EnneagramCenter

Sigtunagatan 16, 113 22 Stockholm — Visa karta

Vi är övertygade om att en av de allra viktigaste egenskaperna för fungerande team och ledare är självinsikt. Att använda sina styrkor på ett konstruktivt sätt och att hitta sätt att hantera sina utmaningar. En annan viktig faktor är att förstå varandras olikheter - att det finns helt olika sätt att tänka, känna och agera.

Sedan 2008 har EnneagramCenter gett ledare och medarbetare verktyg för att dra fördel av olikheter och öka förståelsen för varandra. Vi bidrar till att skapa ett öppet, kreativt klimat där alla är motiverade att göra sitt allra bästa. Våra utbildningar, workshops och individuella coachingspaket hjälper till att sätta igång konstruktiva tankeprocesser som leder till effektivitet, nya insikter samt arbetsglädje.

Läs vad 99 kunder tycker om EnneagramCenter

• Steven E
    Steven E skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Jag var med på en kurs som var två heldagar om enegramet. Efter kursen tycker jag att jag har fått betydligt större förståelse för hur själva ennegramet fungerar och hur både jag och andra människor intrigerar samt varför. Även om jag fortfarande är ny inom ämnet tror jag att jag kommer ha nytta i framtiden i både näringsliv och privat av det jag lärde mig på kursen. Om du är intresserad av att förstå hur du själv eller andra tänker och motiveras rekommenderar jag den här kursen! Läs mer
  • Samuel S
    Samuel S skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Väldigt kompetenta kursledare, som är personliga, varma och ser deltagarna. Roliga gruppövningar, fina möten med kursdeltagare. Läs mer
  • Ella R
    Ella R skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Jag tycker att de var en jättebra kurs och jag lärde mig mycket om mig själv och hur människor med andra strategier tänker och önskar bli bemötta. Läs mer
  • Carolinne D
    Carolinne D skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Inspirerande, givande och personlig utbildning. Kan varmt rekommenderas. Jag fortsätter att ha med mig kunskapen från utbildningen i min vardag. Läs mer
  • Jonny E
    Jonny E skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Utveckling av team och individer är avgörande för kontinuerlig framgång och glädje. Med Enneagram och Ann &Tina har jag/vi fått ett verktyg att arbeta med och förstå varandra och oss själva bättre. Vi är en återkommande kund eftersom vi är väldigt nöjda med samarbetet. Läs mer
  • Maria U
    Maria U skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Bra kurs med tydlig och varierande information och intressant att få en bild även av deltagarnas upplevelse av de olika personligheterna. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Lotta S
    Lotta S skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Professionellt rakt igenom. Från inbjudan till avslut. Läs mer
  • Lars H
    Lars H skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Mina förväntningar möttes genom att jag fått större insikt i hur mina kollegor tänker/agerar. Har dessutom fått lite större självinsikt och en "typning" av mig själv. Läs mer
  • Farah Z
    Farah Z skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Det var otroligt spännande att få ta del av det här. Jag fíck lära känna mina kollegor bättre och framförallt lära känna mig själv och förstå mig bättre. Och även bli förstådd. Läs mer
  • Kristian S
    Kristian S skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Jag tycker att utbildningen har varit i stort sett bra. Själva tanken med olika strategier är en hjälp i att förstå sig själv och andra. Det personliga samtalet var väldigt bra. Ibland var det lite för mycket repetition och för lite aktiviteter - man kan inte ta in hur mycket information som helst. Skär gärna ner på delen där ni presenterar de olika strategierna - t.ex. med kändisarna och sångerna. Läs mer
  • Catarina K
    Catarina K skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Bra bemötande, intressant att försöka förstå både sig själv och kollegorna. Läs mer
  • Gunilla P
    Gunilla P skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Proffsigt bemötande, välplanerat och välstrukturerat upplägg.
    Fokus på kommunikation på ett nytt och spännande sätt.
    Har inneburit helt andra sätt att prata om kommunikation på arbetsplatsen och dessutom redskap att förstå sig själv och andra - strålande helt enkelt! Läs mer
  • Anna L
    Anna L skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Min uppfattning är att denna utbildning rör arbetet och inte privatlivet. Då skall också alla uppgifter röra arbetet och de rollar jag har där.
    Anpassa materialet till gruppen och storleken på gruppen
    För mycket repetition - kändes som utfyllnad.
    Kändisar i olika eneagram tog för mycket tid och var irrelevant.
    Mer arbete i arbetslagen och uppgifter som relaterar till arbetet efterfrågas.
    Önskvärt att alla på arbetsplatsen deltar och att även chefen engageras i gruppdiskussionerna.
    Tydligare redovisning av metodens reliabilitet och validitet. Tillgång till vetenskapliga rapporter och publicerade artiklar för den som så önskar. Läs mer
  • Elin L
    Elin L skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Fantastisk bra och värt varenda minut och krona. Läs mer
  • Marianna W
    Marianna W skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Inspirerande, innovativt och mycket givande Läs mer
  • Per P
    Per P skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Bra bemötande och en lärorik utbildning om hur man är som människa Läs mer
  • Susanne H
    Susanne H skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Intressant och väl genomfört. Kollegors typ samt deras reaktioner vid stress kan ge ökad förståelse. Läs mer
  • Annakarin B
    Annakarin B skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Jag är positiv till att arbeta med den psykosociala arbetsmiljön, stärka varje medarbetare och att jobba för fungerande teamarbete. Men jag är skeptisk till Enneagram- modellen. Känns olustigt att kategorisera medarbetarna i olika typer (fast det kallas strategier). jag vill se mina medmänniskor och kollegor som männsikor med bredare register än att vara i huvudsak en "femma" m fl. Jag tror vi kan utveckla förståelse, tolerans och konstruktivt samarbete ändå genom att träna på öppen kommunikation, och att ha ledord som hjälpsamhet, prestigelöshet, uppmuntran och positiva förväntningar på varandra. Att respektera och uppskatta olikheter och behandla varandra med respekt. Öppen och artig kommunikation är A och O. Läs mer
