi beställde en diskmaskin från Elgiganten och köpte till installation av maskinen. Denna installation orsakade en vattenskada under vårt golv, då installationsfirman (anlitad av Elgiganten) glömde att stänga av ett vattenlås under flera timmar. Så här över tre veckor senare är ärendet fortfarande inte löst, vem som ska riva upp och återställa vårt förstörda golv (med fuktskada därunder) och jag har ringt flera gånger i veckan men får bara samma besked - det jobbas på att hitta en lösning. Är väldigt besviken och frustrerad... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Daniel R
Skrev om Elgiganten AB

VARNING FÖR DETTA FÖRETAG! Idag besökte jag Elgiganten Häggvik för att hämta ut mina utbytta AirPods. När de lämnades in på service så var det mycket diskussioner om jag behövde betala för det eller inte. Efter många om och men så gick ni med på att ta emot dom, och er personal så att jag hade rätt gällande min konsumenträtt varpå jag frågade så jag behöver inte oroa mig för något kostnadsförslag så länge jag inte orsakat felet. Jag fick svaret att det stämmer. Nu kräver ni betalt för utbytta AirPods trots att jag enligt... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Maria B
Skrev om Elgiganten AB

Säljer dator på rea online, bara för att en vecka senare (när den inte är på rea längre) hävda att lagersaldot var fel och att den inte finns där den skulle skickas ifrån. Datorn finns fortfarande till salu online i flera olika elgigantenbutiker. Jag som kund skiter i vilken butik den skickas från, jag ville ha dealen som utlovades. Istället ska jag få pengarna tillbaka och får köpa en sämre dator. För att få veta detta fick jag jaga rätt på en verklig människa i deras obefintliga kundtjänst i en halv dag! Om jag inte lurat... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Kerstin A
Skrev om Elgiganten AB

Manipulativ personal. Går inte att ångra köp trots fel information. Övertalades att byta mobilabonnemang, vi var nöjda med det gamla. Säljaren påstod att vårt abonnemang inte hade 5G. Det nya abonnemanget blev mycket dyrare. Vi skulle få samma surfmängd som tidigare. Vid kontakt med den gamla leverantören visar det sig att vi visst hade 5G. Surfmänden är hälften nu. Så besviken att det ska vara så omöjligt att häva ett avtal för att det är tecknat i butik. Säljaren verkar inte ha någon skyldighet att ge rätt info.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
M A W
Skrev om Elgiganten AB

Blev pålurad en extraanvändare i butik hos Elgiganten (Telenor) när jag köpte en ny mobil. Ångrade köpet några timmar efter, och hörde av mig bums men det var tydligen helt omöjligt. Ingen informerade om att det inte gick att ångra köpet. Nu säger de tom att när mitt huvudabonnemang går ut kan jag inte byta operatör från Telenor för då kommer den extra användaren (de lurade mig att signa upp på) att gå upp i samma pris som huvudabonnemanget dvs de har alltså bundet mig i 2 år på alla mina användare. En mycket otrevlig person... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Sirus S
Skrev om Elgiganten AB

Vad håller Elgiganten på med, leveransen på den bestämda tiden kom aldrig, fick vara hemma mellan 17-22.00 och inget kom, inga meddelande eller samtal, ringde dagen där på till kundtjänst, ingen förklarning och bara en ny leveranstid, de tog inte ens kontakt med leveransföretaget de anlitar för att ge mig ett svar, jag bad om att ringa själv och samtalet skulle bli koplat till de, med killen på kundtjänsten la på luren bara, väldigt dåligt, tror de inte att folk har annat att göra istället att vänta 5 timmar på utebliven... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Karin E
Skrev om Elgiganten AB

Upptäckte precis att Elgiganten inte har någon kundservice! Hur kan de inte ha det??? Går man in på hemsidan så finns enbart en chatbot utan koppling till mänskliga agenter, samt ett telefonnummer till en telefontjänst där en robot "svarar" på frågor. Så jag vet fortfarande inte var min dammsugare är som jag beställde för fyra veckor sedan.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Johanna H
Skrev om Elgiganten AB

Jag har aldrig varit med om en sämre kundupplevelse än den jag precis upplevt på Elgiganten på Kungsgatan i Stockholm. Otroligt att behöva vänta 45 minuter på att lämna tillbaka en produkt (en dammsugare) som dessutom krävde att jag stod felparkerad på Kungsgatan och fick parkeringsböter. Dammsugaren som jag köpte var en outlet-produkt från Miele som när vi packade upp den på sommarstället 30 mil därifrån, visade sig sakna hela munstycket! När jag lyckas ta mig tillbaka till butiken tre veckor senare så får jag vänta 30... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Maria B
Skrev om Elgiganten AB

