Elgiganten AB

ElGiganten

Läs vad 30 kunder tycker om Elgiganten AB

• 2020-08-09

HAMID D skrev om Elgiganten AB
    Riktigt uselt av Elgiganten på Värmdö (Orions väg 1C, 134 44 Gustavsberg)!

Var där igår och ville köpa en dammsugare. Säljaren sålde en "Siemens Z7 VSZ7A330" för 1990 kr till mig.

Han sa att det var enda exemplaret och att priset var sänkt med 2000 kr för att den hade en liten skada!
    Jag fick dammsugaren utan kartong och utan några tillbehör och med en liten skada!

När jag kom hem såg jag på Elgigantens hemsida att just denna dammsugare var "veckans erbjudande" och att man kunde beställa den till samma pris på bl.a. Elgiganten på Värmdö!

Jag åkte till Elgiganten i Arninge igår och förklarade Värmdö säljarens lurendrejeri och de hjälpte mig med att byta dammsugaren (fick en ny i kartong med alla tillbehör).

Riktigt uselt av Elgiganten på Värmdö och lägsta betyget till dem för att lura en kund på en skadad dammsugare, utan tillbehör när den är veckans erbjudande och när de dessutom har flera som är nya och i originalkartonger i sin affär!

Mycket bra och professionellt agerande (och högsta betyg) till Elgiganten i Arninge (Täby) som hjälpte mig. Läs mer
  • 2020-08-04

ISAK E skrev om Elgiganten AB
    Riktigt krångliga reklamationer som går via externa företag. ... Läs mer
  • 2020-07-25

Abbe D skrev om Elgiganten AB
    Först ska man betala betala varan inne i butiken vid en av stationerna där de anställda ska hjälpa en. Man måste då först invänta att det blir min tur på kölappen. Idag gick det ganska snabbt att betala varan.

Efter jag betalat vid stationen, så ber hon mig att jag ska till kassorna vid utgången, så att man kan ta bort larmbrickan, för vid stationerna inne i butiken har dem inte utrustningen för detta ändamål.

Nu fick man stå i kö igen, endast två kassor var öppna vid utgången och flera kunder med olika spörsmål före mig och efter nästan 10 min blev det min tur.

Det är nu jag börjar undra hur de tänker på Elgiganten?

Då är det väl bättre att man betalar direkt vid utgången, istället för att stå i kö två gånger.

Jag ställde frågan till en ansvarig vid utgången om detta var så genomtänkt?

Fick till svars att de inte kan ha avlarmning vid stationerna, då kunderna stjäl dessa enligt butiksansvarig!?
    Det är ytterst märkligt att Elgiganten inte har en smidigare lösning och inte kan förankra dessa avlarm.enheter?

Men man kan alltid som kund rösta med fötterna ( Elgiganten i Länna, nej tack!! Läs mer
  • JOAKIM L

2020-07-03

JOAKIM L skrev om Elgiganten AB
    El-giganten fungera bra om du ska handla och det går ofta att få ett bra pris. Däremot är det otroligt svårt att få hjälp om något går fel. Vips är alla borta. Sedan har de krångel med användarkonton och så här långt har jag nog 5-6 olika konton så att hitta rätt kvitto är en utmaning. En anledning är att du inte har samma konto on-line som i butik, och olika butiker tenderar att lägga upp dig igen. Läs mer
  • MARIAN I

2020-06-01

MARIAN I skrev om Elgiganten AB
    Köp inget av dem för jag har köpte en playstation till barnet och den har börjat krångla till efter några månader och har lämnat in den på reparation och en månad väntar jag på den och inget händer och får till Svar att vänta på svar och inget händer snart är vi på 2a Månad utan resultat jag är så tröt på den Butik Elgiganten ska aldrig mer köpa av dem det är absolut ingen service alls mot kunden. Läs mer
  • Ola Gustav Å

2020-02-24

Ola Gustav Å skrev om Elgiganten AB
    Det är synd att det inte går att ge minusbetyg på Reco... Vart ska man börja? Vi var väldigt tidigt ute och beställde våra produkter redan i början av januari för att få hemleverans i början av februari, detta eftersom vi har barn på väg och det var viktigt att få allting klart i tid. Vidare hade vi även beställt en stenskiva till vårt nya kök vilket betyder att vår häll måste vara på plats när bänkskivan levereras.

