Under all kritik 🤨👎👎👎suttit i 30min och väntat utan ngn återkoppling!Respektlöst mot kunden!!
Elteknik i Lund AB
Om företaget
Elteknik i Lund AB är ett företag som utför alla typer av elarbeten inom både privat och offentlig sektor. Vi fokuserar på säkra och kvalitetsmedvetna installationer och reparationer till konkurrenskraftiga priser. Vår personal är utbildad och erfaren och vi är godkända av Elsäkerhetsverket. Vi utför elinstallationer, felsökningar,...
372 omdömen om Elteknik i Lund AB
Sedan starten hos Reco 2025
Jag har genom hela processen, från det att jag blev kontaktad av Axel, upplevt att all hantering skötts väldigt profisionellt. Sebastian tog sedan över för planeringen av installationen och där funkade allt finfint. Saker som ibland kan krångla, så som att sitta och vänta på en leverans som inte kommer, funkade hur bra som helst. Installationen, som Douglas sedan gjorde, blev jättebra. Snyggt montage och städat och fint efteråt. Han hjälpte även till med installation av appar och driftsättningen på ett föredömligt sätt. Snyggt jobbat Elteknik i Lund
Det blir ett G, tyvärr inte mer. Bolaget och dess personal har potential till betydligt mer, men när jag summerar min batteriinstallation blir det inte mer. Resonabel säljare och bra pris, men bristande löftesuppfyllnad avseende installationsdag, strul med materielen vid installationen, felmonterad smältsäkring och svåråtkomlig support drar ner betyget.
Blev väldigt nöjd med installationen! Väldigt kunnig och duktig elektriker som installerade anläggningen👍 Väntar på support av appen , lite frågetecken! Hade blivit 5 stjärnor om de som kom och förmonterade batteriet och drog kabel de hade ingen koll på hur kabel dragningen skulle ske med ödrift, de var väldigt stressade också kom 2 timmar senare än lovad tid, men som tur var så glänste elektrikern som gjorde slut jobbet☀️ Hälsning nöjd kund!
Jag blev mycket professionellt och vänligt bemött av Elteknik i Lund AB genom hela processen. Kommunikation var tydlig från första kontakten, och jag kände mig väl informerad i varje steg. Mina förväntningar var att få en smidig installation av solpaneler, batteri och växelriktare med hög kvalitet på arbetet, och Elteknik i Lund AB levde verkligen upp till dessa förväntningar. Installatörerna gjorde ett mycket snyggt arbete, bland annat genom att diskret dölja kablarna längs husets ytterväggar ner till källaren. Elektrikern...
Bra information hur El laddaren till bilen fungerade Elektrikerna gjorde ett snyggt och noggrant jobb. Informerade och installerade apparna. Städade efter sig. Kommer att rekommendera er till fler som skaffar El bil
Vad roligt att du är nöjd med din installation! Det glädjer oss att höra din upplevelse. Tack för du tog dig tiden att skriva ett omdöme.
Missnöjd med era tjänster, dem inte kommer när dem skriver , jag hämtar extra ledigt från jobbet andra gången och när elektrikern kommer dem så direkt att det ska kostar extra pengar, det stå tydligt och klart att det pris som vi kommit överens installerat och klart!!! Sen ringde till er och süheyl heter han var jätte otrevlig!!! Installation inte utförd alls !!!
Vad tråkigt att du känner dig missnöjd. Ser att din installation krävde extra kapsling då det inte fanns tillräckligt med plats i din elcentral. Detta ingår tyvärr inte i en standard installation. Eftersom nödvändigt tilläggsarbetet inte godändes kunde vi inte genomföra installationen när vi var på plats. Vi ber om ursäkt om kommunikationen har varit bristande gällande detta. Mer information om detta kan du hitta på vår webbsida. Du är varmt välkommen att kontakta oss, så hjälper vi gärna till att boka en ny tid och gå...
We have received the incorrect invoice, and contacted them 6 separate times via email (ekonomi@elteknikilund.se and via text message) and they have not replied with a resolution yet continue to send us payment reminders. Furthmore, the installer showed up 4-5 hours late. It was quite an unfortunate set of circumstances as well as he could not get the electric car chargers to work properly on the same day but did the next day.
Thank you for your feedback. I have asked our finance manager to look into this further and verify that the invoice is correct. Wishing you all the best.
Jag önskar inte bara att saker fungerar, utan att även jobbet skall se proffsigt ut. Er montör gjorde ett utmärkt jobb, allt fungerar som det var tänkt och ser bra ut. Tyvärr har jag glömt vad han hette, men som sagt, jag har inga klagomål. Hälsningar Karl-Axel.
Vad kul! Det gör oss glada att läsa om din positiva upplevelse. Vi meddelar montör Jalle att du är nöjd med hans arbete. Tack för du tog dig tiden att dela med dig av din upplevelse!
