Fastighetsbyrån Kalix

Strandgatan 15, 952 22 Kalix — Visa karta

Fastighetsbyrån Kalix har ett upptagningsområde som inkluderar både Överkalix och Övertorneå, vi är marknadsledande i alla tre kommuner. Du hittar oss i Gallerian mitt i centrala Kalix och där du som kund får de allra bästa skyltmöjligheterna. Vi hjälper dig med bostadsaffären, oavsett vilken fas du befinner dig i.

Om du anlitar oss för din bostadsaffär kan du räkna med att få en mäklare som noggrant och genomtänkt tar dig genom köpet eller försäljningen. Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor eller funderingar.

Varmt välkommen!

Läs vad 170 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kalix

• 2019-10-09

Ida L skrev om Anna-Kristina Lidström Karlsson en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Väldigt engagerad och professionell vid försäljning av bostadsrätt.

Bra på att återkoppla och hålla en uppdaterad.

Skulle anlita samma mäklare igen. Läs mer
    2019-10-09 Anna-Kristina L svarar Ida L
    Tack Ida för de fina orden! :)
  • 2019-09-25

Toni K skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Vi fick bra bemötande och hjälp av Robin Lindqvist. Läs mer
  • Marcus H

2019-09-24

Marcus H skrev om Anna-Kristina Lidström Karlsson en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Sålt ett fritidshus i östra Norrbotten. Föredömligt och personligt bemötande av vald mäklare. Enkelhet och pragmatiska lösningar gjorde försäljningen smidig. Läs mer
  • 2019-09-16

Keijo K skrev om Anna-Kristina Lidström Karlsson en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Sålt en villa och allt fungerade utmärkt. Rekommenderar Fastighetsbyrån för deras professionella sätt hantera allt kring försäljning. Toppbetyg. Läs mer
  • 2019-09-13

Johan M skrev om Anna-Kristina Lidström Karlsson en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Sålt stuga
    Bra och smidigt
    Det blev såld
    Blev medlem hur det gick Läs mer
  • 2019-09-12

Johan F skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Vi har både köpt och sålt villa via Robin. Imponerande proffsig, kunnig och serviceinriktad. Världsklass! Läs mer
  • 2019-09-11

Frantisek M skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Robin förmedlade mitt köp av en villa. Köpet är inte 100 % genomfört ännu utan jag väntar på att ansökan om lagfart ska beviljas, men än så länge kan jag säga att det har inte varit några problem och vi har mötts av ett trevligt och professionellt bemötande. Det finns inget jag kan klaga på. Läs mer
  • 2019-09-09

Matilda N skrev om Anna-Kristina Lidström Karlsson en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Köpte ett hus och mäklaren gar varit toppen, snabb affär, tillgänglig vid frågor och mycket trevlig! 😊 Läs mer
  • 2019-09-04

Johanna P skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Jag och min sambo har köpt ett toppen hus och har blivit otroligt bra bemötta och hjälpta av Robin. Alla frågor vi hade kunde han svara på och guidade oss igenom köpets alla steg. Vi känner oss mycket väl omhändertagna och trygga med vårt köp och det stöd vi fått. Läs mer
  • 2019-09-04

Bertil S skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Sålt villa med sjötomt.
    Robin har lämnat bra information samt mycket bra vägledning fram till försäljningen.
    Robin har visat oss ett positivt bemötande hela tiden. Läs mer
  • 2019-08-31

Daniel Z skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Allt fungerade bra. Robin gjorde mycket arbete eftersom vi inte talar svenska Läs mer
  • Kitty H

2019-08-28

Kitty H skrev om Anna-Kristina Lidström Karlsson en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Sålt ett fritidshus i Töre.
    Hade annan mäklare året innan som vi vår missnöjda med.
    Anna-kristina har hela vägen varit utmärk. Hon har hållt oss uppdaterade och alltid svarat på mail och sms och vi har varit 100% trygg att hon gjort sitt bästa.
    Klart en kvinna på rätt plats.
    Tack 😊 Läs mer
  • 2019-08-21

Åke E skrev om Anna-Kristina Lidström Karlsson en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Jag har sålt en villa och jag är mycket nöjd med hur mäklare

har skött sin del av jobbet. Läs mer
  • 2019-08-12

Ruth Maj-Britt L skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Sålt bostad åt mig.
    Vänligt bemött. Läs mer
  • 2019-08-11

Lars-Hugo H skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Har sålt villa/fritidshus vid havet
    Jag har blivit mycket trevligt och proffsigt bemött.

