Lars Holmgren
Registrerad mäklare sedan 2009
Aktiv på Reco.se sedan 2019
2019-04 - 2020-03

Läs vad 15 Läs vad Lars Holmgren

• Gun W sålde sitt hus med hjälp av Lars Holmgren en del av Fastighetsbyrån Kungshamn

2020-02-27

Sålt bostad!
    Fick ett väldigt positivt bemötande.
    Lars var väldigt noggrann och informativ vid kontraktskrivandet,vilket jag uppskattade mycket.
    En mäklare,som jag med största förtroende kan rekommendera till andra,som skall sälja hus. Läs mer
    2020-02-27 Lars H svarar Gun W
    Stort tack för de fina orden. Väldigt kul att få hjälpa dig med ditt hus i Hunnebostrand. Hälsa Sten-Åke som varit behjälplig under resans gång.
  • Veronica W
    Veronica W köpte sin lägenhet med hjälp av Lars Holmgren en del av Fastighetsbyrån Kungshamn

2020-02-02

Bostadsrätt Smögen. Proffsigt bemötande från start till mål. Läs mer
    2020-02-04 Lars H svarar Veronica W
    Tusen tack och hoppas ni kommer att trivas på Smögen:)
  • Christian E köpte sitt hus med hjälp av Lars Holmgren en del av Fastighetsbyrån Kungshamn

2020-01-21

Nära Hovenäset
    Köpte sommarhus utanför Kungshamn där Lars Holmgren var mäklare. Vi kände oss väl omhändetagna från första kontakt och fick svar på alla frågor utan besvär. En process som har gått helt utan uklarheter.

Vi kan varmt rekomendera Lars Holmgren som mäklare vid ett köp om man vill uppleva en professionell och vänlig process.

Christian & Maria Läs mer
    2020-01-22 Lars H svarar Christian E
    Härligt Christian & Maria. Hoppas ni får njuta mycket i ert inköpta smultronställe. Tack så mycket.
  • Peter W köpte sitt hus med hjälp av Lars Holmgren en del av Fastighetsbyrån Kungshamn

2020-01-20

Kungshamn
    Lars är proffsig och hjälpsam. Enkelt att göra affär med Lars och Fastighetsbyrån. Läs mer
    2020-01-21 Lars H svarar Peter W
    Stort tack för rekommendationen. Vi ses framöver :)
  • Lars Göran P sålde sitt hus med hjälp av Lars Holmgren en del av Fastighetsbyrån Kungshamn

2019-12-18

Nära Hovenäset
    Vi har sålt en fritidsbostad. Vi fick ett bra intryck av mäklaren direkt annars hade han inte fått uppdraget. Mäklaren har verkligen levt upp till våra förväntningar. En smidig försäljning. Läs mer
    2019-12-20 Lars H svarar Lars Göran P
    Tack så mycket för de fina orden. Kommer ni ner så vet ni att erbjudandet om en golfrunda på Sotenäs GK kvarstår :)
    Lars H gillar detta
  • Arne A köpte sitt hus med hjälp av Lars Holmgren en del av Fastighetsbyrån Kungshamn

2019-10-09

Ulebergshamn - Hunnebostrand
    Fastigheten som min fru och jag köpte såldes av en advokat, som hade uppdrag som god man åt fastighetens ägare. Det var tingsrätten i Uddevalla som hade utsett advokaten och gett honom uppdrag att sälja fastigheten. Tingsrätten satte även ett lägsta försäljningspris. Själva försäljningen skedde genom auktion, typ gammal hederlig "bonna auktion" där alla närvarande hade rätt att bjuda på fastigheten. Den som bjuder högst får sedan köpa och sedan omgående erlägga 10% av köpeskillingen i handpenning. Allt med försäljningen sköttes rent praktiskt av advokaten.

