Esos Bygg AB

Esos Bygg AB

www.esosbygg.se
  • BadgeEightYears

Välkommen till oss på Esos Bygg AB i Malmö! Vi är ett byggföretag som vill göra våra kunder riktigt nöjda! Vi riktar oss för det mesta till privata personer och det är viktigt för oss att alla kunder blir nöjda. Esos Bygg AB levererar följande tjänster: - Nyckelfärdig husbyggnad - Till- och ombyggnad - Badrumsrenovering -...

152 omdömen om Esos Bygg AB

Sedan starten hos Reco 2017

Paula D
Skrev om Esos Bygg AB

Trevligt bemötande, hög professionalitet och inget krångel. Esos bygg har renoverat våra två badrum med mycket fint resultat.

Rasmus B
Skrev om Esos Bygg AB

Vi valde Esos för att helrenovera vårt badrum, och de gjorde ett jättebra jobb! Hantverkarna var mycket noggranna och såg till att få slutresultatet precis som vi ville ha det. Kostnaden var mycket rimlig, både på offerten och lite extraarbete vi själva lade till under resans gång. Enda anledningen till att jag inte sätter 5/5 poäng är att arbetet drog ut på tiden ett par veckor längre än vad som var sagt. Det berodde delvis på omständigheter utanför Esos kontroll, och vi fick även en del rabatt som kompensation för besväret....

Calle L
Skrev om Esos Bygg AB

Vi är supernöjda med vår badrumsrenovering som utförts av Esos Bygg. Allt blev klart enligt tidplan och budget och resultatet blev precis som vi tänkt oss. Vi upplevde Esos som professionella och väldigt lyhörda. De lyssnade noga på våra önskemål och var samtidigt bra på att komma med egna förslag och lösningar. 5/5!

Jan W
Skrev om Esos Bygg AB

Mycket nöjd med renoveringen av badrummet. Duktiga yrkesmän som visste vad som skulle göras och ingav trygghet i projektet.

Tatjana V
Skrev om Esos Bygg AB

Man råkade borra hål i mitt badrumstak när man renoverade grannens badrum i våningen ovanför Efter att ha målat och spacklat igen hålet syntes inte ett spår av skadan.

Eva L
Skrev om Esos Bygg AB

Professionellt hantverk och god kommunikation. Företaget har dokumenterade relevanta behörigheter. Resultatet är en gediget utförd helrenovering av ett badrum i en gammal fastighet. En oberoende besiktningsman har konstaterat detsamma.

Peter H
Skrev om Esos Bygg AB

Mycket trevliga och kunniga. Gjorde ett riktigt fint jobb med vårt badrum. En del förseningar men det var i semestertider så det kan man kanske förstå. De gjorde mycket för att undvika skräpa ner och satte plast i omgärdande dörrar t ex.

John T
Skrev om Esos Bygg AB

Bygge av nytt badrum 2022. Trevliga och professionella att ha att göra med. Mycket bra slutresultat. Rekommenderas!

Therese S
Skrev om Esos Bygg AB

Mycket nöjda med renoveringen av vårt badrum. Otroligt skickliga och effektiva hantverkare och byggledare.

Magnus P
Skrev om Esos Bygg AB

Dom var mycket trevlig personal. Och dom höll sig till överskottet pris och bygg tid. Kommer anlita dom i fortsättningen när jag ska utföra jobb på och i mitt hus

Emballageteknik A
Skrev om Esos Bygg AB

Bra genomfört arbete. Lätt att föra dialog med byggledarna.

Brunella C
Skrev om Esos Bygg AB

Esvald and his team are the best in Malmö! We needed help renovating our bathroom and Esos not only gave us a highly competitive offer, but also provided us with great advice and support throughout the process. Great collaboration, high competence and amazing attention for detail. Always with customer's needs in mind. We highly recommend Esos and we're looking forward to the next project with them.

Anders Eric Magnus H

Vi gjorde en totalrenovering av vårt kök, i december 2022 och januari 2023, i vårt hus från 1958. Vi anlitade Esos för totalentreprenad, där vi utöver rivning och bortforsling av vårt gamla Ikea-kök och uppsättning av vårt nya Ikea-kök, också lade nytt klinkersgolv och putsade och målade golv och tak. Utöver detta så önskade vi flera kreativa och snygga speciallösningar som löstes ut bra, med hjälp av gedigen vilja och intresse att leverera hög kvalitet. Under arbetets gång så hittade man och var tvungen att åtgärda existerande...

Patrik E
Skrev om Esos Bygg AB

Effektiva och lösningsfokuserade under toalettrenovering. De misstag som gjordes tog de ansvar för och fixade till.

Anna B
Skrev om Esos Bygg AB

Esos renoverade 2 stycken badrum till oss med ett fantastiskt resultat. Vi var ute efter hög kvalitet på både detaljer och estetik och hantverkarna var lösningsfokuserade för att nå våra ambitioner. Vi gillade alla hantverkarna som arbetade i huset och det som stod ut allra mest var en helt fantastisk kakling i båda badrummen.

Mikael S
Skrev om Esos Bygg AB

Utmärkt byggfirma. Mitt badrum blev väldigt fint. De på byggfirman är duktiga hantverkare.

Hanna A
Skrev om Esos Bygg AB

Proffsigt bemötande, stämde av allt arbete som gjordes så att inget blev fel, och höll budget.

Mikael K
Skrev om Esos Bygg AB

Håller vad de lovar. De har både byggt ett badrum och en tillbyggnad med stor belåtenhet för oss.

Laurent Maurice Jean V

I renovated my bathroom with this company in summer 2022. They were helpful to help me to pick the right items for the bathroom, always ready to answer my questions and guide me. My new renovated bathroom looks perfect and like I wanted. Only con was that it took a long time to do the whole renovation, it could be because I choose to do it in July/August when many people are on holiday or because they were busy with many other clients.

MARIA P
Skrev om Esos Bygg AB

Kan verkligen rekommendera att anlita Esos. Esos totalrenoverade vårt badrum våren 2022. Resultatet blev utmärkt. Esvald är noggrann, har öga för det estetiska och "släpper bara igenom" utförande som är riktigt bra. Enda anledningen till att det ej blir full pott är att arbetet tog lite längre tid än planerat. Det berodde på att Esos är ett mindre företag och att de just när vi anlitade dem hade väldigt mycket att göra. Vi hade dock en god kommunikation kring detta och är på det stora hela mycket nöjda!

CHRISTOPHE N
Skrev om Esos Bygg AB

Anlitade Esos under vinter 2018-2019 för badrumsrenovering. De gjorde ett mycket bra jobb, lyssnade på våra krav, fanns alltid tillgängliga för att diskutera frågor vi hade och gav bra förslag på lösningar. Efter att ha anlitat andra hantverkare vid senare tillfälle, har jag insett hur fantastiska Esos var. Kan starkt rekommendera!

ELIAS H
Skrev om Esos Bygg AB

Jag anlitade Esos för en badrumsrenovering i min lägenhet. Resultatet blev fantastiskt! Vid renoveringen har även en oberoende besiktningsman inspekterat tätskikt, helt utan anmärkningar. Jag kan varmt rekommendera Esos till alla jag känner och jag kommer definitivt att anlita dem inför framtida projekt. Återigen ett stort tack till Esvald & Co för ett gediget arbete - exceptionellt kundbemötande och ett utmärkt badrum. På återseende. Mvh Elias

CAROLINE L
Skrev om Esos Bygg AB

Anlitade Esos Bygg AB för renovering av mitt badrum i min bostadsrätt. Fick ett väldigt professionellt bemötande och bra intryck från första mötet. De utförde ett väldigt bra jobb från början till slut. De höll tidplanen och följde upp arbetet med mig så det blev som vi kommit överens om. Blev supernöjd med det slutliga arbetet och fick alla dokument strax efter arbetet var klart, både BKR och säker vatten. Kan varmt rekommendera byggfirman och vill själv anlita dem igen för framtida renoveringar.

NICK H
Skrev om Esos Bygg AB

Anlitade Esos våren 2021 för totalrenovering av kök och uppdatering av elen i lägenheten. Deras prisförslag, utan extra avgifter som en del andra offerter innehöll, i kombination med omdömen gjorde att vi valde Esos. Jobbet utfördes på ett professionellt sätt och vi blev supernöjda med resultatet. Projektledare Esvald och hantverkarna har mycket att göra men ger ändå det lilla extra för att alla parter ska bli nöjda. Som med all renovering underlättar det med tydlig kommunikation och att man är tillgänglig under processen. Rekommenderar varmt Esos Bygg!

Carl Oscar Martin E

Det är svårt att skriva något som inte redan skrivits, men Esvald med alla fantastiska hantverkare och Lejla på kontoret förtjänar all beröm de kan få. De är helt enkelt de bästa jag hittills haft att göra med. Bryr sig på riktigt. Vill skicka ett extra tack till Aldi.

TOBIAS L
Skrev om Esos Bygg AB

Efter en första kontakt som var väldigt positiv och en bra offert anlitade vi EsosBygg för en renovering av badrum. Det visade sig vara ett väldigt bra val då allt från början till slut gjordes med stor professionalitet. Bra kommunikation, hantverkare, arbetsledare och framförallt slutresultat! När badrummet var färdigt anlitade vi även EsosBygg att fixa ett rör i köket och lite annat arbete som behövdes göras i hemmet, allt blev sköt perfekt. Tveka inte att anlita detta företag om ni vill ha folk som vet vad de gör och lyssnar på dig som kund och till ett bra pris.

MAGNUS L
Skrev om Esos Bygg AB

Vi är mycket nöjda med Esos Bygg och Esvald. Badrummet blev bättre än vad vi trodde det skulle bli eftersom det är ganska lite utrymme vi har. Fick mycket tips av Esvald. Hantverkarna var alla trevliga o duktiga o glada. Har rekommenderat Esos till vänner o familj och kommer själv att använda dom i framtiden igen när det är dags!

JESPER N
Skrev om Esos Bygg AB

Ett otroligt professionellt företag med skickliga hantverkare som dessutom visar ödmjukhet och respekt inför dess kunders hem. Man får bra inspel från hantverkarna vid svåra beslut man måste ta och känner sig aldrig ensam under processen. Vi gjorde om badrummet och sluresultatet blev verkligen över förväntan. Jag kan varmt rekommendera Esos Bygg.

TERJE T
Skrev om Esos Bygg AB

Esos Bygg AB gjorde vårt badrum i våras. Vi är mycket glada för badrummet, tycker att det blev mycket vackert och precis så som vi ville ha det. Vi är också tacksamma för att företaget hade möjlighet att specificera offerten och att slutpriset blev det angivna. Varmt tack till Esvald och Esos Bygg?

Faras A
Skrev om Esos Bygg AB

Anlitade ESOS under våren då jag fick bäst offert bland 10+ företag. Mycket proffsig och trevlig kundkontakt redan från första mötet. Underlättar med en projektledare i den alltid tillgänglig och trevliga Esvald. Arbetet genomfördes under sommaren och vi är mycket nöjda över resultatet och kommer anlita de igen framöver.

Alexander J
Skrev om Esos Bygg AB

Vi anlitade Esos bygg igen eftersom vi var mycket nöjda med det stora badrum de byggde till oss senast. Den här gången var projektet att göra om en liten yta med endast toalett och tvättställ till att även inkludera ett duschutrymme. Det blev ett fantastiskt resultat där både toalettstol, tvättställ och duschhörna planerades in för att skapa så stor rymd och luftig känsla som möjligt. Stilsäkert, funktionellt och utfört på ett toppensätt!

