37 rekommendationer

113 22 Stockholm — Visa karta

Läs vad 37 kunder tycker om Teamutveckling

• Anna L
    Anna L skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Min uppfattning är att denna utbildning rör arbetet och inte privatlivet. Då skall också alla uppgifter röra arbetet och de rollar jag har där.
    Anpassa materialet till gruppen och storleken på gruppen
    För mycket repetition - kändes som utfyllnad.
    Kändisar i olika eneagram tog för mycket tid och var irrelevant.
    Mer arbete i arbetslagen och uppgifter som relaterar till arbetet efterfrågas.
    Önskvärt att alla på arbetsplatsen deltar och att även chefen engageras i gruppdiskussionerna.
    Tydligare redovisning av metodens reliabilitet och validitet. Tillgång till vetenskapliga rapporter och publicerade artiklar för den som så önskar. Läs mer
  • Per P
    Per P skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Bra bemötande och en lärorik utbildning om hur man är som människa Läs mer
  • Susanne H
    Susanne H skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Intressant och väl genomfört. Kollegors typ samt deras reaktioner vid stress kan ge ökad förståelse. Läs mer
  • Annakarin B
    Annakarin B skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Jag är positiv till att arbeta med den psykosociala arbetsmiljön, stärka varje medarbetare och att jobba för fungerande teamarbete. Men jag är skeptisk till Enneagram- modellen. Känns olustigt att kategorisera medarbetarna i olika typer (fast det kallas strategier). jag vill se mina medmänniskor och kollegor som männsikor med bredare register än att vara i huvudsak en "femma" m fl. Jag tror vi kan utveckla förståelse, tolerans och konstruktivt samarbete ändå genom att träna på öppen kommunikation, och att ha ledord som hjälpsamhet, prestigelöshet, uppmuntran och positiva förväntningar på varandra. Att respektera och uppskatta olikheter och behandla varandra med respekt. Öppen och artig kommunikation är A och O. Läs mer
    2018-01-08 EnneagramCenter svarar Annakarin B
    Tack för din återkoppling. Vi håller absolut med dig om det du beskriver som viktigt för ett konstruktivt samarbete. Det finns också mycket forskning som pekar på att ökad självinsikt är den viktigaste pusselbiten för just samarbete och kommunikation. Vår övertygelse är också att vi alla har svårt att se oss själva utifrån och när vi är stressade uppskattar vi inte alltid olikheter. Därför använder vi en modell som kan hjälpa en bli tydligare samt att verkligen förstå varför andra gör som de gör. Modellen är självklart bara en del av vilka vi är. Vi brukar citera en känd statistiker som sa "alla modeller är fel, men en del är användbara". Vi använder Enneagrammet för att det är en ovanligt träffsäker modell. Den belyser delar vi kan ha svårt att se hos oss själva och ger oss en ökad förståelse för andra.
  • Erika H
    Erika H skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Hej.
    Tack för trevliga dagar, jag tycker att det har varit givande och goda reflektioner över MIG SJÄLV och mina svagheter men även styrkor.
    Allt som utövas i skolan ska vila på vetenskaplig grund och jag blir lite fundersam på om Enneagramet är det fullt ut, då ni visat kändisar som ni tror har de egenskaperna för att "passa" in i de olika grupperna.
    Dock så tycker jag att det har varit trevligt för mig själv och hoppas att det utvecklar "mitt" arbetslag.
    För mig personligen behövs inte så mycket repetition på så lång tid, det hade nog varit bra om den kortades ner lite. Jag vet inte vad en utbildning som denna kostar, men jag hoppas att skolan förvaltar våra pengar på rätt sätt.
    Jag ser fram emot nästa tillfälle då vi ska sitta i arbetslaget.
    Jag anser att en utvärdering som denna ska göras först när hela utbildningen är avslutad. Läs mer
    2018-01-09 EnneagramCenter svarar Erika H
    Tack för din återkoppling. Det gläder oss att du tycker det varit givande. Vi beklagar också att er grupp fått mail från Reco innan vår andra träff - det var inte meningen. Det skulle ske när allt var klart.