Robin har absolut levt upp till mina förväntningar i
    i försäljningsprocessen.

Som helhet en mycket positiv uplevelse att ha med Robin att
    göra i denna förasäljning.

Har rekommenderat honom till uppdrag till mina vänner avs
    kommande säljuppdrag. Läs mer
  • 2019-08-05

Inger M skrev om Anna-Kristina Lidström Karlsson en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Anna- Kristina sålde en lägenhet åt oss. Vi blev vänligt och personligt bemötta. Hon hade den rätta känslan för vad vi ville ha. Hon är reko reco. Vänligen Inger M. Läs mer
    2019-08-12 Anna-Kristina L svarar Inger M
    Tack för det fina omdömet. Jag sätter stort värde i att vara Reko! ;-)
  • Marko Y

2019-07-29

Marko Y skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Fritidshus. Robin ger ett ärligt intryck och är snabb. Läs mer
  • 2019-07-26

Lars Åke Ingemar B skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    sålt fritidshus. Robin Lindqvist är saklig påläst, artig trovärdig och trevlig Läs mer
  • 2019-07-25

Ellen N skrev om Anna-Kristina Lidström Karlsson en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Upplevde en genomtrygg känsla under hela förloppet av försäljningen.Hon uppträdde professionellt i alla stycken av värdering fotografering och visningar.
    Hela tiden kunde hon, trots bristerna i min stuga, fokusera på möjligheterna köparen kunde utveckla i huset och dess fantastiska läge på udden vid havet.Hon fann rätt köpare och kunde bistå paret, som köpte objektet med goda råd och hjälp.Anna -Kristina är mycket proffsig. Läs mer
  • 2019-07-20

Anne V skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Sålt en bostadsrätt. Blev mycket bra bemött av mäklaren. Mkt serviceinriktad, trevlig och proffsig. Bra information och snabb respons och återkoppling under hela processen. Mycket positiv upplevelse sammantaget och skulle rekommendera Robin varmt, mkt proffsig mäklare! Läs mer
  • 2019-07-19

Lennart L skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Xxxxxcccccccccccccbbbbbbbbbbbggggggggghhhhhhhhbbnnnbxxccvvvvvbbbbbbbbbbbbnnnnnnn Läs mer
  • 2019-07-15

Peter F skrev om Anna-Kristina Lidström Karlsson en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Sålt stuga.
    Proffsigt personligt och positivt bemötande. Läs mer
  • 2019-07-15

Marita P skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Köpte ett fritidshus. Fick ett mycket trevligt och proffesionellt bemötande genom hela processen, från visning till kontraktsskrivning. Läs mer
  • 2019-07-12

Maria W skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Robin har sålt min villa i Djuptjärn.Jag är så nöjd och med hans hjälp har affären gått över förväntan och han gjort ett fantastiskt jobb.Kan varmt rekommendera Robin då han är väldigt engagerad och målinriktad! Läs mer
  • 2019-07-08

Mikael V skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Försäljning stuga, Bra bemötande, kan sin sak, mycket duktig Läs mer
  • 2019-07-05

Sofia A skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Enkelt och smidigt... har både sålt och köpt bostadsrätt. Mycket serviceminded, informativ och duktig mäklare. Läs mer
  • 2019-06-28

