Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag16 omdömen om Euroflorist AB
-
skrev om Euroflorist AB
Om det nu finns någon på Euroflorist som läser detta så är ett konstruktivt tips att ta bort alternativet att lämna budet vid dörren.
Detta eftersom blomsterbutiken likväl inte kör ut det beställda och betalda budet om ingen svarar i telefonen.
Efter att mottagaren kontaktat ombudet och utan att ha då fått någon relevant förklaring avtalades att blommorna skulle köras ut påföljande dag och anlända mellan 13:00 - 17:00.
Föga förvånande så klarade Euroflorist inte heller av att uppfylla denna överenskommelse.
Minst sagt tråkigt när det enda som fungerar är att betala.
Det är i min mening bättre att skänka pengarna för den tänkta buketten till någon som behöver dem än att stötta Euroflorist som helt negligerar ens önskan.
Det finns som tur är många andra blomsterförmedlare. -
skrev om Euroflorist AB
Beställ inte blommor härifrån!!!!! Min kille skulle överraska mig med att beställa hem blommor till mig, de levererades i ett paket som ställdes ute i minusgrader. När jag tog in blommorna var de helt frusna och ihopklumpade. Buketten såg inte heller alls ut som på bilden, utan det var ca 4 blommor som inte var brutna eller på väg att vissna. För att fylla ut buketten hade de även lagt i massa kvistar och dylikt. Såå illa när nån har betalat massa pengar för att göra någon glad. Kundservice svarar heller inte när man skriver, superoseriöst företag.
-
skrev om Euroflorist AB
Gick inte att beställa flertalet av buketterna på hemsidan framkom först i sista steget.
Priset ändrades från orderbekräftelsen på hemsidan till bekräftelse på mail.
Går inte att kontakta Euroflorist varken per telefon email eller chat.
Varning beställ inget från Euroflorist. -
skrev om Euroflorist AB
Undvik detta blufföretag.
Beställde en bukett med rosor. Det jag fick levererat var 5 utblommade rosor. Allt till priset av 779:-. 150:- per ros.
Tror ni att dom svarar på mailen, självklart inte. -
skrev om Euroflorist AB
Absolut en stor VARNING ⚠️ på det här BLUFF företaget SOM säljer en produkt med hem körning och de kör inte hem det och ber min fru åka och plocka upp den 20 minuter därifrån och du har mage att ge en annan bukett som ser ut som ogräs,
Jag betala 879 kr och jag blev totalt blåst usch vad tråkigt på alla hjärtans dag så stor varning så att du inte går på deras bluff -
skrev om Euroflorist AB
Hej!
Jag beställde en bukett till min syster som sörjer sin hund som gick bort i helgen. Min syster har en katt också. Bilden på blommorna jag beställde hade inga liljor, men buketten som levererades bestod nästan enbart av Liljor. Lijlor är dödligt giftiga för katter! Väldigt osmidigt! Jag vill INTE att deras katt ska dö pga blombuketten.
Jag kontaktade er kundtjänst och förklarade situationen samt ville få buketten utbytt, varpå de svarade att de inte kunde hjälpa oss för att de inte kunde veta att det fanns en katt i hushållet och att floristen får byta ut blommorna i buketten.
Jag stod på mig då jag absolut INTE anser att man i en bukett som visar bild utan Liljor/dödligt giftiga blommor kan modifieras till en bukett som består nästan enbart av liljor / dödligt giftiga blommor. Som ni ser på bilderna liknar buketten inte alls varandra.
Av kundtjänst personen Nicholas blev jag dåligt bemött. När jag bad om att bli uppringd av en chef så sa han att chefen hade gått hem men att jag kunde få 10% rabatt på hemsidan eller 100kr presentkort.
Buketten jag köpte kostade nästan 500kr. Det känns som ett jävla skämt. 100kr täcker inte kostnaden för buketten som jag får be min sörjande syster slänga i soptunnan eftersom ni vägrar byta ut den. Tror ni att jag kommer spendera pengar på en ny bukett hos er när ni bemött mig så? Aldrig i livet.
Deras hund had precis avlidit, de sörjer, jag sörjer, och detta va som en smäll i ansiktet. Sörjande människor kanske inte tänker på att en bukett utan liljor kommer förvandlas till en bukett full med liljor om man inte specifikt skriver att det finns katt I hushållet.
Att bli bemött med så extremt dålig kundservice och omedmänsklighet är chockerande.