Har handlat varor för x antal tusen via mitt företag på Elgiganten genom åren. Behövde köpa ny dator i somras och gick in till butiken i Sickla. Blev rekommenderad en dator. Denna började krångla efter bara några månader. För några veckor sedan hängde den sig konstant. Blir rådd att lämna in den på service-avdelningen (har köpt service-avtal). Där blir den liggande i 1 1/2 vecka. Jag är helt beroende av min dator och har mycket föreläsningar och dokument på datorn så jobbet blir kraftigt lidande. Efter en vecka ringer jag... 

1
Johanna H gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Ali Nasser Baji A
Skrev om Elgiganten AB

Köpte indesit kylskåp efter cirka år slutade den fungera. kontaktade jag elgiganten .dom säger för att boka servicbehöver vi så kallad servicnummer så ska finnas på baksidan.Jag fotade den och skickade trots det vägrar dom boka servic.

1
Johanna H gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Gun M
Skrev om Elgiganten AB

Besöker Elgiganten på Kungsgatan för att köpa en el tandborste. Hittar turligt nog rätt plats snabbt, det är rörigt och jag kan inte se någon personal i närheten. Väljer en tanborste, ser ingen kassa men några trappor upp står några killar(personal) som säger att dom kan hjälpa mig. Omg blir jag tillfrågad om personnr, uppger det tyvärr till försäljaren som undrar om jag inte ska byta till 3 istället för Tele2. Från att som enda önskan, att få betala min tanborste o lämna butiken, blir jag påprackad en telekomoperatör och... 

1
Johanna H gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mikael N
Skrev om Elgiganten AB

Har handlat mycket produkter genom åren till hus och familj. MEN nu var det sista gången.. Skulle hämta ut en ny vara på garanti. Ringde supporten och frågade om jag kunde köpa varan på närmare butik. Inga problem var det sa dom. Men det gick inte. Fick åka till en annan stad där jag hade handlat varan. Det vart en resa på 8mil. Det är väll faan samma kedja.

1
Johanna H gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Marieide G
Skrev om Elgiganten AB

Hej, Jag vill framföra mitt extremt missnöje med den upplevelse vi hade på Elgiganten i Torp Uddevalla den 26 december 2024. Vi kom in i butiken vid 19:10 och hade redan valt ut en TV som vi ville köpa. När vi försökte be en säljare om hjälp, blev vi hänvisade till en annan säljare som han sa skulle ta hand om TV-försäljningen. Vi blev kvar i butiken i över 25 minuter och såg på när TV-säljaren stod och pratade med en annan kund i minst 20 minuter utan att ge oss någon uppmärksamhet. Trots flera försök att få kontakt med... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Magnus Johannes H
Skrev om Elgiganten AB

Vi köpte en Samsung Frame QLED TV av Elgiganten Lund under förra året. Vi märkte att bilden blev sämre och sämre med tiden och till slut så fick vi nog och kontaktade Elgiganten för att få hjälp. De hänvisade till Samsung som vägrade att hjälpa oss för att de ansåg att bilden var inom specifikationerna. Jag har pratat med 6 anställda på Elgiganten i Lund (säljare, support och manager) och samtliga höll med att bilden inte såg ok ut. Trots detta så sitter folk högre upp i näringskedjan som inte har någon kundkontakt och... 

1
Johanna H gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Olov Andreas S
Skrev om Elgiganten AB

Beställde ny diskmaskin med installation. Levererades en uppackad maskin som jag senare upptäckte buckla på. Efter sig lämnades jag även med djupa skador i parketten samt repa med avflagnad färg på köksskåp. Elgiganten ersatte diskmaskinen med en ny. Därefter följer flera veckor av mailkorrespondens där Elgiganten begär mängder av bilder på skador och hänvisar till att de kommunicerar med sin underleverantör. De begär även in kostnadsförslag på ny kökslucka och kundtjänst bedyrar att jag inte ska behöva acceptera skadorna.... 