    2018-01-08 EnneagramCenter svarar Annakarin B
    Tack för din återkoppling. Vi håller absolut med dig om det du beskriver som viktigt för ett konstruktivt samarbete. Det finns också mycket forskning som pekar på att ökad självinsikt är den viktigaste pusselbiten för just samarbete och kommunikation. Vår övertygelse är också att vi alla har svårt att se oss själva utifrån och när vi är stressade uppskattar vi inte alltid olikheter. Därför använder vi en modell som kan hjälpa en bli tydligare samt att verkligen förstå varför andra gör som de gör. Modellen är självklart bara en del av vilka vi är. Vi brukar citera en känd statistiker som sa "alla modeller är fel, men en del är användbara". Vi använder Enneagrammet för att det är en ovanligt träffsäker modell. Den belyser delar vi kan ha svårt att se hos oss själva och ger oss en ökad förståelse för andra.
  • Mikael Å
    Mikael Å skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Gott bemötande.
    Engagerade ock kompetenta föreläsare som också lyssnade in deltagarnas reflektioner och frågor Läs mer
  • Erika H
    Erika H skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Hej.
    Tack för trevliga dagar, jag tycker att det har varit givande och goda reflektioner över MIG SJÄLV och mina svagheter men även styrkor.
    Allt som utövas i skolan ska vila på vetenskaplig grund och jag blir lite fundersam på om Enneagramet är det fullt ut, då ni visat kändisar som ni tror har de egenskaperna för att "passa" in i de olika grupperna.
    Dock så tycker jag att det har varit trevligt för mig själv och hoppas att det utvecklar "mitt" arbetslag.
    För mig personligen behövs inte så mycket repetition på så lång tid, det hade nog varit bra om den kortades ner lite. Jag vet inte vad en utbildning som denna kostar, men jag hoppas att skolan förvaltar våra pengar på rätt sätt.
    Jag ser fram emot nästa tillfälle då vi ska sitta i arbetslaget.
    Jag anser att en utvärdering som denna ska göras först när hela utbildningen är avslutad. Läs mer
    2018-01-09 EnneagramCenter svarar Erika H
    Tack för din återkoppling. Det gläder oss att du tycker det varit givande. Vi beklagar också att er grupp fått mail från Reco innan vår andra träff - det var inte meningen. Det skulle ske när allt var klart.
    Enneagrammets vetenskapliga validitet är styrkt genom forskning på olika indikatorer. Bland annat den vi använder. Kändisarna har vi med för att göra det lite mer levande och tydligt. Där kan vi ju bara gå på vad dessa personer sagt och skrivit om sig själva, så vi kan inte vara säkra på att det stämmer förstås.
  • Mikael M
    Mikael M skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Bra och trevligt och mycket serviceinriktat Läs mer
  • Anna A
    Anna A skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Mkt bra givande utvecklande och tankeväckande. Fantastiskt fint o personligt bemötande Läs mer
  • Mona E
    Mona E skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Mycket positivt - professionellt, uppmuntrande, ärligt och gediget. Läs mer
  • Anna G
    Anna G skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Ett bra bemötande men lite för intensiv dag, skulle gärna vilja ha den uppdelad på 2 dagar så man hinner reflektera emellan.
    Kanske lite för mycket privata angelägenheter hade gärna sett att man fokuserade bara på arbetet. Läs mer
    2018-01-04 EnneagramCenter svarar Anna G
    Vi förstår absolut att det kan upplevas intensivt, samtidigt som andra ibland uppfattar det som långdraget, där spelar våra olika Enneagramstrategier stor roll och det kan vara svårt att hitta en nivå som passar alla i en stor grupp. Vi beklagar att du kände det så. Vårt förhållningssätt när det gäller att vara lite mer personlig baseras på många nyare forskningsrapporter och böcker. De visar att när vi kan visa mer av oss själva på jobbet ökar tilliten, vilket är en grundpelare för ett öppet, kreativt samarbete.
  • Ingela F
    Ingela F skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Mycket intressant kurs och trevliga föreläsare! Jag fick ett gott bemötande och två lärorika dagar som levde upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Pernilla R
    Pernilla R skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Jag tyckte det var en fantastisk resa att få mera kännedom om sig själv och sina kollegor. Jag har lärt mig mycket och försöker jobba med mina "svagheter". Läs mer
  • Barbara T
    Barbara T skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Jag tycker det var ett trevligt och intressant enskilt samtal. Första föreläsningen var också mycket givande.
    Andra tbildningen i grupp var dessvärre väldigt långdragen och för min smak alldeles för personligt, jag saknade fokus på jobbet. Jag upplevde det också som om personalen skulle visa sig på ett överdrivet sätt utifrån Enneagram-typen och det uppskattade inte jag eftersom en karaktär måste vara mer än en siffra från Enneagram. Läs mer
    2018-01-04 EnneagramCenter svarar Barbara T
    Vi håller absolut med om att en person är mycket mer än sin Enneagramstrategi. Det långsiktiga syftet med vårt arbete är snarare att bidra till att man tonar ner sin grundstrategi. Men då behöver man börja med att förstå mer av den. Vi beklagar om det inte framgått tillräckligt. Vårt förhållningssätt när det gäller att vara lite mer personlig baseras på många nyare forskningsrapporter och böcker. De visar att när vi kan visa mer av oss själva på jobbet ökar tilliten, vilket är en grundpelare för ett öppet, kreativt samarbete.
  • Moa N
    Moa N skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Bemötandet var mycket bra och genomförandet intressant. Hoppas kunna använda det i större utsträckning än vad vi hitills har. Den avslutande dagen har doch inte blivit genomförd i skrivande stund. Läs mer
  • Susanna S
    Susanna S skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Handledarna var väldigt kunniga och proffsiga och delade med sig mycket från sin egen erfarenhet vilket gjorde att det var lättare att ta till sig informationen.

