Esos Bygg AB

Esos Bygg AB

Välkommen till oss på Esos Bygg AB i Malmö!

Vi är ett byggföretag som vill göra våra kunder riktigt nöjda!

Vi riktar oss för det mesta till privata personer och det är viktigt för oss att alla kunder blir nöjda. Esos Bygg AB levererar följande tjänster:

- Nyckelfärdig husbyggnad
- Till- och ombyggnad
- Badrumsrenovering
- Köksmontering
- Snickeri
- Målning
- VVS
- El arbete
Dvs alla sorters uppdrag inom renoverings- och byggsektorn.

Vi siktar alltid mot att du som kund ska vara nöjdast möjligt. Därför erbjuder vi gratis offerter, har konkurrenskraftiga priser på vårt arbete och vårt material samt erbjuder ROT-avdrag. Självklart har vi F-skattsedel. Alla badrumsrenoveringar innehar BKR och säker Vatten kvalitetsdokument.

Kontakta Esvald för rådgivning och kostnadsfri offert på 0761 399 699 eller via info@esosbygg.se

Läs vad 126 kunder tycker om Esos Bygg AB 2

• 2021-11-16
    Efter en första kontakt som var väldigt positiv och en bra offert anlitade vi EsosBygg för en renovering av badrum. Det visade sig vara ett väldigt bra val då allt från början till slut gjordes med stor professionalitet. Bra kommunikation, hantverkare, arbetsledare och framförallt slutresultat!
    När badrummet var färdigt anlitade vi även EsosBygg att fixa ett rör i köket och lite annat arbete som behövdes göras i hemmet, allt blev sköt perfekt.
    Tveka inte att anlita detta företag om ni vill ha folk som vet vad de gör och lyssnar på dig som kund och till ett bra pris.
  • 2021-11-12
    Vi är mycket nöjda med Esos Bygg och Esvald. Badrummet blev bättre än vad vi trodde det skulle bli eftersom det är ganska lite utrymme vi har. Fick mycket tips av Esvald. Hantverkarna var alla trevliga o duktiga o glada. Har rekommenderat Esos till vänner o familj och kommer själv att använda dom i framtiden igen när det är dags!
  • 2021-10-22
    Ett otroligt professionellt företag med skickliga hantverkare som dessutom visar ödmjukhet och respekt inför dess kunders hem. Man får bra inspel från hantverkarna vid svåra beslut man måste ta och känner sig aldrig ensam under processen. Vi gjorde om badrummet och sluresultatet blev verkligen över förväntan. Jag kan varmt rekommendera Esos Bygg.
  • 2021-10-18
    Esos Bygg AB gjorde vårt badrum i våras. Vi är mycket glada för badrummet, tycker att det blev mycket vackert och precis så som vi ville ha det. Vi är också tacksamma för att företaget hade möjlighet att specificera offerten och att slutpriset blev det angivna. Varmt tack till Esvald och Esos Bygg?
  • 2021-10-18
    Anlitade ESOS under våren då jag fick bäst offert bland 10+ företag. Mycket proffsig och trevlig kundkontakt redan från första mötet. Underlättar med en projektledare i den alltid tillgänglig och trevliga Esvald. Arbetet genomfördes under sommaren och vi är mycket nöjda över resultatet och kommer anlita de igen framöver.
  • 2021-09-22
    Vi anlitade Esos bygg igen eftersom vi var mycket nöjda med det stora badrum de byggde till oss senast. Den här gången var projektet att göra om en liten yta med endast toalett och tvättställ till att även inkludera ett duschutrymme. Det blev ett fantastiskt resultat där både toalettstol, tvättställ och duschhörna planerades in för att skapa så stor rymd och luftig känsla som möjligt. Stilsäkert, funktionellt och utfört på ett toppensätt!
  • 2021-07-28
    Anlitade under våren -21 Esos Bygg AB för omfattande totalentrepenad av Badrum. Slutbetyget kan säkert bli högre om man har mer tid att aktivt delta i den pågående renoveringen. Kontakten under arbetets gång var tidvis stressad och upplevelsen av samförståelse uteblev därmed vid några tillfällen. Stort plus däremot för att de var behjälpliga med att koppla in tvättmaskin i köket så att vi kunde tvätta under pågående renovering samt att det tar ansvar för uppföljning även efter avslutat arbete med de mindre justeringar som krävts.

