Entreprenadhuset

Karlsbodavägen 15A, 168 67 Bromma — Visa karta

Entreprenadhuset har samlat allt du behöver för ditt byggprojekt under ett tak. Vår entreprenad hjälper dig med planering och utförande av dina ombyggnadsprojekt, både som privatperson och som företag. Med 30 års erfarenhet av renovering, om- och tillbyggnad samt tillverkningsarbeten leder vi ditt projekt från idé till slutfört arbete.

I vår badrumsbutik i Bromma Stockholm hittar du ett brett sortiment av kakel, klinker och badrumsinredning från ledande leverantörer. Vi erbjuder även hjälp med planering, färgval och stil. Med oss är din vision i trygga händer. Allt för ditt hus, finns i vårt hus!

• Renovering, om- och tillbyggnad
• Projektledning
• Våtrum
• Målning invändigt och utvändigt
• Badrumsbutik

Vi samlar våra tre företag: Duvbo Bygg AB, Duvbo Kakel AB och Duvbo Måleri AB under ett tak. Tillsammans med våra samarbetspartners kan ni på så vis få hjälp med ert byggprojekt på ett och samma ställe.
Lör: 10:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 65 kunder tycker om Entreprenadhuset

• Jessica W
    Jessica W skrev om Entreprenadhuset
    Väldigt nöjda men en underbar altan. Bra tips och förslag hur vi skulle få den perfekt. Trevlig personal 😃
  • Liza L
    Liza L skrev om Entreprenadhuset
    Fantastiskt professionella på samtliga stadier under vår ombyggnation av kök, vardagsrum och hall. Vi kan absolut rekommendera Entreprenadhuset alla dar i veckan och vi kommer garanterat använda dem igen.
  • Niclas F
    Niclas F skrev om Entreprenadhuset
    Jag anlitade Entreprenadhuset till två projekt som löpte parallellt där projekttiden var rätt tufft satt. Det var ett trevligt, bra och professionellt bemötande ifrån deras sida och ett väl genomfört arbete där dialog och kommunikation var på hög nivå hela tiden. Ett företag med ordning och reda som jag kommer anlita och arbeta tillsammans igen.
  • Björn T
    Björn T skrev om Entreprenadhuset
    Byggde om kök hos oss. Väldigt trevlig personal. Kom alltid på bestämd tid. Bra logistik. Städade upp efter sig varje dag. Arbetet utfört före utsatt tid. Bättre kan det knappast bli. Rekommenderas å det varmaste.
    Karin och Björn
  • Veronica P
    Veronica P skrev om Entreprenadhuset
    Vårt badrum blev mycket bra och våra förväntningar uppfylldes absolut. Att kunna beställa via deras butik upplevde vi som enkelt och tryggt och vi fick mycket bra hjälp av Josefine med allt detta. Antar att de kanske inte är de billigaste på marknaden men vi kan rekommendera dem om resultatet är det viktiga.
  • Markus S
    Markus S skrev om Entreprenadhuset
    Entreprenadhuset hjälpte mig att göra en mellanvägg och bygga upp ett nytt kök. Jag är mycket nöjd med utförandet!
    Jag kan tycka att Entreprenadhusets personal behöver arbeta med kommunikationen då hantverkarna vid flera tillfällen inte hade fått reda på exakt vad de skulle göra utan jag fick informera om det i efterhand.
    Jag kan helt klart rekommendera Entreprenadhuset till andra som ska utföra renoveringar i bostaden.
  • Magnus E
    Magnus E skrev om Entreprenadhuset
    Vi har köpt ett massagebadkar. Vi är mycket nöjda med den hjälp vi fick. Vi har byggt nytt hus vilket resulterade i att vi behövde beställa utan att veta när det skulle levereras och återkomma med leverans. Detta var inga problem och vi fick enkel och trygg information om att det skulle fungera. I samband med leverans agerade Entreprenadhuset aktivet och säkerställde att leverans skedde enligt önskemål. Service utöver det vanliga. Mycket nöjda och tacksamma.
  • Lena B
    Lena B skrev om Entreprenadhuset
    Alltid bra bemötande, vänlig och professionell service
  • Per J
    Per J skrev om Entreprenadhuset
