Åtroligt dåligt! Min Fitbit-klocka slutade funka så vi lämnade in den till inköpsstället Elgiganten Häggvik. Först blev vi hotade med/informerade att om det inte fabriksfel så skulle vi behöva betala servicen själva. Efter 2 veckor ringde vi för att kolla vad som tar sån tid. Fick då besked om att klockan inte ens var skickad till service. Över en månads väntetid innan den ens lämnar butiken! Sjukt dåligt.

Elgiganten AB
Om företaget
ElGiganten
58 omdömen om Elgiganten AB
Sämsta jag varit med om. Köpt dator för över 40 000 och betalat otroligt mycket i service och försäkring mm mm. Sen när jag hämtar ut datorn får jag inte något lösenord och nu kan de inte svara på vilket lösenord min dator har så jag sitter här hemma med en dator jag inte kan använda och måste vänta tills imorgon för att få reda på mitt lösenord!!!
Bra bemötande från första stund i telefon och en snabb och smidig leverans.
Elgiganten skickar paket fel, dom skickar så det kommer sent, dom lovar hjälp men när det kommer till kritan så skiter dom i en. Dom ville att jag skulle betala 900kr för att upphämtning av paket hemma. Sen satt han i kudtjänst pch hittade på saker som jag ej sagt och jag fick hänvisa till chatten. Han sa även saker som han sen tog tillbaka så som att dom använder postenpaket men helt plötsligt så gör dom inte det. Killen i kundservice lämnade chatten abrupt och inget blev fixat som dom sa på en annan recension att dom skulle hjälpa mig
Våren 2022 tittade vi runt efter kök och fastnade till slut för ett förslag från Elgiganten, Epoq. En mycket trevlig köksmänniska på Elgiganten i Boländerna i Uppsala gav oss ett förslag. Köket var ritat i våra mått och såg mycket bra ut. Som tillägg var en väldigt lång lista delar som ihopsatt skulle ge det ritade resultatet. Det var mycket viktigt att vi godkände beställningen för efteråt skulle det inte gå ändra. Det gjordes och beställningen gick iväg. Köket levererades på utsatt tid, bars in och blev liggande till...
Jag råkade få intresse för en Ryggsäck som fanns på Elgigantens hemsida. Elgiganten säger sig vara en ledande varuhuskedja inom hemelektronik. Eftersom det saknades mått på ryggsäcken på hemsidan kontaktade jag den den ledande varuhuskedjans kundtjänst. Då insåg jag att, det är ingen idé att ringa den ledande varuhuskedjans kundtjänst, dom kan inte få fram mer information än det som står på deras hemsida och det kan jag läsa själv. Den ledande varuhuskedjans kundtjänst verkar inte veta något, dom har nog ingen aaaning om...
Välj ALDRIG Elgigantens tilläggstjänster. Det är som bokningar med Ryan Air... dyra tilläggsavgifter på tilläggsavgifter och som tack för man dåliga/ej genomförda tjänster. STOR VARNING! Gör det själv istället.
Går in i butiken kungens kurva och köper en köksfläkt, säljaren är borta på lagret två gånger för att kontrollera att den verkligen finns i lager. När vi kommer hem ligger fläkten i kartongen utan emballage och det fattas delar. En retur helt klart. Satans skitstövlar!
Elgiganten Backaplan Beställde en side by side kylskåp som va rabatterat på .ca 1500 kr. Anledningen till rabatten var att kylskåp saknade original förpackning. När order lades fick jag sms att ta kontakt med avdelning i butiken, vilket jag gjorde. Säljaren som sågs ut som nyvaken svarade bara ja, a ja a. Bad henne att kolla i sin datorn om min order. Efter lite om moment visade hon mig kylskåp som låg i butiken som exempel vara. Kylskåp hade skador på sig som bucklor och repor. När jag ifrågasatte köpet fick jag svar:...
Varning! Köpte en produkt som levererades av Conrad. Varan slutade att fungera och ny beställdes. Denna var sönder vid leverans och båda returnerades. Conrad godkände båda reklamatiomerna och Elgiganten skulle återbetala. Efter en månad hade ingenting hänt. Vid kontakt med EG säger de att en vara ersatts. Men det stämmer inte och de vägrar uppge hur återbetalning skett och även varför inte den andra varan ersatts. Nu har det gått fyra månader och ingenting händer. Detta är ren och skär stöld från Elgiganten. Numera handlas det hos Media Markt istället.
Köpte en dator på Elgiganten som jag fick returnera. I textbeskrivningen stod det att datorn har …pekskärm vilket jag utifrån den texten antog att det var en dator med touch-skärm. Så var inte fallet, och kundtjänsten instämde att det var vilseledande. Det blev alltså en retur på grund av vilseledande marknadsföring. Returnerade och köpte en ny dator från deras outlet som skulle vara ”Nyskick - original förpackning saknas”. I beskrivningen står det tydligt att en dator, laddare och S-Pen skulle ingå. Får hem datorn senare...