Christina L skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Jag har sålt mitt fritidshus.Robin var kunnig, informativ och seriös. Han gjorde en rimlig värdering, vilket jag även sett i andra annonser där han varit mäklare. Robin har levt upp till mina förväntningar. Jag kan varmt rekommendera honom.
    Christina LJ Läs mer
  • 2019-06-23

Lennart N skrev om Anna-Kristina Lidström Karlsson en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Jag har sålt en sommarstuga. Mäklaren är ett proffs som vi tidigare haft kontakt med vid försäljning av vår villa 2012. Anna-Kristina har levt upp till våra förväntningar så vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-06-13

Per T skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Jag ger honom högsta betyg. Han såg till att bostadsrätten såldes snabbt och utan problem. Det var ett bekvämt sätt för mig att sälja. Om jag bodde i Kalix skulle jag alla gånger ta hans tjänster i anspråk igen Läs mer
  • Lars Birger J

2019-06-04

Lars Birger J skrev om Fastighetsbyrån Kalix
    Vi känner oss nöjda som kund när vi sålde vår bostadsrätt
    Anna-Kristina var proffsig och påläst och saklig
    Lars o Åsa Läs mer
    2019-06-04 Anna-Kristina L svarar Lars Birger J
    Tack så mycket! Det var ett rent nöje från min sida :)
  • 2019-05-29

Jaana Y skrev om Anna-Kristina Lidström Karlsson en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Hon är väldigt trevlig, lättsam och positiv. Enkelt att förstå och förklarar allt utmärkt. Lätt att ha att göra med. Vi sålde våran bostadsrätt via henne och det gick snabbt och smärtfritt.
    Kommer att anlita henne i framtiden också om det behövs och kan varmt rekommendera henne till andra. Läs mer
  • 2019-05-22

Tom J skrev om Anna-Kristina Lidström Karlsson en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Vi kommer fra Norge og kjøpte bolig til fritidsbruk. Vi ble møtt av en hyggelig og imøtekommende megler. Språkforskjellen var ingen problem. Hun var oppriktig interessert i vårt behov og dyktig til å formidle våre ønsker overfor selger. En profesjonell og vel gjennomført handel. Läs mer
  • 2019-05-20

Sarah W skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Mycket trevlig och engagerad. Smidig och bra affär Läs mer
  • Britt-Mari L

2019-05-16

Britt-Mari L skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Väldigt duktig och kunnig på sin sak. Mån om både säljare och köpare ska vara nöjda med affären. Ger viktiga råd och tips för en smidig lösning som passar just kunders behov och säljarens önskemål. Läs mer
  • 2019-04-29

Jan-Olov H skrev om Anna-Kristina Lidström Karlsson en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Jag köpte en bostadsrätt som förmedlades via Anna-Kristina.
    Utmärkt bemötande med rak och tydlig information.
    Skulle med stort förtroende kunna rekommendera henne för andra köpare/säljare. Läs mer
    2019-04-29 Anna-Kristina L svarar Jan-Olov H
    Tack för de fina orden, hoppas ni kommer att trivas i er nya bostad!
  • 2019-04-09

Markus S skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Trevlig. Bra att förhandla. Inte koll på papper/juridiska. Läs mer
  • 2019-04-08

Signe Elisabeth Anette W skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Har sålt en Villa. Robin är en utmärkt mäklare. Trevligt bemötande. Informerar under hela processen. Flexibel. Läs mer
  • 2019-03-25

Jan-Olov H skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Sålde vår villa. Utmärkt bemötande av Robin. Tydlig och fullödig information vilket gjorde att försäljningen gick smidigt och snabbt. Robin uppträdde proffisionellt och trevligt. Läs mer
  • 2019-03-23

Bengt H skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Robin rekomderas han är kunnig och trevlig och ställer upp i alla lägen. Mycket duktig och bra. Han har sålt min fastighet i Töre till rätt pris på två veckor. Bra jobbat Läs mer
  • 2019-03-21

Pentti S skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Robin är allt som en bra mäklare bör vara! Tack! Läs mer
  • 2019-03-20

Conrad J skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Sålt vår bostad. Blev väldigt bra bemött av mäklaren.Han levde upp till våra förväntningarna .Han sålde vårt hus snabbt och smärtfritt. Vi skulle rekommendera honom till andra. Läs mer
  • Johannes N

2019-03-13

Johannes N skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Jag tycker att Robin och fastighetsbyrån i sig levererar suverän service och mycket bra bemötande.