    Bemötande och hjälp från början till avslutad affär var fantastisk. Skulle bara gå in för att titta på kakel och klinker till nytt badrum. Med stort engagemang och kunskap från Barbro gick jag ut med inte bara kakel och klinker utan även en ny toa, kommod med handfat, spegel, väggskåp och dusch dörrar.
    Ett stort tack till Barbro som hjälpte mig från början till slut. Även ett tack till Josefin som fick hjälpa när inte Barbro var där.
    Grymt nöjd med nya badrummet!
    Kan varmt rekommendera Entrepenadhuset till ert nästa badrumsköp!
  • Anders B
    Anders B skrev om Entreprenadhuset
    Fått jättebra hjälp att välja klinkers, alltid tillgängliga, inget krångel att låna hem provplattor, men inte minst ett jättebra resultat i slutändan. Högsta betyg!
  • Nicklas L
    Nicklas L skrev om Entreprenadhuset
    Renoverade vårat badrum med hjälp av Entreprenadhuset. Allt gick smidigt och det blev väldigt fint!
  • Pontus B
    Pontus B skrev om Entreprenadhuset
    Anlitade Entreprenadhuset våren 2016 för renovering av badrum. Väldigt nöjda med resultatet och hur arbetet sköttes. Trevliga och duktiga hantverkare och klart i tid. Trevlig och bra hjälp i butiken vid val av utrustning och kakel i butiken.
    Kanske inte billigast, men kommer definitivt kolla med entreprenadhuset igen om vi i framtiden gör ytterligare renoveringar hemma, för att få jobbet bra och tryggt utfört.
  • Jesper L
    Jesper L skrev om Entreprenadhuset
    Professionellt från första dagen. Rivningen av det gamla badrummet gick i ett huj, utan att resten av lägenheten dammade igen. Badrummet var klart enligt tidplan, och resultatet var precis som jag hade tänkt mig. Ett extra plus att de lyckades dra vattenledningarna dolt, så att utrymmet maximerades.
  • Henryk Å
    Henryk Å skrev om Entreprenadhuset
    Entreprenadhuset har hjälpt oss med stambyten, badrumsrenoveringar och diverse arbeten i våra radhus under ca 10 års tid nu. Senast med montage av nya fönsterventiler. Antingen gör man jobbet själv eller tar in lämplig underentreprenör. Man har också kunnat hjälpa oss att hitta lösningar på komplicerade problem i våra 84 radhus byggda på 50-talet.
    Jobben har allt som oftast fungerat alldeles utmärkt och blivit klara i tid. Kontakten med både styrelsen och de boende har fungerat bra.
    Även många enskilda medlemmar har anlitat Entreprenadhuset för badrum, kök och ombyggnad / renovering.
  • Jonas W
    Jonas W skrev om Entreprenadhuset
    Entreprenadhuset renoverade vårt badrum och vi är mycket nöjda med både resultatet och den service vi fick. Anledningen till att vi valde just Entreprenadhuset var att de gav väldigt bra tips på materialval och inredning samt att det kändes som en bra och prisvärd helhetslösning. Arbetet utfördes i tid och enligt den offererade offerten.
  • Thomas S
    Thomas S skrev om Entreprenadhuset
    Vi blev väl bemötta och arbetet utfördes till vår belåtenhet
    Vi utförde en lokalanpassning av vårt nya kontor
  • Karin G
    Karin G skrev om Entreprenadhuset
    Entreprenadhuset har genomgående gjort ett fantastiskt arbete i vår totalrenovering. Tillgänglighet, förtroende, engagemang och skicklighet med ett snyggt resultat med stolthet och respekt för hantverket. Vår renovering blev lindrigare och bättre än förväntat.
  • Peter L
    Peter L skrev om Entreprenadhuset
    Bemötandet från Entreprenadhuset har från start till mål varit alldeles utmärkt. Korta svarstider på frågeställningar eller korrigeringar i offerten, de som utfört arbetet på plats har hela tiden tagit hänsyn till våra behov i lägenheten.
    Hantverkarna själva kom med några förbättringsförslag när arbetet var igång, exempelvis vid plattsättning runt ett fönster så föreslogs det att sätta en liten stållist runt fönsterkarmen/kaklet vilket gjorde att fönstret invändigt stack ut mycket mer. Plattsättaren på plats var Danny Saliba.