THOMAS L
Skrev om Esos Bygg AB

Anlitade under våren -21 Esos Bygg AB för omfattande totalentrepenad av Badrum. Slutbetyget kan säkert bli högre om man har mer tid att aktivt delta i den pågående renoveringen. Kontakten under arbetets gång var tidvis stressad och upplevelsen av samförståelse uteblev därmed vid några tillfällen. Stort plus däremot för att de var behjälpliga med att koppla in tvättmaskin i köket så att vi kunde tvätta under pågående renovering samt att det tar ansvar för uppföljning även efter avslutat arbete med de mindre justeringar som krävts. Allt som allt ett väl godkänt betyg

André Luiz M
Skrev om Esos Bygg AB

Jag har anlitat Esos Bygg för total köksrenovering och entreprenad. Efter har fått offert av 8 olika byggföretaget fick vi förtroende av Esos Bygg efter många positiva recensioner och fina bilder på deras arbete . Andra företaget som också lämnade offert hade istället flera tilläggspris och förbehåll för höja priset om något svårighet skulle uppstår under renovation. Arbete utförd med mycket profissional sätt från dag 1 med mycket bra bemötande från Admir till sist slut med besiktning av Esvald som under hela arbete...

DANIEL R
Skrev om Esos Bygg AB

Gjorde 2 badrum och är supernöjd. Bra hantverkare och bra service. Höll tidsplanen och alltid en bra kommunikation mellan dem och oss. Har fortsatt anlita Esos till att renovera ett källarrum och en walk in closet och är super nöjda. Hantverkarna är jättebra och noggranna. Alltid en bra kommunikation. Sist men inte minst....Esvald en fantastisk person att ha och göra med, svarar alltid och är där om det dyker upp ngt. Vi är supernöjda.

LINDA G
Skrev om Esos Bygg AB

Anlitade Esos bygg AB för renovering av badrum och tvättstuga. Ett fantastiskt slutresultat till ett bra pris. Kan absolut rekommenderas och kommer själv anlita Esos igen för framtida projekt. Esvald som byggledare är väldigt mån om att kunden ska bli nöjd även om det innebär en hel del extra jobb. Tack hela gänget!

CHRISTOFFER B
Skrev om Esos Bygg AB

Köpte en lägenhet 2020 där badrummet renoverades 2019 av föregående ägare som då hade anlitat Esos. 2021 uppstod en spricka i fogen mellan två plattor och lampfästet i badrummet hade börjat släppa lite, och jag kontaktade Esos via mail gällande detta i form av ett garantiärende. Esos åtgärda detta smidigt och snabbt, mycket trevliga att ha att göra med och lagningen blev superbra. Otroligt nöjd med Esos service.

ANNSOFIE O
Skrev om Esos Bygg AB

Mycket noggrant utförd renovering av badrum våren 2021. Personalen var väldigt kommunikativ, trevlig och seriös. Arbetet utfördes inom avtalad tidsram och för det avtalade priset! Esos Bygg är ett mycket seriöst företag som jag varmt kan rekommendera, jag är sååååå nöjd!

ADAM W
Skrev om Esos Bygg AB

Jag anlitade Esos Bygg för att totalrenovera mitt badrum. Bland annat innebar detta flytt av brunnen med Unidrain, installation av vägghängd toalett, eldriven handdukstork samt tvättmaskin. Trots en pedantisk kund med mycket krav och specifikationer utfördes arbetet på bästa möjliga sätt. Jag är supernöjd och kommer anlita Esos igen vid framtida renoveringar.

HANNAH S
Skrev om Esos Bygg AB

Anlitade Esos för att totalrenovera mitt kök (ta bort gammal inredning, koppla el, lägga golv, sätta ihop Ikea-kök, målning, kakel etc.) och är jättenöjd. Kändes som att allt gjordes väldigt noggrant och resultatet blev jättefint. Är oerhört nöjd med Esos och hade anlitat dem igen. Pluspoäng att de var så flexibla och att de ansträngde sig det lilla extra för att allt skulle bli bra. Inget slarv.

Mats Erland Lennart P

Vi är nyinflyttade till Malmö och har köpt en lägenhet som vi ville totalrenovera; flytta kök, riva bärande vägg - avbärningar, spackla väggar och tak, byta golv, byta ut all el….. Vi var i kontakt med flera byggföretag som räknade på jobbet. Vi fastnade för Esos Bygg AB, de hade ett bra pris samtidigt som de gav ett förtroendefullt intryck. Nu är allt klart, vi är supernöjda! Esos Bygg AB får tio poäng på en tiogradig skala.

