EVEPE AB

EVEPE AB

Välkommen till El & Värmepumpsexperten EVEPE AB

Våra kompetensområden omfattar El, VVS, Regler- och Kylteknik. Vi tillhör spjutspetsen i IVT Värmepumpars landsomfattande återförsäljarnät. När du väljer att investera i en värmeanläggning tar vi ansvar för hela entreprenaden. Vi servar alla på marknaden förekommande värmepumpsmärken.

Vår erfarenhet - Er trygghet

EVEPE AB etablerades 1985 som ett företag i energisektorn, specialiserat på värmepumpteknik och energisparlösningar.

Vår mångåriga erfarenhet och tekniska kompetens ger de förutsättningar som krävs för att möta de högt ställda krav som varje kund har rätt att ställa!

Vi utför alltifrån mindre servicearbeten till större installationsentreprenader och innehar erforderliga tillstånd, certifikat, utbildningar och försäkringar!

Välkommen!

Läs vad 71 kunder tycker om EVEPE AB 2

• 2021-02-10
    Har köpt och fått installerat värmepumpar m.m.
    EVEPE kommer alltid när jag ringer och lagar ev fel på mina olika anläggningar på gården. Har ett antal uthyrningslokaler som kräver snabb service vid fel.
    Är mycket nöjd med servicen och blir alltid bemött på ett trevligt sätt.
  • 2021-02-09
    Har anlitat dem några gånger för att fixa med en värmepump som larmat för fel.
    Jobbar så som man drömmer om att en professionell hantverkare ska jobba. Svarar i telefon, lyssnar in, återkopplar, kommer exakt när man bokat tid, löser uppgiften på plats "Fixed First Visit".
  • 2021-02-08
    Fredrik fixade vår IVT490 idag snabbt och bra. Han var både kunnig, nogsam och sympatisk.
  • 2020-09-05
    Reparation av VV systemet. Kom när de sa. Hittade fel på en gång. Kom med fler förslag till lösningar. Kunde fixa på en gång. Väldigt effektivt!
  • 2020-09-02
    Vi beställde luftvärmepumpar till vårt kontor och till en byggbod. Fick bra service både vid första kontakt och installationen. Mycket proffsigt bemötande och kunnig personal rakt igenom. Rekommenderas!
  • 2020-09-02
    Bra respons och klara besked.
    Har beställt arbeten i flera år och det har fungerat utmärkt.
  • 2020-05-12
    + Bra service mycket kunskap
    + snabb hjälp
    - återkoppling
  • 2020-05-11
    Installation och service av bergvärme
  • 2020-05-09
    Bokade en service på en luftvärmepump som fanns i ett hus vi precis köpt, den hade inte blivit rengjord på väldigt länge. Gick hyfsat fort att få en tid, servicetekniker som kom var väldigt serviceminded, förklarade ingående hur vi ska sköta den. Fick även en liten genomgång av hur fjärrkontrollen fungerade. Han gjorde även ett kanonjobb med rengöringen så nu har vi en luftvärmepump som fungerar klockrent. Rekommenderar starkt denna firma.
  • 2020-05-09
    Köpte luftvärmepump. snabb och bra leverans och installation
  • 2020-05-08
    Alltid ett trevligt bemötande! Måna om att göra ett bra jobb! Jätte nöjda!
  • 2020-05-07
    Fint bemötande och bra installation av ny luftvärmepump
  • 2020-05-07
    Jag köpte ”årlig service av bergvärmeanläggning”. När jag beställde tjänsten fick jag - på begäran - info om priset.
    Under servicen så uppdagades att en sk givare fick bytas ut och för detta blev jag debiterad ca 800 kr extra. Det tycker jag var väl mycket utan man borde nöjt sig med materialkostnaden.
  • 2019-11-06
    Installation av luft/luft värmepump. Kan verkligen rekommendera Evepe AB. De utförde arbetet mycket bra, och inom utsatt tid, trevliga och kunniga. Skickade utförlig offert och besökte oss innan för konsultation enligt vårt önskemål. Högsta betyg!
  • 2019-11-04
    Inst av värmepanna.
    Bra service och proffsigt bemötande.
    Mycket nöjd!
  • 2019-11-03
    Anlitade dem för installation av IVT 302
  • 2019-11-03
    Anders kom och installerade en luftvärmepump; han var trevlig och utförde arbetet noggrant och snabbt.
  • 2019-11-02
    Trevlig kunnig personal som är mån om att göra ett bra arbete.
  • 2019-11-01
    Inkoppling av laddbox.
    Välgjort och mkt trevlig personal
  • 2019-11-01
    Har installerat ett frånluftsvärmesystem samt att dom utfört olika typer av rörjobb. Proffsigt och trevligt bemötande och allt dessutom utfört inom tidsramen. Kan varmt rekommenderas!
  • 2019-04-11
    Installation av bergvärmepump från IVT som nu fungerar till belåtenhet.
  • 2019-04-10
    Utbyte av en trasig varmvattenberedare inkluderande leverans av VV-beredare och allt installationsarbete.
    Offererade ett förhållandevis högt pris men jag valde ändå EVEPE p.g.a. deras goda betyg från andra som anlitat företaget.

