Elgiganten

Läs vad 8 kunder tycker om Elgiganten

• Keyhan H

2019-09-05

Keyhan H skrev om Elgiganten
    Riktig dålig service av deras köksavdelning, säljarna kommer inte till bokad möte och man notifieras inte att de inte kommer, omöjligt att ringa upp dem, de ringer aldrig och sedan hittar på ursäkter om att de har försökt nå en. Rekommenderar inte deras köksavdelning (Epoq). Läs mer
  • 2019-06-14

Samareh Z skrev om Elgiganten
    Köp aldrig Apple produkter på Elgiganten! Apples felsökning visade att det var ett hårdvarufel som skulle gå på garantin då tfnen tappat både wi-fi och bluetooth uppkoppling efter 13 månader. Detta konstaterar Apple i Täby på plats tar ca 15 min och noterar att det ej finns några skador på tfn, inte en repa ingenting. De skriver ut felsökningen och en rekommendation som jag kan ta med till Elgiganten i Kungens Kurva. Istället säger de att de måste oavsett skicka iväg den för att konstatera samma sak själva det gäller en iPhone 8 Plus med största minnet kostade 10 500sek.

En vecka ska det ta enligt de men två veckor senare åker jag dit. Ingen som ringt, ingen som lämnat status ingenting. Bara ett sms att tfn nu kommit till servicepartnern då tog det en vecka ytterligare. Killen i servicedisken ursäktar sig går iväg och sen kommer tillbaka efter en stund och meddelar att de vill ha 5990kr för att laga tfnen en tfn som Apple sa hade du köpt den i vår butik hade vi bytt ut den direkt. Underlag på felsökning och att det ej fanns några skador av nåt slag på tfnen. Ändå hävdar de att det är stötskador på nu. Helt otroligt. Är mållös över tjejen jag fick ett sms om att kontakta som skriker och dessutom slänger på luren för jag undrar hur de konstaterat detta och hur det kan skilja sig så mkt från Apple. Bad de skicka telefonen till mig och att jag absolut inte godkänner deras 5990kr de vill jag ska betala för att fixa en telefon jag köpt av de för lite mer än ett år sen. Då slängde hon på luren i örat på mig och idag fick jag samma sms att jag ska kontakta deras kundservice för de vill komma i kontakt med mig så tid i tfnkö snart uppe i 3 timmar, tid i kö på Elgiganten kungens kurva över en timma och fortfarande skickar de inte tillbaka min tfn. Nu har det gått 17 dgr.. Läs mer
  • Rustam A

2017-04-05

Rustam A skrev om Elgiganten
    Dålig service !Beställde ugn och mikro svart färg, skulle hämta om 1 väcka. Fick vänta,ringde flera gånger till leverans avdelning fick ingen besked efter 1 månad hämtad varor.Öppnad förpackning hemma det var vit färg istället. Lämnade tillbaka för att bytta mot rätt färg, väntar fortfarande. Ser ut att dom garvar bara Läs mer
  • Mari B

2016-10-04

Mari B skrev om Elgiganten
    Kolla först vad som skrivs om varorna på nätet, Pricerunner och Prisjakt. En dator som kom för flera år sedan har ofta svagt med RAM-minne o s v andra nackdelar med produkten.

Serviceavtalet kan inte ångras, påstår dom så vad ska man med bara själva avtalet för 2.500,- om man ångrar datorköpet?! Läs mer
  • 2015-09-25

Gammeln skrev om Elgiganten
    Betalade med mitt företagskort, vilket jag inte har kod till. Tjejen i kassan tog ID, kollade att namn och signatur stämde, samt körde ID-kortet under uv-ljus. Proffsigt! Det är så bedrägerier stoppas...
    Bra jobbat, keep up the good work! Läs mer
  • 2013-09-28

Csilla P skrev om Elgiganten
    De vet inte vad Elgiganten vid Kungens Kurva håller på med. Jag skulle köpa 9 st kyl/frys och 23 mikrovågsungar och två 32" led TV. Elgiganten gav inga rabatter även vi handlade hela tiden många varor i årtal - men aldrig mer framöver! Samma varor på Electroword kostar 10% mindre. På Elgigantes hemsida står att över 500:- varor är fri frakt. Men de ljuger, de ville ändå ta betalt till tomtgränsen. Jag rekommenderar ingen att handla i Elgiganten . Läs mer
  • 2013-02-12

S skrev om Elgiganten
    Dålig service och otrevlig personal! Dem verkar inte ha koll på vilka produkter dem säljer eller skillnaden på likartade produkter. Läs mer
    Csilla P gillar detta
  • 2012-09-25

Camilla J skrev om Elgiganten
    Aldrig fått ett sånt bra bemötande innan, Elisabeth på media är en klippa värd sin vikt i guld. Läs mer