Esos Bygg AB

Sallerupsvägen 146, 212 28 Malmö — Visa karta

Välkommen till oss på Esos bygg i Malmö!

Vi är ett företag som hjälper kunder med:

Badrumsrenovering
Köksmontering
Målning
Golvläggning
Kakel och klinkers

Alltså, alla sorters uppdrag inom renoverings- och byggsektorn.

Vi siktar alltid mot att du som kund ska vara nöjdast möjligt. Därför erbjuder vi gratis offerter, har konkurrenskraftiga priser på vårt arbete och vårt material samt erbjuder ROT-avdrag. Självklart har vi F-skattsedel. När det gäller säkerheten har vi även våtrumsbehörighet via BKR.

Kontakta oss för rådgivning!

Läs vad 105 kunder tycker om Esos Bygg AB

• Lars Gunnar Henrik J

2020-10-25

Lars Gunnar Henrik J skrev om Esos Bygg AB
    Esos Bygg är ett mycket seriöst företag med hög servicekänsla. Alltid måna om att kunden ska få det precis som de vill ha det. Flexibla, professionella och enkla att ha kontakt med. Vi är mycket nöjda med vårt nya badrum och wc! Läs mer
  • 2020-07-31

MIKAEL M skrev om Esos Bygg AB
    För vanligt folk är det ofta ganska vanskligt att låta renovera badrum, bygga om ellet bygga till. Man känner sig ofta väldigt osäker då det rör sig om mycket pengar vanligtvis - i alla fall för vanliga människor med vanliga arbeten. Men med Esos kände jag mig hela tiden helt säker. Under hela resans gång var det inte bara idérika utan gav även förslag på hur arbetats skulle göra helt enligt alla regler men ändå billigare! Resultatet blev mycket bättre än vad vi hoppades på så jag kan verkligen rekommandera Esos! Tack Esvald! Läs mer
  • FREDRIK S

2020-06-30

FREDRIK S skrev om Esos Bygg AB
    Proffsigt bemötande av både Admir och Esvald.
    Esvald har bra känsla för detaljer och att kunden ska bli riktigt nöjd.
    Alla saker vi påpekade fixades till utan problem.
    Det blir en 4 och inte en 5 pga av lite dålig tidsplanering. Läs mer
  • Kristofer Eric Peter N

2020-06-30

Kristofer Eric Peter N skrev om Esos Bygg AB
    Vi är mycket nöjda med våra två badrum som helrenoverades under våren 2020. Mycket noggrant utfört och resultatet blev mycket snyggt! Med tanke på att det var under rådande Coronapandemi så löste Esos det alldeles utmärkt inom avtalad tidsram och för det avtalade priset! Vi är som sagt mycket nöjda och kan varmt rekommendera Esos Bygg! Läs mer
  • Henrik Rufus B

2020-05-25

Henrik Rufus B skrev om Esos Bygg AB
    Proffsigt utförande enligt tid och pris. Mycket nöjda. Läs mer
  • 2020-04-28

Sigrid Frida H skrev om Esos Bygg AB
    Vi är jättenöjda med vårt nytt badrum. Ny planlösning med mycket bra lösningar. Tack Läs mer
  • 2020-04-28

Anja G skrev om Esos Bygg AB
    Helrenovering badrum och gäst wc
    Redan från första kontakten med Esos Bygg var det ett professionellt bemötande. Då det var ett stort jobb med att nästan samtidigt renovera både ett badrum och gäst wc så har Esos Bygg på ett bra välplanerat sätt hanterat det utmärkt. Med våtrum så är det väldigt viktigt att arbetet utförs rätt och jag känner mig trygg att jag nu har ett badrum som håller flera år. Slutresultatet blev precis som jag önskade och jag kan verkligen rekommendera att anlita Esos Bygg. Läs mer
  • 2020-04-20

Per Fredrik J skrev om Esos Bygg AB
    När vi skulle helrenovera vårt badrum valde vi ESOS bygg. Redan från första kontakten ingav Admir från ESOS förtroende. Detta visade sig stämma genom hela renoveringen. Fantastiskt bra kommunikation med Esvald. Snabba och tydliga svar hela tiden. Väldigt trevliga hantverkare genomgående. Minimalt med nedskräpning under byggtiden och riktigt snyggt slutresultat. Jag kan varmt rekommendera ESOS bygg.
    Per Jarvi, Malmö Läs mer
  • 2020-03-30

Julia T skrev om Esos Bygg AB
    Badrumsrenovering 2020.