Mina förväntningar var alltså högt ställda och det innebar ett professionellt arbete med hög kvalitet och ett trevligt bemötande.

Jag konstaterar att företaget levde upp till mina högt ställda förväntningar.
  • 2019-04-10
    Bergvärmepump m separat varmvattenberedare.
    Jag fick bra o proffsig hjälp med val av modell.
    Installationen utfördes snabbt.
    Jag är super nöjd och skulle absolut rekommendera EVEPE AB
  • 2019-04-08
    Hjälpte mig med en trasig värmepump. Felet identifierades efter någon timme, offert för reparation skapades omedelbart och såfort delarna kom hem efter en vecka så åtgärdades skadan.
  • 2019-04-08
    Evepe har hjälpt oss med service av värmepump. Bemötandet har alltid varit förstklassigt med snabba svar från "kundtjänst/serviceplanering".

Serviceteknikerna har alla varit kompetenta och mycket trevliga!

Förstklassig leverantör som vi verkligen kan rekommendera.
  • 2019-04-08
    Installation av handdukstork och belysning till badrumsskåp. Mycket trevlig bemötande. Punktlighet och ett väl utfört arbete.
  • 2019-04-08
    Bergvärmepump och luft-luft värmepump. Kvalitetsinstallation och mycket trevliga och hjälpsamma tekniker. Jag bytte samtidigt ut mitt gamla elskåp och är mycket nöjd med resultatet. Jag känner mig trygg med arbetet de gjorde.
  • 2019-04-08
    Vi som Brf tog in Evepe för att fixa med en bergvärmeanläggning som fungerat dåligt. Det har fungerat bra och vi har tecknat avtal om driften sedan dess.
  • 2019-04-08
    Felsökning och fläkt till värmepump.
    JÄTTETREVLIGA och tillmötesgående.
    Rekommenderas!
    /Christer
  • 2018-07-11
    Supergrymma och tillmötesgående. Jag bor i en BRF-förening med en extremt krävande styrelse och Evepe har varit otroligt förstående och tillmötesgående och hjälpt mig att möta alla krav, rimliga och orimliga.
  • 2018-07-05
    Vi fick hjälp med felsökning och åtgärd då det blev ett elfel i vår stallbyggnad. Evepe hittade felet snabbare än förväntat pch åtgärdade det samma dag. De stämde av inför varje moment, vilket också uppskattades!
  • 2018-07-04
    Installerade en Nibe varmvattenberedare. Fick snabbt en bokad tid för installationen. Installationen gick snabbt och smidigt, de kom i tid och var klara snabbare än vad jag trodde. Dessutom lokal firma för vår del så jag rekommenderar dem varmt!
  • 2018-07-03
    Fick hjälp med lite VVS arbete.

Plus:
    - Trevligt bemötande
    - Kom i tid
    - Städade efter sig
    - Faktura redan samma dag

Minus:
    - Lite i överkant på timmarna
  • 2018-07-03
    kontroll av frånluftsvärmepanna kunniga tror jag men otroligt dyra fick offert på ny då min måste bytas.
    jag kollade lite o fick samma offert från två andra företag som var 14 000 kronor billigare på samma panna o jobb så valet var inte så svårt.
  • 2018-04-04
    Service av värmepump.