1
Johanna H gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Robert J
Skrev om Elgiganten AB

Köpt kök på Elgiganten och lär aldrig någonsin hända igen. Den usla kvalitén, dåliga support och garanti/reklamation som inte gäller! Flera av lådorna spruckna, svällda efter något år. Fick köpa nya till halva priset. Nu 4-5 år senare exakt samma problem. Varken garanti eller reklamation gäller enligt dem! Vad är det för lackering?? Sämsta skitkvalité jag varit med om! Till och med en möbel som är lackerad från Ikea som inte ens hör hemma i ett badrum håller bättre än köksluckor i ett kök?! Katastrof!! Hoppas folk läser och tänker till innan man väljer kök

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Magnus T
Skrev om Elgiganten AB

Elgiganten Fridhemsplan förledde mig byta telefonabonemang. Från TRE till TRE. Medförde betydligt högre kostnad eftersom mina tidigare rabatter försvann. Dessutom bundet i 2 år. Försäljaren otrevlig när jag senare ville informera honom om vad som skett. Måste vara lönsamt att förlänga kunders telefonabonemang.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anna-karin S
Skrev om Elgiganten AB

Gjorde en beställning på en Apple watch, eftersom dom hade produkten på rea beställde jag via Elgiganten på nätet, såg att det fanns en på rea och var enda anledningen till att jag valde den modell jag valde. Ville ha den snabbt och var inte bered på att det skulle vara väntetid, det fick jag reda på efter att jag beställt. Efter att ha väntat i 3 veckor är min order CANCELAD! Absolut oseriöst, locka kunder med rea och inte har koll på sitt eget lager eller säljer ut produkter dom ej har fått hem ännu. Sista gången jag handlar på Elgiganten

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Erika G
Skrev om Elgiganten AB

För ett år sedan köpte en Philips eltandborste, tillverkad i Kina och därmed dyr och av dålig kvalitet, som nu inte längre går att använda. Vid reklamation i fysisk butik i Eslöv låter de inte kunden välja om man vill ha pengarna tillbaka eller få en ny vara, de bestämmer på eget initiativ att skicka den på service som kommer att ta flera veckor, och det är inte ens säkert att det går att laga den trasiga eltandborsten. Jag hade inte ens bett om att få laga den. På min fråga vad jag skulle borsta tänderna med under tiden fick jag inget svar. Katastrofalt dålig service.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Lars Gunnar L
Skrev om Elgiganten AB

Extremt dåligt. Köpte hörlurar med 3 dagars leveranstid. Profuktrrna ligger och cirklar runt på Brings terminal. Trots upprepade kontakter med Elgiganten lyckas de inte leverera på 4 veckor. Jag annulerar köpet och vill ha tillbaks mina pengar. Elgiganten vägrar betala tillbaka tills de får produkterna till sitt lager. Jag har aldrig sett röken av hörlurarna och problemet med leveransen är inte mitt. Kanske har Biring slarvar bort. Idag 5 veckor från beställning har jag fortfarande inte sett till någon återbetalning.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Bertil Lennarth Mikael F

Köpte en diskmaskin Hisense HF63FC för två år sedan. För tre veckor sedan var den totalt död. Oerhört svårt att få personlig kontakt med någon på Elgigantens kundtjänst via telefon. Ingen e-postadress. Visars sig att Elgiganten inte tar något ansvar för service utan hänvisar till Gorenje i Malmö. Lätta och snabba att få tag i men de hänvisar till en lokal reparatör som tog en vecka på sig att komma och titta på maskinen. Försvann sedan utan besked. Efter en vecka ringer jag för att kolla varför vi inte hört något. Får då... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Cato E
Skrev om Elgiganten AB

Helt surrealistiskt. Köpte en ny tvättmaskin i övre prissegment. När maskinen gick luckan ej att stänga så blev utan tvättmöjlighet. Blev själv ombedd att kontakta tillverkare(LG) samt reparationsverkstad. Fick sköta tvätten på annat sätt i 10 veckor. Efter första rep. försöket gick maskinen att starta med tuggade sönder kläder. Inget erbjudande om ersättning från Elgiganten som bara skjuter ansvaret på LG och helt dribblar bort sitt lagstadgade ansvar. Det finns andra och bättre firmor att handla med Elgiganten är bara upptagna av att bli större.. Inte bättre.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Benjamin L
Skrev om Elgiganten AB

