Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag12 omdömen om Elgiganten AB
-
skrev om Elgiganten AB
Gick in på Elgiganten Täby av gammal vana för att inköpa två större tv-skärmar till mitt företag. Vid tv-kassan står två st Elgiganten-anställda och pratar med varandra. Jag ställer mig och väntar och får frågan om jag behöver hjälp.
-Ja, svarar jag.
-Du får vänta ett tag, får jag som svar och dom fortsätter att prata med varandra.
Väntade i 5-10 minuter och lämnade sedan butiken.
Bedrövlig personalutbildning… -
skrev om Elgiganten AB
Ljuger om leveranstider om och om igen. Tar gärna pengarna men inte så sugna på att leverera högtalaren jag beställt trots att den finns i en annan butik utan försöker istället få mig att byta till en sämre och dyrare högtalare.
-
skrev om Elgiganten AB
Dotterns Ipads skärm frös till för att sedan bli svart. Gick inte att starta efter det. Åkte till Applebutiken som gick igenom plattan och ansåg att den var i mint condition alltså utmärkt skick. De såg inga problem med att göra en reklamation,. men hänvisade till Elgiganten då köpet var via dem. Sagt och gjort åkte till Arninge. Lämnade in Ipad och ett brev från Apple där de ansåg att det var en reklamation. En timme senare får jag sms att det var en tappskada och det ska kosta 3000SEK. Ringer deras kundtjänst och efter 40 min kommer jag fram. Berättar att det inte finns några tappskador, men lite slitage finns då den är över ett år gammal. Går ett par dagar får nytt sms att det är en service och inte reklamation. Åker till Elgiganten och får tillbaka Ipaden, men motiveringen att det finns en repa som är längre än 2mm och då är det en tappskada. Säljeren håller med mig att det inte borde vara en tappskada, men säger samtidigt att han måste stå bakom sin tekniker. En tekniker som inte kommer ut utan sköter snacket med säljaren som får springa fram och tillbaka 3 gånger för att svara på mina frågor. Det slutar med att jag får acceptera att det är en tappskada och ingen reklamation trotts att Apple själva säger att det är en reklamation. Så jäkla frustrerande......
-
skrev om Elgiganten AB
Precis som tidigare kunder har även jag haft problem med deras kundservice. Lämnade in en produkt för reparation under garantin. Deras serviceverkstad kunde inte hitta felet, trots att det är dokumenterat. Elgiganten i Täby hänvisar till sin underleverantör i Tyskland istället för att själva ta ansvar för produkten. Utöver att de inte lagat felet så har de även tagit 3 månader på sig för "arbetet" och kräver betalning trots att varan inte lagats. Undvik Elgiganten i Täby, troligen kommer de snart att lägga ned butiken ändå...
Ärendet är anmält till ARN. -
skrev om Elgiganten AB
Den mest frustrerande upplevelsen jag någonsin haft med ett företag i mitt liv!
Beställer en TV Samsung Q9FN som röstats fram som årets bästa tv 2018. Ringer kundtjänst för att få ett väggfäste rekommenderat som jag sedan lägger till i leveransen. Lägger på 5 års garantin för ett par tusen extra och hemleverans med installation såklart för ytterliggare dryga 2000:-. Ska det bli gjort ordentligt så låter man proffsen göra det.
Sedan ringer "jag" kundtjänst för att fråga om hur de går tillväga med leveransen varpå jag får reda på att de har skickat väggfästet separat per post?! Efter diskussion fram och tillbaka så tar jag en sväng förbi stan för att hämta ett i en av deras butiker. Det här tar 30 min och med avvikelse att åka in till stan efter jobbet så slutar det med att jag kommer hem 1½h senare. Men det är ju värt det, eller hur?
Leveransdagen kommer - en lördag - de ska ringa mellan 8-17. Dagen går utan ett enda samtal till mobilen. Jag ringer dem på måndag och får reda på att det har blivit missförstånd för att väggfästet inte var med i försändelsen. Ringer dem på måndag och spenderar 40 min i telefon med deras kundtjänst för att reda ut mitt ärende, får till svars att de kan endast ersätta 549:- och det är efter att jag har gått med på ny leverans på en vardag då jag måste stanna hemma från jobbet.
Stannar hemma från jobbet och avstår alltså en dagslön för att vänta på leverans ytterliggare än en gång. Den här gången kommer leveransen men efter en kvarts meckande så säger installatören att väggfästet inte fungerar till TV:n. Väggfästet som Elgigantens kundtjänst rekommenderade!
Nu sitter jag här -2000:- fattigare med en tv för 30k, med en försäkring på 1200:- och en leverans samt installation för 1800 som aldrig utfördes. Det har alltså tagit en hel vecka med helgdagar inräknade, ca 3h i telefonkö och det finns ingenting att visa för det.
Jag har aldrig någonsin haft så här mycket problem med något företag jag varit i kontakt med i hela mitt liv! -
skrev om Elgiganten AB
Jätte dålig service, men får ofta stå och vänta länge med en nummerlapp i handen! I dag var jag där för att hämta saker som jag beställt collect stor men efter 30 min orka jag inte vänta längre "då hade dom betat av två nummer" så jag fick gå hem utan några varor!