Med huvudmål att anlita en pålitlig våtrumsbehörig firma har Esvald och hans team levererat över förväntan. Det har varit ett lätt lyhört samarbete med korta beslutsvägar och problemlösningar. Resultatet blev toppen och avlutades (ingick i offerten) med aoutoriserad besiktningsman och protokoll vilket var perfekt för det kontrollfreaket man är :)
    Ser fram emot nästa renoveringsprojekt med Esos AB! Läs mer
  • 2020-03-29

Sean K skrev om Esos Bygg AB
    Esos AB utförde takrenovering samt badrumsrenovering åt oss under hösten. De var väldigt lätta att ha att göra med och levererade ett väldigt fint resultat.

Bra dialog och duktiga hantverkare! Läs mer
  • 2020-03-22

Johanna F skrev om Esos Bygg AB
    Vi renoverade vår lägenhet tillsammans med Esos bygg.Arbetet gick fort undan,det var lätt att samarbete med dem och vi är mycket nöjda med resultatet. Läs mer
  • 2020-03-16

MUATH E skrev om Esos Bygg AB
    Vi anlitade Esos Bygg AB för köksrenovering, byte av elcentral samt golvslipning. Vi är så otroligt nöjda. Jag har anlitat flera företag i olika sammanhang och Esos Bygg har definitivt varit dem bästa jag har haft att göra med hittills. Redan vid första mötet så vart det väldokumenterad, detaljerad offert och otroligt proffesionella. Jobbet utfördes med bravur och inom tidsramen, lösningsorienterat team och måna om kundens upplevelse och plånbok. Läs mer
  • ANNA M

2019-12-30

ANNA M skrev om Esos Bygg AB
    Esos gjorde vårt badrum. Vi är nöjda med bemötandet. De var snabba på att svara på våra frågor och skickliga i att hitta lösningar när det behövdes.

Vi är väldigt nöjda och skulle gärna använda Esos igen. Läs mer
  • MATILDE T

2019-12-23

MATILDE T skrev om Esos Bygg AB
    När jag valde hantverkare för mitt badrum var jag noggrann. Samlade in flera offerter. Esos bygg har varit väldigt professionella. Väldigt tydliga offerter, tillmötesgående och har levererat allt som skulle genomföras. Läs mer
  • 2019-12-23

LASZLO T skrev om Esos Bygg AB
    Renovering av 2st badrum. Mycket proffsigt och seriöst företag. Kommer att anlita dem fler gånger. Läs mer
  • 2019-12-22

EVA A skrev om Esos Bygg AB
    Esos totalrenoverade vårt badrum. Det är ett litet badrum och det krävdes mycket arbete att få plats med förvaring, tvättmaskin och dusch. Killarna gjorde detta mycket bra. Alla som arbetade i vår läget var vänliga och lätta att samarbeta med. Esvald som äger företaget är enkel att kommunicera med och pålitlig. Läs mer
  • 2019-12-22

ROBIN H skrev om Esos Bygg AB
    Esos Bygg hjälpte oss med renovering av vårt badrum i en lägenhet på 4:e våningen. Badrummet behövdes öka i kvadratmeter och moderniseras. Esos Bygg var professionella från första startmötet till överlämning av nycklarna. Vi är mycket nöjda med resultatet som gjordes till ett rimligt pris.
    /Dammfri, Malmö Läs mer
  • 2019-12-17

Markus L skrev om Esos Bygg AB
    Vi gav Esos Bygg AB i uppdrag att kakla om en yttervägg i en av våra tvättstugor.