Elgiganten sålde mig en dator från Lenovo för över 15 tusen som fyndvara som var totalt trasig, fläktarna är på nonstop och den har 2 timmar batteritid. Köpte till Lenovo premium garanti för att få "på platsen hjälp" men dom vägrar göra det och vill skicka den till Tjeckien i 4 veckor. Lenovo säger att det är fel på den. Elgiganten vill inte hjälpa mig och hänvisar i chatten till ARN som jag nu kommer kontakta. Helt oacceptabelt att sälja trasiga fyndvaror och sen försöka pressa in kunden på reparationskarusellen som... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Roger K
Skrev om Elgiganten AB

Försäljare säljer på kunder mobilabonnemang som är sämre än vad kunden har. Försäljarna har kontakter hos mobiloperatörerna för att det skall vara trovärdigt. Sedan vill de inte ta tillbaka försäljningen utan tar hellre en polisanmälan om bedrägeri. I mitt fall hade jag tur att mobiloperatören ringde upp mig strax efter köpet var genomfört. Att återställa till mitt tidigare abonnemang to sedan resten av dagen.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Irene J
Skrev om Elgiganten AB

Vill tacka för den fina service och hjälp jag fick på Elgiganten i Jönköping. Fick hjälp att installera min smart klocka. Det var den 5 juli kl 10.30 Irene

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Mats Birger N
Skrev om Elgiganten AB

Beställde en torktumlare till min dotter och för att förenkla så lade jag till uppackning och bortforsling av emballage. Detta utfördes inte och Elgiganten vägrar återbetala det eftersom "det står i systemet" att det är utfört.

1
Johanna H gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Joakim andreas L
Skrev om Elgiganten AB

Lämnade in ett par Airpods på reklamation ca 3 mån gamla. I butiken kunde dom ej se något konstigt så dom skickades iväg. Jag får skriva på att om det ej är ett garanti fel så får jag stå för frakten 240kr. Efter en dag så hör dom av sig och vill ha 499kr för att rengöra hörlurarna för att kunna felsöka. Då säger jag att dom kan skicka tillbaka dom. Men då ska dom ha ytligare 250kr betalt för felsökning som ej är gjord. Slutade med att dom fick behålla hörlurarna och jag köper nya på ett seriöst företag för ca1400kr. Handla... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Gunnar peter K
Skrev om Elgiganten AB

vi köpte en gasolgrill för en månad sedan ,vi beställde då också slangen som går till gasolflaskan.slangen är nu försenad för tredje gången . Grillfesten blir inställd igen • Urdåligt vi är så besvikna😫

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anneli inga maria K
Skrev om Elgiganten AB

Vilket bedrägeriföretag, de har skickat ut en faktura för en torktumlare 2024-04–11. Fakturan skulle varit betald 2024-01-10 och förfallodatum 2024-01-17. Tumlaren beställdes och betaldes 2021-02-06 och jag har kvitto där det står att tumlaren är fullt betald före leverans. Nu mer än 3 år senare vill de ha betalt en gång till.

1
Johanna H gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Patrik K
Skrev om Elgiganten AB

Köpte ett spel i oktober 2022. I januari 2024 får jag ett sms om att jag ska betala mitt spel omgående. Men jag betalde spelet samma dag som jag köpte det. Då vissar det sig att elgiganten har hittat på att jag gjort ett identiskt köp dagen efter jag köpte det spelet. Och bara vänta 1 och halvt år att höra av sig med det är ju helt sjukt också. Handla inte på elgiganten om ni inte vill betala era varor en gång till efter 1 och halvt år igen. Jag kommer ALDRIG mer att handla från elgiganten i alla fall.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Olof Niklas L
Skrev om Elgiganten AB

Fruktansvärt beteende, de försöker i efterhand på ett mkt hotfullt sätt ta merbetalt av teknik köp. Har blivit jagad med Tfn/sms och mail. Hade fförväntat mig detta av ett ryskt bolag men ej detta. Köp aldrig av dem.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Hamed T
Skrev om Elgiganten AB

5 månaders sen leverans. Sen ringer dem o erbjuder 1000 kr. ta det eller ring ARN. Servicen är bedrövlig. Uppföljningen är noll från den inhyrda/externa kundtjänsten. Vi var i kontakt per telefon och besök i varuhuset 8 ggr. och vi fick varken svar eller besked om varför dem knte kan leverera. Istället får man ultimatum: "Avbeställ o köp kyl&frys hos samsung, så får du tillbaka dina pengar" Vi förklarade att vi har måttanpassat köket efter dessa, därför är vi tvungna att ha denna modell eller lika mått o färg av annan.... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela

Filtrera omdömen