    Service från projektledning var även den perfekt, exempelvis när ett mindre akut behov uppstod av att ha en separat ersättningstoalett istället för befintlig så erbjöds snabbt och smidigt inom någon timme en variant, Skogstoa, som fungerade alldeles perfekt.
    Helhetsintrycket är mycket bra och vi kommer varmt rekommendera Entreprenadhuset till andra samt sannolikt även använda dem i ett framtida projekt i vårt kök.
  • Sara U
    Sara U skrev om Entreprenadhuset
    Vi fick en vattenläcka redan innan tillträdet i en lägenhet vi köpt och är väldigt tacksamma för att Entreprenadhuset kunde åta sig jobbet med så kort varsel. Vi bestämde oss också för att göra en ombyggnation i samband med återställningen så det blev ett väldigt stort jobb, köket flyttades, en ny vägg byggdes, samtliga dörrar och golv byttes ut. Hela arbetet klarades av på utsatt tid och vi är mycket nöjda med resultatet. Vi hade en trevlig och professionell kontaktperson/projektledare på företaget, Patrik Andersson. Han hörde av sig kring detaljer man glömt komma överens om för att säkerställa att vi fick det som vi ville ha det och han hade också bra förslag till lösningar på de frågeställningar som uppstod under byggprocessen.
    När vi väl flyttade in i lägenheten var det roligt att höra från våra nya grannar att det varit väldigt trevliga och ordningsamma hantverkare på plats också, som städat ordentligt efter sig och alltid varit artiga i sitt bemötande i huset. Flera grannar som sett resultatet har också varit nyfikna på vilken firma vi anlitat så vi rekommenderar gärna Entreprenadhuset efter vår lyckade renovering!
  • Irene W
    Irene W skrev om Entreprenadhuset
    Jätte bra avseende: kunnig personal,trevliga, ordentligt genomfört arbete och hållit tiden som utlovades. Utförde arbete i BF Sleipner med fönstermålning utvändigt samt invändigt och privat målning av innertak i lägenhet. Kan starkt rekommendera Entreprenadhuset.
  • Viveka M
    Viveka M skrev om Entreprenadhuset
    Vänligt och trevligt bemötande från alla på företaget, mycket kunniga snickare som löser allt på ett professionellt och smidigt sätt.
    Jag har rekommenderat företaget till många personer.
  • Joakim E
    Joakim E skrev om Entreprenadhuset
    Väldigt bra bemötande snabb återkoppling samt väl utförda jobb.
  • Per N
    Per N skrev om Entreprenadhuset
    Vi kontaktade dem för en badrumsrenovering och fick en tydlig tidsplan som de sedan höll. Under hela processen har kommunikationsvägarna varit enkla och tydliga. Vi har snabbt fått svar på alla frågor. De enskilda hantverkarna har haft en positiv och kundvänlig attityd, och det mesta har flutit på utan komplikationer. Någon gång blev något inte precis som vi tänkt, men då har det åtgärdats med god min och på en gång. Min uppfattning är att de inte har tagit några genvägar för att vinna tid eller spara pengar utan hela tiden haft fokus på kvalitet i utförandet.
  • Klas P
    Klas P skrev om Entreprenadhuset
    Mycket bra utfört arbete vid totalrenovering av badrum. Noggrannt jobb, bra kommunikation kring detaljer, arbetet klart inom angiven tid. Rekommenderar Entreprenadhuset!
  • Malin J
    Malin J skrev om Entreprenadhuset
    Vi anlitade Entrepenadhuset för renovering av badrum, wc och tvättstuga och är mycket nöjda. Kommunikationen med den ansvariga kontaktpersonen var tydlig, rak och snabb. Små fel som upptäcktes vid extern besiktning korrigerades utan dröjsmål. Slutresultatet blev mycket bra.
  • Per W
    Per W skrev om Entreprenadhuset
    Renovering av badrum. Helhetslösning där vi låter Entreprenadhuset vara projektledare.
  • Torbjörn K
    Torbjörn K skrev om Entreprenadhuset
    Bra bemötande och allt fungerade perfekt. Handlar gärna där igen
  • Tina B
    Tina B skrev om Entreprenadhuset
    Helt suverän service och verkligen kunden i fokus från första stund.