De började med att plasta in en bit av tvättstugan så att vi kunde använda den medans de arbetade.

Väggen var i ett dåligt skick men de var kunniga så de putsade om väggen.

De specialbeställde kakel så att de var nästintill likadan färg som originalet.

Vi hade en väldigt bra dialog under tiden arbetet pågick.

Vi är väldigt nöjda och kommer kontakta Esos Bygg igen när vi behöver ha något gjort.
    Brf Magnolia. Läs mer
  • ANDERS E

2019-12-03

ANDERS E skrev om Esos Bygg AB
    Renovering av badrum. Mycket proffsig byggledare, och härlig personal som alltid var trevliga. Ställde hellre en fråga för mycket för att allt skulle bli rätt, och lätta att kommunicera med. Supersnygga slutresultat med! Läs mer
  • 2019-11-11

Åse R skrev om Esos Bygg AB
    Supernöjd med allt från bemötande till utfört jobb. Alltid snabba på att svara på sms, ge bra råd och badrummet blev fantastiskt bra. Läs mer
  • 2019-10-28

Robin A skrev om Esos Bygg AB
    Totalrenovering av badrum vilket blev superbra resultat. God personlig service. Duktiga hantverkare! Läs mer
  • 2019-10-14

Ahmad G skrev om Esos Bygg AB
    We have done both Bathroom and Kitchen renovation with ESOS Bygg AB and they have done super clean, professional and fantastic results and finishing. Highly recommended them and will use them for future projects. Läs mer
  • 2019-09-30

Robin F skrev om Esos Bygg AB
    Vi anlitade Esos bygg för en badrumsrenovering och blev väldigt nöjda med slutresultatet. Genom hela processen var Esvald och Admir lyhörda för våra önskemål samtidigt som de bidrog med professionella råd och idéer. Tack! Läs mer
  • 2019-09-08

Kenneth P skrev om Esos Bygg AB
    Renovering av badrum.Bemötandet har varit professionellt I alla lägen. Kunnig och serviceminded personal. Arbetet har utförts enligt förväntningar och de krav och önskemål vi haft.
    Sammanfattningsvis så är vi mycket nöjda och kommer att rekommendera Esos bygg till andra när tillfälle ges. Läs mer
  • 2019-08-19

Karl A skrev om Esos Bygg AB
    Esos totalrenoverade mitt hus i Falsterbo inkl två bafrum och ett kök. Tydlig och enkel kommunikation genom hela projektet. Nogrannt arbete inför anbud. Rätt frågor ställdes och mätningar genomfördes. Ett givande och tagande som tilltalade mig.

Resultatet som också inspekterades av besiktningsman blev mycket bra. Läs mer
  • 2019-08-12

Jessica J skrev om Esos Bygg AB
    Gjorde en omfattande renovering av både kök och bad. Vi är jättenöjda! Esvald svarar alltid och har stenkoll på läget. Kommer absolut höra av oss vid nästa renovering. Läs mer
  • 2019-08-01

Jesper G skrev om Esos Bygg AB
    EN totalrenovering av ett badrum som sköttes alldeles utmärkt! Läs mer
  • 2019-07-28

Niklas B skrev om Esos Bygg AB
    Vi är nöjda med renovering av badrum och kök, god kommunikation med byggnadsansvarig Esvald.

Brister lite i detaljer men slutresultet är av högkvalité Läs mer
  • 2019-07-24

Linnea W skrev om Esos Bygg AB
    Renovering av äldre kök.
    Firman rev ut det gamla köket och satte in och monterade ett Ikea-kök. Skönt med en firma som löste allt inklusive el och vvs.
    Trevliga och lätta att ha att göra med! Läs mer
  • 2019-07-23

Jeanette M skrev om Esos Bygg AB
    Badrumsrenovering som gick som en dans. Mycket duktiga hantverkare, trygga och lätta att ha att göra med, proffsigt och snyggt resultat. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-07-22

Ilhan F skrev om Esos Bygg AB
    Proffs från dag 1 till sista dagen, jobbar i lag där varje lag har sitt ansvarsområde under byggtiden. Håller alla tider och man slipper jaga dom.