Jag köpte min första bostadsrätt för cirka 1 månad sedan med hjälp av Robin. När det som sagt var mitt första boende var jag väldigt ny och oerfaren kring bostadsmarknaden och egentligen generellt hur man går till väga för att hitta sitt drömboende. I många fall när man köper något större/dyrare så brukar säljaren vara ganska nonchalant på grund av sin låga ålder, tex vissa bilförsäljare med mera. Men jag upplevde verkligen inte detta när jag skulle köpa min lägenhet, vilket kändes mycket bra och skönt.

Jag var på flertalet visningar för olika bostäder här i Kalix och hittade ganska fort. Dem var väldigt snabba också på att ordna visningar när det egentligen inte fanns en visningstid just då, just på grund av detta hittade jag min bostadsrätt väldigt fort och affären mellan säljaren, mäklaren och mig gick enkelt och snabbt.

Kortfattat, jag är mycket nöjd med hela köpet och upplevelsen och kan varmt rekommendera Swedbanks Fastighetsbyrå samt Robin. Mvh Läs mer
  • 2019-02-27

Arne B skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Professionellt bemötande, hög servicenivå och god tillgänglighet. Läs mer
    Anna-Kristina L, Robin Lindqvist gillar detta
  • 2019-02-21

Christina N skrev om Anna-Kristina Lidström Karlsson en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Inget att klaga på, blivit bra bemött. Hade inga förväntningar eftersom jag haft henne som mäklare vid ett tidigare tillfälle (då sålde hon sommarstugan åt oss)
    Skulle aldrig tagit kontakt med henne igen om jag varit missnöjd med henne på nåt sätt.
    Nu sålde hon åt mig min lgh.
    Informerat mig på bästa sätt under hela processen. Läs mer
  • 2019-02-19

Johan D skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Bra och trevligt bemötande. Läs mer

Samuel R skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Sålt en lägenhet

Blev väl mött, verkade genuint intresserad och väl informerad.
    Blev mycket bra bemött samt att han ingav ett förtroende.
    Visste inte riktigt vad man skulle ha för förhoppning då det inte var i det populäraste området. Men Robin lyckades över förväntat då det inte ens tog två månader att få den såld inkl kontraktsskrivning och så vidare.

Det var toppen från första början. Läs mer
  • 2019-02-14

Nelly Margareta L skrev om Anna-Kristina Lidström Karlsson en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Sålt en jordbruksfastighet i lantmiljö. Fastigheten var speciell då den dominerar området och "sticker ut". I slutänden enbart lokala intressenter som hade kunnat locka hemvändare i de bästa av världar. Dock stort engagemang och många visningar både i grupp och enskilt. Bra kontakter vad avser styling och olika typer av deklarationer och besiktningar. Läs mer

Nicolo J skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Perfect job, thx very much! Läs mer
  • 2019-02-12

Roger H skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Robin är bra att återkoppla och är väldigt proffsig och trevlig han var vår mäklare när vi sålde våran bostafsrätt och även mäklare när vi köpte vårat hus5stjärnor Läs mer
  • 2019-02-12

Åsa Frideborg H skrev om Robin Lindqvist en del av Fastighetsbyrån Kalix
    Sålde en bostadsrätt och köpte en villa och mäklaren Robin gjorde ett fantastiskt jobb på alla sätt, bra bemötande, snabb återkoppling, ja finns inget att klaga på.
    En toppen trevlig mäklare som är proffsig på sitt jobb Läs mer

Strandgatan 15, 952 22 Kalix