Trodde det bara var ett badrumsskåp jag behövde som dom dessutom råkade ha på lager men ingen annan hade. Efter montering kunde jag konstatera att jag behövde extra hyllplan och beställningen av det sköttes över telefon, behövde alltså inte åka dit förrän det var dags att hämta vilket var väldigt värdefullt för mig.
  • Johanna L
    Johanna L skrev om Entreprenadhuset
    Jag anlitade Duvbo Bygg/Entreprenadhuset för totalrenovering av badrum, och kan rekommendera dem varmt. Det blev lite mindre 'missar' längst vägen som förmodligen är rätt vanliga vid renovering t ex leverensförsening pga beställningsmiss o dylikt, men de problem som uppstod hanterades och sköttes korrekt, snyggt och serviceinriktat. Jag upplevde att Duvbo Bygg tog ansvar från början till slut och sätter kunden i fokus. Min kontakt hos dem var Daniel, som skötte allt på ett trevligt och proffessionellt sätt, samt fanns tillgänglig för frågor som uppstod. Slutresultatet blev fantastiskt och jag är väldigt nöjd med mitt badrum! Prismässigt ligger nog Duvbo Bygg lite över andra, men det som avgjorde att valet föll på dem av de offerter jag tog in var tydligheten, offerten var tydlig och och jag fick ett seriöst intryck och en bra känsla för företaget. Billigt är inte alltid bäst..Jag kommer skulle absolut anlita dem igen vid framtida renovering/ombyggnationer .
  • Evelien L
    Evelien L skrev om Entreprenadhuset
    Vi renoverar hela vår badrum och när vi kom till Entreprenadhuset så kände jag att jag hade hittat helt rätt. Fick toppen hjälp av Barbro. Under processen med beställningen kändes det lite rörigt, det saknades grejer på beställningslistan och jag fick aldrig en professionell ritning med alla detaljer från henne. Vi har fått varor levererat till oss nu men vi är mitt i bygget så oklart hur det blir. Men tror det blir super fint. Det jag tyckte var inte bra, var att vi fick ett mejl från Entreprenadhuset att om vi inte betalade fakturan så skulle de skicka den vidare till Incasso. Det kändes väldigt snabbt och aggressiv. Vi hade då fått varorna en veckan och redan gjort en handpenning.
  • Monica
    Monica skrev om Entreprenadhuset
    Jag kan varmt rekommendera Duvbo bygg! Vi har tagit hjälp med att bygga om två badrum hemma hos min gamla mamma, 2012 och 2015. Duvbo bygg har gjort ett mycket proffsigt jobb och de håller rent och snyggt. Alla som varit på plats har dessutom visat stor hänsyn och min 92-åriga mamma var så nöjd med alla trevliga grabbar :-) Tack för det!