Helt klart att rekommendera Läs mer
  • 2019-07-22

Merja S skrev om Esos Bygg AB
    Jag återkommer gärna som kund. Duktiga hantverkare. Älskar mitt badrum. Ger en 4 då det inte alltid kom när de hade lovat annars en 5. Rekommenderar varmt. Läs mer
  • Linda J

2019-07-22

Linda J skrev om Esos Bygg AB
    Esos Bygg renoverade vårt badrum i lägenheten. Vi var jättenöjda med allt, från början till slut. Noggranna, trevliga och enkla att kontakta och ha att göra med. Inga överraskningar på fakturan, allt stämde med det vi bestämt från början! Läs mer
  • 2019-07-15

Matilda D skrev om Esos Bygg AB
    Esos Bygg har renoverat vårt badrum och vi blev väldigt nöjda. Vi kände oss säkra genom hela processen och när det uppstod problem kom de med bra lösningar, vilket gjorde att vi fick ett badrum som är precis vad vi ville ha. Läs mer
  • Gelareh N

2019-06-19

Gelareh N skrev om Esos Bygg AB
    Otrolig nöjd! Lär att anlita Esos bygg när det är dags för mitt badrenovering Läs mer
  • Beatrice L

2019-05-30

Beatrice L skrev om Esos Bygg AB
    Vi är så nöjd med badrummet! Redan vid första mötet var det proffesionellt. Hade ca 4 firmor som va här och kollade på badrummet men Esos Bygg var de enda som var tydliga och korrekta med vad som behövdes göras för att få ett godkänt badrum. Under hela processen svarade de på frågor vi hade. 5/5 stjärnor absolut! Läs mer
  • 2019-05-28

Jenny L skrev om Esos Bygg AB
    Är så himla glad att jag fick hjälp av Esos Bygg AB! På tre veckor hade jag fått ett nytt kök, nya väggar och nytt golv! Snabba, noggranna och trevliga hantverkare som verkligen kan sin grej. Ångrar inte en sekund över mitt val av bygghjälp. Tack än en gång! =) Läs mer
  • 2019-04-24

Natalie A skrev om Esos Bygg AB
    Vi anlitade Esos Bygg som totalentreprenad när vi renoverade vårt radhus för några månader sen. Vi (och alla som besökt oss) är djupt imponerade av slutresultatet och vi kan varmt rekommendera denna firma. Esvald är en eldsjäl som inte nöjer sig förrän allt är perfekt och kunden är nöjd. Han håller vad han lovar och är lätt att kommunicera med. Vi är supernöjda och kommer definitivt att anlita Esos Bygg igen! Läs mer
  • 2019-04-14

Sivan W skrev om Esos Bygg AB
    Fått vårt badrum totalrenoverat och vi är supernöjda med det färdiga resultatet. Samtliga inblandade var proffsiga, trevliga och gjorde sitt yttersta för att gå oss till mötes.
    Rekommenderar varmt! Läs mer
  • 2019-03-31

Robin Luca Michael R skrev om Esos Bygg AB
    Fick lära mig allt om rivning, rör, tätskikt, tillåtelser samt vad som skall till vid en badrumsrenovering ifrån grunden. Stor kompetens och lyhördhet för personliga detaljer samt ändringar. Mycket nöjd med mitt badrum, pris samt kontakt med företaget i sin helhet. Läs mer
  • 2019-03-23

Martin Werner P skrev om Esos Bygg AB
    Esos Bygg AB har renoverat vårt badrum och gett oss precis det vi ville ha och lite till. Proffsigt och seriöst med mycket duktiga hantverkare som vet vad dom gör. God kommunikation som håller hela vägen. Vi rekommenderar dom till alla som vill ha ett snyggt utfört arbete till ett humant pris! Läs mer
  • Nick B