Fick vänta halvtimme i butiken. Det var en person i kö.
Beställde en dammsugare på nätet den 10 april 2022 och betalade hela summan med SWISH. Den 10 april mailar ni ett kvitto att dammsugaren är ( FULLY PAID ) Kollar mitt konto dagen efter , och döm om min förvåning Elgiganten har returnerat pengarna , ringer kundtjänst samma dag och påpekar att betalningen är returnerad, kundtjänst svarar att den är betald och allt är klart , dammsugaren är på väg. dammsugaren levereras den12 april 2022, kollar mittkonto igen och ser att betalningen fortfarande inte är gjord. Ringer kundtjänst...
Elgiganten kungsgatan Stockholm är den sämsta absolut sämsta som finns! Så dåligt service och inte tala om väktarna som arbetar där dem följer efter en som om man tänker sno något, den känsla får jag den få gångerna jag varit där och ska aldrig sätta min fot där något mer och inte handla där heller!
Elgiganten Gränby centrum uppsala, är som en liga plats, tre fyra killer stå och pratar med varandra, går du in och försöker fråga eller köpa ngt blir de väldigt avvisande, ville köpa en Ipad började de prata med varandra och blev jag bara stående och vänta, efter 9 minuter återkom en av de och började min köp igen då fick han ett samtal, under hela köpet De vinkar till varandra och ler sarkastiskt … mm Man blir bara mobbad och må inte bra och vill inte komma in där igen
SÄMSTA USLA J***A T****R på Elgiganten. Har köpt ett skärm som ska vara NY såklart. Först verkar de ha skickat något som är en retur eller SKADAD som "NY". Sedan efter att de har tagit NÄSTAN 4 VECKOR PÅ SIG att svara i mail så skriver de ok då kan byta. Sedan chattar jag med de för säkerhets skull dagen efter för att se var den finns. Måste åka HELA VÄGEN till TÄBY från Värmdö. Men jag säger ok och snubben i luren säger att: "nu har jag bokat den, så du kan bara åka dit och byta". Efter ALLT DETTA S**T så får jag...
Vi har köpt en diskmaskin och även beställt och betalat för hemleverans och installation. Tre installationsförsök har misslyckats och denna tredje maskin fungerar inte heller. Elgiganten hänvisar denna gång till fabrikören, som hänvisar tillbaka till återförsäljaren tillika ansvarig för installationen. Vi har enbart avtal med Elgiganten och försöker därmed givetvis driva reklamationsärendet gentemot dem, dock utan vidare framgång. Det är uppenbart fel på maskinen. Vi struntar fullständigt i om det beror på produktionsfel...
När något går sönder tar det otroligt lång tid att få det åtgärdat. På vägen får man inga uppdateringar i ärendet och när man ringer och chattar in svarar någon alltid att de återkommer. De verkar helt ointresserade av kundservice. De mest alerta är säljarna. Men sedan ska du inte förvänta dig någon hjälp.
Ljuger och strular med ALLT. Har blivit runtslussad i tre butiker och de på kundtjänst ljuger för att få bra omdömen till sin ”tävling”. Sveriges sämsta företag.
Grymt ärliga säljare. Grymt ärliga säljare. Grymt ärliga säljare. Grymt ärliga säljare
Skrev en recension där jag ifrågasatte att försäljaren försökte pracka på mig en dyrare produkt och meningslösa extratjänster och försäkringar. Fick detta: Våra medarbetare har läst din recension och värdesätter ditt bidrag även om det inte uppfyllde alla riktlinjer för vår webbplats. Tack för att du delade med dig, och vi hoppas kunna publicera ditt nästa bidrag!
Blev lovad en hemleverans av en tvättmaskin 12/5 mellan 9-15 ingen hör av sig på hela dag Sen när jag kontaktar dom har dom mage att ljuga och säga att dom försökt nå mig under dagen. Jag har inte varit längre än 3 meter från telefon på hela dagen har inga missade samtal eller sms Dom ljuger mig rakt upp i ansiktet! Mycket fult gjort att ljuga för sina kunder Elgiganten går inte att lita på Passa er för att handla här
Gick inte att ta bort saker i min order och gick sidan inte att ta bort beställningen. Går ej heller att kontakta.