    Enneagrammets vetenskapliga validitet är styrkt genom forskning på olika indikatorer. Bland annat den vi använder. Kändisarna har vi med för att göra det lite mer levande och tydligt. Där kan vi ju bara gå på vad dessa personer sagt och skrivit om sig själva, så vi kan inte vara säkra på att det stämmer förstås.
  • Mikael M
    Mikael M skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Bra och trevligt och mycket serviceinriktat Läs mer
  • Anna G
    Anna G skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Ett bra bemötande men lite för intensiv dag, skulle gärna vilja ha den uppdelad på 2 dagar så man hinner reflektera emellan.
    Kanske lite för mycket privata angelägenheter hade gärna sett att man fokuserade bara på arbetet. Läs mer
    2018-01-04 EnneagramCenter svarar Anna G
    Vi förstår absolut att det kan upplevas intensivt, samtidigt som andra ibland uppfattar det som långdraget, där spelar våra olika Enneagramstrategier stor roll och det kan vara svårt att hitta en nivå som passar alla i en stor grupp. Vi beklagar att du kände det så. Vårt förhållningssätt när det gäller att vara lite mer personlig baseras på många nyare forskningsrapporter och böcker. De visar att när vi kan visa mer av oss själva på jobbet ökar tilliten, vilket är en grundpelare för ett öppet, kreativt samarbete.
  • Pernilla R
    Pernilla R skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Jag tyckte det var en fantastisk resa att få mera kännedom om sig själv och sina kollegor. Jag har lärt mig mycket och försöker jobba med mina "svagheter". Läs mer
  • Barbara T
    Barbara T skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Jag tycker det var ett trevligt och intressant enskilt samtal. Första föreläsningen var också mycket givande.
    Andra tbildningen i grupp var dessvärre väldigt långdragen och för min smak alldeles för personligt, jag saknade fokus på jobbet. Jag upplevde det också som om personalen skulle visa sig på ett överdrivet sätt utifrån Enneagram-typen och det uppskattade inte jag eftersom en karaktär måste vara mer än en siffra från Enneagram. Läs mer
    2018-01-04 EnneagramCenter svarar Barbara T
    Vi håller absolut med om att en person är mycket mer än sin Enneagramstrategi. Det långsiktiga syftet med vårt arbete är snarare att bidra till att man tonar ner sin grundstrategi. Men då behöver man börja med att förstå mer av den. Vi beklagar om det inte framgått tillräckligt. Vårt förhållningssätt när det gäller att vara lite mer personlig baseras på många nyare forskningsrapporter och böcker. De visar att när vi kan visa mer av oss själva på jobbet ökar tilliten, vilket är en grundpelare för ett öppet, kreativt samarbete.
  • Moa N
    Moa N skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Bemötandet var mycket bra och genomförandet intressant. Hoppas kunna använda det i större utsträckning än vad vi hitills har. Den avslutande dagen har doch inte blivit genomförd i skrivande stund. Läs mer
  • Susanna S
    Susanna S skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Handledarna var väldigt kunniga och proffsiga och delade med sig mycket från sin egen erfarenhet vilket gjorde att det var lättare att ta till sig informationen.

