EON Försäljning Sverige AB

1.0

9 omdömen om EON Försäljning Sverige AB

Thomas T
Skrev om EON Försäljning Sverige AB

Vissa hos EON har tydligen problem med sin hörsel. Det finns jättebra hjälpmedel nu för tiden. Se till att skaffa detta, så kanske ni lättare hör när den ni ringer till säger att hen inte är intresserad av era erbjudanden.

Petter Karl Edvard S
Skrev om EON Försäljning Sverige AB

VARNING!!!! Lita aldrig på Eon största bluffarna som finns. Ni måste sluta leta på samhället absoluta bottenskikt när ni anställer personal till er så kallade "kundtjänsten"

Karl Jonas Hugo L
Skrev om EON Försäljning Sverige AB

Otroligt uselt bemötande och bedrägligt agerande och när dom sagt upp mitt rörliga avtal, vilket borde varit omöjligt och debiterat 3 gånger den rörliga kostnaden och vägrar göra något åt det. Den första tomten på kundtjänst bröt samtalet och den andra vägrade att rätta till felet. Undvik Eon till varje pris!

Ludvig E
Skrev om EON Försäljning Sverige AB

Girigt företag med ockerpriser och usel kundservice. Kan göra som de vill eftersom kunderna inte har några alternativ. Hade jag kunna byta hade jag gjort det omgående.

Fredrik E
Skrev om EON Försäljning Sverige AB

Eon ringde upp mig och ville få mig som kund i 11 Juli. Jag gick med på bytet eftersom de också är min nätleverantör. De skulle ta han om hela bytet, det enda jag behövde göra var att bekräfta med Bank ID. Den 11 december 2022 gick bytet igenom. Eon har då 5 månader senare efter samtalet valt att avsluta mitt nuvarande avtal som jag tydligen hade låst till Maj 2023, vilket resulterade i en straffavgift från mitt dåvarande elnätsbolag. Efter kontakt med Eon fick jag veta att det var mitt ansvar och mitt eget fel, vilket...

JOAKIM W
Skrev om EON Försäljning Sverige AB

Ockerpriser som dessutom ständigt höjs, dålig service usla relationer till sina kunder. Energimarknadsmyndigheten har slagit fast att deras prissättning är orimlig, men EON fortsätter överklaga för att kunna höja ännu mera. Oseriöst och urdålig företag, dåligt omdömen i alla ratings men klarar sig genom att man inte kan säga upp avtalen.

Amanda
Skrev om EON Försäljning Sverige AB

Hemsidans uppbyggnad är mycket dålig om man vill säga upp sitt elavtal. Skriver man "säga upp elavtal" i sökrutan får man träffen "förnya elavtal"....... inte alls det jag vill göra. Känns läskigt att de gömmer undan information och telefonnummer i sin hemsidestruktur. Mycket dåligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Adam J
Skrev om EON Försäljning Sverige AB

Akta er för EON säger jag bara. Jag ringde till EON för att teckna ett rörligt avtal med bindningstid. Säljaren nämnde bara kilowattimpriset och inte årsavgiften på 336kr/år. Dum som jag är så kontrollerade jag inte bekräftelsen utan litade helt blint på EONs hederslösa säljare. Kundtjänsten beklagade men kan ej göra något utan hänvisade mig till deras ombudsmännen som aldrig svarar på telefon! EON är ett skämt!!

Anders P
Skrev om EON Försäljning Sverige AB

Ja, vad skall man säga. Negativ avtalsbindning, krångliga avtal, dryg kundservice och överpriser. EON måste vara marknadens mest inkompetenta elleverantör som är dyrast. Kör säkert all sin elproduktion på tysk kolkraft för att jävlas med den lilla människan med kortsiktiga vinster i tankarna.