KHALED S
Skrev om Esos Bygg AB

Jag anlitade Esos bygg för en Totalrenovering av vårt badrum på andra våningen. Dem är dock inte klara än men jag måste säga att detta företag har dem bästa hantverkarna jag träffat, jobbar effektivt, säkert och 100 % ärligt. Med esos bygg kan du lita på att du blir mer än nöjd !

Pernilla E
Skrev om Esos Bygg AB

Totalenovering av badrum. Mycket bra bemötande Nytt fräscht badrum som funkar bra för de behov jag har Mycket bra resultat. Bra kontakt under renoveringen.

Tomas Åke Gustav C

Esvald och hans grabbar var här och renoverade ett av våra badrum våren 2020. Samarbetet med dom var mycket bra och de agerade hela tiden seriöst och professionellt. Det var lätt att diskutera idéer och vi fick flera bra tips. Vidare höll de utlovad tid vilket verkligen uppskattades. Resultatet blev mycket gott och vi älskar vårt nya badrum! Kommer vi att behöva något mer gjort så återkommer vi! Tack skall ni ha!

Bilquees iman S
Skrev om Esos Bygg AB

jag valde att anlita Esos Bygg AB för målning, sätta granitskivor i hallen, lägga spotlights i badrummet samt sätta upp takskenor i lägenheten och jag kan säga att både jag och min man blev oerhört nöjda. Esos Bygg AB är verkligen ett företag med bra personal, ärliga, trevliga, som tänker på kundens bästa och håller tiden. Jag kommer att i fortsättningen anlita dem för att det är verkligen ett företag som jag och min man varmt rekommenderar . Tack bästa Esvald för din ärlighet och för din insats, är verkligen nöjd med ert företag.

Mia J
Skrev om Esos Bygg AB

Esos gjorde en utbyggnad på vårt hus samt renovering invändigt i befintligt hus. Där byggde de badrum och kök bland annat och allt blev superfint! Otroligt bra kommunikation och fint bemötande.

Alexander F
Skrev om Esos Bygg AB

Vi anlitade Esos bygg för att totalrenovera vårt badrum, vilket bl.a. inkluderade att flytta golvbrunnen. Esos bygg var snabba, bra på att ta kontakt vid behov och de svarade snabbt på frågor. Arbetet blev mycket bra utfört och utan några överraskningar i fråga om pris. Jag skulle själv anlita Esos bygg igen vid behov och rekommenderar dem till andra.

Lars Gunnar Henrik J

Esos Bygg är ett mycket seriöst företag med hög servicekänsla. Alltid måna om att kunden ska få det precis som de vill ha det. Flexibla, professionella och enkla att ha kontakt med. Vi är mycket nöjda med vårt nya badrum och wc!

MIKAEL M
Skrev om Esos Bygg AB

För vanligt folk är det ofta ganska vanskligt att låta renovera badrum, bygga om ellet bygga till. Man känner sig ofta väldigt osäker då det rör sig om mycket pengar vanligtvis - i alla fall för vanliga människor med vanliga arbeten. Men med Esos kände jag mig hela tiden helt säker. Under hela resans gång var det inte bara idérika utan gav även förslag på hur arbetats skulle göra helt enligt alla regler men ändå billigare! Resultatet blev mycket bättre än vad vi hoppades på så jag kan verkligen rekommandera Esos! Tack Esvald!

FREDRIK S
Skrev om Esos Bygg AB

Proffsigt bemötande av både Admir och Esvald. Esvald har bra känsla för detaljer och att kunden ska bli riktigt nöjd. Alla saker vi påpekade fixades till utan problem. Det blir en 4 och inte en 5 pga av lite dålig tidsplanering.

Kristofer Eric Peter N

Vi är mycket nöjda med våra två badrum som helrenoverades under våren 2020. Mycket noggrant utfört och resultatet blev mycket snyggt! Med tanke på att det var under rådande Coronapandemi så löste Esos det alldeles utmärkt inom avtalad tidsram och för det avtalade priset! Vi är som sagt mycket nöjda och kan varmt rekommendera Esos Bygg!