Följande saker har vi gjort efter vår beställning:
    - Ringt och dubbelkollat så att allting kommer i tid. "inga problem" - säger elgiganten
    - Ringt kundtjänst säkert 10 gånger för att kolla vad som händer med vår leverans eftersom varorna inte finns längre. "vi ringer upp dig" - säger elgiganten - men vänligen notera att INGEN HÖR AV SIG NÅGONSIN.
    - Lyckats efter 15 samtal(!) till Elgiganten där ingen hjälper till med alla lovar att hjälpa till få HALVA vår leverans leverad i tid
    - Fått sista delen av vår leverans FLYTTAD IGEN. Dvs snart TVÅ MÅNADER EFTER VI BESTÄLLT HAR VI FORTFARANDE INTE FÅTT VÅR LEVERANS.

Elgiganten har ohotat Sveriges sämsta processer och sämsta kundtjänst.

Vad ni än gör, lyssna inte på vad dom lovar, köp ingenting på Elgiganten som du inte kan hålla i handen när du gör köpet. Läs mer
  • 2019-02-09

Anneli K skrev om Elgiganten AB
    Supertrevlig och bra säljare Stephanie. Därutöver minst 5 manliga säljare som inte verkade förstå vilken deras uppgiften är. Upptagna av sig själva. En fullt fokuserad på sin egen mobil! Har de ingen chef som kan se till att uppmärksamma kunden. Ointresserade, oengagerade säljare är väl knappast en tillgång för företaget! Läs mer
  • 2018-09-06

Marie skrev om Elgiganten AB
    Elgiganten Phonehouse butikschef i Ringen skrev över mitt telefonabbonemang till ett dyrare UTAN mitt medgivande/online signatur. Klagomål på detta ignoreras både av butiken och kundtjänst. Läs mer
  • Folke henry C

2018-02-28

Folke henry C skrev om Elgiganten AB
    Beställde en diskmaskin för leverans och installation, betalade extra för helgleverans.På lördagen när diskmaskinen skulle levereras står transportföretaget och väntar utanför fel adress. De har fått faktureringsadressen av Elgiganten istället för leveransadressen. Samtal med Elgiganten reder ut detta och ny leveranstid bokas in till tisdag kväll. Får SMS-bekräftelse och flertalet påminnelse. Leveransfönstret kommer och går men ingen diskmaskin i sikte, ej heller något samtal eller annan kommunikation om vad som har hänt. Flertalet samtal med Elgiganten dan därpå ger motstridande och förvirrande besked. Ny leveranstid ska bokas. Transportföretaget ska kolla var produkten är. De ska kolla om den finns i lager. De ska boka ny tid för leverans dan därpå. Inget av detta har ännu hänt och jag funderar på att häva köpet. Läs mer
  • 2017-02-28

Jan H skrev om Elgiganten AB
    Har köpt en Microsoft Surface Pro 4 av Elgiganten Kungsgatan Stockholm. Tvingas skicka min arbetsdator till Tyskland 1-2 veckor för en så enkel sak som ett byte av skärm. Inte ett ord från säljaren på Elgiganten om svårigheterna att få denna dator servad i jmf med andra datorer -klart oseriöst/okunnigt. Dessutom dålig info från Elgiganten när man väl köpt och fått problem. Tvingades kontakta Microsoft centralt på engelska. Köper aldrig en pryl till på Elgiganten!! Läs mer
  • Mari B

2016-10-16

Mari B skrev om Elgiganten AB
    Inget bra köp med bara 4GB arbetsminne, laptopen kommer kännas och vara värdelös inom max ett par år. Bättre att planera köpet noga och köpa något med kapacitet och värde efter många år, blev jag informerad om av mina kunniga vänner.