Allt som allt ett väl godkänt betyg
  • 2021-07-09
    Jag har anlitat Esos Bygg för total köksrenovering och entreprenad. Efter har fått offert av 8 olika byggföretaget fick vi förtroende av Esos Bygg efter många positiva recensioner och fina bilder på deras arbete . Andra företaget som också lämnade offert hade istället flera tilläggspris och förbehåll för höja priset om något svårighet skulle uppstår under renovation.
    Arbete utförd med mycket profissional sätt från dag 1 med mycket bra bemötande från Admir till sist slut med besiktning av Esvald som under hela arbete höll bra kommunikation. Hantverkare lämnade arbetsplats alltid rena och organiserat i slut av dagen och var trevliga, flexibla och lyhörda, snabba och mycket noggranna och ärliga . Var mycket hjälpsamma för lösa situationer med nya ideer och smarta lösningar och vi fick hjälp från frakt av material och det som saknades i beställning införskaffades utan problem.
    Tidsplan hålls och faktura var inga överraskningar men blev mycket billigare jämför med andra företaget med finsnickeri.
    Vi är supernöjda med vårt nya köket som blev supersnyggt och kommer definitiv anlitar Esos Bygg för kommande projekt!!!
  • 2021-06-26
    Gjorde 2 badrum och är supernöjd. Bra hantverkare och bra service. Höll tidsplanen och alltid en bra kommunikation mellan dem och oss.
  • 2021-06-16
    Anlitade Esos bygg AB för renovering av badrum och tvättstuga. Ett fantastiskt slutresultat till ett bra pris. Kan absolut rekommenderas och kommer själv anlita Esos igen för framtida projekt.
    Esvald som byggledare är väldigt mån om att kunden ska bli nöjd även om det innebär en hel del extra jobb.
    Tack hela gänget!
  • 2021-06-02
    Köpte en lägenhet 2020 där badrummet renoverades 2019 av föregående ägare som då hade anlitat Esos. 2021 uppstod en spricka i fogen mellan två plattor och lampfästet i badrummet hade börjat släppa lite, och jag kontaktade Esos via mail gällande detta i form av ett garantiärende. Esos åtgärda detta smidigt och snabbt, mycket trevliga att ha att göra med och lagningen blev superbra. Otroligt nöjd med Esos service.
  • 2021-06-01
    Mycket noggrant utförd renovering av badrum våren 2021. Personalen var väldigt kommunikativ, trevlig och seriös. Arbetet utfördes inom avtalad tidsram och för det avtalade priset! Esos Bygg är ett mycket seriöst företag som jag varmt kan rekommendera, jag är sååååå nöjd!
    2021-05-11
    Jag anlitade Esos Bygg för att totalrenovera mitt badrum. Bland annat innebar detta flytt av brunnen med Unidrain, installation av vägghängd toalett, eldriven handdukstork samt tvättmaskin. Trots en pedantisk kund med mycket krav och specifikationer utfördes arbetet på bästa möjliga sätt. Jag är supernöjd och kommer anlita Esos igen vid framtida renoveringar.
  • 2021-04-19
    Anlitade Esos för att totalrenovera mitt kök (ta bort gammal inredning, koppla el, lägga golv, sätta ihop Ikea-kök, målning, kakel etc.) och är jättenöjd. Kändes som att allt gjordes väldigt noggrant och resultatet blev jättefint. Är oerhört nöjd med Esos och hade anlitat dem igen.

