Fastighetsbyrån Kalix

Fastighetsbyrån Kalix

Fastighetsbyrån Kalix har ett upptagningsområde som inkluderar både Överkalix och Kalix, vi är marknadsledande i båda kommunerna. Du hittar oss i Gallerian mitt i centrala Kalix och där du som kund får de allra bästa skyltmöjligheterna. Vi hjälper dig med bostadsaffären, oavsett vilken fas du befinner dig i.

Om du anlitar oss för din bostadsaffär kan du räkna med att få en mäklare som noggrant och genomtänkt tar dig genom köpet eller försäljningen. Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor eller funderingar.

Varmt välkommen!

Läs vad 255 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kalix 2

2021-09-08
    Tycker att Hon skött hela ärendet riktigt proffsigt. Det är tydlig, rak och kontinuerlig kommunikation och Hon har fått mig att känna mig trygg i hennes ”händer”. Kan mycket väl tänka mig att rekommendera henne som mäklare till både mina vänner och bekanta.
    Av 10 möjliga poäng, får hon 15.
    2021-09-06
    Fant informasjon fra plakat utenfor Skogsvegen 3. Kontaktet mekleren og etter det gikk alt raskt og greit. Vi er veldig fornøyd
    2021-08-31
    Bra bemötande. Förväntningar att få sälja och de gick bra.
    2021-08-30
    Vi är mycket nöjda! Proffsig och kunnig mäklare!
    2021-08-20
    Hon var trevlig och svarade bra på frågor vi hade. Hjälpte oss så vi kunde skriva kontrakt nere i Lund på Fastighetsbyrån där. Allt kändes bra och smidigt.
    2021-08-20
    Bra och proffsigt bemötande samt tillmötesgående.
    2021-08-09
    A-K er en real og dyktig megler som håndterte salg av vårt hus på en profesjonell måte. Hun har godt overblikk over lokalområdet.
    Er særdeles nøyde med A-K og innsatsen hun har gjort.
    2021-07-26
    Bra tillgänglighet, alltid god service och mycket bra återkoppling.
    2021-07-26
    Saklig, kunnig och mycket sympatisk.
    2021-07-22
    Väldigt bra mälklare sommär hjälpsam och är bra på att förklara om det är något man undrar över
    2021-07-13
    Positivt bemötande. Allt har fungerat bra!
    2021-07-08
    På vilket sätt blev du bemött av mäklaren
    Helt korrekt! Hon svarade på alla frågor snabbt o säkert.

Vilka förväntningar hade ni och hur levde mäklaren upp till dem
    Jag hade inga förväntningar, då det inte är varje dag jag gör en fastighetsaffär. Mäklaren levde upp till min förvåning långt mer än jag trott ingick i deras jobb.

Sammanfatta gärna din upplevelse
    Svarar snabbt på frågor o informerar tågordningen i fastighetsaffären
  • 2021-07-08
    Christian gjorde allt och lite till i en fastighetsaffär. Engagerad, kundfokus, strukturerad. Berömvärt, verkligen.
    2021-06-30
    * Hon kändes rak o engagerad.
    * Förväntningarna var att få hjälp o bedömning så att vi tryggt kunde lämna över försäljningen till henne. Och det uppfyllde hon.
    * Bra o proffsigt!
    2021-06-30
    Bra service och återkoppling.
    2021-06-28
    Väldigt positiv och engagerad, hon har hela tiden föreslagit vilka åtgärder som skulle göras och vilken tidsplan som vi skulle använda. Allt har fungerat till belåtenhet och hon har hela tiden ställd upp. och förklarar för oss då i varit osäkra på något.