Ni borde verkligen skämmas!!!! -
skrev om Euroflorist AB
Levererar inte, hör inte av sig om att leveransen uteblivit:
Beställde för en vecka sen med leverans igår.
Fått bekräftelse på ordern men ingen leverans skedde enl avtal. -
skrev om Euroflorist AB
Blombudet levererade blombuketten på fel dag, en dag för tidigt.
Jag beställde blombukett Vintermys av "Stor" storlek.
Den som levererades var av "Liten" Storlek.
Sorten av blommor avviker till stor del från typen angiven på Euroflorists hemsida.
Det enda jag har att gå på när jag beställer blommor är den bild som visas på hemsidan.
Jag anser då att levererad vara bör stämma överens till största del.
Ex. Bild visar att 14st rosor ska ingå i "Stor" bukett, levererad bukett har endast 3st.
Detta är i mina ögon, helt klart, falsk marknadsföring.
Jag har kontaktat Euroflorists support och de hävdar att levererad blombukett är av det värde jag betalat för men detta är också felaktigt.
Efter att ha besökt florister i området kan jag konstatera att jag skulle kunna ha fått ungefär dubbelt så många blommor för samma pris.
Uruselt företag, beställer aldrig mer av dem och hoppas ni inte gör det heller! -
skrev om Euroflorist AB
Blommorna min kusin fick i 50-års present såg inte alls ut som jag hade beställt för levereras med bud dvs blev tulpaner istället för rosor. (Fick bild av kusinen på blommorna han fått) Går ej att få tag i Euroflorist på telefon eller mail om man sedan ej är nöjd dvs de återkopplar ej så det verkar EJ vara seriöst. Anlita annan budfirma för blommor.
-
skrev om Euroflorist AB
Min familj skickade en bukett till mig. Buketten var halvt vissen, väldigt liten och nästan enbart knoppar. Skulle jag ha köpt den på stan skulle den sannolikt kostat 20 kr eftersom den redan var halvt vissen och såg ut som om jag plockat den själv. 400kr betalde min familj för den. Kundservice vägrar svara på mail och har inget telefonnummer. Beställ inte här ifrån!
-
skrev om Euroflorist AB
Jag beställde blommor innan kl 10:00 en lördag för att få leverans samma dag. Fick ett mail 3 timmar senare att de inte hade möjlighet att leverera. I mail korrespondens med kundservice frågade och svarade i samma mail utan att jag fick chansen att bestämma.
"Hur önskar ni göra. Leverans med en uppgradering eller en makulering av er beställning? Men vi har makulerat beställning."
Valde dem för att kunna skicka samma dag med det blev bara att de lånade mina pengar utan någon som helst kompensation för de har slutat svara på mina mail och anser att ärendet är avslutat. -
skrev om Euroflorist AB
Beställde 2 julbuketter i torsdags för leverans på fredag. Fortfarande ingen leverans. Beware!!
Deras kundtjänst kontaktade mig idag. 1 bukett levererades igår kväll. Den andra hade de visst försökt att leverera. Ändrar mitt "betyg". Förhoppningsvis kommer även den sista buketten att levereras// -
skrev om Euroflorist AB
Jag beställde återigen blommor från euroflorist då jag tänkte att förra gången säkert bara blivit nån vanlig miss.
MEN , vilken besvikelse.
1 gången fyllde min bästis 50 år ochjag valde en Stor lyxbukett, som levererades Väldigt sent på kvällen på hennes födelsedag efter kalaset.så hon skickade ett tack MMS, med foto på buketten. Shit den va så fjösig och knappt några blommor i, mest grönt.. Tror det var3 av 10 lovade rosor och inte änns i den färg jag valt. Sen inte en enda nejlika heller.
3 rosor nått lila halvtorrt och massa gröna kvistar...
KontaktDe euroflorist och dom ville ha kopia på min beställning och kort på levererad bukett.
Svaret var att floristen först fått beställningen för sent,( skickade 3 dagar innan) och att de var blommorna som fanns å tillgå :0. Fick 3 pressentkort a: 50 kr / st
Nu i måndags ville jag skicka en grattis bukett till dottern som fått svar på sina 2 tentamen, som hon klarat med bravur.
Själv var jag på resande fot.
Dagen och kvällen gick, inget Sms Tack från dottern, så jag fick ju snällt ringa å avslöja min överraskning...
Men inga blommor hade kommit och ingen hade heller hört av sig till varken henne elr mej.