-
skrev om Elgiganten AB
Sämsta och mest felaktiga kundservicen jag varit med om. Fick problem med min tvättmaskin av märket Candy Hoover som jag köpt på Elgiganten, hörde av mig till dem och de hänvisar vidare till sina leverantörer utomlands. Mitt avtal är med Elgiganten, inte med deras leverantör. Pratade med Konsumentverket och såhär får man inte hantera sina kundavtal, de rekommenderade mig att anmäla Elgiganten direkt, (på Konsumentverkets hemsida) och såg fram emot att syna Elgiganten för sitt felaktiga och olagliga hanterande av reklamationer/kundmeddelanden.
Ju fler som anmäler detta till Konsumentverket desto bättre. Så om du haft samma problem: att de tar NOLL ansvar för sina kunders reklamationer och istället hänvisar dig någon annanstans, anmäl. -
skrev om Elgiganten AB
Köpte nyligen en dator hor Elgiganten men det var problem med den men reklamationen gick väldigt enkel och vi fick dessutom en ekonomisk kompensation.
-
skrev om Elgiganten AB
Beställde tvättmaskin till kampanjpris. Vår gamla var sönder och jag hängde därför på låset och var först i affären att beställa. Det fanns fem st i affärens lager, tror jag. Bokade hemkörning första möjliga tid vilket var tre dagar senare och betalade för allt.
En dag före leverans flyttade jag om tunga möbler för att göra plats för införsel av maskinen till tvättstugan. Sedan kommer ett SMS från Elgiganten som beklagar att tvättmaskinen tyvärr är försenad till butik (!) och att företaget återkommer om ny tid. Jag väntar inte på det utan ringer själv upp. Får ingen förklaring till hur "min" beställda maskin lyckades få fötter och försvinna ur butiken. Får en ny tid ca en vecka senare då det enligt uppgift ska komma en maskin direkt hem till mig från centrallagret i Jönköping utan omlastning på vägen. Medan bergen av smutstvätt växer och möblerna står undanflyttade i väntan på maskinen skriver jag ett mail till företaget och förklarar vilka konsekvenser deras misstag får samt ber servicemottagningen vidarebefordra brevet till ledningen. Får inget svar. Nu växer sig bergen av smutstvätt riktigt höga. En vecka senare, på förmiddagen på avtalad leveransdag ringer jag upp företaget och ber att få bekräftat att maskinen är på väg. Tystnad i luren. Får därefter till svar att maskinen inte är på väg, den är restnoterad och kommer om ca en månad. Som förklaring får jag beskedet att jag varit oanträffbar i telefon där de bara nått telefonsvararen (varför de inte talat in ett meddelande eller skickat ett sms får jag aldrig veta). Förklarar att jag faktiskt har ringt upp dem efter den första uteblivna leveransen och avtalat om en ny tid för leverans innevarande dag. Ber dem återkomma senast klocka 15.00 samma dag och redogöra för var min maskin är och när den kommer. Ingen ringer.
Nu är jag arg! Jag måste ha en tvättmaskin NU!
Tar bilen och kör till en annan vitvaruaffär. Ser för mig två alternativa lösningar: 1. Jag annullerar köpet hos Elgiganten och beställer en maskin någon annanstans där de kan leverera omgående. 2. Jag traskar in i Elgigantens butik och säger att jag vill ha en annan maskin som finns i lager till kraftigt reducerat pris och hemtransport senast fredag (det var tisdag kväll nu). Bestämde mig för alternativ två och fick butikspersonalen med på noterna.
Idag är det onsdag. På fredag vet jag om jag lyckats baxa Elgiganten till att leverera en tvättmaskin hem till mig.
"Det är dumt att betala för mycket" heter en reklamslogan i branschen.Frågan är väl, med tanke på vad som har hänt, om det överhuvud taget är möjligt att undvika att betala för mycket i detta företag. Svaret lär jag få på fredag. På det ena eller andra sättet... -
skrev om Elgiganten AB
Vi har i många år haft Elgiganten som favoritbutik men har erfarenhet av butiken i Arninge sedan 1,5 år. Väl i butiken kan man tyvärr behöva vänta länge på att få hjälp. Tyvärr är inte personalen så kunniga som man kunnat önska sig. Vi ett tillfälle var vi dock djupt imponerade över en kvinnlig personal som kunde nästan allt om tvättmaskinerna, vilket gjorde att vi till slut beställde en från just Elgiganten.
Vi har en känsla av att de ska ha lite bättre service i butiken om de ska kunna locka kunder till fysisk butik. Vi förstår dock att de måste dra ner på sin personal för att kunna kunkurrera med nätförsäljningen.
En annan sak som drar ner betyget lite är personalens uppenbart negativa inställning till det Epoq-kök som de har ställt ut i butiken. Inte en enda fråga får man ställa om Epoqkök, för då blir de sura.
Vi har mycket positiva erfarenheter från Elgigantens nät- och telefonförsäljning (man kan ringa och handla). Mycket bra upplevelse, ordentlig leverans. Rekommenderas. -
skrev om Elgiganten AB
Ständigt kass service. Man väntar i evighet i kö vid en av "säljardiskarna", vid betjäning av kunden längst fram i kön försvinner säljaren iväg för att rekommendera denne kund någon vara, men återvänder han sen till sin disk/kö? Nej, han betjänar nån ny kund som han hittat på den plats han försvann till. Noll fokus, noll känsla för golvet/kunderna
-
skrev om Elgiganten AB
elgigenten har ingen känsla för service. har många gånger stått i 10 minuter för att få hjälp och ändå inga folk i butiken. måste verkligen bli bättre och visa lite service känsla. detta gäller flera utav butikerna och har lärt mig att alldrig handla hos er någonsin mer!