Fantastic people...very friendly and experienced
Bra effektivt jobb , trevligt folk. Dock sen leverans och en felleversns som sänker betyget
Snabbt effektivt och utan strul till en rimlig kostnad inom min budget Trevlig och kunnig personal Bra på att lyssna!!! mvh Anders Ekstrand
Installatören gjorde ett utmärkt arbete. Han lämnade visserligen lite som jag fick slutföra själv, men det var enligt vad vi kom överens om, och jag blev kompenserad för det. Så jag är mycket nöjd.
Avvakta, arbete är inte färdigt. Har blivit försenat
Mycket bra människor som gjorde jobbet på plats höll tiden som vi kom överens om. Har bara gott och säga om dom. Värre är de med Kraftringen som ska godkänna installationen har inte hört av sig snart en vecka sen. Kan inte köra anläggningen innan dom har godkänt den.
Snabbt och effektivt! Från början till slut har det varit lagom med information, några frågetecken som snabbt fixats. När installationen startades hölls tiderna. Väldigt positivt att företaget endast har egen personal och inte inhyrda. En extra liten stjärna sätts till elektrikern som fick ett jättejobb efter en miss i kommunikationen som avklarades på kort tid och tog av sin lediga kväll för att göra klart och hans kollega som löste problem på telefon efter arbetstid! Nu ska bara anläggningen godkännas av öresundskraft, sen är det klart! Rekommenderar denna firma varmt!
Jätte bra personal ,fik all information jeg behöver för att kunna göra det möjligt
Snabb leverans, kom på utlovad tid.
Det blev inte som jag förväntat mig. Säljaren lovade mycket men det blev inte så. Totalt 4 elektriker där den andra rättade vad den första gjort och den tredje kopplade om det som den andra gjort och den fjärde rättade vad den tredje gjort fel. Ingen firma som jag kan rekommendera. Anläggningen är inte i heller kompatibel med Tibber Grid Awards
Trevligt bemötande från säljare och en snygg installation.
Än så länge jag har kontakt med säljare och planerare, jag är nöjd.
Allt tekniskt har fungerat bra för att inte säga helt perfekt. Ända smolket i bägaren var skadorna på grannens ny lagade gräsmatta innan vi kom till skott med hur vi skulle lösa det.
Riktigt dålig information. Bokade tid för installation 15/5. 13/5 ringer en installatör och undrar om vi kan vara hemma och ta emot redan den eftermiddagen. Möblerar om i kalendern och stressar hem för att ta emot. Får samtal vid 14 tiden om att de inte skulle hinna ändå. På fredagen skulle de kommit enligt ök kl 13 får samtal 12.40 om att de fått förhinder. Detta utan att erbjuda ny tid. Efter att själv jagat på får jag ny tid till eftermiddagen måndag 18/5. Då ingen från Elteknik hört av sig kl 15 den 18/5 ringer jag själv...
Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Vi beklagar verkligen att installationen inte fungerade som förväntat och att kommunikationen från vår sida inte varit tillräckligt tydlig under processen. I samband med Kristi himmelsfärd och efterföljande klämdagar var våra koordinatorer lediga, vilket gjorde att ärendet inte kunde hanteras och följas upp direkt som det normalt görs. Det ledde till att kommunikationen kring tider och ändringar inte blev tillräckligt samordnad mellan installatör och koordinatorer. Vi tar...
Superbra hjälp av Simon med snabba besked och offert. Trevlig och lösningsorienterad elektriker som installera allt med snygg finish!
Mycket bra
Nöjda än så länge. Är inte besiktad än. Gjorde ett bra jobb och allt flöt på bra. Paneler och batterier.
Köpte min första laddning av killarna och fick en mycket snabb och smidig leverans och installation. När det var dags för batterier på 2 adresser för valet enkelt på Elteknik Lund, snabb offerthantering, snabb leverans och installation och till ett mycket konkurrenskraftigt pris. Super trevliga killar som installerade och alltid snabba svar från både installatör, säljare och projektledaren. Även mycket snabb återkoppling från säljaren vid frågor och inställning av AI. Kan verkligen rekommendera detta företag.
Fick bra service av tekniskt support när min växelriktare slutade fungera, de skötte all kontakt med tillverkaren som sedan skickade ny på produkt garantin.
Jobbade snabbt när det var på plats.
Bra bemötande och snabb leverans.
Väldigt proffsigt och fint bemötande av Simon Smedberg. Kommer absolut fortsätta handla av Er. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Har bett att få en ny faktura utskrivet för att på fakturan står det 10 dagar o det ska vara från att jobbet är klart.Dom ska komma och installera batterierna idag Torsdag 14/5 och på fortnox faktura står det att den ska vara betald den 18/5 då har jag inte 10 dagar på mig att betala utan 4 dagar.Kommer att ringa Elteknik på Fredag igen och kräva en ny faktura som ska ha datum 24/5 som senast betaldatum.