Jag fick en god inblick i min egen situation och även en förståelse för mina kollegor. Det gav en bra bild över hur man ska tänka vid tex kommunikation Läs mer
  • Håkan P
    Håkan P skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Vi fick ett mycket bra bemötande och vi hade en fantastisk dag. Läs mer
  • Emil P
    Emil P skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Bemötandet var mycket bra. Dock kräver teamutbildningen att chefen vidare utvecklar synsättet och tar upp det även mellan passen man träffas för att påminna alla. Läs mer
  • Maria W
    Maria W skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Visste inte riktigt vad Ennegram innebar men är väldigt positiv över hur det ger mig insikt både privat och på jobbet. Att tänka på flera sätt men även att kunna anpassa sig beroende på vilken person man träffar. Läs mer
  • Tina M
    Tina M skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Jättebra, aktivt och fokuserat bemötande. Jag kände att jag stod i fokus. Läs mer
  • Ann B
    Ann B skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Trevligt och lärorikt, kunniga coacher, mycket bra. Läs mer
  • Elisabeth G
    Elisabeth G skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Mycket trevliga och jordnära. Man kände sig aldrig obekväm utan kunde lätt öppna upp och uttrycka sina erfarenheter och känslor kring olika stategier/personlighetstyper. Läs mer
  • Hugo C
    Hugo C skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Mycket nöjd med dagen och genomförandet. Vi som grupp lärde oss mycket om varandra som vi kan ta vidare på ett handfast sätt i organisationen. Läs mer
  • Björn S
    Björn S skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Jag tycker att det var givande och proffsigt. Läs mer
  • Christina G
    Christina G skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Väldigt bra, positiv återkoppling från medarbetarna,
    Proffsiga bjuder på sig själva, blir mer trovärdigt för alla och också se var man själv befinner sig Läs mer
  • Marianne W
    Marianne W skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Jag fick ett mycket professionellt och vänligt bemötande som väl levde upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Åse G
    Åse G skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Jättefint och personligt bemötande. Ann och Tina bryr sig om mig och min grupp känner jag. Mina gruppmedlemmar är också nöjda med samarbetet. Vi planerar en uppföljning nu under hösten 2016 Läs mer
  • Robert M
    Robert M skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Mycket intressant koncept för personlig utveckling och väl framfört av kursledarna. Läs mer
  • Debora E
    Debora E skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Dagarna tillsammans med EnneagramCenter har varit otroligt givande för oss. Tid för reflektion, men framförallt ökat förståelsen för varandras olikheter och kommunikationsstilar. Bemötandet har varit över all förväntan, proffsigt, inlyssnande och samtidigt med tydligt fokus framåt. Stort tack! Läs mer
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Trevligt och personligt bemötande med fokus på hur vi kan jobba tillsammans som team. Stor flexibilitet i utformningen av teamutbildningen. Läs mer
  • Magnus J
    Magnus J skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Bemötandet var riktigt bra. Trevliga och extremt kompetenta. Hade inga stora förväntningar från början, men det var väldigt givande och lite annorlunda mot liknande man tidigare gjort. Lite fler ingångsvinklar än jag varit med om tidigare, jätteintressant och givande!! Läs mer
  • Maria S
    Maria S skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Jag tycker att det har varit mycket intressant att genomgå denna teamutveckling och tror att jag kommer att ha nytta av det jag lärt mig i framtiden. Läs mer
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Mycket bra och omtänksamt bemötande som mer än uppfyllde mina förväntningar. Läs mer
  • Birgitta D
    Birgitta D skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Beställningen kom inte från mig personligen men insatsen i min arbetsgrupp var bra. Läs mer
  • Anna B
    Anna B skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Jag har träffat Ann och Tina många gånger och dom är alltid proffsiga och ger kloka råd utan pekpinnar. Läs mer
  • Magnus C
    Magnus C skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Roligt och lärorikt! .................................................................... Läs mer
  • Anna E
    Anna E skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Professionella och engagerade coacher. Mycket intressant och tankeväckande ämne. Läs mer
  • Weronica H
    Weronica H skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Ann och Tina är mkt proffsiga och hjälpt oss på företaget till en större självinsikt och förståelse för varandra! Vi har anlitat dem ett flertal gånger och det har alltid varit givande! Läs mer
  • Emma Ö
    Emma Ö skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Intressant och utvecklande. En respektfull och vänlig stämning som gjorde att alla i gruppen vågade öppna sig. Kan varm rekommendera detta! Läs mer
  • Peter B
    Peter B skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Bra och intressant sätt att få reda på saker om både sig själv och andra. Läs mer
  • Karin C
    Karin C skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Vi har varit väldigt nöjda med det stöd och den utveckling som har erbjudits av EnneagramCenter. Våra avdelningsdagar blev innehållsrika och vi som grupp har växt, inte bara genom ökad självkännedom utan också genom att vi tack vare Enneagram-diskussionerna har lärt känna och förstå varandra. Läs mer
  • Anja C
    Anja C skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Utvecklande för mig som person och för min relation till andra i gruppen. Jag fick bättre förståelse för mig själv och hur andra fungerar. Läs mer
Teamutveckling
Utbildningar