Jag fick en god inblick i min egen situation och även en förståelse för mina kollegor. Det gav en bra bild över hur man ska tänka vid tex kommunikation Läs mer
  • Håkan P
    Håkan P skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Vi fick ett mycket bra bemötande och vi hade en fantastisk dag. Läs mer
  • Emma K
    Emma K skrev om Coachning en del av EnneagramCenter
    Proffsigt bemötande och bra slutresultat. Läs mer
  • Emil P
    Emil P skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Bemötandet var mycket bra. Dock kräver teamutbildningen att chefen vidare utvecklar synsättet och tar upp det även mellan passen man träffas för att påminna alla. Läs mer
  • Clara H
    Clara H skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Mycket bra och intressanta kurser. Läs mer
  • Maria W
    Maria W skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Visste inte riktigt vad Ennegram innebar men är väldigt positiv över hur det ger mig insikt både privat och på jobbet. Att tänka på flera sätt men även att kunna anpassa sig beroende på vilken person man träffar. Läs mer
  • Tina M
    Tina M skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Jättebra, aktivt och fokuserat bemötande. Jag kände att jag stod i fokus. Läs mer
  • Ann B
    Ann B skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Trevligt och lärorikt, kunniga coacher, mycket bra. Läs mer
  • Elisabeth G
    Elisabeth G skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Mycket trevliga och jordnära. Man kände sig aldrig obekväm utan kunde lätt öppna upp och uttrycka sina erfarenheter och känslor kring olika stategier/personlighetstyper. Läs mer
  • Ola R
    Ola R skrev om Coachning en del av EnneagramCenter
    Mycket bra, har gett mig bra självinsikter som jag har glädje av i min yrkesroll. Läs mer
  • Marie G
    Marie G skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Mycket bra o matnyttig utbildning. Läs mer
  • Annelie P
    Annelie P skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Mycket bra bemötande, personligt och professionellt i en bra balans.
    Kursdagarna var över förväntan. Läs mer
  • Mikael P
    Mikael P skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Enneagramcenter har levt upp till mina förväntningar! Läs mer
  • Ingegerd B
    Ingegerd B skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Köpt kurser hela vägen till en certifiering och fått mycket bra bemötande och kursdagarna har hittills mött mina förväntningar. Jag hade gärna sett lite mer kursdokumentation att bara skriva stöd i under kursen, nu behöver jag skriva väldigt mycket och känner att jag ibland tappar fokus när jag skriver Läs mer
    2017-04-18 EnneagramCenter svarar Ingegerd B
    Hej Ingegerd,

Tusen tack för det fina betyget! Och tack för din feedback som vi tagit till oss och nu utvecklar lite mer kursmaterial för vissa steg i utbildningen.
  • Muzit M
    Muzit M skrev om Coachning en del av EnneagramCenter
    Coachning överträffade mina förväntningar. Upplevelsen och bemötandet är mycket positiv. Rekommenderas varmt:-) Läs mer
  • Åsa G
    Åsa G skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Bra bemötande. Bra och lärorika kurser. Jag har tillsammans med andra kurser fått en bra helhetsbild på både mig själv och andra. Enneagramet är ett bra verktyg till att få syn på egenheter man har och ett sätt att växa i sig själv. Läs mer
  • Hugo C
    Hugo C skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Mycket nöjd med dagen och genomförandet. Vi som grupp lärde oss mycket om varandra som vi kan ta vidare på ett handfast sätt i organisationen. Läs mer
  • Jenny H
    Jenny H skrev om Coachning en del av EnneagramCenter
    Jag är jättenöjd! Lärde mig jättemycket om mig själv och fick nedskrivet "på papper" mina problem vilket gjorde det lättare att distansiera mig från problemet och utveckla bort problemet. Så tack för det! Läs mer
  • Björn S
    Björn S skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Jag tycker att det var givande och proffsigt. Läs mer
  • Helena E
    Helena E skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Mycket professionellt bemötande och insiktsfulla kursledare som har en ödmjuk inställning till kursdeltagarna och deras nyfikenhet kring Enneagrammet. Bra balans i programmet samt mycket fin stämning i gruppen. Jag vill varmt rekommendera denna kurs eller de kurser som Enneagramcenter erbjuder
    Tack!
    Helena Erkenborn Läs mer
  • Christina G
    Christina G skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Väldigt bra, positiv återkoppling från medarbetarna,
    Proffsiga bjuder på sig själva, blir mer trovärdigt för alla och också se var man själv befinner sig Läs mer
  • Marianne W
    Marianne W skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Jag fick ett mycket professionellt och vänligt bemötande som väl levde upp till mina förväntningar. Läs mer
Teamutveckling
Utbildningar