Pluspoäng att de var så flexibla och att de ansträngde sig det lilla extra för att allt skulle bli bra. Inget slarv.
  • 2021-03-07
    Vi är nyinflyttade till Malmö och har köpt en lägenhet som vi ville totalrenovera; flytta kök, riva bärande vägg - avbärningar, spackla väggar och tak, byta golv, byta ut all el….. Vi var i kontakt med flera byggföretag som räknade på jobbet. Vi fastnade för Esos Bygg AB, de hade ett bra pris samtidigt som de gav ett förtroendefullt intryck.
    Nu är allt klart, vi är supernöjda! Esos Bygg AB får tio poäng på en tiogradig skala.
  • 2021-02-02
    Jag anlitade Esos bygg för en Totalrenovering av vårt badrum på andra våningen.
    Dem är dock inte klara än men jag måste säga att detta företag har dem bästa hantverkarna jag träffat, jobbar effektivt, säkert och 100 % ärligt.
    Med esos bygg kan du lita på att du blir mer än nöjd !
  • 2021-01-05
    Totalenovering av badrum.
    Mycket bra bemötande
    Nytt fräscht badrum som funkar bra för de behov jag har
    Mycket bra resultat. Bra kontakt under renoveringen.
  • 2021-01-05
    Esvald och hans grabbar var här och renoverade ett av våra badrum våren 2020. Samarbetet med dom var mycket bra och de agerade hela tiden seriöst och professionellt. Det var lätt att diskutera idéer och vi fick flera bra tips. Vidare höll de utlovad tid vilket verkligen uppskattades. Resultatet blev mycket gott och vi älskar vårt nya badrum! Kommer vi att behöva något mer gjort så återkommer vi! Tack skall ni ha!
  • 2021-01-04
    jag valde att anlita Esos Bygg AB för målning, sätta granitskivor i hallen, lägga spotlights i badrummet samt sätta upp takskenor i lägenheten och jag kan säga att både jag och min man blev oerhört nöjda. Esos Bygg AB är verkligen ett företag med bra personal, ärliga, trevliga, som tänker på kundens bästa och håller tiden. Jag kommer att i fortsättningen anlita dem för att det är verkligen ett företag som jag och min man varmt rekommenderar . Tack bästa Esvald för din ärlighet och för din insats, är verkligen nöjd med ert företag.
    2021-01-03
    Esos gjorde en utbyggnad på vårt hus samt renovering invändigt i befintligt hus. Där byggde de badrum och kök bland annat och allt blev superfint!
    Otroligt bra kommunikation och fint bemötande.
  • 2020-12-09
    Vi anlitade Esos bygg för att totalrenovera vårt badrum, vilket bl.a. inkluderade att flytta golvbrunnen. Esos bygg var snabba, bra på att ta kontakt vid behov och de svarade snabbt på frågor. Arbetet blev mycket bra utfört och utan några överraskningar i fråga om pris. Jag skulle själv anlita Esos bygg igen vid behov och rekommenderar dem till andra.
  • 2020-10-25
    Esos Bygg är ett mycket seriöst företag med hög servicekänsla. Alltid måna om att kunden ska få det precis som de vill ha det. Flexibla, professionella och enkla att ha kontakt med. Vi är mycket nöjda med vårt nya badrum och wc!
  • 2020-07-31
    För vanligt folk är det ofta ganska vanskligt att låta renovera badrum, bygga om ellet bygga till. Man känner sig ofta väldigt osäker då det rör sig om mycket pengar vanligtvis - i alla fall för vanliga människor med vanliga arbeten. Men med Esos kände jag mig hela tiden helt säker. Under hela resans gång var det inte bara idérika utan gav även förslag på hur arbetats skulle göra helt enligt alla regler men ändå billigare! Resultatet blev mycket bättre än vad vi hoppades på så jag kan verkligen rekommandera Esos! Tack Esvald!
  • 2020-06-30
    Proffsigt bemötande av både Admir och Esvald.
    Esvald har bra känsla för detaljer och att kunden ska bli riktigt nöjd.
    Alla saker vi påpekade fixades till utan problem.
    Det blir en 4 och inte en 5 pga av lite dålig tidsplanering.
  • 2020-06-30
    Vi är mycket nöjda med våra två badrum som helrenoverades under våren 2020. Mycket noggrant utfört och resultatet blev mycket snyggt! Med tanke på att det var under rådande Coronapandemi så löste Esos det alldeles utmärkt inom avtalad tidsram och för det avtalade priset! Vi är som sagt mycket nöjda och kan varmt rekommendera Esos Bygg!
  • 2020-05-25
    Proffsigt utförande enligt tid och pris. Mycket nöjda.
  • 2020-04-28
    Vi är jättenöjda med vårt nytt badrum. Ny planlösning med mycket bra lösningar. Tack
    2020-04-28
    Helrenovering badrum och gäst wc
    Redan från första kontakten med Esos Bygg var det ett professionellt bemötande. Då det var ett stort jobb med att nästan samtidigt renovera både ett badrum och gäst wc så har Esos Bygg på ett bra välplanerat sätt hanterat det utmärkt. Med våtrum så är det väldigt viktigt att arbetet utförs rätt och jag känner mig trygg att jag nu har ett badrum som håller flera år. Slutresultatet blev precis som jag önskade och jag kan verkligen rekommendera att anlita Esos Bygg.
  • 2020-04-20
    När vi skulle helrenovera vårt badrum valde vi ESOS bygg. Redan från första kontakten ingav Admir från ESOS förtroende. Detta visade sig stämma genom hela renoveringen. Fantastiskt bra kommunikation med Esvald. Snabba och tydliga svar hela tiden. Väldigt trevliga hantverkare genomgående. Minimalt med nedskräpning under byggtiden och riktigt snyggt slutresultat. Jag kan varmt rekommendera ESOS bygg.
    Per Jarvi, Malmö
  • 2020-03-30
    Badrumsrenovering 2020.