Jag skrev till kundtjänst, men dagen efter vid lunch då inget svar kommit, fick jag chatta med kundtjänst.
Oj, nä men floristen måste fått in beställningen så sent vart svaret......Skitsnack åter igen.
Hon lovade att skicka en lyxbukett ist.
Men när jag kom hem och besökte min dotter kan jag ärligt talat undra va detta var , inte nån lyx bukett, och återigen de dyra blommorna utbytta mot billiga utfyllnadsblommor och grönt.Inte änns i den färgkombination ( festlig) jag beställt .....
SÅ jäkla besviken, Nu tänker jag aldrig mer beställa från denna firma och göra allt för att mina närmaste också skiter i dom......... -
skrev om Euroflorist AB
Jag vill med detta bara som alla andra visa ett varningens finger för Euroflorist,
Jag har mejlat och reklamerat och skrivit på Facebook mm. Upp till 10 dagar innan kundservice svarar, Sen läggen man in ett omdöme på Trustpilot om Euroflorist. Då blir det borttaget . Köpte bukett för 900:- som såg ut som en bukett från macken, Buketten levereades i alla fall hem. Men dagen efter slockade alla blommorna, Sen har det varit dött med kontakt från Euroflorist. Dom lovar och lovar, Inget händer.
2018-03-01 Fick jag detta svaret : Tack för ditt mejl! Vi ber om ursäkt för sent svar.
Vi beklagar att levererad produkt inte uppfyller era förväntningar.
Efter att ha granskat bilden du har varit vänlig nog att skicka till oss kan vi konstatera att levererad bukett ännu är i färg och form och på så sätt uppfyller våra villkor. Du kan vara säker på att buketten är till fullt värde och att vår florist gjort sitt bästa för att leverera en snarlik bukett.
När det gäller kvalitén på blommorna ber vi dig i första hand kontakta floristen som levererade blombudet. Om det skulle vara något fel på blommorna måste de nämligen i vissa fall i sin tur reklamera till sin grossist.
Önskar dig en fin dag!
Svarade på detta mejlet och bad om svar !! Idag har det gått 12 dagar, Och inget svar.
Så med detta sagt så kan du bilda en egen uppfattning, Om det inte är billigare att ta en taxi till Macken än en leverans från Euroflorist. -
skrev om Euroflorist AB
Beställde lyx-bukett som överraskning till min tjej på alla hjärtans dag. På eftermiddagen ringer dom till min tjej och säger att hennes blommor inte kommer komma samma dag. Dagen efter kl 17.17 dyker dom upp - då kontoret stängt. En på kontoret var kvar. Så två dagar senare fick hon en vissen bukett liknande den billigaste buketten. Euroflorist svarade inte på mina 2 mail. Efter telefonsamtal fick jag tillslut pengarna tillbaka.
-
skrev om Euroflorist AB
beställde en blomsterarrengemang via deras hemsida, en vacker julgrupp. Kostade 390 kr. Skillnaden mellan köpta från bild och levererade blommer till kund brukar vara acceptabel, men denna gång så fattades det inte mindre än 2 växter, 1 dekorationshjärta, annat julpynt... Det var så STOR skillnad att jag tog kontakt med företaget via telefon och fick en riktig surkärring i luren. Jag skickade foton på min grupp och ett foto från deras egen hemsida och tog upp med henne alla de saker som saknades + att hela gruppen fick ett väldigt torftigt utseende. Hon hävdade då att visst det saknades en del grejer men som kompensation hade de skickat en större kruka!?!? Sen att blommorna såg mindre och hela gruppen såg torftig ut tyckte hon inte gjorde så mycket för 1!! blomma hade ju inte slagit ut än och när den gjorde det så blev det ju troligen fint!???! Jag sa då att när jag köper blommer så ska de ju vara som allra finast när de ges bort!! Och att det var BLOMMOR jag ville ge bort inte en större KRUKA!! Och inte ville jag ge bort blommor som ser ut som skit när man får dem men kanske blir fina efter 5 dar senare.. Hon blev också så pass otrevlig när jag vidarehöll att när jag köper en grupp via foto så ska den ju i alla fall likna den när personen man vill överaska får den och inte sakna en hel del väsentliga detaljer... Då frågade hon vad jag ville? Vafan tror du sa jag då och gav upp... ALDRIG MER EN BESTÄLLNING FRÅN DETTA SKIFÖRETAG!!!