EnneagramCenter

Sigtunagatan 16, 113 22 Stockholm — Visa karta

Vi är övertygade om att en av de allra viktigaste egenskaperna för fungerande team och ledare är självinsikt. Att använda sina styrkor på ett konstruktivt sätt och att hitta sätt att hantera sina utmaningar. En annan viktig faktor är att förstå varandras olikheter - att det finns helt olika sätt att tänka, känna och agera.

Sedan 2008 har EnneagramCenter gett ledare och medarbetare verktyg för att dra fördel av olikheter och öka förståelsen för varandra. Vi bidrar till att skapa ett öppet, kreativt klimat där alla är motiverade att göra sitt allra bästa. Våra utbildningar, workshops och individuella coachingspaket hjälper till att sätta igång konstruktiva tankeprocesser som leder till effektivitet, nya insikter samt arbetsglädje.

Läs vad 63 kunder tycker om EnneagramCenter

• Elisabeth G
    Elisabeth G skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Mycket trevliga och jordnära. Man kände sig aldrig obekväm utan kunde lätt öppna upp och uttrycka sina erfarenheter och känslor kring olika stategier/personlighetstyper.
  • Ola R
    Ola R skrev om Coachning en del av EnneagramCenter
    Mycket bra, har gett mig bra självinsikter som jag har glädje av i min yrkesroll.
  • Marie G
    Marie G skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Mycket bra o matnyttig utbildning.
  • Annelie P
    Annelie P skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Mycket bra bemötande, personligt och professionellt i en bra balans.
    Kursdagarna var över förväntan.
  • Mikael P
    Mikael P skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Enneagramcenter har levt upp till mina förväntningar!
  • Ingegerd B
    Ingegerd B skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Köpt kurser hela vägen till en certifiering och fått mycket bra bemötande och kursdagarna har hittills mött mina förväntningar. Jag hade gärna sett lite mer kursdokumentation att bara skriva stöd i under kursen, nu behöver jag skriva väldigt mycket och känner att jag ibland tappar fokus när jag skriver
    2017-04-18 EnneagramCenter svarar Ingegerd B
    Hej Ingegerd,