Vi har känt oss lugna på att allt skall ordna sig till det bästa och så har det också blivit.
    2021-06-23
    Bra bemötande och lätt att få förtroende för Therese. Känns positivt med mitt husköp.
    2021-06-17
    Trevligt bemötande! och enkel att ha att göra med.
    2021-06-14
    Smidigt affär där mäklaren ordnade allt. Lätt att få kontakt med och höll oss uppdaterade om vad som hände. Trevligt bemötande och alltigenom toppen! Rekommenderas!
    2021-06-07
    Hej,
    Vi har köpt en fritidsbostad.
    Vi fick ett jättefint bemötande av Anna-Kristna och hon var väldigt kunnig och hjälpsam gällande alla våra frågor
    2021-06-06
    Köpt hus via Fastighetsbyrån, A-K gör ett till synes kunnigt och ärligt intryck och har svar på det mesta.
    Tyvärr så är vi inte nöjda med kontakten när vi haft frågor och funderingar. I många fall har det varit mycket svårt att få tag på henne via telefon och det återkopplas sällan när det lovas att "kolla upp något och återkomma"..

Kommer vid eventuellt framtida behov att anlita annan mäklare.
    Hej Christian! Det var tråkigt att höra men tack för din input. När det gäller diskussioner mellan parter så som i ert fall när det gäller försäkringsärenden är det väldigt svårt för oss att både tidsmässigt och resultatmässigt komma till en lösning då vi inte jobbar med sådana frågor. Hoppas ni kommer att trivas i ert nya boende, vi ses! :) Anna-Kristina Lidström Karlsson
    2021-06-03
    Utmärkt och mycket trevlligt bemötande. Snabbt fått svar på frågor och uppgifter om huset. Fantastiskt bra komihåg pärm för huset med viktiga uppgifter. Allting mycket smidigt med olika kontakter.
    2021-05-28
    Vi har sålt vårt hus.
    Therese har varit lyhörd för våra behov ang. Försäljningen samt tipsat : gör si , tänk på det mm. Tagit bra hand om visning och uppdaterat oss eftersom.
    Vid kontraktsskrivningen låtit oss och köpande part prata och delge utan att avbryta, lägga till eller forcera framåt.
    Hon är en Mycket fin och duktig tjej.
    2021-05-04
    Köpt lägenhet och sålt villa, utmärkt service från all inblandade på fastighetsbyrån i kalix, anlitar dom gärna igen, ifall vi säljer något annat.
    2021-04-14
    Jag har fått proffsigt och engagerat säljstöd med snabb återkoppling. Jag rekommenderar Anna-Kristina till andra säljare !
    2021-04-12
    Villa 102 kvm, mycket trevligt bemötande i alla situationer
    2021-04-06
    Har gjort tre affärer med hjälp av A-K.
    Väldigt kunnig, hjälpsam och trevlig!
    2021-04-06
    Bra bemötande under hela vägen. Från budgivningens alla faser fram till slutförandet av husköpet
    2021-02-03
    Köpte hus hon var trevlig o hon löste alla uppgifter utmärkt.
    2021-01-31
    Vi har sålt vårt barndomshem. Allt har fungerat bra! Ett trevligt bemötande och återkoppling efter varje visning.
    2020-12-23
    Köpt en enplansvilla om 100 kvm med fristående garage. Bra bemötande av mäklaren, fått svar på de frågor jag haft och fått tillräcklig med information inför köpet.
    2020-12-06
    Vi har sålt en bostadsrätt. Mäklarens bemötande var mycket professionellt och vi kände oss välinformerade under budgivningen. Trots att liknande lägenheter i området visat sig vara svåra att sälja lyckades mäklaren få lägenheten såld på mycket kort tid. Dessutom till ett pris som vida överträffade våra förväntningar.
    2020-11-27
    Sålt huset inom 4 dagar för mer än utgångspriset. Mycket trevlig mäklare.
    2020-11-03
    Jag känner mig trygg med Fastighetsbyrån svaren på mina frågor är konkreta och enkla att förstå. Personalen känns kunnig inom sitt område och ger inte svar på saker som inte är deras sak utan hänvisar en vidare. Mina förväntningar har infriats vid köp av stuga och bostadsrätt samt vid hjälp av försäljning av ett hus.