Köpte en TV som var en lagervara i butiken ( Häggvik) . Betalade för leverans och blev lovad leverans dagen efter. 5 veckor senare så är inte tvn på plats. Hörde av mig till kundservice, som tydligen har 0 befogenheter. De kontaktar butiken, som aldrig hör av sig. Har varit i kontakt 11 gånger nu och blir lovad att butiken ska höra av sig. Ändå händer ingenting. Varför gång man kontaktar kundtjänst så kan dom inte hjälpa till för fem öre. Som grädde på moset så är kundservice också väldigt dåliga på kundbemötande. 0 känsla för service.
VARNIING INDUKTIONSHÄLL - EIP592 -------------------------------------------------------------- Vi köpte nytt induktionshäll 18/3/2021 - EIP592 allt fungerade okey fram till att vi nu i påsk anväde alla 4 plattor och induktionshället blev så varmt att det inte gick ens att reglera värmen på knapparna. ville man trycka så fick man välja antingen brännskador på fingrarna eller reglera värmen. har aldrig haft sånna problem tidigare med något annat induktionshäll.
Vi fick problem med vår diskmaskin och en tekniker kommer och beslutar att vi ska få en ny diskmaskin. Ingenting händer och 1-2 veckor går och vi får inget svar, vi ringer elgiganten och de säger att de kommer höra av sig inom kort. Inget händer och vi ringer upp dom igen. Vi har nu totalt fått ringa dom upp mot 10 gånger och här är vi inne på 4e månaden har fortfarande ingen diskmaskin. Problemet: - lång väntetid - kundtjänst har 0 befogenheter att ta något beslut alls, detta blir väldigt problematiskt. - De vidarebefordrar...
Får mail av Elgiganten att man ska recensera sin produkt man har köpt. Jag fyller i formuläret och dagen efter får jag ett mail att den inte ”uppfyllde deras riktlinjer” Alltså pga det inte var en bra recension om produkten. Köpte en 85” tv av Elgiganten Södertälje. Katastrofalt dålig service och okunskap där ledde till att jag nu står med en tv för 25.0000kr som jag inte är nöjd med. Tack Elgiganten!
Elgiganten kan ha Sveriges sämsta kundservice och deras trygghetsavtal är rena skräpet. Köpte ett trygghetsavtal till min telefon, vilket visade sig vara helt bortkastat när olyckan väl varit framme. Efter nästan två månaders servicetid och många samtal till både Elgigantens egna kundtjänst och trygghetsavtalets kundtjänst (går ej att ringa direkt till butik/verkstad) får jag via mail veta att telefonen ej går att reparera och att endast en fjärdedel av värdet kommer att ersättas - trots att det i avtalet utlovas full ersättning. Håll er borta från Elgiganten till varje pris.
Riktigt uselt av Elgiganten på Värmdö (Orions väg 1C, 134 44 Gustavsberg)! Var där igår och ville köpa en dammsugare. Säljaren sålde en "Siemens Z7 VSZ7A330" för 1990 kr till mig. Han sa att det var enda exemplaret och att priset var sänkt med 2000 kr för att den hade en liten skada! Jag fick dammsugaren utan kartong och utan några tillbehör och med en liten skada! När jag kom hem såg jag på Elgigantens hemsida att just denna dammsugare var "veckans erbjudande" och att man kunde beställa den till samma pris på...
Riktigt krångliga reklamationer som går via externa företag. ...
Först ska man betala betala varan inne i butiken vid en av stationerna där de anställda ska hjälpa en. Man måste då först invänta att det blir min tur på kölappen. Idag gick det ganska snabbt att betala varan. Efter jag betalat vid stationen, så ber hon mig att jag ska till kassorna vid utgången, så att man kan ta bort larmbrickan, för vid stationerna inne i butiken har dem inte utrustningen för detta ändamål. Nu fick man stå i kö igen, endast två kassor var öppna vid utgången och flera kunder med olika spörsmål...
El-giganten fungera bra om du ska handla och det går ofta att få ett bra pris. Däremot är det otroligt svårt att få hjälp om något går fel. Vips är alla borta. Sedan har de krångel med användarkonton och så här långt har jag nog 5-6 olika konton så att hitta rätt kvitto är en utmaning. En anledning är att du inte har samma konto on-line som i butik, och olika butiker tenderar att lägga upp dig igen.
Köp inget av dem för jag har köpte en playstation till barnet och den har börjat krångla till efter några månader och har lämnat in den på reparation och en månad väntar jag på den och inget händer och får till Svar att vänta på svar och inget händer snart är vi på 2a Månad utan resultat jag är så tröt på den Butik Elgiganten ska aldrig mer köpa av dem det är absolut ingen service alls mot kunden.
Det är synd att det inte går att ge minusbetyg på Reco... Vart ska man börja? Vi var väldigt tidigt ute och beställde våra produkter redan i början av januari för att få hemleverans i början av februari, detta eftersom vi har barn på väg och det var viktigt att få allting klart i tid. Vidare hade vi även beställt en stenskiva till vårt nya kök vilket betyder att vår häll måste vara på plats när bänkskivan levereras. Följande saker har vi gjort efter vår beställning: - Ringt och dubbelkollat så att allting kommer i tid....