Trevligt och professionellt utförande 5 stjärnor ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Fick ett bra bemötande vid både inledande samtal och senare vid affär. Kände att vi pratade samma språk och det gav mig förtroendet att genomföra affären.
Bra service och trevligt bemötande.
Kanonkillar som kom hem till mig och monterade solceller + batteri . Mycket bra service . Rekommenderar dom starkt
Snabba och punktliga och noggranna. Kan bara rekommendera.
professionellt installerat, lyhördhet angående kabeldragning och trevligt bemötande😀
Montören som var här var trevlig och noggrann enligt mitt tycke Men sen när jag fick fakturan var det inte det priset vi hade kommit överens om Har ringt om detta men ingen återkoppling Är fruktansvärt besviken på detta företaget Och det kommer jag att berätta för alla som vill höra på
Hej Sten, Om priset på fakturan inte stämmer överens med din offert så kommer vi självklart hjälpa dig vidare. Har du testat ringa vår växel? 046-53111
Supertrevlig och duktig säljare, och supertrevlig och proffsig montör.
Mycket stark kundservice och eftermarknadshantering. Elektrierna okej.
Det hade varit högsta betyg om er säljare hade intresserat sig och svarat på telefonen eller mejl dom som monterade allt var seriösa och duktiga. Men er säljare Philip får bara minus. Blir lite tråkigt nu när man ska kontakta honom för hjälp. Med vänlig hälsning, Johnny
Tack för du uttrycker din nöjdhet gällande installation och montörer. Det är självklart att du ska ha en engagerad säljare som du kan kontakta. Kontakta vår säljchef Axel med e-mail: axel@elteknikilund.se så tar han över. Om du behöver hjälp gällande din installation eller med teknisk support finns ett gäng kollegor som tar hand om dig genom vår växel 046-53 111 Vänliga hälsningar, Teamet på Elteknik i Lund
Vi fick installerat batteri till solpaneler. Allting fungerade perfekt. Från det att vi beställde till allt var installerat gick mycket kort tid. En mycket proffsig och sympatisk kille utförde arbetet. Vi är mycket nöjda.
Bra pris, snabb service trevligt bemötande både från säljare och montör.
Fick snabbt svar och trevlig bemötande
Verkar vara seriösa. Svatar när man ringer och personalen är trevlig.
Arbetet är inte färdigt varför det är omöjligt att idag betygsätta
Egentligen skall det vara fem av fem i betyg, MEN det som drar ner betyget ordentligt är att jag inte fick någon information eller blev kontaktad när elektrikern inte kom för att genomföra installation enligt överskommen dag/tid. Först efter att jag ringde 45 minuter efter utsatt tid för att kontrollera vad som hände, då återkom de med besked om att det fick bli en annan dag pga förhinder. Vad hade hänt om jag inte hade ringt och frågat? Oavsett, detta drog ner betyget ordentligt. Elektrikern som kom ut och genomförde jobbet...
Hej Abiel, Stort tack för att du tagit dig tid att skriva ett omdöme om oss. Vi är glada att höra att du är nöjd med installationen och våra elektriker. Vi ber om ursäkt för den bristande kommunikationen. Det är självklart inte något du som kund ska behöva följa upp själv. Vi tar till oss din feedback och kommer att se över våra rutiner internt för att säkerställa att det fungerar bättre framöver. Tack igen för att du uppmärksammade detta. Vänliga hälsningar, Teamet på Elteknik i Lund
Jag blev mycket väl bemött kontoristen Emma på Eltekniks kontor,sedan ringde montören Filip från bilen då var han på väg till Skurup men dök upp vid 14-tiden för att installera vår laddbox han var snabb och duktig tog sig även tid att informera och hjälpa oss med apparna vi är mycket nöjda.tack
Vad glada vi blir av att läsa ditt omdöme! Vi kommer framföra de fina orden till berörda personer. Tack för du tog dig tiden att skriva ett omdöme. Vänliga hälsningar, Teamet på Elteknik i Lund
Vi är mycket nöjda med Elteknik i Lund AB som installerade batterilösning i vårt hus. Från första kontakt till färdig installation har de varit professionella, tydliga och engagerade. Arbetet utfördes både noggrant och effektivt, med god kommunikation genom hela processen. Installationen gjordes prydligt och enligt överenskommelse, och vi kände oss trygga med deras kompetens och erfarenhet. Det enda som återstår är leveransen av Tibber Bridge EMS, som saknades från grossisten vid installationstillfället. Vi har dock förtroende...
Stort tack för du tagit dig tiden att skriva ett omdöme om oss! Det gör oss mycket glada att höra om din upplevelse och att du rekommenderar oss som installatör. Vänliga hälsningar, Teamet på Elteknik i Lund