Teamutveckling
Aktiv på Reco.se sedan 2016

Läs vad 43 kunder tycker om Teamutveckling

• Jonny E skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Utveckling av team och individer är avgörande för kontinuerlig framgång och glädje. Med Enneagram och Ann &Tina har jag/vi fått ett verktyg att arbeta med och förstå varandra och oss själva bättre. Vi är en återkommande kund eftersom vi är väldigt nöjda med samarbetet. Läs mer
  • Lars H skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Mina förväntningar möttes genom att jag fått större insikt i hur mina kollegor tänker/agerar. Har dessutom fått lite större självinsikt och en "typning" av mig själv. Läs mer
  • Farah Z skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Det var otroligt spännande att få ta del av det här. Jag fíck lära känna mina kollegor bättre och framförallt lära känna mig själv och förstå mig bättre. Och även bli förstådd. Läs mer
  • Kristian S skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Jag tycker att utbildningen har varit i stort sett bra. Själva tanken med olika strategier är en hjälp i att förstå sig själv och andra. Det personliga samtalet var väldigt bra. Ibland var det lite för mycket repetition och för lite aktiviteter - man kan inte ta in hur mycket information som helst. Skär gärna ner på delen där ni presenterar de olika strategierna - t.ex. med kändisarna och sångerna. Läs mer
  • Catarina K skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Bra bemötande, intressant att försöka förstå både sig själv och kollegorna. Läs mer
  • Gunilla P skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Proffsigt bemötande, välplanerat och välstrukturerat upplägg.
    Fokus på kommunikation på ett nytt och spännande sätt.
    Har inneburit helt andra sätt att prata om kommunikation på arbetsplatsen och dessutom redskap att förstå sig själv och andra - strålande helt enkelt! Läs mer
    EnneagramCenter, EnneagramCenter gillar detta
  • Anna L skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Min uppfattning är att denna utbildning rör arbetet och inte privatlivet. Då skall också alla uppgifter röra arbetet och de rollar jag har där.
    Anpassa materialet till gruppen och storleken på gruppen
    För mycket repetition - kändes som utfyllnad.
    Kändisar i olika eneagram tog för mycket tid och var irrelevant.
    Mer arbete i arbetslagen och uppgifter som relaterar till arbetet efterfrågas.
    Önskvärt att alla på arbetsplatsen deltar och att även chefen engageras i gruppdiskussionerna.
    Tydligare redovisning av metodens reliabilitet och validitet. Tillgång till vetenskapliga rapporter och publicerade artiklar för den som så önskar. Läs mer
  • Per P skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Bra bemötande och en lärorik utbildning om hur man är som människa Läs mer
  • Susanne H skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Intressant och väl genomfört. Kollegors typ samt deras reaktioner vid stress kan ge ökad förståelse. Läs mer
  • Annakarin B skrev om Teamutveckling en del av EnneagramCenter
    Jag är positiv till att arbeta med den psykosociala arbetsmiljön, stärka varje medarbetare och att jobba för fungerande teamarbete. Men jag är skeptisk till Enneagram- modellen. Känns olustigt att kategorisera medarbetarna i olika typer (fast det kallas strategier). jag vill se mina medmänniskor och kollegor som männsikor med bredare register än att vara i huvudsak en "femma" m fl. Jag tror vi kan utveckla förståelse, tolerans och konstruktivt samarbete ändå genom att träna på öppen kommunikation, och att ha ledord som hjälpsamhet, prestigelöshet, uppmuntran och positiva förväntningar på varandra. Att respektera och uppskatta olikheter och behandla varandra med respekt. Öppen och artig kommunikation är A och O. Läs mer
    2018-01-08 EnneagramCenter svarar Annakarin B
    Tack för din återkoppling. Vi håller absolut med dig om det du beskriver som viktigt för ett konstruktivt samarbete. Det finns också mycket forskning som pekar på att ökad självinsikt är den viktigaste pusselbiten för just samarbete och kommunikation. Vår övertygelse är också att vi alla har svårt att se oss själva utifrån och när vi är stressade uppskattar vi inte alltid olikheter. Därför använder vi en modell som kan hjälpa en bli tydligare samt att verkligen förstå varför andra gör som de gör. Modellen är självklart bara en del av vilka vi är. Vi brukar citera en känd statistiker som sa "alla modeller är fel, men en del är användbara". Vi använder Enneagrammet för att det är en ovanligt träffsäker modell. Den belyser delar vi kan ha svårt att se hos oss själva och ger oss en ökad förståelse för andra.
Teamutveckling
Utbildningar