Supertrevlig och bra säljare Stephanie. Därutöver minst 5 manliga säljare som inte verkade förstå vilken deras uppgiften är. Upptagna av sig själva. En fullt fokuserad på sin egen mobil! Har de ingen chef som kan se till att uppmärksamma kunden. Ointresserade, oengagerade säljare är väl knappast en tillgång för företaget!
Elgiganten Phonehouse butikschef i Ringen skrev över mitt telefonabbonemang till ett dyrare UTAN mitt medgivande/online signatur. Klagomål på detta ignoreras både av butiken och kundtjänst.
Beställde en diskmaskin för leverans och installation, betalade extra för helgleverans.På lördagen när diskmaskinen skulle levereras står transportföretaget och väntar utanför fel adress. De har fått faktureringsadressen av Elgiganten istället för leveransadressen. Samtal med Elgiganten reder ut detta och ny leveranstid bokas in till tisdag kväll. Får SMS-bekräftelse och flertalet påminnelse. Leveransfönstret kommer och går men ingen diskmaskin i sikte, ej heller något samtal eller annan kommunikation om vad som har hänt....
Har köpt en Microsoft Surface Pro 4 av Elgiganten Kungsgatan Stockholm. Tvingas skicka min arbetsdator till Tyskland 1-2 veckor för en så enkel sak som ett byte av skärm. Inte ett ord från säljaren på Elgiganten om svårigheterna att få denna dator servad i jmf med andra datorer -klart oseriöst/okunnigt. Dessutom dålig info från Elgiganten när man väl köpt och fått problem. Tvingades kontakta Microsoft centralt på engelska. Köper aldrig en pryl till på Elgiganten!!
Inget bra köp med bara 4GB arbetsminne, laptopen kommer kännas och vara värdelös inom max ett par år. Bättre att planera köpet noga och köpa något med kapacitet och värde efter många år, blev jag informerad om av mina kunniga vänner. Dessutom sitter jag bättre och lättare med min lätta lilla "padda" i min soffa.
Fick utomordentlig service när jag var inne och skulle handla min senaste dator på Elgiganten Kungsgatan. Kunnig och trevlig personal som verkligen gjorde allt för att jag skulle vara helt nöjd när jag gick därifrån. Toppen!!
Att reklamera misslyckat köp på Elgiganten Kungsgatan är som en Kafkaroman. Lika långdraget och plågsamt. Ett teleabonnemang som inte fungerar. Telebolagets kundtjänst har inget emot att häva avtalet men ber oss gå tillbaka till butik eftersom en telefon ingick. På Elgiganten däremot hävdar de att de inget kan göra. Att "det står på kvittot att man inte kan ångra" (och då man fått kvitto är det ju - redan för sent. Moment 22?) Efter att ha pratat med sex olika personer varav vissa aldrig borde jobba med ett serviceyrke får...
Ung, arrogant personal som fnyser åt en. Där handlar jag inte igen.
Ung, arrogant personal som fnyser åt en. Det var sista gången jag handlade där.
Man får alltid en rätt information gällande varor. Ärliga säljare och ett bra atmosfär i butiken.
Bra saker, och kunnig personal. Mycket folk i butiken
Jättebra bemötande i tisdags när jag ville ha hjälp med en strulande skrivare.
Det finns alltid kunnig personal och de har ett bra sortiment. Man får öppet köp 30 dagar och man får faktiskt öppna och testa produkten. Deras PC service som de erbjuder i butiken är riktigt bra och de har löst problem som till och med jag som datorentusiast inte kunnat fixa. Det gjorde de på bara någon vecka och till bra pris. På tal om priser så brukar deras priser vara rimliga och ibland kan man hitta fynd. Ett annat exempel på varför jag gillar EG är deras lägsta prisgaranti som jag tror inte många utnyttjar. En gång...
Efter att man köpt en Electrolux kyl och frys för 24000kr och man vill att den ska fungera! VARNING FÖR ELECTROLUX PRODUKTER! Nedan svaret på mitt mail om att få min kyl att fungera:: Jag har efter att ha läst ditt mail varit i kontakt med Electrolux service och talat med en kille på kundtjänst som heter Thomas för att få information om ditt ärende. Han kunde se att din lokala servicefirma varit ute hos dig vid 7 tillfällen. De har vid dessa tillfällen bytt dörren helt, monterat buffert och bytt beslag, bytt gångjärn,...
Jag är väldigt nöjd med Elgiganten. Inget strul.
Grymt ärliga säljare, tänkte köpa en Boxee men säljaren sa at jag kan installera på min PC