Lars kontrakterades av advokaten att presentera fastigheten inför försäljningen. Han tog fram ett mycket genomarbetat prospekt på fastigheten, med bra bilder och nyttig och saklig information. Han höll sedan i de öppna visningarna och svarade på alla frågor jag hade. Till skillnad från flera andra mäklare jag mött så svarade Lars alltid korrekt på de frågor jag hade och var mycket påläst om fastigheten. Det var lätt för att få förtroende för Lars och jag skulle varmt rekommendera honom vid framtida fastighetsaffär. Läs mer
    2019-10-10 Lars H svarar Arne A
    Stort tack Arne för det fina omdömet:) Hoppas att ni kommer trivas i ert nya vackra hus.
  • Cathrine A sålde sitt hus med hjälp av Lars Holmgren en del av Fastighetsbyrån Kungshamn

2019-10-08

Fritidshus
    Snabbt, smidigt, flexibelt på distans, tillmötesgående, lyhörd, lösningsfokuserad, ej påstridig, trevlig och lätt att ha att göra med. Varmt rekommendera Lars och Fastighetsbyrån. Läs mer
    2019-10-09 Lars H svarar Cathrine A
    Tusen tack för det fina omdömet :)
  • Carina J sålde sin lägenhet med hjälp av Lars Holmgren en del av Fastighetsbyrån Kungshamn

2019-09-26

Nyligen sålt en bostadsrätt på Kleven. Lars har lotsat oss genom hela affären på ett föredömligt sätt.Han har varit saklig o gett oss goda råd. Han fick oss att ha rimliga förväntningar på försäljningspriset och därför gick affären fort. Hans lugna sätt inger förtroende och jag kommer absolut att rekommendera honom till vänner här nere på Smögen/Kungshamn. Läs mer
    2019-09-26 Lars H svarar Carina J
    Tusen tack Carina och Håkan för förtroendet, vi ses ;)
  • Mia S
    Mia S sålde sitt hus med hjälp av Lars Holmgren en del av Fastighetsbyrån Kungshamn

2019-08-25

Ulebergshamn - Hunnebostrand
    Mäklaren assisterade en advokat i en s.k. tvångsförsäljning. Han uppträdde partiskt och lämnade information till min ex på ett sätt som gjorde att det var omöjligt att göra upp affären i godo. Han var oproffsig och girig - tänkte bara på att det MÅSTE bli affär så att jag får mina pengar.
    Han lämnade FEL uppgifter gällande skatteinbetalning. Allt för att jag inte skulle ha möjlighet att ropa in hela huset.
    Han uppträdde fegt och falskt - en av de värsta mäklare jag träffat. STOR oro inför möjligheten att stöta på honom i framtiden. Läs mer
    2019-08-28 Lars H svarar Mia S
    Hej Mia
    Som mäklare får man ibland uppdrag som innebär att man blir anlitad av ett ombud, ex advokat.
    Då detta sker beror det oftast på att parterna inte kan enas kring en försäljning vid ex dödsbo, skilsmässa etc.

Då vi som mäklare får ett sådant uppdrag så är oftast arvodet ett förutbestämt belopp vilket innebär att vi erhåller den förutbestämda summan oavsett försäljningens utgång.
    Allt detta sker genom ombudet som är vår uppdragsgivare. Vi arbetar således inte i direkt mening på säljarens uppdrag.

Jag har full förståelse för att vissa fastighetsägare kan uppleva stor besvikelse då något de håller kärt framtvingas till försäljning.

Som mäklare så strävar man alltid efter att alla parter skall bli nöjda. Ibland då parter inte blir nöjda kan upplevelsen bli att man känner sig orättvist behandlad.

Jag tar gärna ett samtal med dig för att förklara mitt uppdrag och min syn på alla delar i affären. Alternativt om du vill prata med vår kundombudsman som du når på 08-54545520
    /Lars Holmgren
  • Trude H
    Trude H köpte sitt hus med hjälp av Lars Holmgren en del av Fastighetsbyrån Kungshamn

2019-08-14

Kungshamn
    Lars Holmgren har vært en meget trivelig, effektiv og hjelpsom megler i forbindelse med vårt kjøp av eiendom i Kungshamn. Vi har fått raske, gode svar på alle våre spørsmål.
    Vi synes Lars var flink til å balansere sin profesjonelle kunnskap og samtidig gi oss en varm og personlig kjøpsopplevelse. Läs mer
    2019-08-16 Lars H svarar Trude H
    Tusen tack och hoppas ni kommer trivas :)

Andra mäklare hos Fastighetsbyrån Kungshamn

Alexander Gergils