  • Mattias M
    Mattias M skrev om Entreprenadhuset
    Vi har använt Entreprenadhuset vid två stora renoveringar under 2014/2015 av badrum, relax/bastu, tvättstuga och toaletter och är mycket nöjda med servicen. Vi har fått hjälp med ritningar och design av samtliga rum och val av porslin, inredning, etc. Vi återkommer och rekommenderar andra också att göra det. Hälsningar Mattias
  • Jonny L
    Jonny L skrev om Entreprenadhuset
    Vi beställde en totalrenovering av vårt badrum från Duvbo Bygg AB. Vi fick ett mycket bra bemötande från första kontakt och hembesök i samband med planeringen. Dem tog hand om hela entreprenaden på ett smidigt sätt, tidsplanen som vi fick följdes bra och alla arbetsmoment utfördes med hög kvalitet. Vi kan verkligen rekommendera Duvbo Bygg AB som ett professionellt företag som tar ett helhetsansvar för jobbet.
  • Per M
    Per M skrev om Entreprenadhuset
    personlig service, hög kvalitet, omsorg om kunden.
  • Emmy R
    Emmy R skrev om Entreprenadhuset
    Vi har anlitat Entreprenadhuset / Duvbo Bygg för en större ombyggnad i vårt hem. Bla flytt av kök till annat rum. Som alltid när det gäller renoveringar så uppstår mindre eller större problem, men vi har under hela processen varit trygga med att slutresultatet ska bli bra. De är väldigt måna om att vi som kunder ska bli nöjda och gör sitt yttersta för att motsvara våra förväntningar. Uppskattar också att de kommer med egna förslag på lösningar som man kanske inte funderat över eller skulle kommit på själv. De känns väldigt proffsiga, korrekta och noggranna. Slutresultatet blev över förväntan. Rekommenderar dem verkligen och vi kommer absolut anlita dem igen!
  • Charlotta N
    Charlotta N skrev om Entreprenadhuset
    Vi har anlitat Duvbo Bygg för en rad olika byggprojekt i vår lägenhet (snickerier kök och hall, installation av tvättmaskin, bygge av balkong m.m.) och har alltid blivit supernöjda med resultatet. Ett extra plus har också varit att personalen, på kontoret såväl som på fältet, alltid varit trevliga, vänliga och lyhörda för våra önskemål. Vi rekommenderar Duvbo Bygg å det varmaste till alla som vill anlita ett proffsigt byggföretag med det lilla extra!
  • Andreas F
    Andreas F skrev om Entreprenadhuset
    Barbro Runelind var väldigt hjälpsam i valet av material till vårat badrum. Bara en sån liten detalj att välja rätt kulör på fogen för att kanten på klinkern skulle framhävas eller dämpas hade vi aldrig tänkt på.

Jag rekommenderar verkligen ett besök på Duvbo Kakel om du behöver kakel eller klinker. Vettiga priser och bra service i butiken.
  • Pål N
    Pål N skrev om Entreprenadhuset
    Badrumsrenovering - Efter en bra dialog i samband med ert offertarbete så genomfördes badrummet helt efter Duvbos tidplan. Inga större överraskningar bortsett från helt normala händelser som alltid händer vid ombyggnader. Bra dialog genom hela processen
  • Per O
    Per O skrev om Entreprenadhuset
    Bra bemötande under hela renoveringsprocessen, proffsiga och vänliga. Värdefull uppföljning och korrigerade småfel.
  • Claes S
    Claes S skrev om Entreprenadhuset
    Har anlitat Duvbo Bygg vid tre olika tillfällen i min villa:
    1/ Ny Takkupa med nytt badrum (Inkluderade: avväxling av takstol + uppbyggnad av väggar + yttre ytbeläggning, rördragning, elarbeten, invändig ytbeläggning, målning, montering av badrumsmöbler)
    2/ Rördragning + klinkers på golv i tvättstugan
    3/ Putsning och målning av väggar + gipsning av tak i tre rum

Duvbo Bygg levererar enligt avtal med bra kvalitet och garantier. Jag har blivit väl bemött och hänsyn har tagits till mina synpunkter och föreslagna ändringar. De är lätta att samarbeta med.
  • Claes j
    Claes j skrev om Entreprenadhuset
    Duvbo bygg har renoverat vårt badrum och målat och tapetserat en del av våra rum, de gjorde ett bra jobb. Allt på utsatt tid och bra slutresultat. De lyssnade på våra på våra önskemål och kom med bra rådgivning. Vi blev väldigt nöjda med slutresultatet. Ett "Servicemindat" företag!
  • Arne P
    Arne P skrev om Entreprenadhuset
    Duvbo Bygg AB har nyligen renoverat vårt badrum. Vi valde totalentreprenad, vilket gjorde att arbetet flöt på utan några stopp. Resultatet blev över all förväntan. Hantverkarna, alla yrkeskategorier, har gjort ett bra jobb. De var noggranna och mycket trevliga att ha att göra med. Det var städat och ordnat efter arbetsdagens slut. De var noga med att vi som kund skulle bli nöjda, vilket vi blev.
    Vi bodde i lägenheten under arbetets gång och flera av hantverkarna blev som kompisar.
    Särskilt plattsättningen, som gjordes av Danny S, blev Superfin! Vi njuter av badrummet varje gång vi går in där.
    Duvbo höll utlovad tidplan och vi rekommenderar dem gärna till andra.
    Anna P
  • Anna F
    Anna F skrev om Entreprenadhuset
    Jättestort tack till Entreprenadhuset Duvbo för den fantastiskt fina renoveringen av mitt radhus. Tack Mathias, Kim och Marcus med flera som utfört arbetet med profession och perfektion!
    Rekommenderar Duvbo varmt!/Anna F
  • Jonas D
    Jonas D skrev om Entreprenadhuset
    Mycket nöjda med renovering av hall och ombyggnad av badrum till mindre gästtoallet. Rekomenderas.
  • Freydoon R
    Freydoon R skrev om Entreprenadhuset
    Duvbo bygg renoverade stora delar av köket så som golvläggning, målning, elarbete och montering av nyköp. De gjorde ett mycket bra och professionellt arbete. Dem kan jag rekommendera men priset var något högt.
  • Annika B
    Annika B skrev om Entreprenadhuset
    Fint bemötande.
    Punktliga och hjäpsamma.
    Trevliga.
  • Dan L
    Dan L skrev om Entreprenadhuset
    Vi anlitade Duvbo Bygg för en badrumsrenovering.
    De är seriösa och pålitliga, höll den utlovade tidsplanen.
    Bra och tydlig kommunikation från plattsättare och andra hantverkare på plats.
    Planeringen och de olika momentens genomförande löpte väldigt smidigt.

Vi köpte också kakel/klinker och inredning från Duvbo Kakel. Där fick vi väldigt bra hjälp och leveranserna var klockrena.

Mycket nöjda med slutresultatet och samarbetet!

Rekommenderas!
  • Rolf K
    Rolf K skrev om Entreprenadhuset
    Pålitliga, bra utfört jobb, på tid.
    Montage kök

Uppfyllt våra förväntningar väl.
    Vi är positiva
  • Linda H
    Linda H skrev om Entreprenadhuset
    jag anlitade Duvbo bygg för renovering av mitt badrum. Jag är jättenöjd med resultatet. Under renoveringstiden fungerade allt strålandande.
  • Anna O
    Anna O skrev om Entreprenadhuset
    Duvbo har varit superbra, bra hantverkare som verkligen ser till att de utför jobben som man vill ha dem gjorde. Superbra att kommunicera med och riktigt fint kvalitetsarbete. Rekommenderas varmt.

Karlsbodavägen 15A, 168 67 Bromma