Dyrt i förhållande till arbetsinsatsen.
  • 2018-04-01
    Kanon! Höll vad de lovade gällande pris, tid för leverans och kvalité på utfört arbete.
  • 2018-03-29
    Jo det var väl ok. De bytte två cirk-pumpar, en i värmepumpen och en extern samt expansionskärlet. Dessutom rensades ett anslutningsrör. Nu fungerar anläggningen igen och det var väl förväntat. Reaktionen på felanmälan var snabb och det var bra eftersom det började bli kallt i huset. Det blev förstås dyrare än beräknat men eftersom anläggningen har några år på nacken blir det nog inte så farligt utslaget över tiden. Kommer att fortsätta att anlita EVEPE eftersom jag har förtroende för dom.
  • 2018-03-28
    Luftvärmepump
    Mycket bra bemötande då jag kom oanmäld.
    Kunde direkt framföra och diskutera mina önskemål och frågor.
    Levde mycket väl upp till vad man kan önska sig.
    Mycket bra i hela processen från beställning till leverans/installation.
  • 2018-03-28
    Mycket snabb respons. Vi hade fel på vår värmepump och ni kom inom några timmar. Bytte delar och hittade äve andra fel där vi blev erbjudna att få hjälp på en gång. Helt fantastiskt, över förväntan.
  • 2018-03-27
    Alltid lika trevligt bemötande och professionellt hanterande av frågor.
    Som okunnig kund är det oftast svårt att beskriva problemet med EVEPE tar sig alltid tiden att verkligen förstå vad man önskar hjälp med och undersöka vad som behöver göras.
  • 2018-03-27
    Bra bemötande men lite fram och tillbaka när det gäller rådgivningen av min lösning. Jobbet blev däremot utmärkt och snyggt utfört.
  • 2018-03-27
    El till och i Friggebod samt uppgradering från källarutrymme till tonårsrum.
    Personalen är lätt att samarbeta med. De är flexibla, engagerade och kommer med lösningar på de frågor som dyker upp.
    Arbetet genomförs effektivt och de lever definitivt upp till mina förväntningar.
  • 2018-03-27
    Snabb hjälp, prioriterade om för att kunna hjälpa mig när frånluftvärmepumpen inte fungerade. Mycket uppskattat.
  • 2018-03-27
    Bra och snabb leverans med pålitlig information före, under och efter köp. Jag är nöjd med deras arbete för byte av varmvattenberedare i vår villa och rekommenderar varmt detta företag.
  • 2017-12-07
    Vi kontaktade Evepe AB för en renovering av vår tvättstuga. Första kontakten togs vid offertförfrågan, vi fick snabb och smidig hjälp med bra tips och råd av vad som kunde göras med utrymmet. Beställde jobbet och resultatet blev riktigt bra. Kompetent och trevlig personal, kändes tryggt att lämna renoveringen i deras händer. Lätt att få kontakt och att få svar på frågor under arbetets gång. Rekommenderas!
  • 2017-12-06
    Bra hjälp och effektiv åtgärd av mitt problem.
    Lagning av värmepump
    Fixad med kort varsel. Jätte nöjd med bemötandet och information som vi fick ang vår värmesystem hemma.
  • 2017-12-06
    Klev in i föreningens "pannrum" och såg ögonblickligen de fel som fanns. Gjorde en ritning som vi kunde presentera för det företag som hade gjort installationer. De blev ngt ställda och åtgärdade alla fel tack vare EVEPE. Därefter var det självklart för oss att be om ett serviceavtal med Evepe.
    Vi har bytt tryckstegringspump och spetsvarmvattenberedare.
  • 2017-12-04
    Jag har anlitat EVEPE för installation och återkommande service av vårt värmesystem. Min uppfattning är att de är mycket kunniga och behärskar allt från grundläggande värmepumpteknologi, rördragning, cirkulationssystem, rördragning och även el.
    De är punktliga och slutför jobben på den tid de indikerat från början.
    De kan ibland vara svåra att få tag i, är ofta sena med offerter så man får jaga dem lite. Men när de väl givit ett löfte eller offert så håller de alltid vad de lovat.
  • 2017-12-04
    Tjänsten från evepe var bra. De skulle kanske bara anlita nåt företag för det här som kan skilja på olika namn: om ni skriver till Sandra och sedan tilltalar mottageren med Sara är det ganska idiotiskt.
    Hls
    Hej Sandra. Vad roligt att höra att du är nöjd med tjänsten! Jag beklagar att tilltalsnamnet blev fel. Önskar dig en fin dag! EVEPE AB