Tusen tack för det fina betyget! Och tack för din feedback som vi tagit till oss och nu utvecklar lite mer kursmaterial för vissa steg i utbildningen.
  • Muzit M
    Muzit M skrev om Coachning en del av EnneagramCenter
    Coachning överträffade mina förväntningar. Upplevelsen och bemötandet är mycket positiv. Rekommenderas varmt:-)
  • Åsa G
    Åsa G skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Bra bemötande. Bra och lärorika kurser. Jag har tillsammans med andra kurser fått en bra helhetsbild på både mig själv och andra. Enneagramet är ett bra verktyg till att få syn på egenheter man har och ett sätt att växa i sig själv.
  • Hugo C
    Hugo C skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Mycket nöjd med dagen och genomförandet. Vi som grupp lärde oss mycket om varandra som vi kan ta vidare på ett handfast sätt i organisationen.
  • Jenny H
    Jenny H skrev om Coachning en del av EnneagramCenter
    Jag är jättenöjd! Lärde mig jättemycket om mig själv och fick nedskrivet "på papper" mina problem vilket gjorde det lättare att distansiera mig från problemet och utveckla bort problemet. Så tack för det!
  • Björn S
    Björn S skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Jag tycker att det var givande och proffsigt.
  • Helena E
    Helena E skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Mycket professionellt bemötande och insiktsfulla kursledare som har en ödmjuk inställning till kursdeltagarna och deras nyfikenhet kring Enneagrammet. Bra balans i programmet samt mycket fin stämning i gruppen. Jag vill varmt rekommendera denna kurs eller de kurser som Enneagramcenter erbjuder
    Tack!
    Helena Erkenborn
  • Christina G
    Christina G skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Väldigt bra, positiv återkoppling från medarbetarna,
    Proffsiga bjuder på sig själva, blir mer trovärdigt för alla och också se var man själv befinner sig
  • Marianne W
    Marianne W skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Jag fick ett mycket professionellt och vänligt bemötande som väl levde upp till mina förväntningar.
  • Åse G
    Åse G skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Jättefint och personligt bemötande. Ann och Tina bryr sig om mig och min grupp känner jag. Mina gruppmedlemmar är också nöjda med samarbetet. Vi planerar en uppföljning nu under hösten 2016
  • Robert M
    Robert M skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Mycket intressant koncept för personlig utveckling och väl framfört av kursledarna.
    EnneagramCenter, EnneagramCenter gillar detta
  • Debora E
    Debora E skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Dagarna tillsammans med EnneagramCenter har varit otroligt givande för oss. Tid för reflektion, men framförallt ökat förståelsen för varandras olikheter och kommunikationsstilar. Bemötandet har varit över all förväntan, proffsigt, inlyssnande och samtidigt med tydligt fokus framåt. Stort tack!
    EnneagramCenter, EnneagramCenter gillar detta
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Trevligt och personligt bemötande med fokus på hur vi kan jobba tillsammans som team. Stor flexibilitet i utformningen av teamutbildningen.
  • Magnus J
    Magnus J skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Bemötandet var riktigt bra. Trevliga och extremt kompetenta. Hade inga stora förväntningar från början, men det var väldigt givande och lite annorlunda mot liknande man tidigare gjort. Lite fler ingångsvinklar än jag varit med om tidigare, jätteintressant och givande!!
  • Maria S
    Maria S skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Jag tycker att det har varit mycket intressant att genomgå denna teamutveckling och tror att jag kommer att ha nytta av det jag lärt mig i framtiden.
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Mycket bra och omtänksamt bemötande som mer än uppfyllde mina förväntningar.
  • Birgitta D
    Birgitta D skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Beställningen kom inte från mig personligen men insatsen i min arbetsgrupp var bra.
  • Anna B
    Anna B skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Jag har träffat Ann och Tina många gånger och dom är alltid proffsiga och ger kloka råd utan pekpinnar.
  • Magnus C
    Magnus C skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Roligt och lärorikt! ....................................................................
  • Anna E
    Anna E skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Professionella och engagerade coacher. Mycket intressant och tankeväckande ämne.
  • Weronica H
    Weronica H skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Ann och Tina är mkt proffsiga och hjälpt oss på företaget till en större självinsikt och förståelse för varandra! Vi har anlitat dem ett flertal gånger och det har alltid varit givande!
  • Emma Ö
    Emma Ö skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Intressant och utvecklande. En respektfull och vänlig stämning som gjorde att alla i gruppen vågade öppna sig. Kan varm rekommendera detta!
  • Peter B
    Peter B skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Bra och intressant sätt att få reda på saker om både sig själv och andra.
  • Karin C
    Karin C skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Vi har varit väldigt nöjda med det stöd och den utveckling som har erbjudits av EnneagramCenter. Våra avdelningsdagar blev innehållsrika och vi som grupp har växt, inte bara genom ökad självkännedom utan också genom att vi tack vare Enneagram-diskussionerna har lärt känna och förstå varandra.
  • Anja C
    Anja C skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Utvecklande för mig som person och för min relation till andra i gruppen. Jag fick bättre förståelse för mig själv och hur andra fungerar.
  • Catherine L
    Catherine L skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Jättebra kursledare, bra upplägg, bra material m.m.
    Under utbildningen hade jag dock önskat mer öppenhet för kommunikation och feedback kring de svårigheter som dyker upp.
    2016-05-23 EnneagramCenter svarar Catherine L
    Hej Catherine! Stort tack för ditt fina betyg! När det gäller att gå djupare på svårigheter så är det alltid en balansgång mellan hur öppna olika kursdeltagare vill vara. Men vi tar till oss din feedback och ska absolut tänka på det nästa gång!
  • Axel B
    Axel B skrev om Coachning en del av EnneagramCenter
    Bra och avspänt samtal. Väldigt bra för att få en ökad förståelse för sin personlighet och drivkrafter
  • Kristoffer J
    Kristoffer J skrev om Coachning en del av EnneagramCenter
    Jag känner mig mycket nöjd med både bemötande, engagemang i min situation och ett professionellt genomförande!
  • Marika L
    Marika L skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Bemötandet har varit mycket gott och de föreläsningar, gruppövningar samt diskussioner som förts i samband med kursdagarna har varit mycket givande. Kurserna handlar om självkännedom. Mycket information både, före och efter. Erbjudande om nytt deltagande i olika fortsättningskurser har skickats regelbundet. Det känns som ett livaktigt, engagerat och ambitiöst företag.
  • Lena E
    Lena E skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Professionellt och trevligt bemötande, bra kallelser och bra kurs.
  • Åse T
    Åse T skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    EnneagramCenter är ett mycket seriöst företag och alla kurser jag har gått där håller högsta kvalitet. Jag har stor användning av det jag lär mig om Enneagrammet, både yrkesmässigt (utbildare/coach/handledare inom ledarskap) och privat. Kursledarna är mycket kunniga inom sitt område och duktiga utbildare. Jag kan varmt rekommendera EnneagramCenters tjänster!
  • Linnea S
    Linnea S skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    EnneagramCenter är mycket kompetenta och har gett mig verktyg jag använder mig av både i mitt yrkes- och privatliv. På varierande sätt och med hög kompetens förmedlar de sina kunskaper och hjälper oss kursdeltagare på ett öppet och närvarande sätt att se oss själva och andra i ett nytt ljus vilket ger insikter på djupet som verkligen förändrar.
  • Lena N
    Lena N skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    det var spännande och givande att gå kursen. Ann och Tina var mycket professionella och varma.
  • Pia-karin T
    Pia-karin T skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Varmt, vänligt och proffsigt bemötande!
  • Jonas D
    Jonas D skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Är ett otroligt kraftfullt verktyg för att navigera i sitt inre och i sin omvärld. Ann och Tina har en gedigen kunskap som de delger mig som deltagare. Dessutom är det ptroligt kraftfullt och givande att prata och diskutera detta i grupp - det sätter kött och blod på begreppen.
  • Marianne A
    Marianne A skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Jag har gått Att leda sig själv och andra, steg 1 och steg 2. Workshops Enneagram live och Instinkterna.

Jag har förbättrat min självinsikt och ökat min insikt och förståelse för andra människors sätt att vara. Människor är i grunden olika och det gäller att förstå det och kunna hantera det för att hitta bra och positiva vägar att umgås och samarbeta. Detta har Enneagram center (Ann och Tina) visat mig och fått mig att förstå. De har gjort det på ett lugnt och metodiskt sätt utifrån stor kunskap och kompetens och med mycket humor och glädje.
  • Ingela L
    Ingela L skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Bemötandet har alltid varit toppenbra. Som ny har jag kännt mig sedd och uppmärksammad. Jag har varit på några kurser och alltid varit helnöjd med de dagarna. De har uppfyllt mina förväntningar och jag har kännt mig upplyft och som en klokare människa efteråt. Både tjejerna är väldigt proffessionellla och kompletterar varandra perfekt. Jag rekommenderar alla att gå deras kurser.
  • Regina S
    Regina S skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Course is really dynamic . It gave me opportunity to learn about the theory and also get a better insight while listening to different perspectives in the group discussions.
  • Katarina H
    Katarina H skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Mycket bra utbildning och ledare!
  • Ingrid Ö
    Ingrid Ö skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Alltid ett positivt bemötande, generösa, delar med sig
  • Ann G
    Ann G skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    I de två kurser som jag deltagit i upplevde jag ett professionellt upplägg och engagerade tränare.
  • Malin J
    Malin J skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Intressant kurs, jag har sedan haft nytta av detta i både mitt yrke och privat. Kursledarna var duktiga, engagerade och jag har fortsatt på fler kurser tack vare dem.
  • Karl F
    Karl F skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Professionellt bemötande från början till slut.
    Kursen som jag deltog i motsvarade mina förväntningar fullt ut!
    Kunniga, inspirerande och pedagogiska föreläsare.
    Ser tillbaka på kursen med glädje och med lust och inspiration att lära mer.
  • Jocke T
    Jocke T skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Bästa utvecklingskurs som jag har varit på.
  • Charlotte H
    Charlotte H skrev om Utbildningar en del av EnneagramCenter
    Intressant utbildning, beskrivet på ett lättillgängligt sätt.
Utbildningar
Teamutveckling