Med huvudmål att anlita en pålitlig våtrumsbehörig firma har Esvald och hans team levererat över förväntan. Det har varit ett lätt lyhört samarbete med korta beslutsvägar och problemlösningar. Resultatet blev toppen och avlutades (ingick i offerten) med aoutoriserad besiktningsman och protokoll vilket var perfekt för det kontrollfreaket man är :)
    Ser fram emot nästa renoveringsprojekt med Esos AB!
    2020-03-29
    Esos AB utförde takrenovering samt badrumsrenovering åt oss under hösten. De var väldigt lätta att ha att göra med och levererade ett väldigt fint resultat.

Bra dialog och duktiga hantverkare!
  • 2020-03-22
    Vi renoverade vår lägenhet tillsammans med Esos bygg.Arbetet gick fort undan,det var lätt att samarbete med dem och vi är mycket nöjda med resultatet.
  • 2020-03-16
    Vi anlitade Esos Bygg AB för köksrenovering, byte av elcentral samt golvslipning. Vi är så otroligt nöjda. Jag har anlitat flera företag i olika sammanhang och Esos Bygg har definitivt varit dem bästa jag har haft att göra med hittills. Redan vid första mötet så vart det väldokumenterad, detaljerad offert och otroligt proffesionella. Jobbet utfördes med bravur och inom tidsramen, lösningsorienterat team och måna om kundens upplevelse och plånbok.
  • ANNA M
    skrev om Esos Bygg AB
    2019-12-30
    Esos gjorde vårt badrum. Vi är nöjda med bemötandet. De var snabba på att svara på våra frågor och skickliga i att hitta lösningar när det behövdes.