2019-03-23

Nick B skrev om Esos Bygg AB
    Fantastiskt utfört arbete och framförallt väldigt snabba i en period av stress för min del! Läs mer
  • 2019-03-21

Karl B skrev om Esos Bygg AB
    Jag anlitade Esvald och ESOS bygg för en totalrenovering av badrum, samt rivning och flytt av befintligt kök, golvläggning och målning. Esvald och övriga hantverkare gav ett mycket proffesionellt intryck vilket de hela tiden levt upp till. Alla inblandade har varit mycket ”service minded” och noggranna. Jag kan varmt rekommendera Esvald och ESOS bygg. Läs mer
  • 2019-03-18

Anett L skrev om Esos Bygg AB
    Vi anlitade Esos Bygg till min mammas badrum i Vellinge. Det blev superfint och vi är jättenöjda. Killarna som jobbade var supertrevliga och hjälpsamma. Esvald är otroligt serviceminded och löser gärna problem som uppstår under tiden, både snabbt och enkelt. Rekommenderar Esos varmt! Läs mer
  • 2019-02-07

Mona Feldtman skrev om Esos Bygg AB
    När vi skulle reparera vårt badrum fick vi in 6 anbud. Vi valde då ESOS Bygg, som lämnade en väl specificerad offert. Det var ett komplicerat projekt då vi har ett ”felplacerat” fönster som försvårade arbetet, men det problemet löstes på ett bra sätt.
    Vi är mycket nöjda med resultatet. Hantverkarna var mycket duktiga och trevliga.
    Därför kan vi rekommendera ESOS Bygg för liknande uppdrag.

Mona o Åke Feldtman Läs mer
  • Stefan H

2019-02-06

Stefan H skrev om Esos Bygg AB
    Vi anlitade Esos Bygg för en helrenovering av vårt badrum och kunde inte vara nöjdare! Mycket god kommunikation, väldigt lätta och trevliga att ha att göra med och mycket noggranna. Trots att föreningen strulade så var Esos Bygg väldigt flexibla! Läs mer
  • Mirwais M

2019-02-04

Mirwais M skrev om Esos Bygg AB
    Vi totalrenoverade kök och matrum hos Esos Bygg AB. Detta inkluderade rivning av vägg inomhus och förstoring av fönster genom kapning av yttervägg. Esos Bygg fick uppdraget efter att minst 8 företag kontaktat oss och lämnat offert. Redan vid första kontakt visade Esos Bygg hög standard genom ett professionellt första intryck och en känsla av kompetens och pålitlighet. Genom hela processen har sedan Esos Bygg levererat över de höga förväntningar som ställts på dem. Jag tackar Esvald och Admir för ett mycket fint utfört arbete och tydlig kommunikation genom hela processen. Läs mer
  • Åsa S

2019-01-04

Åsa S skrev om Esos Bygg AB
    Vi anlitade Esos Bygg för en helrenovering av vårt badrum och kunde inte vara nöjdare! Mycket god kommunikation, väldigt lätta och trevliga att ha att göra med och mycket noggranna. Esvald har ett mycket gott öga för detaljer och är inte nöjd förrän allt är perfekt; arbetet tog något längre än planerat men så blev det också otroligt snyggt!
    Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Ami M

2018-12-18

Ami M skrev om Esos Bygg AB
    Renovering av badrum. God service och kommunikation hela vägen. Slutresultatet blev som förväntat. Rekommenderas 100 % Läs mer
  • 2018-12-15

Ednan M skrev om Esos Bygg AB
    Esos Bygg AB renoverade vårt badrum. Resultatet blev över föväntan. Mycket bra kontakt under hela processen. Trevliga och kunniga hantverkare. Rekommenderar starkt. Läs mer

Sallerupsvägen 146, 212 28 Malmö