Dessutom sitter jag bättre och lättare med min lätta lilla "padda" i min soffa. Läs mer
  • Elina E

2015-11-10

Elina E skrev om Elgiganten AB
    Fick utomordentlig service när jag var inne och skulle handla min senaste dator på Elgiganten Kungsgatan. Kunnig och trevlig personal som verkligen gjorde allt för att jag skulle vara helt nöjd när jag gick därifrån. Toppen!! Läs mer
  • Marguerite S

2015-10-18

Marguerite S skrev om Elgiganten AB
    Att reklamera misslyckat köp på Elgiganten Kungsgatan är som en Kafkaroman. Lika långdraget och plågsamt. Ett teleabonnemang som inte fungerar. Telebolagets kundtjänst har inget emot att häva avtalet men ber oss gå tillbaka till butik eftersom en telefon ingick. På Elgiganten däremot hävdar de att de inget kan göra. Att "det står på kvittot att man inte kan ångra" (och då man fått kvitto är det ju - redan för sent. Moment 22?) Efter att ha pratat med sex olika personer varav vissa aldrig borde jobba med ett serviceyrke får vi till slut tala med en annan person som uppger sig vara chef. Då är det plötsligt inga problem att få häva det icke-fungerande abonnemanget och köpa loss telefonen. Men det krävs alltså ca 1,5 timmar diskussion med sex olika personer plus att en namnlös person i reklamationsdisken är mycket oförskämd och vägrar att ge sitt förnamn eller ringa på en chef - innan man äntligen kan få en normal kundservice. Och -varning - om man inte behärskar svenska flytande då kör de totalt över en och drar sig inte för att lura personen genom utebliven och vilseledande information vid köpet. Handla aldrig på Elgiganten. Någonsin. Läs mer
  • 2015-04-08

Kalle A skrev om Elgiganten AB
    Ung, arrogant personal som fnyser åt en. Där handlar jag inte igen. Läs mer
  • 2015-04-08

Kalle A skrev om Elgiganten AB
    Ung, arrogant personal som fnyser åt en. Det var sista gången jag handlade där. Läs mer
  • Erik G

2015-01-24

Erik G skrev om Elgiganten AB
    Man får alltid en rätt information gällande varor. Ärliga säljare och ett bra atmosfär i butiken. Läs mer
  • 2014-07-05

Robert A skrev om Elgiganten AB
    Bra saker, och kunnig personal. Mycket folk i butiken Läs mer
  • 2013-11-28

Lisa A skrev om Elgiganten AB
    Jättebra bemötande i tisdags när jag ville ha hjälp med en strulande skrivare. Läs mer
  • 2012-05-29

Falsk I skrev om Elgiganten AB
    Det finns alltid kunnig personal och de har ett bra sortiment. Man får öppet köp 30 dagar och man får faktiskt öppna och testa produkten. Deras PC service som de erbjuder i butiken är riktigt bra och de har löst problem som till och med jag som datorentusiast inte kunnat fixa. Det gjorde de på bara någon vecka och till bra pris. På tal om priser så brukar deras priser vara rimliga och ibland kan man hitta fynd. Ett annat exempel på varför jag gillar EG är deras lägsta prisgaranti som jag tror inte många utnyttjar. En gång ville jag köpa en Wii-mote (kontroll till tevespel) och såg att den kostade upp mot 400kr hos dem. I butiken lånade jag då en utställd bärbar dator för att gå in på internet och göra en snabb jämförelse med en annan elektronikkedja på prisjakt. Där kostade kontrollen endast 130kr. Jag gick fram till en försäljare, han kontrollerade priset och jag fick köpa kontrollen hos Elgiganten för 130 kr. Jag tycker Elgiganten är bäst, och de finns på många ställen. Läs mer
  • stellan p

2011-05-07

stellan p skrev om Elgiganten AB
    Efter att man köpt en Electrolux kyl och frys för 24000kr och man vill att den ska fungera!

VARNING FÖR ELECTROLUX PRODUKTER!