Vi är väldigt nöjda och skulle gärna använda Esos igen.
  • 2019-12-23
    När jag valde hantverkare för mitt badrum var jag noggrann. Samlade in flera offerter. Esos bygg har varit väldigt professionella. Väldigt tydliga offerter, tillmötesgående och har levererat allt som skulle genomföras.
  • 2019-12-23
    Renovering av 2st badrum. Mycket proffsigt och seriöst företag. Kommer att anlita dem fler gånger.
    2019-12-22
    Esos totalrenoverade vårt badrum. Det är ett litet badrum och det krävdes mycket arbete att få plats med förvaring, tvättmaskin och dusch. Killarna gjorde detta mycket bra. Alla som arbetade i vår läget var vänliga och lätta att samarbeta med. Esvald som äger företaget är enkel att kommunicera med och pålitlig.
  • 2019-12-22
    Esos Bygg hjälpte oss med renovering av vårt badrum i en lägenhet på 4:e våningen. Badrummet behövdes öka i kvadratmeter och moderniseras. Esos Bygg var professionella från första startmötet till överlämning av nycklarna. Vi är mycket nöjda med resultatet som gjordes till ett rimligt pris.
    /Dammfri, Malmö
  • 2019-12-17
    Vi gav Esos Bygg AB i uppdrag att kakla om en yttervägg i en av våra tvättstugor.

De började med att plasta in en bit av tvättstugan så att vi kunde använda den medans de arbetade.

Väggen var i ett dåligt skick men de var kunniga så de putsade om väggen.

De specialbeställde kakel så att de var nästintill likadan färg som originalet.

Vi hade en väldigt bra dialog under tiden arbetet pågick.

Vi är väldigt nöjda och kommer kontakta Esos Bygg igen när vi behöver ha något gjort.
    Brf Magnolia.
  • 2019-12-03
    Renovering av badrum. Mycket proffsig byggledare, och härlig personal som alltid var trevliga. Ställde hellre en fråga för mycket för att allt skulle bli rätt, och lätta att kommunicera med. Supersnygga slutresultat med!
    2019-11-11
    Supernöjd med allt från bemötande till utfört jobb. Alltid snabba på att svara på sms, ge bra råd och badrummet blev fantastiskt bra.
  • 2019-10-28
    Totalrenovering av badrum vilket blev superbra resultat. God personlig service. Duktiga hantverkare!
  • 2019-10-14
    We have done both Bathroom and Kitchen renovation with ESOS Bygg AB and they have done super clean, professional and fantastic results and finishing. Highly recommended them and will use them for future projects.
  • 2019-09-30
    Vi anlitade Esos bygg för en badrumsrenovering och blev väldigt nöjda med slutresultatet. Genom hela processen var Esvald och Admir lyhörda för våra önskemål samtidigt som de bidrog med professionella råd och idéer. Tack!
  • 2019-09-08
    Renovering av badrum.Bemötandet har varit professionellt I alla lägen. Kunnig och serviceminded personal. Arbetet har utförts enligt förväntningar och de krav och önskemål vi haft.
    Sammanfattningsvis så är vi mycket nöjda och kommer att rekommendera Esos bygg till andra när tillfälle ges.
    2019-08-19
    Esos totalrenoverade mitt hus i Falsterbo inkl två bafrum och ett kök. Tydlig och enkel kommunikation genom hela projektet. Nogrannt arbete inför anbud. Rätt frågor ställdes och mätningar genomfördes. Ett givande och tagande som tilltalade mig.

Resultatet som också inspekterades av besiktningsman blev mycket bra.
  • 2019-08-12
    Gjorde en omfattande renovering av både kök och bad. Vi är jättenöjda! Esvald svarar alltid och har stenkoll på läget. Kommer absolut höra av oss vid nästa renovering.
  • 2019-08-01
    EN totalrenovering av ett badrum som sköttes alldeles utmärkt!
  • 2019-07-28
    Vi är nöjda med renovering av badrum och kök, god kommunikation med byggnadsansvarig Esvald.

Brister lite i detaljer men slutresultet är av högkvalité
  • 2019-07-24
    Renovering av äldre kök.
    Firman rev ut det gamla köket och satte in och monterade ett Ikea-kök. Skönt med en firma som löste allt inklusive el och vvs.
    Trevliga och lätta att ha att göra med!