Tack för ett trevligt och omtänksamt bemötande.
    2020-11-02
    Jag har köpt ett hus och mäklaren har gjort sitt bästa för att affären ska vara smidigt och enkelt.
    2020-10-21
    Jag sålde. Fick entips av kompis sedan ringde jag han tog kontakt efteråt.
    Jag har hela tiden medveten vad händer med saken
    2020-10-19
    Försäljning av hus/fritidshus
    Fantastiskt bemötande
    Fint prospekt med proffsiga bilder och text
    Bra återkoppling i hela försäljningsprocessen
    Tydlig och klar kommunikation
    Bästa rekommendationer!
    2020-09-30
    Mäklaren har på ett mycket proffsigt sätt hjälpt oss att sälja en fastighet. Hon är mycket engagerad, driven och kunnig. Jag skulle varmt rekommendera denna mäklare till andra.
    2020-09-24
    Vi är nöjda med hantering av försäljning av vår gård. Mäklaren var trevlig, tillmötesgående, effektiv och tillgänglig!

Som förstagångsförsäljare av egendom kunde det tydligare i ett tidigt skede informerats om att ev köpare kanske önskar besiktning av huset, då detta kunsde ha beställt tidigare och affären kunde avgjorts tidigare. Ingen info om handpenneing. Huset signerat från alla parter men köpare kan alltså dra sig ur när besiktning är gjord...
    Så lite tydligare info om hur försäljningen sker och vad som sker när.
  • Göran R
    skrev om Fastighetsbyrån Kalix
    2020-09-16
    Sålt ett hus på landet och blev bemött på ett trevligt och proffsigt sätt av mäklaren.
    2020-08-30
    Vi har sålt vår näringsfastighet/gård. Hade förväntningar om att mäklaren skulle vara rimlig och realistisk med båda fötterna på jorden. Och det har hon verkligen varit! En exemplarisk mäklare, en mäklare som andra mäklare ska ha som förebild! Professionell, ett utmärkt bollplank, sakkunning och personlig! När någon jag söker behöver en mäklare är det henne jag kommer att rekommendera och fastighetsbyrån.
    2020-08-29
    Mycket bra bemötande och kunnig
    2020-08-15
    Har köpt ett hus med lite defekter, Blev grundligt upplyst om dessa och fick proffsig och bra hjälp i allt som gällde köp, bud och kontraktskrivande. Upplevde mig få den hjälp jag behövde.
    Har även sålt stuga med Anna-Kristinas hjälp. även denna affär förlöpte på bästa sätt. Känns tryggt att ha hjälp av Anna-Kristina.
    2020-08-13
    Sålt ett fritidshus, hon är rätt person på rätt plats , glad, positiv, kunnig samt ärlig.
    Tack! Det är lätt att göra affärer när man talar samma språk :) Anna-Kristina Lidström Karlsson
    2020-08-12
    Köpt fritidhus via Akos, snabb och smidig affär.
    2020-08-07
    Vi har sålt vårt fritidshus med hjälp av Akos Fonda. Han verkar professionell och är förtroendeingivande i sin roll som mäklare. Han verkar ödmjuk och tillmötesgående när man frågar något. Min man och jag är nöjda med hans prestation. Han levde mer än väl upp till våra förväntningar av försäljningen.
    Han har ett fint sätt att bemöta sina kunder. Han är lågmäld och diplomatisk men vet vad han sysslar med. Han berättade att han arbetat som mäklare sedan oktober i Sverige. Han har snabbt lärt sig svenska språket och verkar vara en intelligent man. Jag kan varmt rekommendera Akos Fonda som fastighetmäklare.
    2020-07-29
    Jätte hjälpsam, super trevligt och sympatisk.
    Kan svara på alla frågor. Jätte kompet
    2020-07-23
    har köpt ett fritidshus. Anna-Kristina har varit hjälpsam och serviceinriktad till oss som kund. Hon har bemött oss mkt väl. Allt har flutit på bra. Är mkt nöjd.
    2020-07-19
    Sålt villa bra bemötande trevlig bra med kontakter vid frågor 👌en toppen säljare
    2020-07-13
    Köpt sommarstuga. Haft en mycket bra dialog med mäklaren. Bra och snabb information. Bra hjälp med bank och övriga funderingar. Finns inget att anmärka på, betyg 5+