Nedan svaret på mitt mail om att få min kyl att fungera::

Jag har efter att ha läst ditt mail varit i kontakt med Electrolux service och talat med en kille på kundtjänst som heter Thomas för att få information om ditt ärende.
    Han kunde se att din lokala servicefirma varit ute hos dig vid 7 tillfällen.
    De har vid dessa tillfällen bytt dörren helt, monterat buffert och bytt beslag, bytt gångjärn, bytt hela dörren igen och därefter bytt gångjärnen på den nya dörren.

Anledningen till att din kyl inte blivit utbytt på reklamation beror på
    förutsättning att för man ska ha rätt att häva köpet, är att felen som uppkommer är reklamationsfel,
    d.v.s fel som har uppkommit i tillverkningen.
    Gångjärnen är bara ett exempel på fel som de åtgärdat som inte går under reklamationsfel.

IDIOTER. Enligt deras svar är det inte tillräckligt att Electrolux service varit hemma hos mig 7 ggr
    och försökt laga kylskåpet. Det är enligt dom normalt med deras produkter..........
    Alltså 7 ggr jag fått ta ledigt för att vara hemma och passa när Electrolux kommer. Och det är normalt för deras skitprodukter och skitåterförsäljare.

MVH
    Stellan & Sandra Läs mer
  • 2011-02-19

Per A skrev om Elgiganten AB
    Jag är väldigt nöjd med Elgiganten. Inget strul. Läs mer
  • Åke B

2011-01-20

Åke B skrev om Elgiganten AB
    Grymt ärliga säljare, tänkte köpa en Boxee men säljaren sa at jag kan installera på min PC Läs mer
  • 2010-06-25

Lisbeth N skrev om Elgiganten AB
    Bäst av de stora kedjorna! Läs mer
  • Kevin

2008-12-06

Kevin skrev om Elgiganten AB
    Priserna är väl ganska ok. Dock har personalen endast gymnasieutbildning och kan inget om sortimentet. När man frågar dom nåt, så står dom och läser innantill på produktbeskrivningen. Den kan jag läsa själv tack! Läs mer
  • 2008-08-13

Carl Johan D skrev om Elgiganten AB
    Billigt, har allt och en trevlig personal. Efter ombyggnationen nu även med ett digert laptoputbud, snabba kassor, stort spel, mobil och filmutbud. Översiktligt inrett och en tanke bakom placeringen. Fräsch interiör och alla är mycket hjälpsamma. Läs mer
  • 2008-08-04

Henrik H skrev om Elgiganten AB
    En bra affär med trevlig och kunnig personal som gärna hjälper dig. Butiken är stor och man och det är lätt att hitta det man söker. Läs mer
  • David H

2008-06-03

David H skrev om Elgiganten AB
    Köpte ett demoex av en hårddiskinspelare här. Bra, och trevlig, personal för att vara hos Elgiganten (läs: man behövde inte leta upp personal som springer och gömmer sig, vilket hänt i andra Elgiganten-butiker). Läs mer
  • Emma K

2008-06-03

Emma K skrev om Elgiganten AB
    Mycket tillmötesgående personal. Dels hittade jag en telefon (och jag är kräsen!) De hjälpte mig att jämföra olika abonnemang snabbt och dessutom var de roliga ;)
    När jag sedan skulle köpa en DVD spelare kunde de ärligt säga vilka som faktiskt inte höll måttet, men då den billigare som gjorde det inte fanns i lager fick jag den snäppet dyrare för samma pris.
    Toppen! :) Läs mer
  • Damian G

2008-02-15

Damian G skrev om Elgiganten AB
    På elgiganten hittar du allt från radio och tv. De har väldigt bra priser på all hemelktronik. De är svårt att hitta billigare och bättre varor i någon annan butik. Personalen är kunnig och kan mycket om varorna de säljer och det är en stor fördel då man kan få den informationen man behöver. Läs mer
  • 2008-02-15

Daniel G skrev om Elgiganten AB
    Om du vill köpa en bra och prisvärd dvd, tv eller något annat elektroniskt så ska du gå till elgiganten här får du en bra service och betalar inte för mkt heller. Helt enkelt en bra affär med stort utbud och priser. Läs mer