Alla kategorier Jurist Stockholms län Stockholm Kungsholmen Fastighetsägarna Stockholm

Fastighetsägarna Stockholm

Alströmergatan 14, 112 47 Stockholm — Visa karta

Fastighetsägarna Stockholm är en branschorganisation för fastighetsägare inom Stockholms och Gotlands län med drygt 5 700 medlemmar. Vi verkar för ett fritt näringsliv, en väl fungerande fastighetsmarknad, rätten till privat ägande, god etik och konkurrens på marknadsmässiga villkor.

Läs vad 2 kunder tycker om Fastighetsägarna Stockholm

• Cecilia C
    Cecilia C skrev om Fastighetsägarna Stockholm
    Hade inte tänkt betygsätta er, men nu kan jag inte låta bli. Det är så dåligt att det blir kul.

Jag flyttade från bostaden där fastighetsägarna hanterade avgifterna. Månad 1 efter utflytt reglerades korrekt till nya ägaren.
    Månad 2 skickas avier om autogiro ut till mig. Jag hör av mig direkt via mail och meddelar att jag är avflyttad - får som svar att de har nytt ekonomisystem, men de kommer hinna reglera allt. Jag behöver alltså inte oroa mig.

Pengarna dras ändå, vilket leder till att mitt konto blir övertrasserat. Jag debiteras för övertrasseringen av min bank.

När jag ringer och påtalar felet så skylls allt på nya systemet, pengarna kommer jag inte kunna få tillbaka förrän efter några bankdagar. Och jag får höra att jag absolut inte kommer bli ersatt för övertrasseringsavgiften.
    Jag ber att få ta ärendet vidare, för jag vill av princip ha den där hundralappen som banken drog av mig. Jag har ju hört av mig och påtalat deras fel i god tid.

Den här högre chefen har nu alltså kompenserat mig - med EN biobiljett med en ursäkt på en post-it lapp.
    Så komiskt.
    Jag vet att en biobiljett överstiger summan jag bett om, men jag tycker faktiskt att om man väljer att kompensera med alternativ betallösning så gör man det med lite finess.
    För mig hade det varit mer värt med en hundring på kontot, som var det enda jag bad om.

Så glad att jag flyttat så att jag slipper bidra till detta företags framgång. Läs mer
  • Nikke L
    Nikke L skrev om Fastighetsägarna Stockholm
    Fastighetsägarna Stockholm är det bolag som förvaltar huset som jag bor i. Det sätter mig i ett kundförhållande som jag inte har valt själv, och gör det desto viktigare att tycka till om dem offentligt, så att min hyresvärd (som jag ju har ett direkt kundförhållande till) och andra hyresvärdar kan bilda sig en uppfattning om dem.

Jag tror att Fastighetsägarna gör ett fantastiskt jobb som förvaltare. Det tror jag verkligen, för huset jag bor i är i grunden välskött. Väldigt mycket bättre än det skulle vara om världen själv (som bara äger det här huset) skulle sköta om det.

Men det märks väldigt väl ibland att Fastighetsägarna bara kan verka inom sin budget. Bra när man själv är villig att bidra, men sämre när man bara vill få någonting fixat. Då kan det ofta kännas som om det är väl svårt att få tag på förvaltaren. Telefontider som är enkelriktade fungerar ofta så. Det blir kommunikation på förvaltarens villkor.

Men sådant kan enkelt förbättras och i stort fungerar förvaltarskapet väldigt väl. Jag är med andra ord en ganska nöjd sekundärkund. Läs mer
    Alexander F gillar detta

Bästa juristerna i Stockholm: